~KesäMassut 2007~

Amoxinia muuten syödään täälläkin, tosin esikoinen. Toivottavasti kenenkään vauvelilla ei mene kierteeksi saakka. Minulla oli itselläni lapsena paha korvakierre ja kuulo jäi hieman heikoksi. Tai siis minun on vaikea saada puheesta selvää, jos on taustahälyä. Fiksusti olen tätä ajatellen ammattini valinnut... (ope) :LOL:

Pompula ootteko kokeillu silleen, että mies antaa sen pullon? Meidän keskimmäinen ei huolinut pulloa, jos minä tarjosin, mutta mieheltä huoli.

Meilläkin muuten Aleksanteri kääntyy masulleen, mutta ei selälleen. Jää siihen mahalleen köllöttämään, mutta sitten kun niska väsyy, niin suuttuu.

No, nyt yöpuulle. Kellohan on jo yli puoli kymmenen...

Kreecher ja Aleksanteri
 
Meidän pieni ei osoita minkäänlaista kiinnostusta kääntyillä mihinkään suuntaan. Kyljelleen menee, muttei pidemmälle, ja "matoilee" selällään eli työntää jaloillaan niin että pääsee päälaki edellä eteenpäin hitaaseen mutta varmaan tahtiin. Josta seurauksena pojalla on takaraivossa "puuhakalju". No eipä hällä paljon sitä tukkaa muutenkaan ole.

Sylissä poika nousee puolimakaavasta asennosta omin voimin istumaan. Erityisen ihanaa on nousta istumaan ja sanomalehteä repimään jos äiti yrittää lukea pöydän ääressä. Lue siinä sitten ulkomaan uutisia, kun toinen ihan innoissaan rapistaa, repii ja heiluttaa ja yrittää tunkea lehteä suuhun.

Ja nykyään poika syö pullosta ihan itse. Mies vain antaa pullon pojalle sitteriin ja hän itse kannattelee sitä. Joskus pitää vähän korjata otetta, että poika saa kallistettua pulloa tarpeeksi. Minusta tämä on hieno ja edistykselinen juttu, kun poika ei saa pulloa kuin ehkä kaksi kertaa viikossa silloin kun ei ole tissit lähellä, ja tähän mennessä pullosta syöminen on ollut pojalle jotenkin hankalaa. Paljon paremmin menee kun saa itse säädellä, ei valu enää ohi suun eikä mene ilmaa niin paljon vatsaan eikä tarvitse itkun kanssa syödä. Syö myös enemmän kerrallaan, vaikkakin hitaammin kuin silloin kun isi tai joku muu syötti. Hämmästyttävä käänne.

Naru ja poikanen 4kk+
 
Moikka!
Toivottavasti saataisiin hyviä uutisia Paulaliinalta täällä ootellaan juu...

Naru melkoisen taitava poju,kun itse pulloa jo pitää!!
Kiva että oppinut tuon pullon,ei ole ihan niin kiinni vaavissa.

Meillä on myös Kreecher amorion kuuri,mutta tuolla 2 vuotiaalla.Oli keuhkoissa sellaset rohinat.
Miska on vielä ilman kuuria mutta nuhaa ollut jo viime ke asti.Saa nähdä,vaikuttais ainakin että ei niin pahasti sairasta kuin tuo isosisko.

Kääntymisistä,Miska tosiaan kääntyy mahalta selälleen mutta selällään vaan kiemurtelee ihan villinä.kai se jotain opettelua!!

Mulla oikee käsi liki toimeeton.Vanha kuntosalivamma ja nyt jostain äityi.Vallan mahdoton vihlominen ja kipu,eilisen olin ihan itkunpartaalla.Huomenna haettava kipupiikkiä jollei laannu.
Otin buranaa liki 2000 mg ja Panadolia sallitut määrät.Illaksi Sirdaludia joka rentouttaa lihaksia.Yön nukuin ihan hyvin mutta taas kun pitää kättä liikutella,alkaa vihlonta.
Ikävää,mua suututtaa oikein isosti.

Mies on vaihtamassa talvirenkaita,täällä ihan talvi.Otti Miskan mukaan,on vanhemmillaan siis vaihtamassa.
Nyt lopeteltava,ykskätisenä tääkin on vihon viimeistä touhua..

