Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

maritta: Ole hyvä. Mä oon ottanut asenteen, että niin kauan kun pärjää ilman särkylääkettä eikä tuu mitään veristä limaa, niin kaikki on ok. =) Esikoisen kohdalla säikähdin melkein joka asiaa, mutta nyt osaa olla jo hieman rennommin. Mulla synnytyssupparit oli aivan erilaisia, alkuun alko alhaalta selästä ja nous kylkiä pitkin ylös ja lopulta sit kunnon menkkakipua alavatsalla.
 
Viimeksi muokattu:
Stiinuliini
Mulla ainakin on ollut aina sellainen kraateri-napa ja nyt kun katson napaa niin sen ympärillä on noin 1cm levyinen valkoinen rinkula. Valkoinen alue on myös pehmoista ja se on just sitä että iho on ollut ennen mun napaa ja nyt noussut pintaan kun napa pienentynyt.

Ihme viivaa..
Eli multa tulee häpyluusta napaan sellainen haalea viiva? WOOT mikä se on? :D

H&M 26+5
 
Hemutus: Kuulostaa linea negralta. Se saattaa vielä siitä tummentua.

Stinuliini: Täällä pullahtanut napa, mutta ei vaaleaa rinkulaa ympärillä. Ehkäpä oon muutenkin niin kalkkilaivan kapteeni ettei sitä näy. ;)
 
Mupelolle: Joo samaa mieltä,jos ne alkaa pahoiksi mennä niin sitten käyn lääkärissä.
Esikoiselta ei ollu mitää ennakko suppareita,vaan synnytys alko kertaheitolla verenvuodolla ja kipeillä suppareilla. Joten siks nää supistukset mietitytti.
mutta nää menee 5 sekunnissa aina ohi..onneksi. Ja sattuvat vaan alamahaan ja vähän säteilee sisäreisiin.

maritta ja mooses 28+4
 
Todella mukava kuulla parempia uutisia Poikkkalta. :)

(.) POKS 30+0 tänään. :) Ensi keskiviikkona on kontrolliultra, josko saataisiin nappulasta painoarvio. Parasta toivotaan, että poika on kasvanut hyvin yksinapaisesta valtimosta huolimatta. Neuvolatäti ounasteli, että vauva ei ole ainakaan tällä hetkellä mikään hirmuisen iso. Ei siinä, vahva tämä napero on ainakin. :heart:
 
Stiinuliini minulla kans navan ympärys valkoinen ja valkoisen ympärillä sinertävä kunnes tulee "normaalin" väristä nahkaa vastaan. :D

Poikkka, minäkin olisin kiinnostunut lukemaan blogiasi, mikäli olet halukas blogisi linkkiä jakamaan. Olen huomannut että raskauden aikana on ihana lukea muiden naisten raskauden aikaisia blogeja, kuten myös täällä lukea teidän muiden ajatuksia ja kuulumisia! :)

Synnytys on alkanut jännittämään. Tai oikeastaan pelkään sitä että mitä jos vauva ei syösty kääntymään raivotarjontaan, on nimittäin ollut jokaisessa ultrassa (supistelujen vuoksi olen käynyt useasti neuvolalääkärissä ja hän ultraa joka kerta) perätilassa ja oli niin myös kaksi viikkoa sitten. En missään nimessä haluaisi sektiota, ellei normaali alatiesynnytys vaaranna vauvan hyvinvointia. Minusta ajatus sektiosta on huomattavasti pelottavampi kuin alatiesynnytys. Keskiviikkona on taas neuvola ja terkkari meinasi että hän harjoittelee neuvolalääkärin opastuksella tuota ultraamista, joten tarkistaa silloin taas tarjonnan. Milloinhan neuvolasta tehdään lähete äitipolille ulkoiseen kääntöön jos vauva on perätilassa?

Mulla on ihan kamala makean himo tänään :kieh: Viimeksihän neuvolassa mulla oli tullut painoa reilu 1kg per viikko ja silloin huomautti sekä terkkari että lääkäri mun liian suuresta painonnoususta. Välillä ei vaan pysty vastustamaan nuita herkkuja :popcorn::ashamed:

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Muumimamma_ 30+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Oon käyny lukemassa juttuja, mut en oo saanu aikaiseks kirjottaa tänne.

