Keitä on palstan nuoret sielut, entä vanhat sielut?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Aloin vaan miettimään et onko Gandalf vanha vai nuori sielu? Siis Tolkienin Gandalf? Tää ei nyt tietty liity palstan porukkaan mitenkään. Kuhan heräsi tämmöinen suuri miete...
Gandalf on maia, yksi maailman Suuressa soitossa luoneista vähäisemmistä hengistä. Mikä mielestäni tekee Gandalfista aika vanhan, noin niinkuin henkistä ikää laskettaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26271498:
Tää on SUN näkemys. Voisin väittää, että aika moni on muuta mieltä asiasta. Omasta mielestäni vanha sielu ( jos nyt sellaiseen uskoisin) ei todellakaan piikittelisi, vaan olisi lempeä ja ymmmärtäväinen, myös niitä sieluja kohtaan jotka saavat syystä tai toisesta piikittelyä osakseen. En minä ainakaan vittuile viisaudestani vaan silkasta vitutuksesta tai viisauden puutteesta. Piikittely on ihmisen epäkypsyyden merkki, ja minä jos kuka sen tiedän.
Nimenomaan näin että vanha ja viisas sielu ei alennu moiseen piikittelyyn vaan ehkä hymähtää hyväntahtoisesti että ymmärrätte sitten joskus enemmän asioita.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26271498:
Tää on SUN näkemys. Voisin väittää, että aika moni on muuta mieltä asiasta. Omasta mielestäni vanha sielu ( jos nyt sellaiseen uskoisin) ei todellakaan piikittelisi, vaan olisi lempeä ja ymmmärtäväinen, myös niitä sieluja kohtaan jotka saavat syystä tai toisesta piikittelyä osakseen. En minä ainakaan vittuile viisaudestani vaan silkasta vitutuksesta tai viisauden puutteesta. Piikittely on ihmisen epäkypsyyden merkki, ja minä jos kuka sen tiedän.
No minä olen eri mieltä.
Minusta vanha sielu ei ole mikään mauton ja hajuton ameeba joka halailee kaikkia.

Mutta nää on näkemyseroja.

Ei se vittuilu tietenkään kenestäkään tee vanhaa sielua.
 
No minä olen eri mieltä.
Minusta vanha sielu ei ole mikään mauton ja hajuton ameeba joka halailee kaikkia.

Mutta nää on näkemyseroja.

Ei se vittuilu tietenkään kenestäkään tee vanhaa sielua.
Kuka tässä hajuttomuudesta ja mauttomuudesta mitään puhui?
Piikittely ei kuitenkaan kuulu niihin ominaisuuksiin mitä viisaalla sielulla on. Sen nyt pitäis ameebankin ymmärtää. Vaikka kuinka itse haluisi nähdä oman piikikyytensä silkkana viisautena ja nokkeluutena, niin valitettavasti se on paljon muutakin. Vittumaisuutta ei voi koskaan laskea viisaudeksi. Muutenhan me hukuttaisiin viisaisiin miehiin ja naisiin.
Sori vaan vanhan sielun leimaa ei päänaukomisella ansaita. Mutta kaikesta voi oppia. Ehkä ens elämässä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26271025:
Vaikka kuinka leikkimielellä lähtis jakamaan palstalaisia uusiin ja vanhoihin sieluihin, niin itämaisen filosofiaan kylläkin kuuluu, että päihteet haittaavat henkistä kasvua. Siksi henkinen ihminen ( eli vanha sielu) ei käytä päihteitä.
Minä näen asian myös näin.
Itse olen siinä keskivaiheilla ilmeisesti.
Olen juuri viime vuosien aikana jättänyt päihteet, juuri sen vuoksi, koska en koe niitä enää mitenkään hyviksi tai tarpeellisiksi.
Koen, että se on yksi vaihe tässä jälleensyntymän kierrossa.
 
"vieras"
No minä olen eri mieltä.
Minusta vanha sielu ei ole mikään mauton ja hajuton ameeba joka halailee kaikkia.

Mutta nää on näkemyseroja.

Ei se vittuilu tietenkään kenestäkään tee vanhaa sielua.
mutta sinun kirjotus ärsyttää, samoin minunkin kun sanon kaikki suoraan mitä ajattelen! aika vaikee on lähestyä sinua kirjotuksilla! oot muuten aika herkkä hipiäinen? :).
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26271591:
Kuka tässä hajuttomuudesta ja mauttomuudesta mitään puhui?
Piikittely ei kuitenkaan kuulu niihin ominaisuuksiin mitä viisaalla sielulla on. Sen nyt pitäis ameebankin ymmärtää. Vaikka kuinka itse haluisi nähdä oman piikikyytensä silkkana viisautena ja nokkeluutena, niin valitettavasti se on paljon muutakin. Vittumaisuutta ei voi koskaan laskea viisaudeksi. Muutenhan me hukuttaisiin viisaisiin miehiin ja naisiin.
Sori vaan vanhan sielun leimaa ei päänaukomisella ansaita. Mutta kaikesta voi oppia. Ehkä ens elämässä....
Oikees olet.
Juu.
 
Juuri näin.:heart:

En tiedä miksi mainitsin myös fortunaten ja astrolaben, koska en rakasta niitä.Joku mielenhäiriö.
Keittiönoitaa rakastan myös.

Muiskis muiskis.
Olisiko se perseennuolenta-rinki?
Tää on kuulkaas juuri sitä itseensä. :heart:
Mielestäni Lunatic on palstan parhaita tyyppejä, repikää siitä perseennuolentaa aivan vapaasti. :D
 

Yhteistyössä