Ootteko kukaan sitä fasebookkia katellut?mä oon ihan pihalla,en saa mitään irti siitä.No,eipä uutta!! :whistle:

Moikkis!
 
kiitos kaikille tsemppauksesta ja voimahaleista. kyllä tää on ihana palsta, tuntuu et oikeesti välitetään toisista :hug:

viime viikko oli yhtä hulinaa mutta nyt taas ehdin hetkeksi koneelle. meidän sairaalareissu on onnellisesti takana. Aamulla kymmeneltä mentiin lasten- ja nuortenpolille ja kolmelta päästiin lähteen kotiin. tosi pitkä päivä, mut hienosti jaksoivat meidän molemmat pojat olla pitkän päivän. Onneksi oltiin otettu evästä mukaan. Aapo oli ensi lastenlääkärin nähtävillä, joka totesi että kallon muoto on niin perikaalinen (mitä sit tarkoittaakin) että siitäkin voi ylimääräisiä senttejä tulla. Totesi vie perään et niin on äidilläkin. Tosi kiva. Sen takia päästiin niin äkkiä tutkimuksiin, kun sairaalas epäiltii että jos pään kasvun aiheuttaa aivojen selkäydinnesteen kierron ongelmat. lääkäri määräs Aaposen pään ultraan ja kallon röntgeniin. Ultrassa oli ainaski kolme lekuria paikalla katsomassa kun kuulemma niin harvoin pääsee näkemään pään sisään ultralla aukileen kohdalta, olivat sit opiskelemassa. Ultraava lääkäri sanoi sit lopuksi että ei tällä pojalla mitään vikaa näy, äo ainaski 180 J Ultrassa Aapo jaksoi hienosti mut kun jouduttiin röntgeniin, alkoi huuto. Sairaanhoitajaopiskelija piti päästä kiinni ja minä jaloista, raskas lyijyessu lätkäistiin vatsalle, oisin mäkin huutanu. Kuvat saatiin onneks otettua eikä niissäkään mitään poikkeavaa näkynyt. lastenlääkäri sanoi että niin vaan on että aapo on se yksi lapsi sadasta jolla on näin iso pää. Ou jee.

Tosi helpottavaa kuulla hyvät uutiset. Tosin me ollaan nyt erikoisseurannassa. neuvolasta pitää aina ilmoittaa suoraan sairaalaan päänympärysmitta, joka käynnin jälkeen. Uus aika on tammikuussa, sit taas tutkitaan ja otetaan aivojen sähkökäyrä myös. Aikaisemminkin voidaan joutua jos pää lähtee kasvamaan liian äkkiä. Lääkäri sanoi ettei tän ikäiseltä voi oikein vie hirveesti muuta tutkia kuin nuo otetut kokeet, kun ei oo paljoakaan juttuja mitä tän ikäiset osais. tärkein mitä mein tars nyt oppia ois et jaksais kannattaa päätä mahallaan ja kierähtäis vatsalleen. Niitä ollaan nyt treenattu kotona koko viikonloppu. ja ihmeiden ihme, eilen aaponen kääntyi vatsalleen. Eka kerta tais olla vahinko mut sitten kun kääntyi vie kolme kertaa illan aikana, niin kait sen voi sanoa että se taito on hallussaJ Sen verran vie sairaalasta, että me saatiin tosi hyvää palvelua, ei voi kuin kehua. sairaanhoitaja järjesti isoveljelle tekemistä ettei käynyt aika pitkäksi ja saatiin avustaja mukaan kuvauksiin ja muutenkin kaikki oli niin ystävällisiä ja tuntui että tosiaan välittävät pikkupotilaasta.

Huh, tulipa selostettua omia kuulumisia, toivottavasti jaksoitte lukea. Päivä kerrallaan täs mennään ja tammikuussa ollaan taas viisaampia. Nyt tars lähteä herättämään aapo että ehdittäis syödä ja vähän touhuta jotain ennen kuin lähdetään ajelemaan värikylpyyn. Tänään on ohjelmassa ilmapalloja, saippukuplia ja vaahtoa. Pikkasen varmaan ollaan märkiä ku tunti loppuuJ

Oikein pirteää pakkaspäivää ja vielä kiitos kaikille tuesta!

paulaliina ja aaponen
 
Minäkin paulaliinan kuulumisia tulin kurkkimaan ja olipa tosi ihana lukea hyviä uutisia!!! Kiva kuulla, että kaikki on kunnossa :) Nyt huokaisette oikein kunnolla helpotuksesta! Ja onnea Aapolle uudesta taidosta =)

Palaan myöhemmin, nyt siivous kutsuu...

Teppana & Niilo
 
Ihana lukea tollasia kuulumisia paulaliina! :hug: Olipas helpotus ja onneks niin.

