Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

3kk neuvola lääkäristä palailtu ja kaikki ok. Tytölle iski vaan jälkitautina silmätulehdus :/ Onneksi tänään niin saatiin heti resepti. Ite sain melatoniini reseptin uni ongelmiin. Siiri painaa 5,500 ja pituutta tytöllä 62,5cm eli missin mitoilla/laihuliini mennään vieläkin mutta nyt ei ole onneksi enää laskusuunnassa paino =) . Saatiin eka rokete, itki vasta piston jälkeen. Siitä voi tulla itkuisuutta, kuumetta jne, niin ja rota2 annettiin myös tänään joten odotettavissa muutama rauhaton päivä :eek:

Hh ja Siiri 3kk ja 9 päivää
 
Moron! :wave:

Täällä sitä vaan istutaan yöppärissä vieläkin. Neiti kun pitää mut kiireisenä. Päätti, että tunnin päikkärit riittää ja nyt oon tuossa hetken jo vaunuja tuuppinut... ;)

Kyllähän nuo verikokeiden tulokset helpotti mieltä hirmuisesti. Mutta silti vielä pieni pelko ja huoli kalvaa, kun "patti" yhä paikoillaan. Tosin välillä tuntuu kuin olisi jotain nestettä kerännyt sisäänsä. Keskiviikkona sitten taas lääkäri.

Meillä on tosiaan mökillä juokseva vesi. Joten sinänsä helppoa siellä ollakin. :) Saunaan tulee tosin järvestä ja siellä sekoitellaan vedet vadeissa. Mutta mökkiin sisään tulee kaivosta.

Ihanaa, että Amodinin patti oli täysin vaaraton! :hug: Niin ja voi että mitkä yöunet teillä vedellään! Kateellisena täällä hieman. :p

Soitin neuvolaan perjantaina vellien tms. aloituksesta. Sieltä tuli ekaksi ehdoton kielto. Sitten kyllä hetken kuluttua sanoi, että voisihan sitä jotain kokeilla. Mutta oli sitä mieltä, että vasta 4 kk iässä aloitetaan vellejä koittaa!! Minä en nyt ihan tiedä tottelenko... ;) Nyt sitten Lampukalle hieman huhuilen, saisiko neuvoja? Mikähän olisi paras tapa saada pituutta tuohon yöunien ekaan pätkään, kun tosiaan kestää 1,5 -2 h ja sitten hirveällä huudolla vedetään nälkäisenä pullosta maitoa.

HH kertoi tuosta miehen "roolista" tällä hetkellä. Meillä hieman samaa, mutta johtuu siitä että meillä Netta jo taitaa hieman vierastaa isiä. :( Alkoi pikku hiljaa, kun iltaisin Netta muutenkin hieman kärttyisempi. Tai sanotaanko herkempi "kiukustumaan". Kun isi illalla tuli kotiin, niin usein sitten hoiti Nettaa kun minä lenkitin koirat. Mutta koska kokoajan Netta itki enemmän ja enemmän isin kanssa niin tilanne jotenkin meni vain niin että minä hoidin tyttöä myös iltaisin. Ainoastaan koirien ulkoilutuksen ja mun saunomisen aikaan mies hoiti tyttöä ja silloinkin he tanssivat musiikin tahtiin jotta neiti tyytyväinen. Jotenkin se kun minä höpisen neidille päivät pitkät ja isi kotona vain iltaisin, niin vei tilanteen siihen. Nyt sitten olin lauantaina kaverin polttareissa ja mies hoitin mummun kanssa Netan. Päivä oli kuulemma mennyt tosi hienosti. Sen jälkeen on Netta taas ollut isiä kohtaan illallakin oikea aurinko. Eilen jopa viihtyi paremmin isin sylissä kuin minun. ;) Nyt vaan koitan sitten ylläpitää tilannetta, eli isi saa paljon iltaisin touhuja Netan kanssa. Mies kun hieman jo antoi ymmärtää, että kurjaa kun Netta aina itkee hänen kanssaan (paitsi jammatessa ;) ). Joten illat siis isin kanssa touhuilua.

Toivottavasti HH:lla tilanne paranee ja mies hoitaisi Siiriä taas vanhaan malliin. :) Kurjaa varmasti tuollainen tilanne.

Mutta mukavaa viikkoa kaikille!

Nampula & Netta reilu 2,5 kk
 
Meillä käännyttiin eilen aamulla selältä mahalle. Aloin aamulla kuuden aikaan kuunteleen että mitä ähinää ja puhinaa tommy piti sängyssään ja kun katoin niin siellä se mahallaan oli ja tuijotti meidän sänkyyn päin =) otettiin se sit meidän sänkyyn ja niin kävi sama homma siellä, masulle mentiin kovan ähinän ja puhinan kanssa. Viime yönä puoli kahden aikaan sama ähinä ja poika oli mahallaan. Tästä se nyt sit alkoi että ei ulkallakkaan enää jättää yksin sängullekkään ettei pääse putoamaan.

Onnea roosan pojille nimistä,ihania nimiä :heart:

Paljon muutakin piti kirjoitella mutta kutsu käy taas tommyltä...palaan taas...

Mukavaa päivää kaikille!

mai+tommy 3.5kk
 
Mai: Onnittelut Tommylle mahalleen ''ryhmyämisestä''! ihanaa kyllä oli itselläkin katsoa, kun niin kovasti ensin poika yritti (n 10 pv sitten), ja sitten on ihan tohkeissaan kun teki sen. Meidänkin jässikkä on tuon kääntyily tempun jälkeen ruvennut olemaan aina vaan mahallaan, ja jopa nukkumaankin mahallaan... jopas jotakin, äitiinsä tullut :whistle:
Minäkin kattelin tässä monena aamuna kun poika on sängyssään mahallaan pylly pystyssä ja ihan poikittain. Jotenkin nyt ei sitten oikeen hiffaa miten sieltä takas selälleen kiepsautetaan, joten ähisee ja puhisee siinä sitten tovin niin että joku vähän avittaa. Mutta masulleen kääntyy kokoajan, myöskin sitterissä yrittää jo väkisin pungertaa ympäri. Totta, nyt ei todellakaan uskalla enää jättää mihinkään valvomatta.

Roosaa unohdinkin onnitella poikien nimivalinnasta! ihanat erilaiset nimet annoitte. Täytyy nyt kysyä vähän hassuja : Oliko muuten yhtään vaikeaa päättää kumpi on kumpi.? Siis tarkoitan sillä nyt sitä että molemmat saivat ''omannäköiset'' nimensä, vai kävikö hetkeäkään mielessä että eikun tuolle toiselle Kalle ja toiselle Eelis :kieh:

Tänään 4kk lääkärille ja piikkiä kankkuun :'(

Kitty ja vielä ''nimetön'' hymypoika 4kk +2pv
 
Heippa hei!

