Kamalia uutisia. :'(

  • Viestiketjun aloittaja suuri suru
  • Ensimmäinen viesti
"äiti minäkin"
Voi että... Mulla on ihan oikeasti paha mieli, kun luen tätä. Jos asuisin Suomessa, niin tulisin vaikka hoitamaan lapsiasi synnytyksen ajaksi, ihan sama, mikä lopputulos.

Toivottavasti nyt seuraavalla kerralla lääkäreillä on antaa sinulle diagnoosi ja ennuste. Omasta kokemuksestani tiedän, että sen jälkeen olo helpottaa, ihan sama, mikä diagnoosi on.

Jos haluat, että kuljen kappaleen matkaa rinnallasi, niin anna joku mailiosoite, josta sinut tavoitan. Jos minusta olisi sinulle edes jonkinlaista henkistä tukea, niin olen käytettävissäsi.
 
suuri suru
[QUOTE="vieras";26270309]Miten pitkällä raskaus nyt tarkalleen on?

Ihan kamalan paljon voimia sinulle. En voi edes kuvitella sinun tuntemuksiasi tällä hetkellä...:(
Kun toinen pikkuinen kuitenkin liikkuu ja kommunikoi kanssasi :(:(:([/QUOTE]

11.7 on laskettuaika..

Mä en kestä tätä enää.
Mä niin halusin tän vauvan ja olin tästä onnellinen,sit vedettiin matto jalkojen alta.
Nyt mä toivon,että tää lapsi lopettaisi liikkumisen ja lakkaisi olemasta,että tää tilanne menis pois.
Ja nää ajatukset repii mut rikki koska samalla mä rakastan tota pientä niin paljon,ettei sanat riitä.
Koko elämä on mennyt ihan riekaleiks kuukaudessa.
Kohta mä huomaan,etten enää jaksa oikeasti olla äiti mun lapsille..enkä hoitaa mitään..

Onko säälittävämpää,nytkin mun pitäis olla nauttimassa kauniista ilmasta mun ihanien lapsien kanssa,mut sen sijaan itken shvalla ja avaudun tänne.
 
"äiti minäkin"
Mä niin halusin tän vauvan ja olin tästä onnellinen,sit vedettiin matto jalkojen alta.
Nyt mä toivon,että tää lapsi lopettaisi liikkumisen ja lakkaisi olemasta,että tää tilanne menis pois.
Ja nää ajatukset repii mut rikki koska samalla mä rakastan tota pientä niin paljon,ettei sanat riitä.
Tuttuja tuntemuksia... Samaa mietin minäkin, kun makasin sairaalassa ja odottelin diagnoosia. Ja tunnen monta muuta, joilla oli aivan samat ajatukset.
 
dv
olen niin pahoillani puolestasi "suuri suru".

älä häpeä itkuja, itkeminen on sinun oikeutesi, tai olla itkemättä. Sure miten sinulle on parasta surra <3

en osaa edes kuvitella mitä käyt läpi, enkä osaa tarjota auttavia sanoja tai muutakaan apua, mutta halusin kertoa että olen kovin kovin pahoillani puolestasi kuitenkin.
 
Olet edelleen ajatuksissani. Vaikkakaan se ei sinun oloasi tai tilannettasi helpota millään muotoa.

Jos edes hetken tuntuu siltä, ettei jaksa enää... ja tahdot oloasi purkaa. Laita minulle viestiä. Tiedän jo nyt sanoa, etten löydä niitä oikeita sanoja. Ei tälläisessä tilanteessa niitä edes ole olemassa. Mutta saat purkaa pahan olosi. Jos on jotain mitä et tahdo tai uskalla näin yleisesti kirjoittaa.
 
