Kesäkuun kullanmurut marraskuussa :)

täällä ei muita oireita oikeestaan kun pahaaoloa ja rinnat on niin kipeet ja turvonneet että ei uskalla suunnilleen ilman rintaliivejä kulkea.. :D täällä on eka neuvola 17.11 ja varhais ultraa ollaan vähän suunniteltu jos mentäis mutta tuntuu olevan niin hinnoissaan täällä pk seudulla...
 
Noin, nyt on taas pari "askelta" lisää tässä raskaudessa... Seuraavaksi odotan että ilmoittavat mulle ajan varhaisultraan (kutsu tulee vissiin täällä kirjeellä). Sen jälkeen pääsenkin odottamaan itse ultraa.

Eli parin viikon sisällä pitäisi taas tapahtua jotakin :)
 
Onnea ensisynnyttäjä, hienoa että kaikki hyvin :) aikamoinen hyppy viikoissa, mutta osasitko itse aavistaa niin?
Itsellä kun mentiin 2 vrk taaksepäin ultran mukaan tuntui sekin jo isolta takapakilta ;)

Lumi84 toivotavasti kaikki kääntyy parhain päin<3

Täällä ei kummia. Väsymys ka paha olo jyllää eikä loppua näy!

Ss rv 7+6
 
Heips mammat ylsi ilmoittautuu mukaan kolmas lapsi tulossa. Tänään viikkoja 10+0 eli LA 1.6.2016 ja sairaala SEKS. Viime vkolla oli eka neuvola ja siellä ultrattiin ja näkyi pieni papunen ja hienosti sydän jumputti ❤ mulla on yks keskeytyny keskenmeno raskausvkolla 15 takana ja tässä nyt jännitetään mitä siellä nt-ultrassa näkyy. Siihenkin aika jo tuli. 23.11 heti aamusta onneksi. Meillä oli siis siinä nt-ultras sillä sikiöllä joka kuoli niin niskaturvotusta reippaasti ja nestettä kehossa. Varattiin aika lapsivesipunktioon mutta sitte neuvolakäynnillä huomattiin että sikiö oli kuollut :( tästä on nyt muutama vuosi aikaa mutta kyllä sitä vaan nyt niin kovasti stressaa siihen nt-ultraan asti. Lapsille ei olla vielä vauvasta kerrottu. Sen ultran jälkeen sitten. Tytöt on nyt 3v ja 7v.
Mut voi kans lisätä sinne listalle :) en oo hetkeen tätä kaksplussaa käyttäny niin en muista mistä niitä punasia kirjaimia sai :D
 
Onnea ensisynnyttäjä, hienoa että kaikki hyvin :) aikamoinen hyppy viikoissa, mutta osasitko itse aavistaa niin?
Itsellä kun mentiin 2 vrk taaksepäin ultran mukaan tuntui sekin jo isolta takapakilta ;)

Lumi84 toivotavasti kaikki kääntyy parhain päin<3

Täällä ei kummia. Väsymys ka paha olo jyllää eikä loppua näy!

Ss rv 7+6
Juu aavistelin kyllä ja myös neuvolatätikin aavisti, ettei olla oikeasti niin pitkällä. Siksi minut laitettiinkin varhaisultraan :) Olisinhan mä toivonut, että olisin jo niin pitkällä niin olis ne kriittiset alkuviikot pian ohi. Mutta näillä mennään :)
 
Jännittää niin että oksettaa.. Pelottaa tän päivän ultra ihan kauheasti. Mä joudun vielä menee yksin, kiva jos joutuu ajelee reilu puolen tunnin matkan kotiin itku silmässä. Hemmetti.. Taas viiltelee oikeelta nivusen seudulta. Näköjään aamuihin painottuu tuo kipuilu, eilen huomasin että kunnon repäisyjä tulee kun nousee nopeasti vaikka tuolilta ylös, mutta ne on semmosia ohimeneviä viiltoja.

