Kannabis

  • Viestiketjun aloittaja Talvikki
  • Ensimmäinen viesti
Zoe-F
En hyväksy.
Olen kokeillut.
En polta ollenkaan.
Huono kokemus. Ei övereitä.

Jos ei viinalla saa päätään tarpeeks sekasin ni voi vetää ittesä kiikkuun.
Huumeet on luusereille.
Ja mikä tärkeintä, kannabis ei ole todellakaan niin harmitonta kuin mitä sitä mainostetaan. (masennus yms....)
 
vastaan
että hyväksyn satunnaisen polttelun siinä missä satunnaisen juomisenkin. Kuitenki johtuen siitä, miten siihen suhtautuis esim. sossuntädit, en oo poltellu enää kun on tuo muksu. Aiemmin siis satunnaisesti, samalla kun join. Eka kerralla poltin yksin, ihan liikaa, makasin vaan lattialla enkä pystynyt liikkumaan. Se alko olla jo vähän pelottavaa, varsinki ku naama oli ihan lähellä lattiakaivoo ja aloin ajatella että sieltä kohta mönkii ylös jotain. Onneks ukko tuli töistä ja kanto mut sänkyyn. Noloo, olin poltellu "salaa" sen pilvet. Muilla kerroilla yleensä oon väsähtänyt ja mennyt nukkumaan, pari kertaa vaan on ollut hauskaa. Eipä siis kauhee ikävä tuota ole :)
 
vieras
Mua häiritsee kannabiksessa ainoastaan sen laittomuus. Jos ei olisi laitonta, niin ei haittaisi satunnainen myssyttely sen enempää kuin satunnainen kaljan juontikaan. Kannabis on niin erilainen aine kuin alkoholi... Nuorena poltin pari kertaa kuukaudessa, usein karkkipussin ja hyvän elokuvan kanssa kotona illalla yhden jointin. Ei tullut krapulaa ja kontrolli piti. En jäänyt mitenkään koukkuun, lopetin kun aloimme miehen kanssa suunnitella lasta n. 4 vuotta sitten.

Mun ihan julkinen mielipide on se, että ihminen on huomattavasti miellyttävämpi pilvessä kuin kännissä.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua häiritsee kannabiksessa ainoastaan sen laittomuus. Jos ei olisi laitonta, niin ei haittaisi satunnainen myssyttely sen enempää kuin satunnainen kaljan juontikaan. Kannabis on niin erilainen aine kuin alkoholi... Nuorena poltin pari kertaa kuukaudessa, usein karkkipussin ja hyvän elokuvan kanssa kotona illalla yhden jointin. Ei tullut krapulaa ja kontrolli piti. En jäänyt mitenkään koukkuun, lopetin kun aloimme miehen kanssa suunnitella lasta n. 4 vuotta sitten.

Mun ihan julkinen mielipide on se, että ihminen on huomattavasti miellyttävämpi pilvessä kuin kännissä.
Ihmiset on myös paljon mukavempia omana itsenään, kuin masentuneina zombeina (niitäkin nähnyt)
Koska kannabis laittaa kropan tuottamaan "onnellisuusgeenejä"
Niin paljon käytön jälkeen oma kroppa ei välttämättä enään itse osaa sitä tuottaa ja tuloksena on masentunut ja ehkä jopa apaattinen henkilö.

Mutta samalla tavalla alkoholisoituminen muuttaa ihmistä.
Onko oikein että yhteiskunta maksaa näiden huumausaineden käytön seurauksia, kun olisi sellaisiakin ihmisiä, ketkä tarvitsisivat apua, eivätkä ole sitä itse aiheuttaneet..

Hyvä vaan että edes kannabis on laitonta.
 
Pellervo
Hyväksyn kannabiksen käytön.
Olen kokeillut ja käyttänyt harvakseltaan kerran pari vuodessa. Viime vuodet olen lähinnä ollut raskaana tai imettänyt niin en ole senkään vertaa.
Minulla on hyviä kokemuksia, alkoholista tulen herkästi kovin kärttyisäksi ja ärtyisäski, mutta polttamisesta tulee vain mukavan hyvä olo.
En ole koskaan kokeillut polttaa enempää kuin vain vähän, kuten en ole koskaan vetänyt änkyräkännejäkään.

Joka tapauksessa minusta se on ihmisen jokaisen itsensä tuomittavissa mitä syö, juo tai polttaa, niin kauan kun se ei muita ihmisiä kosketa.
 
vieras
Mulla on hieman kaksijakoinen mielipide pössyttelystä. Tavallaanhan se on ihan harmiton huumausaine, ja satunnaisesti käytettynä tuskin aiheuttaa mitään haittoja. Sen laittomuus on tietenkin asia sinänsä, mutta en anna sen vaikuttaa mielipiteeseeni. Olen itsekin muutaman kerran kokeillut erilaisia lajikkeita, todennut sen kuitenkin olevan joko liiaksi puuduttavaa, tai sitten ei vaikutusta lainkaan. Ei minkäänlaisia väristyksiä eikä hyvänolontunnetta.

Eräs ystäväni on poltellut sitäkin enemmän, pitkiä ajanjaksoja, useita jointteja/päivä. Mun mielestäni hänellä on paha ongelma. Lisäksi aine aiheuttaa hänellä selvästikin psyykeen muuttumista. Työnsä hän hoitaa yleensä ihan hyvin, joskus kannabis on ollut syynä laiminlyönteihin. Kyseessä on hyvin ns älykäs ihminen, joka on kaikesta fiksuudestaan huolimatta täysin sokea omalle, pössyttelystä johtuvalle, ongelmalleen.

