Keittiön kaappien ovien maalaaminen, onnistuuko?

Haluaisin vaaleat kaappien ovet, värinä tällä hetkellä petsattu punaruskea.

Onko kellään kokemusta, onnistuisiko lopputulos, jos ovet pesisi huolellisesti jollain kemikaalilla ja sitten maalaisi ruiskulla uudelleen vaaleansävyisiksi?

Keittiöremontti on kallista puuhaa, jos kaiken uusii ja teettää ammattilaisilla, joten sellaiseen ei tällä hetkellä ole varaa.
 
Me maalattiin keittiön kaappien ovet kesällä. Hiottiin lakat pois ja sitten pohjamaalia ja kalustemaalia pintaan ja tuli siistit,
Käytiin pienessä ja palvelevassa maaliliikkeessä ja saatiin maalit ja ohjeet.
 
Minä tässä pohdin samaa. Meillä on lakatut mäntyovet ja ne on nyt niin tummuneet ja kuluneet:headwall:. Haluan niihin jotain vaaleata sävyä. Onko pakko viedä jonnekin vai voisko sen itse tehdä?? Suomeksi: Voinko minä tehdä sen?? :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hummeri:
Me maalattiin keittiön kaappien ovet kesällä. Hiottiin lakat pois ja sitten pohjamaalia ja kalustemaalia pintaan ja tuli siistit,
Käytiin pienessä ja palvelevassa maaliliikkeessä ja saatiin maalit ja ohjeet.
Paljonko / montako ovea teillä oli maalattavana ja kuinka kalliiksi tuli? Maalasitteko ruiskulla vai millä tavalla? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja caysa:
Minä tässä pohdin samaa. Meillä on lakatut mäntyovet ja ne on nyt niin tummuneet ja kuluneet:headwall:. Haluan niihin jotain vaaleata sävyä. Onko pakko viedä jonnekin vai voisko sen itse tehdä?? Suomeksi: Voinko minä tehdä sen?? :|
Voi varmaan nainenkin sen tehdä, mutta uskoisin esim. ruiskumaalaamiskokemuksesta olevan hyötyä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hummeri:
9 ovea ja 5 laatikkoa tuli itse maalaten (mies ja minä siis) tarvikkeineen n.80?
Ja pensselillä maalattiin.
Meillä olisi 14 isoa ovea ja 10 laatikkoa, mutta tosi edullistahan tuo olisi silti, jos samalla summalla suhteessa saisi! :D

Jäikö pensselillä maalaten pensselin vedosta jälkiä ja maalasitteko myös kaappien ovien sisäpinnat?

Kiitti, jos vielä viitsit vastata. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Totta mooses onnistuu! Kalustemaalilla ja telalla. Alkydimaali on sen verran hyytelömäistä, että silenee aika kivasti itsekin.
Sun olen huomannu harrastavan tuota maalaamista enemmänkin. :)

Meillä noissa ovissa on erilaisia koristeuurteita, joten telalla maalaaminen ei taida onnistua. Suosittelisitko siten ruiskua vai pensseleitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Meillä oli semmoset 70-luvun oranssit. Hiottiin, tai mieshä ne hioi ja maalasi sitten ruiskulla semmoset vaalean päälle. Ihan hyvät ne on edelleen.
Pitikö maalata monta kertaa päälle, vai saitteko hiottua oranssin värin kokonaan pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Meillä oli semmoset 70-luvun oranssit. Hiottiin, tai mieshä ne hioi ja maalasi sitten ruiskulla semmoset vaalean päälle. Ihan hyvät ne on edelleen.
Pitikö maalata monta kertaa päälle, vai saitteko hiottua oranssin värin kokonaan pois?
3 kerrosta oli maalia. Tarvi kysyä :D Se vanha lähti yllättävän helposti pois.
 
Minäpäs käyn nappaamassa kuvan jostain ovesta, jos mua viisaammat vois antaa vinkkiä. :)

Niissä ovissa näkyy hyvin puun syyt, jotka haluisin säilyttää, jos mahdollista...

Tuun kohta kuvan kans takas! :D
 
Sisäpinnat maalattiin pohjamaalilla ja kerran ns.pintamaalilla ulkoa 2 kertaa maalattiin pinta. Ei jääny pensselin jälkiä. Malttia ja aikaa ja kuivua kannattaa antaa rauhassa.
Muuten ylläri vetimet olivat rahakas osa rempasta vaik ne oli ale korista.
Ei muuta kun toteuttamaan itseään me ainakiin tykättiin että keittiö on kuin uusi ja sen sai aikaan maali :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/tuotteet/empire_kalustemaali.509.shtml

Tuossa oiva maali. Riittää kun pesee vanhat ovet hyvin, ettei ole rasvaa alla, paitsi jos on lakattu, pitä hioa.
Haisee muutaman päivän :x Makkarin ja vessan oven maalasin vanhoilla jämillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/tuotteet/empire_kalustemaali.509.shtml

Tuossa oiva maali. Riittää kun pesee vanhat ovet hyvin, ettei ole rasvaa alla, paitsi jos on lakattu, pitä hioa.
Kiitos vinkistä, olen tainnu joskus tuolla maalatakin yhden lipaston.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä taas tekisin pensselillä ja tappelisin miehen kanssa, jonka mielestä se on ehdottomasti tehtävä ruiskulla :D Mutta Empire kyllä ei sovellu oikein muuhun kun pensseli levitykseen.
Ja tela! |O :D

Sileä vaahtomuovitela on näpsä.
 
Siis kohta mä haastan koko palstan oikeuteen, kun meille tulee ero mun keksenjäneiden projektien takia :kieh: Nyt mä haluan maalata keittiökaapit :headwall:
Mutta ens pitäis päättää toi olkkarin seinä hommeli...levyttääkö vai ei...mutta kun jos levyttää, pitä myös nauhoittaa ja ylhäällä on niin pölhä listakin ja sit joutuu irrottamaan verhotangon viereiseltä seinältä mut toisaalta se on muutenkin ruma :/
 

Yhteistyössä