**Kesäkuun kullanmurut 2014**

Täytyy vähän ihmetellä miten mä saan tuon näkymään, on tosiaan suljettu (ei salainen) joten en tajuu... lähdetään nyt kylään mut palaan iltasella tätä ihmettelemään ellei AnnaOnni keksi keinoja ennen sitä. Koitin miehen tilillä enkä tosiaan myöskään löytänyt ??!
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin koitin äsken ja en löytänyt kyllä tälläistä ryhmää. Olisi itsekkin kiva liittyä. Kun löysin tämän keskustelunkin nyt vasta. Vaikka aktiivisesti kirjoittelin ennen ja nyt on jäänyt. Vauvan kanssa totuttelu vienyt yllättävän paljon aikaa. Muutenkin tuntuu että koko ajan kiirettä. Olisi kyllä kiva päästä fb ryhmään mukaan kanssa.
 
Juttelin eilen kaverin kanssa joka kertoi että heillä laittaessaan pystyyn ryhmää eskarivanhemmille päiväkodista oli käynyt samoin..ryhmää ei vaan löydy, ei auttanut vaikka toinenkin sen perusti..

Noh, laittakaa mulle joko privana täällä viestiä teidän sähköposti (olettaen et facebook hyväksynee muunkin kuin jonkun facebook-sähköpostin) tai sitten hyväksytte mut fb-kaveriksi (Sabine Kurt) vaikka sitten vain väliaikaisesti niin pääsen teitä lisäämään suoraan :D. Mä koitan saada tähän jonkun tolkun, en vaan käsitä vielä miten?! Näillä mennään toistaseksi :)
 
Ja tosiaan Isonalle - ryhmän ollessa suljettu näkyy (jos ryhmä löytyis) et kuulut ko. ryhmään mut muut eivät näe kirjoituksia, ainuttakaan. Salaista ryhmää ei löydy koko facebook-haulla. Kun oon saanu teidät tuonne niin nakataan ryhmä salaiseksi niin pysytään piilossa jatkossakin :)
 
Tää on ehkä vähän semi-noloa pyytää, mutta voisko sen muuttaa heti salaiseksi? Ts en haluis että mun kavereille tulee näkyviin suositeltuina ryhminä tää meidän ryhmä (johon en siis vielä ole liittynyt :) ) Joskus itse bongasin kaverin raskauden sitä kautta ja hän harmitteli kun luuli ettei kukaan tiedä sellaisesta ryhmästä, oli just suljettu mutta ei salainen. Ehkä mä en siis vaan halua paljastaa kavereilleni, että kirjoittelen keskustelupalstoilla :)

Nolonalle
 
Hei! Täälläkin kirjoitellaan tänne aina kun muistan :) 6.10 oli nla ja rokotukset, otettiin kaikki kerralla ja ilta oli takkuinen mutta yö meni ok. Soseita aattelin kohta aloitella kun ensi viikolla tulee 4kk. 3kk mitat oli 7225g ja 65,1cm Hyvin on kasvanut tähän asti. Yöt vaan on resuisia, 3-4krt yössä herätään :( missään en oo käyny ilman vauvaa tai lähikaupassa pyörähtämässä. Miehen kans ei olla tehty yhdessä mitään ja esikoinen kohta 5v. nukkuu välissä..että tämmöistä tällä kertaa :D
 
Meillä kans toi eskari ikäinen tulis väliin nukkumaan mut sitkeästi ollaan häntä viety yöllä takaisin omaan sänkyyn. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmaa mut vauvan syntymä ja yhdessä viime talven myrskyssä talon nurkalle kaatuntu puu ovat saaneet aikaa tän yöjuoksentelun. Ehkä tästä opitaan pois ajanmittaan...