Mun piti kysyä onko täällä muita joilla on migreeni?! Miten hoidatte raskausaikana? Mulla esikoisen odotuksen aikaan ei ollut kohtauksia, mutta kun ne taas alkoi joskus synnytyksen jälkeen niin ne muuttui aurallisiksi. Toisen odotusaikana oli alusta saakka kohtauksia, ei voinut kuin kitua ja leikkiä että Panadolista olis jotain apua, no sama kuin olis karkkia syönyt.. Sitten kun tuli 12vk täyteen sain reseptin Panacodiin, lääkäri laittoi poretabletteihin että ne auttaa nopeammin. No kerran yritin ottaa mutta en pystynyt juomaan, maku ihan karmea. Muistaakseni ei sitten onneksi ollutkaan enää migreeniä ennen kuin synnytyksessä, jossa sainkin kolmea eri lääkettä jysäriin ja se loppui juuri kun alkoi ponnistusvaihe. Mukavat muistot synnytyksestä kun kierin päänsäryn kourissa sängyllä.. :rolleyes:
 
Pahoittelut lumi-84 :( vuodon määrä ei kyllä kuulosta siltä että kaikki ois tullu pois. mulla ensimmäinen keskenmeno tuli spontaanisti viikolla 6+0 ja vuotoa tuli lähemmäs 4 viikkoa. Aluksi enemmän ja loppua kohti vähemmän. Kunnallisessa ei missään vaiheessa suostuttu ottamaan vastaan. Raskaustestit haaleni koko ajan, mutta todella hitaasti. Ensimmäisen negan sain samoihin aikoihin, kun vuoto loppui. Ja tämä oli siis se nopeampi keskenmeno.

Tsemppiä muillekin jotka pelkäävät keskenmenoa ja onnea kaikille joilla oli ultra tulossa.

Omaanapaa: nyt alan vähitellen luottamaan tähän raskauteen. Melkein jo tilasin vauvalle bodynkin samalla kun laitoin esikoiselle vaatetilauksen menemään :D

Aegis 10+0
 
Varovasti mukaan voisin lyöttäytyä. Takana keskeytynyt kaksosraskaus. Ja nyt täytetään yllätyksenä tullut uusi raskaus jonka tiimoilta kävimme eilen alkuraskauden ultrassa ja siellä paljastui yllätykseksi että myös tämä raskaus on kaksosraskaus.
Minut voisi lisätä listoille myös,
Yllätysonni / La 15.6. / 3. ja 4. Lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: beanna ja ludmilla
Olenko mä ainut joka on ihan hiton malttamaton??:X3: Tänään kuukautisista laskettuna rv 6+3 ja tasan viikko varhaisultraan.. Ei jaksais odottaa! Edelleen oireena rintojen tuskallinen turvotus ja nyt on myös alkanut pissattaa ihan jatkuvasti.
Parhaalle ystävälle tekisi jo mieli kertoa, että olisi miehen lisäksi joku jonka kanssa jutella, mutta en tiedä uskallanko vielä.
 
Kyllä muakin hieman vaivaa ku ei viitsi vielä kertoa kellekkään :/ Ens viikolla kyllä kaveri pyysi viihteelle hänen kanssaan, joten ehkä joudun kertomaan.... Mutta oon vähän suunnitellut, että jouluun asti vois yrittää pitää salassa ja sitten jouluna kertoa yllätyksenä perheelle ja sukulaisille :)
 
Inkailija, mitäs ultrassa sanottiin? Voi kun pääsis itsekin käymään ar-ultrassa, mutta nyt se ei ole mahdollista. ..
Tein vielä tänään cb:n digin, jos se antaisi osviittaa, ettei viikot ois enää samassa tai laskenut ja kyllä sieltä 3+ tuli, eli arvot on noussu. Helpotti pikkuisen, vaikkei se mitään takaakaan. ..
Täällä edelleen valtava väsymys ja välillä tuntuu ettei ruoka laske ihan niin hyvin kuin ennen, pahoinvointia ei silti näy mailla eikä halmeilla. Eipä silti, kkm mulla oli aivan järkky hajuherkkyys ja etomisesta vaikka jo rv 5 sikiö oli kuollut.
Voi, kun mä toivon että saisin tämän Nyytin
syliin asti :rolleyes:

Ikiäiti ja papunen 6+1 (kai)
 
Itkienhän se kotimatka meni.. Ei sentään ulkoinen tällä kertaa mutta hyvin todennäköisesti tuulimuna. Kohdussa näkyi vain nesterakkula. Hcg oli 5370 mikä kuulemma tarkoittaa sitä että pitäisi jo muutakin näkyä. Epäsäännöllisen kierron vuoksi lääkäri mietti pitkään mitä tehdään, nyt sitten viikon päästä kontrolli ja saan tyhjennyslääkkeet jos se alkio ei sinne ole ilmestynyt. Painotti monta kertaa että hänen on puhuttava rehellisesti ja kertoi että mahdollisuudet normaaliin raskauteen ovat ihan äärettömän pienet..
 
No mähän en ole missään vaiheessa uskonut että ois jo rv 6+1, vaan ainakin 4pv vähemmän. Koska olen aika vakuuttunut että ovulaatio on ollut suunnilleen 11.10, oireiden ja ovistestin perusteella. Tulin silloin reissusta ja testi oli melkein plussa (testiviiva hiukan kontrolliviivaa heikompi) ja lähti siitä sitten haalenemaan. Ja silloin 11 päivä on peitot heilunut, eli mä olen koko ajan epäillyt että hedelmöitys olisi ollut silloin.

Tuosta mun luulemasta oviksesta laskettuna olisin max. rv 5+4 nyt. Eli kai se pieni mahdollisuus on että ollaan vain vähän vähemmillä päivillä menossa. MUTTA, lääkäri oli sitä mieltä että tuolla hcg-arvolla näkyisi kyllä jo alkio. Että sen puoleen taitaa sitten olla turha toivoa..

Tuulimunaan viittaisi kyllä oireiden vähyys, edellisessäkään ei pahemmin oireita ollut. Nyt kyllä enemmän mutta ei ihan hirveästi kuitenkaan.. Se oksentelu kun puuttuu..
 
Lumi-84 ja inkalilja voimia ja jaksamista! Inkalilja mulla tuulimunassa oli vahvemmat oireet kuin tässä raskaudessa, että en tiiä voiko oireiden perusteella päätellä oikein paljoakaan... Toivotaan, että asiaan tulee selvyys mahdollisimman pian!

Tervetuloa uusille ja kiva tulla palstaa lueskelemaan, kun keskustelu on käyny vilkkaana:)

Omaanapailua: Tää viikko on ollu melkoista tunteiden vuoristorataa, pelkoa ja ääretöntä ketutusta milloin mistäkin. Suurimpana harmina loputon väsymys, ja se etten oo yksinkertaisesti jaksanu liikkua juuri minkään vertaa iltaisin, siitä siis morkkis ja ihan vetämätönplösö olo...turhasta kitinää siis. Huomenna pakko lähteä salille, oli fiilis mikä tahansa. Miten te muut liikutte tai aiotte liikkua odotuksen aikana?
 
Lumi-84 ja inkalilja :( minulta myös paljon voimia ja jaksamisia teille.
Mä oon käyny ihan normaalisti salilla treenaamassa 2 krt viikossa ja aion jatkaa niin kauan kuin vaa mahdollista :) pitäs kyllä lisätä kestävyysliikuntaa myös.. kävelylenkit ulkoilmassa vois tehdä hyvää :)
 
Voi Inkailija :( Kovasti voimia tulevaan.

Oma olo eiliseen saakka on ollut tosi huono, väsynyt tuntunut että mitään ei jaksa osin jopa tuntemuksia ettei mikään kiinnostakaan. Taustalla minulla siis keskeytynyt kaksosraskaus ja nyt yllätysraskautuminen ilmeisesti ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta.
Tieto tästä tästä uudesta raskaudesta niin pian menetyksen jälkeen saa varmaan kenen tahansa pään pyörälle. Eilinen käynti alkuraskauden ultrassa antoi nyt vähän osviittaa lasketustajasta joka voisi nyt näillä tiedoin olla kesäkuun puolivälin tienoilla. Ja siis tälläkin kertaa vauvoja on kaksi. Sykkeistä vain toinen oli selvästi hidastunut/ heikompi. Eikä vauvojen kokokaan ollut sama. A hyvinvoiva mutta nyt sitten 16. Päivä tarkistetaan B vauvan tilanne. Kaikkeen tässä pitää varautua eikä vasta koettu keskenmeno lisää varmuutta yhtään. Tänään onneksi olo on ollut selkeästi aiempaa parempi ja jopa siivilän ja puuhasin ulkona. Mitä en todella ollut viime viikkoina tehnyt.

Onko täällä joku muu ehkä vastaavassa tilanteessa tai ehkä aijemmin raskauksissa vastaavaa kokenut.
 
Falisa: Mä oon yleensä harrastanut salia ja kiipeilyä, tosin kiipeilyä paljon vähemmän viime aikoina ajanpuutteen takia, ja se saa varmaan nyt jäädä vaikka onkin lajina ollut ehdoton lempparini jo vuosia :( Salilla olen yhä käynyt silloin tällöin (kerran viikossa?), mutta mulla on jostain syystä aina tosi korkea syke kun liikun. Vaikka olen tosiaan liikkunut säännöllisesti enemmän tai vähemmän aina ja liikunnan perusteella luulisi kunnon olevan ihan hyvä - ja jaksankin liikkua pitkään.

Joten vähän siksi nyt pelottaa - ja ketuttaa - liikkuminen. Koska jos liikun kunnolla, niin että saan siitä itse jotain irti, syke pomppii usein välillä 160-185 - ja silloin pelottaa raskauden takia. Ja jos liikun niin että syke pysyy aisoissa, ottaa päähän sellainen "puoliteholla" tekeminen... Joten en oikein tiedä mitä tehdä. Ehkä alan vaan tekemään kävelylenkkejä... Uskaltaisikohan talvella hiihtää? Mulla ei edes ole kuin tunturisukset, laduilla en ole käynyt moneen vuoteen eikä niitä tässä lähellä tietääkseni edes ole, ja tämä lähimaasto on vaativaa (jyrkkää tunturia riittää), joten kaatumiset ym. mietityttää. Samoin lautailu, talvilajeista suosikkini, saakohan se jäädä tältä talvelta? :(

Tulipa pitkä viesti aiheesta :)

Täälläkin myös tällä hetkellä väsymys ja huono olo ovat sitä luokkaa, etten paljon ylimääräistä tee. Tänään lähdin innolla vapaaehtoisena töistä aikaisin kotiin (vaikka jäi iltapäivän palkka saamatta) ja nukuin kahden tunnin päikkärit, vaikka olin nukkunut ihan 8 tunnin yöunetkin. Kaupasta hamstrasin tarjouksessa olevia kirsikkatomaatteja ja smootieita, ja kaupan ulkopuolella oli jo niin paha olo, että ensimmäistä kertaa oksetti. Onneksi päikkäreiden jälkeen on ollut taas parempi olo. Eilen paha olo pysyi aina max puoli tuntia poissa kun söi, sitten se palasi.

Toisaalta näissä tämän raskauden voimakkaammissa oireissa on se hyvä puoli, että musta alkaa tuntua siltä että meille tosiaan saattaa tulla vauva ensi kesänä. Olo on siis ainakin vähän luottavaisempi :)
 
Falisa: Juu tiedän että tuulimunakin voi oireilla kovastikin. Mietin vaan omia raskauksia, tuulimuna ja kohdunulkoinen alusta asti ihan erilaisia kuin nuo kaksi onnistunutta raskautta. Mulla ei mitään lievää etomista ole ollut kun olen oikeasti odottanut, niin en jaksanut uskoa että nyt olisi jotenkin hyvä tuuri tuon suhteen..

Aika allapäin fiilis.. Kuinkahan kauan vielä jaksaa yrittää.. Työasiatkin masentaa ja nyt taas tällasta tulee, multa alkaa voimat loppua.. Väkisinkin tulee mieleen että onkohan meidän enää tarkoitus saadakaan enempää lapsia, johan meillä kaksi tervettä ja ihanaa tytärtä on. Täytyy varmaan mennä johkin näitä asioita purkamaan, ei oikein tuota kesääkään tullut käsiteltyä, itkuhan mulla pääsi nytkin kun sen ekan plussatestin tein, eikä mitään onnenkyyneleitä.

Mä nyt roikun vielä viikon täällä kurkkimassa, vaikka en kyllä kesäkuisiin kuulu mitenkään päin vaikka ihme kävisikin ja ensi ultrassa alkio löytyisi..
 
Lumi-84: olen todella pahoillani, voimia!
Inkailija: Voimia sinullekin!

Omaa napaa: tänään kävin 3.ultrassa, ja lyötiin lukkoon laskettu aika, eli voisko joku muuttaa minulle 1.6. Samalla tutkittiin mun vuotoa. Olen vuotanut siis plussauksesta asti. Kaikki mahdolliset tulehdukset, taudit jne on suljettu pois. Lääkäri sanoi, ettei yksinkertaisesti vain tiedä vuodon syytä, eikä voinut sanoa varmaksi, että johtuuko vuoto imetyksestä. Imetän siis edelleenkin taaperoa. Muutoin kaikki oli hyvin! Vatsassani asuu vilkas kaveri, tyyppi heilutteli koko ajan käsiä ja jalkoja, ja teki kuperkeikkoja.
Seuraava ultra minulla on rakenneultra. Minä en siis osallistu niskapoimu-seulontaan, joten se ultra jää nyt kokonaan pois.
Pahoinvointi on edelleenkin 24/7 jatkuvaa. Mutta tämän kyllä jaksaa, vaikka hammasta purren.

Pampulax 10+1
 
Kyllästyin tähän epätietoisuuteen,soitin neuvolaan ja sain kuin sainkin lääkärille ajan 11.20. Haluan nyt vaan tietää että menikö tosiaan kesken vai mikä on tilanne. Jännittää niin paljo et kädet tärisee.....kovasti pelkään pahinta MUTTA....Kuitenkin sitä toivoo sitä parasta niiiiiin kovaa. Vuotoa ei oo tullu sen tiistain jälkeen. Tuun kertomaan mitä lääkäri tuumaa..toki en ees tiiä onko tuola tk lääkärillä ultraa...mut eniveis!!
 
Kevättähti: Esikoita odottaessa kävin lautailemassa. Tosin yritin ottaa vähän rauhallisemmin ja varoa, etten kaatuilisi kovasti. Hiihtoa suorastaan suositeltiin, mutta se ei ole mun lempilajini.
Ja muuten aion liikkua ihan normaalisti niin pitkään kun voin. Ekaa odottaessa pitkät kävelylenkit loppui muutama viikko ennen. Tosin eipä mulla nyt ole aikaa ihan samalla tavalla liikkua, kun ekassa raskaudessa.
Ja Lumi ja Inkailija, voimia teille. Odottaminen on syvältä.
 
Hei vaan kaikille!

Olen seurannut ketjuanne ja ajattelin josko tulisin itsekin mukaan keskusteluun. :)

Olen 27-vuotias, kolmen alle kouluikäisen äiti ja nyt täytenä yllärinä odotan neljättä lasta. Taustaa vähän sen verran, että minulla PCO, joka vaikeuttanut raskaaksi tuloa ja kolme lastamme ovat saaneet alkunsa clomifen-lääkkeillä. Olen kokoajan ajatellut, etten tule luomusti raskaaksi, koska kuukautiskierto ei toimi normaalisti. Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana kuukautiset on tulleet suht normaalisti, mutta en siltikään ajatellut raskautumisen olevan mahdollista, niinpä emme ole käyttäneet minkäänlaista ehkäisyä.

Nuorimmaisemme on reilu 2v ja olin suunnitellut lähteväni takaisin työelämään. Neljännestä lapsesta oltiin kyllä puhuttu, että "sitten joskus". Kohtalo päätti toisin ja pari viikkoa sitten tein raskaustestin, jossa selkeä plussa ja eilen ultrassa varmistettu, että pikkuinen sydän siellä sykkii ja viikkoja 6+2.

Tämä raskaus tuli täysin puun takaa ja alkuun olikin aikamoinen järkytys. En koskaan kuvitellut tulevani raskaaksi luomusti, mutta niin kuitenkin kävi. Pikkuhiljaa alkaa mieli tottua ajatukseen, että meillä on ehkä ensi kesäkuussa 6 henkinen perhe. :love:

Minut voisi lisätä listaan:

Diinu / 27v / 4.lapsi / KAKS / LA 29.6
 

Yhteistyössä