Kellään tullut pleikkarista ongelmaa? Tuo laps ei muuta enää tekiskään!

  • Viestiketjun aloittaja äitikans
  • Ensimmäinen viesti
metsänpeitto
Mun mielestä 4 tuntia päivässä on ihan liikaa.


Kuinka vanha lapsi on kyseessä?


Mä ehkä rajoittaisin niin, että joka päivä ei pelata. Mut esim tunti maksimissaan kerrallaan, eikä välttämättä edes joka päivä.


Muoks, meillä ei kyllä ole pleikkaria, mutta olen silti tätä mieltä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Meille tuo kone tuli parisen kuukautta sitten.
Lapsi on saanut pelata ainakin 4 tuntia päivässä :(.Mikä olisi sopiva määrä?
Mielestäni pleikkarin pelaaminen, tai mikään muukaan pelin, ei ole tarpeen harrastaa joka päivä.
 
Vieras
Meillä 9v poika kysyy vieläkin saako pelata. N. tunnin / päivä saa pelata. Jonain päivinä (sataa vettä) tai jos on ihan uus peli voi pelata enemmänkin. Mutta myös on päiviä jolloin ei pelata ollenkaan.
Laittakaa pleikka jäähylle viikoksi - kahdeksi.
 
Meillä ei ole koskaan ollut ongelmia pleikkarin kanssa, pelaa yleensä ehkä 3-4 tuntia viikossa isänsä kanssa autopelejä. Mielestäni ihan sopiva määrä. Mutta jos ongelmaks koituis, laittasin ehdottoman rajan, ehkäpä niin että pelata saa vaikka joka toinen ilta tunnin kerrallaan. Se riittää mielestäni pienelle lapselle ihan hyvin.
 
äitikans
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä ei ole pleikkaria koskaan ollutkaan. En nimittäin ole vielä tähän ikään menessä keksinyt, mitä hyödyllistä sillä vekottimella voisi tehdä.
No kai sinäkin koneella olet, kuten esimerkiksi nyt palstailet. Mitä hyötyä siitä on ;).
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Meille tuo kone tuli parisen kuukautta sitten.
Lapsi on saanut pelata ainakin 4 tuntia päivässä :(.Mikä olisi sopiva määrä?
Neljä tuntia on aivan liikaa. Yhteensä telkkarin kattomisen kanssa korkeintaan kaksi tuntia per päivä sanoinsin mä.
 
meillä kans meni siihen että koko ajan ois vaan pelannut.
nyt sitten on vain viikonloppuisin lupa pelata,muina päivinä ei ollenkaan.
hetki siinä meni,nykyään ei enää ees kysele,alussa joka päivä kyseli joko saa joko saa..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
No kai sinäkin koneella olet, kuten esimerkiksi nyt palstailet. Mitä hyötyä siitä on ;).
Paljonkin =) Ja mun lapsillani ei ole koskaan ollut mitään tietokoneenkäyttörajoituksia. Mun lapseni osaavat tehdä musiikkia, elokuvia, animaatioita, tietokonegrafiikkaa tällä masiinalla. Osaavat myös vääntää webbisivuja ja junnu varsinkin tehdä pieniä ohjelmia. Myös ala-asteella likka taisi aikoinaan olla ensimmäisiä oppilaita luokallaan, joka piti esitelmänsä Power Point -esityksenä. Ja tällä masiinalla voi hankkia tietoa monenlaisista asioista. Pelaaminen on vain yksi murto-osa tietsikan käyttöä, mutta mitä muuta pleikkarilla voi tehdä kuin pelata?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Meillä 9v poika kysyy vieläkin saako pelata. N. tunnin / päivä saa pelata. Jonain päivinä (sataa vettä) tai jos on ihan uus peli voi pelata enemmänkin. Mutta myös on päiviä jolloin ei pelata ollenkaan.
Laittakaa pleikka jäähylle viikoksi - kahdeksi.
Näin myös meillä! kyseessä 6-v lapsi
 
Ei oo pleikkaa, mutta tietsikalla esikoinen 5v pelaa max. muutaman tunnin viikossa.
Aiemin ois pelannut enemmänkin, kun kiinnostui ja oppi pelaan, silloin katottiin tarkemmin kuinka paljon pelas.
Nykyään voi pelata sen minkä tykkää, kun tuo 2t/ vko tuntuu nyt riittävän...
 
Meillä ei Wiillä ole rajoitettua peliaikaa, mutta sen kanssa ei ole koskaan ollutkaan mitään ongelmaa. Lapset kysyvät aina saavatko pelata, ja lupaamme tai kiellämme, riippuen tilanteesta. Mutta tietokoneella oloa on pakko ollut rajoittaa, kun silläkin vain pelattaisiin tai chattattaisiin. Eli tietokoneaikaa meillä on 4 tuntia viikossa per muksu.
 
Minä olen huomannut tuosta meidän pienimmäisestä, että jos hän saisi katsoa elokuvia niin katsoisi varmaan päivän. Kuitenkin menee oma aikansa ennen kuin taas tasoittuu ja sitten pystyy leikkimään leluilla. Elikkäs ihan selvästi tuollaiset virikkeet vaikuttaa ainakin meidän poikaan siten, ettei oikein normaali leikkejä keksi.
 

Yhteistyössä