kaveripariskunta tulee illalla syömään, nainen karppaa, muut ei... mitä ruokaa?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja "kokki", 24.09.2011.

1. "kokki"

"kokki" Vieras

ajattelin naudan pihvejä ja vihreää salaattia ainakin.

mutta käykö mikään salaatinkastike karppaajalle? entä millainen kastike? perunat?

jeesikää ny =)

2. "vieras"

"vieras" Vieras

Toihan on hyvä. Voit tehdä perunoita, karppaaja voi vain jättää ne ottamatta. Joten no problem.

3. keppälerttu

keppälerttu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.08.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    kasvisgratiinia tekisin lisukkeeksi, tai keitettyjä kasviksia muuten vaan.. salaatinkastikkeeksi voit tehdä vaikka itse sinapista ja öljystä, mausteista ja etikasta soosin, tai sit ihan sitruunanmehusta

4. "marjaana"

"marjaana" Vieras

Kukkakaaligratiini on ainaki tosi hyvää, kukkakaaleja höyrystetään vähän ja laitetaan uuniin 225 kunnes muna-kerma on imeytynyt ja päälle juustoraastetta, mausteina suolaa ja pippuria.

Lisukkeeksi pekoni juureksia. Pekoniin kääritään esim. tankoparsaa ja uuniin 200-225 asteeseen kunnes pekoni on ruskistunut.

5. "kokki"

"kokki" Vieras

kiitos teille! =)

6. "vieras"

"vieras" Vieras

Joo,mä olisin kans ehdottanu et pihvin ja salaatin lisäks perunoita (jotka karppi vaan skippaa) ja/tai jotain kasvis/juureshöystöä,gratiini oikein loisto vaihtoehto vaikken itse siitä pidäkään..mut mä olenkin "lapsensuinen".

Salaattiin riittää kastikkeeks öljy johon sekotettu mausteita,eikös se käy karpille?

7. "miikkis"

"miikkis" Vieras

[QUOTE="vieras";24696488]

Salaattiin riittää kastikkeeks öljy johon sekotettu mausteita,eikös se käy karpille?[/QUOTE]

Pullo oliiviöljyä pöytään, se riittää. Majoneesi sellaisenaan myös hyvä salaatinkastike.

Jotkut karppaajat välttelevät muuten rypsiöljyä, eli jos vain sitä löytyy, tee öljykastike valmiiksi.

8. "vieras"

"vieras" Vieras

Jos ei karppaa eläyttömän tiukalla ruokavaliolla, vehnäjauhoilla suurustettua kastiketta voi syödä. Jos ajattelit tehdä kastikkeen niin tee sellainen kuin haluat, ja karppaaja voi jättää ottamatta :) Ehkä vaihtoehdoksi voisi tarjota maustevoita? Aiemmin ehdotetut kasvislisukkeet ovat hyviä, itse ehkä paistaisin juureksia ja herkkusieniä.

Jaa tämä sivu