4kk neuvolassa kaikki hyvin, mitat maltilliset 6,3kg ja 63cm. Aloiteltiin soseet ja nyt ollaan maisteltu peruna, maissi, kukkakaali ja porkkana. Alkuun lusikka oli parasta nyt voi jo sanoa et sitä sosetta vähän syödäänkin ;) Maissi on purkista muut olen tehnyt itse. Ajatuksena on et sekoitan purkkia ja omatekemää niin et molemmat kelpais. Ollaan niin paljon liikkeellä isompien poikien harrastusten kanssa et purkista olis niin paljon helpompi antaa evästä kisamatkoilla.

Mä oon nyt kahtena aamuna nostanut pojan potalle kun on vaippa ollut kylmä ja kuiva. Molemmilla kerroilla on hetken odottelun jälkeen tullut isot pisut. Miehen mielestä mulla on tylsää eikä tarpeeksi hommia mut eihän tästä nyt haittaakaan voi olla :D

S&M 4,5kk :heart:
 
Sockervadd - hyvä huumori sun miehellä :D

Me vietiin tuota isompaa omaan sänkyynsä aikansa, mutta mies ei herää kun kömpii yli ja ovela lurjus "oppi tien onnelaan", enhän mä sitä huomaa jos se sinne väliin miehen kautta hiipii ;)
 
Lueskelin noita 2015 kesäkuun odottajia äsken. Muistatteko millaista oli vuosi sitten? Mulla oli aivan jäätävä pahoinvointi ja väsymys näihin aikoihin. Oi, enpä kaipaa sitä takaisin :)
Joo, onhan se ihan tuoreessa muistissa. Niin rankka oksentelu ympäri vuorokauden että siinäkin raskaudessa meinasin saada sairaalapaikan. Muistan ku vietiin viikonloppuna esikoista kaverisynttäreille tän kaupunginosan toiselle puolelle kävellen ja ulkona satoi, oli kylmä ja ahdistava ja mulla kumpparit jalassa ja oksensin asvaltille, pusikkoon, kerrostalojen pihaan, itkin ja otin vettä jonka oksensin taas muutamassa minuutissa. Voi luoja. Mua ei tosiaan ole luotu olemaan raskaana tai synnyttämään.

En siis _todellakaan_ ole kateellinen Kesäkuun kullanmuruille 2015. Mutta kyllähän se vähän pysäytti nähdä se ryhmän nimi siellä odottajissa ja että huh, näin se aika menee.
 
Voi että kun tuli haikea olo kun näki tuon ryhmän! Ei kuitenkaan ole ikävä sitä aikaa vaikka mulla ei juuri pahoinvointia ollutkaan. Muistan vaan sen kauhean pelon siitä, että onkohan siellä mitään elämää. En oikein osannut nauttia alkuraskaudesta ollenkaan kun päällimäisenä oli jatkuva huoli ja epätietoisuus ja muistissa edellinen keskenmeno. Oikeastaan vasta kun liikkeet alkoivat tuntua pystyin hieman rauhoittumaan.

Tänne ei mitään uutta.. Soseita ollaan maisteltu ja päivä päivältä uppoaa paremmin :) Nyt syödään lounaalla kasvissosetta ja illemmalla hedelmäsosetta. Päärynä on suurta herkkua!

Mitenhän saisin tuota vauvan rytmiä hieman muutettua.. Nukkumaan käy illalla vasta 23 aikoihin. Ei siinä muuten mitään mutta mä oon nykyään niin väsynyt että ois kiva käydä vähän aikaisemmin nukkumaan :D
3 kk rokotusten jälkeen tuo rytmi muuttui täysin, sitä ennen kävi aina 21 aikoihin nukkumaan. Olen yrittänyt niin että viimeiset iltapäikkärit ajoittuis sillä tavalla että heräilis 6-7 aikoihin (Illalla valvoo yleensä 3 h ennen nukkumaanmenoa) mutta parina iltana kun on sit käynyt klo 21 aikoihin nukkumaan niin alkuun uni ollut tosi levotona, tuttia täytyy käydä monta kertaa laittamassa suuhun ja ottaa syliin. Vasta klo. 23-24 alkaa nukkumaan ns kunnon unta ja nukkuu monta tuntia putkeen. Taitaa vaan olla niin että poika on iltakukkuja niin kuin vanhempansa ;) Yössä nukkuu n. 10 h ja päivällä ottaa yleensä kolmet päikkärit, pituudeltaan 30 min- 2 h. Noi vikat päikkärit yleensä on tuon 2 h, muut lyhyempiä. Miten teidän vauvat nukkuu?

