Kauanko olit sairaalassa toisen lapsen syntymän jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
mikä kiirus?
Mä taas ihmettelen, että mikä kiire sieltä on pois?? Ekan kanssa oli pieniä probleemia ja oltiin muistaakseni 4-5pv ja toisen kanssa ainakin se kolme, tais olla neljä. Musta oli aivan ihanaa nauttia siitä vauvasta, käydä valmiissa pöydässä syömässä monta kertaa päivässä, lukea naistelehtiä ja soitella ystävien kanssa! Ainoita kertoja, jolloin MINÄ olin ns. passattavana ja kaikki todella helppoa. Kun vauva oli tarkastettu, niin lähdettiin kotiin, mutta ei todellkaan ollut hoppu sieltä pois.

-K
 
Vuorokauden. Tai no tarkemmin puoltoista, kun mies ei ihan aamusta päässyt hakemaan ja toisaalta piti odottaa lääkärin tarkastusta tenavalle.

Synnärillä oli melkoinen väenpaljous, ruuhkaa suorastaan.
Olin ollut jo viikon prenalla ja lopen kllästynyt muutenkin koko sairaalaelämään.
Poika söi ja vatsa toimi, olo oli suht virkeä ja RR normaalilukemissa. Kotiin!
 
3 päivää.

Yksityishuone, täysihoito...ei tod. ollut kiirus kotiin elämään "yh-arkea" vastasyntyneen ja 2-vuotiaan kanssa :D

Jos nyt kolmannenkin lapsen kohdalla jotenkin onnistun yksityishuoneen saamaan, niin en tule kotiin varmaan enää ikinä :xmas:. No ei kai. Aion viipyä varmaan ainakin siihen asti että vauva on 48 h ikäinen, ja imetys sujuu hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikä kiirus?;25748962:
Mä taas ihmettelen, että mikä kiire sieltä on pois?? Ekan kanssa oli pieniä probleemia ja oltiin muistaakseni 4-5pv ja toisen kanssa ainakin se kolme, tais olla neljä. Musta oli aivan ihanaa nauttia siitä vauvasta, käydä valmiissa pöydässä syömässä monta kertaa päivässä, lukea naistelehtiä ja soitella ystävien kanssa! Ainoita kertoja, jolloin MINÄ olin ns. passattavana ja kaikki todella helppoa. Kun vauva oli tarkastettu, niin lähdettiin kotiin, mutta ei todellkaan ollut hoppu sieltä pois.

-K
No mulla ainakin odotti 1-vuotias pieni poika kotona joka ei ollut ollut minusta erossa pitkään ennen toista synnytystä. Sairaalassa yrittivät käydä mutta itki vain ja halusi sieltä pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikä kiirus?;25748962:
Mä taas ihmettelen, että mikä kiire sieltä on pois?? Ekan kanssa oli pieniä probleemia ja oltiin muistaakseni 4-5pv ja toisen kanssa ainakin se kolme, tais olla neljä. Musta oli aivan ihanaa nauttia siitä vauvasta, käydä valmiissa pöydässä syömässä monta kertaa päivässä, lukea naistelehtiä ja soitella ystävien kanssa! Ainoita kertoja, jolloin MINÄ olin ns. passattavana ja kaikki todella helppoa. Kun vauva oli tarkastettu, niin lähdettiin kotiin, mutta ei todellkaan ollut hoppu sieltä pois.

-K
mua ei ainakaan passattu sairaalassa,itse sain hoitaa omat syömiseni ( haettiin kärrystä ) ja vauvankin kanssa vietin aikaa enimmäkseen yksin..kotona mua passattiin ( ja passattaisiin varmasti vieläkin,jos haluaisin ) ja kotona daddykin pääsi hoitojuttuja opettelemaan ( esikoinen kun on hänelle ) sekä kotona odotti mun vanhempi tyttö..kavereiden kanssa voi juoruta puhelimessa kotoa käsin,ilman että mahdollinen huonekaveri joutuu kuuntelemaan juttuja ;)
 
jirppu
Tyttö syntyi yöllä klo 2.00,Sairaalassa olimme seuraavan yön ja Sitten lähdimme kotiin.Sama juttu myös kolmosen kohdalla.
ELi yhden kokonaisen päivän olen ollut synnärillä.Onneksi.En saa sairaalassa nukuttua,joten olin todella väsynyt ,kun lähdimme kotiin.Olin valvonut kaksi päivää putkeen.
 
