**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
hei, tulin vain kertomaan että kesken meni tämäkin raskaus :'(
voi ei!!!!!!!! :eek: :'( onko ihan varma asia?
voimia.. :hug:
on, eilen käyty ultrassa, kiitos haleista :hug:
niin väärin, niin väärin. |O :'(
montako niitä pitää olla että pääsee tutkimuksiin?
 
Hei taas pitkästä aikaa. On jäänyt kirjoittelu vähemmälle. Lueskellut kyllä olen teidän muiden kirjoituksia. Tuntuu vaan, ettei jaksa kirjoitella. Laiskuutta. :ashamed:

Tiistaina oli rakenneultra. Saapi nähdä mitä siellä sanotaan. Itsestä tuntuu, että vatsa olisi kovinkin pieni, mutta kyllä se jo selvästi ulospäin näkyy. liikkeitä tuntuu silloin tällöin, mutta kuitenkin melkeinpä joka päivä. Mietin, että mitenköhän esikon raskaudessa meni.. Ei muista enää. Mutta toivottavasti kaikki on kunnossa ultrassa ja odotus jatkuu hyvin.

Kestoja en ole sen kummemmin ajatellut käyttää. Saa nähdä sitten. Mieli on muuttunut ja ajatuksena on ottaa äp kuitenkin. On ne niin suloisia vaatteita ja ku niitä saa niin paljon kerralla.

sankofa voimia sulle jaksaa! Ei varmasti ole helppoa jäädä lasten kanssa yksin.

Itsellä tökkii välistä pahasti elämä miehen kanssa ja erosta ollaan puhuttu. Saa nähdä mitä tehdään. Harvemmin taitaa olla näin päin, että raskaana oleva nainen haluaa erota miehestä.. Rakkaus on vain kadonnut taas jonnekin..
 
Hui onpa vierähtänyt aikaa siitä kun olen tänne viimeksi kirjoittanut... Minulla siis laskettu aika 13.6. ja synnytyssairaala tulee olemaan näillä näkymin OAS. Ihan tässä alkaa olla jo virkeä olo, alkuraskaus oli yhtä väsymystä, nyt taas kummasti jaksaa valvoa...! :D
Masu kasvaa vauhdilla! Ja raskausdiabetes sitten todettiin heti alkuvaiheessa :| Menenkin ensi viikolla äippäpolille lääkäriin ja diabeteshoitajalle. Sinänsä tosi tuttu asia, kun oma lapsi sairastaa diabetesta ja lähisuvussa on sitä muutenkin paljon. Koetan nyt noudattaa ruokavaliota ja laskea hiilareita. Välillä vaikeaa, kun niin kovasti tekisi mieli syödä esim suklaata!!
Rakenneultra olisi sitten loppukuusta.
Mutta nyt lienee viisainta lähteä nukkumaan kuitenkin :whistle:
Ihanaa kun vauvan liikkeet jo tuntuu! :)

Hyviä vointeja kaikille!!

Mellu ja Nasu rv 18
 
Huomenta!
Kakille :hug: tarvitseville täältä sellaisen lähetän heti aamutuimaan!

Kohta pitäs lähteä töihin, onneks on vain lyhyt päivä.. huomenna olis rakenneultra, vähän jännittää jo, liikkeitä on tuntunut varmasti sellasen pari viikkoa, hentoja ovat vielä mutta jo jokapäiväisiä :heart: masu on kasvanut kanssa parin viikon aikana ihan kamalasti, tai sitten se vain on pullahtanut esiin.. mutta olen huomannut että on alkanut olla hankalmpaa pukea lapsille ulkovaatteita, ja töissäkin on jo ajateltava asentoja missä työskentelee ettei masu ole tiellä..

mutta eipä nyt tällä erää muuta..

umayya + siiri 17+6 (huomenna poksuu)
 
Hyvää työpäivää umayyalle =)
Meinaatkos sinä ottaa sukupuolen selville? =)
Joillakin on aikaisin ollut jo viikolla 18+ mä joudun varttumaan sitä r.ultraa vielä perjantaihin,jolloin on 20+5 :heart:

Jee,täällä on nyt puoliväli saavutettu :D :heart:

bad virgin ja naapero 20+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Huomenta!
Kakille :hug: tarvitseville täältä sellaisen lähetän heti aamutuimaan!

Kohta pitäs lähteä töihin, onneks on vain lyhyt päivä.. huomenna olis rakenneultra, vähän jännittää jo, liikkeitä on tuntunut varmasti sellasen pari viikkoa, hentoja ovat vielä mutta jo jokapäiväisiä :heart: masu on kasvanut kanssa parin viikon aikana ihan kamalasti, tai sitten se vain on pullahtanut esiin.. mutta olen huomannut että on alkanut olla hankalmpaa pukea lapsille ulkovaatteita, ja töissäkin on jo ajateltava asentoja missä työskentelee ettei masu ole tiellä..

mutta eipä nyt tällä erää muuta..

umayya + siiri 17+6 (huomenna poksuu)

Meetkö yksityiselle puolelle rakenneultraan vai pääsetkö kunnalliselle?
Mä meinaan soittaa huomenna aikaa yksityiselle 4D ultraan. Tämän vauvan jälkeen meidän lapsiluku on hyvin todennäköisesti täynnä ja kahdessa aikaisemmassa tuo on mua houkuttanut joten nyt on viimeinen tilaisuus kokea tuollainen.

Vauhtis kerrankin hyvin nukutun yön jälkeen 19+4

 
Heippa

huomasin, että oon ihan täysin unohtanut ilmoittaa tänne, että kävimme torstaina rakenneultrassa ja masussa polskuttelee terve poika :) Eli kolmas poika tulossa :D

Mutta vielä houkuttais mennä tuohon 4D:n kurkkaamaan miltä se meidän poitsu näyttää.

Rakkaimpani
: :hug:
 
Rakkaimpani ja Sankofa Molemmille iso voima:hug:

VAUU!! Täällä alkaa oikeasti olla puoliväli ihmisillä menossa, ja toiset on jo päässy rakenneultraan :heart: Ja osa jo tietää tulokkaansa sukupuolen jne... :heart: IHANAA!! :D Jospa tässä pinossa nyt kaikki sujuis loppuun asti hyvin, ettei mitään maan kaato uutisia kenellekään tulis rakenneultrissakaan... :/ Jännittää kaikkien puolesta!!

( . ) Meillä on rakenneultra sitten 19.1. Anoppi aikoo tunkea mukaan sille reissulle. Tulee sillon sunnuntaina meille yöksi, ja lähtee Ouluun tytön kans shoppailee siks aikaa kun me käydään sairaalalla. No, tosin, aion minäkin päästä keskustaan asti, pakko saada uudet yhdet siistit housut, ja jos vaikka löytyis joku kiva hamonen siskon tytön ristiäisiin. Ja masutuubeja ajattelin H&M:ltä ostaa. Ja sit lupasin itselleni, et jos rakenneultrassa on kaikki hyvin (= elävä vauva massussa ), niin saan ostaa vauvalle jotain pientä vaatetta :heart: En ole vielä uskaltanu ostaa tälle mitään, vaikka olen monesti kyllä hypistelly kaupassa vaikka mitä tarvikkeita ja katsellu silmät suurina...
Selkä on ihan mielettömän kipee |O Kunhan tuo kello vähän vielä kiertää, niin soitan esimiehelle, et menen aamulla tk:n päivystykseen hakee lisää saikua. Mut saa nähdä, et kuinka helposti mä sitä saan... Kaikki liike ja rasitus pakottaa selkää. Olen jumpannu, ja venytelly itkun kans, hautonu kylmällä ja kuumalla, mut mikään ei auta. Levossa vaan kipu asettuu... :headwall: Ei yhtään hauskaa.

Mulla on nyt jonkun aikaa tullu semmonen juttu, et aina aamulla vähän ajan päästä ylös nousemisesta ja aamupalan syönnistä tulee ihan mielettömän heikko ja huono olo. Pakko päästä pitkälleen. Syön aamulla ihan kunnollisen aamupalan, hedelmiä, leipää, jogurttia, joskus puuroa (aina työaamuina, lomalla ei joka aamu ). Hemppa ja verenpaine oli neuvolassa ihan ok, niin mistähän tää johtuu? Onko muilla tämmöstä? :attn:
Sisu ja Minni 19+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
jeps1 ihanaa,poika tulossa teille :heart:

*muoks* mä ihmettelin jo että miten mä olen sen pojan jo sun kohdallesi merkannut,mutta olit sä jo maininnut siitä pojasta sivulla 8 =)
No nyt se sitten alkaa, meinaan aivosolujen siirtyminen lapseen...eli musta tulee loppuraskautta kohden vaan huonomuistisempi... :LOL: :LOL:
 
Hei!
Vieläkö mahtuu yksi odottaja mukaan?
Olen 30 v. ja naimisissa, meille on tulossa kolmas lapsi. Vanhin tyttö täyttää 13v. ja poika täytti just vuoden. :) Perheeseen kuuluu myös koira, kani ja hamsteri. Asutaan Pohjois-Pohjanmaalla Nivalassa. Synnytyssairaala tulee olemaan OAS eli Oulaskankaan sairaala. Laskettuaika on 27.6.

Onko täällä ketään odottajaa tästä lähiseudulta?

Szeret ja Inkeri 16+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
jeps1 ihanaa,poika tulossa teille :heart:

*muoks* mä ihmettelin jo että miten mä olen sen pojan jo sun kohdallesi merkannut,mutta olit sä jo maininnut siitä pojasta sivulla 8 =)
No nyt se sitten alkaa, meinaan aivosolujen siirtyminen lapseen...eli musta tulee loppuraskautta kohden vaan huonomuistisempi... :LOL: :LOL:
Samaa vikaa havaittu täälläkin :LOL: :wave:
 
heissan taasen, tässä jälleen taustalla pyörinyt nyt viime päivät..

tervetuloa uusille!

tänään siis jälleen viikot poksuu ja nyt siis 19+0!! niin se vaan aika kuluu...

mulla on alkanu olee häntäluun/ihan alaselän aluella kamalaa kipua,välillä kun sohvalta vaikka nousee niin tuntuu että menee jalat alta kun sattuu niin paljon, mulla on joskus muutamia vuosia sitten ollu jotain samantapasta mutta ei läheskään yhtä pahana.. tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai ihan muuten vaa jostain.. ajattelin sitten että jospa vaikka liikunta auttais ja kävelin töistä kotiin (n. 2 km) ja voi kamala kun se ei sitten ollutkaan hyvä idea, kävellessä sattu nivusiin ja kun kotiin pääsin niin en voinu istua enkä makoilla sohvalla kun en ois päässy ylös.. huh huh.. kaikenlaista riemua sitä sitten onkii!

muuten on olo ollu ihan hyvä... =)

töissä vaan ei oikein huvittais käydä kun meitä on muutenkin vähän ja sitten kun vielä 2 uutta on molemmat pitkillä sairaslomilla niin työtä kertyy sitten enemmän meille muille... nyt olen jo joutunut kieltäytymään joistain hommista kun tuntuu pahalta nostella 2 tuntia n. 5-10 kg laatikoita päällekkäin, onneks sentään työkaverit on sillein reiluja että joustavat... luulenpa että viim. huhtikuussa on meitsin jäätävä saikulle ei tota työtä kerta kaikkiaan pysty tekemään loppuun saakka, raskasta kun on, ja seisomatyötä koko päivä ja vielä kolmessa vuorossa...

johan tuli vuodatusta..ja taas kerran vaan "omaa napaa"... :ashamed:

m-m 19+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Hyvää työpäivää umayyalle =)
Meinaatkos sinä ottaa sukupuolen selville? =)
Joillakin on aikaisin ollut jo viikolla 18+ mä joudun varttumaan sitä r.ultraa vielä perjantaihin,jolloin on 20+5 :heart:

Jee,täällä on nyt puoliväli saavutettu :D :heart:

bad virgin ja naapero 20+0
Täällä rakenneultra vasta kuun lopussa, jolloin viikkoja "jo" 21+5.. aika paljon heittelee paikkakunnittain nuo rakenneuä ajan kohdat.
 
Sankofa: Voimia :hug: Kamala tilanne teillä.. toivottavasti asiat järjestyy ja saat sukulaisista tai ystävistä apua ja tukea arjen pyörittämiseen :hug:

On: Ei ihmeempiä.. muutamana aamuna ollu taas vähä huono-olo ja täytyny käyä oksentamassa.. koska tää olo oikee helpottaa!! Esikoisteta kyl muistan kans et oksentelin viel puolen välin tienoilla :| Onneks ei oo enää jatkuvaa huonoa oloa :) Liikkeitä alan tutua jo selvästi ja päivittäin :) Mieskin kerran tuntenu jo masun läpi :heart:

Minttu ja pikkusin 19+3
 
No niin nyt on sitten mies päättänyt ettei halua perhettä kanssani perustaa. Itkuinen olo on kyllä. Nyt vaan täysin todellista että yksin sitten saa pärjätä. Lupasi kuitenkin joskus tulla katsomaan vauvaa.

maare 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja maare2:
No niin nyt on sitten mies päättänyt ettei halua perhettä kanssani perustaa. Itkuinen olo on kyllä. Nyt vaan täysin todellista että yksin sitten saa pärjätä. Lupasi kuitenkin joskus tulla katsomaan vauvaa.

maare 19+4
:hug: :hug: ja vielä :hug:
Voimia...
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mulla on nyt jonkun aikaa tullu semmonen juttu, et aina aamulla vähän ajan päästä ylös nousemisesta ja aamupalan syönnistä tulee ihan mielettömän heikko ja huono olo. Pakko päästä pitkälleen. Syön aamulla ihan kunnollisen aamupalan, hedelmiä, leipää, jogurttia, joskus puuroa (aina työaamuina, lomalla ei joka aamu ). Hemppa ja verenpaine oli neuvolassa ihan ok, niin mistähän tää johtuu? Onko muilla tämmöstä? :attn:
Sisu ja Minni 19+3 :heart:
oisko sokeriarvoissa jotain poikkeavaa?
emmä tiiä...mulla oli kolmosen odotuksessa kerran jonkinlainen kohtaus..iski paha olo enkä nähny mitään. ei meinanu päästä kotiin leikkipuistosta. istuin vaan ja tärisin. sillon neuvolatäti epäili et ois verensokeri-heittelyy. tiedä sitä..tapahtui vaan sen kerran.

HS ja nelonen rv 19+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja maare2:
No niin nyt on sitten mies päättänyt ettei halua perhettä kanssani perustaa. Itkuinen olo on kyllä. Nyt vaan täysin todellista että yksin sitten saa pärjätä. Lupasi kuitenkin joskus tulla katsomaan vauvaa.

maare 19+4
:( :hug:
mitä niitä miehiä oikein vaivaa? |O
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Szeret:
Hei!
Vieläkö mahtuu yksi odottaja mukaan?
Olen 30 v. ja naimisissa, meille on tulossa kolmas lapsi. Vanhin tyttö täyttää 13v. ja poika täytti just vuoden. :) Perheeseen kuuluu myös koira, kani ja hamsteri. Asutaan Pohjois-Pohjanmaalla Nivalassa. Synnytyssairaala tulee olemaan OAS eli Oulaskankaan sairaala. Laskettuaika on 27.6.

Onko täällä ketään odottajaa tästä lähiseudulta?

Szeret ja Inkeri 16+1
tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! :flower: =)
 
Bad Virgin ei aiota ottaa sukupuolta selville, säilyy yllätyksenä loppuun asti :) Eikä sillä ole väliä kumpi sieltä tulee, pääasia on terveys ja että kaikki menee hyvin... Vaikka niinhän se on tietty meillä jokaisella...

Hello Shitty kyllä munkin masuasukki potkiskelee pääsääntösesti alas, ja viihtyy vieläkin mielellään alhaalla oik. Sen tuntee hyvin kun käy makuulle oi. kyljelle niin usein pientä liikehdintää alkaa tuntua...

Rakkaimpani voi kuinka surullista :hug: ja voimia! Silloin kun itsellä oli keskenmeno niin sanottiin että kolmen jälkeen tehdään tutkimuksia...

Umayya Tsemppiä huomiseen ultraan!

Onneksi mulla on ultra heti aamusta niin ei tartte koko pvää jännittää...

Nalle-emo ja pikkunalle rv19+5 (18+6)

 

Yhteistyössä