❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Toi on kyllä ärsyttävää kun kierossa on se tasan muutama päivä(tai parhaimillaan yksi) jolloin pitää hommailla ja sit tulee just joku flunssa tai herpes :mad: Mutta hyvä @AuliMari että saitte jotenkin hommat edes hoidettua!

Meikämandoliino soitti tänään polille ja ensi viikolla suunitteluaika ivf-hoitoihin! Jos sitä edes kerran ehtisi yrittämään ennen niiden kesälomia :unsure: Mutta tämä kierto oli taas tässä. Eikun odottelemaan :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: AuliMari
@kiuski eiköhän se kuukausi mee nopeesti ja joo iso peukku terassille ja sidukalle (y):D jos itekki pääsis vihdosta viimein kesällä sinne terdelle :D oon asunu täällä kohta sen 7vuotta ja kertakaan en oo "päässy" terdelle.. joka kesä aina ollu sillain et joo nyt tänä kesänä terdelle niin kuinkas on käyny :ROFLMAO::LOL:
 
@AuliMari onneksi saitte talleteltua jotenkuten! Toivotaan parasta.

@kiuski ja @Kinder_Kitty terdelle vaan! Elämä on liian lyhyt ei terdeilemään! ;)

Muistaakseni puhuin niistä näpyistä rintojen seudulla? Musta tuntuu että ne on lisääntyneet vatsan ja alavatsan seudulle. Eivätkä edelleenkään kutise tms, eikä oikein googletteluiden avulla sovi oikein mihkään rokkoon! Suihkussa huomasin yläreisissäkin jotain näppylöitä ja hmm miten sen nyt sanoisi, pikkareiden rajan tuntumassa pari. Pakaroissa ei ole. Tosiaan, huomasin ne sheivauksen jälkeen ja nyt niistä on tietenkin vähän iho rikki. En tiedä onko ne samaa näppyä kuin ylävartalossa vai oisko ne herpestä. Mulla siis huuleen tulee toisinaan, Enkä ole suuseksiä silloin antanut kun on näppy huulessa tai pussaillutkaan, mutta virus on oletettavasti miehelle siirtynyt kun sillä oli peniksessä yksi näppy vuoden alussa ja mietittiin että luultavasti sitä. Eikä sillon siis harrastettu seksiä ennenku parantui. Olen alapääni päivällä kopeloinut ilman peiliä ja peilin kanssa, ja todennut että enempää ei ole kuin nuo karvoitusalueen rajalla/ulkopuolella (tämä ehkä oli parempi sana kuvaamaan!). Vähän mietityttää, eikä varmaan kovin nopsaan mihkään lekurille pääse näyttämään mitään noita näppylöitä. Ehkä sitä pitää huomenna soittaa terkkariin ihan vaan mielipidettä tullako vai eikö tulla näytille.. Enkä silloin aiemmin lähtenyt soittelemaan aikaa, kun ajateltiin miehen kanssa että se on vaan jotain hikoilusta tullutta ihottumaa ja se rauhoittuikin sitten yön aikana.
 
@Nonsk voisko ne olla sheivauksesta johtuvaa näppyä? mulla ainaki sheivauksen jälkeen varsinkin just nivusien alueelle tulee punasta näppyä.. ei kyllä kutise.. mää en kyl usko et ois herpestä kun luulis et ne kirvelis sillon.. ja mulle tulee myös hikinäppyjä ja ne on kans semmosta punasta.. mut käy ihmeessä näyttämässä jos kovin ihmetyttää
 
@Nonsk voisko ne olla sheivauksesta johtuvaa näppyä? mulla ainaki sheivauksen jälkeen varsinkin just nivusien alueelle tulee punasta näppyä.. ei kyllä kutise.. mää en kyl usko et ois herpestä kun luulis et ne kirvelis sillon.. ja mulle tulee myös hikinäppyjä ja ne on kans semmosta punasta.. mut käy ihmeessä näyttämässä jos kovin ihmetyttää
No siis, tulee mullakin yleensä. Mutta tuo saman näköstä kun tuo on yläkropassa oleva
 
Mä nyt aattelin tännekkin selostaa mun tän päiväsen reissun, jossa tuli hirveesti kaikkee uutta :D. Copypasteen nyt tän mitä tonne esikoisesta haaveilijoihin kirjotin. Eli kävin aukiolotutkimus oli tänään lapsettomuuspolilla. Anteeksi liian tarkka selostus, mutta jotenkin tykkään ite kirjoittaa kaiken mahdollisen ylös, kun herkästi unohtuu osa jutuista hirmu nopeesti... (voisihan ne kirjoittaa vaikka paperille, mutta tässähän nää nyt samalla tulee...)

