~KesäMassut 2007~

Heipparallaa ja hetikättelyyn Netskulille kaameen iso :hug:
Uskomaton lääkäri... :eek: Ei oikeesti voi olla totta.
Mutta tuli mieleen sun kertomuksesta että ottiko sitä maitoallergiaa tosissaan,sillä mitä ihmettä hän kyselee ruokamääristä ym. noin tarkkaan jos lähinnä se maitoallergia sua mietitytti?
Ettei vaan teillä olis mennyt ajatus ristiin...
Pyysitkö että katottais verikokeet ja tehtäisiin altistus ja prick testit?
Voi että...Mitenkäs kannattais jatkaa,olisko neuvolasta parempaa käytöstä,josko ihan omalääkäri jatkais tästä-taikka joku muu yksityinen?

Mä oon huomenna menossa niin kerron mitä meille sanotaan.Oon kyllä aika rauhallisin mielin,me tutkitaan tä juttu ja sillä hyvä.On hienoa jos ei ole maitoallergiaa mutta en halua sitä diagnoosia "varmuuden " vuoksi.Vaan oikein tosi.
En itekään ole allergiasta varma,mutta jos olisin niin taistoon vaan!!

Katille peukutukset polikäynnille,toivotaan parasta.Ja myös että unet korjaantuisi, sekä korvat...On rankkaa kun on näitä sairasteluja..

Onpa teillä Ahaa ollut rankka esikoisen aika,ihme että oot uskaltautunut vielä lisää lapsia hommaamaan!! :D
Ei vaan,aika kultaa muistot ja lyhyt tä vauva aika on jolloin kaikki tuntuu raskaammalta.

Ja Auramaria teillä onkin ollut hurjankuulosta...Niin säikäyttää kaikki outo pienillä,muistan kuinka esikko alkoi saamaan affektikramppeja,eli tunnekouristuksia kun huusi niin että taju meni ja jalat alta.Tä voi tuossa 1 vuotiaana ruveta ilmenemään.Oon ite ollut samanlainen taju-pois huutaja ja kaksosista tyttö myös.
Ollaan kuulemma kovaluontoisia ja temperamenttisia!! :whistle:

Voi kun keksittäis jotain rahaa tuovaa Ebbuliini muuta kuin töitä niiin saisit jatkaa kotona.Tuo on tosi raju paikka äidille,varsinkin jos tuntuu ettei ole valmis.
VOisitko tehä lyhennettyä tms?
Mutta PPH on musta paras paikka näille pienille ja kyllä siellä syliä saa myös.
EN usko että mitenkään Alina kärsii tuosta,aina ei ole mahollista olla kotona.
Eikös teillä ollut reilu 2vee+ myös? hänestä kait saa sen 94 e kotihoidontukea myös eikö?
No,silti 400 e on aika kälynen summa kuussa...
Tosin hoitomaksut maksaa, ja muutkin että kannattaa laskea kuinka paljon plussalle jää.

Alle kouluikäisten vanhemmat voi tehä lyhennettyä viikkoa,mut siinä tule se manipolitiikka myös kyseeseen.Kannattaako tehä lyhkästä..
Vaikeita juttuja...

Hiiwiö muakin rupes kiinnostaa se omenapussijuttu..Jos laittais sukkahousuihin ja sitois sen kii...??? :eek: :D
kuulostaapa kaameelle... :whistle:

No joo..Ihanasti nuo kaks leikkii tuossa lattialla,Maisa rakentaa legoja ja Miska seuraa silmä tarkkana valmistuvia torneja ja kaataa hihkuen...
On tä tosiaan ihanaa aikaa.Pitäis osata nauttia.

Miska oli viimeyön heräillyt tunnin välein!!!
Ihme juttu!
Ei ole koskaan moista tehnyt ja mies oli ihan silmät ristissä...Voi ressukkaa.
Jospa se antais mun olla Miskan kanssa ens yön,vois nukkua paremmin hän.

Mä vähän epäilen että rakas anoppini :eek: ei ollut antanut ruokaa eilen,oli sanonut että soseen se söi neljältä ja kai se oli joku päärynäjuttu.
Eli luulen että lihaa ei saanut laisinkaan eilen ja se kostautuu yöllä jollei päivällä saa kunnolla ruokaa.
No,ei auta syytellä,mutta tänään ollaan jo syöty puurot ja liharuuat.
Niin annan toisen kasvissoseena iltapäivästä yleensä.

Jaksamisia kovasti kaikille,on aika rankkoja juttuja monella. :hug:
Kyllä me pärjätään ja ne pienet hetket,ihanat hymyt ja kujerrukset taas saa unohtamaan kaikken ikävän.

Nä ajat on niin korvaamattomia ja niitä ei koskaan saa takaisin...

Mulla eilen iski oikein paniikki tuon esikoisen kohalla,KAtoin kun on niin iso poika jo..Teki mieli sulkea huoneeseen eikä ikinä päästää ulos.Älä kasva enää,älä.
On paljon ihania asioita tuossa nuoruudessa,ne haluaisin antaa.Mutta paljon kamalia ja ikäviäkin.Pelottaa se miten pärjää niistä ikävistä.

Onneks on vielä kotona viihtyvää sorttia,oon saanut pidettyä lapsena vielä.
Ihanaa.
Kuulin niin kamalia juttuja miehen pojan äidistä.Ryyppää ja jättää tulematta kotiin,hällä samanikäinen tyttö kuin mun iso poju.Tuo tyttö juo ja polttaa.
Äiti samaa tekee.Ei tiiä koska äiti tulee kotiin ja olipa tyttö huostaanotettu laivamatkalla.Äiti oli puhaltanut 3 promillea ja tyttö 1,8.Kamalaa.

Ja miehen poika käy äidillään jokatoinen viikonloppu..Voi että.
On vähän sekava olo tuon vuoksi,mitä tässä vois tehä..

No,eipä mulla kauheesti ole resursseja.Tarjota bonaripojalle se mitä pystyn ja toivoa ettei äiti hänelle vielä viinaa taikka tupakkia tarjoile... :eek:

Kaikki ei sovi äideiksi,ei oikeesti.
 
kataniinhän se aika tekee tehtävänsä.
Ja sen toisen lapsen mä päätin tehdä heti perään ennen kuin ensimmäinen syntyi. Sen verran ILKEÄ työnantaja oli silloin että en halunnut töihin palata. Kyllä se huutava lapsi oli kumminkin parempi kuin silloinen työnantaja (huusihan sekin).
Ja oli minulla silloin kaveri joka oli yksinhuoltaja, jolla oli yhtä huutava poika. Kyllä siinä mietti,että on mulla sentään mies tukena kun sillä ei ollu ketään.
 
lukasin nyt sivut-tekstiä olikin paljon,joten en ehdi nyt sen enempiä kommentoida kuin:
käytän välillä liivejä ja suojia,mutta suojat pääsee valuun eri reunaan kun missä nänni on.Ja omaa tyhmyyttä kun annan välillä "ilmakylpyjä"tisseille yöllä :LOL:

Ensimmäinen muskari takana-Nea oli ihan hoomoilasena muista vauvoista ja varmaan siitä et tänkö takia äiti mut herätti 8.30...välillä hiero silmiään,mutta aika piretänä oli...Aion kyl pysyä tossa ryhmässä-mukavia äitejä.Melkein kaikkien muiden lapset konttas tai nousi tukea vasten seisoon...Niin se meidänkin neiti joku pvä :)

Mitä sormiruokaa ootte tarjonnu?Meillä maissinaksuista tykätään,mutta mitäs muuta..Kuinka hedelmänpaloja annetaan-eihän niitä "raakana"anneta?
 
kääk
Terppa taas kaikille!

Nimimerkkigalluppiin unohtunu vastata, mulla vaan aina välillä on vähän sellanen Kääk-olo, heh heh.Ulkona taas ihan karsee keli.

Esikoiselle lupasin mäenlaskua heti aamusta mutta ei ihan onnistunu tuolla vesisateessa. Pikku mies on aamu-unilla ja kotihommatkin tehty niin mulla sitten aikaa istuskella tässä koneella hetki.

Tampereen kylpylästä kokemuksia kellään? Suunnitelmissa olisi ens kuussa tehdä parin päivän rentoutumisreissu, mutta KAMALAN kallista on kyllä. Samalla rahalla saisi jonkun äkkilähdön jonnekkin lämpöseen (ai se oiskin ihanaa...). Lähinnä ajattelin tuota kohta 5vee neitiä, miten mahtais siellä viihtyä?! Itelle se onyt on aika sama, kunhan pääsee saunomaan ja valmiiseen pöytään eikä tarvii siivoilla :D .

