Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Onnea hyvistä ultakuulumisista ja kärsivällisyyttä odotukseen niille, joilla se on vielä edessä.

Meillä oli uusinta ultra tänään ja hyviä uutisia vaan saatiin. Kaveri ei kyllä juurikaan muuta suostunut esittelemään, kun selkärankaansa.. Minä siis jouduin ultrassa yskimään kovasti, hyppimään ja sitten vielä se ultraaja paineli vatsaa, että oltais saatu kaveri kääntymään, mutta eipä onnistunut. Pääosin ultrattiin alakautta, mutta siis kokeiltiin myös vatsan päältä, mutta ei se näkyvyys kyllä kovinkaan hyvä sitä kautta ollut. Kuulemma sektiohaava vähän vaikeutti näkyvyyttä ja sitten vielä istukkakin oli edessä, että sitten palattiin taas alakautta ultraukseen. Jonkun aikaa ultrailtuaan se sano, että menkää käymään niissä verikokeissa tässä välissä ja tulkaa takas sitten vielä sieltä niin jos sitten olis kääntynyt, mutta eipä siitäkään sitten paljon apuja ollut. Mutta sai kuitenkin jonkunlaiset mitat sieltä otettua ja kaikki näytti siis hyvältä. Saatiin paljon kuvia, kun molemmilla kerroilla kuvia otti ja anto kaikki ylimääräset meille, kun menis kuitenkin muuten roskiin. Ilmeisesti siis jotain kuvia johonkin arkistoi tms. Ja jos ei mennyt ultraus ihan putkeen niin ei kyllä verikokeiden ottokaan ihan helppoa ollut kun nyt on kolme reikää käsissä, kun vasta kolmannen pistoksen jälkeen sitä verta alko tulemaan.

Tänään varmaan on ultra jännitys purkautunut, kun pitkästä aikaa piti nukkua illalla tunnin verran, kun ei enää vaan pysyny silmät auki. Ja viime viikolla sain kuulla hauskoja uutisia, kun sain tietää, että hyvällä kaverilla on laskettu aika samana päivänä kun meillä. Päästään yhdessä höpöttelemään ja muutenkin fiilistelemään.
 
Bolakoru tilattu raskauskeiju.fi:stä! :) Ideana mielestäni ihana, en tiedä toimiiko... Käytän koruja muutenkin, joten eiköhän tätäkin tule pidettyä ainakin raskauden ajan! :) Onko kellään kokemuksia? Aiotteko käyttää/ostaa sellaisen?
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Huomenta kaikille.

Mun laskettuaika on 9.6.Koskakohan tämä väsymys lakkaa? Väsyttää aivan hirveesti koko ajan. Pahoinvointi on melkein kokonaan lakannut, onneksi.

Onnea kaikille joilla hyvät ultrakuulumiset ja onnea ultraan meneville.

maraiitti ja toukka 12+5[/COLOR]
 
Viimeksi muokattu:
charleene mä tilasin myös bolakorun ultran jälkeen ja ahkerassa käytössä on ollu :)
Vielä ei kyllä ole kokemusta miten toimii vauvan synnyttyä, mutta nyt ainakin on mun mielestä tosi kiva juttu :)

).( tällä taitaa flunssa iskeä :(
Eilen aivastelin kokopäivän ja yö menikin sitte siinä että olin ihan tukossa ja sai juosta pissalla ja nenää niistämässä pitkin yötä |O
Houp sou tää tästä helpottais itestää eikä tarttis lekurii mennä..

ninanina + pompula 13+2 :heart:
 
:wave:
Mupelolle kiitos uudesta pinosta.

Mulla oli tässä synttärit ja mies osti bolakorun lahjaksi, kun sellaista pyysin. Saa nähdä kuinka sitten toimii.

Täällä ollaan kans saikulla flunssan takia. Kurkku kipeä, nuhaa ja vähän kuumetta. Panadol ei tahdo oikeen auttaa mulla ja muuta en ole sitten uskaltanut ottaakaan. Mynthoneita söin eilen varmaan liikaa kurkku kipuun, kun meinas illasta olla maha ihan pallona :D.

-PipSa- ja olisko se jo 13+1
 
Pitää tulla hieman hehkuttamaan..eilen neuvolassa saatiin vaavin sydänäänet kuulumaan :) kauan niitä etsittiin, mutta löytyivät kuitenkin. Huh, saa taas hetkeksi huokaista helpotuksesta ja ehkä malttaa vielä sen pari viikkoa ultraan odotella.

Nyt olen näistä raskausviikoistakin ihan ulalla. Terveydenhoitajan mukaan eilen oli 9+6, vaikka omien laskelmien mukaan eilen olisi ollut jo 10+3. Ei siis harmainta aavistusta missä mennään? :O

Miten ootte yöt nukkuneet? Itse herään lähestulkoon joka yö neljän aikoihin ja on todella vaikea nukahtaa uudestaan. Katkerana katselen ja kuuntelen kun mies kuorsaa tyytyväisenä vieressä ;P

Triinu ja "Simo"
 
Emby, rubiini ja miqri onnea hienoista ultrakuulumisista :heart:

Miqri uteliaana kyselen, että miksi teillä oli uusintaultra? Voi olla, että oot maininnutkin asiasta, multa on vaan sitten mennyt ihan ohi :ashamed:

Zempit kaikille tänään ultraan menijöille! Teitä oli niin monta, ettei muista enää kaikkia nimiä. Kuulumisia odotellessa :popcorn:

-U- Tervetuloa mukaan!

ninanina paranemisia sinne!

Kiitos kaikille tuota sikiön kokoero juttua kommentoineille :) Luin jostain, että mittausvirhe noissa ultrissa voi olla jopa 15% suuntaan tai toiseen, ja onhan pieni tosi pieni vielä, joten vaikea kai ihan tarkkaa mittaa on aina saada. Yritän siis olla rauhallisin mielin.

Eilem oli tullu dopplerin saapumisilmoitus postilaatikkoon, joten tänään pääsen hakemaan sen kotiin! Jee!! Mä harkitsin tuota Bola-korua myös, kun tuon dopplerin kanssa sen ois saanut tarjoushintaan. Jätin kuitenkin vielä ostamatta, mutta voi olla että myöhemmin tulee vielä hankittua.

Sanmar + superpapunen 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiva lukea teidän ultra kuulumisia kun oma ultra valovuosien päässä :|(19.12) taidan ollakkin ihan viimeisiä jotka pääsevät ultraan kun viikkojakin tuolloin jo 12+5. Teistä osalla jo häämöttää rakenne-ultra lähellä ja mä kitkuttelen vielä pääsyä np ultraan :))

no ens viikon pe 9.12 on se toka neuvola ja sillon varmaan ainakin koitetaan kuulla sydänäänet.ja jos e niin otan asian ite puheeksi.

lapsi ultraan
Täällä lukee lapussa että lapsia ei saa ottaa mukaan. mutta viime raskaudessa olin joutunut ottaan isommat lapset mukaan rakenne ultraan oisko olleet n. 6 ja 8v kysyin että jäävätkö aulaan odottaan vai saavatko tulla mukaan. ja mukaan pääsivät.
Nyt luulen että mies jää kattomaan lapsia niin ei pääse ekaan ultraan mukaan.

yö nukkumiset vaihtelevasti nukutaan välillä ihan hyvin. kerran yössä pakko päästä vessaan. Välistä taas herään aamu yön tunneille 04-05.00 herään ylensä ja sit en saa enään nukuttua.

ihguu miehen sisko kerto tänään että heille on tulossa toinen pikkuinen oli vasta plussannut mutta epäili että laskettu aika menisi elokuulle (alkuun) mietti jo että tuleekohan pahoinvointeja kun ei edellisessäkään tullut. Ite en sanallakaan maininnut omasta raskaudesta vaikka olisi hyvin voinut loksauttaa et niin meillekkin =) tai pahoinvoinneista joista kärsinyt jo 6vk.

möhköpantti + heta-einari 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Mupelo Tilasin sen raskauskeiju.fi:stä. Sen halvimman Angelsoundsin, joka maksoi 39,90. Tilasin perjantaina illalla ja eilen siis ois ollu jo postissa, jos oisin jaksanu työpäivän jälkeen lähteä vielä hakemaan. Sivuilla luki, että ne yrittää lähettää kaikki ennen klo15 tehdyt tilaukset samanpäivän postiin. Ei muuta kun tilaamaan ;)

Pipsalle myös pikaista paranemista flunssasta!
 
Onnea Tiituliini hyvistä ultrakuulumisista!

Kurkkasin huuto.netistä noita dopplereita... en nyt kuitenkaan taida sitä hankkia kun ei tässä loppujen lopuks mene kauaa ku alkaa liikkeet kunnola tuntumaan. Nyt on vaan "ilkeä suvantovaihe" kun ei pahemmin ole oireta, eikä masu ole kasvanut eikä liikkeitäkään oikein kunnolla tunne.

Huomenna panikoidaan sitten työhaastattelua. Päädyin siihen etten haastattelussa kerro ja mikäli saan työn, tuon asian esille ja annan heille mahdollisuuden muuttaa vielä valintaansa mikäli en kelpaa tällaisenä ja tässä tilassa kuin tällä hetkellä olen.

Mupelo ja kirppu 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Ultrakuulumisia: kaikki vaikutti olevan hyvin, vauva oli vilkkaana liikkeellä ja niskaturvotusta 1mm. Vauva olikin yllättäen vähän isompi, kätilö mittasi monta kertaa ja sai iäksi koon perusteella 12+3. Koko oli jotain 6cm paremmalla puolen, oisko ollut 6,5cm? Eli mun laskettu aika aikaistui 6 päivällä, uusi LA on 11.6. Toisaalta kiva juttu, nythän sitten ollaan jo raskauden riskiajat ylitetty, 12 vkoa täynnä tuon mukaan! Mutta veriseulaa ei sitten voitu enää ottaa. Vkolla 15 olisi seuraava mahdollisuus. En vaan jaksaisi enää hermoilla sinne asti, toisaalta tuntuu, että pitäisikö jättää väliin.. mutta sitten jos paljastuisikin jokin tosi paha riski johonkin pahaan trisomiaan. Vaikeaa.
 
Mahtaiskohan mahtua vielä mukaan? Meillä oli kovin aktiivinen ketju tuolla helistimessä, mutta sen tietoturvajutun vuoksi on koko paikka kiinni :/ Jotenkin kaipailee tässä kokoajan kuitenkin vertaistukea, varsinkin kun on pieniä ongelmia ollut matkan varrella.

Jospa hieman esittelen itseäni alkuun; eli olen 27v kahden lapsen äiti, lapset 6v ja 4v ja kolmatta siis odotellaan tänään rv 12+1, LA 13.6 :heart:

Tuossa ehkä ne tärkeimmät.. :)

Kaikki on raskaudessa mennyt hyvin viime viikon perjantaihin asti, jolloin aloin vuotamaan verta. Hätäpäissäni soitin päivystykseen ja miehen kanssa istuttiin siellä koko ilta ja pari kyyneltäkin tuli vuodateltua.... Sisätutkimuksessa kaikki ok ja ultrassa vilkas liikkuva sikiö :heart: Lääkäri sanoi, ettei veri kohdusta tule vaan jostain muualta. Nooo, eilen oli nt-ultra, jossa selvisi, että kohdussa on pieni(?) hematooma joka siellä on vuodellut ja mahdollisesti muodostunut istukan siirtymisen vuoksi. Istukka siis on tällä hetkellä kohdunsuulla. Pieni voi vallanmainiosti ja oli pari päivää suurempi kuin viikot antoivat näyttää :) Nt oli vain 0,6mm. Keskusteltiin jonkin verran kätilön kanssa tuosta hematoomasta, eikä raskauden jatkumiselle pitäisi estettä olla, vaan hematooma joko vuotaa sieltä pois tai imeytyy kudoksiin. Seuraava ultra sitten rakenne vasta :/

Onko muilla kokemuksia hematoomista?!?! Vertaistukea tähän kovasti kaipailen!! Pelottaa vaikka ennuste on hyvä! Jotenkin tuntuisi ihan hirveältä menettää peli tässä vaiheessa :'( Toivotaan kuitenkin, että kaikki sujuisi hyvin loppuun asti ja kesällä saataisiin pieni vauva syliin :heart:

Jospa se riittäisi omasta tarinasta.. Eli jos listalle mahtuu niin tiedot Bamse 27v, kolmas, LA 13.6.

Yritän vielä päästä mukaan ketjuun ja lueskella hieman taaksepäin :D
 
Eilen unohtu ihan kokonaan, mutta siis kiitos Mupelolle joulukuun pinosta.