Linea negras näkyy täälläkin, haalea viiva ilmesty tosi aikasin, varmaan joskus jo ennen viikkoa 20 ja sillon se tosiaan meni navasta vain ylöspäin. Nyt sit menee tissien alta navan kautta ihan tonne alas asti. Saa nähdä tummeneeko tästä vielä.

Lasken vaan päiviä äippälomaan, fyysinen jaksaminen on ihan hyvä, mut haluaisin jäähä jo kotiin rauhottumaan ja ihan vaan olemaan.
Massu sen kun kasvaa koko ajan ja tuntuu jo melko isolta ja samalla niin ihanalta :)

Rubiini 28+1
 
Biegga itellä on häpyluusta napaan mut ei kai tuolla mitään sen ihmeellisempää merkitystä oo miten menee... Kuullu et jos häpyluusta napaan ni ois tyttö tulossa ja sit jos navasta ylöspäin ni ois poika... :)

naksuminen jatkunu aika hassua ja yleensä ei kuulemma oo mitää vakavaa eikä juuri tiedetä mistä se johtuu edes..

eilen sit taas tuli vuotoa eiköhän kaiketi oo taas ihan harmitonta.. pitää nyt tarkkailla taas ja soittaa uudelleen synnärille jos tulee jotain...

Hemutus mä oon kans kelannu et ei hemmetti äsken sitä odotteli et viikkoja tulis vaan lisää mut ihan mukavasti niitä on jo kasas :) saa nähdä kenellä on nyytti ekana sylissä :heart:

tänään taas poksutaan 29 :heart::heart::heart:

Taistis ja pikkuneiti 29+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Biegga
Mulla toi viiva menee hävystä napaan ja poika tulossa. Mää taas luin jostain että jos on puolikasviiva=poika ja kokomatkan=tyttö :) ...mutta tuo nyt on samanlainen kuin kaikki sormustestit ja muut eli tuskinpa oikeasti mitään merkitystä sillä on sukupuolen kanssa :)

(.)
Eilen olin ekaa kertaa töissä sl jälkeen. Työpisteeksi oli laittaneet ok paikan. Tänään iltavuoro ja mulla on tämän päivän lisäksi ja ensiviikoksi laitettu meidän työpaikan kiireellisemmät ja raskaimmat pisteet!!! Mulla meni naama niin jumiin että tuli vaan sellainen olo että tänään meen ja sit haen kylä stana lisää saikkua. Jos eivät voi ajatella että oon kaksi viikkoa ollut supistusten vuoksi poissa niin en kai mää pysty tekeen töitä sellaisessa paikassa jossa kaikki potilaat on kahden autettavia vuodepotilaita!!

Huoh tulipa avauduttua :)
Ihanaa sunnuntaita jokatapauksessa kaikille!puss

Hemutus ja Möykky 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Mulla oli esikoisesta linea negra, joka alko tummana tuolta häpyluun tienoilta ja nous napaa kohti ylös. Navan kohdalla teki mutkan ja jatko haaleampana matkaansa aina tuonne rintojen alle. Esikoinen on poika. Nyt ei oo koko viivaa ainakaan viel' näkynyt.

Hemutus: Jopa on fiksuja työpaikallasi. Hae ihmeessä lisää saikkua, jos et pysty työskentelemään.

Taistis: Täällä viimeeks tänään masu napsunut.

Synnytystä oon miettinyt jonkin verran. Ei oikeastaan jännitä muu kuin se milloin mahtaa käynnistyä ja olenko esikoisen kanssa kaksin kotona ja onko mies kuinka pitkällä.

(.) Tahtoo kunnon masun. Tänään viimeeks kuulin ulkovaatteet päällä ollessani, että ei musta näy, että olisin raskaana. Toisaalta onhan tästä omat hyötynsä kun tuo maha on suht pieni, oon säästynyt kaikilta ilkeiltä selkävaivoilta, iskias kivuilta ym. Liitoskipuja on jonkin verran, mutta ne huomaa ainoastaan sängyssä kylkeä vaihtaessa.