Helsingin tapaaminen on vielä mietinnässä, viitsinkö molempien ipanoiden kanssa tulla mutta katsotaan, katsotaan...

Onpas virpi82:lla ihanan pikkunen neiti! Kauheelta jössiltä varmaan näyttäis tuo meidän poitsu siinä vierellä.

Nyt kuuluu mölinä parvekkeelta, mentävä!
 
Tampereen kylpylässä ei ole oikein mitään lapsille. Varsinkaan 5 vanhalle.
Sillä on yksi iso allas jossa ei ylety lapsella jalat pohjaan ja yksi pienten lasten kahluuallas joka on kyllä 5 v liian matala.
Suosittelisin ennemmin Edeniä on kyllä tähän aikaan aika paljon venäläisiä mutta kuitenkin parempi vaihtoehto.
Mutta minun ykkönen kylpylöissä on kyllä Turun Caribia. Varsinkin jos on vilukissa pystyy siellä kulkemaan uikkareissa eikä tuu edes kylmä.
Ja muutenkin ihan viihtysä hotelli.
 
Minäkin Ahaan tavoin suosittelen lämpimästi Turun Caribiaa! Tosi kiva paikka ja vauvaakin ajatellen lämpöiset vedet ja ilma ja erilaisia altaita ja liukumäkiä löytyy kivasti. Oltiin siellä just marras-joulukuun vaihteessa koko perhe ja tykättiin kaikki tosi paljon! Rahaa kyllä palo tosiaan pienen etelänmatkan verran...

Ps. Jos vain suinkin viitsit molempien lasten kanssa tulla Helsingin tapaamiseen niin tule ihmeessä, kiva olis tutustua uusiinkin kasvoihin :)
 
ja neuvolassa käytiin myös. oli oikein terve ja aurinkoinen poika vaikka se kauhea lääkäritäti oli myös paikalla :)
olen turhaan pelännyt, että poika olisi kipeä kun esim. korvia tykkää haroa useasti. lääkäri katsoi korvatkin ja sanoi, etttä onpas puhtaat ja kauniit korvat ja tärykalvot. ja avoimet, eikä ahtaat mikä yleensä altistaa tulehduksille.
:attn: tosi helpotus oli kun on poika oikein terve ja kasvaa edelleen ihan viivotin suoraa käyrillä.

paino 8100g
pituus 71cm
pää 42,5cm

lääkäri sanoi et poika on hoikka ja oikein rakenteellinen tai jotain sinnepäin. meillä on aina ollu tuo paino paljon vähemmän kun täällä muilla. sekin voi vaikuttaa kun poika on oikea kakkatykki :LOL: noin 4X päivässä kakkii.

voi että kun aika on mennyt nopeaan todellakin. isomieshän tuo jo rupeaa olemaan. kohta tulee se äidille painajaista tuottava yksivuotispäivä, kun kaikki täytyy olla niin hienosti ja ikimuistettavaa.

Hani jA Samuel 8kk jo :heart: :heart:
 
Iltaa!!

Pompula81 Nuista sormiruuista, niin ihan raakana ne kyllä annetaan, kuoritaan ja pestään vaan hyvin. Olen nyt antanut tytölle feederin kautta päärynää, banaania, omenaa, mustikoita ja jäisiä herneitä (tekivät hyvää hampaille) sekä porkkanaa. Näkkäriä tykkää imeskellä ja maissinaksuja pitäisi ostaa ja kokeilla.

Tarkkana vaan saa tosiaan olla, yllättävän hyvin niitä paloja irtoaa, isojakin, vaikka yksi hammas vasta ja sekään ei ole vielä kunnolla esillä :)

Voi että, mäkin himoitsisin ihanaa kylpyläviikonloppua perheen kesken... Ollaan sinne lappiin kyllä hiihtolomalla menossa ja meinattiin kylpylässä käydä, mutta se ei ole ollenkaan sama asia, paljon pienempikin se kylpylä on. On vaan aika kalliita noi reissut majoituksineen ja ruokailuineen, mutta jos sitä vaikka alkaisi laittaa pienen summan sivuun joka kuu ja vaikka kesällä tai syksyllä menisi.

