Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Nt-seulan vastaus tuli eikä mitään riskiä löytynyt. Ei manittu mitään suhteita. Täytyy neuvolasta pyytää vastaukset vuoden alussa. Kellään ei ole tainnut tulla vastaan suhdelukua, joka ohjaisi lisätutkimuksiin?

Vatsantoiminta ongelmiin taitaa kaikkien yllä mainittujen konstien lisäksi auttaa kävely ja ylipäätä liikunta. Vesi, ruokavali, kuppi kahvia ja vatsan toimintalääkkeet kyytipojaksi niin voinee tosiaan helpottaa. Ehkä joku lihan syönnin rajoittaminen voi myös auttaa se tekee massasta kiinteää, pari kasvispäivää viikkoon. Täällä ei vaivaa ole VIELÄ, käyn useaan otteeseen päivässä wcssä ja usein aamulla herään tähän ja nälän yhdistelmään. Ilmaa on sitten sitäkin enemmän ja kuinka tolkuttomasti sitä voi pieneen naiseen mahtua.

Kielletyt tuotteet. Oliko englannissa rajoitettu nyt kahvin määrää ja tiputettiin 200mg suomessa ei ainakaan vielä ole tuota otettu käyttöön. Ainut ruoka-aine jota itse vältän on maksa. Muita syön harkinnan ja tilanteen mukaan.

Löytyykö täältä muita luomu/luonnontuotteiden käyttäjiä? Olisi kiva jakaa löytöjä ja ajatuksia vauvan tuotteisiin kohdistuvista valinnoista.

Tumman veren tihkuttaminen on loppunut. Tällä viikolla tuli maanantaina ja eilen 1 kerran heleän vaaleanpuinaista wc käynnin yhteydessä, mutta molempina päivinä oli pitkä ja raskas päivä takana. Masu ilmoitteli epämielyttävistä asennoista, mutta töissä ei aina ole mahdollista pitää taukoa silloin kun siltä tuntuu. Yhdistän nämä täysin rasitukseen.

Pelot ovat hävinneet. Taktiikka päiväkerrallaan toimii ja yoga harrastuksen rentoutuminen ja ajatusten nollaaminen auttaa myös. Rahahuolet varmaan iskee päälle kun sen aika on, mutta täytyy pohtia silloin asiat ja menot uusiksi. Rakenneultra helmikuussa rv 22 ja sitäkin odotan enemmän kuin pelkäisin. Kaipaan nähdä jo miniä oli millainen sitten tahansa, meidän tuotos.

Sandrastiina ja Mini 13+5
 
Facebookin ryhmään pääsee vaikka pyytämällä mua kaveriksi (Nina Sara) kun se on salainen ryhmä niin siihen voi lisätä vain kavereita :)

).( En oo ihan sata varma, mutta mä luulen että tunsin eilen vauvan liikkeet :heart::heart:
Illalla olin menossa nukkumaan ja vähän painelin masua niin tuntu kaks "potkua" tms vähän peräjälkeen samasta kohdasta!!
Nyt siis menossa rv16+2

Sitä piti kysyä että te jotka ootte tuntenu liikkeet, kuinka alhaalla ne on tuntunu?? Mulla meinaan tuntu noin 5cm navan alapuolella, voiko tuntua niin alhaalla? Yritin netistä kattoa ja ainakin tän videon mukaan vauva vois jossain niillä paikkeilla näillä viikoilla vielä olla:
Vau.fi – Raskausanimaatio

OIKEIN HYVÄÄ JA IHANAA JOULUA MEILLE KAIKILLE JOS EN TÄNNE ENÄÄN EHDI KIRJOITTELEMAAN :xmas:

ninanina + pompula 16+2
 
Ninanina: Mulla oli neuvola rv 16+3 ja kohdun yläreuna oli tuolloin parin senttiä navan alapuolella, joten kyllä ne voi hyvinkin olla vauvan potkuja. Mä tunnen hipasuja tuolla jonkin verran navan alapuolella oikealla puolella ja sitten enimmäkseen aivan alhaalla tuolla häpyluun yläpuolella.
 
