Kannattaako lapsille ottaa influenssarokotus?

Tulimieli harmaana
Kyllä täälläkin aion viedä ton 1v2kk rokotukseen...on se sen verran kaamea tauti. Itse vielä harkitsen, kun olen raskaana...tosin tänä vuonna sitä jopa suositellaan raskaana oleville. En nyt sit tiedä...
 
mamma mahdoton
Mä vasta luin lehtiartikkelin, jossa oli haastateltu Rokotusinfo ry:n puheenjohtajaa. On kuulemma saatu luotettavia tutkimustuloksia siitä, että alle kaksivuotiaille influenssarokotteesta ei ole hyötyä. Yli kaksivuotiaille hyöty on pystytty todistamaan. Itse en rokottanut viime vuonna 1,5v. vuotiasta kuopustani (enkä myöskään vanhempia lapsiani, itsekin jätin rokotuksen väliin). Taas olisi harkinnan alla... Vähän olen edelleen sillä kannalla, etten hae rokotusta. Muutama hoitoalalla työskentelevä tuttavani on jättänyt rokotteen ottamatta lapsilleen...
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Tänään alkoi rokottamiset meidän terveyskeskuksessa ja mietin, että pitäiskö käydä rokottamassa nuo lapset ja ehkä itsensäkin. Lapset on 2v8kk ja 1v4kk.
Suosittelen, poika sai viime talvena rokotuksen. Muu perhe sairasti influenssan, poikaan ei tarttunut. Parin viikon päästä 2v neuvola ja otetaan taas .
 
3xtuplat
Meillä rokotetaan lapset ja itsemme, niin tehtiin myös viime vuonna. Miksi en tekisi niin jos yhdeltä kaamealta taudilta sillä välttyy ja lapset saavat vielä ilmaiseksi!
 
ei olla otettu eikä oteta,en koe tarpeelliseksi että aletaan rokottamaan kaikkea mahdollista vastaan.
ja sitäpaitti se kun ei tehoa kuin yhteen ja tiettyyn...silti voi sairastua 10 muuhun tautiin tai sairastua itse rokotteesta :/
 

Yhteistyössä