Kenellä oli talo valmiina ennen esikoisen tuloa?

Huvitti niin paljon tänään että oli pakko laittaa tännekkin kysymys kun sain kuulla että on oltava talo valmiina ennen esikoisen tuloa...joo vuokra kaksiossa opikeluaikaan asuttiin kun esikoinen syntyi:ashamed:
 
"vieras"
Ei ole edes rakenteilla tai muutenkaan suunnitelmissa, vaikka lapsia on jo kaksi. Kerrostalossa on oikein mukava asua lasten kanssa, kun ei tarvitse käyttää yhteistä aikaa lumenluontiin, ruohon leikkaamiseen tai muuhunkaan nikkarointiin. Leikkipuistokin löytyy omasta pihasta.
 
"sva"
Ei ollut. :D Meidän eka talomme valmistuu vasta nyt, kun lapset ovat 12v, 9v ja 5v. Tosin me nyt olemme muutenkin tehneet lähes kaiken "väärässä järjestyksessä" - omalla tavallamme.
 
"lyyti"
[QUOTE="lyyti";26328892]Oli talo valmiina jo vuosia ennen ja molemmilla valtion virka...mut esikoisen odotus kestikin melkein 8v, joten ehtihän siinä ;)[/QUOTE]

Niin ja kaksi velatonta autoa ja neljä kissaa :D
 
Mä jouduin asunnottomaks rv 10, kun se tuleva "isä" sai tarpeekseen isän vastuusta ja kaikesta. Rv 22 pääsin muuttamaan sit pieneen vuokrakaksioon jossa asuin muksun ekan vuoden.
Että joku katto nyt oli kiva saada pään päälle. Ekstra mukavaa oli nukkua omassa sängyssä, velipojan vuodesohvakyläilyn jälkeen.:whistle:
 
Ykkösen kanssa ei ollut, kakkosen kanssa oli (tosin vanha), kolmosen kanssa oltiin taas vuokralla (mutta auto saatiin vaihdettua isompaan) ja nelonen syntyy joulukuussa uudenkarheaan omakotitaloon, johon kesän aikana muutetaan. :)
 
Ei ole eikä tule olemaan, jos tässä vaikka nyt sattumalta tärppäisi. Ei voisi vähempää kiinnostaa oma talo, vuokralla tullaan kerrostalossa asumaan seuraavat vuodet, jos se minusta on kiinni. Tällä hetkellä ei ole edes hajua, että missä se katto on pään päällä parin kuukauden päästä.

(Niin ja ei ole autojakaan, kun ei ole ajokorttia kummallakaan. Kamala homma :) )
 
Enpä ollut edes valmistunut koulusta, asuin vielä äidin nurkissa, kaikki päin persettä, kun raskaaksi tulin. Ei ollut edes miestä.

No nyt poika on reilu 1v, asutaan kt-kaksiossa, mulla on vakityö ja elämä muutenkin mallillaan :)
 
häh
[QUOTE="vieras";26328742]Ei ole edes rakenteilla tai muutenkaan suunnitelmissa, vaikka lapsia on jo kaksi. Kerrostalossa on oikein mukava asua lasten kanssa, kun ei tarvitse käyttää yhteistä aikaa lumenluontiin, ruohon leikkaamiseen tai muuhunkaan nikkarointiin. Leikkipuistokin löytyy omasta pihasta.[/QUOTE]

... niin käytännön taidoista ei lapsille olekaan mitää hyötyä. Paljon opettavampaa on laskea amaa liukumäkeä vuodesta toiseen...

Anteeksi vaan mutta yleiset kodinaskareet, jotka tehdään lasten kanssa, ei ole mitenkään yhteisestä ajasta pois. Vaan yhteistä aikaa, jossa samalla opitaan ja saadaan hyödyllistä aikaan. Toisin kuin juoruammalla toisten kanssa siellä hiekkalaatikon reunalla päivät pitkät ;)
 
"tiiu"
Ristiäisiä edeltävällä viikolla muutettiin. Esikko päätti syntyä 2 kuukautta ennen aikojaan joten hieman kiire tuli kodin kanssa.

Kerrostalo ja lapset, ei ole mun juttu. Olen asunut kyllä, kun olin sinkku. ja oli silloin ihan ok ratkaisu.
 
Jaa no ei me aiota hankkia taloa koskaan. Ja kuitenkin meillä on 3 lasta. Kerrostalossa aateltiin asua koko elämämme :whistle:

Sun kaverillas, tai kuka nyt noin ajatteleekaan, on hieman, ööh... erikoinen ajattelutapa. Eipä sitä menneilläkään sukupolvilla oo ollu kaikkea valmiina ennen lasten tuloa. Useinkin aiemmat polvet on asuneet hyvinkin vaatimattomasti ja monet vuokrallakin pikkulapsivaiheessa ja omistusasuntoa/taloa on katteltu sitte kun lapset on jo koululaisia. Johtuen varmaan sekä asenteista että siitä että meidän vanhempien nuoruudessa pankit ei jakaneet lainoja ovelta joka ohikulkijalle kuten nykyään. Nykyisistä omistusasunnon omistajista vain harva ois niihin aikohin saanu pankkilainaa jolla ostaa se oma talo.
 

Yhteistyössä