**Kesäkuun kullanmurut 2014** Joulukuussa

Mulla taas eilen niin paha olo koko illan että en voinut syödä yhtään mitään. Oksennus ei ollut kaukana, päätäkin jomotti ihan urakalla. Tänään aamulla hiukan kahvia, ja jukurttia pysy sisällä ja nyt olo jo jotenkin parempi.

Tälläistä pahaa oloa ei ole ollut kummastakaan pojasta, ja tää on mulle siksi ihan uutta ja outoa. Mutta voisi kyllä loppua pian. Hyvä kuitenkin tietää että vauvalla kaikki hyvin. :)

Sanna-M ja Papu rv 12+6
 
Jännä, että olette ehtineet jo monissa ultrissa käydä vähillä viikoilla :O
Mulla tänään 12+0, ja ensimmäinen neuvolan kautta saatu ultra on vasta huomenna! Hätähousuna olen itse käynyt yksityisellä ultrassa. Yksi neuvolakäynti takana, ja siellä vain juteltiin. Sieltä sain ajan neuvolalääkärille, mutta myöhemmin se peruttiin, ja tilalle tuli tuo äitiyspolin lääkäriaika siis huomiselle.

Mulla on kaikki oireet pientä tissikipua lukuunottamatta häipyneet, no, aamuisin hirveä kiirus pissalle... Tissit ei oo kasvaneet yhtään, onneksi, maha senkin edestä. Näytän niin kuin raskaus olisi jo pidemmälläkin. Öisin kylkeä kääntäessä käy kyllä tosi kipeää rintoihin, tekisi mieli "teipata" ne paikoilleen :)

Raskauspahoinvointia minulla ei ole ollut missään vaiheessa, mutta maanantai aamuna vessaan mennessä yhtäkkiä piti oksentaa. Sen jälkeen ei taas mitään.

Tsemppiä kaikille, minä jään jännittämään huomista ultraa!

IMD 12+0

26.6./1.lapsi/38v./??
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis!
Täällä oireettomuus jatkuu, tai siis edelleen kukin ku hollannin tulppaanipellot ja hiukset lähtee(en tiiä enää mistä niitä kohta putoaa), hiuspohja hilseilee ja turvotus sekä mahassa että rinnoissa.. Missä se hehku viipyy?! Välillä happi loppuu, ja pitää haukkoa, mutta siitäkin selviää. Silti sitä aika-ajoin unohtaa olevansa raskaana :)
Tosin tällähetkellä on miljoonia asioita joita pitää hoitaa, ja siksikin pääsee unohtumaan välillä..
Ois ihana jo tuntea liikkeitä <3

Taniira ja pikkuinen 14+4 <3
 
Moikka!

Mullakin muuten hiuksia lähtee. Ponnari on aika luiru enää. Mutta kokemuksesta tiedän että kyllä ne takaisin kasvaa, joten ei hätää.

Nt-ultra lähestyy vauhdilla, ylihuomenna on sen aika (se perjantai 13.). Olo on muuttunut todella seesteiseksi, lasten kanssa ei pinna pala, työt eivät stressaa ollenkaan. Olen onnellinen ja nautin ihan vaan olemisesta. Niitä liikkeitä itsekin Taniiran tapaan kaipailen, vaikka siihen toki vielä meneekin aikaa. Eilen illalla kuitenkin kuvittelin tuntevani vatsan läpi kämmeneen pientä helinää :saint:

Näillä mietteillä eteenpäin.

LL, rv 11+6
 
Hei kaikille!
Doppler on tilattu! Stressataan nyt sillä sitten itseä kun ei muuta keksiny :) ehkäpä jo tällä viikolla posteljooni ilahduttaa paketilla :) ensi viikolla onkin vilkas viikko vauvarintamalla, ma nt-ultra, ke sokerirasitus ja to lääkärinla. Että semmoista tällä kertaa, töihin on suunnattava illaksi.
AB 12+2
 
Siis tää ei voi olla tottakaan!!!! Tänään viikkoja 11+5 eli samanverran kuin edellisessä kun alkoi keskenmeno, ja TÄNÄÄNHÄN alkoi tihkua verta!!!

Jos nyt alkaa keskenmeno, niin miten voi olla näin julmaa, että JUST SAMALLA VIIKOLLA JA PÄIVÄLLÄ!! :(

Selkäkipuahan on ollu viikon verran, mutta tuntuu lihas-rankaperäiseltä.. Mutta nyt kun alkoi tihkua hailakkaa verta niin kyllä huolestuttaa! Ens keskiviikkona ois ultra..

Voi mie niin rukoilen että tää ois harmitonta, tai liittyis siihen, että nyt ois menkkojen aika..
 
Voi ei Sunflower! :( Ikävää kuulla suru-uutisia ja kohtalon typerästä ivasta, kyllä on kurjat päättäjät siellä, kun kehtaavat vielä samalle päivälle moista aiheuttaa :(( toivon todella, että olis vaan harmitonta ja tälläkertaa selviäisit säikähdyksellä! <3 voimia ja jaksamista, koita levätä ja pysyä positiivisena vielä.
 
Ensiksi: voimia sunflowerille. Toivotaan ettei olisi mitään vakavaa. Tsemppiä muillekin vaikeuksien kanssa painiville.

Toiseksi: mulla alkaa olo pikku hiljaa "normalisoitumaan", eli ruoka pysyy sisällä ja ei oo koko ajan jäätävän huono olo.

Maanantaina oli nt-ultra jossa kaikki ok. Rakenneultra on sitten 3.2.
Ultra olikin tosi kiva juttu, mies tykkäs kanssa. Luulen että ultran myötä alkaa miehellekin konkretisoitumaan että meille tosiaan on pikkuinen tulossa.

Lyde ja Niilo 13+0
 
Tsemppiä sunflower86 ja toivotaan että on vaan harmitonta vuotoa! <3

Mä sain saikkua tän viikon ku viikonloppuna töissä kipeyty selkä tosi pahasti. Oon siis lähihoitaja ja työskentelen vanhusten hoivakodissa. Meillä on osa tosi raskaita hoidettavia ja oon täs parin viimesen viikon aikana huomannu et selkä kipeytyy heti ku meen töihin, kotona ei oo yhtään kipeä. Saa nähdä kuinka pitkään pystyn olee töissä : /

Niin ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

elpukka & papu 13+6
 
sunflower86, ihan hirmuisesti voimia sinulle! Toivon sydämeni pohjasta, että vuoto on jotain ihan harmitonta. Sitähän se helposti onkin. Eikä noin kurjaa voi ollakaan, että olisi ihan sama päivä kuin silloin sinulla aikaisemmin...

Ei, uskotaan että kaikki on hyvin ja että pieni pysyy tiukasti kyydissä :heart:

LL
 
Sunflower86 :hug: toivottavasti kaikki on hyvin!

Huomenna olis toinen neuvola ja toivottavasti sieltä nyt löytys jokinlainen dobbler et sais kuunneltua sydänääniä. Ja seuraava iso etappi on ens maanantaina lääkäriultra jossa pitäs selvitä tarvitaanko lapsivesitutkimusta ja missä rakenneultra tehdään. Tunteet vaihtelee taas laidasta laitaan ja unet on katkonaisia. Sain jo kehoituksen ottaa yhteyttä kriisihoitajaan mut vielä en ole saanut tai edes halunnut soittaa....

Duunissa yritän saada esijärjesteltyä asioita, työtehtäviä, työvoimaa ja vältellä keskustelua ens kesän toimista. Muutaman kerran olen puhunut jo vahingossa ohi suuni mut saanu homman aina paikattua :kieh:

Liikkeitä yritän edelleen tunnustella mut vieläkään en ole ihan sata varma et mitä muljahduksia masussa on mutta eiköhän tässä ihan lähi päivinä pitäs alkaa tapahtua :heart:

S 14+6 (ehkä)
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei sunflower! Ei voi käydä niin huono tuuri..
Tosin. Mullahan oli eilen 11+1 eli se päivä millon viimeks alkoi vuoto ja selvis kkm. No, eiköhän eilen alkanut kauheat alavatsanippailut ja tuikkimiset ja on jatkuneet tänäänkin. Muuten ei oo ollu vatsassa mitään tuntemuksia pariin viikkoon.. Pelästyin kyllä itsekin ja mietin samaa, että voiko samalla päivällä taas mennä kesken..mutta toistaseks ei ole vuoto silti alkanut.
Tsemppiä sinne :hug:
 
Voimia sulle sunflower86 !

Meillä oli eilen np-ultra, missä kaikki oli hyvin. Masukaveri oli todella rauhallinen tapaus, vaikka kätilö vähän tönikin kaveria hereille. :) Rakenneultra-aika saatiin 4.2. Eipä tuohonkaan ole enää pitkä aika! Todella helpottavaa, kun kaikki oli masussa hyvin. Nyt osaa ehkä iloitakin raskaudesta kunnolla! :)

Istukka oli mulla alhaalla, mutta kätilö sanoi, ettei syytä huoleen. Kohdun kasvaessa istukkakin siirtyy ylemmäs. :) Harvoin istukka pysyy kuitenkin alhaalla eikä silloin voi synnyttää alateitse. Yhden sektion kokeneena todella toivon, että istukka siirtyy ylemmäs. : / Mutta tätä on turha stressata nyt! ;)
 
Yöllä alkoi runsaammat vuodot hyytymien kanssa... :'( Eli keskenmeno tässä taitaa olla kyseessä.. Kahdeksalta alan soittelee terveyskeskukseen.. Yöllä soitin päivystykseen, mutta sanoi ettei ole näin pienillä viikoilla päivystysasia.. Hirvee alamaha kipukin..

*itkee* :'(

Eli ihan samaan aikaan alkoi keskenmeno 11+5, ja varmistui viimekskin 11+6 eli niinkuin tänään..

Mutta kirjottelen tänne kunhan saan vielä jonkun varmistuksen mitä on käyny..

On kyllä NIIN PAHAMIELI!!!!!! :'(
 
Kuinka julmaa Sunflower :-( pahoittelut, miksi noin pitkää käydä? Ei voi kyllä olla mistään varma.

Oma aamuni alkoi sokerilitkua juoden, ja vietän seuraavat pari tuntia labrassa. Raskausoireet ovat hävinneet, ainoastaan vessassa ramppaaminen muistuttaa. Maha on toki kasvanut, en osaa oikein sanoa minkäkokoinen maha on edelliseen raskauteen verrattuna. Tuntuu pienemmältä.

Viikoista olen sekaisin, kun se laskettuaikakin muuttui. Oletan, että ensi maanantaina vaihtuu rv14. Menkkojen mukaan se olisi tänään. Minulla on ollut vain yksi neuvola, seuraava on tammikuun lääkärineuvola. Pitkä aika odottaa. Ekan kohdalla oli useammin. Kaipa kaikki on ok. Omasta mielestäni olen tuntenut silloin tällöin pieniä hipsaisua, pienen kalan pyrähdyksiä. Voin olla väärässäkin, koska mahassakin tapahtuu kaikenlaista mikä tunteen voi aiheuttaa.

Eipä tänne muuta kuin hermojen menettämistä. Perheessämme asuu mueheni poika, asunut nyt pari vuotta. Alkava murrosikä ja olematon äitinsä kasvatus takana. Olen niin loppu sen pojan kanssa, että olen romahtanut jo useana päivänä itkemään. Odotankin aikaa perheneuvolaan. En enää tiedä mitä teen, jos päässäni napsahtaa. Pelkään, että sanon sille lapselle sellaisia asioita, joita ei tarvitse lapsen kuulla :-( onko täällä muita samankaltaisessa tilanteessa eläviä? Tuntuu, ettei ulkopuoliset ymmärrä, et mitä ihmettä mie höyryän ja ouhun pahaa. On minullakin sietokyvyssä jokin raja.

uma ja sintti rv jotakin 13-14 välillä
 
Sunflower, mä aloin täsmälleen samana päivänä, 11+5 vuotamaan kuin "härän kurkustua", tuli hyytymiä ja kirkasta verta. Vatsaakin jomotteli. Toisen kerran sama juttu 12+3, minulta löytyi hematooma, vauva voi hyvin, vaikka vähän riskiä keskenmenoon tuo toi. Eli voi olla vielä muutakin, pidetään peukkuja <3

Nyt menossa 13+6, ainakin toistaiseksi kaikki hyvin, toivon mukaan.
 
Niin, toivoa onneksi on.

Tämä odotus on muutenkin niin erilainen erilaisen elämäntilanteen takia, että päivät pääsevät yllättämään. Välillä on onnellisuuspäiviä kun kaikki tuntuu ihanalta ja tulevaisuus valoisalta ja masun kasvu tuntuu pelkästään suloiselta, mutta sitten on myön niitä päiviä kun maailma tuntuu romahtavan. Tulevaisuus näyttäytyy liian raskaalta, synnytys pelottaa ja ahdistaa, vauvan tulevat yöheräilyt, isompien sisarusten reagoiminen, oma jaksaminen, parisuhde. Ja se kaikki loka, mitä tulee päälle kun kerron vauvasta. Siksi pidän asian yhä vaan salassa.

uma82, ymmärrän sinua. Perheeni lapset tosin ovat omiani kaikki, mutta uuden miehen mukanaolo, vaikkakaan ei vielä fyysisesti, tulee varmasti tuomaan mukanaan uusia haasteita. Veikkaan että yhteenotoilta tai vähintään törmäyksiltä ei voi välttyä, valitettavasti...

Huomenna nt-ultra. Mielestäni tunsin pientä värinää mahasta eilisiltana, samoin edellisiltana. Mahdollista tai ei, tuntemus oli hyvin ihana ja erikoinen :heart:

LL, rv 12+0 edelleen
 
Voimia, sunflower86. Täälläkin toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin pikkuisella. :hug:

Sanna-M, teillä on sitten samanlainen tilanne kuin meillä. Esikoinen on syntynyt syyskuussa 2007 ja lähtee kouluun ensi vuonna. Huojentavaa tavallaan että nyt vasta tärppäsi meillä parin vuoden yrityksen jälkeen, silllä on niin nappiajoitus että voi olla kotona vauvan kanssa kun esikoinen aloittaa koulutaipaleen. Ei tarvitse murehtia miten lapsi selviää kun voi itse olla vielä ohjeistamassa ja saattamassa kouluun heti alussa.

Uma82, hyvä että oot hakenut apua. Mä koin perheneuvolan todella hyväksi itselleni ja esikoiselle. Soitin kriisipuhelimeen kun tyttö oli kahdeksankuinen ja sanoin että tarvitsen apua sillä meinasin käydä käsiksi lapseen -- ja apua sain, hetimmiten ja konkreettisesti tilaa ja mahdollisuuden itkeä ja romahtaa ja sitten alkaa rakentamaan tervettä suhdetta lapseen ja löytää tasapaino vanhemmuuden ja itseyden välillä (mulla siis todella rankka lapsuus joka nousi pintaan kun oma lapsi syntyi, sairastuin pahasti masennukseen jo raskausaikana mutten hakenut hoitoon ennen kuin perheneuvolasta kehoitettiin, ja meillä oli vaikea ensimmäinen (ja toinen ja kolmas) vuosi erittäin haastavan ja temperamenttisen lapsen kanssa, myöhemmissä tutkimuksissa leimattu ADHD-rajatapaukseksi jolla nyt esikoulussa tukitoimena ns. kahden lapsen paikka, jotta saa huomiota ja tukea tarvitsemallaan tavalla). Toki tilanne meillä kahdella on täysin eri, mutta mun mielestä avun hakeminen on aina hyvä juttu kun on kyse kasvatuksesta ja perhesuhteista, vaikka se saattaa tuntua ristiriitaiselta myöntää. Tsemppiä teille!

Hienoa kuulla että muillakin alkaa paha olo väistymään - ruoka maistuu ihan eri tavalla kun ei noita viikkoja ihan hevillä unohda.

Mulla alkoi tänään loma! Seuraavan kerran töihin 27.12, ja siinä onkin sitten työputki edessä, mutta sitä ei stressata nyt. Aloitin aamun viemällä neitokaisen eskariin ja sitten jatkoin paketoimalla lahjoja. Nyt yritän houkutella miestä lounaalle ravintolaan, koska nälkä jo kurnii jogurteista huolimatta. Eilen ripustelin jouluvaloja ja sain joulukortit valmiiksi -- tää on ihan tosi outoa koska mä en tosissaan ole jouluihminen, mutta nyt häärään sitä sun tätä ja odotan innolla juhlapyhiä.

Maanantaina sitten sokerirasitus ja bakteeriviljelynäyte vuodosta, saa nekin sitten pois päiväjärjestyksestä.

Lettu ja Kornelius 15+1
 
Voimia sunflower86 !!

(.) Eilen olin sokerirasituksessa. Ei se itse litku ollut niin pahaa, kuin luulin, mutta olo ei ollut kehuttava. Toisen tunnin aikana meinasin pyörtyä, mutta onneksi pääsin makaamaan. Tänään soitin tulokset, niin ei mitään hätää. Olivat hyvät arvot. Onneksi! Eilen ekan odottelun aikana kävin neuvolassa joka sijaitsee samassa rakennuksessa labran kanssa. Verenpaineet hyvät, paino pysynyt samassa, kuunneltiin sydänäänet ja Pamaus paukutteli menemään kun joko jalka tai käsi osui kolmesti dopleriin :D Huomenna olisi edessä Etelä-Suomeen siirtyminen ja sieltä viikonlopuksi päivä Tukholmassa risteilylle. Vähän jänskättää, kun on aika moisia tuulia jopa myrskyä luvattu, että miten pahoinvoiva sitä tullaan olemaan.. mutta toivotaan parasta.

Katann & PAM 13+6l
 
Viimeksi muokattu:
Pakko oli tulla ohimennen kertomaan että äsken levätessä ihan selvästi muljahteli ja kädelläkin painelin varovasti niin Kornelius liikkui alta pois ja sitten tuli heti takaisin samaan kohtaan kun nostin käden. Istuessa tai seisoessa ei tunnu mitään, mutta levätessä on tuntunut jo muutamana päivänä - ja tänään aivan selvästi.

Huikeaa! :heart:

Lettu ja Kornelius 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ma&Mi
sunflowerhurjasti voimia sulle.Tuota ei toivo kenellekkään,toivon että oot ainakin saanu selvyyden ja varmistuksen tilanteeseesi.

En ole aikoihin tänne kirjoitellu,mutta joka ilta käynyt kyllä lukemassa mitä teille kuuluu. Omaa napaa: Lääkärineuvolassa kävin viime maanantaina ja sielä lääkäri ultras ja totes että hippunen on rv isompi. Sanoi,että la tulee siirtymään ja epäili myös,että niskaturvotusta ei saa enää mitattua kun viikot on pidemmällä. Torstaina sitten oli np-uä ja sielä siirrettiin laskettu aika. eli mulle saa päivittää uuden lasketun ajan 9.6.Olin aiemmin tuola 16.6 Ja hyvin saatii turvotuksetkin mitattua,kaikki pikkusella kunnos.
No sunnuntaina saatiin sitten säikähtää oikein kunnolla. Rupesin ihan varoittamatta vuotamaan verta. Tätä siis ollut mulla jo kahdessa edellisessä raskaudessa.Mutta eipä siihen koskaan totu.Itkuksi meni koko ilta.Tiesin että päivystykseen on turha mennä. Yön aikana vuoto oli loppunut ja jotenkin aattelin että meni sillä ohi koko vuoto juttu. Väärä luulo!!!maanantaina olin postissa jonottelemassa paketit kainaloissa ja siinä sitten taas hulahti.Inhoan tuota tunnetta!

Alavatta tuli mielettömän kipeäksi,illan vaan makasin. ja siis sitä verta tuli oikeasti PALJON. Aamulla sain neuvolasta päivystyslähetteen synnärille ja sielä verikokeet,pissanäyte ja lääkärille. Lääkäri totes että vauva kunnossa,pyysi kuitenkin erikoilääkärin paikalle, Arvatkaa säikähdinkö??!
No erikoislääkäri totes että kohdussa näkyy hematooma.Tuon sisi halus lääkäri vain varmistaa...luulin,että vauvassa on jotain vikaa.. Nyt sitten syön kahta antibioottia hematooman tulehduksen estämiseksi,saikkua ens to asti ja kontrolli ens tiistaina äitipolilla.

Että näinkin voi sitten mennä. Nyt vaan otettava rauhallisesti. Ihan helppo juttu kolmen lapsen äitinä:D

Koittakaahan nauttia olostanne:)

Miinu ja hippunen 14+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä