Kangaslan SRK ip- kerhossa matuja töissä, vanhemmille ei ilmoitettu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi tämä asia ei ole vielä iltapäivälehdissä? Kuuluisi varoittavana esimerkkinä julkisuuteen, ettei muut seurakunnat tai vastaavat tahot enää altistaisi pieniä lapsia tuollaiselle....
 
Aha.
Mä kuvittelin, että tä keskustelu on jo edennyt siitä alkuperäisestä viestistä ja nyt puhutaan siitä, mitä on tehty ja onko se ok.
Näyttää sille, että enemmänkin sinä olet se, joka ei pääse keskustelussa eteenpäin.
Mä en kutsuisi sitä "eteenpäinmenoksi" jos ketjussa on jauhettu seittemän sivua paskaa väärän otsikoinnin ja "paskaa tuulettimeen"- mitävittuilun perusteella.

Toi "mitä on tehty ja onko se O.K." on ihan eri asia.
Tohon kysymykseen mä voin omasta puolestani heti vastata, että ei. Kun luokkakuvistakin nykyään kysytään vanhempien suostumus niin kuvaaminen ip- kerhossa luvatta, vaikkakin avoimesti ei tosiaankaan ole okei. Puhumattakaan kuvien levittämisestä.
Ihan rikoslaki ton kieltää. Missä tahansa ei saa kuvata.
En ala lakikirjaa tonkimaan onko kyseessä asianomistajarikos vai yleiselle syyttäjälle kuuluva rikos, mut ilman lupaa kyseessä on rikos.

Ja toivoakseni mä elän maassa jossa laki on sama kaikille.
En kaipaa mamurattijuopumuslakeja, mamuraiskauslakeja, mannemyymälävarkauslakeja, enkä lakeja joissa rehti punaniskainen saa rötöksensä anteeksi koska on rehti ja tarpeeksi punaniskainen.
 
vierailija
Ja toivoakseni mä elän maassa jossa laki on sama kaikille.
En kaipaa mamurattijuopumuslakeja, mamuraiskauslakeja, mannemyymälävarkauslakeja, enkä lakeja joissa rehti punaniskainen saa rötöksensä anteeksi koska on rehti ja tarpeeksi punaniskainen.
Mä kaipaan lakia, jossa tuomitaan Suomen ja suomalaisuuden tuhoaminen ja lasten tulevaisuuden pilaaminen. Eli ylisuvaitsevaisuus on tuomittava ja pian.
 
vierailija
mut onneks mv, rajatkii väki ja palstalaiset on ollu niin fiksuja ettei ole kuvia minnekkään jakaneet..:love:
Molempi pahempi. Mutta jos kuvaa ei kukaan suomalainen ei olisi jakanut, lapsen/lapsien vanhemmatkaan tuskin koskaa olisi saanut tietää millaisten henkilöiden sivuilta poski poskea vasten kuva omasta lapsesta löytyy.

Jos kuvia ei olisi jaettu, kangasalan seurakunta jatkaisi toimintaansa ja maahanmuuajien sivustoilla vastaavat kuvat lisääntyisi.

Ketään ei kiinnostaisi, kun ei ole itse nähnyt.... no ehkä se ei ole masilman loppu vaikka lapsen kuva onnsivuiola jossa omistaja esittelee sotavoittojaan ja aseitaan. Tuskin kai...kai
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Mä kaipaan lakia, jossa tuomitaan Suomen ja suomalaisuuden tuhoaminen ja lasten tulevaisuuden pilaaminen. Eli ylisuvaitsevaisuus on tuomittava ja pian.
Samoin. Suomeen tarvitaan nyt uusi puolue, joka oikeasti alkaa ajamaan suomalaisten oikeuksia, turvallisuutta ja tulevaisuutta ja laittaa stopin tälle nykyiselle sairaalle menolle, jossa suvaitaan vain matujen rötöstelyt.
 
vierailija
Ns. suvakki täällä.

En kyllä ollenkaan hyväksyisi sitä, että luvatta otetaan kuva, jossa on oma lapseni, ja joku - ihan kuka tahansa, mamu tai ei - laittaisi sen omalle FB-sivuilleen.

Kuka on jakanut sen kuvan, jotta noi tyypit voi sen jakaa? Some on kyllä kiva monessa mielessä ok, mutta tässä nähdään hyvä esimerkki siitä, että tarkkavaisuutta pitää olla.

Yrittäkää muutenkin katsoa lastenne perään, pitää seurata lasten netin käyttöä!
 
vierailija
Molempi pahempi. Mutta jos kuvaa ei kukaan suomalainen ei olisi jakanut, lapsen/lapsien vanhemmatkaan tuskin koskaa olisi saanut tietää millaisten henkilöiden sivuilta poski poskea vasten kuva omasta lapsesta löytyy.

Jos kuvia ei olisi jaettu, kangasalan seurakunta jatkaisi toimintaansa ja maahanmuuajien sivustoilla vastaavat kuvat lisääntyisi.

Ketään ei kiinnostaisi, kun ei ole itse nähnyt.... no ehkä se ei ole masilman loppu vaikka lapsen kuva onnsivuiola jossa omistaja esittelee sotavoittojaan ja aseitaan. Tuskin kai...kai
olen samaa mieltä, kuvia ei olisi saanut alunperinkään ottaa, eikä kenelläkään pitäisi olla oikeutta sitä jaella. Kuvasta olisi voinut sutata lasten naamat, varmasti vanhemmat silti olisi tunteneet omansa, vai mitä luulet? mä en hyväksy yhdenkään ihmisen julkaisemaa kuvaa tuolta kerhosta, oli syyt mitkä tahansa, ja siksi ihmettelen miksi toisten mielestä n 50% kuvan jakaneista on sairaita perverssejä, ja 50% lapsien etua ajattelevia sankareita.

ja mun mielipide näistä lasten kuvista, heidän nimistään ym tiedoista yleisessä jaossa on ollut jo pitkään sama, eikä nyt vaan tässä tapauksessa oleva. en ymmärtänyt edellistäkään facekuvien jakelua, se taisi tulla mv taholta jonkun heidän mielestään "suvakkihuoran" sivuilta. kusipäistä touhua, ainakin mun mielestä.
 
vierailija
Siinä yhdessä kuvassahan matu otti selfietä itsestään ja pikkutytöstä. Sitä kuvaa on jaeltu ainakin ympäri maailmaa.
No tuskin nyt sentään ympäri maailmaa, mutta ne, jotka kuvia/kuvaa jakoivat eteenpäin, toimivat vastuuttomasti.

Se mv-lehden "toimittelijasta" en nyt oletakaan minkäänlaista moraalista toimintaa, mutta miettikää nyt, kuvia ovat täälläkin luultavasti jakaneet ihmiset, joilla on omia lapsia.

Miettikää tosi tarkoin, mitä teette - haluaisitteko itse, että omien lastenne kuvia jaettaisiin eteenpäin, riippumatta siitä, mistä ne ovat lähtöisin.
 

Yhteistyössä