❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@kiuski mites pistäminen sujui? Mua jännittää hirveesti se pistäminen ku en piikeistä niin tykkää vaikka muita pistän työkseni :ROFLMAO:

@Nonsk mulla tuli kyllä ekaa kertaa polilla käydessä sellanen tunne että ne luuli että ei oo osattu harrastaa oikeeseen aikaan. Teki mieli sanoo että haistakaa p*ska, kyllä on. :cool:

@Shakalaka hoitajana ihmettelen kyllä suuresti näitä eri toimintatapoja. Toisaalla pääsee heti ivf:ään ja jos teillä tosiaan joutuu oottaan sen kolme vuotta. Saako kysyä että mistäpäin oot? Ei toki oo pakko vastata. Ja hei määkään en ymmärrä pinkkejä vuotoja :ROFLMAO:

@rosmarin jos se ens kierto olis teidän (y)

Töissä oli tosi raskas viikko. En jaksa ees selostaa mutta varmaan ymmärrätte jos sanon lapsien tekeminen ja työkaveri raskaana.

Letrot syöty ja oon jo niin luovuttanu. Ei voi muille valittaa ku teille. Parin viikon päästä tulee kaks vuotta yritystä täyteen. :poop:
 
@-dino- ja @Shakalaka mä ehkä selittäisin tuota pinkkiä vuotoa niin että on vähän verensekaista valkovuotoa, jota ei luokittele täysin punaiseksi.. :D Kuulostaa tavallaan myös kivemmalta että "tuli pinkkiä paperiin" kun vertaa esim.omaan vuodon värin skaalaan (punaisen sävyt ja tällä hetkellä tuhruaminen on ruskeaa..)
 
@Shakalaka On kyllä outoa että jos vasta kolmen vuoden jälkeen pääsee rankempiin hoitoihin :eek: Meillä oli maaliskuun lopussa ensimmäinen käynti lapsettomuuspuolella ja nyt menossa jo eka ivf kun inssistä ei ollut meille toivoa. Toisaalta täällä meillä ei onneksi ollut jonoa ivf:ään niin päästiin ilman jonotteluita.

@-dino- No ei tää pistäminen niin pahaa ole mitä ajattelin! Nyt jo kolmas ilta kun tungen tota neulaa vatsamakkaroista sisälle. Tää on niitä tosi ohkasia neuloja eikä se edes tunnu miltään :)

Tiistaina ultra jee! Saas nähdä mitä tuolla tapahtuu vai tapahtuuko mitään :ROFLMAO:
 
Dpo 9, kurkku kipeä ja aika isot määrät kokkareista valkovuotoa (n) Lämpö sentäs pysynyt koko ajan koholla. Ja lomareissukin lähenee ja kurkkua jo kuristaa (orastavan taudinkin puolesta :ROFLMAO:) kuukautisten mahdollisuus. Ne kun tosiaan alkaa, tai ei ala, kesken reissun.

Vähän oon hyvällä tavalla ollut teille muillekin kateellinen piikittelystä, letroista ja mistä lie :D Tässä kun vielä monta kuukautta pullikoidaan luomuna. EDELLEEN :cautious:
 
@-dino- eihän sitä tiedä vaikka tämä oliskin se ihmekierto. Ymmärrän toki et on luovuttanut olo, oottehan te jo paljon kokeillu ja pitkää odottanu :unsure: Mut uskon että teijänki vuoro sieltä vielä tulee!

@Josia mikäs teillä on jatkon suunnitelma, ootteko tehnyt sellasta? Toi kateellisuus on kyl niin tuttu tunne, sitä on nii omituisista asioista välillä kateellinen. Tärkeintä on tiedostaa että se on ihan ok olla kateellinen :)

Nyt lähti letrokierto nro 2 tossa pari päivää sitte käyntiin, ens viikon ma ultra. Mieli maassa jo valmiiksi tän yrityksen kans. Oon yrittäny keksiä jotain muuta tekemistä itelleni. Viikot menee nopeesti mut viikonloput tuntuu aina ikuisuuksilta.

Millä te kulutatte aikaa?
 
@rosmarin Ensikäynti ja mun kokeet käyty jo maaliskuussa, mutta sit asiat tyssäsi siihen. Mies ei halunnut jatkaa. Kesä mennään vielä luomuna ja sit alkusyksystä yritetään uudestaan hoitopolulle. Aikaisemminkin kirjoitinkin siitä, että pelkään luottamuksen puolesta. Pelkään, että mies peruu taas sovitun aikataulun. Mulla on se olo, että ton ekan kerran hyväksyn tietysti, mutta sit jos toisen kerran kieltäydytään, niin mun mitta on sit täynnä. Valitettavasti sit ollaan taas vakavan paikan äärellä.
 
Täällä vihdoin 4päivän tiputtelun jälkeen kp1.
Tosiaan perjantaina soitin niitä testituloksia niin se sairaanhoitaja sanoi että syksyllä vasta tutkitaan enemmän niin mua kun sitä kohonnutta prolaktiinia. Ei kuulemma ole vaarallista että se on koholla, eihän se varsinaisesti kai olekaan. Olisin kyllä ehkä halunnut saada esim.sen lääkityksen jo kesän ajaksi.. Mies ei ihan niellyt kun sanoin että ei ennen syksyä tutkita kun niillä ei oo noin pitkiä aikoja varattavissa enää, mutta ei ole asiaan palannut. Toivon, että ei ole mitään kasvaimia ja lääkkeellä menisi arvo takasin normaaliin. Kauheasti oon googlannut vaikka varmaan ei pitäisi.. Että näillä mennään.
 
Hei vaan!

Ilmoittautuisin tänne mukaan uutena, jos mukaan otetaan. Haaveissa olisi toinen lapsi ja yritystä nyt vuosi takana. Yritys alkanut siis 6/2016 ja matkan varrelle osunut yksi varhainen km tuossa loka-marraskuun vaihteessa. Esikoista yritettiin myös suhteellisen pitkään, yk 16 tärppäsi kun juuri oltiin saatu aika tutkimuksiin. No mitään ei silloin juuri ehditty tutkia, mutta eipä me taideta ihan kaikista hedelmällisimmästä päästä olla sitten ehkä kuitenkaan vaikka tuo km raskaus toiveet ehti herättääkin. Vasta kun tulee vuosi tuosta km niin voidaan julkisella alkaa mitään selvittelemään. Yksityisellä gynellä oon käynyt, joskin ei mitään laajasti siellä tutkittu ainakaan vielä, ei kyllä mitään syytä epäillä mitään vikaakaan toistaiseksi. Oon tässä jo pidempään tätä kejua seuraillut, kun tänne siirtyi tuttuja tuolta toisesta ketjusta ja jotenkin täällä oleviin kirjoituksiin koen samaistuvani tän yrityksen aiheuttamien koko skaalan kattavien tunteiden kanssa. Oon tällainen "yksin" yrittävä kun miehelle ei voi paljoa puhua, koska tulee sitten paineita. Nyt olisi sitten meneillään kp4/28-30 ja tässä toivutaan uuden kierron aiheuttamasta pettymyksestä ja kerätään voimia uuteen yritykseen.
 
@rosmarin aika menee kyllä hitaasti...! Pitäis kehitellä jotain fiksua tekemistä että mieli ei pyöris vaan näissä asioissa. Voisko joku kaveri nyt ilmoittaa kaason hommista tai jotain että voisin helistä kun on liikaa tekemistä :ROFLMAO:

@Josia Toivottavasti mies ei ala hannailemaan. Ymmärrän kyllä että ahdistaa tommoinen :unsure:

@Nonsk Mulla oli kans toi prolaktiini koholla ja terveyskeskuksen lääkäri puhui mulle että "yleensä se on vaan hyvälaatuinen kasvain yms", mutta lapsettomuuspuolella ne oli vaan että "joojoo, se arvo sahaa aina edes takaisin ja ei todellakaan ole mitääm vakavaa". Eli ei tarvi pelätä. Stressi yms vaikuttaa siihen heti. :)

@Tiituu Tervetuloa joukkoon :)
 
@susanmaaria onnea! :love: Kyllä uskaltais jo digin tehä :)

@kiuskin ultrakuulumisia odotellessa :geek:

@rosmarin järkkää itelles paljo harrastuksia ja menoja. Oli millaset kissanristiäiset tahansa niin mene. En mää ainakaan muuten saa aikaa kulumaan. Nyt kesä helpottaa kyllä asiaa :whistle:

Polilla käyty. Ei irronnu vieläkään lähetettä ivf-hoitoihin. Lääkäri soittaa heinäkuun loppupuolella ja sitte tekee lähtetteen. MIKSI!? Mitä tämä puoli toista kuukautta muuttaa mitään ku kaks vuotta on jo yritetty! 4kk jonot eli alotus menee marraskuulle!! vittu.

No jotain positiivista. Sain lähetteen keliakia kokeisiin ja kävin sen heti ottamassa. Mies joutuu tutkituttaan ittensä työterveyden puolella.
 
Onnea @susanmaaria :love:

@-dino- onpas erikoista ja typerää ettette saaneet lähetettä noin pitkään yrittäneinä vaan vielä laitetaan odottamaan :devil: :(

Mulle tuli tänään kiva sähköposti vaukirjalta otsikolla "Hei xxxx, odotatko pientä kullanmurua".... Joo no en odota, vaikka oletusarvoisestihan mun tässä vaiheessa kun esikoinen on tietyn ikäinen niin "pitäisi" jo toista odottaa. Ihme posteja sieltäkin lähettävät :devil:.
 
Hei pakko jakaa tämmöi juttu. Selailin eilen jotain 80-luvulla kirjoitettua kirjaa valkosipulin lääkinnällisestä käytöstä ja siel oli ihan hölmöi juttui. Pisti silmään tekstinpätkä jossa kerrottiin, että hippokrates käytti valkosipulia näin: "Naisen hedelmöitymisen selvittäminen. Puhdistetaan valkosipulinkynsi, leikataan siitä pää pois ja asetetaan se emättimeen. Jos hänen henkensä tuoksuu seuraavana päivän valkosipulilta, voi hän tulla raskaaksi, muutoin ei."

