Kesäkuun keijukaiset tammikuussa

Kävin tänään rakenneultrassa. rv 21+0. Koko vastas 6 päivää pienempää, mutta tasaista kasvua. Rakenteet kunnossa. Istukka takaseinämässä, mutta alhaalla ja aikalailla kohdunsuun päällä eli istukka kontrolliin rv 32. Samalla katotaan sit kasvua. Sukupuolta ku katottiin niin laitto jalat ristiin ja kädenki siihen päälle ettei varmasti nähä kumpi on
:D Edestä ei nähnyt, mutta takaa katsottaessa vois olla tyttö <3 Viikon päästä sit neuvolaan.
 
Kävin tänään rakenneultrassa. rv 21+0. Koko vastas 6 päivää pienempää, mutta tasaista kasvua. Rakenteet kunnossa. Istukka takaseinämässä, mutta alhaalla ja aikalailla kohdunsuun päällä eli istukka kontrolliin rv 32. Samalla katotaan sit kasvua. Sukupuolta ku katottiin niin laitto jalat ristiin ja kädenki siihen päälle ettei varmasti nähä kumpi on
:D Edestä ei nähnyt, mutta takaa katsottaessa vois olla tyttö <3 Viikon päästä sit neuvolaan.
Ihanan häveliäs pikkuinen! :LOL: Onnea kovasti hyvistä ultratuloksista. (y)
 
Kävin tänään rakenneultrassa. rv 21+0. Koko vastas 6 päivää pienempää, mutta tasaista kasvua. Rakenteet kunnossa. Istukka takaseinämässä, mutta alhaalla ja aikalailla kohdunsuun päällä eli istukka kontrolliin rv 32. Samalla katotaan sit kasvua. Sukupuolta ku katottiin niin laitto jalat ristiin ja kädenki siihen päälle ettei varmasti nähä kumpi on
:D Edestä ei nähnyt, mutta takaa katsottaessa vois olla tyttö <3 Viikon päästä sit neuvolaan.
Ei ollut niin kuin meidän pieni, haarat levällään ja jalkapohjat vielä yhdessä, semmoisessa jooga-asennossa :D
 
@mimma] mulla oli kans ne arat rinnat ja kyselin niistä..ollut jo varmaan pari kk ihan järkkykipeet varsinkin just yöllä ja sitten aamulla kun nousee!

@mannamakaroni ,tosi ikävä tilanne sulla töissä, itse en varmaan enää pystyisi piilotteleen tätä maha, alkaa olla jo ihan selvä tapaus. Oltiin vissiin aika lailla samoilla rv:lla joten tsemppiä!!

Mulla on kyllä ihan selkeä poikaOLO ollut ihan alusta lähtien, saa nähdä sitten osuuko oikein! :) Muutama viikko joutuu vielä oottelee,ei malttais millään! Onnea teille muille hyvistä ultrauutisista!!

Giina18+1
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Facebook ryhmään ei enää ilmeisesti saa liittyä niin ajattelin että olis johonkin keskusteluun mukava liittyä jos vaan vielä voi? kun ei ole ketään kavereita vielä samassa elämäntilanteessa... Olen kohta 23v ja ensimmäistä lasta odottelen raskausviikolla 21. 6.6.2017 olis laskettu aika. Eilen oli ultra ja kaikki kunnossa pienellä tytöllä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Tervetuloa mukaan josssunen :) Tänne mahtuu kyllä höpöttelemään.

Meillä onkin peräkkäisinä päivinä la, minulla 5.6.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta!
Kiitos!! Ja mukavaa kun pääsee höpöttelemään samassa tilanteessa olevien kanssa :) mites olitteko muut kertonu jo töissä raskaudesta? Miten siihen pomo reagoi? Mun pitäis ens viikolla kertoa ja vähän jännittää mitä pomo sanoo :eek:
 
Minä kerroin jo kuukausi sitten. Miespomo joko itsellään 5 lasta, onnitteli ja oli ihan iloisen oloinen mun puolesta. Vähän jännitti kertoa uudesta tulokkaasta, palasin edelliseltä äitiyslomalta vasta syyskuussa nimittäin :D Tiesin kuitenkin pomon mukavaksi mieheksi joka varmasti ymmärtää nämä jutut
 
Tervetuloa mukaan turisemaan, @josssunen ! (y)

Mä en oo kertonut vieläkään pomolle, vaikka haluaisin kyllä. Meillä on vaan niin sekava tilanne töissä että odottelen että saan eka uuden sopparin allekirjoitettavaksi. Avauduinkin tästä jo aamulla sen verran, etten ehkä nyt enää enempää... :geek:
 
Tervetuloa josssunen! Kiva kun uusia vielä tulee mukaan :)

Töissä kerroin heti nt-ultran jälkeen. Olikin jo vähän tuskaa pitää omia housuja mutta kun en viitsinyt mammafarkkuihin vaihtaa kun pukuhuoneessa olis kuitenkin työkaverit huomanneet. Pomo ei ollut töissä niinä muutamana päivänä ja halusin asian pois päiväjärjestyksestä niin kerroin pomosta seuraavalle esimiehelle. Hän suhtautui ihan positiivisesti (on itsekin pienten lasten isä) ja pomokin kävi sitten myöhemmin onnittelemassa. Ylipäätään lähimmät työkaverit ovat olleet innoissaan mukana vauvajutuissa.

Särö 21+0
 
Ehkä pitää vaan itekkin rohkaistua! Meilläkin miesvaltainen ala et tulee kyllä päällikölle puskista, mut ei voi mitään :D mulla on vatsakin niin pieni ettei kukaan oo alkanu edes epäilee mitään..
Ootte varmaan matkustelustakin puhunu, puhelimella hankala lukea noita vanhempia juttuja, mut jos ootte matkustanu raskaana niin mitä ootte uskaltanu syödä siellä:geek: me lähetään kohta teneriffalle ja oon kuumeisesti pohtinu mitä siellä uskaltaa laittaa suuhunsao_O
Ja kiitos kun ootte ottanu mut näin hyvin vastaan:)
 
Mä jouduin kertomaan töissä melkein heti testin tehtyäni ku ei voi kaikkia töitä tehdä raskaana ollessa. Järjestänpähän muille töitä ku jään äitiyslomalle :D meillä on määräaikaisia töissä niin piteneepä jollain pesti nyt. Ja itseasiassa meitä on kaks sielä ja jäädään vielä samaan aikaan pois. Ihana ku saa keskustella raskaudesta.
 
Mä en viime raskaudessa matkustanut ja tässäkin vielä on matka vasta edessä, eikä olla edes vielä kohdetta päätetty :D Tosi hyvä siis vastailla, mutta olen valmiiksi ajatellut että luotan silmämääräiseen arvioon ruoista ja tuoksuun. Aion myös ruokailla siisteissä ruokapaikoissa joissa on syömässä paljon paikallisia ihmisiä, ne ovat parhaat paikat yleensä ja niissä elintarvikkeiden vaihtuvuus on suurempaa. Yritän noudattaa neuvolasta saatuja ohjeita kuumentamisen ja juustojen ym osalta, äyriäisiä en ehkä ulkomailla uskalla syödä. Kovin eksoottiseen paikkaan ei olla suuntaamassa :) Ehkä Espanjaan, Kanarialle, Unkariin tai vastaavaan kohteeseen.
 
Kaalipataa en tosiaan oo tehny koskaan ennen , mutta nyt on kaali niin halpaa ja aatteelin kokeilla... rakastuin täysin. Ja koska meillä ei muut siitä tykkää niin saan syödä yksin koko kattilallisen :D

Jännäjuttu että nyt parin viikon hyvänolon jälkeen tullut oksetus takasin. Aamulla söin leivän, nousin tuolilta ja menin päästämään koiran sisälle. Kävely alko oksettamaan, olin hakemas maitoa jääkaapista niin oksetus paheni ja viimenen pisara oli kun märänkoiran haju iski nenään.. sitte juostiin kilpaa oksennuksen kanssa vessaan :sick:

Huomenna rakenneultra, jännittää onko kaikki hyvin :O

Huomasin muittenkin lukevan Tammikuun ketjua :sneaky: Tulee jo hirvittävä synnytys kuume kun niitten synytyksiä ja odotuksia lukee :whistle:

mimma 20+6
 
Minäkin oon lukenut tammikuun ketjua :D Kiva lueskella muiden viime hetkien kuulumisia vielä vauva masussa ja jo synnyttäneiden juttuja. Sopii toivoa vaan ettei kovin nopeaa synnytystä tukisi, että ehtii esikoisen saada mummolle hoitoon sitten kun lähtö synnärille tulee :)

Tsemppiä mimma] ultraan ;) Kerro sitten kuulumisia miten meni, kun hyvältä tuntuu.

Pitäisiköhän tehdä itsekin kaalilaatikkoa huomenna. En ole pitkään aikaan tehnyt. Puolukoita olisi pakastimessa, voisi tehdä itse survosta. Hyviä ideoita täältä saa ;) Sitten jos turvottaa niin maha on entistä pallompi :D
 
Kyllä Euroopassa matkustaessa voi aika huolettomin mielin syödä samoja sääntöjä noudattaen kuin Suomessakin. :) Maitotuotteet on pastöroituja, ja silmällä yleensä näkee, onko joku paikka siisti vai ei. Tuoreita vihanneksia ja kuorimattomia hedelmiä kannattaa vältellä, koska niistä voi saada herkemmin toksoplasmoosin helpommin kuin Suomessa, ja mä en myöskään ole uskaltanut äyriäisiin koskea (tosin eipä kyllä tekisi hirveästi mielikään vaikka yleensä kyllä tykkään kovasti). Hauskaa reissua kaikille onnellisille matkaan lähteville! (y)
 
Nyt on kaalilaatikko uunissa ja puolukoita sulamassa ;) Käytiin äsken poitsun kanssa tunnin vaunulenkillä ja kylläpä pisti väsyttämään, satoi vielä märkää lunta koko matkan. Jospa itsekin rupeis kohta päikkäreille, poika meni jo, sitten unien jälkeen kaalilaatikko maistuu :)
Laskiaispullia ajattelin jälkkäriks sitten.

Huomenna hemmottelen itseäni menemällä ensin kuntosalille, sen jälkeen saunon oikein pitkän kaavan mukaan (miedoissa löylyissä ettei huimaa vaan) ja sitten lounaalle kaverin kanssa, ai miten ihanalle kuulostaa jo nyt!

Rusetti temmeltää mahassa minkä ehtii ja mahakin on vähän taas kasvanut, huomaa nousta kiristävistä treenivaatteista :D 31.1 päivä on seuraava neuvola, sitten saankin jo Kelalle todistuksen raskaudesta.

Nobelius & rusetti 21+0 poks!
 
Eilen kun makasin sohvalla ja korjasin asentoa vatsassa muljahti oikeen kunnolla ja kyyneleet vaan nousi silmiin että nytkö se liikkui!

Äsken samoin, makasin ja olin nousemassa niin sama juttu.

Onkohan liike/vaihtaakohan vauva asentoa? Tuntuu siis siltä kun joku sisäelin muljahtaisi paikaltaan, jos en ois raskaana huolestuisin tollasesta tuntemuksesta :ROFLMAO: Harmi vaan kun tullu yhen kerran niin ei voi miettiä sen tarkemmin ja kun tullu just tollasessa tilanteessa ku vähä liikahtaa, tulis edes paikalla ollessa! :ROFLMAO:
 
Mulla ainakin välillä vauvan liikkeet tuntuu juurikin semmosina isompina muljahduksina, @Miaaak , eli voi ihan hyvin olla että pieni on siellä vaihtanut asentoa. (y)

Mä lähden nyt ostamaan loput aineet kaalipataan, joten meilläkin syödään tänään kaalia! :p En kyllä taida jaksaa pullaa leipoa laskiaispullia varten, vaikka nyt rupes niitäkin tekemään mieli... Ehkä ensi viikonloppuna sitten. Kamalaa kun on nykyään koko ajan nälkä niin kaikki ruoka kuulostaa niin herkulliselta... :D
 
Mä just lääkärineuvolassa kysyin tuosta matkustelusta ja ruokailusta, että mitä uskaltaa syödä. Lääkäri sano, että hänen pitäis varmaan lääkärinä sanoa että välttele kaikkea, mutta jatkoi sitten että silmämääräisesti voi kattoa että rafla on hygieeninen ja se riittää. Ainut minkä kielsi oli raaka liha. Tämä toki yhden lääkärin mielipide :) ..jonka mukaan kyllä aion ite noin kk päästä kanarialla mennä :) kehotti lennon ajan juomaan paljon vettä ja sitte jaloitella (..matkalla vessaan).
 
Hauskaa, jotta teillon kaalipadat tulonpäällä :D
Mäki taidan sitä väsätä taas huomenna tai ylihuomenna :p
Nyt aattelin näin illan iloks vääntää pienen sämpylätaikinan ja pistää päälle isot juuston palat niin, jotta tulee ihania lämpösiä juusto sämpylöitä :whistle:

Ultrassa tänään käyty, kaikki vallan mainiosti :) Ei suostunut vauva näyttää kasvoja kertaakaan.. kokoajan oli nyrkit silmillä tai jos sattui näyttämään peukkua ja heiluttelemaan niin katsoi toiseen suuntaan :D
Ja sukupuoltahan ei otettu selville.

Ensimmäinen vauvanvaate ostos tehty ja mukaan tarttui pieni söpö neutraali body ja pikkuunen pipo :)

Nyt täytyy mennä ennen ku syön pelkän taikinan ku on niin sämpylä nälkä.

Ja Miiak Täälä kans välillä muljahtaa oikeen huolella , juurikin niin että tuntuu kuin joku lähtisi paikaltaan tms, mutta vauva se siä muljuaa :D
Illan jatkoja toivottelee mimma ja pikkunen
21+0 poks :)
 
Miiak mullakin vatsassa tuntuu välillä isoja muljahteluja ja sit ihan ku ois elohiiri masussa :love: Tuntuu kyllä nyt jo ihan selville potkuille ja mieskin tuntee ne selvästi :)

Minkä kokosia vauvanvaatteita ootte ostanu?

Mäkin kerroin töissä nyt raskaudesta ja päällikkö onnitteli mutta ei oikein muuta sit sanonutkaan:confused: mutta nyt on onneks sanottu! :D

Kiva kuulla että teilläkin mimma kaikki ultrassa hyvin(y)
 
Mä en oo ostanut vielä melkein yhtään vaatteita - yhden ainoan bodyn koossa 62 muistaakseni. Nyt yritin juuri aamulla katsoa h&m:n alennusmyynneistä (netistä) tarjouksia jos olisin ostanut muutaman bodyn ja housut koossa 50 ja 56, mutta ainakin ale-tuotteet oli kaikki menneet jo noissa pienimmissä koissa. :unsure: En kovin monen kaupan lastenvaatteista täällä oikein tykkää, tuntuvat olevan sellaisia ylihempeitä värejä ja ihan kummallisia materiaaleja. Tykkäisin vaikka Lindexin ja KappAhlin vaatteista, ja sais olla hyviä pehmosia materiaaleja ja sopivan neutraali värimaailma... Ajattelin ostaa valmiiksi muutaman vaatekerran pieniä kokoja ja sitten katsoa vähän oman tuntuman mukaan, mitä tarvitaan lisää. Varmaan helpompi arvioida sitten kun vauva on jo saapunut. :rolleyes:

Onko teidän muiden tarvinnut viime aikoina lisätä syömisiänne paljonkin? Musta tuntuu että koko ajan on ihan huutava nälkä, ja syön ihan valtavia annoksia... Sinänsä ihan terveellistä, kasvispainotteista kotiruokaa, mutta silti hirvittää. Olen ehkä normaalisti vähän turhan pieniruokainen, eli senkin takia varmaan tuntuu niin kummalta ahtaa tällä viisiin, mutta pelottaa vaan että tällä menolla kerrytän ihan hirveät lukemat painoa kesään asti. :eek:
 
Mä oon kattellu kans nyt netistä jonkin verran vaatteita mut tuntuu jotenki vaikeelta ostaa niitä kun en yhtään tiedä et millaset olis hyviä ja helppoja ja kauan ne sit mahtuu ja mitä saa vanhempien varastoista :rolleyes: mut eiköhän se tässä ala selkeytymään mitä pitää ostaa ja mitä ei tarvi heti :D mutta kiitos vähän koko vinkeistä(y)

Huomasin kans ite et nyt parin viimesen päivän aikana on ollu koko aika nälkä ja yrittäny toppuutella ettei koko aika söis...:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä