***Kesämasut 2009 VOL.2***

ostoskärryistä : mä olen laittanut neidin kaupan istuinkärryihin yleensä,mut jos ei ole paljoa ostettavaa ja neiti nukkuu niin olen raahannut neitin turvakaukaloineen päivineen ostoskärryyn =) Onko kukaan muu sitä mieltä,et nämä uudet turvakaukalot,joissa on se tukijalka on huononmallisia vauvalle??? meillä ainakin on liian pysty,vaikka on ihan oikein viritetty ja niin kallellaan mitä saa laittaa...Alisalla ainakin nukahtaessa alkaa pää retkottaan eteenpäin ...mä vanha kalkkuna nääs muistan vielä isomman ajoilta turvavöillä sidottavat kaukalot ja ne oli hyvät kun vauvan sai liki makuuasentoon...onhan nuo uudet kaukalot toki hyvin tutkittu et ovat lapsen selälle hyvät ,mut mä olen kuitenkin erimieltä.... :LOL: monet kerrat olen autolla ajanut ja tytön päätä tukenut toisella kädellä et pysys selkänojassa kiinni...kyseessä vuoden vanha gracco(mikä lie)istuin....mikä mättää??
 
Meilläkin veidään vauva kaukaloineen ostoskärriin, Kepa kun yleensä nukahtaa autossa, enkä tahdo laittaa lasta niihin yleisiin istuimiin kun ei tiedä kuinka usen niitä pestään...

Ryhis minäkin olen ihmetellyt tuota kaukalon pystyasentoa, meillä laitettiin isofixin alle pyyhe taiteltuna, jolloin jalusta tulee vaakatasoon. Muuten koko systeemi tulisi vauvan kannalta kurjasti etukenoon. Ja Kerttu kuorsaa vain kaukalossa nukkuessaan. Meillä on britaxin baby safe tän vuoden malli.
 
Meilläkin viedään vauva kauppaan turvakaukalossa ja laitetaan ostoskärryyn. Sitä kaupan omaa istuinkärryä vois kyl alkaa kokeileen ku neiti tykkäis niin katsella maisemia :)

Mä en oo huomannu meidän turvakaukalosta kyl mitään, et neiti ois mitenkään erityisen huonossa asennossa siinä. Pää toki joskus saattaa retkottaa siinä mut yleensä nukkuu aika hyvässä asennossa siinä. Aika pystyhän se asento on, mut eipä oo näkyny haittaavan :D Meillä on Emmaljungan tän vuoden malli isofix-jalustalla.

Just tultiin neuvolasta ja neiti sai ekan rokotusohjelman mukaisen rokotteen ja lisäks eka annoksen rotavirusrokotetta. Mitat neidillä oli 6250g (2kk 5550) ja 61 cm (58cm). Uskalsin jopa mainita neuvolatädille antaneeni velliä, eikä se siitä pillastunut. Kiinteiden aloittamisesta sanoi vaan et 3-4kk iässä saa aloitella, mut mitään ohjeita se ei sitä mukaan antanut.. Taidanpa siis kuiten alkaa hiljalleen sitä bataattisosetta maistattelemaan :)
 
Meillä tänään vauvalla lääkäri ja mulla lopputarkastus.
Sain puhtaat paperit ja urheliuluvan,, nyt vaan orientoitumaan salikäynteihin...

Vihtori painoi 6900g ja pituutta 63,5cm, pipo 42,1cm. Eli upeesti kasvaa edelleen. Ikä nyt siis 2kk ja kolme pvää päälle..

Miten nopeesti teillä on tullut ROTAROKOTTEESTA oireet ja kuinka kauan kestäneet?? Saatiin tänään ja nyt sitten mietittyttää että millon vaikeuksia odotettavissa ja kuinka kauaksi..?

