Kellä saa olla illalla vieraita paikalla, kun lapset menee nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ei. Tai no sellaisia läheisiä, esim. lapsen rakas kummitäti on meillä yötä toisinaan niin toki näin..

mut kyllä se ilta rauhotetaan ihan meille kahdelle iltasatuineen. Tarviin sen ajan itelleni kun lapsi menee nukkuun, että saan tehtyä kouluhommia tai kotihommia.

ehkä jos ois isompi asunto niin ei ois niin paha ajatus, mut nyt kun lapsi nukkuu tossa parin metrin päässä niin kyllä sen nukahtaminen ois vaikeaa jos täällä jotain porukkaa ois.
 
"niin"
Saa kyllä olla.. mutta lapset ei vaan mene nukkumaan jos täällä joku ylimääräinen hölisijä on höpöttämässä... muutenkin haastavaa yleensä laittaa nukkuu joten aika mahdotonta olisi. ei meillä yleensä vieraita iltaisin edes ole, ymmärtävät lähteä ajoissa pois. tai sitten jos joku kaveri tulee tai itse menen, saunomaan/iltakahveille, niin automaattisesti sovitaan kyllä aina että sitten kun lapset on nukkumassa! Näin parhain :)
 
[QUOTE="vieras";23437262]Onneksi meillä ei käy sellaisia vieraita.[/QUOTE]

Meillä käy. Esimerkiksi mun miehen jotkut kaverit on miehelle tärkeitä, mutta mä en niinkään rakasta heitä.
Ja muutama kiva tuttavapari, joita siedän kuitenkin vain pieninä parin kolmen tunnin mittaisina annoksina.
 
Vierasmä
Meillä saa olla, ei meidän lasten nukkumaanmeno siitä häiriinny.

Mutta ah mikä ihana tekosyy lasten nukkumaanmeno on, kun on kyse ei-niin-kivoista vieraista :D
Rupesin jo kirjoittamaan vastausta, kun huomasin, että tässähän se vastaukseni kutakuinkin olikin :D
Ja varmasti monet vieraatkin on tyytyväisiä, kun pääsevät pois lasten nukkumaanmenon turvin.
Kaikilla siis hyvä olla :)
 
"vieras"
toki saa ja oikeastaan toivottavaakin :)) ainoo harmi on että lapsi (1,5v) nukahtaa nykyään niin toivottoman hitaasti että joutuu itse (tai sitten puolisko) poistumaan seurasta joksikin aikaa nukuttelemaan ja pelkään aina että vieraat pitkästyy siinä välissä. Onneks eivät oo vielä sillon karanneet.
 
"vieras"
No ei mielellään, mutta yleensä vieraat älyävät poistua siinä vaiheessa kun aletaan keittelemään lapsille iltapuuroa. Joskus meillä on yövieraita ja silloinkin on todella vaikea saada lapsia rauhoittumaan yöunille, ovat niin innoissaan ja kierroksilla kaikesta tohinasta. Joskus toiset isovanhemmat ovat soitelleet juuri iltatoimien aikaan, että vieläkös sitä sopisi tulla kylään. Ollaan sanottu, että ei valitettavasti käy.
 
Saa toki olla :) Tosin jos esim saunotaan ja katsotaan vaikka leffaa vieraat tulee yleensä vasta 8n jälkeen kun poitsu on jo nukkumassa. 58 neliön kaksio joten helpompi saada herralta ensin taju pois ja sitten vasta viihdyttää vieraita. Nukahtamisen jälkeen ei herää vaikka rivitanssit järjestäis... :D
 
"vieras"
Mä en oo tainnut koskaan olla kyläpaikassa missä olis pitänyt poistua kun lapset käy nukkumaan. Itse olen tarjoutunut poistumaan, mutta äidit on olleet mielissään kun on aikuinen jonka kanssa jutella kun lapset nukkuu. Ja hyvin on jokainen lapsi malttanut nukkua vaikka olen ollut paikalla.
 

Yhteistyössä