Kerrostaloasunto ilman hissiä, ilman parveketta ja saunaa. Onko järkevää edes ajatella perheasunnoksi?

mua nauratti toi sama kyllä :) ja noissahan asuu vanhoja, sairaita, jopa osin liikuntavammaisia ihmisiäkin...ja toinen asia, mikä tuli mieleen ihan muuten vaan:

on noita luhtitaloja myös, missä koti sijaitsee toisessa krs.ssa, ja täytyy hiipata ylös raput, tai kahdetkin, ulkoilmassa.
No, sehän ei ole tietenkään sama kuin neljä kerrosta mutta kuitenkin...
Me asutaan luhtitalon toisessa kerroksessa, ulkona en nukuta kun en jaksa raahata vaunuja ees taas rappuja ja ostokset tuon sisälle muksun odottaessa autossa tossa rappusten edessä.. :) Toki tässä on se etu että näkee koko ajan sinne autoon yms. kun tosiaan ulkorappusia kulkee..
 
kiitti kommenteista! Vieläkin voi laittaa...=)

Mut kovasti mietin näitä asunnon miinuspuolia. Loppuenlopuksi sen päätän minä missä asutaan, koska miehelle oikeestaan aivan sama kun on töissä päivät.
Parvekkeella oon nukuttanut esikoisen ja ajattelin tämän vauvankin nukuttaa.. Tällä hetkellä olis täydellinen: lasitettu, 20 neliön parveke puistoalueelle, ei tupakoitsijoita lähellä. : /
 
"vieras"
itsestähän se on paljon kiinni "pystyykö" kyseisessä asunnossa asumaan, ja jos kerran vuokra-asunto niin ainahan siitä voi pois muuttaa jos asuminen käy hankalaksi..:)
 
"vieras"
En muuttaisi. Näillä pakkasilla ei helposti tule miettineeksi kesää ja mahdollisia helteitä, mutta voin kertoa, että tuollainen parvekkeeton kerrostalokämppä voi olla melkoinen pätsi kesäaikaan. Itse olen joskus muinoin sellaisesssa asunut ja kyllä oli kesäaikaan ihan kamalaa.

Vauvan nukuttamisesta sen verran, että meillä ainakin on kaikilla lapsilla tullut jossain vaiheessa vaihe, etteivät vaan ole nukahtaneet ilman tunnin huutoa sisälle. Ja sitten ikävää isomman lapsen kanssa hiiviskellä ettei vaan herätetä vauvaa.
 
[QUOTE="vieras";23182515]En muuttaisi. Näillä pakkasilla ei helposti tule miettineeksi kesää ja mahdollisia helteitä, mutta voin kertoa, että tuollainen parvekkeeton kerrostalokämppä voi olla melkoinen pätsi kesäaikaan. Itse olen joskus muinoin sellaisesssa asunut ja kyllä oli kesäaikaan ihan kamalaa.
[/QUOTE]

Ei parveke välttämättä kauheasti auta tuohon tuuletukseen tai ainakaan meillä ei ole auttanut. Loppujen lopuksi kesän helteet ei montaa viikkoa kestä, jos niitä ylipäänsä tulee.
 
uuuui
No, oolrait, laitan tähän parhaan tuntemani keinon, jolla saat itse selville mikä paras:

(tällä saat selville, mitä todella haluat, jos vaikeus onkin juuri siinä, ehkä :) )

Heitä kolikolla kruunaa ja klaavaa. Laitat tämän "kuntoiluasunnon" vaikka kruunaksi.
Heitä kolikko. Katso kumpi puoli kolikosta on tuloksena.
Tunnet sisälläsi välittömästi pienen reaktion, puolesta tai vastaan. Pienen pettymyksen tunteen. (En saakaan tuota asuntoa).
Tai minimaalisen helpotuksen huokaisun (huh, ei ole pakko tuonne muuttaa).

Tämä kolikkotesti on joskus avuksi, kannattaa kokeilla ... :)
 
Riippuu tosissaan siitä miten tärkeiksi nuo jutut kokee. Saunattomuus olisi minulle ihan ok, meillä ei nytkään ole omaa saunaa. Mutta se hissi on meille aivan ehdoton, samoin parveke hyvin tärkeä eli niillä perustein en ottaisi.
 
Ei parveke välttämättä kauheasti auta tuohon tuuletukseen tai ainakaan meillä ei ole auttanut. Loppujen lopuksi kesän helteet ei montaa viikkoa kestä, jos niitä ylipäänsä tulee.
ajattelin nuita ensi kesän helteitä ja tosiaan vaikka meillä on tässä nykyisessä asunnossa järvi ihan vieressä ja huoneenkokoinen parveke, siitä parvekkeesta ei ollut mitään hyötyä kun aurinko paisto suoraan parvekkeelta ja lämmitti kämpän.
 
No, oolrait, laitan tähän parhaan tuntemani keinon, jolla saat itse selville mikä paras:

(tällä saat selville, mitä todella haluat, jos vaikeus onkin juuri siinä, ehkä :) )

Heitä kolikolla kruunaa ja klaavaa. Laitat tämän "kuntoiluasunnon" vaikka kruunaksi.
Heitä kolikko. Katso kumpi puoli kolikosta on tuloksena.
Tunnet sisälläsi välittömästi pienen reaktion, puolesta tai vastaan. Pienen pettymyksen tunteen. (En saakaan tuota asuntoa).
Tai minimaalisen helpotuksen huokaisun (huh, ei ole pakko tuonne muuttaa).

Tämä kolikkotesti on joskus avuksi, kannattaa kokeilla ... :)
kiitos vinkistä, kokeilen ehdottomasti!
 

Yhteistyössä