Meillä on turvakaukalo johon kuuluu sellainen oma ratasosa, siis pelkät renkaat ja runko. Kaukalon kahva toimii työntöaisana,
tilattu saksasta ja on ihan huippu!!
Nania merkkinen, ja äsken yritin etsiä kuvaa niin en enää löytänyt sivuiltaan kyseistä mallia.
Tää on ihan huikee kun ei tarvitse vauvaa kanniskella yhtään siinä, painaa niin kamalasti ja erittäin huono kantaa. Vauva hölsjyy puolelta toiselle kun kävelee,,
Tää on niin ihana kun toisia lapsiakin paimentaa siinä samalla :D

Piltti ja vihtori :heart:
 
Kauppareissuilla meidät "tunnistaa" hipun kanssa kantoliinasta. ;) Vauva viihtyy siinä todella hyvin ja on myös paremmassa suojassa vieraiden ihmisten lääppimiseltä ja tietenkin yskäisiltä ihmisiltä. Muutaman kerran on kaupan kärryjä käytetty, mutta niissä neiti huutaa naama punaisena ->eli joutuu silloinkin ottamaan vauvan syliin.. Jotenkin minua välillä harmittaa, kun kauppojen kärryt ovat joskus hurjan likaisia. Pukluja ja ruskeaa likaa niissä istuimissa on ja jos niitä käytettäisiin jossain vaiheessa enemmän niin laittaisin kyllä harson siihen vauvan alle..

Miten muut liinailijat, mikä on lemppariasento vauvalla? Me ollaan kokeiltu jo budhaa muutaman kerran, vaikka sitä suositellaan yli 3kk ikäisille. Hereillä ollessa hippu tykkää olla kantopussissa lonkalla, mistä pääsee hyvin kurkkimaan maailmaa. Suosikki (ainakin äitin ja isin hartioille) on kuitenkin vielä huggiksessa kietaisuristi2. :)
 
mun piti vielä kysästä, että kuolaako teidän vauvat paljon?

alina kuolaa mun mielestä ihan tosi paljon..kun kantaa sylissä, niin lattialle valuu kuolalammikko. oon yrittäny kokeilla tuntuuko ikenissä hampaanalkuja, muttei mun mielesä kyllä tunnu! kauanko kuolaamisen "alkamisesta" kuluu siihen, kun hammas puhkeaa?

kun on vielä ensimmäinen tuo vauva, niin ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei.. :snotty:

ja kuolapalloja puhaltelee, mutta se on vaan söpöä! :heart: :D
 
moi pitkästä aikaa taas!

Neuvolassa on moni käynyt ja katselen "ihmetyksellä" vauvojen kokoja. Meillä kun neiti ei ole kuin tasan 5kg ja 61cm ja ikää 3kk. Pituudessa mennään 0- käyrällä, mutta paino menee muistaakseni -10 tai -12 käyrällä. Neuvolasta tuli ohjeeksi aloittaa kiinteät ja niinpä eilen kaupasta tarttui mukaan iso valikoima marja ja hedelmäsoseita sekä pottu-porkkanaa ja pottu-kukkakaalta. Hyvin maistui perunat porkkanan kanssa. Nyt vaan jännätään kuinka vatsa reagoi, kun se on muutenkin ollut hyvin herkkä reagoimaan.

Kaupassa meillä on ollut omassa istuimessa kärryssä. Yksin kun käyn kaupassa, käyn vain lähikaupassa ja vaunuilla. Varmaan jos yksin kauppaan menisin, niin käyttäisin niitä kaupan kaukalollisia kärryjä. Meillä on myös isofix- jalustallinen istuin ja papeririisillä ja parilla matkaesitteellä loivennettiin kulmaa. Muuten oli todella pystyssä kaukala. Mutta ku se on niin näppärä käyttää, niin en ole viittinyt pelkästään vöillä kiittää, vaikka silloin kaukalon sais vaakatasoon.

Mutta nyt käy kutsu. Mahalleen kun käännytään eikä vielä päästä itse selälleen, niin saa usein olla neitokaista kääntämässä.

Pikkuötökkä ja Iina 3kk
 
Sisulle pikaista paranemista :heart:

Mihan meilläkin kuolataan ihan tolkuttomasti, koko ajan on paidan edusta, naama ja nyrkit ihan märät. Tätä on jatkunut jo pari viikkoa, hampaita ei kyllä onneksi näy eikä kuulu, mutta kuolaa riittää.

Meillä poitsu on pienestä? pitäen ollut kaupan kärryjen istuimessa, tuota turvakaukaloa + poitsua ei ainakaan meikäläinen edes jaksa enää oikein kantaa |O koko kompleksi painaa varmaan jo yli 20 kiloa. Aika useasti käydään kaupassa matkarattailla tai vaunuilla, saapahan itsekin liikuntaa eikä tule osteltua heräteostoksia kun tila on rajallinen, eikä yhtään vähäisempänä syynä ole tuo meillä asuva rakinreuhka mikä nauttii kun saa monta lenkkiä päivässä.

Muskarissa oli tosi kivaa,enemmän ehkä äidillä kuin pojalla. En tajunnutkaan miten paljon vaikuttaa mielialaan kun näkee muitakin aikuisia :D

ja huuto kutsuuu
 
Täällä asuu myös yksi kuolaaja, jojot vaan suusta roikkuu kun sylissä pitää :D Ja kuplia puhaltelee myös!

Meillä on se Gracon systeemi eli matkarattaisiin saa kaukalon laitettua niin sitä ollaan kaytetty kun kaupoilla on käyty ja sitten ihan omassa istuimessa ostoskärryissä. Meillä neiti myös usein nukkuu, kun ollaan autolla tai rattailla liikkeellä niin ei viitsi herättää, kun homma hoituu noinkin =)

Meillä alkaa ensi viikolla muskari! Nyt en malttais odottaa kun mönkiäiselläkin noin hyvä fiilis jäi :whistle: Toivottavasti me viihdytään myös! Tänään on taas tämä viikon tylsin päivä... Yksi päivä viikossa aina semmonen et olen ihan turhautunut eikä mitään jaksais... Plääh. No onneksi on ollut vain se yksi päivä viikossa tähän asti B)
 
Viime yönä Sara nukkui 21:00-6:30, söi 180ml maitoa ja nukkui vielä 2h.. mä itekki nukuin yli 10h yhteensä :D Pää ihan pöhnässä.. huhhuh.. Nyt päikkäreitä vaunuissa nukkunu 10:30---> eli yli tunnin jiihaa.. eilen annettii pikkuse porkkanaa eikä mitää lusikallisesta tullu..

Saunassa käytii illalla koko konkkaronkka nii oisko se nukuttanu nuin makiasti =)

 
:wave: Huomenta! Joo-o, kyllä meillä näköjään alkaa tämä elo vakiintua. V herää aamulla tuossa 7.30aikoihin, ja sit noustaan ylös. Syödään maissia (+ tänään laitan siihen lisäksi vähän porkkanaa ) ihan tolokku annos 10 aikaan, ja sit ulos nukkumaan. Venla on nukkunu tällä viikolla ihan hyvin ulkona tuohon aikaan, eilenkin heräsi puoli 2 vasta, eli reipas 3h nukku! =) Iltapäivä on sit vähän säätämistä vielä, yhdet pidemmät unet tai 2 x 20min tirsat. Riippuu päivästä, ja et miten pitkään on nukkunu ulkona.
Maissivelliä on nyt annettu pikkuhiljaa maanantai-illasta lähtien. Eilen sit annoin pelkkää velliä ensin, sitä meni 100ml ja sit perään maitoa lisäksi 80ml... :whistle: No, nukuttikin se sit vauvaa yön läpi.

Ryhis, meillä on kans Gracon telakallinen istuin, vm 08. Ei se mitenkään erityisen pystyyn jää, ja vaikka Venla nukkuukin autossa liki aina, niin ei sillä mitenkään pää retkota pahasti siinä. Mut mä luulen, et siihen vaikuttaa myös auton malli, koska eihän niissäkään penkit ole standardikorkeudella, tai ainakin siskon autossa on paaaaljon matalammalla penkit kun meillä. Ja taas isän autossa korkeemmalla... Niin riippuu varmaan siitäkin, et miten se jalusta sinne asettuu. Mä oon kyllä huomannu kans tuon, et se telakallinen istuin on paljon raskaampi kantaa, kun semmonen, mikä ei tule telakkaan kiinni autossa (esikoisella oli semmonen ihan karvalakkimalli aikanaan ). Epäilin tuota sillon jo kun ostettiin tuo penkki, mut mies vaan sano, et höpö höpö, hyvä se on :kieh: No, onhan se hyvä, mut en mä jaksa kohta Venlaa kantaa siinä mihinkään.

Meilläkin muuten harrastetaan tuota, et V nostetaan kaukalossa kauppakärryihin. Meillä toisinaan mennään jopa 3 kärryjen voimalla, kun tietysti esikoisella pitää olla omat pikkukärryt!! :LOL: Näkee, et missä tää perhe liikkuu...
Ja kuola valuu täälläkin. Auta armias, jos Venlan laittaa esim. kättä vasten massulleen, niin jo jojot kohta roikkuu suusta. Mut ei vielä onneksi nin paljon tule, et paitojansa kastelis.

Repsahti. :ashamed: Että pitää ihmisluonnon olla heikko. Tylyintä tässä on, että mies ei edes tiedä tätä, vaan SALAA olen käyny röökillä. :ashamed: :xmas: :LOL: Että voi olla alentavaa...

Mitä vaippoja kertisten käyttäjät käytätte? Meillä on vielä Pampersin 2 koko, nyt ostin active fit midi 3 paketillisen, niitä on pari näytevaippaa kokeiltu ja hyvin istuu. Sisko tulee ens viikolla käymään, ja nyysin siltä muutaman 3koon ekovaipan, ja kokeilen niitä nyt uudestaan. Kun ne 2koon systeemit ei kerta kaikkiaan istunu Venlalle, niin en ole sit niitä ostanu enää.

Joo, alkaa hermostua tuo pikkuneiti tuossa lattialla, :wave:
Sisu ja Venla n. 3.5kk :heart:
 
Kolmen kuukauden neuvola oli eilen ja hiphei,meillä Alisa alkanut vierastamaan :/ Eka kerran huomasin moisen vyöhyketerapiassa,eilen neuvolassa vierasti ja sit systeri kävi eilen niin Alisa huusi kurkkusuorana niiden sylissä...vaikka Allu ollut hoidossakin niillä meidän ikean reissut ja ratsastustunnin ajan...Neitin mitat oli 5530gr ja 60cm.en antanut nyt laittaa sitä toista rokotusta,pneumakokki mikälie...kerta oli ihan pakollinen rokotus tällä kertaakin,ja Alisa tuli tuosta pneumasta niin kipeeksi...siskonpojallakin nousi yli 39 kuume tuosta...raasut...jospa jotain hyötyä...Minä rehellisyyden perikuva menin tietty kertomaan neukkatätille et meillä syödään kiinteitä...joopa,joo,mielipidehän oli jo tiedossa :headwall: mut ei se mua käännä suuntaan tai toiseen...soseita(marja) syödään ja velliä lillitettään...porkkanavelli on kuulemma sitten seuraava velleistä ja mä kun luulin et riisi,mut sanoi et viljoja vasta 5kk iästä lähtien...ok,tuota voin noudattaakkin :LOL:

Ihanaa,esikolla oli eilen ratsastustunti:) mä niin rakastan lääppiä niitä heppoja ja nuuskutella niiden tuoksua...koetettiin ekaa kertaa laittaa itse poni valmiiksi,hihih,kuka piru niistä suitsista on tehny niin pirun monimutkaset???eikö niissä vois olla vaan yks kiinnitettävä kohta,eikä miljoonaa(kaks)...kiitos,tallitytöt pelasti meidät :D taas kahden viikon päästä seur.kerta,ja olen unohtanut sitten jälleen et mitä piti mistäkin välistä tunkea...hienosti tyttö ratsasti itse,harmi kun sai kammon ravista sillon eka kerralla...miten sais rohkastua?oisko neuvoja...

Nyt odotteleen sohvan pohjalle emmerdalen uusintaa,mulla ei boksi jostain syystä nauhota ajastuksella emmeä mulle...höh...
 
Moiks!

Täällä on nyt jo joitakin päiviä menty siten, että neiti nukkuu kaikki päikkärinsä tuossa keinussa. Eilenkin nukkui siinä 1h, 2h ja 3h päikkärit ja kuten arvata saattaa, oli hyvän tuulinen neiti hereillä olo aikansa :) Eilenkin illalla neiti söi n. klo 21.30 sellaiset 80ml peruna-porkkanavelliä sekoitettuna 100ml maitoon ja nukahti heti perään yöunille, nukkui 3 saakka, söi ja jatkoi unia 6.30 saakka. Tällä systeemillä meillä on menty jo pidemmän aikaa.. jos aiemmin laittaa unille, niin herää myös aiemmin :( Ja tuosta yösyötöstä ei päästä näköjään eroon.. päästäneenköhän ennenku voi puuroa antaa iltapalaksi!? :/

Kiinteistä Ella syö tällä hetkellä mieluiten päärynää, onhan se aika makeaakin niin kelpaa mainiosti :D Äskenkin ihan osas jo suutaan aukoa ku halus vaan lisää. Lisäksi on tosiaan muutamana päivänä annettu bataattia ja mitään masuvaivoja ei ainakaan vielä oo ilmaantunu. Mä oon vaan vähän pihalla miten noita kiinteitä ois tarkoitus antaa, eli kuinka paljon saa antaa kerralla sit ku on makuun tottunu ja kuinka paljon maitoa pitäis saada menemään kerralla tai päivässä yms.. neuvolatäti kun ei mitään ohjeistanu asiasta. Meillähän ei aiemminkaan oo nuo päivän maitomäärät olleet mitään valtavia joten siks mietin tuota maitomäärää.. Kiinteät vaan pysyy niin paljon paremmin sisällä ku pelkkä maito. Että sitä välillä tuntee itsensä niin tyhmäksi monissakin asioissa.. Jospa se sit mahd. toisen vauvan kans ois helpompaa, ehkä :ashamed:

Kertiksistä täällä on käytössä Pampersin 3 koko, on käytetty sekä sitä active fit:tiä että sitä newborn-mallia. Istuu hyvin eikä oo kertaakaan mitään ohivuotoja tullu. Liberon vastaavaa kokoakin käytettiin yks pakkaus, mut se ei vaan istu päälle yhtä hyvin neidille.

Täällä Ella ei vielä ihan osaa itse kääntyä masulleen, lähellä on ollut jo monta kertaa. Esineistä on alkanut hiljalleen ottamaan itse kiinni ja totta kai tunkee niitä heti suuta kohti :D Ja kuolaa riittää täälläkin..

Ja muoks tähän: Just ku pääsin sanomasta ettei osaa kääntyä masulleen, niin johan hoksas sit tänään senkin taidon :)

Pirtsi ja Ella
 
Ryhis, sanoko neukkatäti pahastikin kiinteistä...? :/ Etköhän sä itse lapsesi tiedä parhaiten :hug:
Pirtsi, tuokin on jo hyvä, et teillä syödään vaan kerran yössä, kun eihän vauvakaan vielä ole suurensuuri. Jos tuolla 8-10kk iässä pitää vielä yöllä nousta syöttää, niin sit ehkä voi vähän ihmetellä, et onko iltapala riittävä. Ihan kaikella rakkaudella tämä... Syödään meilläkin toisinaan vielä yöllä, mut suurin osa öistä menee syöttämättä.

Siitä piti vielä kirjoittaa, et ihme homma tuon tutin kans, kun päivällä V ei oikein huoli, eikä halua sitä, mut yöllä... Sen ON OLTAVA suussa, tai neiti herää sitä haluamaan, ja sit kiljuu ja huutaa harmissaan, jos se ei just sillä sekunnilla ole suussa... :/ Muilla samanlaista?
 
Sisu Toi onkin ihan totta, et on hyvä jo tuokin ettei syö kuin tuon kerran yössä - ja olenkin siihenkin jo sinänsä tyytyväinen. Ehkä tässä suurin ongelma onkin ihan mun omat nukkumiset ja uniongelmat mitkä oon viime aikoina saanut riesakseni. Öisin en tahdo saada unta ennenku tyyliin 01.30-2 aikaan ja sit 03 on jo syöttö ja taas menee aikaa ennenku pääsen uudelleen nukkuun.. ja sit neiti pahimmillaan herääkin jo 5-5.30 aikaan.. Ja päikkäreistä on turha meikäläisen haaveillakaan, ne ei aiheuta ku harmia illalle.. Nukahtamistabletin ottamalla pääsen aiemmin nukkuun mut eihän niitäkään koko ajan voi käyttää ja silloin tuon yösyötön aikaan oon ihan tokkurassa! No, jospa tää tästä :) Tämän takia siis haaveilen niistä kokonaisista yöunista, ettei tarttis herätä heti ku on just nukahtanu :ashamed:
 
Kertiksistämeillä on käytössä Liberon neloskoot. Ensimmäiset kolme kokoa olivat loistavia, mutta nää neloset ei oikein tunnu istuvan??? Pitäis piisata 14:sta kiloon saakka, mut jotenkin tuntuu jo nyt "pieniltä" tai muuten vaan huonosti istuvilta. Täytynee kokeilla jotain muuta merkkiä.

Mikä ero on sillä syöttääkä maissi vai peruna-porkkanavelliä? Molemmathan on tarkoitettu 4-6 kuukautisille vauvoille? Ja millä perusteella olette valinneet jomman kumman?

Mä olen uskollisesti neuvolan tädin ohjeiden mukaan syöttänyt maissivelliä. Eilen illalla tuli taas uuden ennätykset, 200 milliä velliä ja kyytipojaksi 200 milliä korviketta :whistle: Määrät alkaa taas nousemaan taivaisiin, täytynee alkaa perehtymään kiinteisiin kun näyttää siltä ettei korvike vie enää nälkää.

Mitä puuhailette päivisin vauvojenne kanssa ? Alkaa ideat ja mielikuvitus loppumaan täällä suunnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mönkiäinen:
Mikä ero on sillä syöttääkä maissi vai peruna-porkkanavelliä? Molemmathan on tarkoitettu 4-6 kuukautisille vauvoille? Ja millä perusteella olette valinneet jomman kumman?

Mä olen uskollisesti neuvolan tädin ohjeiden mukaan syöttänyt maissivelliä. Eilen illalla tuli taas uuden ennätykset, 200 milliä velliä ja kyytipojaksi 200 milliä korviketta :whistle: Määrät alkaa taas nousemaan taivaisiin, täytynee alkaa perehtymään kiinteisiin kun näyttää siltä ettei korvike vie enää nälkää.
Venla saa sitä maissisosetta jo purkista, ja siksi maissivelli, kun ei olla vielä perunaa maistettu, tänään pikkusen porkkanaa... Ja näkyy tykkäävän maissista ihan tuo pikkunen. Niin siksi...

En mä taidakaan kauhistella tuota meidän illan velli + maitomäärää... Mihin mahaan se sun muksu oikein syö...?
 
Mönkiäinen Meillä päädyttiin peruna-porkkanavelliin ihan siitä yksinkertaisesta syystä että maissivelli ei sopinut Ellan masulle, meni kakka ihan kovalle ja meinas vähän masuaanki itkeskellä. Tästä peruna-porkkanavellistä ei oo tullu mitään oireita.. liekö sit helpompi totuttaa myöhemmin perunalle ja porkkanallekin, tiiä siitä..

Mä oon näköjään taas kirjoitustuulella tänään, neiti vetää pitkiä unia, jo lähes 3h nukkunu..
 
Sisu:
En mä taidakaan kauhistella tuota meidän illan velli + maitomäärää... Mihin mahaan se sun muksu oikein syö...?
No jos 3-kuukautisneuvolassa mittari värähti 7950 grammaan niin onhan siinä jo pikkuisen pötsiä mihin mättää :LOL: ja kyllä nuo määrät on nyt ponnahtaneet taas ihan uusille urille. Huvittaa kun aletaan syömään niin täytyy tehdä yksi pieni (120ml) ja yksi iso (200ml) pullo täyteen korviketta.... ja silti jää joskus huutamaan :x

Pirtsi mäkin mietin tuota, että onkohan helpompi tarjota perunaa ja porkkanaa kiinteenä kun on ensin tottunut vellin makuun.
 
no hyvä, että muidenkin vauvat kuolaa :D ite tosiaan oon ihmetelly sitä kuolan määrää nyt parina viikkona :whistle:

vaippoina alinalla on liberon 3 koko. pampersit ei oikein istu tälle neidille, kakatkin pursuu heti yli.. noihin liberoihin oon ollu valtavan tyytyväinen, nyt vaan pitäis äkkiä saada toi paketti loppumaan, että voidaan ostaa jo seuraavaa kokoa!

mulla on nyt ollu joku kummallinen vauvakuume, vaikka siis parasta aikaa on vauva sylissä, mut jotenki ois kiva saada kaveri tälle murulle.. :heart: joten oon siis päättäny, että ens kesänä aletaan taas vauvaa yrittämään! ..tai ehkä jo keväällä.. :D
 
Vaipoistameillä käytetään halpisvaippoja elikkä Rainbow midit otin just käyttöön. Ennen käytin pamperseja, mutta mun mielestä nää halpikset sitoo paremmin pissanhajun sisään, kun tuntu että parit pissat yön jälkeen haisi voimakkaasti pampersien läpi (tai sit mul on ylitarkka hajuaisti :LOL: ) Muutenkin noi rainbowit on sellaset sopivan jämäkät, muttei liian kovat.

Kiinteistä: kun olette aloittaneet vellien antamisen maidon seassa niin paljon olette laittaneet ihan ekoilla kerroilla velliä maidon sekaan? Mä ajattelin, että jos pikkuhiljaa alkais kokeilemaan velleillä, kunhan on saanut neukkatädin "siunauksen"...

Ollaan oltu koko päivä Iidan kanssa kotosalla ja huomaa, että väsy alkaa painaa neitiä, mutta näköjään kotona ei nukuta kun tunnin päikkäreitä (ainakaan tänään).Ja mä en millään jaksais tänään lähteä vaunulenkille tai autolla ajelee, mut kai sitä on pakko jotain kehittää, että saa ton tytön nukkumaan vähän vielä ennen yöunia. Ainiin, se su-ma välinen yö oli näköjään poikkeus milloin Iida nukku koko yön syömättä, esim. viime yönä herättiin 1.30 ja 6.00 syömään.

mihan : täällä kans pientä vauvakuumetta pukkaa ja toinen saakin tulla kun on tullakseen :)
 
maranooka meillä liinaillaan ja tykkaisin itse enemmänkin lasta siinä kantaa, mutta välillä hällä menee hermo liinassa olemiseen. En tiedä mitä tekisin että hän siinä enemmän viihtyisi. Kuitenkin liikun melkein koko ajan ja puuhastelen. Eikä hän valita liinaan laittoa vaan siinä olemista. Vaikka muutamia kertoja on liinaan nukahtanutkin.

Noista sidontojen nimistä en niin tiedä, mutta hän on vatsa mun vatsaa vasten ristisidonnassa, sammakkona. Jos ymmärrät. Kehtoasenossa ei viihdy enää yhtään.

Kertavaipoista joita meillä pidetään yöllä on käytössä pamperssin 3. Rainbowia käytin ennen, mutta pampperssi oli seuraavassa koossa halvempi. Sen takia ostin sitä.

Kuola roikkuu täälläkin koko ajan. Huvittavaa.

Kerttu tarttuu ojennettuun esineeseen, mutta kääntymisen yrittämistä ei vielä näy.

Bree ja Kepariini 11vk
 

Yhteistyössä