Keitä on palstan nuoret sielut, entä vanhat sielut?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26270863:
Mut sitten mentinkin jo puumailun puolelle. Se ei ole itämaissa kovinkaan suosittua. Ennemminkin ne vanhat leijonat käy kiinni tiikerinpentuihin.
Minen puhunut nyt itämaista :D Minä puhuin lilithistä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26270778:
Ei kun se perustuu siihen, ettei henkisesti epäkypsä ihminen itse edes tiedosta sitä ettei hänen sielunsa ole kovinkaan korkealle kehittynyt.
Niinniin, se syy ei ole ihmisessä itsessään vaan siinä sielun nuoruudessa. Vastuun voi sysätä näppärästi pois omilta harteilta. Kyllä uskonnot on käteviä.
 
[QUOTE="vieras";26270898]Niinniin, se syy ei ole ihmisessä itsessään vaan siinä sielun nuoruudessa. Vastuun voi sysätä näppärästi pois omilta harteilta. Kyllä uskonnot on käteviä.[/QUOTE]
No hoh-hoi, ei kai tätä kukaan tosissaan ota. Eihän?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26270708:
Mennään sinne jälleensyntymisopin puolelle. Nuori sielu on vasta kiertonsa alussa. Eli ei kovin viisaudella siunattu. Vanha sielu taas on reinkarnaatiossa tiensä lopulla. Eli hänellä ei ole enään tarvetta syntyä uudelleen maan päälle, ainakaan montaa kertaa. Mitä vanhempi sielu, sitä viisaampi. Lopulta sielu on niin viisas, ettei paljoakaan kaipaa maallisia asioita.
Karkeasti sanottuna, mitä enemmän ihminen dokaa, harrastaa irtosuhteita tai käyttäytyy typerästi, sitä todennäköisemmin kyseessä on hyvin nuori sielu, joka ei ole inkarnaatiokierroksellaan oppinut yhtikäs mitään.
Todella vanha sielu elää kovin askeettisesti, ei käytä päihteitä ja kieltäytyy seksistä.
Minä en kyllä päihteitä liittäisi sielun ikään, materian perässä juoksemisen kyllä ja seksistä riippuvuuden.
 
[QUOTE="vieras";26270984]Vastaus heti kysymyksesi alla, nyt tämän yllä.[/QUOTE]

Jos muhun viittaat, niin katson asiaa täysin ulkopuolisena. Mulla ei ole mitään uskonollista sidettä aiheeseen, ainoastaan se tieto joka on jokaisen haettavana lukemalla. Vaikka kuinka leikkimielellä lähtis jakamaan palstalaisia uusiin ja vanhoihin sieluihin, niin itämaisen filosofiaan kylläkin kuuluu, että päihteet haittaavat henkistä kasvua. Siksi henkinen ihminen ( eli vanha sielu) ei käytä päihteitä.
 
Leikkimielellä
Vanhoja sileuja täällä ei ole yhtään, mutta vanhimmasta päästä
Keittiönoita
Ultramariini
Fortunate
Beep
Suzyanne
Horuksen silmä

Välimallista Lunatic
Lilii Lisänimetön
Kerpele
Kepsis
jne

Loput sit tuoreempia
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26270983:
Päihteet ei ole yhtäkään ihmistä viisaammaksi tehneet. Ja eipä taida fakiirit, saddhut tai äiti Amma käyttää päihteitä.
No tää alotus ei koskenut nyt mitään uskontoja tai idän ihmeitä.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja tässä mun;26271184:
Nuoria sieluja
fortunate
lunatic
tytsi
venakko

vanhoja
mummeliisa
keittiönoita
kerpele
Itse en kyllä ole nuori sielu, sori nyt vaan.
Vaikka vielä monta elämää edessä, että läheskään valmis en ole.
 

Yhteistyössä