Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Meinas mennä herne nokkaan kun olivat sössineet sen ilmoituksen kanssa, kaikki ä kirjaimet puuttui :( meidän neiti näytti muka paksu poskiselta siinä kuvassa vaikka onkin hyvin siro piirteinen oikeasti.. isäänsä tullut, mullahan noita poskia riittää :)
Tein tossa bataatti sosetta, huomena kokeillaan sitten sitä.
Unettomuutta on ollut raskaus aikana muttei muuten, pitää kysyä neuvolasta mitä asialle tehdään.
Toivotaan Amodine parasta että ois joku hormoni oikku sulla rinnassa, pitää kai itekkin tutkia menkkojen jälkeen.

HH
 
Heipsan kaikille!

tässä pitää heti onnitella Kaislaa ja Rasmusta nimistä :flower: Ihania nimiä olette kyllä keksineet!
hemmetti kun itseä vähän harmittaa että tuo nimi asia meidän pojalla menee nyt perinteiden mukaan, eli poika peri isoisän nimen, mutta jos vielä ikinä toisen lapsen saan, hänen nimi tulee kyllä sitten olemaan yksinomaan minun valinta.piste.
Piti tottakai mennä väestörekisteriin kuikkimaan montakos kaimaa pojalla on Suomessa, ja löytyihän siellä peräti 40 ! Mutta nimi paljastetaan sitten vasta syyskuun lopussa B)

Amodini: ihana kuulla että teillä huudot on lopppuneet melkein kokonaan, ja Kaisla jo nukkuu noinkin pitkiä unia. Eiköhän nuo sun rinnoissa olevat patit ole ihan hormonaalisia rasvapatteja tms. Hyvä kuitenkin että kävit lekurilla tutkituttamassa asian.
Ärsyttäviä älynväläyksiä taas sielläkin anopilta :x Mutta kuten sanottu, nehän kootaan sinne unohdettujen möläytyksien kirjaan ;) (taitaa vaan mun anopin koottujen kommenttien kirjasta sivut kohta ruveta loppumaan ) :eek:

Joo, aika ''mielenkiintoinen'' Nampulan lääkärintarkastus :D Toivottavasti siellä rintatulehdus on paranemaan päin. Tosi kivulias vaiva.Mulla pakkaantui maito pahasti tiehyihin silloin laitoksella, ja se oli jotain aivan kamalaa.ei onneksi kerennyt tulehtua, mutta kipu ja aristus olivat aivan hirveitä!

HH: Ihana kuva :heart: oikea tumma kaunotar tuo teidän Siiri!

jahas, nälkäkitinää kuuluu jo tuolta sitteristä....pakko mennä!





 
Heips!

Onnittelut Kaislalle ja Rasmukselle nimistä :heart:

Ihana Siiri neiti HH:lla!

Mä kävin kans vilkaseen rekisteristä niin Tommylle löytyi reilut 2400 kaimaa suomesta. Täällä Ruotsin puolella luku olikin jo ihan toinen 43000!

KITTY: Kyllä Tommystä tulee sekä Ruotsin että Suomen kansalainen. Täältä ennen siirtyi tiedot suoraan Suomeen ettei tarvinnut tehdä asialle mitään ja mä olin siinä luulossa tähän asti. Soitin äsken Suomen konsulaattiin tarkistaakseni asian ja sieltäpä sanottiinkin että nykyään kaksoiskansalaisuus asia täytyy itse hoitaa. Joten soitin äsken Jyväskylän maistraattiin (asiaa hoitava henkilö ei ollut tavoitettavissa) ja ne ottaa muhun yhteyttä varmaankin jo vielä tänään, niin saadaan hoidettua Tommyn kaansalaisuus asiat kuntoon.

Me vietiin eilen Tommy ekaa kertaa saunaan. Arvatkaapas oliko se ihmeissään...
Laitettiin se vannaan ylimmälle lauteelle,normaalia haaleempaan veteen ja pari kertaa "heitettiin löylyä" niin että kiuas vähän pihisi. Saunan ovi pidettiin myös auki ettei tullut liian lämmin. Siinä se vaan ihmeissään pyöritteli päätään,että mikäs mesta tää on ja naureskeli isälleen kun hän sitä pesi ja huljutteli veden kanssa.

Vasten neuvola tädin ohjeita annoin eilen Tommylle eka kerran mango sosetta. Ja kylläpä olikin hyvää. Kun vein lusikan vaan lähellekkin suuta niin johan se suu aukes valmiiksi ilman houkutuksia ja leveä hymy äitille kiitokseksi. Voi sitä maiskutusta...
Tietenkin olisi varmaan pitänyt aloittaa maissista tai perunasta ym., mutta eipä kai siitä mitään hallaa tullut.

Nyt on Lidl:n vaipat ostettu, testattu ja hyväksi todettu. Ei juuri mitään eroa liberoihin. Kiitos vaan vinkistä Roosa!