Mupelo ja sintti rv 30+6 :heart:
 
Mupelo Tosta synnytyksestä..itekki mietin et ehtiikö äijä paikal...ku aina on reissus...
Hemutus ikävää ku töis kohdellaan tolleen...kannatan tota saikkua vaan...
Ite olen iha väsy...mut onnex ei tarvii tehä tänään mitään ylimääräist |O
Tiituliiini ja JätkänPätkä rv 28+3
 
Tiituliini: Meillä isäntä ajaa työkseen rekkaa, joten sen puolesta ei tietoa missä päin sattuu huitelemaan. Esikoisen kohdalla synnytys käynnistyi tietenkin just sinä päivänä kun oli 200-300 km päässä kotoa. Onneks mun sisko oli lomalla niin pääs heittämään mut synnärille ja jäi hetkeks seuraks odottelemaan, että mies kerkiää paikalle. Noh, eiköhän nuo asiat jotenkin järjesty. =)
 
Onko jollekin tullut pahoinvointia?? Kun en oikein tiedä mistä nyt tällainen mahtaa johtua, kun välillä ei tiedä onko huono olo vai nälkä. Aika monina päivinä olen myös oksennellut ja sellaista omituista vatsakipua tullut. Toi kipu voi tietty olla ihan suolistoperäistä. Makea nyt ainakin pahentaa vointia. No huomenna neuvola et sieltä jos irtois jotain tietoa.

Mulla kans sellainen tilanne et saa jännittää pääseekö mies mukaan synnärille. No hän nyt ei ole kuin Tampereella asti vaan :) no mun äiti tulee enemmän kuin mielellään mukaan, mut mä en taida olla asiasta ihan samaa mieltä....
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Pakko tulla avautumaan, kun mieskään ei ota oikein tosissaan. Kolmatta päivää on aivan järkyttävät kivut lonkassa/nivusissa/ristiselässä vasemmalla puolella. Kipu kiertää vähän paikasta toiseen ja välillä tuntuu että jalka menee alta, kun vihlaisee niin paljon. Oltiin päivällä ulkoilmatapahtumassa ja käveltiin sieltä, kotiin päästyä jomotti koko lantion aluetta niin etten meinannut seisaallani jaksaa. Mä en ala, jos tää on tällaista loput 3 kk ajan :headwall: Esikoisen odotuksessa ei ollut mitään tällaista ja ihmettelin muita "köpöttäviä" raskaana olevia, mutta nyt köpötän itse :ashamed:

Madde, mulla on välillä ollut huono olo viimeisen reilun kuukauden aikana. Huono olo alkoi tulla samaan aikaan kun aloitin rautatabletit, mutta en tiedä johtuuko niistä vai jostain muusta.

Maikki rv 27+5
 
maikki: Juu tuollaista tää loppuaika usein on... Mulla on iskias kipuja (äkillinen kipu pakarassa / alaselässä ja jalka meinaa mennä alta), liitoskipuja (sattuu nivusiin kuin hakattaisiin pesäpallomailalla sinne ja siitä säteilee luihin ja ytimiin ympärille sekä reisiin että selän puolelle) ja näiden lisäksi supparitkin välillä aika voimakkaita. Ei kauheasti tee mieli lähteä mihinkään tai tehdä mitään, kun kaikki nuo vaivaavat. Välillä tulee yhtäkkiä tosi huono olo, huippaa ja nousee kylmä hiki pintaan. Kaipa se alhainen verenpaine tekee tuota. Kauppareissutkin ovat melko pikaisia nykyään, kun en jaksa yhtään. Mies nauroi sarkastisesti, että on tässä edes jotain hyvää, kun päästään kauppareissuilta nopeasti kotiin :D

(.) Saatiin taas viikonloppuna kaikenlaista pientä tehtyä vauvaa varten. Haettiin mm. patja pinnikseen, pestiin vaunujen kankaat ja raivattiin kodinhoitohuoneeseen tilaa vaunuille (ovat olleet varastossa säilössä viimeiset 8-9 vuotta). Nyt ei taida puuttua muuta kuin hoitoalusta ja pesuaineet. Ne ehtii ostaa sitten lähempänä laskettua aikaa. On jotenkin tosi lohdullista, että suurin osa hommista on jo tehty ja pian saa vain levätä ja nauttia lähestyvästä kesästä =)

Tänään oli ensimmäinen verensokerimittaus päivä. Kaikki arvot ovat jääneet todella paljon raja-arvojen alle. Nyt illalla päätin testata miten reagoi herkkuihin ja söin kulhon jäätelöä. Saa nähdä millaiset lukemat tulee hetken päästä... Onko muut mittailijat saaneet vähentää noita mittauskertoja? Mulle sanottiin, että 2 viikon mittailun jälkeen voi vähentää 2 päivään viikossa, jos arvot kunnossa. Mitä jos arvot kohoavat yli rajan? Onko jollain käynyt niin?

