Kenellä lapsia 90-luvulta?

  • Viestiketjun aloittaja 90-lukulainen
  • Ensimmäinen viesti
90-lukulainen
Millaiset vaunut teillä oli? Onko kuvia? Ajattelin vaan kun täällä eilen niin haukuttiin 90-luvun lasten vaatteita yms tarvikkeita:(...Meillä oli vaalean liilat Oran Carletot joissa jotain "läiskiä":)...Mun kaverilla oli kyllä aivan ihkut Brion tummansiniset yhdistelmät joissa tummanpunasta ja ainaski vihreetä,muistaako kukaan? Aivan ihanat!
 
olikohan ekalla Oran vaalean vihreät perusvaunut ja tokalla tumman siniset Emmaljungat, jotka tais olla yhdistelmät, mutten käyttäny koskaan rattaina. kummatkin ostin käytettynä ja myin pois heti kun ei tarvittu. mun mielestä kaikki ne kirjavat ysärivaatteet ja tavarat on kyllä vähän kammoja. rehellisesti aika karseita ovat myös kasarikamppeet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 90-lukulainen:
Millaiset vaunut teillä oli? Onko kuvia? Ajattelin vaan kun täällä eilen niin haukuttiin 90-luvun lasten vaatteita yms tarvikkeita:(...Meillä oli vaalean liilat Oran Carletot joissa jotain "läiskiä":)...Mun kaverilla oli kyllä aivan ihkut Brion tummansiniset yhdistelmät joissa tummanpunasta ja ainaski vihreetä,muistaako kukaan? Aivan ihanat!
Meilläkin oli just tuon kuuloiset Briot :)
 
90 luku oliki viimenen hetki ku rattaat näytti rattailta. mut kankaat niissä oli karseita aivan liian usein.

ja ysäri ei oo retroo, se on vaan rumaa ja vanhaa. (ja jos pilkkua nussitaan oikeen kunnolla ja kovaa niin ei siitä ikinä retroa tuukkaa ku se on jo olemassa. jos jostain TULEE retroa niin se on korkeintaan tuotantolinjalla) (vanha=vintage. uus = retro. uuden näkönen=oikeesti uus ja niin edelleen.. )
 
3xtuplat
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ja ne oli vihreät:) just kahtoin kortista minkä likka oli mulle värkänny ä.lahjaks ja siinä oli kuva kun likat istuu niis vaunuissa:)
Meillä oli myös Oran kaksostenvaunut mutta sellaiset kirjavat kankaiset, ehkä pääväriksi voisi sanoa vaaleansiniset,nämä -93, tummansiniset Oran vaunut oli sit -90 käytössä.
 
3xtuplat
Alkuperäinen kirjoittaja 3xtuplat:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ja ne oli vihreät:) just kahtoin kortista minkä likka oli mulle värkänny ä.lahjaks ja siinä oli kuva kun likat istuu niis vaunuissa:)
Meillä oli myös Oran kaksostenvaunut mutta sellaiset kirjavat kankaiset, ehkä pääväriksi voisi sanoa vaaleansiniset,nämä -93, tummansiniset Oran vaunut oli sit -90 käytössä.
Ja rattaina Emmaljungan punainen kuviollinen kangas! Kuvioita siis löytyy :)
 
Esikoisella -95 oli Brio Finesse -yhdistelmät. Tummansiniset, kuomussa oli kaistale pieniä kukkia. Voisin käyttää sellaisia vielä tänäkin päivänä.

Toisella lapsella -97 oli Streng-merkkiset vaunut. Aika levottoman näköiset. Niissä oli sinapin keltaista ja vihreää. Muistaakseni ensimmäisiä vaunuja säädettävällä työntöaisalla.

Kolmannella -98 oli Tedi-merkkiset tummansiniset Emmaljunga-kopiot. Aika ajattoman näköiset, joita voisi käyttää vielä nykypäivänäkin.
 
Esikoinen syntyi -96 ja sai ihanat Emmaljungan tummansiniset yhdistelmät. Mun mielestä vaunut olivat silloin nättejä ja tukevia. Ainoat miinukset nykypäivän vastaaviin oli ne kaameat renkaat, johon tarttui niin kivet kuin nuoskalumikin ja kankaat kastuivat heti pienestäkin ripauksesta, joten äkkiä oli sadesuoja päälle laitettava, jottei läpi mennyt.
 
v
mulla lapset -94, -96 ja -99. Vaunut oli Oran yhdistelmät (olleet 3 lapsella ennen tuota -94). Väriltään vaaleanvihreät ja niissä jotain viuhkakuvioita tummemmalla. Ja tuolla -94 ja -96 oli sitten jossain vaiheessa kaksostenrattaat, olikohan Brio merkkiset, nekin mintunvihreät. Hyvin pelitti kaikki:) No eipä mulla tämän viimesimmänkään kanssa mitkään huippuvaunut olleet, hyvin kummiskin asiansa ajoivat. Eli lenkille päästiin ja uni maistui ja kauppakassinkin sai alakorissa hyvin tuotua.
 
meillä esikoinen -92,hällä oli venäjältä ostetut yhdistelmävaunut,tosi reteen kirjavat,olisikohan niissä muistaaksein ollu lilaa,punasta keltasta läiskinä..
toka -94 oli vaaleanvioletit oran normivaunut,tosi isopyöräset.. :D
 

Yhteistyössä