Nyt Täytyy mennä antaa poitsulle maitoa ja sitten lähteä ulos vaunuileen. Aivan mahtava ilma, aurinko paistaa ja varjossa näyttää olevan +20 B)

Mai+ Tommy
 
Ihana kuva Siiristä! :heart:

Toivotaan ja uskotaan, että Amodinin patti on vain rasvapatti. :hug: Mä oon kerran ite käynyt kans ultrassa ja mammografiassa. Kun mulla oli keuhkossa kasvain ja sitä kun sitten kuvasivat, niin lekuri näki varjostuman rinnassakin. Mutta sitten se tosiaan oli vain varjostuma kuvassa, kun kuvaus suunta oli siihen nähden hassu. Joten loppu hyvin kaikki hyvin. Mutta kyllä sitä siinä kohtaa mietti ja pohti ja itki, että mikä se on.

Rintatulehdus on parempaan päin. Vielä löytyy tuo kipeä punainen kohta, joka on kova. Mutta sekin hyvin pienentynyt. Joten eiköhän se tästä. Nyt sitten odotellaan hiivaa... Mulla kun on aina tapana saada se antibioottien jälkeen. :(

Meillä on Netta nyt ollut jo viikon verran tissi vastainen... En nyt enää oikein tiedä mitä tekisin. Saattaa vedellä muutaman imun huomaamattaan ja sitten raivoaa taas hulluna. Kävellessä saan syömään hieman pidempään, mutta en kauaa. Pumppailen sitten päivisin aina tarpeen mukaan ja syötän välillä Tuttelia, välillä rintamaitoa. Mutta nyt en oikein tiedä mitä tekisin. Jos on menossa (kuten tänään), niin ei pumppaus onnistu ja sitten ollaankin tissit vuotavina. Samoin viime yönä heräsin siihen että paita, lakana ja peitto oli märkä.
Nyt sitten vaan tosiaan pohdin mikä olisi ratkaisu. Tuntuu, ettei tuo syöminen tuosta parane, montaa olen koittanut. Onko apuja siis? Tänään jo miehen kanssa keskustelin lopettamisesta. Kun ei oikein oo motivaatiota asiaan. Kuten aiemmin joskus oli puhetta, niin en ole mitään imettäjä tyyppiä enkä koe juttua omakseni. Mutta silti sitä mietin, että mitä tekisi ja mikä olisi nyt oikea juttu tehdä.

Juu, mutta tänään tämmöisiä pohdintoja.

Pitäkäähän itsestänne ja tietenkin pikkuisista huolta! :wave:

Nampula ja Netta
 
Tiedän kyllä Nampula minkälaisten ajatusten kanssa kamppailet imetyksestä, minäkin päätin monta kertaa että huomena lopetan ja niin sitten kuitenkin pumppasin maitoa seuraavana päivänä. Voisithan pumpata kerran päivässä antaaksesi tarpeelliset tehotipat, pikkuhiljaa tisut sitten ehtyy ja ei vuoda niin paljoa. Mulla ei vaan tullut pumppaamalla kuin korkeintaan 20ml 15 minsassa joten se turhautti todella :( No nyt en enää sure asiaa, tyttö alkanut pulskistua soseilla, ihan silmissä lihoo :LOL:

Onko kellään kytkykauppa puhelinta? Mulla tekis mieli uutta kännyä mutta on niin pirun kalliita nuo hienommat mallit..... :whistle: äippärahalla ei tunnetusti kauheasti juhlita. Ja mitä malleja lähinnä nokialaista suosittelette?

Onko muiden vauvat yhtä hymyä koko ajan? Neillä neiti aloittaa hymyilyt jo aamulla sängyssä =) on nyt kyllä alkanut kummasti alahuulta vetämään suuhun päin, kai ne hampaat sieltä jo tulee :eek: Sellaset valkeat rakkulat on alhaalla keskellä, kuolaa tulee ihan jumalaton määrä.

HH ja Siiri 3kk
 
Hei!

Mulla alkoi eilen illalla menkat. Mä olisin halunnu että olisi vielä pysyneet poissa, vaan eihän se ole mun päätettävissä.

Mä annan Tommylle enää aamuisin ja joskus päivällä tissiä. Multa ei tule enää niin paljon ja niin nopeasti sitä maitoa että se sais tommyn tyytyväiseksi. Kauheat tappelut ja huudot on tissillä kun toinen ei saa tarpeeksi maitoa ja sit onkin heti annettava pullosta. Kohta maidon tulo varmaan loppuu kokonaan. Toisaalta harmittaa ja toisaalta taas helpotus.

Meille tulee huomenna suomesta mun sisko perheineen kylään. Eka kerran näkevät Tommyn. Pitäis vähän laittaa paikkoja järjestykseen. Äsken sain jo pölyt pyyhittyä, imuroinnin taidan jättää iltaan.

Mä oon lähdössä Tommy kanssa kahdestaan kaupungille. Saa nähdä mitä siitä taas tulee.
Tommy ei viihdy kovin hyvin autossa, eikä tykkää olla kaupoissa. Taitaa mennä taas kaupunki reissu huudoksi. Vaunuja en voi ottaa siellä se ei viihdy ainakaan, kokeilen tällä kertaa jos se viihtyis rintarepussa paremmin.
Autossa istuin on takapenkillä, eteen ei voi laittaa kun on airbag jota ei ole kytketty pois päältä. Kiva sit jos aloittaa huutamisen autossa :eek:
Pari kertaa kaupunki reissut on menny niin että olen istunut H&M:n ja åhlensin sovituskopeissa syöttämässä poikaa, kun muka nälkä yllätti vaikka oltiin just kotoo lähtiessä hyvin syöty |O

Kuinka teillä viihdytään auton kyydissä ja tykätäänkö olla kaupoissa?

Nyt täytyy alkaa laittautua että kehtaa ihmisten ilmoille =)

Mai + Tommy 3kk
 
Moi taas!

Pikaiset terveiset, kun iltapäivästä suunnataan taas mökille. :)

Kiitos HH kannustuksesta. Tässä vielä kahden vaiheilla edelleen. Mutta olis tosiaan hyvä, jos sais vielä hieman tytölle rintamaitoa hetken ajan. Taas aamulla meni tappeluksi. Vaikka nälkä oli. Otti suuhun ja sitten sylkäsi pois ja alkoi huuto. Minulla taas tissi siinä kuosissa että melkein kuului pam ja olisivat pamahtaneet. :p

Mai kyseli autossa ja kaupoissa viihtymisestä... Autossa meillä Netta kyllä viihtyy, yleensä tosin nukkuu. Mutta minä laitoin turvaistuimen kahvaan kiinni lelun, jolle Netta hereillä ollessaan sitten juttelee ja naureskelee. :) Kaupoissa viihtyy jos näkee. Eli jos kärryssä on istuimessaan, niin kaikki hyvin. Mutta vaunuissa ei sitten yhtään, jos ei nuku.

Meillä Netta kans hymyilee paljon, mutta ei nyt ihan koko ajan. :) Yleensä jutustelee leluilleen kovasti ja hymyilee niille, sekä sitten tutuille naamoille. Hauskaa on se jos tulee vieraampi nassu nenun eteen. Sitä Netta saattaa tuijottaa ja kauan! Tutkii kasvoja, mutta ei herkästi hymyile ennen kuin on katsellut tarkkaan. :)

Mutta nyt pakkaus hommiin.

Nampula ja Netta 10 vkoa
 
Nampula, oletko tutustunut Imetystukilistan kotisivuihin? Laitan tähän suoran linkin kohtaan lakkoili ja rintaraivarit jos vaikka saisit sieltä apua. Esikoista imettäessä luin paljon noita sivuja jo ennen synnytystä, ja liityin sähköpostilistallekin. Onneksi niin, sillä esikoinen alkoi saada 2-kuisena noita mainittuja rintaraivareita... Imetystukihenkilöllekin soitin kaksi kertaa, ja kaikilla saamillani ohjeilla onnistuin pidentämään imetystä puoleen vuoteen.

Parhaiten auttoivat nuo "pesimispäivät".

Meillä imetyksen ylläpitäminen vaati valtavat maitomäärät, koska poika hermostui heti kun voimakkain heruminen oli ohi. Pidin siis pumpulla kovaa maidontuloa yllä, ja ylimääräinen maito meni keskosille. Hyvä niin, mutta puolen vuoden kohdalla olin niin uupunut kaikkeen pumppaamiseen ja maidon tuottamiseen, että heitin hansakat tiskiin kerrasta. Olin varmaan aika fyysisesti kovilla, koskapa maidontulo loppui sitten kahdessa päivässä...

Äidinmaito on tärkeä ja hieno juttu, jos jaksat imettää tai pumpata. Rinnallaolo on lapselle kuitenkin paljon muutakin, se on turvaa, äidin läheisyyttä ja lämpöä. Jos jaksat paremmin antaa näitä Netalle kun sinun ei tarvitse stressata imetyksestä, niin silloin saattaa olla pullo parempi vaihtoehto. Vauvan perustarpeet ovat aika yksinkertaiset: ruokaa, puhtautta, unta ja sopivasti leikkiä ja ulkoilua. Näitten rinnalla vähintään yhtä tärkeä on tunneyhteys hoitajaan, ja se, että äiti jaksaa aidosti olla läsnä vauvalleen. Ainakin näin olen antanut itselleni asian opettaa.

Joka tapauksessa tsemppiä Nampula, mitä sitten päätätkään tehdä. Rintaraivarit on raskaita, kun tulee sellainen olo, että lapseni ei halua minua... |O Imetystukilistan sivuilla kerrotaan, että rintaraivarilapset ovat usein herkkiä ja eläväisiä. Syyt raivoamiseen voivat olla tosi pieniäkin (vaikka pieru tai väsymys), mutta kun raivarit kerran alkavat niin niistä tulee helposti kierre.

Rasmuskin raivoaa joskus, mutta paljon veljeään vähemmän. Yleensä auttaa se kun annan sen hetken purkaa tunteitaan ja sitten rauhoittelen tutilla. Syömistä ei yritetäään jatkaa, ennen kuin poika on taas rauhallinen.

Mun täytyy vielä saada hehkuttaa: Rasmus nukkuu mahtavia öitä! Hän nukahtaa noin klo 20 ja herää syömään klo 5:30!! Sitten unet jatkuu vielä noin 2 tuntia. Mulla on ihan utopistinen olo, kun saan nukkua niin hyvin.

Lampukka ja The Rasmus
 
Mulla on kans imetys jäämässä lähinnä yhdessäolon ja hellittelyn hetkeksi, varsinaiset ateriat otetaan pullosta ja nyt siis pikkuhiljaa soseista. Mullahan maitoa onkin tullut aika niukasti, eikä noita ylivuotoja ole sattunut kuin aniharvoin. Mutta en kyllä halua vielä luopua näistä harvoista imetyshetkistä, vaikkei niillä juuri ravintoarvoa olekaan. Ne on niin rauhottavia nykyään, kun ei tartte ressata maidon riittämistä, kun se tulee sitten pullosta!

Valittelin tuossa taannoin, että pojan kanssa on kaupungilla hankalaa, kun ei tahdo enää nukkua niin helposti, ja haluaa siis katsella ympärilleen. Niinpä tänään sitten kun lähdettiin liikenteeseen, jätin vaunujen vauvakopan pois, ja laitoin vaunut ratasasentoon. Siinä sitten nostin selkänojaa yhden naksun ja välillä laskin kokonaan makuuasentoon. Sitten maitoa syötettiin tasaisesti tunnin välein, niin johan meni helpommin reissu! Tosin on aina hankalaa etsiä sitä mikroa, jossa lämmittää maitoa. Missähän vaiheessa sitä maitoa voisi antaa lämmittämättä?

Tällä viikolla oli myös neuvolalääkäri ja 4kk mitat ovat 6,8kg ja 65cm. Kehitys menee melkolailla käyrien ja muiden mukaan. Tällä viikolla on myös käännytty eka kertaa masultaan selälleen, mutta toisinpäin ei vielä. Ja kädet alkaa tarttumaan jo satunnaisesti leluihin. Äitikin sai kehuja lääkäriltä rauhallisesta ja hätäilemättömästä käyttäytymisestään! :D Sanoi, että "yleensä vanhemmat ensisynnyttäjät ovat melko hätäisiä ja hössöjä". Jonkin verran poika huusikin, kun se piti herättää kesken päikkäreiden.

Pulauttelusta kysyin erikseen, kun se on meillä melkoista edelleen. Pitäisi kuulemma vähetä sitä mukaan, kun ruoka muuttuu kiinteämmäksi ja vauvan asento muuttuu pystymmäksi. Sitä odotellessa...

Viikonloppuna luvassa parit lakkiaiset. Ostin alesta pojalle hienon neuleliivin, ja toivottavasti se kestää edes hetken verran, ettei puklaa heti ulko-ovella. Mukava antaa myös sukulaisille poikaa syliin varoituksella "Tämä on sitten ladattu, varo!" Juhlien jälkeen sukua kokoontuu mökille, ja luvassa sitten myös kesän ekat savusaunat! Taidan laittaa pojan miesten kanssa saunaan, että pääsen itse nauttimaan saunasta täysin rinnoin! Aurinkoa ja lämpöä luvattu tänne pohjoiseenkin.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Heips kaikille !

Täällä on niin vilkasta keskustelua, etten kaikkia jaksa lukea kuin päälinpuolin.

Mai68 kyselit autossa matkustamisesta. Pojulla on silmät hyvin pian kiinni kun auto hyrähtää käyntiin. Kaupassa tykätään katsella kirkkaita valoja.

Täällä myös rintatulehdus kärsitty, tosin en käynyt lääkärissä.

4kk neuvolakin jo takanapäin. Pituutta 65cm ja painoa hurjat 8850g, huh huh, tuntuu kyllä käsivarsilla. Hedelmä sosetta on parina päivänä maisteltu, muuten ihan tissimaidolla kasvettu. Pulloa ei huolita, tulee kauhea huuto, jos iskä tarjoaa pulloa mun ollessa pois kotoa. Yöt nukutaan yhdellä syönnillä 6-8 tuntia putkeen. Nukuttaa ei milläänlailla tarvitse, vaan nukkuu ihan omia aikoja sänkyyn.

Nyt täytyy mennä jääkaapille ;)

Oikein nautinnollisia kesäpäiviä kaikille mammoille ja pienokaisille :heart:

kuu-ukko ja poju 4kk
 
ON: Siiri tuli kipeäski to iltana, alkoi yskiä ja pe aamuna oli ihan tukkonen. Nyt siis 3 kipeä päivä menossa ja yöllä ei saanut raasu nukuttua kun niin henki kähisi. Annoin supon syötön yhteydessä ja jatkoi sitten unia. Mää arvasin että joku pöpö tulee kun kaikki klähmi siellä isän synttäreillä tyttöä, ei tarvi kyllä mennä enää isoihin juhliin vähään aikaan... :| Onneksi kuume ei ole noussut!
Meillä myös tykätään autoilusta ja tosiaan nukkuu helposti heti kun lähtään liikkeelle.
Kuu-ukolla kunnon pojan jötikkä =) on se vaan tosi että tissimaidolla vauvat kasvaa paljon pulskemmiksi. Meillä mennyt tytön syöntikin huonoksi flunssan takia.

HH ja Siiri 3kk
 
Moikka taas!

