Kenellä on käynnistetty synnytys? Mikä rv ja syy?

öjslkgjalöksjgöajk
[QUOTE="hippi";22344747]Rv 40+0 koska viikkoa aiemmin sanoin lääkärille TAYSissa, että tapan jonkun jos en saa tenavaa ulos kohta.Olin henkisesti ihan palasina. Mun kropalle ei sovi raskaus.[/QUOTE]

tiedätkö, että ne kaikki sun jutut kirjataan sun sairauskertomukseen varsinkin jos puhut tollasta väkivaltaisuutta. Vaikuttaa varmasti jatkossa sun hoitoon jos joskus joudut sairaalaan. Tarkoitan, että älä ihmettele jos vartija tulee huoneesi ovelle
 
"Eriika"
Kuopuksemme käynnistettiin viikolla 41. Mua oli kyllä supistellut jo pitkään varsin kivuliaastikin mutta aina loppuivat kesken eli itsekseen en saanut synnytystä kunnolla vauhtiin. Yliaikaiskontrollissa lääkäri sitten armahti minut ja passitti käynnistykseen; tosin mulla oli jo paikat avoinna sen kolme senttiä ja muksu äärimmäisen alhaalla, mikä helpotti käynnistykseen menemistä. Rytinää se sitten olikin :). Tsemppiä sinulle kovasti, ap!
 
mulla näin
37+6 sikiön kasvun hidastuman vuoksi. Toinen syntyi, ei-käynnistettynä, 41+2. Ya-kontrolli oli sovittu 41+5 mutta sillonkin jo sanottiin että koska kaikki on hyvin (mun vitutus ei merkannut mitään) niin antavat vielä viikolla mennä ennen käynnistystä. Eli käynnistys olisi ollut sitten vasta 42+5 JOS ei olisi itse lähtenyt syntymään eikä mitään vakavaa ongelmaa (r-myrkytys, vauvalla hätä yms) oltaisi huomattu kontrollissa. Varaudu henkisesti et eivät käynnistä heti kontrollissa. Siihen tosin on vielä viikko aikaa et mitä tahansa voi tapahtua, ja sullahan on edellinen syntynyt ennen laskettua joten älä nyt vielä stressaa :D
 
"vieras"
Rv 38+0 alettiin käynnistämään ja lapsi syntyi rv 38+2. Peräpukamien takia käynnistettiin, jouduin rv 30 asti käymään kerran viikossa leikkauttamassa trombosoituneet pukamat pois, kohtu painoi jotenkin jotain suonia niin että aina vaan uudestaan tuli pukamat. Ei kauhean kivaa, että perse oli avohaavoilla 2kk. Ja ne oli aivan sairaan kipeät, seisomaan noustessa paine pukamissa oli niin kova, että meinasin pyörtyä. Olisivat käynnistäneet jo aikaisemmin, mutta halusin odottaa että lapsi olis yli 3kg, oli sitten syntyessään 3050g.
 
maigggu
[QUOTE="hippi";22344747]Rv 40+0 koska viikkoa aiemmin sanoin lääkärille TAYSissa, että tapan jonkun jos en saa tenavaa ulos kohta.Olin henkisesti ihan palasina. Mun kropalle ei sovi raskaus.[/QUOTE]

Mulla sama juttu, viikkoja silloin tasan 39+0. Sain käynnistyksen kun kokoarvio oli vihdoin yli 3kg, ja onneksi, koska olisin luultavasti oikeesti tehnyt jotain jos olisin niillä oloilla joutunut jatkamaan... Mulla myös lääkitys joka ehkäisee normaalin käynnistymisen, eli olis joutunu käynnistykseen joka tapauksessa. Oli kiva lääkäri kyllä TAYSissa, terkkuja vaan...:)

Kaikki menikin sitten muuten käynnistyksestä eteenpäin supernopeasti, pari tuntia niin 3,4kg painoinen tytteli oli sylissä. Ja nyt ihana ja terve 1,5-vuotias. Ei toiveissa enempää lapsia...
 
"vieras"
41+5 käynnistettiin, yliaikaiskontrolli oli tuolloin ja lääkärin tutkimuksessa mulla olikin paikat jo 4cm auki, joten saatiin salipaikka samantien ja kalvot puhkaistiin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja öjslkgjalöksjgöajk;22345144:
tiedätkö, että ne kaikki sun jutut kirjataan sun sairauskertomukseen varsinkin jos puhut tollasta väkivaltaisuutta. Vaikuttaa varmasti jatkossa sun hoitoon jos joskus joudut sairaalaan. Tarkoitan, että älä ihmettele jos vartija tulee huoneesi ovelle
No voi hellallettas sentään.:D:D
 
"tinni"
esikoinen käynnistetty insuliinihoitoinen rd 38+4 (syntyi 39+1)
kakkonen käynnistetty yliaikaisena 42+0 (syntyi 42+1)
kolmonen oli menossa käynnistykseen mutta reipas alatutkimus edesauttoi synnytyksen käynnistymistä. (olisi käynnistetty 40+5, insuliinihoitoinen rd ja vauva iso) syntyi 40+2 itsestään ja vsuvs oli todella iso 4780g ja 56 cm (arvio oli 4.2-4.3 kg)
 

Yhteistyössä