Haluuko joku testata? :ROFLMAO:
 
@Jennipä mä taidan vaan pidättäytyä vehnänalkioöljytestissäni :LOL:, niin ja siis ihan suun kautta sitä otan :ROFLMAO:

Kävin viime kierrossa mittaamassa progesteronin viikko ovulaatiosta varmistaakseni tapahtuuko ovulaatio ja arvo oli 36 mikä ilmeisesti tarkoittaa että tapahtui. Koko kiero oli omituinen ja ovistestiin en kunnon viivaa saanut mutta näköjään tuntemuksiin ja testeihin ei voi luottaa. Kilppariatvotkin hyvät eli tosiaan ei toistaiseksi mitään selittävät vikaa musta ole löytynyt. Epäilen että mun miehellä olis hitaat siittiöt tai jotain sentapaista, mutta ei ole tutkittu. Onko jonkun mies tutkituttanut siittiöt jo ennen hoitoihin hakeutumista?
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@kiuski onnea keruuseen, toivottavasti tulee hyvä sato :giggle:. Vähänkö jännää, kerrot sitten kaiken mahdollisen! Vaikka onkin varmasti rankka toimenpide verraten muihin hoitoihin, mutta onhan se varmaan kiehtovaakin päästä kuulemaan miten monta munasolua saadaan, kuinka moni lähtee kehittyy ym kaikki nippelitieto mitä toi tuo tullessaan :geek:.
 
Täytyy nyt vaan koittaa aatella että ei se oo ku yks kuukausi lisää. Mut toisaalta ku näin pitkä matka ollu jo takana on aika kärsimätön olo. Paska olo, olin niin aatellu että tällä käynnillä se lähete tulee. Ei millää jaksais olla töissä ja esittää ilosta ku sisin itkee. Ärsyttävä lääkäriki ku oli nii positiivinen.

@kiuski tsemppiä keräykseen!
 
Paljon onnea @susanmaaria !! :love: ihania uutisia ja vieläpä noin vahva viiva!

@kiuski lle tsempit, mä olisin varmaan ihan paniikissa :confused:

Tervetuloa uusille! Kivaa että tulee uusiakin kun tänne on varmaan ihan kohta toivottavasti tulossa kesän plussa-aalto :geek:

Ja terveisiä Keski-Euroopasta, täällä surffailen ihan surkealla wifillä mutta pakkohan se oli kommentoida kun täällä oli oikeen plussauutisia! Palaan kahden viikon päästä listaa päivittelemään mutta ois kiva jos joku päivittäis ennen sitä :) me oltiin just miehen kanssa yhdessä kylvyssä ja myöhemmin mennään ravintolaan, niin ihanaa saada kunnon parisuhdeaikaa kaiken stressin jälkeen :love:
 
@-dino- minäkin luulin että teillä on jo lähete (n)
@kiuski jee, onnea korjuuseen! Mä kyllä jännittäisin ihan sikana mitä tuleman pitää..
@Jennipä tuo "vinkki" kuulostaa kyllä vähän oudolta. Onkohan tommosta oikeasti tehty joskus. :ROFLMAO: Tuntuu kyllä vähän oudolta että tollasta tekis, vois jotenki kuvitella että tulis kummallisia tunnelmia alapäähän tommosen jälkee :eek::D
 
Hei vaan kaikille!

Täällä oli vihdoin nt-ultra eilen. Jännitys oli kyllä melkoinen muutaman päivän ennen tuota ultraa. Onko siellä nyt yksi vai kaksi? Onko yksikään kunnossa? Hermot oli kireällä ja miesparka sai siitä kyllä osansa... Voi tätä huolen ja stressin määrää! Ei näistä huolista taida päästä ennenkuin vauva on terveenä sylissä... Ja sitten alkaakin erilaiset huolet. :rolleyes:

Elikkäs yksi pieni siellä masussa majailee. :love: Arvoitukseksi jää onko siellä alkujaan hedelmöittynyt kaksi, joista toinen ei lähtenytkään kasvamaan vai mitä siellä neuvolan ultrassa näkyi. Eilen ultrassa ei siis mitään viitteitä toisesta ollut. Pienellä näytti olevan kaikki hienosti, kovasti liikkui ja touhusi menemään. Nähtiin 3D kuvakin, oli kyllä ihanaa. Jospa tässä nyt pienesti voisi jo huokaista. :)

Phoinvointi ja väsymys on jo helpottaneet ja masu tuntuu joinain päivinä venyvän oikeen tuntuvasti. Nyt vain odottelemaan milloin liikkeet alkaa tuntua ja milloin vauvamasu alkaa näkyä. :)

Toivottavasti tämä viimeinkin lämpenevä kesä toisi tullessaan tänne paljon plussia! Tsemppiä teille kaikille, oon täällä hengessä mukana! (y)

Nanna rv 12+5

PS. Hurjaa, että jo ensimmäinen kolmannes takana. Ei tätä voi vieläkään täysin käsittää!
 

Yhteistyössä