Ensiksi Lampukalle jälleen suuri kiitos!! :flower:
Oon aiemmin jo käynyt lueskelemassa vinkkejä imetystukilistan kotisivuilta. Joten sinänsä tutut sivut. :) Pesimistä ei olla yritetty, kun on sellainen tunne että siitä ei hyvää seuraisi. Luulen että tuloksena kaksi kiukkuista ja hikistä ihmistä. :p Meillä kun Netalla pitää olla puuhaa ja touhua, jotta pysyy tyytyväisenä.

Juttelin asiasta neuvolan tädin kanssa ja hän ehdotti hieman "rankempaa" keinoa. Eli sitä ettei tyttö saa sitten muuta kuin rinnasta ruokaa. Tänään on sitten aloitettu kokeilemaan sellaista. Aamulla kun Netta heräsi ja noustiin ylös ja oli syömisen aika. Niin otti taas tapansa mukaan tissin kyllä suuhun, imaisi pari kertaa ja NAPS! Silmät aukesi suuren suuriksi ja huuto alkoi. Minä vain sitten istuin rauhassa paikallani ja taputtelin Nettaa pepulle. Hetken neiti huusi ja aina välillä hamusi rintaa ja taas huusi. Kunnes sitten otti rinnan suuhun ja alkoi kunnolla imeä. Sitten söikin ja kunnolla. :D Kun oli syönyt, irrotti rinnasta ja hymyili leveästi. Taisi siis olla kovinkin tyytyväinen tisutteluun. :)

Jatkan nyt sitten tällä keinoin, katsotaan mihin johtaa.

Oltiin viikonloppu mökillä (tai tultiin kyllä jo la kotiin). Eilen sitten käytiin muutamassa paikassa kyläilemässä. Kyllä huomasi Netasta, että sitä alkoi jo väsyttämään meno ja meininki. Nyt sitten koitetaan viettää ihan normaalia koti viikkoa, jotta saadaan taas molemmat itsemme normaali rytmiin. La-su välisenä yönä Netta nukkuin putkeen 7 tuntia. Mutta viime yönä sitten menikin vain 3 tuntia kerralla.

Siirille paranemisia! Toivottavasti flunssa menee pian ohi. Meillä Netan flunssa kesti silloin vajaan viikon. Mutta kuumetta ei onneksi noussut. :)

Tämmöiset kuulumiset täältä :wave:

Nampula & Netta
 
Aurinkoista kesän alkua vaan kaikille! niin se on vaan taas kesäkuu, vähän eri tunnelmat tosin kuin viime vuonna!

Meillä sitten käännyttiin lauantaina masulleen ja kunnolla! voi sitä riemua kun huomaa että tupsahdetaan toisinpäin =) pari viikkoa on yrittänyt kovasti, ja jaloilla raukka yritti pökkiä vauhtia, kunnes vasta hoksasi että vatsalihaksillahan homma hoidetaan, ensin vaan vähän kippuraan ja pungerrus ympäri :kieh: Poika siis päihitti äitinsä viikolla! Äiti aina mulle raportoi mitä olen tehnyt ja milloin. On vähän vertailukohdetta kun muita sisaruksia ei ole talossa.

Sitten pieni kakkakysymys :ashamed: Onko muilla korvikevauvoilla ollut kakka ihan selvästi vihertävää?? Mistähän mahtaisi johtua. En vielä ole lääkärille soittanut, ajattelin täällä kysäistä onko muilla tällaista ollut. Mitään soseita tai velliä en ole nyt antanut ja silti kakka on löysää ja ällön vihreän-ruskeaa melkein viikon. Poika kakkaa joka päivä melkein kellontarkkuudella.

Autolla matkustelusta ja vaunuilla köröttelystä oli ollut juttua. Meidän poika kyllä tykkää autolla ajelusta yli kaiken. Katselee ympärilleen ja sitten yleensä nukahtaa. Vaunuissa sama juttu. Olen käynyt kahviloissa istuskelemassa,ja kaupoissa jonkin verran yleensä syönnin jälkeen, ja hyvin on mennyt.

Nampulalle kovasti voimia sinne tissitaisteluun :hug: onneksi maitoa kuitenkin riittää. kaikki keinot on kai ensiksi kokeiltava ennenkuin voi puhua luovuttamisesta. toivotaan että rintaraivarit pikkuhiljaa on voitettavissa. Pitkää pinnaa!

nyt täytyy mennä...

Kitty ja minimes viikkoa vajaa 4kk
 
Morjensta!

Ristiäiset on sitten pidetty. Oli aivan käsittämättömän ihana päivä :heart: Sylikummi oli sen verran pro, että piti tytön hiljaisena aina kun huuto meinasi alkaa. Pappi puhui kauniisti. Täytyy myös ihan mainita kun olen teille höyryjä päästellyt anopin suhteen, että anoppi oli virkannut aivan mielettömän kauniin kastemekon ja oli hoitanut aivan uskomattomat tarjoilut. Minä kun olen kaukana kotitalousihmeestä, oltaisiin hommattu kaikki pitopalvelusta. Olikin yllättävää, että minä liikutuin siinä kohdassa eniten kun anoppi luki raamatun pätkän. Näki miten tärkeä hetki se hänelle oli.

Huuto alkoi, menox
 
Hei!

Täällä on ollut hellettä jo viikon verran. Eilen sanottiin uutisissa että rikoutu lämpöennätys 30.3 astetta |O Mä en ole mikään auringon palvoja, aika tuskasta on ollut ja ei kun ei edes tuule lainkaan.
Tommyllä on varmaan ollut ihanaa, se on muutamana päivänä ollut vain pelkillä vaipoilla, niin päivät kuin yötkin.

Kitty kyseli kakan väristä...meillä on nan1 käytössä sillä kakka on keltaisen ryynimäistä. Nyt kun aloitettiin soseet lisäksi niin väri muuttui vihertäväksi ja haju on entistä pahempaa.
Aikaisemmin kun kokeiltiin nan2, niin siinä väri muuttui heti vihreäksi vaikka ei syöty vielä silloin soseita.

Mai + Tommy 3kk
 
Siirllä jatkuu edelleen flunssa kuumeettomana onneksi kuitenkin. Viime yönä en siis paljon nukkunut kun nenäfriidalla sai vähän väliä imeä... kannattaa ostaa valmiiksi friida nimittäin tolla emman pikkuniistäjällä ei tee mitään :( keittotippoja nenään ja sitten vedetään räät pois. Meillä tyttö tykkää siitä kun on kunnolla hereillä mutta yöllä nuosee kauhea huuto.
Meillä kakka vaihtelee väsitykseltään vihreästä keltaisen oranssiin, mutta kiinteistä varmaankin johtuu väritys :LOL:
Mää niin toivon että ei tulisi kuuma kesä, tyttö näyttää olevan kuumakalle kuten minäkin :/ ja kun tuo lämmön säätely ei vielä toimi kunnolla. Onneksi meillä on tuo lämpöilmapumppu jolla saa tosi nopeeta kodin viileäksi.
Amodini kiva että onnistui ristiäiset =) On niistä anopeista joskus hyötyäkin!!!
Jahaa pitäskö laittaa leluja vähän kasaan kun mun anoppi tulee kattomaan tyttöä, palaillaan taas!

HH ja Siiri reilut 3kk
 
Nyt tulee täältä ihan vain omaa napaa:

Viime torstaina huomasin Netalla yläselässä mustelman. Oletin johtuvan esim. siitä että on nukkunut tutin päällä. No, kun mustelma yhä on paikallaan ja täysin muuttumattomana kävin tänään neuvolassa. Kummastelivat kovin ja passittivat lääkäriin. Lääkäri kummasteli samoin ja konsultoi lastenlääkäriäkin. Otettiin sitten verikoe. Huomenna saamme sitten kuulla tulokset. Verikokeesta kuulemma katsotaan lähinnä hyytymistekijöitä. Jos niissä häikkää. Muussa tapauksessa sitten menemme uudelleen viikon kuluttua ja jos yhä samanlaisena, niin ultrataan se.

Tämä päivä siis kului neuvola-lääkäri-labra reissussa. Minä tietysti kuvittelen jos jonkinmoisia. Nyt taidan sulkea kohta koneen ja lakkaan lukemasta kaikkia kauheuksia. Netistä kun tunnetusti löytää jos jonkinmoista juttua.

Mutta tämmöiset kuulumiset tänne. Nyt ei oikein päässä mitään liiku, joten siksi en nyt muuta kirjoittele.

Nampula
 
Voimia Nampulalle :hug: Meillä tytöllä ei ole ollut yhtään mustelmaa, välillä kopsahtaa pää kun kääntyy masulta selälleen. Oonkin laittanut leikkimaton alle paksun fleece huovan niin ei satu vahinkoja. Roosalla oli samanlainen matto kun meillä, ajattelin vaan sanoa että pesin sen käsinpesu ohjelmalla ja siitä tuli parempi kuin uus. Nousi ne tikatut eläimet yms selvemmin esiin. Käsinpesuahan siinä suositeltiin mutta mää laitoin koneeseen ja 500 kierrosta linkousta.
Siirillä pikkuhiljaa flunssa menossa ohi mutta on räkäinen vielä.
Loput kesäkukat pitäs vielä mennä istuttamaan ulos kun tyttö laittaa nukkumaan, illat menneet lyhyiksi kun mies tulee vasta 18 aikaan kotia.....

HH ja Siiri reilut 3kk
 
Iltoja kaikille!

Saitteko Nampula jo tietää tuloksia? Toivottavasti asia selvenee pian, ja kyseessä on jokin harmiton ohimenevä juttu :hug:

Onko muilla muuten syöttöpuuhista tullut kauheeta sähläämistä? Hermot meinaa mennä, kun hirveä huitominen, sähellys ja vinkurointi alkaa kun ruvetaan syömään. Missä on se rauhallinen ja kiltisti sylissä pulloa nautiskeleva poika? Taitaa olla liikaa virtaa pojalla.Sama kuvio toistuu oli sitten enemmän tai vähemmän nälkäinen. Varmasti kuuluu kuvaan tässä iässä, mutta levotonta yritystä on nykyään syönti, pärskii sekä sylkee maitoa, ja kättäkin pitää vielä tunkea pullon ohella suuhun :$

Esineisiin on ruvennut tarttumaan myös ihan erilailla kuin ennen.Harsoliinaa ja pikkuesineitä vie kädellä suuhun kokoajan, ja samalla ihmeellistä örinää ja huu-huu-hööö-höööö huutelua. Hauskan kuuloista kieltämättä :kieh:

Minkäslaisia kesäloma, ja Juhannus suunnitelmia teillä on tänä vuonna? Meidän poika tuntui viihtyvän hyvin poissa kaupungin pölyistä ja saasteista, joten täytyy yrittää suunnata enemmän mökille päin. Onkos muiden pienet myös saunassa käyneet? Pitää jo kysellä kun elokussa vasta päästään Suomessa harjoittelemaan saunomisen jaloa taitoa =)

Nyt lähdetään vaunulenkille. Olen muuten nostanut jo muutaman kerran matkarattaiden selkänojaa hieman, en kuitenkaan pitkäksi aikaa, ja hyvin tuntuu pikku-ukko viihtyvän ja seuraavaan maailman menoa.

Kitty
 
Aurinkoista iltaa kaikille B)
Mieletön helleaalto kylpee suomessa. Poikien vuoksi en minäkään ole tästä helteestä nyt kovin innostunut. Meillä pojat on lyhythihaisissa bodyssä päivät. Tänään nukkui päikkäritkin ulkona niin. Riesana on myös mieletön siitepöly. Kaikki paikat keltaisena. Vaunutkin on ihan pölyssä. Sadetta kaipaillaan ainakin täällä.

Kaislalle onnea kauniista nimestä. Minulla on ystävä jonka nimi on Aisla ja sekin on aikoinan herättänyt hämmästystä.
Onko Amodini sinun pattiasia edennyt? Sinullahan oli ultra tällä viikolla? Pidetään peukkuja että kaikki on hyvin. :hug:
Samoin Nampulan pikkuiselle tsemppiä ja toivotaan myös sinne kaiken olevan kunnossa. :hug:
Kitty, meillä on ajoittain tuota samanlaista taistelua ruokailun kanssa. Olen ajatellut sen liittyvän hampaiden tuloon. Meillä menee raivolla nyrkki suuhun, kuolaa valuu ja kutinaa on ikenissä. Öisin on ollut myös hieman enemmän levottomuutta. Ostin jääkaappiin laitettavan viilentävän purulelun pojille ja hieman on auttanut. Meillä myös tarttuvat hyvin esineisiin ja kaikki menee suuhun. Olen myös kostuttanut kylmällä vedellä harsoliinan reunaa ja sillä hankaavat ikeniään.
HH Pesasin myös oman maton koneessa ja samoin kävi, että parempi tuli. Viihtyykö Siiri hyvin matolla? Meillä on vasta nyt pojat innostunut siitä oikein kunnolla.

Olimme viimeviikolla lastenklinikalla tutkimuksissa B-pojan synnytyksen aikaisen hapenpuutteen vuoksi. Tutkimuksesta ei tullut mitään, mutta lääkäri ei ollut kovin huolissaan. Poika väsähti totaalisesti ja huusi kirkumalla koko käynnin. Ensi viikolla pitää käydä vielä fysioterapeutilla.
Olemme siirtäneet pojat nukkumaan omiin sänkyihinsä kun potkivat liikaa toisiaan samassa sängyssä. Nukkuvat myös eri huoneessa nykyään. Yöt on sujuneet oikeastaan paremmin nyt kun ovat toisessa huoneessa. Yösyötöt on vähentyneet yhteen kertaan n. klo 03-05 välille. Heräävät kyllä aikaisin n. 06.30.
Sosekokeilu on alkanut ja ainakin peruna/porkkana maistuu.
Samoin maissivelli menee. Ongelma vain on kun toinen pojista on tosi innostunut soseesta ja lusikoisi sitä tosi paljon. Toinen taas ei ole oikein lusikkamiehiä. No, rauhallisesti edetään kokeilun kanssa.

Kitty kyselit juhannussuunnitelmista. Me asumme meren rannalla ja asuntoon kuuluu pieni piha. Aiomme nauttia keskikesän juhlaa kotosalla. meillä ei ole ollut aikaisemmin omaa pihaa eikä parveketta. Grillataan ja rentoudutaan. Mieskin tulee työmatkalta vasta aaton vastaisena yönä.
Viime juhannus menikin hirveän pahoinvoinnin kanssa!

Nyt kokaamaan, pojat nukkuu jo yöunia :) Ja sitten katsomaan Lost mikä on mun superlemppari!! muuta en paljon katsokkaan..

Roosa ja pojat Kalle&Eelis
 
Moikka!

