**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Yeb Paljon sulla sitä vuotoa on tullut?Pientä lohdutuksen sanaa et mulla on näis neljässä raskaudessa ollut vuotoa.Aikasemmissa vähän enemmän kuin nyt ja kaikki oli kummiskin hyvin.Siskollani oli toisen lapsen kohdalla aivan järkky vuoto ja luuli et kesken meni mut siellä se vauveli oli :heart: Jaksamisia kovasti..tiedän kuinka ahdistavaa ja rasittavaa nuo vuodot osaa olla ja se huoli et kesken menee :hug:

(.) Täällä edelleen huono olo ja väsymys jatkuu.Yhdelle tytölleni sitten iski kauhea oksennustauti päiväkodissa ja piti sitten lähteä kotiin kesken työpäivän.Kohta se on varmasti meillä kaikilla :x Jotenkin on mieli maassa jatkuvasti.Herkässä mieli ja mies ottaa päähän jatkuvasti.Meillä taitaa olla jotain kriisinpoikasta meneillään :'( Mulla olis ensimmäinen neuvola maanantaina.En millään malttais odottaa.Ultrasta ei edelleenkään tietoa et milloin olisi :/ Nooh kaipa sekin sitten pian selviää mut eipä täällä sen kummempia.

Tervetuloa kaikille uusille :hug: ja :hug: keskenmenon saanneille.


sankofa & bongos 10+1 :heart:
 
Uusille tulokkaille :wave:


MM83: Koskettava tarina sinulla :hug:
Onneksi hyviäkin uutisia moni oli saanut :heart:
Me saatiin eilen postilaatikkoon ultrakutsu,Jeeeeee,ihanaaaaa!
Vielä vaan pitää ootella pari viikkoa :(

Oma olotila on aika vaihteleva,aamut alkaa vieläkin huonolla ololla,mutta nyt jo pystyy syömään.Silti kyllä muutamana aamuna on nyt tullut oksennus,loppuis jo tää huonovointisuus.


Jokos ootte ostellut joululahjoja??? Hei ja laitetaasko vinkkejä lahjoihin joita vois itse tehdä? Miulla olis kova innostus tehdä itse jotain mutta ei juuri mitään ohjeita mielessä.
Viime vuonna tein glökiä ja hilloja....Mitäs tänä jouluna?

Aattelin lähinnä vanhemmille,mummoille ja paapoille tehä joille ei niin osteta lahjoja :)

Mut nyt sinkkunaisten pariin :hug: :wave:

Hapsis & pikkuHapsis 11
 
Lissuli-81
Noista sykkeistä,moni sanoo ettei niihin oo luottamista mutta mulla on ehkä pieni toive et tää tuleva ois tyttönen,syke ekalla kerralla oli just luokkaa 160-175
:hug: Ja edellinen kun on poika ja hällä sykkeet aina jotain 130 luokkaa.Kiva nyt seurailla noita et pysyykö samana vai muuttuuko.Ja vaikka moni sanoo ettei niihin oo luottamista niin silti haluu edes pikkasen uskoa :LOL:

Pikku Hapsis 11
 
Heippa!

Mä oon kanssa ihan ihmeissäni närästyksen ja ummetuksen kanssa |O Eikö niitten pitäisi ilmaantua vasta pikkasen myöhemmässä vaiheessa...? Myös supistuksen tapaisia tulee ajoitellen, mutta muistaakseni kakkosta odotellessa mulle sanottiin, että tässä vaiheessa kivut johtuu kohdun kasvamisesta, eikä ole vaarallista. Toivottavasti näin.

Mullakin maha on sellainen illan mittaa pullistuva. Varmaan kerääntyy turvotus iltaa kohden ja toisaalta koko päivää ei jaksa vetää mahaa sisään :ashamed: En ole oikeessa elämässä kertonut kenellekään ja maha sais tosiaan pysyä piilossa vielä muutaman viikon. Kohta tarvii äippähousuihin vaihtaa, kun normihousut ahdistaa aika kovaa. Kiloja ei ole tullut vielä lisää, tai enintään 1kg.

Ihana lukea teidän onnellisia ultrakuulumisia! Omaa odotellessa =)

Taas täällä työaikana naputtelen koneella, hyi minua... Palaillaan!

-EttiE rv 9+
 


Tuossa meidän rakkauspakkaus tänä aamuna kuvattuna :heart: Kuva saatiin ultraamalla masun päältä, joten ei tarvinnut "olla ronkittavana" liian kauan :p Vauva vastasi viikkoja ja oli erittäin liikkuvaisella tuulella. Turvotusta oli 1.3

Tuun kertoilemaan kuulumisia lisää kun aika antaa myöden.. tahdon jo joululomalle (lomaa siis ihanan ruhtinaalliset 2 viikkoa) rauhottumaan, selkää tuppaa särkemään.

:hug: paljon teille jotka ovat huonot uutiset saaneet, itku tuli kun luin teidän tekstejä, musta on tullu oikea itkupilli .

Lumisin terkuin Riikka ja vauveli 12+0
 
Tännekin tuli vihdoin ultrakutsu, ensi viikon torstaina päästään katsomaan onko masussa tosiaan jotain elämää. :heart: Tulee pitkä viikko odotella! |O

Taisin tänään tuntea ensimmäisen hentoisen liikkeen, sanokaa vaan ettei ole mahdollista, mutta ei tosiaan ollut kyse ilmavaivoista tms. Tilanne oli semmoinen, että laskeuduin tosi äkisti kontilleni esikoisen perään lattialle, ja ihan selkeästi tuntui hentoinen potku sisäelimiin. :heart: Sanokaas nyt te joilla on jo useampia lapsia, että voiko olla mahdollista? :eek: Viikkoja siis vasta 9+6. Mutta en ymmärrä mitä muutakaan toi vois olla, ihan samalta tuntui kuin esikoistakin odottaessa. Silloin ekat hennot liikkeet tuntui vasta tienoilla rv 15-16.

:hug: Paljon jaksamista huonoja uutisia saaneille, mä en oikein edes ole pystynyt lukemaan kaikkia tekstejä, kun itsellä välillä myös meinaa ottaa pelko vallan, että mitä jos kaikki ei olekaan ok.. :ashamed: Ei oo pienen ihmisen käsissä nää asiat. :(

Tänään ollut ihan superhyvä olo, johtuu varmaan siitä että esikoinen nukkui yön putkella toista kertaa elämässään! =) Unikoulu on siis tuottanut tulosta, ihanaa että edistystä on tapahtunut! Ei ole ollut yhtään paha olo tänään eli tästä pitää nauttia niin kauan kuin kestää! :D Mutta toisaalta heti huolestuttaa että onko masuasukilla kaikki ok kun on itellä niin ylihyvä olo.. :ashamed: Tämmöstä tää on, ei osaa olla huolehtimatta. :/

Öitä kaikille odottajille, muistakaahan lepäillä hyvällä omalla tunnolla. Niin mäkin teen ja jätän kotityöt jne niin vähälle kuin mahdollista. :whistle:

Iidukka & pikkukakkonen rv 9+6
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Hapsiainen07:
Jokos ootte ostellut joululahjoja??? Hei ja laitetaasko vinkkejä lahjoihin joita vois itse tehdä? Miulla olis kova innostus tehdä itse jotain mutta ei juuri mitään ohjeita mielessä.
Viime vuonna tein glökiä ja hilloja....Mitäs tänä jouluna?
Sain ekan joululahjan jo valmiiksi, eli parhaalle ystävälle hartiahuivin (mun käsityötaidot on 0, mutta tiedän että arvostaa kun se on työn ja tuskan takana et jotian saa tehtyä..) Mahd paksusta langasta virkkasin, ja kyllä sitä varmaan kehta apitää :)
Muutenkin yritän tehdä ite. Ainakin meinasin karkkeja vääntää - netsitä löytyi paljon kivoja ohjeita. Ja sinappia - kun on pilttipurkkejakin ;).
Suunnittelin kanssa jos ois yrittäny essuja ommelal aprille kaverille - tunais vaikak vähän erilaiseksi niitä :)

 
Ihania ultrakuvia :heart:

Iidukka: Minkä ikänen tää sinun esikoises onkaan?Täällä meidän pikkunen neiti ei oo varmaan ku pari kertaa nukkunu yönsä yli koko hänen ikänsä aikana ja hänellä ikää 1v4kk.Täällä suunnitellaan kans tuota unikoulua..

sankofa & bongos 10+1
 
caisachu tervetuloa :wave: Vauhti-ipanoiden äiti ihana ultra kuva! =)

Joululahjoista , en oo hankkinu vielä mitään, enkä aio hirmusesti hankkiakkaan.. Sukulaislapsille jotain käyttötavaraa, aikuisille saa riittää suklaa ja joulukukat :D Aion viettää krääsätöntä joulua.

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 11+3
 
sankofa: 10kk ikäinen on esikoinen, eli tän vuoden tammikuussa syntynyt. =) Suosittelen tosiaan lämpimästi unikoulua, vaikkei sekään ole mikään oikotie onneen, kyllä meilläkin heräillään edelleen kun hampaita tekee jne mutta selkeästi on edistystä tapahtunut! Me tehtiin "pehmeä" ja oma versio unikoulusta, eli sylissä pidettiin ekat yöt kun huusi tissiä, meillä siis unikoulu tarkoitti nyt alkuun lähinnä yösyöttöjen lopettamista. Nyt yleensä jo riittää yöllä kun silittelee ja laittaa unirievun kainaloon ja sanoo "shhhhh"..Mutta jos se ei auta niin sit otetaan suosiolla viereen ja siinä sit rauhoittuu ja nukkuu jotkut yöt paremmin. Meillähän tää on tosin vähän erilaista varmasti kun on näin pieni vielä ja imetän edelleen. Aamun rajaksi ollaan laitettu klo 5, eli sitä ennen ei maitoa tipu, mutta jos sen jälkeen kitisee niin pääsee jo kainaloon maidolle.

Oli vähän sekava sepustus eikä varmaan hirveästi ole apua. Mutta tosiaan neuvolasta saa unikouluohjeita ja jos tilanne tuntuu pahalta niin voi saada lähetteen ihan kodin ulkopuoliseen unikouluunkin. Paljon tsemppiä sinne! :hug: Tosiaan tiedän mitä on olla väsynyt, vaikka meillä ei olekaan valvoskeltu kuin "vain" 10kk..
 
Moi kaikille! Mä mietin tossa muutaman päivän, että pinoudunko sitten tännekin. Kirjoittelen tuolla keskenmenon jälkeen plussanneissa. Ja kai mä sit tuun... Käyn sitten kirjoittaa enemmän tai vähemmän, saas nähdä... Olen 26-vuotias ja laskettuaika on 4.6. Sain 05/08 enkelivauvan. Poika syntyi liian pian, viikolla 22, niin ei elämään pystynyt. Takana on myös keskenmeno viikolla 11. Nyt tultiinkin sitten raskaaksi heti ensimmäisestä yrityskierrosta. :) Odotamme aivan erilaisella jännityksellä, mutta myös innolla. :heart: Sairaala on TYKS ja tämä vauva siis toinen.
Ultrassa käytiin eilen ja kaikki oli mainiosti. Koko vastas viikkoa 12. Pysyn laskelmissa, että nyt on 11+5. Yritin myös kuunnella kotidopplerilla, mutta ei sieltä tainnu sitä sykettä kuulua. Pitää sit myöhemmin uudestaan... Maha on jo kasvanut ja mammafarkkuja oon pitänyt useamman viikon. Taitaa tulla helposti tuo maha esiin kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Mutta musta on vaan kiva näyttää raskaanaolevalta... Ei kellään olis vinkkejä hyvistä äitiysvaatekaupoista netissä? Tilasin eilen Kiabi.com:ista, ei ole mitään kokemusta sieltä, eikä myöskään ranskankielestä, niin saas nähdä miten onnistui... :LOL:
Pitää kai sitä lähtee nukkuu sitten. Hyvää yötä ja hyviä raskauksia kaikille! :)
 
Rakkaimpani :hug: :hug: Jaksuja kovasti!

Yeb :hug: Jaksamista odottamiseen! Jospa kuitenkin kaikki on kunnossa, peukut pystyssä!

Kewa :hug: :hug: Jaksuja sinullekin!

Maranooka Onnea hyvistä uutisista!

MM83 Surullinen tarina sinulla... Toivottavasti onni on myötäinen tällä kertaa!

Tuokio Älä ole huolissasi, ei sydänäänet välttämättä kuulu noilla viikoilla... Itse sain siitä tänään todisteen...

Hapsiainen07 Noista vitamiineista, olen siitä asti kun raskautta alettiin yrittää syönyt 1 MultiTabs raskaus vitamiini pvässä ja sain neuvolan tädiltä ohjeen jatkaa sitä edelleen. Ja sitten hän ohjeisti ottamaan vielä 1 D-vitamiini pillerin pvässä... D-vitamiinin saanti kun on varsinkin talvisaikaan yleensä ottaen ihmisillä liian vähäistä... Koetan kyllä syödä monipuolisesti, mutta nuo otan vielä lisäksi...

Lisää ON: Tänään oli nt-ultra ja siellähän pikkuisen sydän sykki vinhasti ja muutenkin oli kova meno päällä... Nt lukema 0,82 ja muutoinkin kaikki ok...Ihanaa! Kävin sen jälk. labrassa veriseulassa ja nyt saa jännittää vkon että kuuluuko sieltä mitään... Toivottavasti puhelin ei soi... Vauvelin mittojen mukaan mentäisiin jo rv 12+1 eikä 11+2 ja lasketuksi ajaksi muutettiin 2.6... Jotenkin kuitenkin elelen mieluummin jälkim. mukaan en saata uskoa muuhun...

Nalle-emo ja pikkunalle rv 11+2 (12+1)
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Yeb Paljon sulla sitä vuotoa on tullut?Pientä lohdutuksen sanaa et mulla on näis neljässä raskaudessa ollut vuotoa.Aikasemmissa vähän enemmän kuin nyt ja kaikki oli kummiskin hyvin.Siskollani oli toisen lapsen kohdalla aivan järkky vuoto ja luuli et kesken meni mut siellä se vauveli oli :heart: Jaksamisia kovasti..tiedän kuinka ahdistavaa ja rasittavaa nuo vuodot osaa olla ja se huoli et kesken menee :hug:
Kiitos lohduttavista sanoista :hug: Verta on tullut vähemmän kuin mulla normaalisti menkkojen aikana mutta nyt siis jo toista viikkoa. Ja maanantaina verta tuli muutaman tunnin ajan niin paljon ettei mitkään siteet riittäneet, onneksi kotona on tuo 1v 4kk vaippaikäinen.. :ashamed: No, onneksi ultra on huomenna heti aamusta niin saa pian tietää mitä on tapahtunut. Mulle hyviä ultrauutisia olis jo sekin että kohtu on itsestään tyhjentynyt ettei tarvittaisi mitään lisätoimenpiteitä ja uusi yritys saisi alkaa pian.

Yeb "11+5"
 
HelloShitty
Eka vauvauni nähty! :attn:
Luna-niminen tyttö. :heart: ihan kolmosen näköinen.
toi Luna mulla on muutenkin ollu mielessä kun oon noita nimivaihtoehtoja miettiny. =)

tulli sitten epätoivonen olo kun heräsin ja tajusin että siihen on vielä moooonta kuukautta. |O eniten ootan kyllä niittä liikkeitä ja sen että saa ottaa mammavaatteet käyttöön. kunhan vaan ensin ostan semmosia. :LOL: tarkotus olis lähteä vlopulla shoppailee. mieskin tarvii vaatteita.

no joo..vloppu taas tulossa. torstai on mun siivouspäivä joten pompin ees taas täällä. mutta ensin köllitään vaan. mulla on tää läppäri täällä makkarissa niin saa olla lämpimän peiton alla. :whistle: :saint:

voikaa hyvin!
tuliko Sisu muuten kertomaan ultrakuulumisia?

HS ja Lime :D rv 12+1
 
Yep:Toivotaan että kaikki hyvin siellä :hug:

HelloShitty:Mun edesmenneen tätini nimi oli Luna :heart: Musta aivan ihana nimi :heart:

En ole kyllä huomannut että Sisu olisi tullut kertomaan ultrakuulumisia.Toivotaan että kaikki oli hyvin.

(.) Täällä edelleen kotona sairastellaan tytön kanssa.Just kun ajattelin että oksutauti olisi ohi niin eikö se sitten oksentanut aamulla uudestaan.Kun yö meni todella hyvin.Joudun taas raahautumaan terveysasemalle huomenna hakemaan lisää sairaslomaa kun sinne töihin ne tarvitsee sen paperin.Olisi voinut eilen siellä terkkarilla suoraan kirjoittaa sen kolme päivää.Nyt taas joudun menemään sinne uudestaan.Oli muuten kiva eilen käydä siel oksentelevan lapsen kaa :| Huono olo senkun jatkuu..milloinkohan tää rupeaa helpottamaan.Kenelläkään tietoa :wave:
Onko teillä tulleet vielä tunnetta kumpaa sukupuolta mahdollisesti uusi tulokas olisi?Mulla on edelleen vahva tunne tytöstä.Salaa toivoisin sitä poikaa kun kolme tyttöä jo mutta yhtä rakashan tuo tyttökin olisi :heart:
Miten teillä on menneet aikasemmat synnytykset?Mulla kaikki olleet todella nopeita.Hyvä että ennättänyt sairaalaan asti.Mulla kun ollut tää ongelma et kohdunsuu ruvennut aukeemaan liian aikasin.Jouduin viime raskaudessa täysvuodelepoon.Sain käydä vain vessassa.Oli aika kamalaa :( Tuntu et pää hajoo :ashamed: Pelkään et tässä käy samanlailla ja aika varma että käy kun muissakin käyny.Nooh jaksa murehtia kun oon vielä näin alussa.
Palaillaan :wave:

sankofa & bongos 10+2 :heart:
 
Lissuli ymmärrän kyllä, että tollasessa tilanteessa kun töitten jatkuminen on epävarmaa, haluaa "tehdä itsensä tarvittavaksi" töissä. Koita nyt kuiteskin lepäillä kun olet saikulla ja katsot sitten uudestaan. Josko sullakin toi pahoinvointi vähän helppais kun viikkoja tulee.

sankofa meil on kakkonen tuon 1v4kk ja ei ole hänkään nukkunut koko yötä koskaan. Nykyään onneksi selviää sillä - yleensä - että käyn laittamassa tutin suuhun ja rätin naamalle. Usein kyllä täytyy vaihtaa vaippakin kerran yössä. Mä olen kanssa tehnyt yösyöttöjen kanssa aiemmin kuten Iidukka tuossa kerto, en nimittäin todellakaan kannata sellasta perinteistä huudatusunikoulua. Meil jäi sitten se vika aamutissittely ihan itellään pois pari kk sitten.

caisachu tervetuloa joukkoon. Mä uskon ainakin siihen, että kyllä se vauva opettaa vanhempansa äideiksi ja isiksi. Mulla oli kakkosen odotusaikana aika huono olo henkisesti, eikä vauva tuntunut yhtään omalta, ei edes synnyttyään. Mutta siitä se vähitellen lähti ja lopulta nautin vauva-ajasta ehkä enemmänkin kuin esikoisen kanssa. Kakkonen oli todellinen "mammanpoika" joka tavallaan pakottikin mut olemaan hirmu kiinni hänessä koko ajan.

s-anttu tervetuloa kanssa, toivotaan, että kaikki sujuu hienosti tällä kertaa :)

HS luna on kiva nimi :) ja ehdottomasti meilläkin yks tytönnimi vaihtoehto, mutta jotenkin luulen, ettei sitä tytön nimeä tarvita tälläkään kerta... :LOL:
Mä oon nähny kans vauvaunia, mutta siitä, että muut tuttavaperheet saa vauvoja. Sinänsä hassua, kun ei niille edes ole tulossa vauvaa... kai... tai sitten nään enneunia :D

Raskauksista vielä: mulla on kummassakin ollu paljon ennakoivia supistuksia + paikat auennu liian aikasin. Viimeks oli saikulla jostain rv 22 lähtien suppareiden takia, ekassa raskaudessa olin sairaalassakin. Jospa nyt tällä kertaa menis vähän paremmin kun ei se oo herkkua se loppuraskaus, jos ei mitään saa tehdä :(
Eka synnytys kesti 8 tuntia, toka 4, josta sairaalassa kerittiin olemaan pari tuntia. En siis aatellu kauheesti viivytellä tällä kertaa...
 
huomenta!
hirveesti tekstiä, koetan vastailla parhaani mukaan..

kiloja mulle ei ole tullut viel yhtään, sen sijaan paino on tippunut, ja viime viikosta varmaan vielä lisää, kun en ole sen paremmalla menestyksellä saanut syötyä, onneks ei ole vaakaa kotona..

lääkkeitä tulee käytettyä päänsärkyyn, panadolia, viime raskauden lopussa äityi päänsärky niin pahaksi että jouduin syömään tramalia, ja sairaalassa makoillessa sain myös opamoxia, toivotaan että ei tarttis nyt käyttää vahvempia, tosin oma sairaus saattaa äityä jolloin täytyy syödä kortisonia, verenohennuslääkettä ja verenpainelääkettä mutta en halua niitä vielä miettiä..

liikkeitä ei ole vielä tuntunut enkä niitä odota vielä moneen viikkoon, esikoiselta tunsin kai joskus rv 17+ ja tokalta rv 15+ joten odotellaan, itse henk.koht. en usko liikkeiden tuntuvan näin aikasin, mulla on ollut vielä "haamupotkuja" edellisen raskauen jäljiltä ja aiemmissa raskauksissa olen myös huomannut että suolen pörinät yms. tuntuvat todella hyvin kun keskittyy siihen omaan massuun.

syömisten tarkkailu menee mulla niin että kiinnitän huomiota siihen mitä suuhuni laitan mutten ole hysteerinen niiden kanssa, vältän toki ylenmäärin syömistä tietyissä ruokalajeissa, mut ensin olis kiva saada jotain pysymään sisällä :whistle:

äitiyspakkauksen aion ottaa, jo kolmannen kerran, täällä jollain muullakin oli sama idea, annan sieltä sitten tietyt vaatekappaleet ja ja tavarat lapsille kunhan omia saavat joskus.

tuun kohta kommentoimaan lisää, on niin monta sivua luettavana että ei kerkee kerralla :whistle:
 
tervetuloa uusille!

Mä olen ollut tällainen hieman harvemmin kirjoitteleva, kun tuo pahoinvoinnin pahanen on niin paljon kiusannut. Jouduin tosiaan olemaan 4 viikkoa saikulla oksentelun takia ja tiputuksessakin tuli käytyä. No tällä viikolla on ollut hieman helpompaa, en oo pääsääntöisesti oksentanut kuin muutamia kertoja korkeintaan päivässä. MUTTA, eilen sitten yhtäkki oksensin 5 kertaa pitkin päivää. Onko kohtalotovereita oksentamassa vielä näillä viikoilla (nyt mulla menossa 11+6)?

Eilen oli np-ultra. pikkuinen vastasi viikkoja ja sydän hakkas 170 sykkeellä. Turvotusta oli 1,6 ja veriseulassa kävin myös. Nyt ootellaan tuloksia.

Jotkut ovat kyselleet äitiysvaatteista:
kävin joku aika sitten Tukholmassa ja sieltä löytyi Topshopin valikoimasta aivan tosi kiva ja sopivan hintainen äitiysmallisto. Laadukkaita, trendikkäitä. Farkkuja, suoria housuja, juhlamekkoja, paitoja jne. hinta paitojen osalta n. 25-40 e, ja housujen 40-70 e. Kannattaa käydä, jos pääsette Tukholmaan odotusaikana.

Tsemppiä kaikille edelleen!
 

Yhteistyössä