Ennen aukiolotutkimusta tunnusteli kohdun ja katto munasarjat läpi. Kuulemma ihan selkeesti monirakkulaiset, mutta ei tyypillinen pco/pcos(?), koska niitä rakkuloita on munasarjat täynnä, eikä ne mee helminauhamaisesti siellä reunalla. Sain verikokeiden tuloksetkin kuulla ja niidenkään mukaan ei oo pcos, koska pitäis olla jotain häikkää sokereis tai mieshormoneis, mitkä kaikki mulla ihan normaalit. Sitten oli se aukiolotutkimus ja aika laillahan se tuntu kovalta menkkakivulta, etenkin siinä vaiheessa kun sitä ballongia täytettiin ja se lipsahti vissiin liian pitkälle, joka sitä kipua sitten aiheutti. Sitten ne sai sitä kohtaa korjattuu kun saivat ultalaitteella katottua sen paikan. Ja kuulemma pitäis olla putket auki, ainoo mitä jäin ihmettelee, oli kun se kätilö mietti, et jossain näkyi ultrassa jotain valkosta, et mitä helkkaria se mahto olla o_O. En tajunnut sitä kysyä. Kivut kyllä ylty viel paluumatkalla autolla ajaessani, mutta kerkes matkan aikana loppumaan. Mietin alkokohan se polilla saatu särkylääke vasta sillon kunnolla vaikuttaa vai mikälie..

Ja verikokeiden tulokset kuulemma ihan normaaleja kaikki, paitsi prolaktiini oli jotain kuuttasataa (viitearvon maksimi oli vissiin lähempänä viittäsataa?). Eli jonkin verran liika korkee, eli se pitää käydä tarkastuttaa, tai kattoo jotenkin tarkemmin sen prolaktiinin tyyppiä tms. Aikaisemmin prolaktiini oli vähän reilu neljäsataa, eli jonkin verran noussut...

Ja sitten ne soitteli sinne spermalabraan niistä miehen tuloksista kun sanoin et se kävi siellä viimeviikolla. Ja kuulemma ihan normaali sperma :love:. En sen tarkempaa analyysiä niiltä saanut, jotain kuulin puheesta, et siittiöitä olis ollut 40milj/ml.

Samaan syssyyn sovittiin vielä jatkot. Pitää vissiin perjantaina alottaa oviksen tikuttaminen ja jos kuuden päivän aikana ei tuu plussaa, niin sitten heitetään tää kierto mäkeen ja voin aloittaa terolutit. Jos ovuloin, niin viikko ovulaatiosta verikoe. Jos en, niin saan käydä vähän vapaammin kattoo pelkän prolaktiinin. Ja kun menkat alkaa, niin alkaa eka clomifen kierto :giggle::giggle::giggle:. Ohjeena 1tbl/pv kp 3-7.

Mut tietty mulla on kesäkuulle matka varattuna, mikä nyt osuu just pahalle viikolle. Jos aloitan terolut kuurin heti ton ovistestailun jälkeen, osuis ultrauspäivä reissuviikolle. Jos aloitan terolutit viikkoo myöhemmin, mulla on menkat reissun aikana (n)(n). Ja sitä myöhemmäks ei voi säätää kun siel alkaa kesätauko. Eli joko vietän lomamatkaa menkkojen kera, tai sitten menee clomien aloitus myöhemmälle. Kesätauko kestää kuus viikkoo, et ei sekään missään enään tässä vaiheessa tunnu. Mut eikös yleensä riitä vaan yks kierto, jossa pitää ultrata? Eli periaatteessa voisin sitten kesätauolla syödä kanssa clomeja jos saisin nyt sen ultran hoidettua?

Ihan kauheen jännä käynti oli :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Yuna
@Nonsk vaikee kuvitella, et mikään herpeskään olisi. Ootko vaihtanut pyykinpesuainetta tai onko uusia vaatteita? Voisko nyt kevään aikaan olla jotain yliherkkyyttä kun on siitepölyt alkamassa? Onko kuiva iho? On kyllä tosi oudolla alueella o_O Tietty voihan sitä kattoo jos vaan rasvailulla menis ohi, mut jos ei niin kai se kannattaa lääkärille näyttää..
 
Ja niin, piti viel tohon mun käyntiin lisätä, että sitä jäin miettimään, et kattoks lääkäri se nyt tuon oviksen tikuttelun ajankohdan tähän kiertoon niitten munarakkuloiden koon mukaan? Siel oli vissiin isoimmat rakkulat 8 ja 10 milliset, eli noitten pitäis sitten täs n. viikon päästä olla jotain 20 millin kokoset jos ovis on tapahtuakseen? Vai mistä se repi noi päivät kun pitää tikutella :D
 
@AuliMari ompa ollu kurja tilanne, on tää kyllä semmosta uhrautumista välillä.. :(

@Nonsk ehkä kannattaa käyä näyttään jossei ala häviään. Hyvä neuvoo muita ku ite ei mee lääkäriin vasta ku on pää kainalosa :LOL:

@Jennipä jes, saitte jo suunnitelmat selville! :) Tietysti menkat on kurjat reissussa, mutta kurjaa on myös siirtää clomien alotusta..(n) No sulla on nyt viikko aikaa miettiä :ROFLMAO: jossen ihan väärin muista niin munarakkulat kasvaa sen pari milliä vuorokaudessa niin siitä varmaan noi päivät.

@Kinder_Kitty määki voisin hypätä tän toukokuun yli. Huomaa että mieli on maassa jo ku tietää että äitienpäivä tulossa. Saispa ees olla kotona märehtimässä, mutta ei, työpäivä ja sen jälkeen tietysti anopille, mummolaan ja lopuks omaa äitiä kattomaa. Facebookkia ei tohi kyllä avata koko päivänä.

Eksyin ihan muista syistä kattoon Lapin alueuutiset tältä päivältä. Sattumalta aiheena oli myös hedelmöityshoidot ja jostain olivat saaneet tilastoa että vain ALLE VIIDES onnistuu hoidoilla. Siis mitä hittoa, eihän tuo pidä paikkaansa ku eikös se onnistumisprosentti oo lähempänä 80-90% (n):confused: Väestöliiton sivuilta esim. "Joka kolmas alkionsiirto johtaa lapsen syntymään.."
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@-dino- onkohan tossa virhe, ehkä on tarkotettu että alle viides EI onnistu hoidoilla? o_O Luulisin.

Täällä on käyty vähän sisäistä kamppailua koko yrittämisestä. Alkanut tuntua että ehkä nyt kuitenkaan ei ole vielä meidän aika. Miehellä on ollut kevään ajan kriisi elämän kanssa ja tarkoituksena ois muuttaa kokonaan suuntaa, lähteä ihan uudelle (huonosti työllistävälle) alalle opiskelemaan ja tehdä jotain ihan muuta. Myös mulla on tulossa aika suuria muutoksia elämään, ja jotenkin vauva tähän keskelle ois ihan liikaa. Ajattelin että käydään nyt ne inssit kattomassa kun ei niistä kuitenkaan mitään tuu ja lykätään sitten ivf:ää hamaan tulevaisuuteen. Vielä en oo päättäny otanko ehkäsyä käyttöön, eihän me sitä tarvita kun en raskaaksi tule mut ne ainakin estäis ton kamalan tiputtelun...
 