Pisti vain silmään tuo aikaisempi kommentti, että kannabis "tuottaa onnellisuusgeenejä". En tiedä tästä sen kummemmin, mutta ystäväni on ilman kannabista lähes patologisesti masentunut. Tiedä sitten, mikä aiheuttaa mitäkin, mikä on syy ja seuraus. Olen tästä luonnollisestikin hänelle yrittänyt puhua, mutta ei myönnä yhteyttä. Kannabis on kuulemma täysin turvallinen ja viaton aine.

En hyväksy. Aikaisemmin olin avarakatseisempi, mutta nyt jyrkkä kanta. Ihan turha aine.

 
hörhö-örkki
"Hyväksytkö pilven polttelun?"

Pössyttelee ken tahtoo. Ei kiinnosta.


"Oletko kokeillut tai käytätkö?"

Olen kokeillut joskus. En käytä.


"Kuinka usein poltat ja paljonko?"

En polta ollenkaan.


"Millaisia kokemuksia sinulla on? Oletko vetänyt övereitä?"

Ihan hyvät fiilikset. Naurattaa ja hauskaa on vaikka hautajaisissa. Ei övereitä.

Vaikka muistankin saaneeni pössyttelystä hyvät filikset niin kyllä silti arki on parasta huumetta.


 
Mä olen yhden kerran kokeillut 17-vuotiaana ja olin jo valmiiksi sekaisin (kännissä), että aika vaikea sanoa miten vaikutti. Mulla on huono kuva kannabiksesta sen vuoksi, että se mun kuvani on muotoutunut päihde/mielenterveystyössä. Moni on aloittanut sillä huumeiden käytön, se on saattanut lisätä riskiä sairastua psyykkisesti, jne. Mutta kamalaa tuhoa se alkoholikin tekee. Parashan se olisi elellä kokonaan ilman päihteitä.
 
Mun tutun poika veti ittensä ihan vaan "turvallisella, ei sen vaarallisemmalla kuin kalja"-pilvenpoltolla ensin itsensä psykoosiin, mielisairaalaan ja eläkkeelle ja ikää oli noin 18 siinä vaiheessa. Nyt yrittää tehdä jotain hanttihommia, mutta aika pihalla elämästä kuitenkin edelleen.
 
murmeli
Hyvaksyn tottakai.
Olen poltellut paljonkin, lopetin lasten tulon myota enka ole jalkeenpain halunnut sen enempaa ruohoa kuin tupakkaakaan.
Hyvat kokemukset. Kylla aina alkoholin voittaa 6-0.
Kerran overit, tuli paha olo ja oksenkin rajusti mutta meni nopeasti ohi.
 
E
Alkuperäinen kirjoittaja Talvikki:
Hyväksytkö pilven polttelun?
Oletko kokeillut tai käytätkö?
Kuinka usein poltat ja paljonko?
Millaisia kokemuksia sinulla on? Oletko vetänyt övereitä?
Kyllä.
Kyllä.
Viikottain. Sopivasti.
Hyviä. Kyllä.
 
E
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ihmiset on myös paljon mukavempia omana itsenään, kuin masentuneina zombeina (niitäkin nähnyt)
Koska kannabis laittaa kropan tuottamaan "onnellisuusgeenejä"
Niin paljon käytön jälkeen oma kroppa ei välttämättä enään itse osaa sitä tuottaa ja tuloksena on masentunut ja ehkä jopa apaattinen henkilö.
Onnellisuusgeenejä? :D

Mahdat nyt läpättää asiasta josta et tiedä mitään.
 
nytharmailee
En hyväksy. Olen käyttänyt ja meidän piireissä se johti aika pian muidenkin aineiden kokeiluun. Osittain sen vuoksi varmaan että kun on tarpeeksi pitkään poltellut, vaikutus ei ole enää yhtä suuri ja vaikka polttaisi enemmän, saa aikaiseksi vain kunnon kooman. Se hilpeys on ohi aika pian. Ja kyllä se paukku koukuttaa, sanokaa mitä sanotte. Lisäksi on vaarana saada kannabispsykoosi joka on aivan hirveä tila, riippuvuudesta kertoo ehkä sekin jotain että psykoosista huolimatta piti aikoinaan polttaa. Sen lisäksi vaan joi kunnolla pään sekaisin että psykoosi ei pamahtaisi päälle niin pahasti.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Talvikki:
Hyväksytkö pilven polttelun?
Oletko kokeillut tai käytätkö?
Kuinka usein poltat ja paljonko?
Millaisia kokemuksia sinulla on? Oletko vetänyt övereitä?
hyväksyn.
olen käyttänyt.
en enää moneen vuoteen käyttänyt.
hyviä kokemuksia.
 
murmeli
Alkuperäinen kirjoittaja E:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ihmiset on myös paljon mukavempia omana itsenään, kuin masentuneina zombeina (niitäkin nähnyt)
Koska kannabis laittaa kropan tuottamaan "onnellisuusgeenejä"
Niin paljon käytön jälkeen oma kroppa ei välttämättä enään itse osaa sitä tuottaa ja tuloksena on masentunut ja ehkä jopa apaattinen henkilö.
Onnellisuusgeenejä? :D

Mahdat nyt läpättää asiasta josta et tiedä mitään.
Aivan!

 

Yhteistyössä