Juu, eilen tuli verikokeiden tulokset. Yritin jo muutamaan otteeseen tänne kirjoitellakin, mutta aina tuli sitten jokin keskeytys. Nyt neiti nukkumassa, joten josko paremmalla onnella. :)

Verikokeissa kaikki hyvin. Trombosyytit hieman koholla, näin minun mielestä kun tuloksen kuulin. Mutta sairaanhoitajan mielestä todella hienosti. Joten voipi olla että kuulin tuloksen väärin, tai muuten vain sitten minä hermoilen nyt liikaa. Mutta siis muutoin kaikki upeasti, joten sain huokaista helpotuksesta. Kyllä sitä tuli itkettyä ja paljon tuloksia odotellessa. Lisäksi kun odotin koko päivän lääkärin soittoa eikä sitä kuulunut, niin hermot paukkui jo siksi. Lopulta soitin itse ja muutaman kerran minua pyydettiin soittamaan uudelleen (vaikka soitin puhelinaikaan) ja lopulta sitten hermostuin ja aloin sairaanhoitajallekin itkemään, kun pelotti niin kovin tulokset. Hoitaja soitti sitten itse minulle ja kertoi hyvät tulokset. :heart:
Nyt sitten ensi keskiviikkona uudelleen lääkäriin, katsotaan onko mustelma muuttunut ja jos ei niin ultrataan ja koitetaan selvittää mikä on. Tänä aamuna mustelman kohdalla ollut turvotus oli laskenut, mutta kun neiti kellitteli lattialla ja touhusi, niin nousi jälleen. Onneksi neiti kuitenkin ihan oma touhukas itsensä jne.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että ikinä en ole mitään pelännyt niin kuin eilen niitä tuloksia. On se vaan se huoli oman lapsen terveydestä suuren suuri. Varsinkin kun kaikkea "ihanaa" tietoa löytyy netistä ja siihen kun lisätään minun mielikuvitukseni...

Onnittelut Kallelle ja Eelikselle nimistä! Vaikka ristiäiset taitavatkin sitten olla vasta myöhemmin, eikö? :)

Meillä on Netta nyt muutaman yön ollut todella levoton. Nukkuu, mutta veuhtoo kuin mikäkin nukkuessaan. Alkuyön nukkuu rauhallisesti, mutta sitten n. 3 aikaan alkaa veuhtominen. Lisäksi herää nyt ekan kerran jo reilun 2 tunnin unien jälkeen syömään. Pitää varmaan alkaa miettimään jotain lisää ruokaa iltaan, jotta saa nukuttua. Silloin kun ekan kerran herää, niin on niin nälkäinen, ettei malta millään syödä. Viime yönä sitten syötin neidin maatessa sängyssä, sujui parhaiten. Muutoinkin tuntuu että ruokamäärä on lisääntynyt muutaman päivän aikana. Päivällä menee kyllä normaali rytmillä, tosin hieman aikaisempaa enemmän. Yöllä sitten syö useammin. Tiedä sitten paljonko tuo kuumuus vaikuttaa neidin nukkumiseen ja sen häiriintymiseen.

Nyt meillä neiti vielä ulkona pitkähihainen body päällä ja pöksyt jalassa, kun viileämpää aamusta. Mutta päivällä sitten meneekin pelkällä lyhythihaisella bodylla.

Suuhun meilläkin menee kaikki mitä eteen lykkää. Tosin hieman hakusessa vielä se miten tavarat saa suuhun. Mutta yritys kova. Tuo Roosan mainitsema kasteltu harso onkin hyvä vinkki. Tarviikin koittaa. :)

Juhannus ollaan mökillä, ihan vain oman perheen voimin sekä sitten yksi kaveri tulee myös. Siellä rauhassa vietetään juhannusta. Kesään kuuluu myös muutamat juhlat: häät ja synttärit... sekä sitten Ruotsin reissu. :) Muutoin kesä menee varmasti paljon mökillä ollessa jne.

Tänään taas suunnataan mökille, joten mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula & Netta 2,5 kk
 
Roosa meidän tytön ainoa serkku on nimeltään Eelis 1,5 vuotias ja neidin pikkuserkku on Kalle nimeltään =) mikä yhteensattuma.....
Siiri alkaa tervehtyä ja sen huomaa :eek: tyttö puskee sylissä istumaan toden teolla. Huomena 3kk lääkäri neuvola, saas nähdä saadaanko sapiskaa painosta. Tyttö on syönyt huonosti kipeänä.
Musta tuntuu että hoidan nykyään tytön kokonaan ite, ukko välillä vähän sylittelee muttei edes syötä enää... :/ en edes pyydä enääö apua, kyllä me selvitään kahestaankin tytön kanssa. Saapa nähdä milloin alkaa vierastaa..

HH ja Siiri 3kk ja 8 päivää
 
Hei kaikki!

Pitkästä aikaa ehdin koneelle minäkin. Olen tytön kanssa Pohjanmaalla mummolassa, ollaan oltu jo viikko. Mies oli pari yötä ja lähti kalaan. :D En pistänyt pahakseni, kun saan itse rauhassa olla kotona ja esitellä tyttöä sukulaisille ja kavereille. Vieraita on käynyt paljon, aloin vähän jo rajoittaa kun tyttö oli itkuinen ja pahantuulisen oloinen. Tuli ilmeisesti liikaa hässäkkää pitkän automatkan päälle.

Kävin vauvan kanssa puntarissa ja näytti jo 7,4 kiloa... melkoinen neiti meillä. Ikää on 2 kk ja 3 vkoa, joten saa nähdä saadaanko kolmikuukautisneuvolassa jo sapiskaa painosta. :whistle: Tyttö syö hyvin ja paljon mutta vielä pärjätään tissillä ja parilla Nanilla päivässä.

Kiva kun kaikilla menee suhteellisen mukavasti. Nautitaan kesästä näiden meidän ihanien vaaveleiden kanssa! :D

Jiksu
 

Yhteistyössä