elpukka & papu 4,5 kk
 
Mäkin olen ihan unohtanut kirjoitella tänne. Mäkään en Facebookissa ole joten täällä olisi kyllä mukava jatkaa ja nyt LUPAAN aktivoitua palstailun suhteen. Jotenkin ollut niin vauhdikasta tämä elämä, tuntuu että päivässä saisi olla tuplasti tunteja että saisi jotain aikaiseksi.

Meidän esikoisella 2 v on aivan järkyttävä uhma päällä. Kaikki on ei ei ei, ja itku potku raivarit saadaan niin monta kertaa päivässä ettei riitä sormet laskemaan. Toivottavasti menisi pian ohi. :)

No meidän neiti sitten onkin edelleen vallan helppo tapaus. Naureskelee ja viihtyy lelujen kanssa pitkiäkin aikoja. Itkut tulee ainoastaan kun nälkä pääsee yllättämään niin ettei äiti ole tarpeeksi nopeasti kiikuttamassa maitoa. 4 kk mitat oli tasan 6kg ja 62 cm ja lääkärin mielestä kiinteät kehiin kun kasvu saisi olla hieman parempaa. Nyt ollaan maisteltu porkkana, peruna, maissi, päärynä ja luumu. Mistään syömisestä ei voi vielä puhua kun määrät on kyllä hyvin pieniä. Huomenna 5kk neuvola niin katsotaan mitä mitat sitten näyttää :) Yöt meillä nukutaan 21-8 ja siinä välissä kerran syödään yleensä 4-5 aikaan. Päivisin nukutaan useat pikku unet 15-30 min, pitkistä päikkäreistä ei ole tietoakaan. Tosin autossa saattaa nukkua pitkiäkin aikoja jos ollaan liikenteessä.

Nyt pitäisi mennä itsekin nukkumaan kun lapset nukkuu, mutta tämä pieni hetki omaa aikaa on kyllä niin kullanarvoista!

Bumbis ja tytsy 5kk :)
 
Heipsan!
On valitettavasti jäänyt kirjoittelut, tuntuu että aika hupenee. Olen kova blogien lukija, ja jos aikaa tabletille jää niin tulee niitä selattua monesti. Yhdessä vaiheessa olin niissäkin viikon jälessä, mitä onneksi nyt saanut kirittyä :) Mutta kyllä minä pysyn tällä puolella, koska joskus facebookista eronneena sinne on niin suuri kynnys liittyä takaisin..

Täällä meillä on poika sen 4,5kk. Jossain vaiheessa yöt meni yhdellä heräämisellä, mutta nyt jo pidemmän aikaa herää useamman kerran yössä. Varsinkin jos menee aikaisin (noin kasin maissa) nukkumaan, niin heräilee tunnin välein siihen asti että me rauhoitutaan nukkumaan. Poika nukahtaa yöunille vain tissille, mikä harmittaa aikalailla, mutta minkäs sille voi. Jonkinlaista unikoulua pitää varmaan suunnitella kun pojalle tulee ikää lisää. Päiväunia nukkuu useammat ja niiden pituus on yleensä tunnin. Joinakin harvoina päivinä, varsinkin vaunuissa saattaa vedellä pari kolmekin tuntia. Sitä tapahtuu vain pari kertaa kuussa.