Meillä on levoton yö takana ja oon ihan poikki, mut kummallisen hyvällä tuulella. Appivanhemmat ja miehen sisko oli viikonlopunkäymässä (eivät tosin yöpyneet meillä, ku ei tänne mahdu) ja kaikki meni nappiin. Paitsi mun pullan paisto... :LOL: Kohos vaan leveyssuuntaan (tuli sellanen peltipitko, tai siis kaks niit oli ennen ku kohos yhteen) ja hetken liikaa oli uunissa, joten pikkasen pääs sokeri kärähtään. Innostuin vähän liikaa säätämään muuta siinä samalla. :ashamed:

Jätkä pääs kylpyynki, ku mummunsa käytti. otettiin sit videopätkääkin, kun tykkääs niin kovasti. Pitää nyt ite skarpata ja käyttää vaik kerran viikossa ainasen suihkussa käynnin sijaan... Mulla vaan tulee selkä tosi kipeeks, mut kai sen sais venyteltyä sit kuntoon.

Eilen sit käytiin poikasen kummia moikkaamassa samalla, kun totuttelin ajaan meidän uudella autolla...Kiva tollasella automaatilla on näköjään huristella. :) Nyt kun viel sais sen käyttöön Hämeenlinnan reissulle, niin olis paljo kätevämpää ku julkisilla kulkeminen.

Onnistuin äsken löytämään kadonneen ajanvarauskortin just ajoissa... Mul on hammaslääkäri TÄNÄÄN! Onneks sisko vapautuu neuvolasta siihen mennessä, niin voi kattoo jätkää sen aikaa. Ei yhtään huvittais kyl mennä, kun juurihoitoo väsäävät kaiken kärsineeseen hampaaseen... Mut pakko on ja vielä maksaakin kalliisti. Pöh sanon minä!

Myy ja poikanen 4 ja puol kk suunnilleen
 
"Vähän" väsynyt mamma täällä... Hieman katoin väärin sitä aikaa. Tässä kuussa täytyy kyl mennä, mut onkin vasta loppukuusta ja sit 5. JOULUKUUTA. :LOL: Onneks katoin vielä... Viiti hammasläääkäriin huvikseen mennä. :whistle:
 
Minäkin mielessäni toivoin, että paulaliinan Aapolla olisi kaikki kunnossa! Hyvä, että tutkittiin niin tarkasti ja jatkossakin seurataan vointia.

Omalla vauvelilla taas korvatulehdus, nyt lääkkeenä Ditrim duplo. Sama korva kyseessä kuin aikaisemmin, lääkekuurien välillä ei kerennytkään olla kuin 4 tervettä päivää :( Voi, kun nyt tyttö tervehtyisi. Kun on neljä isompaa lasta, niin aina joku nappaa koulusta tai kerhosta jonkin viruksen mukanaan ja niin sen saa sitten vauvakin... nyt aloitin kaikille lapsille oikein tehovitamiini-kuurin, josko se sitten hiukan nostaisi vastustuskykyä ja hyvä käsihygienia tietty pitää muistaa.

Mitenkäs sen influenssarokotuksen kanssa pitää toimia? Tyttö täyttää 23. päivä sen 6kk, niin ehtiikö vielä silloin ottaa piikin? Tänä vuonna taitaakin olla tulossa ankarampi influenssaepidemia, viime vuonnahan ei levinnyt kovasti, meillä koko perhe säästyi siltä.

Vauveli on alkanut "puhua" ihan eri lailla, tä-tä-tä- tavuja tulee, kun oikein kovasti innostuu :) ja musiikkia kun kuulee, niin heti alkaa vienosti laulella mukana.

Vielä ei liiku muuta kuin ympyrää vatsalla ollessaan, 9 päivää vanhempi serkkupoika ryömii jo tomerasti ja meidän vauva katseli sitä touhua aivan ihmeissään =)

Kiinteiden syömistä pitäisi ihan tosissaan lisätä, neuvolan täti oli sitä mieltä, että kun -10 käyrällä mennään (tasaisesti), niin täytyisi jo öljyä lisätä ruokaan... pituus kuitenkin menee keskikäyrällä, niin itse en kyllä ole kovin huolissani, tyytyväinen kun vauva on , niin eipä taida olla syytä hötkyillä.

Ihanan kirpeä pakkanen ulkona, järvikin on jo puoliksi jäätynyt viime yönä. Vauvakin nukkuu ulkona useamman tunnin unia, kun on niin lämpimästi topattu :D

Kivaa viikon alkua kaikille!