@Jennipä meillä on sit aika sama vaihe menossa, kävin vähän aikaa sit aukiolotutkimuksissa, mies näytteissä ja nyt on eka letrozol kierto käynnissä ja kans päivät 3-7. Huomenna otan vikan ja sit olis ens ma ultra. Mut kiva että teilläki lähti noin nopeasti rattaat pyörimään eikä tullut turhia lisäodotteluita. Tamponeja vaan nii sillä selviää reissut - eihän sitä niiden kans ees muista että kuukautiset on :ROFLMAO:

@-dino- siel on varmaan jo kesätyöläiset alottanu kun alkaa lipsua ja ei oteta asioista tarpeeksi selvää :whistle: Tai jotain, mut onhan toi nyt ihan väärää tietoa kun tosiaan moni saa lapsen keinohedelmöityksellä.

@Yuna en usko että lasta voi tehdä oikeaan aikaan, toiset ajotukset on vaa vähän huonompia ku toiset - uskon tosin et ne tajuu vasta jälkeen päin :) mut ymmärrän hyvin sun mietteet ja ihan samoja meki ollaan pohdittu. Jotenkin pelottaa et tuhoonkohan mun uran jos jään äitiyslomalle heti kun koeaika on loppunut.

Letroista ei oo tullut mitään sivuoireita! Välistä oksettaa mut oon kyl laittanu sen nälän piikkiin joka kerta. Nyt jännittää vaa ens ma kun näkee onks ollu näistä mitää hyötyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Kinder_Kitty @-dino- joo mä muistelinkin että tääl joku oli joskus puhunut minkä verran ne follit kasvaa vuorokaudes. Olin alkuun et mistä se repii noi tikuttelupäivät, mut onneks on tää palsta niin en oo ihan ulpalalla. Kaikkea kun ei tajuu aina kysyä noilla käynneilläkään. Ja tuntuu muuten oudolta, kun on elänyt näitä pitkiä kiertoja eikä oo oikein osannut ees yrittämisestä puhua kun "mitään ei tapahdu" niin yhtäkkiä pitäs käydä verikokeessa tällä viikolla ja ultrassa tolla viikolla ja hässiä sillä viikolla... Pitää oikein laittaa kalenteriin kaikki että pysyy kartalla :ROFLMAO:. Oli muuten -dino- mulla voltarenia tablettina lääkkeenä ja oli kyllä tarpeen (lue: ei auttanut).

@rosmarin Joo mietin kans, et kaipa nyt tamponeilla menee, eikä ne menkat kuitenkaan koko viikkoa kestä. Toivotaan että teillä on lääkkeistä hyötyä :giggle:

@Yuna komppaan rosmarinia tuossa, että aina on jollain tapaa huono aika vauvalle. Ja sen jälkeenhän se muksu on vielä melkei parikymmentä vuotta enemmän ja vähemmän vaikuttamassa mukana ja tietty senkin jälkeen. Toki just joku ivf voi olla tosi rankka jos elämäntilanne on epäsopiva.. Toivottavasti löytyy ratkaisu joka tuntuu teistä molemmista oikealta.
 
@Yuna joo itsestäkin välillä tuntuu, että miten sitä joku vauveli tähän kaikkeen härdeliin vielä sopisi..! Vaikka meillä nyt ei ole mitään kauheita muutoksia tapahtumassa, mutta silti. Ehkä itse tekisin samoin, käydä kokeilemassa inssit ja lykkää ivf vähän jos ei tunnu itsestä hyvälle käydä heti putkeen.
 
Peukut pystyyn @rosmarin ultraan!

Täällä jotenkin turhauttava olo....niin varma että tästä tallettelusta ei tullut plussaa. Ja kerrankin kuin oli niin varma mahdollisuus...
Eilen alotin luget..ei ainakaan ole vielä tullu mitään sivuoireita. Pissalla käydessä pönttöön on jäänyt kalanhajua muistuttava haju ja olin että wtf ??!! Kelasin et lugeistako se johtuu...sitten välähti et aloin viikonloppuna syömää omegaa niin ilmeisesti siitä johtuu. En muista että aiemmin olisi näin ollut. Muutenkin nyt on tullut vitamiineja syötyä, eipä niistä haittaakaan pitäisi olla. Tässä muuten hyvä linkki kaikista vitamiineista, on varmaan ennenkkin jossain täälä mainittu. Hyvää tietoa sitten kun kaikki ollaan raskaana http://www.tritolonen.fi/artikkelit/126-raskaus-ja-ravintolisat
 
@rosmarin näin määki aattelin että täytyy olla kesätoimittajat jo vauhdissa :D mut onhan toi kauheeta jos ihmisille jää tollanen mielikuva..

