kakkagallup

voi vitsit...minä joka vannoin ettei minusta tule äitiä joka puhuu vain kakka-ja pissajuttuja heitän nyt tällasen gallupin ilmoille..

mutta on ihan oikeesti alkanu mietityttään että mikä on normaalia ja mikä ei eli toivoisin että mahd. moni vastaisi:

-kuinka usein lapsesi kakkaa?
-kakkaako joskus myös yöllä?
-onko kakka löysää vai kiinteitä papanoita?
-haiseeko kakka pahalle??

meidän tytöllä 11kk on aina ollu löysä vatsa ja oon ajatellu että johtuu siitä ku on edelleen rintaruokinnalla (saa toki kiinteitäkin). hiljattain tyttö oli ihan ripulilla ja senkin jälkeen on kakannu monta kertaa päivässä löysää pahanhajuista kakkaa.

kiitos kaikille jotka vaivaudutte vastaamaan tällaseen hassuun gallupiin...
 
-kuinka usein lapsesi kakkaa?
Kaikki kolme lasta (5v, 2v9kk, 1,5v) kakkaavat pari kertaa päivässä. Ummetus ei ole ongelmamme.

-kakkaako joskus myös yöllä?
Yksikään ei kakkaa yöllä. Pari kertaa on ollut ripulia, mutta silloin lapsi on ollut vaippaiässä.

-onko kakka löysää vai kiinteitä papanoita?
Useimmiten kaikilla aika löysää, mutta joskus ihan kunnon pökäleitä. Syövät paljon hedelmiä.

-haiseeko kakka pahalle??
Kuopuksen kakka haisee heti pahalle, jos on syönyt jotain erikoista ja silloin myös vasta on enemmän löysällä. Muuten taitaa nuo kakat haista aika normaalille... kakalle.

:)
 

Meillä tyttö 11kk myös! kakkaa joka päivä, yleensä aamulla ja usein myös myöhemmin päivällä tai illalla. käydään myös potalla ja pissat sekä kakat tullu myös jo monta kertaa sinne!
vatsa on myös meillä sellasta löysempää mutta ei ripulia. just kyllä oli oksennus ja ripuli tauti. välillä kyllä on myös kovempaa kakkaa kun esim käydään potalla niin siinä saa tehdä paremman analyysin :LOL: .

ilmeisesti siis vielä nämä meidän "isot" tytötkin kakkaa vielä kuin vauvat. :)
tosin siis meillä on tyttö kakannut ihan pienestä pitäen joka päivä eikä ole ongelmia ollut, kun taas siskon saman ikäisellä tytöllä on ollut ongelmia pienestä pitäen että on tarvinnut seurata ja laskea päiviä että koskas on taas viimex kakannu. ja ovat saaneet käyttää mallasuutetta ym.
aurinkoista kevättä meille kakkapyllyjen äiteille :heart:
 
Poika (vaikka mitäs sillä tässä aiheessa on merkitystä kumpi on.. :LOL: ) 1.2v kakkaa kerran päivässä ja koostumus vaihtelee lähes päivittäin.. uusia ruokia kun tulee, niin kai se pienen masuun vaikuttaa. Joskus jää päivä väliin, etenkin jos ollaan paljon menossa tai meillä on vieraita, taitaa pojalla olla "ujo suoli"..! :D Yöllä ei ole kakannut enää aikoihin.

Ihania nämä kakkajutut.. mä olin kans varma, että tällasista ei kodin ulkopuolella tartte jauhaa.. :LOL:
 
norppa75 harmaana
Meillä poika 1,2 v ja kakkaa 1-3 kertaa päivässä. Yöllä ei ole kakannut aikoihin, ihan vauvana vaan. Ja kakka on mielestäni usein sellaista löysähköä (?), tai sopivaa (?), ummetusta ei ole ollut. Ja haju sitten, no haiseehan se, mutta kai se on normaalia.

Tuosta pahasta hajusta kun joku kirjoitti. Meillä oli vatsatauti joku aika sitten, lähinä oksentelua, mutta vähän myös ripulia ja viikon verran taudin jälkeenkin kakka haisi normaalia pahemmalle. Olen kuullut muidenkin puhuvan samasta asiasta ripulin jälkeen.
 
Just itsekin olin aikeissa kysyä samaa, kun välillä ihmetyttää pojan kakkakulttuuri :D Alle vuoden ikäisenä kakkas kerran päivässä tai vaan joka toinen päivä. Nykyään (1v.2kk) saattaa tehdä kakat 2-3 kertaa päivässä. Kakka on aika löysää, ei ripulia, mutta löysää. Tietysti se ei ole ihme, kun syö päivittäin puuroa, vihanneksia, hedelmiä ym. Yöllä ei kakkaa, mutta joskus tulee kakat heti herättyä.
 
-kuinka usein lapsesi kakkaa?
1-3 kertaa päivässä.

-kakkaako joskus myös yöllä?
Ei oo aikoihin kakannu yöllä.

-onko kakka löysää vai kiinteitä papanoita?
Aikas löysää se on yleensä. Välillä kiinteää, mutta valitettavan usein sitä löysää. :x

-haiseeko kakka pahalle??
Yök joo. "Ihanaa" nyt, kun raskauspahoinvointi jo hiljalleen tullut esille... :whistle:

Niin ja poika 1v 5kk. :)

 
-kuinka usein lapsesi kakkaa?
n. joka päivä
-kakkaako joskus myös yöllä?
ei kakkaa.
-onko kakka löysää vai kiinteitä papanoita?
semmoista taikinan oloista ;)
-haiseeko kakka pahalle??
Ja haisee pahalta... Poika syö aika paljon hedelmiä ja vihanneksia. :LOL:
 
Tintura Benjui
-kakkaa 1-2 krt/pv, joskus 3 tai jopa 4, mut onneks harvemmin
-vauvana kakkas yöllä
-löysähköä, harvemmin kiinteetä
-kyllä haisee, joskus ei... :D

:hug: teille kaikille, koska minä olen yrittäny jo pariin kertaan kysyä tällä palstalla taaperoiden "kakan koostumusta", koska olin jo huolissani tuosta löysähköstä kakasta. tytöllä nyt ikää 1v5kk. meilläkin syödään puuro aamuin illoin, joka päivä hedelmiä, että siitäkö se sitten johtuu?? :heart:
 
Meillä monta kertaa päivässä, ja löysähköä on. En oo pitänyt epänormaalina. Eikä välitä pätkääkään, ollaanko kotona vai kylässä, ainoo, missä ei oo tehnyt on autossa istuessa ja kauppareissut ja ulkona ollessa. Jossain välissä 4 tai jopa 5 kertaa päivässä oli ihan normaalia, vaihtelua keskimäärin 2-4 kertaa päivässä.

Tällä hetkellä menossa noin 2 kertaa päivässä kausi, vaihtelu 1-3.
 
neiti 1v9kk ja lähes poikkeuksetta päivittäin kakkaa. joskus harvoin voi olla yx välipäivä. silloin kun oli pelkällä tissimaidolla, oli pisin tauko vatsan toiminnassa 8vrk!!!! ja vaikka moisesta oli kuullut, alkoi se jo hirvittää. ja sen tiimoilta kyllä herkästi annan rusinoita tms jos jää se päivä väliä...mut siis päivittäin, joskus jopa kertaa kaks. vaihtelevaa on koostumuskin, mutta aika pehmeenä on onneks ruokavalion huomioinnilla pysynyt. yöllä ei oo tullut enää aikoihin. ja potalle pääsääntöisesti tuleepi tämä isompi hätä. :)
 

Yhteistyössä