Barbbis 27+1
 
Pöö!

Voeevoee, huomenna pitäs men takas töihin. Ei kiinnosta paskan vertaa. Tiiminvetäjän asenne ottaa sen verta päähän, et huhheij ja asukkaat on huonokuntosia, et olen aivan satavarma, et joudun jäämään tiistai aamuvuoron jälkeen sairaslomalle. Koko viikon sattunu toi selkä kuitenkii, et.. sillai..

Ja huomenna aamulla olis se kauan odotettu kontrolliultra.. Hiukan jännittää, entiiä miks, mut kuitenkii. Huomenna on tosin vuospäivä siitä menetyksesta / leikkauksesta, et sehkä sekin vaikuttaa asiaan.. : /

Mutta, tässä sitä mahakuvaa ^_^ tänään otettu..



Emby^ ja nökö 27+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Barbamama, hyvä tietää että nää kivut nyt vain kuuluu asiaan. Ei kai tässä muu auta sit kuin mennä vähän hitaampaa loppuraskaus.

Mulla on kokemusta verensokerien mittailusta ihan useammalta vuosikymmeneltä, kun oon tyypin 1 diabeetikko. Mutta tää on niin eri juttu kuin raskausdiabetes, etten osaa kommentoida miten sit hoito suunnitellaan, jos "normaalilla" ihmisellä mittaukset on yli viiterajojen. Hyvä että Barbamama sulla on arvot pysyneet rajoissa ja tuoltahan löytyy sit käypä hoito -suositukset:
www.kaypahoito.fi - Suositukset
 
Muumimamma_ mä synnytin esikoisen perätilassa alakautta. Käännöstä yritettiin viikolla 36+ ja minusta sitä yritellään juurikin ihan tuolla lopussa, kun tuota ennen on vielä vauvalla itsellään tilaa kääntyä. Esikoista ei saatu käännettyä ja lääkäri sanoikin, että vauvalla on yleensä siihen joku syy että on "väärinpäin", hällä on parempi siellä olla sitten noin :) Tarkkaan mitattiin ja seurailtiin vauvan kokoa ja minua, että pystynkö synnyttämään alakautta, kun minäkin olin ihan kauhuissani sektiosta, en olisi sitä halunnut. Onneksi tyttö päätti sitten syntyä 4 pvää ennen laskettua aikaa ja kaikki oli hyvin, joten pystyin synnyttämään alakautta ja synnytys oli helppo. Nyt mulla tämä tiitiäinen vielä kanssa perätilassa ja odotan kyllä että hän ymmärtäisi kääntyä raivotarjontaan :D
 
Muumimamma Niin tuttu tuo: "välillä ei vaa pysty vastustamaan herkkuja". Normisti mitää ongelmia mut tän raskauden aikana nyt äl loppupuoliskolla varsinki ihan mahdotonta. ^^

Linea negra Sama itellä, mies vaa kysyi yks päivä oonko huomannu et tosi tosi haalee viiva menee, totesin etten, mut tiedänpähä nyt! :D :LOL:

Jaksaminen Mulla ihan outoa, et energiataso on joteski täs kohentunu ja myös pien kävely ei aiheuta enää nii helposti nipistelyä kuten aiemmin. :whistle: Ihanaa. :D
Nyt ei myöskää pelota liikkua pikkasen kuten aiemmilla viikoilla, joten päivät kulkevat pikkasen nopsempaa.

Hemutus Meille ois tyttö tulossa ja mies sano et menee koko matkan se viiva, meilku ei hyvää peiliä et näkis ite ja ku viel nii haalea. *heh* :D

Elokuviin nyt poitsun kanssa. :heart:

Missy ja prinsessa 29+3 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä