Kellä saa olla illalla vieraita paikalla, kun lapset menee nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ihmettelin tuota toista ketjua, että vieraat lähtee kun alkaa nukkumaanmeno. Miksi näin?

Minusta on kiva jatkaa iltaa aikuisporukalla vielä pari tuntia, kun lapset menee nukkumaan.
 
"Vieras"
Meillä!

Luojan kiitos tuli heti alusta alkaen opetettua lapset siihen, ettei elämä lopu heidän nukkumaanmenoonsa. Nukahtavat myös 2v lähtien kiltisti omiin sänkyihinsä ilman sirkustemppuja. Tykkään muutenkin rennosta kyläilystä puolin ja toisin, vieraita on jos niitä on, lasten iltatoimet voin toimittaa siitä huolimatta ja jatkaa siinä samalla seurustelua.

Henkkkoht inhoan niitä kyläpaikkoja missä klo.20 koko maailma pysähtyy pikkupetterin kolmetuntisen nukutussession ajaksi. :(
 
"Mam"
Meillä saa kyllä olla :) Toinen vanhemmista nukuttaa lapsen vain välissä, sitten voidaan jatkaa vielä aikuisten kesken.
Ei meidän lapsen uni häiriinny mitenkään, ei me olla mitenkään kovaäänisiä tms.
 
Harvoin meillä enää ketään on tähän aikaan. Me iteki mennään sänkyyn ku lapset menee -mitä nyt silloin jos on tarkoituski viettää kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa :)

Mut jos vieraita joskus on kylässä illallakin, ei haittaa. Saadaan me lapset nukkumaan siitä huolimatta. :)
 
"Mam"
[QUOTE="Vieras";23436296]Meillä!

Luojan kiitos tuli heti alusta alkaen opetettua lapset siihen, ettei elämä lopu heidän nukkumaanmenoonsa. Nukahtavat myös 2v lähtien kiltisti omiin sänkyihinsä ilman sirkustemppuja. Tykkään muutenkin rennosta kyläilystä puolin ja toisin, vieraita on jos niitä on, lasten iltatoimet voin toimittaa siitä huolimatta ja jatkaa siinä samalla seurustelua.

Henkkkoht inhoan niitä kyläpaikkoja missä klo.20 koko maailma pysähtyy pikkupetterin kolmetuntisen nukutussession ajaksi. :([/QUOTE]

Meillä kyllä tuo nukutus voi joskus kestää kauankin, muttei maailma siihen pysähdy. Toinen vanhemmista rupattelee vieraiden kanssa olohuoneessa ja toinen nukuttaa. :D
 
Mä esim vastasin että vieraat lähtevät kun lapset lähtee nukkumaan, mutta johtunee enemmänkin siitä että olen itse jo silloin niin väsynyt ja nukun melkein istuvalteen etten jaksa vieraita enää.
Mä nousen aamuisin 2 tuntia ennekuin muut ja lähden koululle, kun toiset nukkuu senkin jälkeen vielä tunnin ellei yli.
 
"vieras"
Jospa ne vieraat ajattelee, että vanhemmilla voi olla jotain parempaakin tekemistä kuin keskustella vieraiden kanssa ;-)
No ei meidän vieraat ajattele. Sanomme vain, että pitänee pesasta noiden hampaat ja laittaa iltasatuja kuulumaan. Siinä menee vartti, kun on "kiinni" neljässä lapsessa.

Nuo laittaa ite yöpukunsa (vaippakansalainen on vaipoitettu olkkarin lattialla rupatellessa) ja iltapala on hoideltu yleensä vieraiden kanssa eli pöydässä on ollut jotain suolaista, salaattia, leipää yms... Sitten vain hampaiden pesut, pusut ja CD soimaan.

1,5-v, 3-v, 5-v ja 8-v.
 
"vvv"
Meille saa tulla sitten kun lapsi on nukahtanut, sitten voidaan istua ja turista vaikka puolille öin. :) Mun lapsi ei rauhotu jos on vieraita, siispä vieraat tulee ns. salassa lapselta.
 
"Ilona"
Meillä saa olla mutta n. 22 olis lähdettävä, muksut menee nukkumaan 19.30. Kuudelta herätys niin ei pysty valvomaan... edes satunnaisesti, koska yöt on oikeastaan aina rikkonaisia, eli jatkuva univelka niskassa.
 
"xXx"
Meillä saa olla, miksei saisi? Ei tietenkään mitä megamökää pidetä, mutta ihan normaalilla keskusteluäänellä puhutaan. Sen aikaa ollaan vähän enemmän hissukseen kun lapsi nukahtaa, ei siis tarvitse nukutusta mutta pyörii jonkun aikaa (5-10min?) sängyssä ennenkuin nukahtaa ja on huomattu että jos tuohon aikaan kuuluu jotain mekkalaa niin ei meinaa nukahtaa millään.

Just oli meidän kaveri tässä katsomassa leffaa illalla meidän kanssa, eikä mitään ongelmaa.
 
"vieras"
Meillä kyllä saa, olipa sitten lapsiperheitä tai pelkästään aikuisia. Yhden tuttavaperheen kanssa istutaan usein iltaa yhdessä niin, että laitetaan sekä omat että kyläilevät muksut nukkumaan ja sen jälkeen sanotaan, laitetaan ruokaa tai ihan vain jutellaan. Kotiin lähtiessä sitten napataan nukkuvat muksut mukaan. Toimii molempiin suuntiin ja kun ihan pienestä pitäen näin on toimittu, lapset osaavat jo rauhoittua yhdessä, eikä hetkellinen herääminen kotimatkan vuoksi häiritse unia mitenkään.
 
"Squeeze"
Meillä saa olla ja onkin. Usein tosin sellaiset vieraat jotka ovat pidempään (siis ylipäätään haluavat olla) tulevat viikonloppuisin. Meillä ei myöskään hiljennetä ääntä, lapsi osaa nukkua normaalimelussakin. Meillä ei myöskään 3-vuotias tarvi kuin viedä sänkyyn ja antaa halit niin hän alkaa itse nukkumaan. Sitten jatketaan iltaa ja yötä. :)
 

Yhteistyössä