Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

Verenpaineet en nyt lukemia muista, mutta hyvät olivat, eivät siis koholla, eikä liian matalat. Samoin Hb mulla hyvä. Edellisessä raskaudessa ei ollut kanssa mitään ongelmia verenpaineiden tai Hb:n kanssa. Toivottavasti näin mennään tässäkin :D

Aanna täällä kanssa hölmö olo, joutuu oikein pinnistelemään töissä, että muistaa kaiken. Jotenkin sellainen hajamielinen olen ja unohtelen asioita ja höpisen kanssa mitä sattuu, ihan kuin en kävisi ihan täysillä :LOL: Kaiketi kuuluu kanssa tähän raskauteen.

Verta nenästä miten teidän nenän limakalvot? Mulla on jo jonkin aikaa ollut tosi kuivat, niin että joka päivä varmaan tulee verta nenästä. Jostain luinkin että on kanssa jonkin näköinen raskausoire tällainen. Pitää kai hakea jotain kosteuttavaa nenäsuihketta.

Ja närästys AIVAN KAUHEAA! Muutamina kertoina olen joutunut oksentamaan iltaisin, kun ruoka vaan tuppaa ängetä ylös! Renniet auttaa vähän, mutta lääkäri suositteli käyttää jotain kunnon närästyslääkettä, en muista nimeä, alkoi S:llä...:whistle: Mutta tämä vaiva on kamala ja toivon ettei pahene tästä.

Iskias vaivaa täälläkin edelleen ja lenkkeily ei ole niin kauhean tehokasta, kun vaappuen joutuu etenemään, heti rupee vasen pakara krinnaamaan kun jotain tekee tai kun makoilee pitkään sohvalla.

Muuten täällä voidaan hyvin! Työpäiviä olisi vielä 35 jäljellä kun laskin eilen, hih! Aion siis pitää pari vapaapvää ennen ä-loman alkua, mutta lomat otan rahana, kun en voi niitä säästelläkkään, kun soppari loppuu ä-loman aikana. Mitään hinkua ei ole jäädä pois töistä aiemmin, enemmänkin iskee paniikki, kun on enää niin vähän töitä, viihdyn niin täällä työssäni :D

jkoo + Pupu 26+6
 
Moikka kaikille!=)

Täällä poksutaan 28+0
Eilen eka kaatuminen koko talvena,suoraan oikeelle kyljelle ja mahakin tussahti maahan..Ei tullut mitään kipuja eikä sattunut mitenkään,eikä vuotoja ole..joten en käynyt missään näytillä. Olisiko pitänyt? olen lueskellut lääkäreitten sivuja ja jotkut sanovat että ei tarvitse mennä näytille kun ei ole mitään kipuja yms. ja vauva liikkuu. Mutta toiset taas sanovat että kannattaa käydä katsomassa ultralla istukka. Mitä mieltä te ootte? Kaatumisesta on siis jo 24 tuntia,ja vointi ei ole mihkään muuttunut,ja vauva on eloisa oma itsensä.

Mulla alkaa tulla paniikki siitä että vauva on täällä ihan kohta!! muilla paniikkia??=)

maritta83 ja mooses 28+0
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985 ja Mupelo
Heipsan ja hyvää kevään alkua kaikille!!

jkoo mainitsit tossa noista nenän limakalvoista. Mulla on ainakin ollut nenä ihan tukossa viimesyksystä asti ja tosiaan kun niistää niin verta tulee. Mulla ei normaalisti ikinä tule verta nenästä. Nyt on vielä alkamassa allergiakausi ni ajattelin vaan et onko täällä muita siitepölyallergisia ja oletteko siitä jutellut neuvolassa. Mietin vaan et itse en ole vielä asiasta puhunut, mutta vähän pohdituttaa et voiko jotain lääkkeitä ollenkaan käyttää??

Sitten vielä semmonen että oletteko ostaneet tukisukkia ja jos niin mistä? Ajattelin vaan saako niitä muualta kuin netistä tilaamalla, kun semmoset olis nyt akuutisti hankintalistalla.

Muuten omaanapaa. Supparit on kyllä helpottamaan päin, mutta todella rauhallisesti saa kyllä otta, kun välillä niitä tulee ihan kun nopeasti nousee ylös ja ottaa muutaman ripeän askeleen. No parin viikon kuluttua taas tarkistetaan toi kohdunsuun tilanne et toivottavasti ei ole nyt lähteny aukeamaan. Kun sen lääkityksen aloittaminen ei kuulosta mitenkään mukavalta...

No mutta ihanaa että lumet sulaa ja kevät tulee kyllä se vaan ihmeesti mieltä virkistää tuo valo ja lämpö :) :)

*madde + topi 27+6*
 
maritta: Mä oon kaatunut nyt viikon sisällä pariin otteeseen. Ekalla kerralla reiden kautta kyljelle ja osittain sain tukea myös vasemmalla kädellä ja tokan kerran humpsahdin jalan päälle. Tosin mulla jalkapallomaalivahdin tausta, että osaan tulla suht pehmeästi alas. Mahaan ei sattunut, vuotoja ei ilmaantunut eikä muitakaan kipuja sekä vauva liikkuu normaalisti niin en ole mennyt näytille. Toisaalta ainahan sinne synnärille voi soittaa ja kysyä miten tulisi toimia.
 
Kiitti MUPELOLLE vastauksesta=)
Ei enää mietitytä mielessä..soitan sitten lääkäriin tietysti jos jotain kipuja yms. tulee.
Säikäytti vaan tuo kaatuminen. molemmissa polvissa kauheet mustelmat,joten kaippa polvet osui maahan ensin.
 
Madde84 mulla kanssa nenä myöskin tukossa, eikä verta normaalisti tule, mutta nyt raskauden aikana tullut. Mulla on siitepölyallergia ja muistaisin, ettei siihen saa syödä mitään lääkkeitä, vaan käyttää jotain nenäsumutetta ja silmätippoja jos tarvis. Esikoisen odotuksen aikana allergiaoireet vähenivät huomattavasti, kun yleensä olen ihan tukossa. Käytin silti varoiksi sellaista allergiseen nuhaan tarkoitettua nenäsumutetta. Toivottavasti nytkin menisi pienillä oireilla tämä kevät, sinulla kanssa. Neuvolassa sanottiin, että raskaus voi lieventää tai jopa poistaa toisilla allergiaoireet :)

Kaatunut olen minäkin kerran, kyljelleni. En käynyt tarkastuksella, kun ei mitään oireita siitä tullut.

Vähän on paniikkia siitä, että vauva on pian täällä. Tai oikeestaan synnytys alkanut jännittämään vähäsen :D
 
Heipsunkeipsun!

Emby^ ; kiva kuulla, hieno juttu!

Nenä ; mulla eilettäin tuli ihan reippaasti taas verta, mut tyrehty melkoisen nopeasti kuitenkin. Tänään nenä ihan tukossa, kun kuiva veri paakkuuntunu sieraimiin. Varovasti olen yrittäny niistellä, ettei räjähdä uudelleen :)
Nyt raskauden aikana on välillä käyny ihan ärsyttäväksi tuo nenäverenvuoto.

Kaatumisesta ; minä kaaduin silloin alkuraskauden aikana ja se kerta onkin saanu minut ihan varpailleni, tepsuttelen toisinaan ihan ylivarovaisesti :) näytänki varmasti aika hauskalta..

Kuulostaako kenellekään tutulta ; pari viikkoa sitten, kun kävelin kotiin (ehkä hieman normaalia reippaampaa tahtia, kun oli niin hyvät viisut soittimessa :) ja kotiin päästyä iski aivan TOLKUTON kipu oikealle alavatsalle. Ajattelin, että se on jonkin sortin revähdys ja vähän yritin varovaisesti venytellä sitä. Kipu lähti, mutta se ilmenee aaltomaisesti, välillä ei mitään ja välillä hetkittäin todella kipeä. En enää usko revähdykseenkään, koska paikka on hieman outo. Mutta en ole oikein osannut suurta stressiäkään asiasta ottaa, kun masun myötä on tullut paljon muutaki outoa :)
Mutta, onko jollakulla ollut samaa ja otitteko asiasta erityisemmin selvää?

Biegga ja pikkuinen, POKSPOKS 27
 
Tänään vähän parempi päivä!
Viikot 28+1. Väsyttää toki, mutta ei sietämättömästi.
Barbamama: mulla verenpaine ollut yleensä siinä 70-75/ 113-125. Eli ihan hyvät.
Madde84: kaksi ekaa raskautta pärjäsin ihan lentosukilla, tyyliin Prismasta. Auttoivat vähäsen. Nyt ovat suonikohjut ja ongelmat ja kivut sitä luokkaa, ettei puhettakaan. Ostin alkuraskaudesta apteekista polvipituiset tukisukat, mutta niissä onkin resori, mikä ei oo hyvä ollenkaan :( Ja tosiaan ei muutenkaan enää auttanut noin lyhyet ja tehottomat sukat. Ostin Sigvaris-mammasukkikset sitten, ihan lääkinnällisellä vahvuudella, 130e investointi mutta todellakin kannatti mun tapauksessani. Kävin paikallisessa liikkeessä mittauttamassa jalat, että osattiin valita oikea koko. Jalat voivat paljon paremmin. Silti iltaisin ilman sukkiksia ja joskus muutoinkin kärsin kivuista. Yleensä iltapesun jälkeen vaihdan hetkeksi polvipituiset sukat, yön olen ilman tukisukkia ja aamulla taas nuo sukkikset jalkaan. Kevät hieman hirvittää, mahtavat olla kuumat nuo sukkikset!
 
Tervetuloa mukaan hanska77 :)

Mulla kanssa on ollu nenä tukkonen/kuiva jo aikas pitkään. verta tulee yleensä aamul ku niistää..mut yleensä o kuivunutta.

vauvan tulo paniikkia myös täällä nyt koittanut saada kaiken mahdollisen viimeistään hommattua ja valmiiks :D

Millasia masuja teillä on?? laitoin kuvan omasta :)



Aijaa.com - 28+2 - 9820900


Taistis ja pikkuneiti 28+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka=)
BIEGGA- Mulla ollu monta kertaa sama juttu..vähänkin jos lujempaa kävelen lenkin niin ai että sattuu oikeelle alavatsaan..Neuvolassa sanoi että voi olla kohtukipuja,eli kohtu vaan kasvaa vauhdilla=) eli ei syytä huoleen,mulla helpottaa heti kun lopettaa kävelyn ja on paikoillaan.

Mukava kuulla siis että muillakin on pientä paniikkia jo havaittavissa=)
Meillä kaikki vauvan tavarat yms. muut on vielä varastossa..Mutta ajattelin ens viikolla ruveta laittamaan tavaroita paikoilleen=)

maritta83 ja mooses 28+0
 
Morjens!!
Noista tavaroista...luulisin et ollaan hommattu kaik, hoitoalusta puuttuu kyl viel ku en ole päättäny et kova vaiko pehmoine...ja tiedän tulee viel vastaan et jotain puuttuu ;) me asutaan toistaiseksi kaksiossa (rakennetaan tähä samaan syssyyn) ettei kauheasti oo tilaa tavaroille :x ja olen alkanu pesemään vauvan vaattei ja nyt ku kattelen niit ni oon varma et on liiikkaa tullu ostettuu :headwall: mutku en vaan oo voinu vastustaa ku on tullu kivoi vaattei vastaan..
Mulla ei oikeen oo ajatukset viel tohon synnytykseen menny ainoastaan sivuttaa asiaa siin kohtaa ku pelkään et Pätkis tulee aikaisemmi ulos!! ollaan miehen kans molemmat tultu aikaisemmi (mä sen takia ku mun mutsil oli kaksoiskohtu ja äijäl muute vaa kiirus :LOL: ) toisaalt odotan innoll jo mut välil tulee pieni paniikki et miten menee sitku Pätkis on ulkona mahast...
Tiituliini ja JätkänPätkä rv 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Nenä on kuiva ollu koko raskausajan ja niistellä saa aamuin kuivaa verta. Verenvuotoa ei oo ollu kyllä, mutta ei ihme jos olis. Suolasuihketta taitaapi apteekkit myydä millä on turvallista kosteutella limakalvoi. No nyt iski nuha kunnon tukkeella joten niistää saa ihan huolella h ö h.

Tukisukkia saa osteltuu myös terveysjalkine liikkeistä, noiden perus markettien lisäks. Parhaimpia on noi hintavat mittauksen kautta tilattavat tukisukat. En oo ite alkanu kyllä käyttää, jonku verran jalat särkee. Lepo helpottaa ja urheilusta on apua.

tääl kans kinnaa millon mistäkin puolelta kohtua ja nivuset särkee aika herkästi (varsinkin urheilun jälkeen). Selkää ei vielä vaivaa yhtään vaikka painoa on melkein se 10kg tullu. Oon alkanu nukkuu selälleen, tai herään öisin selältään kun lähen wc:n könyy (jossa tulee x2 yöllä käytyä)

Tervetuloa ryhmään mukaan hanska, onko menny mukavasti raskaus?

(.) sokerirasitus ens viikolla ja seuraava neuvola myös. Eilen ultrasin töissä pientä ja jos ei poika tule ei tule kyllä kellekkään :) napanuoraa kädessä heilutteli ja selällään makoili kasvot kohti taivasta. Ei siis ihme, että potkut ja nyrkin iskut tuntuu ylävatsalla. Työpäiviä on siis 27kpl! Hui!

Sandra ja Mini 26+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon kans kaatunut kerran, lensin viime viikolla jäisessä mäessä pyrstölleni oikein kaaressa. Kyynärvarresta kuoriutui ihoa (vaikka oli siis takki + paita päällä), mutta ei muuta damagea. Esikoista odottaessa kaaduin skootterilla rv 15 tienoilla, sen jälkeen otin vähän rauhallisemmin...

Mulla on painoa tullut noin 11 kiloa nyt. Neuvolassa sanoivat, että ihan OK, noin 550 g/vko oli kertynyt viime kerrasta.

Tervetuloa mukaan hanska!

Toinen hoitoalusta ostettiin tällä viikolla, kun meillä on nyt 2 vessaa, ja turvaportit ostetaan rappusiin, kun naapuri on sopivasti muuttamassa ja myymässä omiaan pois. Muutenhan nyt ei porteilla olis vielä kiire.

Sellaisia täällä. Ja poks.

Maikki rv 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
nenäverenvuodosta Mulla tasaisin väliajoin alkaa ihan yks kaks vuotamaan verta nenästä. Kivaa varsinkin sillon, kun on junassa eikä mitään paperia missään :D Onneksi oli ystävällinen kanssamatkustaja, joka kaivoi laukustaan paperia! Nenä on muutenkin aina tukossa ja melkein poikkeuksetta tulee joka kerta verta, kun niistää.

liitoskivuista Täällä on parina viime päivänä tullu kuvioon mukaan inhat liitoskivut. Kävellessä tuntuu, että jossain tuolla alakerrassa tai nivusissa joku luu tai liitos katkeaa ihan justiinsa. Varsinkin, kun on istunu pidempään paikoillaan, niin sen jälkeen kävely on ihan tuskaista. Samaten, jos kävelee pidempään, niin toi häpyliitos alkaa juilimaan. En yhtään ihmettele enää, miksi raskaana olevat alkaa jossain vaiheessa kävellä kuin pingviinit :D Aika helpolla oon kyllä tähän asti raskausoireiden/vaivojen kanssa päässy, joten ehkä se täytyy jotain välillä kestääkin.

Vauvan tavaroista Meiltä puuttuu vielä ainakin hoitotaso, sitteri ja amme. Nii ja patja pinnikseen. Ja imetystyynyn haluaisin hommata. Vähän täälläkin on tullut sellainen pieni paniikki, että ei tässä nyt NIIN paljon tota aikaa enää ole! Ois ihanaa laittaa vauvanhuone kuntoon, mutta ensin tarvis saada vaatehuonetta siistittyä ja tyhjennettyä, että sais tulevasta vauvanhuoneesta siirrettyä tavarat vaatehuoneeseen. Ja sitten pitäis saada mies huonekalukaupoille ja jotain tapettiakin haluaisin vauvalle laittaa. Siinä miehen kaupoille saamisessa onkin se suurin homma ;)

Tiituliini mustakin tuntuu, että oon ostanu ihan liikaa vaatteita. Mutta kun ei sitä vaan voi vastustaa kiusausta, kun näkee jotain kivaa :D Tosin melkein kaikki on ollu jossain alessa, mitä oon ostanu.

Sandrastiina vitsi mä oon niin kade sulle tosta "työsuhde-edusta", kun pääset töissä ultralla vilkaisemaan pientä :)

Liikkeet on jotenkin vahvistuneet ja muuttuneet viime päivinä. Ihanaa :heart:

Sanmar + superpapunen 29+4
 
Tosiaan toi imetystyyny, testasin yhtä vkoloppuna ja totesin tekeväni sen ite. Ovat ihan sairaan kalliita! Tää oli sellanen neliön mallinen niinku pöydän laittais tohon lanteille. Oli myös 2kk ikäinen pieni testipoika siinä sylissä ja hui mitä tunnepurkauksia siitä iski kun oma maha alko vielä kaivata huomiota. Helppomalli kyl tehä kunhan löydän jotain pehmeetä tyrokspalloa jostain...
 
Sandrastiina niitä styrokspalloja saa kuulemma esim. Sotkasta, ne on säkkituolin lisätäytettä.

Itselläni on jo pitempään käytössä ollut Doomoon isompi imetystyyny ihan tukityyny käytössä, saa hyvin tuettua asentoa kyljellä nukkuessa:)
 
Imetystyynyn meinaan myös hankkia (katsotaan saisinko joltain käytettynä). Esikoisen kanssa aina virittelin jotain sohvatyynyjä, kun ei muuten meinannut löytyä sopivaa asentoa ja silloin olisin kaivannut imetystyynyä. Hirveän hintaisia kyllä näyttävät olevan...
 
Tavaroista meilä puuttuu vielä vaunut, sitteri ja amme. Esikoisen rattaat nyt myytiin, kun on niin tyttömäiset, ettei sitten pojalle mene. Joten uudet neutraalit Emmaljungan City Crossit ostetaan. Imetystyynyn ostin kanssa, koska muistan että oli hankalaa imettää istuallaan esikoista ja sai tosiaan väsätä kaikkia tyynyvirityksiä. Tyynyn tilasin Hobby Hallista, kun on/oli ne Hobbalot ja siellä oli tarjous 29€, eli edullisesti sen sai :)

Painonnousu miten se menikään, kun eikö jollain viikoilla painon piti alkaa nousta tietyn määrän vkossa vai kuukaudessa?? Vai muistanko ihan omiani....=) Mulla nyt painoa tullut 10kg.

jkoo + Pupu 27+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Imetystyny jota testasin löyty eilen vahingossa netistä ja nähtävästi onkin halpaa mallia :) Etsin harsoja jotka tuolla on myös edullisia..
Vaunula.fi - Lastentarvikkeita suoraan maahantuojalta!

Ja kiitos Maddelle aivoista jotka multa puuttuu, varastossa on yksi säkkituoli :) Ei muutakun silpuksi vaan! Olisin varmaan ettiny koko kevään styroxia ja sitten ku tyyny on valmis avannu komeron oven ja taddadaaa. Olen taantunut t o d e l l a pahasti siis (tästä joku taisi kansa kommentoida ylempänä) aivot ihan muusia ja en tiedä, kuule tai muista mitään asioita mitkä ei liity miniin... Töissä saan hieman kuittia (lue hyväntahtoista vittuilua), koska en ole millään tavalla rauhallinen tai paikoillani oleva ihminen- energinen ja sähäkkä kuvais paremmin (tätä ei todellakaan ole havaittavissa)..
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
hanska77 Tervetuloa mukaan vain! :flower: :heart:

Sandrastiina Tuota nuhaa taitaa tosiaan liikkeella olla, ku itellä nyt neljäs päivä ja vihdoinki nenä ei vuoda ku seula kokoajan. Mut katellaan vielä kuha tää päivä eteenpäin menee vielä. :whistle: Toivottavasti nyt pysyis olo parempana, tosin kurkku oli aamulla vaihteeks kipee ja vielki tuntuu ikävältä ettei täs ihan vielä tervehdytty kyllä ole.
Itse olen käyttänyt sitä nenäkannuu ja huuhdellu sillä, ollu tosi hyvä.

Sanmar Tuo pingviini-juttu on kyl iha tosi. Kaikenlisäks tuolku yrittää varoa tuota jäätä ja muuteski mun pitää kävellä tosi rauhallisesti, tulee ihan itelle ton mahan kans pingviini-olo! :D |O

Liikkeistä Täällä masukki välil viettää hyvinki rauhallisia hetkiä ja sit tökkäsee vain vähäsen, tie mistä johtuu. Ite mietin et varmaa tää jatkuva niistäminen on vieny kaiken huomion sellaseen möyrintää pikkuiseltaki ku kokoajan masu "tärisee" niistäessä. =) Mut onneksi sentäs tunnen likkeet ni ei tartte paniikkiin mennä. :whistle: :ashamed: :saint:

Perjantain kontrollia odottaessa..
Missy ja prinsessa 28+5 :heart: :heart: :heart:
 
Tavaroista Meillä on esikoisen ajalta ihan hyvin kaikki säilyny tai ainakin toivottavasti :) Viikonloppuna ostin uuden hoitoalustan kun vanha meni käytössä rikki. Meillä hoitopöytänä esikoisen aikana toimi ihan Ikean Malm-lipasto, joka nyt menee esikoisen huoneeseen lelulipastoksi ja meidän uusi "hoitopöytä" on uuden talon khh:n taso. Ainoat mitä pitää ostaa niin on varmaan toinen punkka, tuttipullot, tutit ja rintakumit. Vaatteiden pesu ja esilleotto menee mulla varmaan vasta sinne äitiyslomaan, koska meillä pitäis olla nyt tasan kahden viikon päästä sisäänmuutotarkastus :heart: :D :heart: VOI LUOJA tuota päivää on odotettu 9kk!! että päästään muuttamaan pois ANOPPILASTA omaan RAUHAAN! Eli mulla menee varmaan eka kuukausi tavaroiden paikoilleen laittamiseen ja sit alkaakin äippäloma toukokuus ja sinä aikana meinaan pestä ja laittaa vauvan tavarat valmiiksi. Vauvalle on oma huone, mutta en taida sitä sen kummemmin tässä vaiheessa vielä laittaa, koska hoitopöytä on kodinhoitohuoneessa ja vauva nukkuu meidän kanssa, joten sen huoneen sisustus siirtyy sit siihen kunnes vauva siirretään nukkumaan omaan huoneeseen.

Imetystyyny Mä ostin esikoisen odotusaikana silloin imetystyynyn, Doomoo Buddyn ja tykkäsin ihan pirusti, sopi mulle. Tosi hyvä laatuinen. Nyt mä tilasin sinne lisätäytettä ja pesin sen ja nukun sen kanssa, kun helpottaa nukkumista kun laittaa sen jalkojen väliin, on jotenkin parempi asento, mulla oli se esikoisen odotusaikanakin mun "unikaverina" siihen saakka kunnes vauva syntyi :)

Ens viikolla olis sitten neuvola ja mun oma ykstyiselle varattu ultra :)

Hulinaa kyllä riittää tässä ennen muuttoa ja muuton jälkeen ihan kivasti että veikkaan mulle tulevan jopa kiire kaikkien tavaroiden järjestelemisien kanssa ennekuin vauva syntyy... Eipähän tuu aika pitkäksi :) Mutta se on sit eri asia kuinka kroppa kestää kaiken... nimittäin iskias välillä vihoittelee ikävästi, varsinkin töissä kun joutuu istuskella :/

PikkuMyy ja "kikko" 28+4
 
Onko kenelläkään kokemusta semmoisesta hoitotasosta jonka pohjassa on siis valmiiksi kovike, että voi laittaa vaikka pinniksen päälle?
Hokasin eilen että semmosiakin näköjään on, ettei tartte ostaa erikseen sitä puista hoitoalustaa ja siihen sitä pehmikettä.. mut onko tuo millainen käytössä?
Kestääkö se pohja ihan kunnolla painoa?
 

Yhteistyössä