Rintamaidolla on menty 4kk neuvolaan asti, ja siellä täti suositteli jatkamaan vielä (6010g 61,3cm). Asiaa kysellessä sanoi että voidaan alkaa maistelemaan jos välttämättä halutaan. Nooh siitä reilu viikko niin korkattiin perunalla ihan syöttötuolin hankinnan kunniaksi :)
Viikko mentiin perunalla, viikonloppuna poika söi serkulta pari maissinaksua ja eilen aloitettiin perunaporkkana sekoituksella. Nyt olen itse keitellyt perunat/porkkanat ja lisännyt pumpattua äidin maitoa. Ajatuksissa ainakin olisi jatkaa soseitten tekemistä itse, katsotaan miten onnistuu. Meillä poika syö oikein hienosti ja mielellään, ja söisi varmasti enemmänkin jos annettaisiin. Ollaan annettu nyt alkuun vaan noin ruokalusikallisen verran.

Herramme on ollut kerran viikossa kakkaaja, ja nyt soseitten maistelun jälkeen tämä on muuttunut kaksi kertaa viikossa kakkailuun. Luultavasti soseiden lisääntyessä tämäkin asia muuttuu.

Täällä on kääntyilty mahalta selälleen, mutta toisinpäin ei vielä. Valmiudet olisi ihan selvästi, mutta kiinnostus täysi nolla. Liikkumaan on alkanut mahallaan peruuttamalla ja navan ympäri pyörii varsinkin kiukkuagression voimalla. Ukko haluaisi vain istua ja seisoa, ja onkin pienen pieniä hetkiä viettänyt hyppykiikussa vaikka siihen vielä vähän liian pieni kokonsa puolesta onkin. Syöttötuolissa on istunut oman ruokailuajan verran.

Hymyilevä ja naureskeleva papupata asuu meillä :)

Katann & herra 4,5kk
 
Heippa.
Yritän osaltani hieman elvyttää keskustelua :) vaikka itselläkin pitkä aika kun viimeksi kirjoittanu.. Vai ovatko kaikki siirtyneet facen puolelle??
Meillä täytettiin viime viikolla jo 6kk ja oli myös sitten 6kk neuvola :) Poitsu kasvaa hyvin ja ei ole ollut mitään suurempia harmeja :) 5kk neuvolassa saadut rokotuksetkaan eivät aiheuttaneet mitään kummempia :)
Nyt on unirytmit olleet päin jotain ja yölläkin heräillään moneen kertaan.. mutta johtuu tod.näköisesti hampaista ku pari sellaista alhaalla jo törröttää :) Eilen meillä oli hammashoitajan tapaaminen ja ei siitä nyt haittaakaan ollut mutta aika perusjuttuja kummiskin kertoi.
Ainiin ja mitat nyt on 7970g&67,5cm (synt. 2860g&50cm)

suza86&Lukas 6kk
 
Moikka!

Minä oon ainakin vielä täällä, en siis ole faceen siirtynyt :)

Meillä nuo 5 kk rokotukset aiheutti kuumeen ja poika oli todella kiukkuinen pari päivää. Saatiin ne siis viikko sitten. Juuri kun niistä selvittiin niin tuli flunssa tilalle :( 2 päivää korkea kuume ja ihan tukkoinen, kova yskä ja ääni lähtenyt.. Nyt onneksi jo vähän parempaan päin. Yöt ovat olleet ihan kauheita, raukka herännyt tunnin välein itkemään kun on niin kipeä. Käy niin sääliksi pientä, voi kun saisi tuon kaiken siirrettyä itselleen.

5 kk mitat olivat 68 cm & 7620 g (synt. 2435g & 46 cm), eli hyvin myös täällä kasvetaan. Ruokahan tuolle veijarille maistuu niin hyvin ettei ole tosikaan. Maitoa ei enää jois ollenkaan, ainoastaan yöllä kelpaa maito. Tästä syystä teen aamu- ja iltapuuron maitoon ja välillä oon joutunut soseisiin sekoittaa maitoa että sais sen tarvittavan vuorokausimäärän. Meillä siis syödään aamuisin kaurapuuro hedelmä- tai marjasoseella, lounaaksi kasvissose, päivälliseksi lihakasvissose ja iltapalaksi taas kaura- tai riisipuuro hedelmä- tai marjasoseella. Nyt ollaan lihoista maisteltu vasta broileria ja hyvin uppoaa. Miten teillä muilla syödään?

Kovasti tehdään ryömimisharjoituksia ja hermostutaan kun ei vielä päästä kunnolla eteenpäin. Oppi tällä viikolla myös kääntymään selältä mahalleen, ja sitähän tehdään nyt koko ajan ja myöskin hermostutaan kun ei enää osaa kääntyä takaisin selälleen.
Kova tahto tuolla pojalla on ja näyttää sen todella jos jokin ei häntä miellytä ;) Ulkovaatteiden pukeminen ja kaukaloon laitto on yhtä taistelua ja huutoa. Onneksi siihen on jo tottunut, tämähän ei ihan heti luultavasti tule loppumaan :D On myös melko vaativa, kotona ollessaan tylsistyy ja kiukuttelee jos ei koko ajan ole jotakin aktiviteettia tiedossa :D Mutta kivasti meillä menee ja ihanan iloinen ja nauravainen vauveli tuo on pääosin <3

Mitäs muille kuuluu?

elpukka & papu 5,5 kk
 
Moi kaikille!
Eipä oo tullu aikoihin tänne kirjoiteltua..Tänään käytiin korvakontrollissa kun kuukausi sitten tuli eka korvatulehdus ja silmätulehdus :( korvat oli terveet mutta silmät rähmii edelleen välillä. Kuuluu kuulema flunssaan. Yöllä vieläkin syödään 1-2krt. Yritän kyllä tuttia tarjota ja se jatkaa unta muutaman tunnin eteenpäin :)

Käykö täällä kuin moni salilla siis reenaako kukaan salilla? Aloittelin taas salireeniä, mutta kun imetän vielä niin mietin, että onko protskujauheet pannassa nii kaua kun imettää? Syödä saa kyllä reippaasti kun tuo ukkeli imee kaikki mehut kijaimellisesti tästä äidistä.. Ihanaa kun tulee joulu <3 ensi viikolla tulee 5kk täyteen ja joulukuussa on seuraava nla. 4kk nlamitat oli 7650g ja 68,1cm. Täysimetyksellä mentiin 4kk ja pikkuhiljaa on annettu soseita. Mitä muille kuuluu? Käykö täällä enää kukaan??

Kivaa joulunodotusta kaikille!
 
Heippa!

Eipä täällä taida kovin moni enää käydä :D

Me käytiin pojan kanssa maanantaina lääkärissä flunssan takia ja korvatulehdus oli myös täällä. Nyt on antibioottikuuri ja kovasti ilmavaivoja ja vatsaväänteitä tuo antibiootti aiheuttaa :/
Tämä viikko on kyllä ollut todella rankka, itse sain myös flunssan pari päivää sitten. Mies opiskelee ja joutuu päivittäin tehdä melko paljon kouluhommia niin kyllä pojan hoitoo jää pitkälti mulle aina viikolla. Ei siinä mitään jos olisi tyytyväinen mutta tuo flunssa ja korvatulehdus pistää herran todella kiukkuiseksi :(
Sitten tähän kaiken päälle vielä koirien ulkoilutukset niin huhhuh, oon aika poikki. Mies nyt onneks hoitaa noi koirat kun oon ite kipeä. Ehkä tämä tästä kohta helpottaa.