Heips! Jospa ehtis jotain kirjottaakkin... Jäänyt tänne ihan vallan tää kirjottelu. FB ryhmässä oon koittanut kirjotella :)

Hyvää kuuluu tänne :) Mentiin ukon kanssa viime lauantaina kihloihin :heart:
Nyt on neljänä vai viitenä päivänä peräkkäin tuntunut liikkeetkin :heart:
Neuvolassa käytiin maanantaina, pikkusen sydän löi 145-150krt/min. Kaikki oli muutenkin hyvin neukussa. Seuraava odotettava on sit rakenneultra joka on 18.1 :)
Oon ihan pihalla mitä ootte kirjotellut... Jotenkin on jäänyt lukeminen ihan vähiin, pikasesti oon käynyt katsomassa vaan.

Masukuvaa olis, eiliseltä (rv 16+5) esikoisen kuvaamana:


Huomenna alkaakin jo 18. viikko. Huih! Kohta jo puoliväli! :heart:


Ihanaa joulunaikaa kaikille odottajille perheineen :heart:
 
Rintintin
Onnea pillipöllö kihlauksesta!

Taas varmaan unohtuu osa asioista joita pitäisi kommentoida mutta; syömisistä sen verran että siinä rajoitettavien/vältettävien listalla on aika paljon sellaista mitä en yleensäkään syö (esim. maksa ja graavi-kala) joten ei hirveästi vaikuta mun syömisiin. Tulee kyllä katsottua että ostaisi suomalaista, mutta sitäkin on tehty jo pitkään ja että juustot on pastöroitu yms. Maalaisjärkeä pyritään käyttämään, ettei mene ihan överiksi. :)

Tyttö-/poikaolosta niin en osaa sanoa kun esikko kyseessä, mutta ehkä tahtoisin hieman kallistua pojan suuntaan... Liekö sitten syynä se että ennemmin on tehnyt mieli suolaista kuin makeaa ja pieniä tyttöjä on lähipiirissä jo useita niin ehkä ennemmin haluaisin veikata poikaa. Ei väliä kumpi tulee, kunhan on vain terve! Appiukko kutsuu pientä jo pojan nimellä.... :)

ON: Alkoi töissä tulemaan vähän turhan tiheään supistuksia eikä selkäkipukaan ole hellittänyt niin nyt sitten sairaslomaillaan jälleen. Katsotaan kuinka jatkossa käy. Kun kaksi terveydenhoitajaa, yksi lääkäri ja yksi fysioterapeutti sanoo että pitää ruveta rauhoittumaan ja ottamaan kevyemmin niin ehkä alkaa olemaan pakko uskoa... :) Kunhan vain pienen on hyvä olla. :heart:

Päivitetään nyt sitten poikaolo. Saas nähdä kuinka käy. :)

Rintintin & masukki 15+4

Iloista joulunaikaa kaikille!!
 
Onnea pillipöllö!

Enköhän minäkin liity fb-ryhmään! ..nyt kun jouluna kerrotaan lähisuvulle vauvasta, niin uskaltaa ehkä liittyä sinne ryhmäänkin! :)

Mulla on ensi viikolla synttärit, joten uuden iän 27 v. saa päivittää etusivulle, kiitos. Äsken sain muuten puhelinsoiton, että sain töitä! Jee! Olen pian lähdössä allekirjoittamaan työsopparia. Se tulee nyt aluksi olemaan määräaikainen 31.1. saakka, joten tammikuun ajan pitäisi pitää tämä vauva-uutinen töissä salassa kunnes saan tiedon mahdollisesta jatkosta. Työhaastattelussa oli puhetta 3kk ajanjaksosta.

HYVÄÄ JOULUA!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista :heart:
Meillä tulee ukon kanssa vuosi seurustelua täyteen alkuvuodesta. Nopeeta touhua ;)


Charleene: Onnea työpaikasta!
Mulla alkaa 3.1 koulutus puhelinmyyjäksi. Alkaa hajottaan tää kotona olo, kun ei mitään tekemistä. Aattelin sit et meen vaikka hetkeks puhelinmyyjän hommiin, en mä kuitenkaan vähempää rahaa voi saada kun nytkään toimeentulotuella. Jos palkka jää alle sen, niin sithän mun on pakko saada toimeentulotukea siihen päälle.
 
Pillipöllö mä olen ollut nykyisen avomieheni kanssa vasta helmikuusta ja tosiaan nopeita ollaan täälläkin..meillä kyllä suhde ollut liikaa alamäkeäkin niin eipä täällä ole kosinnasta vielä tietoakaan..mutta hurjasti onnea tulevaisuuteen ja ei se rakkaus aikaa katso :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Charleene onnea työpaikasta!! :) ja Pillipöllölle onnea kihlauksen johdosta!! :)


Unista täällä myös yksi joka on nyt muutamana yönä nähnyt mitä ihmeellisimpiä unia. Yksi uni oli sellainen missä makasin sängyllä ja tunsin kumman muljahduksen mahassa. Sen jälkeen pienen pieni vauva pullahti ulos :( Vauva oli ensin ihan normaalin näköinen, mutta muuttui yhtäkkiä kalaksi. Ja toisessa unessa tiesin olevani raskaana ja siitä huolimatta join paljon alkoholia. Aamulla kun heräsin olin ihan paniikissa ettenhän minä mitään tuommoista menisi missään tapauksessa tekemään :O.

Onkos kellään ollut nyt raskausaikana rytmihäiriöitä? Itsellä on muutaman päivän ollu kummaa muljahtelua rinnassa. Neuvolassa otin asian puheeksi ja sanoi että on tavallista raskausaikana, mutta jos kovasti huolestuttaa voisin käydä otattamassa ekg:n. Uskoisin että nämä rytmihäiriöt ja stressi kulkee aikalailla käsikädessä.

Minua niin tuo Joulu ahdistaa. Esikoinen menee aatoksi isälleen ja minun pitäisi mieheni kanssa lähteä appiukolle jouluaatonviettoon. En oikein tule appiukon kanssa toimeen. Kyseinen herra on pahoittanut mieleni monta kertaa, mm. meidän häissä, joten en oikein tiedä miten häneen suhtautuisin :/. Sehän on karu totuus ettei appivanhempiaan voi valita :p. Siihen lisäksi meinaa pientä flunssaa pukata jälleen päälle..olisipa ainakin hyvä syy jäädä aatoksi kotiin.


Ja minäkin voisin tuohon fb-ryhmään liittyä :) kuitenkin naamakirja lähes aina auki, joten tulee varmasti seurattua tarkemmin. Joten ninaninalle lähtee kaveripyyntöä täältäkin suunnasta :)

Triinu ja "Simo" 13+4 :heart:
 
Lisäilen vielä että olen välillä käynyt vakoilemassa Joulukuulaisten ketjua. Kiva lukea heidän juttujaan kun tietää että se kaikki on melko pian itselläkin edessä: ajatelkaas, eihän tässä ole enää kuin 5kk (ellei jopa vähemmän) niin ainakin joku meistä on jo vauvanhakureissulla :heart: :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milkaja
Unohdin näköjään lisätä niihin ruokarajoitusjuttuihin sen, että niitä pastöroituja juustoja saa syödä kuumennettuna ohjeistuksen mukaan. En mäkään niin hysteerinen noiden rajoitusten kanssa ole, mutta mies on koko ajan tarkkailemassa mun syömisiä eli on vähän liiankin tarkkana :LOL: No, hyväähän se vaan tarkoittaa.

Olen itsekin harkinnut sinne facebookin ryhmään liittymistä, kuinkas paljon siellä on jo porukkaa?
 
Onnea pillipöllö kihlauksesta!

Triinu mulla oli kans tässä yks päivä kummaa muljahtelua tossa sydämen kohdalla, tulkitsin kans jonkinlaiseks rytmihäiriöks.
Ja samaistuin kans tohon appiukko-ongelmaan, en myöskään tuu toimeen appiukon ja hänen vaimonsa kanssa. Loukkaannuin kans meidän häissä (tai oikeestaan niiden jälkeen kun kuulin mitä olivat puhuneet selän takana). Todentotta, harmi kun appivanhempia ei voi valita :D

Kaveripyyntöä lähtee kans täältä ninaninalle :)

Hyvää joulua kaikille!

Rubiini 14+6 (huomenna poksuu viikot, jee!)
 
Onnea pillipöllö! Täällä miehen kanssa pidetty yhtä ööö 5 vuotta, mutta eipä ole kihloja näkynyt...

Charleene: Onnea työpaikasta!

Triinu: Mulla oli esikoisen aikaan alkuraskaudessa noita muljahteluja, nyt ei ole ollut.

Täällä mahdollisesti bongattu ekat liikkeet vatsan päältä tai siis niin, että tuntuu, että joku muljahtaa käden alla kun sitä pitää vatsan päällä. :heart:

Rauhaisaa joulun aikaa!


Mupelo ja sintti rv 17+3
 
Hyvää joulua kaikille kesäkuun mammoille ja masuille!

Huomenna lähdetään maalle ja maanantaina kotiudutaan sitten vasta.
Siihen saakka varmaan on aika hiljasta täältä päin.

Enemmän tulee meikäläisen oltua tuolla facebookissa, kun täällä tulkaapa sinne :D
Täällä käyn lähinnä lueskelemassa, kun en yksinkertasesti jaksa muistaa mitä kukakin kirjoitti :/

Jane ja peppiina 13+4
(tuo on nyt sitten vissiin se oikea työnimi :) kun kokoajan puheissa tuo nimi esiintyy)
 
Appivanhempiin liittyen... mulla on tosi ihanat appivanhemmat, tullaan hyvin toimeen, kunhan muistaa pysytellä tietyistä puheenaiheista (lähinnä uskontoon liittyvistä) erossa... kuitenkin nyt oon menettänyt hermot anoppiin ihan täysin, sillä se on kailottanut tän vauvauutisen kaikille mahdollisille tutuille ja sukulaisille, ja tuntuu vähän kuin mun henkkoht asioita leviteltäisiin. Ymmärrän kyllä, että ovat innoissaan asiasta kun on eka lapsenlapsi tulossa, mutta mua vaivaa ja ärsyttää tää tosi paljon, kun itsellä on kuitenkin koko ajan vielä kaikenlaisia huolenaiheita (aiheellisia tai ei) raskauteen liittyen ja sitten ei pysty edes mitenkään kontrolloimaan sitä, kuinka moni asiasta tietää. En tajua miksi sitä pitää kailottaa, kyllähän se asia sitten viimeistään kesällä selviää kaikille. Tuntuu että tää on pakko seuraavalla vierailulla ottaa puheeksi, olkoonkin sitten jouluaattona. Miehen suku etenkin äitinsä puolelta on suuri ja todella läheinen, en itse oo tottunut sellaiseen, että kaikki tietää sukulaistensa asiat, ja tuntuu epämukavalta. Nyt kun mielialat muutenkin heittelee, tällaiset asiat tuntuu isoilta.

Ja nyt kun tuon uskontojutun mainitsin, niin on alkanut pelottaa sekin, miten mahtavat reagoida kun kerron, että mun lähtökohta on se, että lasta ei kasteta. Miehellä on tietysti sanansa sanottavana, mutta uskon ja toivon että päästään yhteisymmärrykseen, enkä vasten tahtoani joudu vauvaa viemään kasteelle. Anoppi on jo senkin asian kanssa ollut tosi ymmällään, miten voin olla kuulumatta kirkkoon ja silti olla ihan normaali, mukava ihminen... :)

(muokkaus: pakko lisätä *poks* 14+0, ettei pelkäksi angstailuksi mene :) )
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää joulua kaikille!

Ei kannata ottaa turhaa stressiä siitä, missä viettää joulun. Jos joutuu inhottavaan paikkaan, niin aina voi pikaiseen käydä syömässä ja sitten lähteä takaisin kotiin tai olla menemättä. Meillä on paria ekaa joulua lukuunottamatta vietetty joulut erikseen miehen kanssa, vanhempani asuvat 600km meiltä ja koirien hoitoa on mahdoton järjestää meille, joten mies käy vanhemmillaan ja minä omillani.
..toisaalta, nyt en jaksaisi appivanhempien hössötystä tai ylipäätänsä hössötystä mistään. Oli kyseessä sitten vauva tai jokin päivän polttavista puheenaiheista. Minusta on tullut oikea kotihiiri tai erakko. :D

Onneksi olkoon kihlauksesta. :) Ensi vuonna on karkausvuosi sitä kaipaaville. ;) Josko sitä siihen mennessä kerkiäisi naimisiin saakka, kun paperit on valmiina ja silloin tulee oltua 4 vuotta kihloissakin.
 
Heippa kaikille! Joo nykyään tulee lähinnä Facebook-ryhmää seurailtua ku se tässä kännyssä koko aika auki...:) tulkaa siis ihmeessä sinne!! :)

Pillipöllö ja Minnuli81: Me oltiin oltu miehen kanssa yksissä vajaa kolmisen kk ku esikoinen ilmoitti tulostaan <3 Uskon et kaikki menee niinku on tarkoitettu ja nyt 3,5 tapaamisesta ollaan naimisissa ja pikkukakkoset tulossa! <3

Stiinuliini +tuplat 16+4
 
Viimeksi muokattu:
birdcherry: Meillä on mennyt yllättävän helposti tapakristittyjen sukulaisten kanssa niin häät, kuin kaste hössötyskin. Meillä ei siis ollut kirkkohäitä ja pyydettiin sitten käräjäoikeuden tuomari vihkimään meidät hääpaikalle. Ei sen enmpää asiasta puhuttu ja uskonnollisesti virittäytyneet sukulaiset tuli vaan kiittelemään, kuinka hienosti "pappi" puhui. :D Nimiäiset meni hiukan ohi siinä kaikessa hössötyksessä, kun tyttö oli ekan kuukauden keskolassa kasvamassa ja sitten pyydettiin vaan lähimmät sukulaiset kahville kotiintuloa juhlistamaan (ja samalla nimiäisiin). Taisi joku sukulainen joskus kysyäkin, että miksei tyttöä ei oo kastettu, niin sanoin, että saa itse täysi-ikäisenä päättää kirkkokuntansa, tai uskonnottomuutensa ja sukulainen oli oikein tyytyväinen tästä vastauksesta. Toivottavasti sullakin mee jouheesti lopulta!

Rintintin: No ei varmaan noissa supistusjutuissa liian varovainen voi olla. Tajusin esikoisen synnytyksen jälkeen vasta, et mulla oli supistuksia tullu aika tiuhaankin ja tyttöhän lopulta sitten syntyikin 7vko etuajassa. Mut koita olla ressaamatta ja nautia vaan :)

ON: Ei niin mitään ihmeellistä... Meillä joulun vietto alkaa perinteisesti jo nyt, talvipäivänseisauksesta ja tekee kyllä kraavilohta mieli :(

Milkaja ja olio 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Rauhallista ja lämmintä joulua kaikille mammoille! :xmas:
Voikaa hyvin!! :)

Tämä mamma viettää joulun töissä, onneks aamuvuorossa lauantaina ja sunnuntaina ilta, mutta kuitenkin.. Onhan se joulu vanhuksillakin :)

..neuvolassakin tuli käytyä, sain nuhteita juomattomuudesta. Valitin päänsäryistä, niinniin neuvolatäti sanoi, että pitää juoda enemmän. Jopa kaks litraa päivässä o_O
Siispä juomaan vaan :)

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 14+3
 
Roki82, Moiii! :wave: Kiva että on toinenkin Pohjois-Karjalainen :) Onks sua muuten mietityttäny se ettei meille tarjota neuvolalääkäriä? (muualla taitaa olla automaattisesti 3 kertaa raskaudenaikana)

Pillipöllö, Onnea kihlauksesta!

Birdcherry, Meidän esikkoa ei ole kastettu. Anopille se oli hieman hampaidenkiristelyn paikka, olihan hän säilyttänyt omien lastensa kastemekonkin sitä päivää varten. Mua ei ole myöskään kastettu että mulle se oli ihan itsestään selvä asia ja miehelle ok. Mun mielestä lapselle täytyy antaa mahdollisuus itse valita uskontonsa sitten vanhempana ilman mitään oppikoulujen ym. aivopesuja. Mutta se on mun mielipide. Meillä oli nimiäisjuhlat kotona ja kummit on nimellisesti olemassa :)

FBryhmään mä en liity. Harmi jos tää palsta kuihtuu kun sinne porukka siirtyy.

Mä tein huvikseni sen sormustestin :D vasemman kämmenen päällä kun teki niin eka pyöri (esikko on tyttö) ja toka heilu (liekkö masukki poika?). Kolmannella kerralla sitten ei tapahtunutkaan mitään, eli meinaakohan se sitä että mun mies saa tahtonsa läpi ja meille ei kolmatta lasta tule. Mahan päällä kun tein niin heilu vaan, eli poikaa sekin. Huuhaa mikä huuhaa mutta saipahan itselleen nauraa :D

(.) Pahoittelen, luin nyt vaan nopeasti suurinpiirtein joka toisen lauseen, tekstiä tullut paljon.
Reissusta kotiuduttu ja voi että arvostan uudella tavalla sähköä ja juoksevaa vettä :D

Hyvää ja rauhallista joulua :xmas:

T ja toveri (varaslähtö) 14+0 POKS
 

Yhteistyössä