Bamse Tervetuloa :flower: Toivottavasti hematoomasta huolimatta kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Sanmar82 Me oltiin ultrassa uudestaan, koska ensimmäinen aika saatiin liian aikasin. Eikä siis voitu sillon mitään mittoja ottaa. Liian pitkät kierrot ja silleen..

Tänään viikot 12+0. Yksi välietappi siis saavutettuna! Seuraavaa etappia kohti sitten vaan. Siihen ei kyllä ole mitään tiettyä viikkoa, mutta liikkeiden tuntemista odotellaan seuraavaks. Ensimmäisestä liikkeet kyllä tuntu todella myöhään, mutta aina sitä voi toivoa, että tällä kertaa asiat tapahtuis aiemmin. Kuten jo nyt toivon, että sais mun puolesta syntyä vähän aiemmin mitä viimeks. Ei nimittäin ollut mitään herkkua odotella sinne 42+1 päivään asti.. Mutta siihen on kyllä vielä todella pitkä aika.

miqri
 
Hei, täällä yksi äippä vuosimallia 76.
Neljättä odottelen kesäkuulle. menossa 11+3 tänään. Lapset-96, -99 (edellisestä liitostani) ja -06. Tulevan pienokaisen LA 18.6.

Huomenna kauan odotettu NT-ultra. Hiemman jänskättää, saa nähä nukkuuko sitä oleenkaan ens yönä. Kaikki oli ihan hyvin 2 viikkoo sitte ku olin kysta kontrollissa. Mutta kuitenkin sitä jännittää jotenki. Oon muutenki jännittäjä tyyppiä.:)

Sisarrukset jo tietävät vauvasta ja ovat innoissaan asiasta.
Tulevalla vaavilla on 5 sisarusta, Miehellä edellisestä liitosta 2 tyttöä -98 ja -00. Ja meillä yhteinen poika.

Ja tässä tiedot listaan: Nona76, 35v, neljäs, LA 18.6, TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia joulukuun pinosta Mupelo!

Tervetuloa uusille! :flower:

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Tänään oli eka neuvola. Hoitaja halusi kuunnella vauvan sydänääniä vaikken vielä ollut edes ehtinyt pyytämään. Nuo ruskeat vuodot on sen verran säikäyttäneet (+ se etten oo dopplerilla saanut niitä sydänääniä itse kuulumaan). Noo hoitaja löysi todella nopeasti vauvan sydänäänet :heart: Täällä ollaan niin onnellisia kuin vain voi olla :)

Nt-ultra mulla on 12.12. :) Hoitaja meinasi ensin laittaa ajan 19.12. mut mä pyysin voisiko sitä vähän aikaistaa kun on ollut niitä vuotoja ym. Ja ihana hoitajahan suostui :heart:

Onnellinen Laurelle ja pikku Mimmi 10+2 (neuvolan mukaan, ar-ultran mukaan 10+4)
 
Bolakorun on tännekin mies luvannut ostaa kun mulla on synttärit kohtapuoliin. Mallin oon tietenkin valmiiks silmäilly ;)

Doppleri tekis kans kovasti mieli hankkia, kysyin nimittäin istukasta ultrassa ja se on kuulemma aikalailla tossa etuseinämässä joten liikkeitten tuntumista saa varmaan odotella jonkin aikaa..
 
Bamse, mulla oli kohdussa hematooma alkuraskauden ultrassa rv 8 tienoillla. Seuraavassa ultrassa rv 10 se oli hävinnyt kokonaan. Missään vaiheessa ei tullut vuotoa. Lääkäri sanoi että istukan kasvaessa ja tunkeutuessa limakalvoon joskus rapsahtaa joku suoni rikki ja tulee hematooma. Toivotaan että sullakin hematooma häviää sieltä itsestään ja on harmiton! Tiedän kyllä tunteen, kun asia vaivaa mieltä :hug:
 
Kiitos maikki tiedosta!!!! :) Netti on inhottava paikka, kun tulee luettua kaikenlaisia tarinoita... Yleensä sit löytää vielä ne ikävimmät :/

Meillekin kätilö sanoi, ettei tässä kohtaa ole enää vauvalle vaarallinen ja lääkäri totesi hematooman pieneksi, joten ei kai tässä hätää ole :) Jotenkin vaan panikoi, kun ei aiemmissa raskauksissa ole tällaista ollut. Kiva kuitenkin saada kohtalontoveri :)
 

Yhteistyössä