**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

minimamille halit ja jaksuja :hug:

Ja jotkut saaneet tietää jo vauvan sukupuolen,voi että :heart:
Mä annan olla ton veikkauslistan tossa,on sitten kiva katsoa miten veikkaukset meni itse kullakin oikein =)

Mulla on seuraava neuvola 28.päivä tätä kuuta ja saan silloin paperit äitiysavustuksia varten.

Nyt jos on jäänyt jotain päivityksiä tekemättä,kiitos mainitkaa niistä uudelleen,oon nyt ollut hajamielinen:ashamed:

bad virgin ja naapero 19+5 (puoliväli lähenee)
 
Pitkästä aikaa.

Tänne kuuluu todella huonoa.Mun ja mieheni avioliitto täydessä kriisissä ja musta tuntuu et erotaan.En haluais mut mies tekee mun elämästä todella vaikeaa.Sano tänään niin kauheita asioita et pillitin koko päivän töissä.Sattuu niin pirusti.Mä en edes tiedä kehtaanko täällä kertoa mitä kaikkea mies sanoi.Mä olen ihan shokissa ja järkyttynyt.Tämä on ihan kauheaa.Miten mä selviän jos ero tulee??Miten mä kestän sen kivun mitä joutuu kokemaan eron jälkeen?Rakastan miestäni todella paljon mutta en kestä enää tätä kohtelua :'( Musta tuntuu et mä en jaksa enää mitään.Odotus pitäisi olla elämän ihaninta aikaa mut nyt ei tunnu miltään.Tämä ahdistus on iha kauheeta.Mitä mä teen? :'(
En ikinä ois uskonut että tullaan tähän pisteeseen mieheni kaa.Musta tuntuu et miehen kavereilla ja perheellä on jotain tekemistä asian kaa.
Mä en enään tunne koko miestä.Se on ihan muuttunut siitä kun tavattiin.
Miten mä selviän jos jään yksin 4 pienen lapsien kaa??
kysyin mieheltä suoraan et sanois jos haluaa erota.Se siihen et jos sä haluat erota niin on valmis :'( Tuntuu et koko elämä murenee käsiin.Jos tämä liitto on nyt tässä niin en helvetissä halua enää ketään.Mun usko miehiin menny täysin.Lapsetkin kärsii tästä tilanteesta.

Anteeks kauhee puurnaus mut mä en tiedä mihin tätä purkais.On vaan niin paha olla :'(


sankofa & bongos 17+3
 
Sankofa: tietämättä koko tilannetta niin tuo kuulostaa jo pelkällä pintaraapaisulla aika kovalta. En tiedä onko se ero suoriltaan oikea ratkaisu, mutta oisko mahdollista jos kävisitte jossain juttelemassa...esim kirkoilla on noita perhetyöntekijöitä.
Mutta toivottavasti saat selkoa ja valoa elämääsi. :hug:
 
Hei Kesämassut! Olen pitkään seurannut taustalta kuulumisianne ja raskauksienne edistymistä, ja nyt tuntuu jo siltä että itsekin uskaltaudun mukaan joukkoon, jos vielä näillä viikoillakin mukaan huolitte!?

Meille on tulossa yllätysvauva, täydellinen ihme, jota emme enää uskoneet osaksemme. Esikoisemme- ainokaisemme on 12-vuotias nuorukainen jo, ja kaikki nämä hänen syntymänsä jälkeiset vuodet on "lupa" toisellekin lapselle ollut tulla. Olemme kokeneet kyllä alkuraskauksien keskenmenoja ja ulkopuolisia raskauksia, niin monia, etteivät ne ole meitä enää kyenneet lopulta järkyttämäänkään -surullista sanoa näin ääneen..
:ashamed: Lääketieteelliset mahdollisuuteni raskautua ilman apua ovat lopulta pienentyneet olemattomiin operoitujen munatorvien vuoksi.

Asenteemme onkin jo pitkään ollut, tulee jos on tarkoitettu tulevaksi. Kun suureksi hämmästykseksemme positiivinen raskaustesti lokakuun alussa testattiin, eivät odotukset olleet heti kovin korkealla, vaan ennemminkin tunnustelin oireita, jotka viittaisivat kohdun ulkopuoliseen raskauteen... Alun pelot häipyivät raskauden edetessä normaalisti, ultrassa käytiin aika pian toteamassa kaiken olevan hyvin!

Nyt siis viikkoja on kasassa 18+0 ja tähän asti kaikki on sujunut loistavasti! Vauva liikkuu jo kovasti, ja rakenneultrassa kätilö arvaili, että tulossa saattaapi olla tyttö! Pitkä matka on tietysti vielä edessä, mutta ihmeellinen varmuus on jo vallannut mielen. Se, mikä on tapahtuakseen tapahtuu, stressaan tai en!

Hyviä vointeja kaikille!

Kesäihme 18+0

P.S pitää vielä lisätä mahdolliset etukäteispahoittelut jos tämä teksti näyttää lähetettynä oudolta tai tulee väärään paikkaan -opettelua..

 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Sankofa: tietämättä koko tilannetta niin tuo kuulostaa jo pelkällä pintaraapaisulla aika kovalta. En tiedä onko se ero suoriltaan oikea ratkaisu, mutta oisko mahdollista jos kävisitte jossain juttelemassa...esim kirkoilla on noita perhetyöntekijöitä.
Mutta toivottavasti saat selkoa ja valoa elämääsi. :hug:

Täällä itketty koko päivä.Mies lähti töihin ja rupes satelemaan todella inhottavia tekstiviestejä.Yksi niistä meni näin.Kerro lapsille että hän rakastaa ja tulee aina rakastamaan heitä.Kerro heille asioista kun ovat tarpeeksi isoja ymmärtämään.Siis mitä hittoa tuo mies suunnittelee..ai että häippäsee elämästämme noin vain.Voi pirulauta mulla kohta pimahtaa päässä.Tää on kun jotain kamalaa painajaista.Oli meidän säästöstä lähtenyt rahaakin.Arvatkaa miltä tää kaikki tuntuu.Mun elämä juuri meni pirstaleiks.Ihan kamala tuska täällä.Yritin soittaa muttei vastaa.Lapsetkin vaistoo..yrittänyt peitellä kyyneleitä mut en voi mitään et romahtelen vähän väliä.Nuorinkin lapsi itkee koko ajan.Mun elämä muuttui hetkessä kaaottiseksi.Mä olen iha shokissa koko tilanteesta.Miten hän voi jättää meidät näin?Mitä mä teen
:'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Sankofa: tietämättä koko tilannetta niin tuo kuulostaa jo pelkällä pintaraapaisulla aika kovalta. En tiedä onko se ero suoriltaan oikea ratkaisu, mutta oisko mahdollista jos kävisitte jossain juttelemassa...esim kirkoilla on noita perhetyöntekijöitä.
Mutta toivottavasti saat selkoa ja valoa elämääsi. :hug:

Täällä itketty koko päivä.Mies lähti töihin ja rupes satelemaan todella inhottavia tekstiviestejä.Yksi niistä meni näin.Kerro lapsille että hän rakastaa ja tulee aina rakastamaan heitä.Kerro heille asioista kun ovat tarpeeksi isoja ymmärtämään.Siis mitä hittoa tuo mies suunnittelee..ai että häippäsee elämästämme noin vain.Voi pirulauta mulla kohta pimahtaa päässä.Tää on kun jotain kamalaa painajaista.Oli meidän säästöstä lähtenyt rahaakin.Arvatkaa miltä tää kaikki tuntuu.Mun elämä juuri meni pirstaleiks.Ihan kamala tuska täällä.Yritin soittaa muttei vastaa.Lapsetkin vaistoo..yrittänyt peitellä kyyneleitä mut en voi mitään et romahtelen vähän väliä.Nuorinkin lapsi itkee koko ajan.Mun elämä muuttui hetkessä kaaottiseksi.Mä olen iha shokissa koko tilanteesta.Miten hän voi jättää meidät näin?Mitä mä teen
:'(
Onko sulla ketään kelle voisit kertoa tilanteesta ja eihän se voi teidän säästöjä tuhlata |O :hug:
 
sankofa: Voi mikä tilanne olette selvästi kriisissä, ajan kanssa tasoittuu varmasti tilanne suuntaan tai toiseen, mutta kaikki varmasti tulee sujumaan ja aina pärjää. Yritä vain jaksaa ja olla miettimättä...vaikka taitaa olla sula mahdottomuus.. :hug: .

Minulla on tosiaan aivan alusta asti ollut poikaolo...toivottavasti näkyy ultrassa ensi viikolla kumpi tulossa :heart: .


maare 19+2 (onpas noita viikkoja jo kertynyt :eek: :heart: )
 
Sankofa : ootteko pystyneet puhumaan kunnolla,kertooko mies mitään syytä miksi käyttäytyy noin?

Saisitko miehes lähtemään vaik perheneuvolaan,jos ei suostu kahden kesken asioista puhumaan.

Jos vaan välittämistä on yhä puolin ja toisin,niin varmasti selviätte tuosta :hug:

a-mam ja Mimmi rv 19+3 :heart:
 
Sankofa: tää kuulostaa nyt tosi kylmältä, mutta jos kerta miehes on vienyt teidän yhteisistä säästöistä rahoja niin heti ekana maanantaina marssit pankkiin ja nostat kaiken lopun ulos. Tän kirjoitan vaan sen takia, että sulla on lapset ja vielä tulossa vauvakin, joten pidä siltä osin taloudellinen puoli mahdollisimman hyvin turvattuna.
Ja nyt kun kerta mies tuollaisia viestejä lähettelee niin hänellä on ilmeisesti tarve päästä pois teidän luota. Syy ei välttämättä selviä ikinä, mutta jos itse tiedät ettet ole mitään ns väärin tehnyt niin sittenhän sinä et olisi tätä tapahtumaan voinut ikinä estää.
Nyt on varmastikin maailma pirstaleina ja niin paska olo kuin vaan voi ihmisellä olla, mutta koita ajatella asiasta myös tulevaa...sulla on hienot lapset ja voit nauttia elämästä heidän kanssaan. Tästä kaikesta sun miehes tulee jäämään paitsi :headwall:
Yksinhuoltajan elämä ei ole helppoa...sen voin kokemuksesta sanoa, mutta samaan hengenvetoon voin myös sanoa, että aina se paskan suhteen voittaa. :hug:
 
Sankofa Todella raskas tilanne :hug: Läheltä seuranneena voin sanoa että väkisin ketään ei saa pidettyä.. Tässä meidän Kauniissa ja rohkeissa aikuinen mies hurahti, tuijotteli kaukaisuuteen kuin rakastunut pikkutyttö :saint: Kovasti tahtoi omaa vapautta, niinkuin sitä olis joskus kahlihdittu. Jutut muuttuivat ja puheeseen alkoi tulla sanoja joita ei ennen käyttänyt. Oli vanha mies rakastunut.. Kuulemma ihan vaan kavereita.. Juupa juu, nyt ovat naimisissa ja meidän välit ihan ok. Silloin eroprosessissa tuntui näin maalaisjärjellä ajateltuna roolit vaihtaneen paikkaa, pettäjästä tuli mustasukkinen kyttääjä joka saneli ehtoja ja asetti koeaikoja sille kaikkien sääntöjen mukaan eläneelle vaimolleen |O
Pointtinani tässä tilityksessä oli vaan se, että kaikkea ei kannata hyväksyä ja ottaa vastaan vaikka kuinka vielä rakastaisit. Jos mies on saanut jonkun "hengellisen herätyksen" ja saa vielä taustatukea joltain taholta niin pidä ylpeytesi ja hoida itsesi ja lapset. Naiset pärjäävät aina!! Ja vielä tulee sekin hetki kun jättäjää itkettää kun tajuaa mitä on elämässään menettänyt!! Liika ymmärryskin voi olla pahasta..Voimia ja toivottavasti sinulla on joku läheinen johon voit tukeutua vaikealla hetkellä ja jolta saat ihan käytännön apua. Nämä vaan minun mielipiteitäni..

Meillä myös jonkinlainen "vapauskriisi"menossa |O Kun poikaa odotettiin ukko osti mönkijään ja alkoi harrastelemaan sillä.. Eilen tunnusti että oli mennyt vaihtamaan sen p***an uudempaan ja kalliimpaan |O |O Ja taas mä venytän kotihoidontukea, kun just piti alkaa helpottamaan. Paljonkohan sais vakuutuksesta jos rakkine vahingossa vähän syttyis palamaan :saint:

Omanapa ennallaan.. ahistaa kun aika menee niin hitaaaaaasti..

Anu 20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
lissuli saat neuvolasta tarvittavan todistuksen kelaa varten sitten kun viikkoja on tarpeeksi ja ainakin täällä kelassa saa ihan kivasti palvelua ja ohjausta siihen täyttämiseen. kysäse ensi kerralla neuvolasta niin varmaan selviää :)

mulla olis sitten 2 kpletta äippäpakkauksen kestoja postimaksua vastaan tarjolla, vuoden 2007 pakkauksesta ja sitten tästä tulevasta eli nopeimmin ilmoittautunut sen saa, laitathan yv:tä!
Laiton yv:tä :wave:
nyt kerkesin vastata, olit eka joten kestot varattu sulle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Sankofa: tietämättä koko tilannetta niin tuo kuulostaa jo pelkällä pintaraapaisulla aika kovalta. En tiedä onko se ero suoriltaan oikea ratkaisu, mutta oisko mahdollista jos kävisitte jossain juttelemassa...esim kirkoilla on noita perhetyöntekijöitä.
Mutta toivottavasti saat selkoa ja valoa elämääsi. :hug:

Täällä itketty koko päivä.Mies lähti töihin ja rupes satelemaan todella inhottavia tekstiviestejä.Yksi niistä meni näin.Kerro lapsille että hän rakastaa ja tulee aina rakastamaan heitä.Kerro heille asioista kun ovat tarpeeksi isoja ymmärtämään.Siis mitä hittoa tuo mies suunnittelee..ai että häippäsee elämästämme noin vain.Voi pirulauta mulla kohta pimahtaa päässä.Tää on kun jotain kamalaa painajaista.Oli meidän säästöstä lähtenyt rahaakin.Arvatkaa miltä tää kaikki tuntuu.Mun elämä juuri meni pirstaleiks.Ihan kamala tuska täällä.Yritin soittaa muttei vastaa.Lapsetkin vaistoo..yrittänyt peitellä kyyneleitä mut en voi mitään et romahtelen vähän väliä.Nuorinkin lapsi itkee koko ajan.Mun elämä muuttui hetkessä kaaottiseksi.Mä olen iha shokissa koko tilanteesta.Miten hän voi jättää meidät näin?Mitä mä teen
:'(

Sankofa: En voi mitenkään ymmärtää miltä sinusta tuntuu kun en itse ole vastaavaa kokenut :hug:
Mutta näin lakimiehenä minun on pakko antaa muutama käytännön neuvo, ihan oman selviämisesi vuoksi. Nyt äkkiä nostamaan loput rahat tililtä pois ennen kuin käy niin että sekä mies että rahat ovat kadonneet!!! En halua sinua säikäyttää turhaan, mutta kuten joku täällä jo aikaisemmin mainitsikin että sinulla on pienet lapset huollettavana ja vauva tulossa! Vaikka raha-asiat eivät juuri kriisin ollessa päällä ole päällimmäisenä mielessä, niin niitäkin olisi syytä juuri ajatella niin välttyy monelta pahalta myöhemmin. Oma selusta on turvattava!!! Tuo miehesi tekstiviesti vaikutti sen verran arvaamattomalta, että nyt on syytä ajatella omaa pärjäämistä.
Toivottavasti saatte asiat sovittua :hug: Ja jos miehesi suostuisi asioista vaikka perheneuvolaan juttelemaan. Ystäväperheeni parisuhde oli täysin kriisissä ja eron partaalla kun toista odottivat (mies oli pettänyt, jne.). Mutta nyt ovat onnellisesti yhdessä ja kihloissa. He saivat asiansa kuntoon. Jopa minä itsekseni (en tietenkään ystävälleni sanonut) manasin kuinka he varmasti tulisivat eroamaan ja kuinka se hänen miehensä oli kamala. JA nyt kyllä ottaisin joka sanan takaisin. Sen mies on kuin uudesti syntynyt :) , hyvä isä ja puoliso ja he onnellisia. Joten toivon että pahimman kriisin ollessa päällä ette tekisi hätiköityjä ratkaisuja vaan hakisitte apua ulkopuolelta! Tsemppiä :hug:
 
Sankofa sama täällä etten voi tietää mitä käyt läpi, kun ei ole kokemusta, mutta uskon että todella vaikeaa ja surullista on paljon :hug: :hug: ja voimia sinulle!

Omppunen toivottavasti kaikki menee hyvin :hug: :hug:

Rakkaimpani onnittelut ja paljon tarrasukkia pikkuiselle!

:hug: :hug: muillekin tarvitseville

Maanantaina olis rakenneultra ja jännittää mahottomasti! Olen aikamoinen stressaaja ja mielikuvitus lentää joten päässä pyörii monenlaista ajatusta...
 
HelloShitty
voi että....Sankofalle muille tarvitseville :hug: ! kyllä tolla ukolla oli jonkinlainen kriisi kun odotin meiän ekaa yhteistä., menojalka alkoi vipattaa ja olin käytännössä koko odotuksen yksin henkisesti ja monesti fyysisestikin. nyt en aio kattoa vierestä vaan ja hyväksyä jos sitä tapahtuu taas. toista ei voi pakottaa olemaan yhdessä mutta ei kyllä tarvii ottaa kaiken vastaankaan. eli yrittäkää jutella. mun mielestä teiän ukot on edes sen verran velkaa. |O :(

( . ):n kuuluu hyvää..erittäin vilkas pikkuinen on aina iltaisin. ihan niinkui toi kolmonenkin oli. neuvolassa täti ihmetteli kun se on niin alhaalla ja saman huomasin eilen kun se yhtäkkiä alkoi potkia suoraan alaspäin. :eek: oli tosi omituista... kai alkaa paikat olla niin surkeet tai jotain...lihaksia nyt oo ollu keskivartalolla varmaan seittemään vuoteen. :LOL: |O :headwall:

juup...eipä nyt mitään ektraa...pitää mennä syömään. :p

HS ja nelonen rv 19+2
 

Yhteistyössä