Siiri taitaa olla tervehtynyt kun päiväunille laitto on taas tuskaa, itkun kanssa mennään ja vasta 5 kerralla jäi vaunuihin nukkumaan :/ Flunssaisena nukahti sekunnissa kun laitoin vaunuihin... tai sitten se piikki tai rota tekee rauhattomaksi.

Miehellä ois lauantaina päivä sauna ja jne sen kurssin puitteissa, kyseli josko mentäisiin sen siskolle yöksi :/ oli varmaankin halukas juopottelemaan.... Se kun ei ole päässyt yksin mihkään pippaloihin kun yks tuttu nainen kävi kerran siihen kiinni ja suuteli, ukko ei 'osannut' lopettaa tätä tapahtumaa niin multa meni luotto täysin! Onneksi näin ite tän tapahtuman ja tiedän että tää muija on ihan h...a. Kirjoittelin tästä tapahtumasta muutama vuosi sitten kun meille meinas tulla ero tämän takia. Olin saanut ekasta alkion siirrosta negan testin ja oltiin koko porukka kyllä ihan humalassa, mutta viina päähän ei saa mitään tällästä laittaa!!! Niin että ei pääse ukko juopottelemaan ei! Teistä varmaan jo kuulostaa että meillä on tosi huono suhde kun ruinaan teille :eek: muuten yleensä menee ihan ok.

Meillä ei ole tietoakaan masulleen kääntymisestä, masulta selälleen menee kovaa vauhtia ja vetää sylissä tosiaan itteensä istumaan. Mutta porinoissa varmaan päihittää kaikki :LOL: aivan mahoton höpöttämään tämä tyttö ja nauramaan.

HH ja Siiri reilut 3kk
 
Ihana tuo Amodinin sanonta minusta: jämäkkä ja lämmin =) sitä mää taidan tosiaan olla... ja oikeuden mukainen! Me ollaan aina kuljettu kahdestaan baareissa (ja noita vuosiahan kertyi monta ennen Siiriä), ei sillä tavoin kaivata yksin menoja. Baari historiaa on kummallakin ennen seurustelua tarpeeksi. No katotaan nyt mitä teen, josko ajettaisi illalla jo pois oulusta, ukolla on vaan nykyään aina niin kova kankkunen että koko päivä menee pilalle....
Minä kun olen avoin ja seurallinen ;) kova puhumaan niin 'aina' isommissa pippaloissa joku outo mies alkaa vikittelemään, mies on tottunutkin siihen ja on oikeastaan ylpeä että muillekkin kelpaisi :LOL: mua vaan v...ttaa kun ukot käyttäytyy typerästi. Taidan antaa vääränlaisia signaaleja, apteekissakin joku 4-kymppinen ihan ok tyyppi alkoi jututtamaan (tuntuu pöhköltä kun on kotona ihan pieni vauvakin vaan mistäs ne sen tietää). Mulla ei ole ollut sormusta synnytyksen jälkeen sormessa, pitää kai alkaa käyttämään. Onkohan mussa sitä äidillistä hehkua.....??? heko! No nyt lopetan nämä suhde ongelmien ratkomiset!
Laita Amodini kädet vauvan alle kun on masu makuulla niin autat ymmärtämään miten voi pyörähtää =)

HH
 
Nuo Amodinin sanat HH:lle oli kyllä hyvin kerrottu. (Olipa oudosti ilmaistu tuo minun lauseeni..)
Juuri tuollaisen kuvan minäkin olen HH:sta saanut. :) Jämäkkä ja lämmin ja äärimmäisen sosiaalinen ihminen. :) Amodini kyllä kirjoitti muutenkin tosi viisaasti. Meillä ei ole mitään tuon kaltaista suhteemme aikana tapahtunut joten siksi en osaa sen enempää asiaa kommentoida. Tosin mieheni kanssa olen asiasta kuitenkin joskus jutellut ja tiukka linja siinä mielessä, että mokailla ei kannata. Meillä mies ei ole kova menemään baareissa. En tosin ole minäkään. Mies on aikanaan pyörinyt niissä kuulemma ihan riittämiin ja mua taas ei ole oikeastaan ikinä kiinnostanut. Meillä mies mieluummin on mökillä tai saunoo ja viettää aikaa jätkä porukalla. Mutta en edes muista koska olisi viimeksi suunnannut kaupunkiin yöhön. Varmaan omissa polttareissaan...

Mutta se tuosta aiheesta. Käytiin tänään jälleen lääkärissä sen "mustelman" takia. On se vaan hauska, kun lääkärimme on todella nuori ja kokematon mutta mukava nainen. Hän sitten katseli jälleen mustelmaa, joka yhä entisellään. Mietti ultrausta, mutta yhtäkkiä sanoi hakevansa paikalle jonkun, joka on nähnyt niitä enemmän. Hetken kuluttua lääkäri palasi mukanaan yksi neuvolamme kätilöistä, vanhempi naishenkilö. Tämä neuvolan täti katsoi ja kokeili mustelmaa ja totesi iloisesti "juu, näitä on nähty paljonkin!" Sitten hän kertoi että kyseessä on ns. mansikkaluomi/verisuoniluomi. Verisuonten epämuodostuma, jonka pitäisi itsekseen hävitä. Lääkäri sitten vielä tiedusteli pitäisikö sitä ultrata ja tämä neuvolan täti nauroi vaan että ei tarvitse, seuraillaan vain. 4 kk neuvolassa sitten lääkäri taas vilkaisee luomea. Mutta näin se siis meni se homma. :p Neuvolasta lähetettiin lääkäriin ja lopulta lääkäri hakee neuvolan väen tekemään diagnoosin. Hih! Mutta pääasia että asia selvisi. Saan huokaista helpotuksesta ja jatkaa normaalielämää ja nauttia siitä!

Meillä muuten sitten taisi imetys olla tässä. Pumpulla saan yhteensä desin 2 kertaa päivässä. Tissistä Netta ei syö lainkaan enää. Niin ja päivällä kun annoin pullosta pumpattua maitoa, niin tunnin kuluttua neidillä oli kaamea nälkä. Kyseessä kun oli eilen illalla pumpattu maito, joka oli aikamoista litkua vain. Joten nyt sitten tein päätöksen, että se oli nyt siinä. Ihan hyvältä tuntuu, kun on meillä nyt kohta viikko taas vain pulloteltu. Melkein 3 kk ikäiseen asti päästiin. ;)

Onkos teillä vauvojen rytmi muuttunut/vakiintunut? Kun meillä alkaa nyt tuntua siltä, että rytmi on tasaantunut. Olisi kiva kuulla muiden päivien kulusta nyt tällä hetkellä. Hetki sittenhän asiasta olikin juttua, mutta nyt olisi kiva taas kuulla uusimmat jutut. ;)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Nampula
 
leppoisaa keskiviikko iltaa!

Ihanaa Nampula että Netan ihmeellinen mustelma asia selvisi, huhhuh, nyt on varmasti tosi helpottunut olo! olenhan minäkin tuosta mansikkaluomesta kuullut, ja itseasiassa mun kummitytöllä on myös kyljessä sellainen, enkä minä tyhmä tullut ajatelleeksikaan sitä vaihtoehtoa kun kerroit siitä ''mustelmasta''.

Kyllä sä Amodini taas kerran osasit niin hyvin kirjoittaa ja ilmaista asiat niinkuin ajattelet! Voi kunpa minäkin osaisin kirjoittaa niin hyvin. Mä olen enemmän tämmönen kuuntelija, pohdiskelija, ja kova puhumaan :whistle: Kyllä se vaan niin on että luottamus on se mikä suhteen pitää kasassa tai ajaa erilleen. Me ollaan miehen kanssa seurustelu ajoilta käyty semmonen koulu, jonka etäsuhteessa josku ollut voi vaan tietää. Oltiin tavattu, ja korviaan myöten rakastuneita, ja sitten mun oli kuitenkin lähdettävä pois,hoidettava opiskelut Suomessa, ja tehtävä töitäkin jokunen vuosi että pystyi harkitsemaan vieraaseen maahan ja kulttuuriin lopullisesti muuttoa. Parhaimmillaan oli jopa 8kk välissä ettei nähty, ja se oli rankkaa se. Ja se oli sitä muinaisaikaa jolloin ei ollut meseä, skypeä, eikä liioin kännykkääkään jolla tekstailla (1994-1996). Kamalaa kun tässä alkaa tuntemaan itsensä tooosi vanhaksi :xmas: :kieh: Mustasukkaisuus, kaipuu ja toivottomuus ajoi sitten pieneen salasuhteeseen joka kesti onneksi pienen hetken, kun sydämmessäni tiesin että olen jo tavannut sen mister oikean. Ja niinhän siinä kävi että Kreikka kutsui, ja tänne jäin. Mies jaksoi odottaa :heart:

Joo eiköhän HH sinunkin mies tiedä mitä laittaaa vaakalaudalle jos rupeaa pelleilemään. Toivotaan että molemminpuolinen luottamus ja rakkaus säilyy ja kantaa pitkälle. Siiri on nyt kuitenkin teille molemmille se number one! :heart:

Eilen oli 4kk neuvola ja mitat 65.5cm ja 6750g. Pitkä ja hoikka poika. Sai kovasti lääkäriltä kehua jäntevyydestä, terhakkuudesta,ja luonteenlaadusta. Poika oli yhtä hymyä ja kujerrusta...kunnes täti tuli ja pisti. Onneksi harmitusta kesti vaan sen muutaman sekunnin.
Tänään kuitenkin pojalle nousi hieman lämpö 37.2, rokotuksesta johtuen. Kuumelääkitys aloitettiin ennalta ehkäisevästi eilen 3 pv ajaksi. Muutenkin oli levoton ja itkuinen, mitä ei yleensä ole.

Mä täällä vaan roikun vaikka olen ihan rättipoikki. Hirveä pyykkivuori silitetty, huomisen ruokaa esivalmisteltu. Tuntuu että kaikki kaatuu niskaan....! taidanpa lähteä nukkumaan...

Kitty
 
leppoisaa keskiviikko iltaa!

Ihanaa Nampula että Netan ihmeellinen mustelma asia selvisi, huhhuh, nyt on varmasti tosi helpottunut olo! olenhan minäkin tuosta mansikkaluomesta kuullut, ja itseasiassa mun kummitytöllä on myös kyljessä sellainen, enkä minä tyhmä tullut ajatelleeksikaan sitä vaihtoehtoa kun kerroit siitä ''mustelmasta''.

Kyllä sä Amodini taas kerran osasit niin hyvin kirjoittaa ja ilmaista asiat niinkuin ajattelet! Voi kunpa minäkin osaisin kirjoittaa niin hyvin. Mä olen enemmän tämmönen kuuntelija, pohdiskelija, ja kova puhumaan :whistle: Kyllä se vaan niin on että luottamus on se mikä suhteen pitää kasassa tai ajaa erilleen. Me ollaan miehen kanssa seurustelu ajoilta käyty semmonen koulu, jonka etäsuhteessa josku ollut voi vaan tietää. Oltiin tavattu, ja korviaan myöten rakastuneita, ja sitten mun oli kuitenkin lähdettävä pois,hoidettava opiskelut Suomessa, ja tehtävä töitäkin jokunen vuosi että pystyi harkitsemaan vieraaseen maahan ja kulttuuriin lopullisesti muuttoa. Parhaimmillaan oli jopa 8kk välissä ettei nähty, ja se oli rankkaa se. Ja se oli sitä muinaisaikaa jolloin ei ollut meseä, skypeä, eikä liioin kännykkääkään jolla tekstailla (1994-1996). Kamalaa kun tässä alkaa tuntemaan itsensä tooosi vanhaksi :xmas: :kieh: Mustasukkaisuus, kaipuu ja toivottomuus ajoi sitten pieneen salasuhteeseen joka kesti onneksi pienen hetken, kun sydämmessäni tiesin että olen jo tavannut sen mister oikean. Ja niinhän siinä kävi että Kreikka kutsui, ja tänne jäin. Mies jaksoi odottaa :heart:

Joo eiköhän HH sinunkin mies tiedä mitä laittaaa vaakalaudalle jos rupeaa pelleilemään. Toivotaan että molemminpuolinen luottamus ja rakkaus säilyy ja kantaa pitkälle. Siiri on nyt kuitenkin teille molemmille se number one! :heart:

Eilen oli 4kk neuvola ja mitat 65.5cm ja 6750g. Pitkä ja hoikka poika. Sai kovasti lääkäriltä kehua jäntevyydestä, terhakkuudesta,ja luonteenlaadusta. Poika oli yhtä hymyä ja kujerrusta...kunnes täti tuli ja pisti. Onneksi harmitusta kesti vaan sen muutaman sekunnin.
Tänään kuitenkin pojalle nousi hieman lämpö 37.2, rokotuksesta johtuen. Kuumelääkitys aloitettiin ennalta ehkäisevästi eilen 3 pv ajaksi. Muutenkin oli levoton ja itkuinen, mitä ei yleensä ole.

Mä täällä vaan roikun vaikka olen ihan rättipoikki. Hirveä pyykkivuori silitetty, huomisen ruokaa esivalmisteltu. Tuntuu että kaikki kaatuu niskaan....! taidanpa lähteä nukkumaan...

Kitty
 
Huh onneksi Nampulalle mustelma selvisi, oon sitä itekseni pohtinut että oisin varmasti mennyt toiselle lääkärille jos jotain kunnon selvitystä ei ois löytynyt.
Kitty pistettiinköhän pojalle sama piikki joka meillä pistetään nyt 3kk tietämillä? Ei meillä mistään kuumeesta puhuttu ollenkaan. Rota rokote 2 osa tuntuu pierettävän tyttöä öisin ja itkee sitä, ei muuta kun jalat koukkuun masun päälle ja painan niin pierua paukkuu...
Vielä tuosta miehen bileistä että kun mulla on oma elämä ollut niin pitkään 'rikki' tämän lapsettomuuden takia ja kun se on nyt mitä mainioin vihdoinkin niin en halua että elämä taas pyörähtää päälaelleen jos ukko pettäisi, mää keräisin kamppeet ja lähtisin samantien :/ Enää en jaksaisi alkaa uutta miestä edes 'kouluttamaan' :LOL: parasta nyt vaan mennä 40v päästä yhdessä vanhainkotiin kiikkustuoliin keinumaan =)
Meillä herätään 6-7 aikaan, hieron tytön,syödään ja 9 aikaan tunnin unille, syödään taas (myös kiinteitä ) ja leikitään leikkimatolla (nukkumaan 12 aikaan 2-3 tunniksi). 16-17 aikaan nukutaan taas tunti (hedelmäsosetta) ja yöunille mennään 19.30-20.30. Pitkin päivää on leikkimistä ja syömistä pienissä erissä ettei tule pukleja niin paljon.
Kitty kirjoitti silittämisestä :/ minä en ole silittänyt vauvan vaatteita, kunnolla vaan ravistan kun laitan kuivumaan. Nehän siliää kun laittaa tytölle päälle.... olenkohan vähän huono äiti kun tyttö kulkee ryppysissä vaatteissa :LOL: :whistle:

HH ja Siiri 3 1/2 kk
 
Huomenta kaikille! :wave:

Takana "hyvin" nukuttu yö, kuten otsikosta voi päätellä...
Lähdetään liikkeelle siitä, että Netta oppi eilen uuden tavan ilmaista itseään. Keksi että aina ei tarvitse itkeä kun haluaa jotain tai harmittaa, vaan voi "nurista" ja "valittaa". Semmoisella omalla tavallaan sitten kylläkin kova äänisesti ilmaisi kun oli nälkä tai tylsää tms. Siihen vielä lisäsi muutama päivä sitten opitun tavan paukuttaa käsiään kylkiään vasten kun on jokin asia huonosti. Ilta meni sitten neitiä viihdyttäessä, kun yksin olo lattialla oli TOSI tylsää. Laitoin sitten nukkumaan ja neiti jäi yksin sänkyyn köllimään, kuten yleensä. Uni oli jo lähellä, mutta piru vie... tutti putosi... Sängystä alkoi kuulumaan "HÖÖÖÖÖ, HÖ HÖÖÖ!!" ja kun menin katsomaan paukkui kädet kylkiä myöten ja HÖÖÖÖÖ jatkui. Ei sitä nauramatta voinut katsoa kun pieni niin kovasti yritti minua komentaa. :D
Yöllä sitten heräsi ja eka syöttö meni normaalisti. Tosin nukkui taas vain 2,5 h kerralla. Toisen kerran sitten kun heräsi, söi muutaman kulauksen ja alkoi karjumaan. Vein sänkyyn ja yritin sinne syöttää. Ei onnistunut. Sitten alkoikin taas käsien paukuttelu ja HÖÖÖÖÖÖÖ....
Nukahti kyllä tutin saatuaan. Mutta tunnin kuluttua sama homma... Joten meidän yö meni sitten näin tällä erää. Neiti kieltäytyi syömästä ja komenteli minua siis pitkin yötä. Taisi uusi opittu asia saada hieman neidin innostumaan. :p Nyt täällä koneella siis silmät ristissä oleva äiti. Mutta semmoista tämä on. Ehkä ensi yö sitten parempi. :)

Siitä mustelmasta vielä... Oli se aivan kauheaa odotella niitä verikokeiden tuloksia. Sellaista pelkoa en tiennyt olevan olemassakaan. Vielä kun minä omaan äärimmäisen vilkkaan mielikuvituksen, niin se ehkä suurensi asiaa. Sitten hieman helpotti kun sai niiden tulokset, mutta tottakai asia pelotti yhä. Nyt sitten on jo normaali olo, vaikkakin pari kertaa päivässä mustelman tarkastan, ettei ole muuttunut miksikään.

Minä en myöskään silitä Netan vaatteita. Omistanikin vain sellaiset joita pidän esim. juhlissa sekä miehen kauluspaidat. Meillä on kyllä lapsuuden kodissani silitetty lähes kaikki, mutta se ei ole tänne asti siirtynyt. ;) Mutta toisaalta, tunnen kyllä paljon ihmisiä jotka silittävät kaikki vaatteet. Ei se tietysti huono asia olisi, mutta minä vain olen sen verran laiska. :p

Meillä onkin aivan erilainen rytmi kuin HH:lla ja Siirillä. :) Meillä heräillään 7.30-8. Käydään pesulla, syödään, leikitään... 9.30 päikkäreille (3,5-4h), 15 maissa pikku päikkärit (30 min-1h), väleissä tietty syödään ja leikitään, 18 tirsat (15 min) ja sitten yöunille 20.00. Väleissä siis leikitään ja touhutaan ja syödään. Tuollainen meno meillä. :)

Kohta lähdetään siskoni kansa trampoliini ostoksille, saadaan mökille leikkikalu... :LOL:
Mukavaa päivää kaikille!

Nampula ja Netta
 
Nampula taitaa olla Netalla joku kasvu pyrähdys, kuukostaa niin tutulta tuo hössääminen käsillä. Ootas vaan kohta 'fillaroi' jaloilla samaan tahtiin :LOL: Kannattaa kokeilla hierontaa, varsinkin jalat kun hieroo jalkapohjista alkaen niin tyttösi rentoutuu. Meillä huudellaan lujaa äää'ä ja grii'i tai on huudeltu jo toista kuukautta kun alkaa liiaksi sapettaa yksin leikkiminen. Muuten juttelee leluille kokoajan jotin omaa höpötystään =)
Meidän tuttava perheen tytöllä on mansikkaluomi huulessa ja miettivät leikataanko se pois vai ei kun lähtee kouluun nyt syksyllä ettei kiusattaisi. On tosiaan vaaraton, lähinnä ulkonäkö haitta.
Siiri meni taas siitä rotasta rauhattomaksi eli eka syöttö oli 00.00 ja samalla annoin panadolia nesteenä. Kauhea fillarointi ja tutin syönti hössäys oli yöllä. Rauhottui sitten onneksi. Meillä on tota tutin hakemista koko yö ja niinpä on alkaneet taas mun kilot karisemaan. Mun maha on pienentynyt!!! Jes!

HH ja Siiri 3kk 2 viikkoa
 
Hei kaikki :wave:
Vilkasta parisuhdekeskustelua ollut! On se kyllä mahtavaa kun saa täältä tukea kaikkiin mahdollisiin juttuihin. Meilläkin on ollut omat kriisit ja isot onkin. Mies oli pari kuukautta toisen naisenkin kanssa (työkaverinsa) vuosia sitten. Kaikesta on selvitty ja jollain tasolla ollaan kyllä aina oltu erottamattomat ja kun noita eroja on joskus yritetty niin aina on palattu yhteen. Nyt on kyllä aika pahassa jamassa suhde ja olen tosi väsynyt edes yrittämään tehdä asille jotain. Minun mielestä mies ei osallistu arkeen tarpeeksi ja omasta mielestään tekee kaikkensa... Aion alkaa noudattaan Amodinin neuvoa!

Aivan loistavaa kun Netan mustelma selvisi. :hug: Varmasti helpottavaa. Tunne, että omalla lapsella on jotain vakavaa on ihan järkyttävä.
Meillä oli eilen vielä fysioterapia lastenklinikalla ja nyt loppui seuranta siellä. Normaali neuvolaseuranta riittää. Poika kääntyi eilen hienosti vatsalleen ja on kovin aktiivinen muutenkin ympäristön suhteen. Hermostuu myös herkästi jos jokin ei onnistu! Sanoivat ettei kannata kovasti tarjota leluja kun ottaa ympäristöstä niin paljon virikkeitä. Toinen poika taas on päinvastainen. Ei käänny vielä edes kyljelleen itse.

Meillä on nykyään (pari iltaa) ollut ihan hirveät iltahuudot. Toinen poika kirkuu ja huutaa kun laittaa sänkyyn. Hikisenä sitten pyörii sängyssä ja pakko on ottaa syliin rauhoittumaan. Ei halua nukahtaa omaan sänkyyn. Lisäksi tuntuu, ettei maito riitä iltaisin. Olen antanut sosetta maistiaisiksi mutta kaipaa ehkä lisää sitäkin.
Paljonko olette päivässä antaneet sosetta?

HH.LLE onnea vyötärön pienentymisestä!! Meikäläinen porskuttaa edelleen kymmenen ylimääräisen raskauskilon kanssa ja suklaa on ainoa lohtu tässä arjessa :whistle:
Kulutus on kyllä kovaa mutta mitään ei tapahdu! Siirretäänkin tavoite ensi kesään. Jos vaikka silloin mahtuisi vanhoihin farkkuihin!

Voikaa hyvin kaikki äidit ja vauvat :heart: :heart:

Roosa ja pojat ensi viikolla 4kk
 
Hei!

Ihanaa kuulla nampula että Netan mustelma on vaaraton. Mä olisin samassa tilanteessa ollut aivan paniikissa.

Tommy siis oppi ton mahalleen kääntymisen ja nyt ei muuta teekkään kun kääntyilee ja sit alkaa kauhee kiukkuilu kun ei osaakkaan kääntyä takaisin. Viime yönä se oli ainakin 7 kertaa kääntynyt ja sit sitä sai olla koko ajan kääntämässä takaisin selälle. Ei saanut äiti paljoa nukuttua.

Meillä "rytmi" on suunnilleen näin: Illalla käydään n. 19-20 välillä nukkumaan, 24-02 välillä herätään syömään jatketaan unia ja 5.30-6.30 herätään syömään. Siitä eteen päin mennään niin että suunnilleen tunnin on yläällä ja tunnin nukkuu. Yhdet pitemmät päikkärit ottaa puolen päivän maissa 2-3 tuntia. Vähän vaikea tunnittaa aikataulua koska joka päivä on vähän erinlainen.

Tommy on aivan riemuissaan kun pääsee kylpyyn, voi miten se rakastaa vettä ja hirveä touhu päällä vannassa,joka paikka on märkänä kylvyn jälkeen. Eilen kun laitoin vannaan kylpyvettä ja isä piti tommyä siinä sylissä ja seurasivat vannan täyttö puuhaa, niin tommy katteli sitä vettä ja nauroi ihan ääneen kun se tiesi pääsevänsä kylpyyn. Kyllä meitäkin nauratti että miten noin pieni ihminen voi tajuta että just sille sitä vettä laitettiin ja että hän pääsee kylpemään =)

Me lähdetään (tullaan)kahden viikon päästä Suomeen. Ollaan noin viikon verran. Hiukan jo jännittää että miten matka menee Tommyn kanssa... Olisimme halunneet mennä iltalaivoilla, mutta autopaikkoja ei ollut enää vapaana ja hinnat oli taivaissa, joten päivälaivoilla mennään nyt sitten ja hinnatkin oli yli puolet halvemmat.
Aamulaivalla meno on siitä harmillista kun me joudumme lähtemään jo aamuyöstä (03 aikoihin) ajeleen satamaa kohti, meiltä tukholmaan on n.200km. Tommy joutuu kesken unien heräämään, toivottavasti osaa jatkaa unia sit autossa. Senpä näkee sitten...

Mä oon kade HH:lle, mulla on edelleen ne 7kiloa ylimääräistä ja masun kohdalla melkeinpä kaikki. Oon ihan hulluna alkanut tekeen vatsalihasliikkeitä (vaikka ei millään kiinnostaisi )jos vaikka hiukan kiinteytyis. Arvatkaa vaan kuinka ärsyttää toi pullataikina, kun ei ennen ole moista ollut, ainakaan noin suuressa määrässä |O

Mulla on tässä käynny mielessä monesti miten mukavaa olisi jos joskus päästäis kaikki saman pöydän ääreen kahvitteleen ja rupatteleen ihan livenä =) ja ennen kaikkea näkemään meidän kaikkien ihanat pikku pirpanat. Vaikka aika mahdoton yhtälöhän se on. Minä täällä Ruotsissa Kitty Kreikassa ja muut jakautuneet ympäri Suomea.

Jaahas nyt Tommy heräs ja kutsu käy...

Mai+Tommy 3kk+3vk
 
Hei vielä, olen unohtanut vastata tuohon nimiasiaan. Kitty kyselit miten nimet valittiin. Meillä oli tiettyjä nimiä valmiina ja kun pojat syntyi vähän aikaa seurailtiin miltä pojat vaikuttaa. Nopeasti nimet löysivät oikean pojan. Kalle on vilkas ja Eelis rauhallisempi. Täytyy myös sanoa että ulkonäkökin on juuri niin, että Kalle on mielestämme ihan Kallen näköinen ja samoin Eelis! En myöskään halunnut sointuvia nimiä kuten Ville ja Kalle tms..

Mai tervetuloa suomeen ja varmasti pikku Tommy nukkuu autossa. Olen myös miettinyt joskus tapaamista kun olen lukenut monta artikkelia nettiäitien treffeistä. Hauskaa olisi kyllä nähdä kaikkia. Jotenkin tämä meidän pieni porukka on tullut tärkeäksi osaksi tätä äitiyttä ja samoin oli raskausaikana.

Roosa ja pojat
 
Heissan meidän pieni ja pippurinen jengi! :saint:

Hohhoijaa olipas Nampula ''ihana'' yö teillä :( Hauskan kuuloista kieltämättä tuo käsien paukuttelu... Höö-höötä huudellaan meilläkin aamuisin ja iltaisin oikeen urakalla, ja nälkää ilmaistaan sitten yskäisemällä syvällä kurkkuäänellä :kieh: Tuo piehtarointi tuntuu vaan lisääntyvän, ja anoppi oli heti ilmaisemassa mielipiteensä että selvästi ylienerginen poika tulossa, eikä ollenkaan isänsä tapainen rauhallisuus * toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos** |O

Maille hyvää matkaa ja ihanaa Suomen lomaa toivottelen! Ihanaa kun pääsette juhannukseksi Suomeen. Me tullaan vasta 29.8 ja ollaan reilu pari viikkoa tällä kertaa.Onkohan jo ihan syksy silloin? no pääasia että pääsee täältä hirmuhelteistä hieman happihyppelylle. Ette voi uskoa kuinka matkaa odotan. pari vuotta tulee kuluneeksi viime reissusta!!!

Olisipa kyllä aivan mahtavaa jos tämä porukka joskus sais järkättyä yhteisen tapaamisen jossain päin Pohjolaa B) =) Amodinin ihmissuhde ojeet, Lampukan ruokavalio-dieetti-vyötärökevennys vinkit tulis varmaan tarpeeseen, höystettynä HH:n huumorintajulla ja tietenkin meidän kaikkien ihanien muksujen kommelluksilla takaisi kyllä ikimuistoisen meettingin! Eikun tuumasta toimeen naiset!
Mulle ainakin sopis kaffit kun vaan Suomessa olen suunnalla Porvoo-Hki-Hämeenlinna-Tampere, ja pohjoisemmaksikin varmaan ajelisin jos tarve vaatii =)

Täällä oli muutama päivä sitten maanjäristys. Olin päiväunilla miehen ja pojan kanssa kun sänky tutisi ja kattolamppu heilui. Tuuppasin ukkoa kylkeen että hei tais järistä, mies vaan että höö, ja käänsi kylkeä. Olihan niitä richtereitä peräti 6.5 mutta kaukana onneksi meistä. Seismologit kyllä ennustaa että uusia järistyksiä on tulossa ja Kefallonia saaren suuntaan (Kreikka-Italian välissä) on uumoiltu isompikin tutina lähiaikoina. No, Kreikassa nuo järistykset ovat arkipäivää...

Nyt lähden herkuttelemaan, kaveri toi jenkeistä mustikka-brownie mixiä, johon sekoitetaan vaan vesi+kanamuna ja paistumaan :p

Kitty (joka edelleen haaveilee siitä kapeasta vyötäröstä)
 
Heissan!

Kiva kun on niin aktiivista kirjoittelua! :) Olisi kyllä kiva tavata, mekin voitaisiin tulla jonnekin etelämmäs tapaamiseen, esim. Tampere voisi olla hyvä paikka.

Me kotiuduttiin tytön kanssa mummolasta pari päivää sitten. Yöjunalla matka meni kuin tanssi, tyttö nukkui tosi hyvin ja minäkin ihmeellisen sikeästi. Nyt vaan on tytöllä pientä nuhaa, taisi tulla junan ilmastoinnista. Eilen oli vielä tosi itkuinen ja ärtynyt, mutta tänään jo parempi. Tai ehkä vauvankin on ikävä takaisin mummolaan, mun ainakin on, oli niin kiva olla pitkästä aikaa kotona ja äiti ja isä on niin onnellisia lapsenlapsestaan.

Miehen kanssa on kireää täälläkin... :/ Mua ärsyttää tällä hetkellä kaikki mitä se tekee ja jättää tekemättä. Hieno yhteisen kesäloman alku... just joo. Ärsyttää kun sitä kiinnostaa sen omat harrastukset niin paljon että se on valmis olemaan meistä erossa päiväkausia. Ärsyttää kun se on välillä niin avuton vauvan kanssa, eikä ikinä tiedä missä tytön vaatteet on ja mitä sille laitetaan päälle. Ärsyttää se, että mä haluaisin nalkuttaa koko ajan... :ashamed:

Mulla on varmaan menkat kun olen niin pahantuulinen ja kireä. :kieh: Mä kun en vaan enää tiedä sitä koska ne menkat on kun ei niitä mulla enää varsinaisesti ole. Ihmeellistä vatsakipua on ollut ja sellainen pöhö-läski-olo niin kuin aina ennen menkkoja. Kai tämä on sitä.

Mielikin on ollut matalalla, kaikki vaan masentaa.

No tämä nyt oli tällaista omaa kurjaa napaa tällä kertaa... antakee anteeksi.

Vauva täyttää pian 3 kuukautta, pari kertaa on kääntynyt puolivahingossa vatsalleen ja nyt pungertaa koko ajan kyljelleen. Käsillä ja jaloilla viuhtoo niin ettei meinaa vaippaa saada vaihdettua. Ihana tyttö. :)

Jiksu
 
Vietiin tuossa mies alku illasta työpaikan onginta juttuun. Siellä sitten onkivat ja saunovat. Me ollaan siis Netan kanssa oltu kahdestaan ilta. Nukkumaan meno oli kyllä tänään kovaa huutoa. Meni neidin väsy ilmeisesti hieman yli. Mutta onneksi sitten simahti aikas nopeasti.

Täälläkin samanlaiset ajatukset miehestä kuin Jiksulla. Lisäksi nyt on alkanut tuntua siltä, että mä taidan kyllästyttää miestä. Sen sille yksi ilta sanoinkin ja tilanne hieman parani. Mutta taisi olla väliaikaista... Nykyään saadaan pientä sanaharkkaa lähes aiheesta kun aiheesta... :(

Mulla oli muuten tossa pari viikkoa sitten maha kipeä niin kuin ois menkat tulossa. Kesti reilun vrk:n ja sitten kaikki oli ohi. Jännä homma. Jiksulla se onkin "kiva" pohdiskella, että nytkö ne olis tms...

Ois muuten hirmu hieno toi tapaaminen! Ois niin ihana nähdä kyllä tätä väkeä, kun ollaan niin ihana pieni oma porukkamme. :)

Nampula
 
Huomenta!

Eihän se tietysti kivaa ole että muillakin menee miehen kanssa päin peetä mutta kyllähän se lohduttaa ettei elämä muillakaan ole ruusuilla tanssimista. Halaus kaikille.

Mitenköhän tähän nyt oppisi suhtautumaan ettei menisi elämä liian vaikeaksi ja pettymys kasvaisi liian isoksi? Kai mä kuvittelin että sitten kesällä me ollaan one happy family ja käveleskellään aurinkoisilla kaduilla ja vauva nauraa vaunuissa. Ha ha ha.

Mies lähtee kyllä kävelylle mutta sen käsitys kävelystä on kahden tunnin raivokas loikkiminen pitkin vaaranrinteitä. Mä en yksinkertaisesti jaksa sen matkassa ja ottaa päähän kun aina pitää pyytää hiljentämään vauhtia ja sittenkin olen ihan finito reissun jälkeen. :LOL: Ja tunnen itseni tosi huonoksi kun en jaksa niin kuin se.

Eilen itkin sitä kun mä en yksinkertaisesti osaa enää olla missään enkä tehdä mitään. Mitenköhän tämän selittäisi... en osaa tehdä ennen rakastamiani asioita ja harrastuksia kun ajatukset on koko ajan vauvassa. Jos lähden kaupungille, harhailen siellä kuin eksynyt piru ja kotiin on kauhea kiire vaikka tiedän että täällä on kaikki hyvin. Saisin tehdä asioita yksinkin mutta en osaa, ja sitten kotona olen kärttyinen ja kärsimätön kun mulla ei ole mitään omaa. Meneeköhän tämä ohi vai olenko mä nyt masentumassa?

Miehen suhteen täytyy varmaan luopua haaveista ja katsoa totuutta silmiin. Se ei toimi niin kuin mä haluaisin, ja jos se mieluummin viettää lomaansa kalassa kuin tyttärensä ja vaimonsa kanssa, en minä sillekään mitään voi. On annettava toisen mennä, vaikka se pahalta tuntuukin. Jostakin syystä mä olen aina valinnut miehiä joilla on joku fanaattisuuteen asti menevä harrastus. Taidan olla masokisti.

No, nyt tämä masokisti lähtee kaupungille ja toivottavasti osaa olla siellä edes hetken rauhassa ja nauttia olostaan... saa nähdä kuinka käy.

Hyvää lauantaita kaikille!

Jiksu
 
Hei taas!

Me ollaan 26.6-02.07 välisen ajan suomessa,Jyväskylän seutuvilla. Mä en osaa sanoa seuraavaa kertaa milloin tullaan suomeen,saattaa mennä sit vasta pitkälle talveen tai ens kesää, riippuu tietenkin rahatilanteesta.
Harmillista että ei osuttu Kittyn kans samoihin aikoihin suomeen.
Seuraavalla kerralla täytyy Kittyn kanssa sopia että milloin lähdetään suomeen lomalle, (miehiltä kysymättä ) jotta voitais treffata :LOL:

Kauanko teillä ollaan valveilla yhtäjaksoisesti?
Tommy alkaa jo tunnin päästä kitiseen väsymystä,mut sit saattaa taas joskus valvoa jopa yli kaks tuntiakin.

Annatteko te vauvojen nukkua yöllä masullaan?
Tommy on nyt muutamana yönä ite kääntynyt masulleen nukkumaan ja mä tietenkin heti käännän sen selälle takaisin. Pelkään et jos se tukehtuu masullaan, vaikka osaa kyllä jo päätään hyvin kannatella ja kääntää sivulle. Mä en osaa nyt sitten nukkua öitä kunnolla kun koko ajan kyttään tommyn touhuja..

Tämmöstä tällä kertaa...

Mai+ tommy

 
Hei kaikille!

Onpa vierähtänyt hetki palstalle ehtimisestä. Nyt valitan heti omaa napaa:

Muistatteko kun kerroin syksyllä, että jouduin todistamaan oikeuteen varkaus/petosasiassa? Syytettynä oli sellainen "tuttava", joka on täysi sekopääpsykopaatti. Tunnen hänet entiseltä kotiseudulta. Hän uhkaili silloin minua ja muita todistajia ja mm. lähetteli viestejä jossa ilmoitti tekevänsä jotain vanhemmilleni. No, juttu oli nyt hovissa kun syyttäjä vaatikin tuomiota tökeästä petoksesta kun se tulikin vain petoksesta.

Istuin viime viikolla kaksi pitkää päivää hovioikeuden odotushuoneessa 14 muun todistajan ja asianosaisen kanssa. Ensimmäinen päivä siis turhaa, oma vuoroni tuli vasta toisena päivänä! |O :headwall: Ja taas ennen oikeudenkäyntiä tuli sellaisia luuri korvaan -puheluja sekä miehelleni että äidilleni. Olen ollut ihan hermona ja nyt olen aivan puhki.

Rasmus on ollut itkuinen koko viikonlopun, reagoi kovasti erossa oloon ja varmasti vaistoaa kireyteni. On tosi epätodellinen ja tyhjä olo :( Ja pelkään tietysti että se sekopää tulee oven taakse ja tekee jotain lapsilleni tai mulle. Toivottavasti tuomio tulee pian ja se ukko pääsee tiilenpäitä lukemaan!

Tsemppiä Jiksulle ja HH:lle ja muille parisuhdeongelmien kanssa painiville! Lapsen tulo on parisuhteelle kova koetus kun elämä muuttuu yhtäkkiä täysin. Jiksu, mun käsittääkseni on aivan normaalia, että äidin on vaikeaa jättää vauvaa ja kiinnostua muusta maailmasta. Niin sen kuuluukin olla, koska vauva on täysin avuton ja äidistä riippuvainen. Elämä muuttuu täysin kun lapsi syntyy, väittävät naistenlehtien kimallejulkkikset mitä hyvänsä. Äitiys on elinikäinen juttu, musta olis tosi kummallista jos elämä ei muuttuisi lapsen myötä.

SItten jos olo kuukaudesta toiseen on apea eikä "elämään paluu" jaksa kiinnostaa äitiysloman jälkeen, niin kannattaa hakea apua. Lievä "blues" johtuu hormoneista, mutta sulla on ollut hieman poikkeava synnytyskokemus takana. Parisuhdeongelmat ei varmasti helpota asiaa, joten kovasti voimia sinne

:hug:

Nampula kyseli vellien antamisesta. vellit on käytännössä suurustettua korviketta, joten musta sun kannattaisi ennemmin alkaa antaa suoraan lusikkaruokia. Ne pitää nälkää paremmin. Eikös Netta ole jo 3kk? Aloita jollain marja- tai hedelmäsoseella tai vaikka porkkanalla. Vaikka ne on aika "kevyttä" tavaraa, niin sulavat joka tapauksessa hitaammin kuin maito. JOs sulla on ollut maito vähenemään päin jo jonkin aikaa, niin saattaa jo tuo korvikkeen antaminenkin alkaa rauhoittaa yötä kun Netta saa pitkin päivää tankattua mahansa täyteen.

Meillä Rasmus lopetti yösyönnit jo kokonaan, mutta noiden oikeuspäivien jälkeen on syöty aamuyöllä n. 05 aikaan. Pikkuherra nukkuu kyllä mahtavasti, 20-07 ja syö siis kerran tai ei ollenkaan. Päiväunia nukutaan kolmet tai usein vielä neljät. Kahdet tai ko,met lyhyet ja yhdet pitemmät (jopa 2t). Olen välillä huolestunut kun poika nukkuu niin paljon, mutta onneksi Mai kirjoitti ettei Tommykaan jaksa valvoa vielä pitkään kerralla.

Nyt iltasyötölle, toivottavasti päästään pian arkeen takaisin.

Lampukka ja Rasmus ylihuomenna 4kk
 
Hei taas.

Lampukka: Kiitos. :) :hug: Ja toivottavasti oikeusjuttu on pian ohi, tollaset on tosi ikäviä.Olin itsekin muutama vuosi sitten syyttäjän todistajana murtojutussa eikä se ollut mikään kiva juttu.

Täällä menee jo paremmin, musta tuntuu että mulla oli viime viikolla menkat kun niin itketti ja masenti kaikki. Viikonloppuna tajusin sitten senkin ettei mun tarvi nyt ollakaan mitään muuta kuin äiti tuolle tytölle, ettei mun tarvi osata olla ilman sitä yhtään missään. Että ollaan nyt vaan äiti hyvällä omallatunnolla ja unohdetaan muut kotkotukset. :D

Miehen kanssa menee varovaisesti paremmin, se yrittää kyllä tosissaan, just lähti lenkille vauvan kanssa että mä saan hetken olla omissa oloissani.

3-kk neuvola oli eilen, tytöllä pituutta 64 senttiä ja painoa 7,2 kiloa. Ja mennään nätisti käyrillä. Rokotus toi illaksi aika paljon itkua ja huutoa, mutta yö nukuttiin hyvin, yhdellä syötöllä aamuun asti. Yritetään mennä maidolla ja Nanilla vielä kuukausi, jos ei onnistu niin ei onnistu. Nyt vielä pärjätään hyvin.

Galluppia: Mitä teette juhannuksena? Me mennään mökille (ei juoksevaa vettä, ei sähköä, paljon sääskiä...) Saa nähdä miten menee pienen kanssa niissä oloissa. :)

Jiksu
 
Moikka täältäkin!

Lampukalle ensiksi :hug: On varmasti kurjia kokemuksia tuollaiset oikeus jutut ja sekopää tyypit. Kun vielä oikeasti joutuu pelkäämään itsensä ja läheisten puolesta. Toivotaan että juttu on pian ohi ja asiat menee niin kuin pitääkin.
Toiseksi tuohon syömis hommaan. Meillä Netta siis täyttää huomenna 3 kk. Eli en ole vielä uskaltanut antaa kiinteitä. Voiskohan nyt sitten jo esim. tuota porkkanaa ottaa ohjelmistoon, vai pitäisikö vielä odottaa muutama viikko? Netta on nyt ollut viikon vain Tuttelilla, mutta yöt on kovin katkonaisia. Viime yönä heräili 2 tunnin välein. Ei syönyt kerralla koko normaali määrää, kun uni aina vei voiton. Mutta toisaalta, nyt kyllä sitten nukkui muuten hyvin. Että siitä olen onnellinen. Koska tuossa välissä oli muutama yö jolloin neiti ei edes itse tiennyt haluaako syödä vai ei ja meni pyörimiseksi yöt. Nyt siis yö meni hyvin, mitä nyt sitten söi useasti.

Meillä on huomenna 3 kk neuvola. Piti olla jo aamusta, mutta sieltä joku täti soitti ja siirsi ajan iltapäivään. Katsotaan nyt sitten kuinka meillä rokotus tulee vaikutttamaan.

Jiksulla on kyllä hieno ajatus tuo "oivallus", että nyt ei tarvitsekaan olla muuta kuin äiti tytölle. Kyllä sitä itsekin tunnustan, että paljon muutakin sitä yrittää olla.

Mai kyseli kauanko vauvat valvoo. Meillä Netta valveilla n. 1,5-2 tuntia kerralla. Usein tulee eteen tilanne, että tunnin päästä alkaa väsymys kitinä mutta silti neiti sitten kuitenkin valvoo yhteensä sen pari tuntia. Netta nukkuu Lampukan Rasmuksen lailla 3-4 päikkärit. Yhdet pitkät (3 h) ja sitten 15 min-30 min muut päikkärit. Minäkin olin hetki sitten huolissani Netan hurjalsta nukkumisesta, mutta sitten tajusin että taitaa olla ihan normaalia. Neuvolassakin kerran juteltiin, että toiset vauvat on nukkuvaisempia ja toiset touhukkaampia. Niin ne vaan ovat yksilöitä. :)

Netta kääntyi tänä aamuna ekan kerran masulta selälleen. Ekaksi meni ihan vahingossa ja oli kovin ihmeissään.Sitten päätti koittaa pari kertaa uudelleen ja ihmetteli kyllä kun vauhdilla sitten pyörähti selälteen. ;) Eilen oli taas kääntynyt selältä masulleen, kun minä olin ulkoilemassa koirien kanssa. Mies kertoi innoissaan. Netta kun on nyt muutaman viikon pitänyt pyörimisestä taukoa. Keskittynyt vaan lelujen heilutteluun, mutta nyt näyttäisi taas alkavan hyörimään ja pyörimään. :)

Juhannus galluppiin... Me mennään mökille. Meidän lisäksi sinne tulee yksi kaverini koiriensa kanssa. Siellä sitten saunotaan ja pelaillaan ja pompitaan trampoliinilla... :p Meillä tosin mökillä on sähköt ja juokseva vesi jne. :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Nampula & Netta
 
Meillä Siiri on hereillä n.2 tuntia kerrallaan ja illalla saattaa valvoa jopa 4 tuntiakin ennen nukkumaan menoa.
Jussista en tiedä, ei taideta lähteä mökille kun siellä pitäisi siivota ensitöikseen ja ei nyt kiinnosta sellaiset puuhat olen nimittäin käytännössä yksinhuoltaja nykyään :eek: Mies töissä illalla puoli 6 saakka.... Menee ensi yönä vielä ajamaan betoniakin... saa nähdä mitä tästä tulee :/ Tekis mieli vetää kännit jussina ja laittaa ukko hoitamaan yöksi ja seuraavaksi päiväksi. Enpä vaan taida toteuttaa uhkaustani, Siiri raukka jäisi vaille hoitoa yöllä kun ukko nukkuu niin sikeästi.
Hui hitto kun on tympeää tuollainen peloittelu, Voimia vaan Lampukalle!
Mulla on tosi hyvin parantunut tuo sektio haava, on tullut sellaisia vaaleita länttejä jo haavaankin. Mites muilla?
Mun pitäs varmaan päästä jonnekiin rentoutus jutskaan kun olen kireä kun viulun kieli kropaltani :snotty: en jotenki osaa ollenkaan relata. Johtuu varmaankin hormooneista. Löysin iteltä luomen selästä jossa on tumma röpyläinen ulko osa ja vaalea sisus, tilasin ajan tk:hon ja menen näyttämään sitä torstaina ensin hoitajalle joka arvioi pitääkö siitä ottaa näyte..... kaikkea sitä kanssa on.
Nyt Siirikin alkaa olla normaalina piikityksen ja rotan jälkeen, mietin kyllä että otanko seuraavalle lapselle rotaa (niin minähän niitä lapsia teen tuosta vain :( :LOL: ).
Jiksun tyttö on aika pulska neiti :)ruoka aikana ollut kotona, hih!

Hh ja Siiri 2, 1/2 kk
 

Yhteistyössä