Keittiön kaappien ovien maalaaminen, onnistuuko?

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Viisastuit sit kokemuksesta, etkä enää vetele paljaalla :LOL:
Kyllä se on kumi, joka rulettaa tällaisissa sivuhommeloissa... :whistle:

Vaivalloista se vain on, pelata kaiken maailman kumikapistuksilla, joskus fiilis iskee niin nopeasti, ettei siinä ole aikaa alkaa etsiä välineitä ilman, että inspiraatio katoaa.

Käsivoidetta olen roppakaupalla hinkannut tassuihinn, mutta vielä lisää kaipaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Jos poistat petsin ja vahaat, homma on paljon isompi, kuin että postat pahimmat röpsyt ja maalaat päälle. Pohjatyön laatu pitää olla vahatessa tai öljytessä ihan eri.
Niinpä tosiaan. Ja toisaalta hioessa nuo puun syyt saattais mennä piloille. Jään miettimään tätä, annoin nimittäin tälle projektille aikaa joulukuuhan saakka. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Jos poistat petsin ja vahaat, homma on paljon isompi, kuin että postat pahimmat röpsyt ja maalaat päälle. Pohjatyön laatu pitää olla vahatessa tai öljytessä ihan eri.
Tähän mun on nyt pakko sanoa, että niinhän sitä luulis...Petsi voi alkaa kiehua maalin alla, jos sitä jää. Mä joskus vähän oikasin ja positin vaan römpsyset lakat, kun jotain huonekaluja maalailin :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Viisastuit sit kokemuksesta, etkä enää vetele paljaalla :LOL:
Kyllä se on kumi, joka rulettaa tällaisissa sivuhommeloissa... :whistle:

Vaivalloista se vain on, pelata kaiken maailman kumikapistuksilla, joskus fiilis iskee niin nopeasti, ettei siinä ole aikaa alkaa etsiä välineitä ilman, että inspiraatio katoaa.

Käsivoidetta olen roppakaupalla hinkannut tassuihinn, mutta vielä lisää kaipaan...
:D Mulla on kans useesti erilaisissa tilanteissä tuo, ettei suojavarusteet ehdi mukaan menoon. :LOL:

Onneks ihminen on melko oppimiskykyinen eläin kuitenki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Jos poistat petsin ja vahaat, homma on paljon isompi, kuin että postat pahimmat röpsyt ja maalaat päälle. Pohjatyön laatu pitää olla vahatessa tai öljytessä ihan eri.
Tähän mun on nyt pakko sanoa, että niinhän sitä luulis...Petsi voi alkaa kiehua maalin alla, jos sitä jää. Mä joskus vähän oikasin ja positin vaan römpsyset lakat, kun jotain huonekaluja maalailin :snotty:
Ai.... :/

Pitikö sit kuitenki vaan ostaa uudet ovet? (Not.)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Jos poistat petsin ja vahaat, homma on paljon isompi, kuin että postat pahimmat röpsyt ja maalaat päälle. Pohjatyön laatu pitää olla vahatessa tai öljytessä ihan eri.
Niinpä tosiaan. Ja toisaalta hioessa nuo puun syyt saattais mennä piloille. Jään miettimään tätä, annoin nimittäin tälle projektille aikaa joulukuuhan saakka. :)
riittävän hienolla paperilla ja kevyellä otteella saat syyt pysymään kuosissaan. Ja kun kerran teet kunnolla ja mieleiseksesi, ei tarvitse toiste tehdä. ;) Ja vahan/öljyn sävyähän voi vaihtaa tummempaan, jos kyllästyy, ihan samojen pohjatöiden päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Jos poistat petsin ja vahaat, homma on paljon isompi, kuin että postat pahimmat röpsyt ja maalaat päälle. Pohjatyön laatu pitää olla vahatessa tai öljytessä ihan eri.
Tähän mun on nyt pakko sanoa, että niinhän sitä luulis...Petsi voi alkaa kiehua maalin alla, jos sitä jää. Mä joskus vähän oikasin ja positin vaan römpsyset lakat, kun jotain huonekaluja maalailin :snotty:
Totta. Jossain yhdistelmissä silla voi olla merkitystä. Eli jos pohja-aine ja käytetty maali reagoivat jotenkin.


Mutta tottakai kannattaa tehdä ensin testi yhdellä ovella ja arvioida lopputulos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
riittävän hienolla paperilla ja kevyellä otteella saat syyt pysymään kuosissaan. Ja kun kerran teet kunnolla ja mieleiseksesi, ei tarvitse toiste tehdä. ;) Ja vahan/öljyn sävyähän voi vaihtaa tummempaan, jos kyllästyy, ihan samojen pohjatöiden päälle.
Kiitti sulle ja muillekin neuvoista, opin paljon uutta taas. :)

Näytän täällä lopputuloksen sit viimeistään joulukuussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ja minä oman tuotokseni, kun se valmistuu... :whistle: Tätä vauhtia jos jatkan, niin tuossa vuoden 2020 tienoilla.
Mun pitää ainakin laittaa Kaksplussa boikottiin rempan ajaks, muuten tulee kaikki vapaa-aika roikuttua täällä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minä en voi kerta kaikkiaan juuri nyt jatkaa :saint: Pitää antaa kuivua välillä, ehkä illalla voi punaista jo rissata. Ainakin kultalasyyrin...
Laitahan tosiaan kuvaa siitä sun rempasta jossain välissä. Mä en ainakaan ole nähny yhtäkään sun postaamaa kuvaa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Laitahan tosiaan kuvaa siitä sun rempasta jossain välissä. Mä en ainakaan ole nähny yhtäkään sun postaamaa kuvaa.
Kun en minä ole juurikaan "sellainen"... Kuvanottotaitoinen, siis. ;)

Ja remppa on aliarvioivasti sanottu, vastahan tässä rakennetaan. :LOL: :saint: Jo toistakymmentä vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Laitahan tosiaan kuvaa siitä sun rempasta jossain välissä. Mä en ainakaan ole nähny yhtäkään sun postaamaa kuvaa.
Kun en minä ole juurikaan "sellainen"... Kuvanottotaitoinen, siis. ;)

Ja remppa on aliarvioivasti sanottu, vastahan tässä rakennetaan. :LOL: :saint: Jo toistakymmentä vuotta.
Kuulostat ihan mun tädiltä, silläkin on aina "rakentaminen" kesken. :LOL:
 
tyy
Jos vahaat niin sitten sen uudelleen käsittely muuten kuin vahaamalla on taas tuskien takana.

Jos ne saa hiottua puupintaisiksi niin voi halkita jotain sävytettyä lakkaa, ne ei peitä pun syitä.
 
vieras
Pohjatöiden tekeminen on aina se tärkein ja aikaa vievin juttu, jos haluaa kunnon tuloksen. Minä suosittelen kaappien oviin kunnon liuotinpohjaista maalia ja maalausvälineeksi samettitelaa. Sillä saa hyvän tasaisen jäljen.

Tapetin maalauksesta annan sellaisen varoituksen, että jos sen maalatun tapetin joskus haluaa pois, niin siinä hommassa voi sitten mennä ikä ja terveys. Sain siinä hommassa jännetupin tulehduksen, kun huoneen tapettien kerroksista löytyi yhdellä seinällä puoliväliin maalattu tapetti. Olikohan peitelty jossain vaiheessa lasten piirtelyitä?
 

Yhteistyössä