Meillä oli tänään pojan kanssa täysin vahingoton päivä!!! Ollaan nyt tämä viikko oltu ilman vaippaa ja eilen sattui pissavahinko mutta tänään ei mitään!!! Kyllähän mä olen tunnin välein kehoittanut potalle, että aika tiuhaan, mutta voi, että kun mä olen onnellinen! On tuo poika jo 2v7kk ja välillä tuntunut että se ei ikinä suostu edes istumaan potalle. Nyt vain sormet ristiin ja peukut pystyyn, että yhtä hienosti jatkuisi!!

Niin ja tule ihmeessä mukaan kääk, tapaamisissa on aina ollut oikein mukavaa ja on oikein kuukauden piristyksiä nykyään :)

-Hiiviö & Julia 6kk3vk-
 
Onpa täällä ollut hurjan aktiivista porukkaa, kun tekstiä oli tullut sivu kaupalla. :) Usein on monta päivää etten ehdi tai pääse koneelle, jää sitten kommentoimatta muiden asioita, kun ei enää monen sivun jälkeen viitsi.

Netskulilla on kyllä ollut aivan kaamea lääkärireissu. Miten voi olla noin idiootti lääkäri? :eek:

Nimimerkkigallup:, mulle tuon marzan ovat kaverit keksineet omasta nimestäni, ja se on sit jäänyt. Joskus mua sillä niemllä kutsutaankin.

6kk:n neuvolassakin käytiin alkuviikosta. Mitat olivat 8415 g ja 72 cm. Ihanaa kuulla et joidenkin vauvat ovat jo sanoneet äiti. Oli se sitten tahatonta tai tahallista, niin varmasti aivan ihanaa kuulla oman lapsen suusta ensimmäisiä kertoja. Mä täällä kans odottelen, jokso poika pian oppisi sen sanomaan. Jokeltelee kyllä kovasti ja viime päivinä ihan selkeesti äänteet ovat lisääntyneet. =)

Kääk, jos Tampereelle mielitte mennä kylpylään, en minäkään tampereen kylpylää suosittele. Siellä ei oo lapislle kyllä mitään. Mutta Nokian Eden on kyllä hyvä paikka, jos vaan sinne jo uskaltaa mennä tuon vesikriisin takia. Kyllähän ne sanovat että veden pitäsi olla jo ihan puhdasta, mutta itse en kyllä pienen vauvan kanssa sinne vielä uskaltaisi. Ja hyvä paikka on myös ikaalisten kylpylä. :)

Sisarukisista sen verran, et me haluttais kyllä lisää lapsia, ja semmoinen parin vuoden ikäero olis hyvä. Luultavasti ens kesänä jätän pillerit pois ja vauva saa tulla jos on tullakseen. On vaan vähän semmoinen tunne ettei se sieltä kovin helpolla tuu, kun tuo esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta; ei voi olla niin hyvä säkä et toinenkin tulis yhtä helposti. Oon tän asian suhteen aika realisti, sillä mulle on lääkäri sanonut että saattaa olla vaikeuksia tulla raskaaksi. Mites joko teillä on muuten ekat menkat tulleet synnytyksen jälkeen? Mä vielä oon odottelun kannalla. Vähän ihmetyttää kun eivät ole vielä alkaneet, sillä en koskaan täysimettänyt ja osittaisimetyksenkin lopetin jo pari kuukatta sitten.

Kiva kuulla et Hiiviöllä menee pojan potalle opettaminen hyvin. Ja potasta puheen ollen, meidänkin pitäis semmoinen hankkia, vois pikku hiljaa alkaa opettaan poikaa tekeen kakan pottaan. Itse en ollut tajunnut koko potta-asiaa edes miettiä vielä, mut kuulin et kaverin 9 kk:n ikäinen vauva tekee kakan jo ainoastaan potalle, eikä vaippaan ollenkaan. Täytyy siis potta meillekin ostaa, jos tuo meidänkin poitsu oppis. =)

Hoitovapaasta, mulla loppuu vanhempainvapaa 1.3 ja mies pitää isäkuukauden . Siirrettiin isäkuukausi elokuulle, jolloin mä oon kesälomalla. Saadaan siinä olla sit pari kuukautta koko perhe lomalla kun mies pitää kesäloman heinäkuussa. Töihin oon ilmoittanut meneväni syyskuun alussa, mut nyt oon alkanut miettiin etten meniskään. Töitä ehtii kyllä tekeen, mutta lapset on niin vähän aikaa pieniä. Täytyy katsoa keväällä miltä hoitovapaa tuntuu. Niin, sitä piti vielä kysyä, et koska sitä hoitovapaata pitää hakea? Kaverilta kuulin et kela lähettäis kotiin hakemuksen, kun äitiysloma alkaa loppumaan, mutta kuulostaa liian hyvältä palvelulta kelaa miettien. Netistäkään en löytänyt vastausta.

Mut nyt täytyy mennä nukkumaan et jaksaa aamulla herätä touhuaan pojan kanssa.

marza ja poju 6,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ahaa -77:
Riina-niinalle harvemmin olen kuullut että joku olis kotihoitoa vastaan,( varsinkin oma suku). Jos ei varsinkaan ole taloudellisesti mahdotonta.
Aika harvinaista tämä taitaa olla...

Anoppihan kyseli 1½ vuotta sitten (selkäni takana! :eek: ) kaupungilta lapsillemme hoitopaikkoja (lapset silloin alle 2- ja 4-vuotiaat) ja yllytti isäntää painostamaan mua töihin (ei ole vakityöpaikkaa mihin mennä ).

Otin isännän puhutteluun ja sanoin, että minä olen lapsiemme äiti, eikä sinun äitisi voi päättää lapsiemme hoidosta.

Soitin kaupungille ja kerroin anopista ja kielsin puhumasta meidän lapsiemme asioista hänen kanssaan - ulkopuolisen!

Anopille itselleen en voinut sanoa rumasti - on sen verran henkisesti heikko, että olisi voinut joutua valkotakkisten huomaan, jos olisin suuni hänelle avannut. Mieli kyllä olisi tehnyt... |O

Miehen suvussa on tärkeää tienata, eikä vain "elää laiskana miehen siivellä" - aivan kuin kolmen lapsen hoito 24/7 olisi laiskottelua.

Vielä ei ole painostus anoppilan suunnalta alkanut, mutta tiedän että viimeistään vuoden kuluttua aletaan vihjailla, että nyt töihin - vaikka taloudellista ahdinkoa ei ole (toimeen tullaan isännän palkalla, mutta säästöön ei saada).


Netskulille :hug: , kyllä maailmaan mahtuu näköjään kaikenlaisia lääkäreitä! :headwall:

Nyt tämä yökyöpeli painuu pehkuihin...

Riina-Niina ja Oskari 7kk-1pv
 
Heppa!!
Hei,ensin lääkärikuulumisia...
Aloitettiin soijamaito ja ens pe joko altistukseen jos tästä apua taikka sitten altetaan Prepulsid närästyslääke.
No,tästä tuntuu jo NYT iso apu olevan sillä Miska ei illalla pualuttanut kertaakaan,kasvot ei mennee punaisiks juodessa ja viihtyi selällään lattialla!!!
uskomatonta...
Voiko näin nopeeta jo näkyä tuo ero??
Jonnakar kysyisinkin että mistä syystä teillä on alettu tuo Neocate,oon ymmärtänyt että se vähän niinkuin viimeinen mahollinen jos niin moniallerginen.
Lääkäri sanoi että jos lahmänmaito allergia niin tä riittää.
Melko huokeetakin tä soija sillä 10 e saa purkin!!

Ihanaa jos tä auttais mutta samaan aikaan kaamen huono omatunto että miks en aiemmin puuttunut tähän... :ashamed:

Ja Riina-Niina mä kyllä tuollaselle anopille sanoisin että lapset menee rahan edelle ja meillä tehään näin.
Musta on törkeetä arvottaa nöin asiat.
Ja lapset on pieniä vaan hetken,jos elämästä uhraa 2-3 vuotta siihen että elää vähän pienemmällä rahalla,musta se on sen arvoista.

Nyt alkaa talo heräämään joten mentävä,koitan myöhemmin palata asiaan!!

Mutta Netskulille sanoisin että jos ite epäilee kannattaa aloittaa jollakin kokeilu..
Lääkäri multakin kysuyi että oonko jo kokeillut muuta.
Mulla oli kuvaa kirjavasta naamasta ja päivän vaippatuotoksesta!!
:D
Tuttu lääkäri ja sanoi että tä on hyvä,että vaikee aina ymmärtää toisen sanomaa...
 
Riina-Niina Yritähän jaksaa anopin kanssa. Toivottavasti miehesi saisi puhuttua jarkeä sille. Minun on vaikea sanoa millaista on väitellä anopin kanssa kun itsellä ei sellaista ole. Omalle äitille onkin sitten helpompi sanoa.

Meilläkin sitten päästiin tähän sairasteluun kiinni.
Poika on nyt varmaan 4 viikkoa röhissy, välillä enemmän välillä vähemmän eli aattelin että lima siellä kulkee edes takas. No nyt sitten rohina tuntu selvemmin selässä ja silmätkin alko rähmimään päätin viedä lääkäriin.
Diagnoosi: korva ja silmätulehdus, korvassa oli selkeesti märkää eli oli siellä varmaan jonkin aikaa ollu. Kuumetta ei ole ollut ja syönytkin normaalisti. Onneksi on vakuutus (Opin 2 kanssa että terkkarista on vaikea saada lääkäriaikaa, jos ei valehtele) pysty käymään yksityisellä, siellä ne ei paljon kysele miksi tulit, kun saa ajan.

Marza: Hoitovapaata pystyy hakemaan kelasta puolivuotta jälkikäteen, töihin kumminkin pitää ilmoittaa 2 kuukautta ennen hoitovapaan alkamista. Kyllä minunkin mielestä kela lähettää ne paperit kotiin.

Ahaa ja poika
 
m a r z a, kyllä mulle ainakin tuli Kelasta kotihoidontuen hakemista varten laput ja uskoisin, että tämä palvelu on joka Kelassa.

Pompula, pehmeät hedelmät voi tarjota raakanakin, mutta kovat hedelmät ja vihannekset on hyvä keittää/höyryttää. Voihan sitä tietysti antaa porkkanan imeskeltäväksi ihan sinälläänkin, mutta siinä saa kyllä olla tosi tarkkana, ettei vauva tukehdu mahdollisesti irti saamiinsa paloihin. Vauva-lehdessä 9/2007 oli artikkeli sormiruokailusta ja seuraava on ote siitä: "Leikkaa isot kasvikset oman sormesi kokoisiksi paloiksi, joihin lapsen on helppo tarttua. Naposteluruokien tulee olla pehmeitä. Raaka porkkana tai omena sekä herneet tai pähkinä voivat juuttua kurkkuun." Se Hiiviön hankkima väline on kyllä aika oiva laite, sen kauttahan voi turvallisesti antaa myös koviakin raakoja syötäviä. Meillä sormiruokailu on jäänyt lähinnä banaani ja maissinaksu linjalle, mutta sormiruokana vois tarjoilla oikeastaan mitä vihanneksia, juureksia tai hedelmiä mitä vauva noin muutenkin syö.

Kata, onpa hyvä että Miskan oireilu tuntuu helpottaneen! Äläkä suotta tunne huonoa omaatuntoa, ei sitä aina hoksaa kaikkea ja ymmärtääkseni Miskalla ei kuitenkaan aivan hurjan rajuja oireita ole ollut niin ei varsinkaan osaa välttämättä ajatella allergiaa.

Riina-Niina ei voi olla totta! No jo on sulla melkonen anoppi! Pidä vaan kova kovaa vastaan ja viis veisaat anopin mielipiteistä!

Noniin siivous kutsuu... Huomenna sitten Helsinkiin. :D

Teppana & Niilo 7kk
 
Kata, ekaks hirveesti onnea, jos sopiva maito löytyi heti ja noinkin "kivuttomasti!! =) :flower:
Toisinaanhan on, että ensin sopii ja sitten ei sovikaan, eli seuraile nyt ihan kaikessa rauhassa ainakin viikko, ellei kaksi tuota tilannetta..

Meillä on neocate sen takia käytössä, että kokeilin kolme eri apteekin maitoa, eikä ne sopineet. Almiron peptin (punaiset posket välittömästi ja poika ei edes suostunut nielemään kuin 20ml), profylacin (illalla alkoi massuvaivat ja unet häiriintyi) ja nutrisoijan (teki punaiset posket, seuraaval´la syötöllä vielä lisäksi hurjan ihottuman korvan taa).
Nythän meillä on niin, että kun saan pojan oireettomaksi, me kokeillaan vielä joku nutrigam (tai joku...) eli altistus tapahtuu näin ollen silloin kotona.. Seurailen tilannetta ja mikäli ei sovi, palaamme neocateen jos taas sopii, niin sehän on hyvä! =) Tälle meillä on nyt sitten olemassa jo todistus kelassa vetämässä, eli tästä saadaan jo korvaus hakiessa, mikäli joudumme jättämään tuon ja jatkamaan neocatella, saamme siihen tuon altistamisen jälkeen todistuksen..

Eli meillä tuntuu olevan nyt ongelman poikasta tuon sopivan korvikkeen löytämisessä ja jos nyt ihan rehdisti puhun, niin en ole varma tuon neocaten sopivuudestakaan vielä. Paljon ei poika pulauttele, ja kakka on muuttunut normaaliksi ruskeaksi, mutta silti meidän kiusana on kaiken aikaa eriasteinen ihottuma poskissa ja leuassa, sekä levottomat yöt.. Joten totisesti toivon että tästä nutri(jotain) olisi apua.. :eek:

Eipä tässä sitten taas muuta, jatkaan taas siivoa, ensin allergiapuolella pyörähdys... Terkkuja kaikkien vauvoille! Ja hyvää päivän jatkoa! =)
 
Moi! Valtavasti tekstiä! Sori jo etukäteen, varmasti jää välistä jotain...

Meille ei tule enempiä sisaruksia, miehelle tehtiin marraskuussa vasektomia. Eli jos ei nyt ihmeellistä vahinkoa tapahdu, niin näihin kolmeen jää meillä. Aiemmin vauvakuume on iskenyt aina uudelleen edellisen ollessa noin vuoden ikäinen.

Kuukautiset eivät ole alkaneet enkä vielä vähään aikaan odotakaan. Aiemmissa raskauksissa on mennytvuoden päivät ennenkuin on alkanut uudelleen.

Mullekin on tullut aina kelasta ne hoitovapaalaput kotiin, kai se palveluun kuuluu. En ole edes muistanut koko hoitovapaa-asiaa, siis sitä, että pitäähän se tosiaan hakea erikseen. Mä olin vaan jäämässä kotiin... :whistle:

Mies tuskin pitää isäkuukautta, koska mulla ei ole työpaikkaa, mihin mennä siksi aikaa, eikä mitään lomia tms. mitä voisin käyttää sillä aikaa. Ja kun mies just vasta piti kesälomansakin, niin pysyköön siellä työpaikalla pois jaloista! ;)
Suorastaan hullua, miten sekaisin meidän päivärytmi meni sinä aikana, kun mies oli lomalla!

Nyt tuo junnu hermostuu, eli lyhyeen jäi tämä(kin) kirjoittelu.

Huomista Hesan tapaamista odotellessa! :D

Kreecher ja Räyhäsanteri
 
Moi! Tulin pikasesti lukeen kuulumiset ennen nukkumaan menoa. Kiitos hoitovapaa-tiedoista. Kyllä kela on sitten ihme paikka. Aina saa tapella kaikista asioista. Soitin tänään kelaan varmistaakseni tuon hoitovapaa-asian ja koska sitä pitää hakea. Kävi ilmi että koska mies pitää isäkuukauden ja sitä siirretään myöhemmäksi ajankohdaksi, hoitovapaa-hakemus pitää olla kelassa ennen äitiysloman päättymistä. Eli isäkuukautta ei voi siirtää, ellei kela ole saanut tietoa että äiti hoitaa lasta kotona (hoitovapaalla) siihen asti kunnes isäkuukausi alkaa. Plääh... Toivottavasti ymmärsitte. Mutta siis mun nyt pitää pikimiten lähettää hoitovapaa-hakemukset kelaan, jotta ehtivät käsittelemään asian ennen maaliskuun alkua jolloin mun äitiysloma päättyy. Musta tuntuu ettei ne tädit siellä kelassa taida itekään tietää asioista mitää.

mutta nyt painun pehkuihin. Mukavaa tapaamista teille. Ehkä mäkin joku kerta tuun mukaan. =)
 
Vöi kökkö kuinka kateellinen oon teille kaikille jotka jäätte hoitovapaalle!

Pojan äitiysloman jälkeen olin hoitovapaalla aina tytön äitiyslomiin asti, ja pärjättiin juuri ja juuri. Nyt asuntolainan korot on noussu, lisäks meidän piti ottaa autolaina tilavampaa autoa varten, opintolainan takasinmaksuu ei pysty enää pitkittämään, mies rupes lyhentämään vanhaa velkaa, joka olis muuten menny ulosottoon... Seli seli mutta mulla ei taida todellakaan olla varaa jäädä kotiin. :( Laskeskelin että jotain 600e/kk saadaan enemmän kun meen töihin, verrattuna siihen että hoitaisin lapsia kotona. Eli ei päästä vahingossakaan rikastumaan mutta tienataan just sen verran että eletään ja saadaan laskut maksettuu...

Lapset menee ainakin aluks puolipäiväiseen hoitoon. Mies tekee yövuoroo ja herää puolilta päivin hakemaan kullannuput kotiin ja menee sitten takasin nukkumaan kun mä pääsen töistä. Eihän tommosta unirytmii varmaan kauaa jaksa mutta mitäpä tuo ukkokulta ei lastensa edestä yrittäisi. :heart:

Niin eihän mulla vielä sitä työpaikkaa täällä kotikaupungissa ole, mutta just pistin yhdet hakupaperit menemään ja sellaisilla suosituksilla, että voisi vaikka napata. Periaatteessa unelmatyö, vakituinen päivätyö lastensuojelussa. Toi lasten hoitoonvieminen vaan stressaa niin paljon etten jaksa oikein innostua.

Sori, nyt ei osaa sanoa muihin asioihin yhtään mitään kun toi työnhaku täyttää jokaisen sopen pikku päässä...

Huomenna pääsee vähän virkistäytymään Helsinkiin. Tosi kiva nähdä teitä ja Alinan ikätovereita =)

-ebbuliini ja Alina 6,5kk-
 
MarzaMulel tuli viikossa päätökset kunvien laput kelaan. Muistathan myös sen että sun äippäloma lyhenee sen 12 päivää jos isä pitää isäkuukauden. Ja isäkuukausi tulee pitää 180 päivän sisällä äippäloman loppumisesta.

Ja nyt en muista sit kuka sitä kyseli, miten menee jos toinen on päikkärissä tai on päivähoitopaikka. Elikkästä siltä ajalta jolla jollekkin lapsista on päivähoitopaikka ei saa siitä hoitotukea, mutta kun lopettaa hoidossa niin saa. Meillä siis eskarikaisesta saan kesä ja heinäkuulta hoitotukea kun on silloin kotona ja nyt kahtena päivänä viikossa 3 tuntia hoidossa.

 
Heippa ja kiitos päivästä kaikille Helsingissä olleille :). Puhe oli, että mennään ens kuussa ilman vauvoja syömään; kävin muokkaamassa tota meidän vanhaa tapaamispinoa niin sumplitaan siellä lisää. Siispä kaikki ketkä ovat halukkaita helmikuussa viettämään mukavaa iltapäivää Helsingissä hyvän ruuan ja seuran parissa katse tuohon linkkiin-> http://keskustelu.kaksplus.fi/t895856#m8829971 =)
 
Sorry, minä taas tänään missasin sen koko tapaamisjutun. Käyn sen verran harvoin lukemass, ettei senkään takia muistu mieleen. Piti heti tarkistaa, mutta ei - en ollut muistanut merkata kalenteriinkaan. Sitä opusta kuitenkin tulee katseltua tiuhempaan. Pahoitteluni jälleen kerran!

Meillä sujuu yöt mainiosti ja hyvä niin. Me kun olemme jo molemmat miehen kanssa töissä, niin ei kumpikaan "pysty" valvomaan, seuraavana päivänä kun pitää jaksaa. Minä tosin teen huomattavasti lyhyempää päivää. Minä olen palkannut hoitajan kotiin, sujuu sillä tavoin tosi hyvin.

 
Tälläinen kysymys vuorostaan: milloin alkaa hoitovapaalta saamaan rahaa,siis kun 12.3 loppuu vanhempainrahani ja sitten pidän vanhoja kesälomia 1½kk-niin voiko samalta ajalta saada hoitovapaan rahaa,vai kysytäänkö kelan paperissa koska kesäloma tms.?
Eli laskenko hoitovapaalle jäännin kesälomanjälkeisestä ajasta eteenpäin?
Jos jolla kulla ois tietoa :heart:
 
..kelan papereissa kysytään vuosilomaa elikkä mun käsityksen mukaan sun pitää toimittaa niille palkkatodistus tuloista ja jos kesäloman tietää niin se pitää ilmoittaa... tai ainakin mulle sanottiin kun kysyin tätä samaa asiaa... vaikkakin mä pidän kesäloman vasta hoitovapaan jälkeen.. eli hoitovapaa alkaa sulla sitten kun olet kesäloman pitänyt.. näin minä ainakin asian käsittäisin.. korjatkaa viisaammat jos olen väärässä... =)
 

Yhteistyössä