"vierailee"
En epäile ap:n tarinan todenperäisyyttä,mutta musta on kyllä ihan uskomatonta että näin kauan vetkutellaan asian kanssa. Eikö täs ny oo kohta jo kuukausi menny epätietoisuudessa ja vieläkään mitään varmaa tietoa mistään ei ole? Tai ainakin näin tekstistä ymmräsin. Kamalaa :(
 
Hei kohtalosi kuulostaa todella kauhealta, niin surullista. en osaa valita sanojani, eikä sanoista olisi edes hyötyä. Mutta luin että et tiedä miten lastenhoito järjestyy.. Minä voisin tarjoutua hoitaa heitä. Itselläni on myös lapsia. pidempikään aika ei haittaisi. Mulla alkaa loma 2.6.. sen jälkeen ei oo mitään koko kesänä(no siis toki mökkeilyä,uimista, lasten kanssa pihapelejä yms. Mutta ei mitään mikä ei joustaisi).
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vierailee";26286969]En epäile ap:n tarinan todenperäisyyttä,mutta musta on kyllä ihan uskomatonta että näin kauan vetkutellaan asian kanssa. Eikö täs ny oo kohta jo kuukausi menny epätietoisuudessa ja vieläkään mitään varmaa tietoa mistään ei ole? Tai ainakin näin tekstistä ymmräsin. Kamalaa :([/QUOTE]

Samaa minäkin mietin. Kyllä suomessa hoitohenkilöstön täytyisi ymmärtää, kuinka koville äiti ja koko perhe joutuu tällaisessa tilanteessa ja asian pitkittäminen sen vuoksi, että raskaus on jo niin pitkällä kuulostaa aivan kidutukselta! AP:lle valtavasti voimia! Olet niin ajatuksissani. Toivon, että saat lastenhoidon järjestymään, jotta olisi edes yksi stressin aihe vähemmän :hug:
 
Minä vaan.
Minä jouduin oliko nyt pääsiäisen viettoon kuollut pikku vauva mahassa, meni 3 pv ennenkuin sain hänet synnyttää....en tiedä millä perusteella antavat odottaa.....
 
"Vieras"
Valitettavasti sairaalat ei kiirehdi näissä jutuissa.... Seurasin yhden ystävän raskautta ja tiedettiin, että vauva ei tule selviämään hengissä, niin silti antoivat vauvan kasvaa mahassa lähes laskettuun aikaan asti.... On niin tosi raskasta!! Ei mun ymmärrys riittänyt siihenkään juttuun. Ainoa kysymys on Miksi?
 
fgbf
Voimia ap:lle tilanteeseen!

Sitten näille viimeaikaisille kirjoittajille... pahahan se on diagnoosia antaa jos ei sitä asiantuntijatkaan oikein osaa tässä vaiheessa sanoa! useampaan otteeseen on ap todennut että useampi lääkäri on katsonut ja ei osaa sanoa, ei tiedä jne.
Nyt on käsittääkseni otettu magneettikuvat joista on menossa keskustelemaan tampereellle. Välttämättä vieläkään ei ole mitään tarkkaa diagnoosia tai syytä tai edes ennustetta vaan esim. yrittävät vielä tällä välin saada jostain jotain tietoa irti (mm. ulkomaiset lääkärikollegat yms). Voihan olla että on niin harvinainen tapaus ettei lääkäreillä tosiaan ole kokemusta ja nyt tuo tampereelle pyyntö on esim. sitä varten että siellä sitten kertovat synnytyksestä ja siitä miten ja missä vaiheessa se tapahtuu jne.

Valitettavasti lääkäritkään eivät ole kaikkitietäviä ihmisiä vaan tilanne on myös heille hyvin epäselvä. Ja välttämättä niitä aikoja ei ole asiantuntijalääkärille antaa huomiselle kun aikoja buukataan jo etukäteen.

Toki tilanne on raskas ja raastava ap:lle ja hänen miehelleen, mutta varmasti kukaan ei tahallaan odotuta viikkokausia.
 
gfh
[QUOTE="Vieras";26306865]Valitettavasti sairaalat ei kiirehdi näissä jutuissa.... Seurasin yhden ystävän raskautta ja tiedettiin, että vauva ei tule selviämään hengissä, niin silti antoivat vauvan kasvaa mahassa lähes laskettuun aikaan asti.... On niin tosi raskasta!! Ei mun ymmärrys riittänyt siihenkään juttuun. Ainoa kysymys on Miksi?[/QUOTE]

Missä vaiheessa tuollainen diagnoosi tehtiin? Kun tieetyjen viikkojen jälkeen ei enää voida raskautta keskeyttää niin vaikka olisi miten vammainen ja elinkelvoton tahansa niin silloin raskauden annetaan jatkua loppuun saakka, vauva kuolee kohtuun tai syntyessään tai elää sen hetken, mutta suomen laki kieltää abortin tekemisen tiettyjen viikkojen jälkeen.

Ap:lla on sen verran paljon ollut viikkoja ja alun alkaen tilanteen "selvitessä" (sehän ei kait ole ihan selvä vieläkään) eli abortti oli myöhäistä ja synnytystä ei kyllä voida käynnistääkään niin kauan kuin on täydet viikot (ellei äidin terveys vaarassa). Toki jos vauva menehtyy vatsaan niin sitten tilanne on eri.
 
Näin se menee
Missä vaiheessa tuollainen diagnoosi tehtiin? Kun tieetyjen viikkojen jälkeen ei enää voida raskautta keskeyttää niin vaikka olisi miten vammainen ja elinkelvoton tahansa niin silloin raskauden annetaan jatkua loppuun saakka, vauva kuolee kohtuun tai syntyessään tai elää sen hetken, mutta suomen laki kieltää abortin tekemisen tiettyjen viikkojen jälkeen.

Ap:lla on sen verran paljon ollut viikkoja ja alun alkaen tilanteen "selvitessä" (sehän ei kait ole ihan selvä vieläkään) eli abortti oli myöhäistä ja synnytystä ei kyllä voida käynnistääkään niin kauan kuin on täydet viikot (ellei äidin terveys vaarassa). Toki jos vauva menehtyy vatsaan niin sitten tilanne on eri.
Ja höpö höpö. Suomessa synnytys voidaan käynnistää millä viikoilla vaan , jos tiedetään, ettei lapsi tule selviytymään. Viikon 24 jälkeen asiaa vain kutsutaan synnytyksen käynnistämiseksi, ei raskauden keskeyttämiseksi.
 
malessa
[QUOTE="Vieras";26306865]Valitettavasti sairaalat ei kiirehdi näissä jutuissa.... Seurasin yhden ystävän raskautta ja tiedettiin, että vauva ei tule selviämään hengissä, niin silti antoivat vauvan kasvaa mahassa lähes laskettuun aikaan asti.... On niin tosi raskasta!! Ei mun ymmärrys riittänyt siihenkään juttuun. Ainoa kysymys on Miksi?[/QUOTE]

Luulen, että näissä tämän kaltaisissa asioissa pitää pystyä valjastamaan tietty määrä hullua raivoa ja AJAA se oma asia läpi, että perkele, minä en kuollutta/elinkelvotonta lasta kanna ja te teette asialle jotain. Tyyliin jos te ette auta niin teen itselleni jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin se menee;26307005:
Ja höpö höpö. Suomessa synnytys voidaan käynnistää millä viikoilla vaan , jos tiedetään, ettei lapsi tule selviytymään. Viikon 24 jälkeen asiaa vain kutsutaan synnytyksen käynnistämiseksi, ei raskauden keskeyttämiseksi.
Tässä tilanteessa se ei tainnut toistaiseksi olla aivan selvää selviääkö vauva vai onko hän todennäköisesti vaikeasti vammainen.

Tilanne on ihan varmasti raskas, voimia kovasti ap:lle ja perheelle jota asia koskee, toivottavasti asiat menevät niin hyvin kuin ne tässä tilanteessa vain voivat mennä :hug:
 
suuri suru
[QUOTE="vierailee";26286969]En epäile ap:n tarinan todenperäisyyttä,mutta musta on kyllä ihan uskomatonta että näin kauan vetkutellaan asian kanssa. Eikö täs ny oo kohta jo kuukausi menny epätietoisuudessa ja vieläkään mitään varmaa tietoa mistään ei ole? Tai ainakin näin tekstistä ymmräsin. Kamalaa :([/QUOTE]

Juu kuukauden päivät kohta mennyt,mutta eipä kokeiden tuloksia voi hoputtaa ja jos lääkärit eivät tiedä mitään ja yrittävät saada selvyyttä..ei asia eten kovinkaan nopeasti.Varsinkin,kun muitakin potilaita on hoidettavana.
Pari päivää vielä ja sitten saa magneettikuvien ja verikoe tietojen perusteellakuulla jotain.
Ilmeisesti myös sovitaan synnytyksen ajankohta ja se tapahtuuko synnytys normaalisti alateitse vai sektiolla.
 

Yhteistyössä