@Jennipä en tiiä onko noissa clomeissa ultraus tarkempaa? Kertokaa joku jos tiedätte faktaa. Letroissa ei ainakaan oo pakollista ultrata joka kierto jos oikee annostus on löytyny.

@Yuna ihan hyviä mietteitä. Kyllähän nuo ajatukset välillä seilaa, yhtenä päivänä jaksais oottaa vaikka puoli vuotta kun taas toisena ei päivääkään. Te teette niiku teistä nyt hyvältä tuntuu, ikä on kuitenki teidän puolella. Voihan se olla että ku inssit tehty niin mieliki on muuttunu ja haluatteki jatkaa. :) ehkäisyasiaan en tiiä mitä sanois. Aivan turhaahan se on, mutta ei tuo tiputtelukaan mukavalta kuulosta..
 
Kiitos kaikille vastauksista <3 Ajattelinkin että täällä varmaan ymmärrettäis. Onhan tää touhu aikamoista mielen pyörremyrskyä. Ja vielä kun tähän lapsettomuuteen on tottunut niin aina välillä miettii, että miks hankkis vauvan sotkemaan kaikki kuviot. Mä nyt onneks täytän tänä vuonna "vasta" 26, eli vielä on muutama vuosi aikaa epäröidä ennen kun alkaa oikeesti olla kiire raskautua. Jospa parissa vuodessa sais vähän kuvioita ja aivoja järjestykseen.

Kiitos vielä, ootte parhaita :love:
 
Voi @Yuna ! Teillä todellakin on vielä aikaa pistää asioita järjestykseen. Sun ikäisenä mä vasta tapasin tämän nykysen ja joku vauva oli pelkkä kaukainen haave jossain tulevaisuudessa :) Asioilla on muutenkin tapana järjestyä ja kuten muutkin sanoi, tavallaan ikinä ei ole hyvä aika, mutta jos epäröitte niin ehkä on aika ottaa pieni paussi. Mielipide asiasta varmasti muuttuu vielä monesti, mutta menkää sillä mikä sillä hetkellä tuntuu parhaimmalta <3
 
@Yuna yhdyn muihin tässä eli itse tiedätte parhaiten mikä tuntuu hyvältä vaihtoehdolta mutta ehkäisyyn ei kannata suotta palata koska uskoisin että sitten jos ja kun vauva päättää tulla niin se tulee aina oikeaan aikaan :) (vaikka tässä kohtaa vois yhtälailla sanoa että juuri silloin kun sitä vähiten odottaa, ilmeisesti :D )

@Wolt aivan upea uutinen että kyseessä ei ollut mikään lopullinen tilanne! Kerrassaan ihanaa <3

Mulla tuli nyt kumma tilanne kun seurailen näitä aamulämpöjä, viime viikon to olin varma että tuli se ovista edeltävä lämpörimahdus eli 36,2 ja se kyllä meni yks yhteen limojen kanssa ja myös kärsin taas pahoinvoinnista to-la (en siis voinut syödä muuta kuin vesimelonia) ja perjantaina lämmöt pompsahti 36.9 ja pysytteli sielä tähän aamuun saakka jolloin oli taas 36.3 :D ja aamulla oli kunnon vetiset limat että oli taas lammikossa makaamisolo.. Mutta taasen, normisti mun tissit kipeytyy heti ovulaation jälkeisenä päivänä ja niin ei käynyt viiime torstain jälkeen eli jos ovulaatio onkin nyt? Mutta onko kukaan huomannu lämmöissä tollasta sahaamista? Talleteltiin viime viikko joka toinen päivä ja nyt ei olla sunnuntain jälkeen ehditty näkemään kuin vilaukselta. Täytyy tänään järjestää joku hetki sitten ilmeisesti :D
 

Yhteistyössä