aah ihanaa en oo ainoa. Eka synty tiistaina ysiltä aamulla ja pääsin lähteen vasta perjantaina puoliltapäivin, vaavi tarkastettiin torstaina jolloin oisin saanut lähtee mutta sanovat että mielellään pitäsivät kauemmin. Mulla oli yks yö oma huone, vika päivä ja yö kahen hengen huoneessa joka oli ahdas ja hankala. Ruoka oli ihan sairaan hirveetä, kylmää, mautonta. Söin vaan aamupalat ja iltapalat ja lounaalla leivät ja maidot :D
Mä niin rakastan olla kotona, saa kulkee alasti, saa ruokaa silloin kun tahtoo/ehtii syödä (aina olin imettämässä kun ruoka tuotiin), saa kahvia pitkin päivää ja on muutenkin helpompaa olla kotona. Varsinkin nyt tästä tokasta haluan pois nopeesti. Ja sairaalassa vitutti ne sängyt kun nekin oli ihan hirveet. Mua passaa mies kotona sitten :)
 
"vieras"
tyttö syntyi su-ma yöllä klo 4. ja kotiin lähdettiin to iltapv.
mulle ainakin sanottiin että vauvan oltava se 2vrk vanha ennen kun päästetään pois. ja mikäs siellä maatessa kun ruokakin tuotiin nenän eteen :)
(esikoinen oli hyvässä huomassa isänsä kanssa)
 
"Mä"
synnytin keskiviikko iltapäivällä ja perjantai iltapäivällä lähdin kotiin. Oisin voinut lähteä jo edellispäivänä,mutta sitten olisi pitänyt seuraavana päivänä palata vauvan lääkärikäynnille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikä kiirus?;25748962:
Mä taas ihmettelen, että mikä kiire sieltä on pois?? Ekan kanssa oli pieniä probleemia ja oltiin muistaakseni 4-5pv ja toisen kanssa ainakin se kolme, tais olla neljä. Musta oli aivan ihanaa nauttia siitä vauvasta, käydä valmiissa pöydässä syömässä monta kertaa päivässä, lukea naistelehtiä ja soitella ystävien kanssa! Ainoita kertoja, jolloin MINÄ olin ns. passattavana ja kaikki todella helppoa. Kun vauva oli tarkastettu, niin lähdettiin kotiin, mutta ei todellkaan ollut hoppu sieltä pois.

-K
Minua passataan muutenkin ja inhoan sairaaloita. Kotona on hyvä olla.
 
*
Vauva syntyi kahden aikaan iltapäivällä. Lääkäri ei enää illalla kiertänyt ja tehnyt kotiinlähtötarkastusta joten jäätiin yhdeksi yöksi. Seuraavana päivänä saatiin kotiinlähtölupa mutta kehoituksen tulla tsekkauttaa bilirubinit seuraavana aamuna. Koska oli 30 astetta pakkasta ja kotiinlähtö olisi ollut myöhään iltapäivällä, päätettiin jäädä vielä yhdeksi yöksi ettei tarvinnu pientä kuskailla ees taas. Joten siis kaksi yötä oltiin.
 
"shihtzu"
Esikoisesta 4 päivää ja kuopuksesta 5 päivää. Esikoisen kohdalla olisin päässyt jo 3 päivän jälkeen kotiin, mutta jäin vielä päiväksi, kun sitä ehdottivat, sanoivat vaan, että ei mitään kiirettä. Esikoinen syntyi sektiolla.
Kuopuksen kohdalla tuli tuo 5 päivää kun vauva oli teholla ekat 4 päivää ja kun sitten neljäntenä päivänä pääsi sieltä pois, niin piti olle vielä seuraavaan päivään osastolla. Olisinhan itse voinut mennä kotiinkin aiemmin, mutta en nähnyt sitä järkevänä, kun oli kuitenkin ollut imukuppisynnytys, joten tikkejä oli alapäässä jonniin verran ja kotiin oli yli 50km matkaa, että helpompi oli maata sairaalassa nuo päivät.
 
2vrk, oltais päästy aiemminkin mutta näin päin oli helpompi kyytien kannalta kun ei ollut omaa autoa käytössä, tarvinnut enää palata takaisin lääkärintarkastukseen. Mikäs siinä eristyksissä maates, oma rauha ja valmiit ruoat :)
 
"annika"
melko tarkalleen vuorokauden oltiin osastolla. lapsi synty vähän ennen kymmentä ja kotio lähdettiin seuraavana päivänä puolen päivän aikaan.
toki seuraavana päivänä piti vielä käydä lasten poliklinikalla tarkastuksessa.
 

Yhteistyössä