Katti ja vauva 5kk ja risat
 
Ihanaa, että Paulaliina tuli kertomaan hyviä uutisia! Hurjaa, kun piti jo itsekin ihan kauheasti jännittää, vaikka ei olla edes koskaan tavattukaan. Niin tässä vaan tulee virtuaalitutuiksi. :)

Kata, minä ainakin löydyn facebookista. Vöhön se lontoon murre hämää välillä ja en ihan selvillä ole kaikista virtuaalikaljoista sun muista oktoberfesteistä mitä siellä pyörii. Mutta peruskäyttö sujuu, eli kavereita olen saanu lisättyä ja muutaman valokuva-albuminkin luotua.

Hurjasti näkyy vaihtelevan paikkakunnittain tuo influenssarokotteen antaminen. Täällä olisi pitänyt hilata itsensä paikalle juuri tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan. Meillä ollaan kipeänä, soitin ja kysyin, että voiko rokotetta saada toiste, esim. oman neuvolakäynnin yhteydessä. Ei voi, ja koska en kipeää lasta ala kuljettaa kävellen 4 kilometrin päähän neuvolaan, jätettiin sitten ottamatta koko rokote.

Meillä on tosiaan melkoinen räkätauti talossa ja Aleksanterilla on hiukan kuumettakin. Seurailen nyt mielenkiinnolla, meneekö korviin, kun poika on niin tavattomn ärhäkkä. Täytyy soitella huomenna neuvolaan, mahtuisiko lastenlääkärin vastaanotolle...

Kreecher ja Aleksanteri himpun vaille 5 kk
 
Loistavia uutisia paulaliinalta! Tosi hienoa!

Täällä sataa vettä ja on ihan harmaata :( Huomasin, että jouluakin pitäisi alkaa jollain asteella suunnittelemaan, mutta kun ei yhtään tunnu siltä, että on jo marraskuu ja kohta joulu. Lapset kovasti jo toivovat kaikkea mahdollista joulupukilta ja itsellä pukkaa valmiiksi hikeä :xmas:

Meillä on nyt taas hyvä kausi vauvan kanssa. Sänkyynkin nukahtaa ihan itsekseen ja hereillä ollessa on niin hyväntuulinen. Meilläkään ei vielä eteenpäin mennä, mutta muuten kyllä pyöritään navan ympäri ja vedetään jalkoja massun alle. Ei kyllä tosin vielä tarvis hirveästi liikkuakaan. Katsoin juuri neuvolakortista, että isoveli on ollut 5kk ja 2pv, kun on ryömimään lähtenyt ja näyttäisi samoja polkuja tämäkin menevän. Niin se aika vaan menee :ashamed: Mun puolesta meillä saisi olla sylivauva vielä vaikka kuin pitkään.

Ahdistaako teitä muita vielä työasiat? Itse ihan kauhulla odotan hetkeä, kun pitää aloittaa työt ja se hirveä tarharumba siihen päälle. Haluaisin kyllä hoitaa tätä vauvaa mahdollisimman pitkään kotona, mutta sitten täytyy toisaalta miettiä kuinka kauan uskallan olla kotona työllistymisen kannalta. Mitään valmista työpaikkaa kun ei ole odottamassa ja työkokemustakaan ei paljoa ole.

Facebookiin en ole tutustunut yhtään, hyvä kun edes ymmärrän mikä se on. Kaveri just pyysi mua kirjautuun sen ystäväksi sinne, mutta en ymmärtänyt etusivultakaan mitään, niin annoin olla :snotty:

Mulla olis huomenna papa-kokeeseen meno, että saan hormonikierukan vielä tämän vuoden puolella. Jänskättää vähän, miten kyseinen kapistus mulle sopii. Niin, ja löysin muuten kainalostakin pahkuran. Vaikuttais suurentuneelta imusolmukkeelta, mutta pitääpä sitäkin samalla reissulla näyttää...sehän se vielä puuttuus, että joku lymfooma löytys. Rinnoissa ei mun mielestä mitään ylimäärästä löydy...niin on lapasiksi taas muuttuneet tämän imetyksen jälkeen. Melkeinpä vois kolminkerroin taitella :LOL:

Kovasti voimia korvatulehdusten ja muiden tautien kanssa taisteleville! Meillä on nyt tosiaan parempi kausi räkänenien suhteen, mutta sekin on yleensä vain hetkellistä herkkua, varsinkin kun tuo esikoinen on itse niin infektioherkkä Downin takia...

auramaria ja vauva (viikkoa vaille 5kk)
 
Olipa mukava kuulla paulaliinan hyvät uutiset.

Meillä riittää tällä viikolla juhlittavaa kun keskimmäinen täyttää viisi vuotta :heart: torstaina vietetään lastenkutsut ja sit lauantaina tulee sukulaiset ja kummit kahville ja sunnuntaina vietetään isänpäivää. Isän päiväksi en meinannut kakkua tehdä vaan syödään sit synttärikakun jämät jos jää.

Auramaria mä odotan myös kauhulla äitiysloman loppumista. En haluais lähteä töihin, mut ostettiin just uus talo ja lainanmaksut painaa päälle. Yritän nyt keksiä jonkun keinon, et vois olla kotona ainakin siihen saakka kun Konstantin täyttää 2 vuotta. Mulla ei myöskään ole työpaikkaa johon palata, joten se ois sit työpaikan haku edessä, kun työelämään päättää palata.

Nyt alkaa kirjoittelu olla hankalaa, kun poju heräs ja potkii näppistä joten palailen myöhemmin.

mama-75 ja Konstantin melkein 5kk
 
Mulla on luultavasti töihinpaluu edessä ensi syksynä, kun Aleksanteri on vuoden. Ja tämä samainen syy kuin mama-75:lläkin, asuntolaina painaa päälle. Tosin ei se nyt niin yksiselitteistä ole, että niitä töitä välttämättä edes löytyy, mutta hakuprosessi on jokatapauksessa päällä. Aika hurjaa vauhtia tuntuu aika menevän, periaatteessa saisin varmasti kulutettu akotona toisenkin vuoden...
 
Kreechei,mites voisin sut löytää??
Eikö sieltä pidä hakea omalla nimellä??
Mä olin ihan öönä kun aloin miettimään vanhoja esim luokkakamuja,kun en vaan muista kenenkään nimiä...???
Varhaisdementtia...No,vanhimman pojan kummitädin sieltä bongasin ja luulen etten niin aktiivisesti rupeekaan siellä heilumaan...Tuntuu vähän kyllä vaikeelta.
Ja oon aika skeptinen,mies sanoi että tietovuotoja varmasti löytyy..

No,katotaan!
 
Ihanaa Paulaliina, että Aapolla on kaikki kunnossa! Mietinkin eilen aamulenkillä teitä ja oli tosi kiva lukea hyviä uutisia. :hug:

Meidän Hempulasta on tullu harakka! Se nimittäin näyttää rakastavan ja halajavan kaikkea kiiltävää näppäihinsä. :D Muun muassa kiiltävät ovenkahvat, äitin puhelin, lusikat ja muut kiiltävät keittiövälineet on nyt kuuminta hottia. :D Ihan kiva, kun saa syödä varmasti rauhassa, kun antaa toiselle vaikkapa lusikan ihmeteltäväksi. :) Tosin saa kyllä vahdata, ettei tyttö työnnä lusikkaa kurkkuunsa... Ei kyllä vielä oo tehny sitä, eikä välttämättä teekään, mutta minä ylihuolehtivaisena äitinä aina mietin, että mitä VOISI tapahtua. Kiitävävien tavaroiden lisäksi Helmi on kiinnostunut myös tietokoneesta, lehdistä ja kaukosäätimistä. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä... ;)

Töitä en oo vielä kauheesti ees ajatellu. Keväällä valmistun ja luultavasti ensi syksynä on sitten töidenhaku eessä. Välillä tuntuu, että kiva lähteä sitten töihin, välillä taas tuntuu, että haluaisin olla Helmin kanssa kotona pidempään.

Mitäs te meinaatte tehdä isänpäivänä? Ootteko hankkinu lahjaa isälle?
Mä kävin tänään shoppailemassa Seppälästä isille tarpeellisia juttuja: sukkia (niissä lukee super dad tai isukki), bokserit (ihqu isukki) ja ihan tavan t-paitoja. Lisäksi haluaisin lahjottaa jotain persoonallisempaa. Ideoita otetaan mielihyvin vastaan! Helmin valokuvan voisin kehystää työpaikalle vietäväksi tai sitten painaa Helmin jalanjälkiä tyynyliinaan. Ajattelin käydä tällä viikolla katselemassa kangasvärejä. Papoillekin ois kyllä kiva antaa tyynyliinat, joihon ois painettu Helmin jalkanjäljet. Nyt kun ajattelen, haluaisin tuommosen tyynyliinan itellenikin! Taitaa mulla olla tyynyliinojenvalmistuspaja tällä viikolla... =)

Katziina ja Helmi 5kk1vk
 
terkkuja täältä poraajalta =) mua rupes itkettään kun ootte kaikki aatelleet meitä. ootte te ihania :hug:

auramaria; kyllä muakin jännittää palata töihin. huhtikuussa se ois edessä enkä millään haluais. pakko kait kuitenkin on kun talolainat painaa päälle eikä tuo kotihoidontuki oikein korvaa palkkaa vaikkei meikäisen palkkakaan päätä huimaa. meidän kunta maksaa kyllä kuntalisää 160 euroa mut silti. ja siinäkin on niin että tuki loppuu jos määrärahat loppuu. Siis vaiks ois siihen oikeutettu niin ei saa jos ei oo rahaa. Aivan älytöntä ja typerää. Enkä haluis kyllä sikskään mennä töihin kun tiedän mikä rumba sie odottaa. oon työkavereilta kuullu niin karseaa juttua että paree ois pysyä poissa. Muakin on haukuttu niin että korvissa on soinut :(

katziina: me ajateltiin olla isänpäivänä ihan vaan kotosalla ja tehdä jotain kivaa yhdessä kaikki 6. Yleensä isommat pojat on aina jossain tai joku kaveri on meillä. Nyt oltais vaan me. iskälle aateltiin hankkia lippu HPK:n matsiin vaiks Tappara-fani onkin. meiltä on vaan Manseen nin pitkä matka. aapo lahjoittaa iskälle kipsiin tehdyn jalanjäljen, tehtiin se värikylpyryhmässä viime viikolla. Tuli tosi hieno.

facebookista sen verran, että aaposen kummitäti pyysi mut sinne ystäväkseen. Oon pari kertaa siellä käynyt mut en tunne muita kuin tän kummitädin ja oon aikas pihalla muutenkin.

katti71 meillä influenssapiikin saa kun menee vauvan kanssa terkkariin jonottamaan piikkiä. niitä jaetaan kahtena päivänä viikossa ensi viikosta lähtien kolmen viikon ajan. En ajatellu lähteä jonottamaan :p

heippa taas vähäksi aikaa
paulaliina ja aaponen
 
No viimein! Anteeks että aloitan näin negatiivisella tuulella mutta ärsyttää tän palstan toimimattomuus |O . Kirjautuun pääsee, mutta seuraava sivu on aina valkoinen vaikka lataaminen on suoritettu loppuun. Ei auta selaimen vaihto, ei päivittely eikä mikään. Nyt pääsin sisään, mutta sai yrittää aika monesti ennen kuin pääsi tänne kesämassupinoon, ei riitä hermo yrittää lukea kun tämä vika sivu..

Paulaliina hieno juttu että kaikki oli kunnossa! Hyvä että tutkivat perusteellisesti, niin ei jää sitten mietityttämään mikään. Oli varmaan aika raskas päivä Aapolle mutta hienostihan se loppujen lopuksi sujui :).

4kk neuvolasta on jo kohta kuukausi, ensi viikon pe on 5kk nla, mutta laitetaanpas mittoja sieltä muutamien viikkojen takaa.. En muista oonko niitä tänne laittanut vielä. Eli paino oli 9kg ja pituus melkein tasan 70cm, eli aika iso poika meillä on.. Vauvauinnissakin naureskeltiin, että pojalla näyttää olevan omat kellukkeet (viitaten herran hyvin kehittyneeseen massuun :D)! Ei pikkuinen silti lihava ole.

Touhua riittää.. Jatkuvasti pitää päästä istuvaan asentoon, ja tekemistä pitäisi olla koko ajan. N. viikko on mennyt vähän kätistessä, mutta oon aatellut sen johtuvan hampaista (alaien pullottaa ja kaikkea pitää järsiä ja jyystää oikein olan takaa) tai sitten poika on turhautunut kun ei pääse liikkeelle. Oltiin reissussa melkein 5pv ja sukulaisilla ei pistetty poikaa lattialle koirien takia.. Siinä ajassa sitten näytti unohtuneen miten käännytään mahalta selälleen, tai ainakaan ei ole sen jälkeen onnistunut kääntyminen :(. Ehkä se vielä sieltä tulee.

Voi rähmä, pitää jättää juttu kesken kun sitterin lelut alkaa tympäistä pikkumiestä. Lisää myöhemmin, kenties paremmalla tuulella silloin sekä äiti että poika (päiväunia tänään takana n. tunnin verran.. Luojalle kiitos nukkuu yöt hyvin). Ja sori kun on aika omanapaista tarinaa, kun en pääse sivulta 36 taaksepäin tässä pinossa :(.

Niini ja pikkumies 4,5kk+
 
Yritetäänpäs taas raapustaa vähän jotain.

Ihan vielä en uskalla huokaista, mutta nyt on ollu muutamia öitä niin että Niilo on nukkunut melko hyvin. Paras yö oli toissa yö jolloin heräsi ekan kerran vasta puoli kolme. Muuten on nyt heräillyt vaan kolmen tunnin välein, mikä sekin on juhlaa tunnin välein heräilyn jälkeen. Omasta sängystä alkaa kyllä taas siirtyä enempi ja enempi perhepetiin. Yritin tossa jonkin aikaa sitkeästi hoitaa yöimetykset istualtaan, mutta en jaksa enää. Nyt Niilo käy omaan sänkyyn nukkumaan, mutta ekalla syötöllä jää sitten viereen. Ei ole ollenkaan niin raskasta, kun voi itsekin siinä sitten torkkua. Saapi nähdä mihin suuntaan nää yöt nyt alkaa menemään, mutta nyt näyttää ihan kohtalaisen hyvältä, jospa se siitä! Onneks poika on valtavan hyväntuulinen pakkaus, vois olla paljon rankempaa jos se olis valvomisen lisäks vielä yhtä kiukkuinen kuin alkuun.

Influenssarokotteen antamisessa näyttää olevan tosiaan kovin paljon paikkakuntakohtaisia eroja, joten kannattaa Katti kysästä omasta neuvolasta. Täällä sitä ei saa jos ei rokotuspäivänä ole täyttänyt puolta vuotta ja myöhemmin sitä ei anneta.

Fasebookista mulla ei ole oikeastaan mitään haisua, radiosta kerran siitä kuulin ja kovasti tuntuu olevan suosittu. Täytyykin käydä tsekkaamassa ymmärränkö siitä hölkäsen pölähtämää.

Työasiat ahdistaa sen verran, että kaikkeni aion yrittää ettei sinne tartte mennä! Mullahan loppuu äitiysloma jo helmikuussa, kun varhennettuna silloin jäin. Eihän Niilo ole silloin kuin reilu 8kk! Jollain tapaa täytyy yrittää selvitä, vaikka talolaina meilläkin painaa päällä. Kuntalisää täällä ei saa muuta kuin yksityiseen päivähoitoon/yksityiseen hoitajaan.

Isänpäivää meillä juhlitaan niin, että iskä saa "yllätys"aamiaisen, ei siis muka tiedä mitä keittiössä tapahtuu ja yrittää esittää nukkuvaa, mikä on melko työlästä sille kun se herää yleensä niin paljon meitä muita aikaisemmin. Lahjaksi ollaan poikien kanssa ostettu samanlaiset bokserit kuin Katziina oli miehelleen hankkinut sekä kirja. Tarkoituksena on vielä maalata poikein kanssa sellanen taulu mihin tulee kaikkien poikien jalanjäljet pienimmästä suurimpaan. Ja isot pojat on tietty askarrelleet koulussa ja kerhossa lahjoja. Päivällä mennään sitten mun vanhempien luo syömään ja sieltä vielä mun ukille kahville ja miehen papan haudalle viedään kynttilä. Eli aikamoista lentoa paikasta toiseen tiedossa.

Mites on immeiset, onko halukkuutta järjestää vielä ennen joulua tapaamista helsinkiin? Vai jätetäänkö ensi vuoden puolelle?

Teppana & Niilo perjantaina 5kk
 
Kokeillaanpa palstan toimivuutta.

Hienoa, että Aapolla on muuten vaan isompi pää, ettei mistään vakavammasta ole kyse =) Ja pikaista paranemista kaikille flunssaisille ja korvakipuisille! Ja katalle kätensä kanssa!

Alina oli maanantaina 4 kk neuvolassa. Painoa oli 7360 g eli yli kilo kuukaudessa, mutta painokäyräpä notkahti hieman alaspäin, koska pituutta oli tullut hurjat 5 cm! Hyvin kasvaa rintaruokinnalla :D Tyttö piti kunnon flirttiä lääkärille, ja ihmekö tuo, kun meillä on varsin hurmaava nuori mieslääkäri :whistle: Mukava kun mikä!

Isänpäivälahjaksi ostin CD:n, jota mies joskus haikaili. Ja ajattelin kehystää sellaisen valokuvan, jossa miehellä on molemmat lapset sylissä, niin kuin kortiksi. Sitten jotain miehistä aamupalaa, pekonia yms. Yritän vähän korjata viimevuotista katastrofia, kun yökin pahoinvointisena koko aamun ja jouduin herättämään miehen siivoomaan pojan pissoja lattialta ja valmistamaan itselleen isänpäiväaamiaista... Niinhän se menikin, että jouduin paljastamaan raskauden suvulle juuri isänpäivänä, kun en jaksanut pahoinvointia peitellä. Oi niitä aikoja! :D

Hesan tapaamiseen olisi kiinnostusta vielä ennen jouluakin, mutta kaikille sopiva viikonloppu taitaa löytyä vasta ensi vuonna..? Meillä on vielä parikin lauantaita vapaana marras-joulukuun vaihteessa.

Ja nukkumaan! Neitikin on nukkunut jo tunnin..

-ebbuliini ja Alina 4 kk 1 vko-
 
Hyvä, että Paulaliina teillä oli kaikki kunnossa! :hug:

Ja Katti, kannattaa tosiaan kysyä neuvolasta siitä rokotteesta, mä olisin saanut sen jopa meidän tytylle, jos haluisin, vaikka neiti täyttää 6kk vasta joulukuun 17pvä! Aikamoiset neuvolakohtaiset erot...

Muutenkin vielä kahden vaiheilla otanko esikoiselle, ensi viikon torstaina Julian neuvola ja silloin pistävät pojalle jos vaan otan mukaan. Vähän mietityttää kun en ole ihan perillä hyöty/haittasuhteesta...

Facebookista ollut puhetta ja kävin kyllä itsekkin julkisuuden myötä sitä katsomassa ja vaikka enkkukin on ihan suht hyvää niin en mä tajunnut hölkäsen pöläystä niistä sivuista :LOL:
Olenkin sit pikkuveljen innoittamana joskus katsellut Netlogia ja sinne tehnyt omaa profiilia.

Isänpäiväkin tosiaan lähestyy, meille tulee minun isäni ja hänen perhe sunnuntaina kakkukahveille, juhlitaan isänpäivää ja mun synttäreitä, jotka ensi viikolla, menevät kaikki siinä samalla :D
Mulla on miehelle lahja ja molemmilla muksuillakin vielä omansa ja esikoinen vielä kerhossa teki kortinkin. Sit omalle isälle olen myös ostanut lahjan.

Hesan tapaamisesta niin mulle kyllä sopii ennen joulua ihan hyvin. Jos vaikka laittais pinoa tapaamispuolelle ja ne tulevat jotka pääsevät? Mulla ainakin oikeastaan kaikki viikonloput vapaita. :)

Muuten meillä mennään edelleen pelkällä rinnalla, tyttö syö nykysin n.3 tunnin välein(saattaa välillä kyllä repäistä ja olla 5tuntia päivälläkin syömättä), iltasin tankkaa parin tunnin välein. Yöt nukkuu n.19.30 eteenpäin ja aamulla heräillään 7-8 välillä. Yleensä 2 syöttöä, mutta nyt välillä on menty ihan yhdelläkin syötöllä. Pari kertaa heräilee yöllä muuten vaan, mutta tutin kun saa niin jatkaa unia. Päivisin nukkuu yleensä n.3 unet kestoltaan 30min-2h.

On niin ihanan helppoa, kun esikoinen oli aivan kamala ja heräili monta kertaa yössä ja meni nukkumaan vasta 11 maissa illalla ja aamulla herättiin kuuden jälkeen. Niin tämä on kyllä ihan luxusta :D

Masulle kääntyminen on onnistunut jo yli kuukauden, mutta siinä tuo viihtyy, eikä pyöri navan ympärillä, eikä ryömi, vaikka selkeästi välillä sitä miettii :D

Hiiviö ja Julia 4,5kk
 
Saapa nähdä toimiiko tämä vieläkään ...
Mutta siis asiaan eli nyt on Facebookiin kirjauduttu! Vieläkö tajuaisi siitä jotain...muutaman ystäväkutsun tein, saapas nähdä onnistuiko :D Kiva olis teitä kesämassujakin tavata siellä. Jos tässä nyt edes innostuu siellä käymään, mutta kuitenkin. :D
 
mulla o faceboociss virpi frilander nimell oma jutsku
ja irc-galleriass virpi82

meil esikoll ol 1n pvn joku ihme ripuli-juttu MUT onneks on kunnossa jo ja kuopuskin on kunnoss nyt (sairasti keuhkoputken tulehduksen)

isänpv:nä isi saa MLL paidan + nellyn tekemän essun. pappa ja ukkikin saa paidan + essut
 

Yhteistyössä