Mä kävin ennen raskautta salilla mut sit se vaan jäi. Tarkoitus on ollu tässä jo aloittaa uudestaan mutta aina tulee muka jotain esteitä tai aika ei riitä :D Taitaa vaan olla motivaatio hukassa.. Jospa nyt viimeistään joulun jälkeen ryhdistäytyis ja aloittais oikeasti treenaamisen ja terveelliset elämäntavat muutenkin. Liikaa tulee syötyä kaikkia herkkuja ja laiskoteltua. Onneks sentään on koirat jotka pitää huolen että päivittäin tulee lenkkeiltyä, muuten varmaan vaan paisuisin enkä tekis mitään :D

Mustakin on ihanaa kun joulu tulee, en malta odottaa <3

elpukka & papu 5 kk 3 vk
 
Heippa.
Täälläkin nyt flunssaa, pieni mies meinaa olla ihan tukossa ja yskäkin vaivaa.. Viime to oli kuumeessa mutta se kesti vain sen päivän. Ma käytiin lääkärissä mutta ei ollut korvissa eikä keuhkoissa onneksi mitään. Lääkäri oli vaan niin jostain että rupesi oikein ärsyttämään.
Nenää olen yrittänyt tyhjennellä räästä mutta herra pistää sellasen huudon päälle siinä vaiheessa mutta pakko mikä pakko hieman helpottaa toisen oloa :/ Täytyy toivoa että rupeaisi helpottamaan pikkuhiljaa.
Meillä herätään myös sen pari kertaa yössä, näin menty jo pari kk. Sitä ennen kyllä nukkui jonkin aikaa koko yön mutta ilmeisesti nuo hampaat aiheutti kiukkua ja nyt sitten tuo flunssailu..
Mä en salille ole päässyt kun olen aika paljon yksinäni varsinkin viikolla miehen töiden takia mutta onneksi on crossari kotona niin sillä olen nyt tässä 1,5kk treenaillut ja sitten nostellu painoja ym pientä :) josko tää tästä :D Karkkilakkokin ollut kohta 2 kk päällänsä ja tällä viikolla menen varmasti ostamaan joulukalenterin ittelleni palkinnoksi siitä :D

Ja meilläkin tuo kaukaloon laitto/pukeminen saa huutokonsertin aikaiseksi :D se ei ole sit yhtään kivaa. Nyt hommasin tuon kaukalopussin niin hieman helpottaa kun ei tarvi pistää kuin pipo päähän ja poika kaukaloon ja pussi kiinni :) Vaunuilu ym tietysti sit eri juttunsa :D

Ja meillä syödään kanssa aika reippaasti :) aamulla ja illalla puuroja soseiden kanssa ja päivällä sitten vaihtelevasti kaikenlaisia soseita. Nyt tietysti kipeänä enemmän on mennyt pelkkä maito ja puuro alas..

suza86+ Lukas ensi viikolla 7kk :)
 
Enpä ole muistanut minäkään käydä yhtään kirjoittelemassa. Meillä poika tänään 6kk :heart:

Vilkas tapaus, lähti ryömimään vähän vajaa 5kk iässä, nyt treenaa jo konttailua mutta vielä se ei suju. Imetyksellä mentiin 5,5kk ja nyt on pari viikkoa syöty soseita ja puuroa, hyvin maistuu.

Meillä poika on kainalossa nukkuja, joka ei juuri omaan sänkyyn suostu ja syö yöllä usein. Mieluiten nukkuisi tissi suussa, joskus onneksi parempiakin öitä, mutta välillä vähän hajottaa tuo yöllä tissillä roikkuminen...

Päivisin höpöttelevä ja nauravainen poika. Nyt alkaa myös istuminen olla jo aika jämäkkää. Esikoisen kanssa tässä katellaan piirrettyjä ja nyt heräsi pojukin :)

Ja meillä 6kk mitat oli 9,5kg ja 68,7cm. Aika jässikkä, nyt näyttäis painon nousu jo tasaantuvan, ehkä kun liikkuu jo aika paljon. Hyvä vaan, kun alkaa olla jo melkoinen puntti kanniskella.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä