***Kesämasut 2009 VOL.2***

Kleo, mä kans odottaisin vielä ennen soseen aloittamista, edes tuonne 3kk korville.

Te, joilla vauva syö maidon joukossa velliä!?!! Minkälaisen tutin läpi se seos menee parhaiten? Siis vellitutti vai perus-vesi/maitotutti? :xmas: Ei vaan muista esikoisen ajoilta...
 
Moikka! Saako todellinen Matti-myöhäinen ilmottautua mukaan?Olen ihan alusta asti lukenut kesäkuisten palstaa eli jo sieltä viime vuoden syyskuusta, mutta en oo jostain syystä saanut itseäni rekisteröityä tänne :ashamed: Olen 26-vuotias yhden lapsen äiti. Tyttö syntyi 13.6. (La oli 1.6) Kanta-Hämeen keskussairaalassa. Tytön syntymämitat oli 3135g ja 48 cm (pari vkoa sitten neuvolassa 4970 g, 58 cm). Odotusaika ja synnytys meni ihan "oppikirjan"mukaan :) Yllätyin silti kuinka hemmetin kipeitä supistukset onkaan, no nytpä tiedän...

Meillä syödään korviketta (korviketta on syöty jo 4 vkon iästä)n. 4 tunnin välein 140-180 ml. Nukkumaan tyttö menee klo.21-22 ja herää kerran syömään yöllä, kokonaan heräillään 7-8 aikaan. Viime yö oli ihme poikkeus; tyttö nukkui 21-07 heräämättä kertaakaan syömään!!Arvatkaa oliko paniikki, kun itse heräsin ennen seiskaa ja tajusin, ettei yösyöttöä oo ollut ollenkaan...Päivärytmiä ei oikein ole täälläkään; parhaiten tytsy nukkuu autossa kaukalossa..yleensä ollankin puolenpäivän jälkeen jossain reissussa. Jos omaan sänkyyn tai vaunuihin laittaa nukkumaan niin unet on sellaista 15min- 2 tuntia eli yhtään ei voi etukäteen ennakoida. Mutta onneks näin päin, että yöllä kuiteski nukkuu...

En nyt oikein osaa kirjotella vielä enempää, mutta eiköhän juttua ala tulemaan jos hyväksytte mut joukkoonne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä5:
Viettekö oikeasti vauvanne tavalliseen uimahalliin :eek: :eek:
Siis ei vauvauintiin ,vaan sinne muiden sekaan?
oonko mä ihan väärässä kun oon lukenu/kuullut että alle vuoden ikäistä ei pitäisi viedä uimahallin vesiin jos siellä ei ole vauvauintia. Vauvauintiinhan vaihdetaan se vesi ja on näin puhdasta,
ja lämmintä, se 32 asteista pitäis olla...?


Piltti ja Vihtori 2kk 3pv
Kyllä periaatteessa uskaltaisin viedä ihan tavalliseen halliin. Lastenaltaaseen kylläkin. Sain ystävältä käyttökelpoisen vinkin käydä hallissa vauvauintien jälkeen, jolloin vesi on vielä lämmintä ja vesi vauvauintia ennen vaihdettukin. :) Näinä tiettyinä aamuina sitten tehdään täsmäisku-uinteja hipun kera.

 
Tervetuloa Iituska83 =)

Arvoisat kanssasisaret! Mä oon nyt hiukan pulassa tai jotain sen suuntaista. Onko teillä muilla kuinka äänekkäitä tahi temperamenttisia vauvoja??? Mulle sanottiin jo synnärillä, että kylläpä on pojalle kovasti luonnetta enkä sitä silloin oikein tajunnut, mutta nyt alkaa vähitellen hahmottumaan |O Ääntä kaverista lähtee kuin pienestä pitäjästä oli kyse ilosta tai kiukusta. Ja monta kertaa käykin niin, että ilosta "kiljuminen" vaihtuu kiukku-kiljumiseksi ihan lennosta, on siinä äiti ja isä helisemässä aina aika ajoin. Hyvin harvoin Herra herää iloisena vaan huutaa suoraa huutoa ennen kuin silmänsä avaa eli aamut ovat aivan helvetillisen ihania. Sitten kun ollaan syöty ja vaihdettu päivävaatteet niin alkaa elämä voittamaan sekä äidillä että pojalla.

Olen itsekin todella temperamenttinen ja mietinkin onko vauva ottanut jotain"esimerkkiä" äitinsä käytöksestä??? En tietenkään koskaan vauvaa kohtaan ole mitenkään tuittupäinen vaan vihat kohdistuu aina tuohon isän reppanaan. Onhan tuo kohdussakin saanut kuulla vaikka jos sun mitä :kieh:

Olen vain huomannut että pienimmätkin poikkeamisest päivittäisestä rutiinista aiheuttaa ihan mielenkiintoisia iltoja, haastetta riittää. Mieskin on ollut ihmeissään eikä aina oikein tajua, että missä mennään. Ei sillä, en tajua minäkään, mutta kun on tottunut päivisin temuamaan tuon pojan kanssa niin tietää jo, että siinä missä niitä kohtauksia tulee niin niitä myös menee. Mitään takuuvarmaan keinoa ei ole vaan on aina sävellettävä tilanteen mukaan pojan rauhoittamiseksi. Pelottaa jo hiukan etukäteen huominen muskari, kun voin vain kuvitella mitä ilta tuo tullessaan...

Te keillä on ollut tai on samantyyppisiä vauvoja, antakaa ihmeessä vinkkejä kuinka toimia tällaisen Suuren Persoonan kanssa???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
jokohan tälle uskaltais antaa maissi tms sosetta ku maitoo vetelee 160-180ml parin tunnin välein päivällä..? 2kk 2 viikkoa ikää.. vellejä ei kannata kuulemma neuvolan mukaan antaaku mahavaivoja ollu et kun ne maitopohjaisia nii voi pahentua masuvaivat
Mä sinuna odottaisin kuitenkin vielä,kun saattaa teidän vauvalla olla tiheän imun kausi meneillään =)
Meillä aloitetiin 3,5 kk iässä soseiden maistelu,Vanessa siis aloitti :D
aa, okei =) mietin vaan että jos totuttais vähän et ihan tippa(?) muussattua pottua sekotettuna tähä maitoon, et jotai puoli lusikallista antais muutamana päivänä.. Neuvolassa sano että vähitellen saap alotella ku 3kk lähenee.. ehkä mä ootan viel sen pari viikkoa =)
 
Iituska83 tervetuloa mukaan :)

Sisu Meillä ainakin seos menee vielä ihan tavallisen maitotutin läpi, tosin velliä on ollut vasta n. 1/3 koko seoksesta.. ostin tuossa hiukan enemmän "virtaavia" tutteja, jotka ajattelin ottaa just maitovelli-käyttöön nyt ku vellimäärä kasvaa isommaksi.

Meillä peruna-porkkanavelli ei oo aiheuttanu mitään masuvaivoja, vaikka maitona käytämme edelleenkin H.A Nania. Ei sit siirrytykään normaali nan:in käyttöön, tuntu et masuvaivat lisäänty. Tiiä sit et tuleeko masuvaivoja vellistä kun määrät kasvaa isommiksi, mut ainakaan vielä ei mitään..

Meilläkin soseita on lähinnä vaan hiukan maisteltu.. ja soseistakin vasta päärynää. En oo vielä niiden kans kiirehtiny, ihan kokeeksi vaan antanu.

Huomenna 3kk-neuvola ja eka rokotukset.. :/
 
Taa
Vähäsen kommentoin..
Esikoisen aikana opin, että maissi-ja riisivelli tulevat ihan helposti siitä vesi/maitotutista, muut vellit vaativat vellitutin..

Meillä oli siis käytössä ne ihan peruspullot, ainunkohan ne oli..
 
Sisu ihan maitotutista tulee velli parhaiten,siitä vellitutista tulee aika ronskisti sitä vellimaitoseosta...

Kiinteistä olen antanut nyt 4-5vrk mustikkaa,hyvin on masu kestänyt..vaatteet ei niinkään :LOL: saa jostain kumman syystä aina sotkettua kaikki vaatteensa,vaikka oisin kuinka koko ajan pyyhkimässä neitiä... =) enpä taida kuitenkaan asiaa paljastaa ke 3kk neuvolassa :LOL: neukkutäti on nääs niitä jotka tuijottavat oppikirjoista kaiken...

Mä manasin ja kiukkusin teille niistä neidin päiväunista,ni arvatkaa mitä!???meillä neiti on nukkunut jo kaks päivää 2-3h unia päivisin ja iltaitkut on historiaa...koputan varalta puuta :headwall: unet on sikeämpiäkin mitä ennen,kun jouduin koko ajan ravaamaan tuttia laittaan suuhun...nytkään ei heränny,vaik roska-auto tyhjensi kerrostalon roskikset kamalasti paukutellen,vaikka ennen heräs melkein ohi ajavien autojenkin ääneen...en voi muuta kuin kiittää vyöhyketerapiaa tästä...kolme kertaa riitti muutokseen...

Kävin siellä tatuoinnin laseroinnissa...arvatkaa mitä tein samalla?!keräsin kaiken rohkeuden ja otin lävistyksen :D mullahan meni kaikki lävärit umpeen synnärillä kun ottivat ne leikkauksen takia pois...oisin lävistyttänyt koko korvalehden tuolta ylhäältä pitkällä tikulla,mut kuitenkin suurin haaveeni on ollut läväri tuossa korvan nipukassa,olen sen yhdesti antanu tehdä ja se ei 11/2vuoteen parantunut ni annoin umpeutua ja sen laitto teki v*tun kipeää,ni se lävistäjä lupas olla hellempi ku se entinen,joka kuulemma on ronski otteinen...ni jes,mä selvisin hengissä....mä olen ni ylpeä itsestäni :saint:

Eilen käytiin TAAS haaparannan ikeassa...minusta on varmaan kivaa ajaa autoa vapaaehtoisesti harva se viikko(216km/suunta)....ny pidin maltin,enkä ostanu juuri mitään,kunhan äitiä ja siskoani käytin siellä...karkkikaupasta totta maar aina jotain :D oi,teidän kaikkien karkkihiirten pitäs päästä käymään siellä karkinsyöjien taivaassa:) nyt kenties pidän haaparannasta luovan tauon,yks kenkäkaappi kyl kutkuttaa mua edelleen,kun oli taas loppu...josko sitä lähen hakeen joskus tässä...

nyt kutomaan....oon jäänyt sukkapuikko koukkuun...joulu tulla jolkottaa,ja lupasin systerin perheelle sukkia...ja onpa muuten jo 2lahjaakin pukinkonttiin ostettuna:) olinko eka??? :LOL:

terkuin :ryhis ja Alisa ylihuomenna 3kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Mä manasin ja kiukkusin teille niistä neidin päiväunista,ni arvatkaa mitä!???meillä neiti on nukkunut jo kaks päivää 2-3h unia päivisin ja iltaitkut on historiaa...koputan varalta puuta :headwall: unet on sikeämpiäkin mitä ennen,kun jouduin koko ajan ravaamaan tuttia laittaan suuhun...nytkään ei heränny,vaik roska-auto tyhjensi kerrostalon roskikset kamalasti paukutellen,vaikka ennen heräs melkein ohi ajavien autojenkin ääneen...en voi muuta kuin kiittää vyöhyketerapiaa tästä...kolme kertaa riitti muutokseen...
terkuin :ryhis ja Alisa ylihuomenna 3kk
*tuulettaa* :D NIIN MEILLÄKIN!! Täällä nyt kans nukuttu päiväunia kohta 2h putkeen ja ulkona, ei liikkuvissa vaunuissa. Mä olen saanu pyykätä ja tiskata ihan rauhassa :heart: Jospa tää kääntyis voitoksi tästä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mönkiäinen:
Mulle sanottiin jo synnärillä, että kylläpä on pojalle kovasti luonnetta enkä sitä silloin oikein tajunnut, mutta nyt alkaa vähitellen hahmottumaan. Ääntä kaverista lähtee kuin pienestä pitäjästä oli kyse ilosta tai kiukusta. Ja monta kertaa käykin niin, että ilosta "kiljuminen" vaihtuu kiukku-kiljumiseksi ihan lennosta, on siinä äiti ja isä helisemässä aina aika ajoin. Hyvin harvoin Herra herää iloisena vaan huutaa suoraa huutoa ennen kuin silmänsä avaa eli aamut ovat aivan helvetillisen ihania. Sitten kun ollaan syöty ja vaihdettu päivävaatteet niin alkaa elämä voittamaan sekä äidillä että pojalla.


Olen vain huomannut että pienimmätkin poikkeamisest päivittäisestä rutiinista aiheuttaa ihan mielenkiintoisia iltoja, haastetta riittää. Mieskin on ollut ihmeissään eikä aina oikein tajua, että missä mennään. Ei sillä, en tajua minäkään, mutta kun on tottunut päivisin temuamaan tuon pojan kanssa niin tietää jo, että siinä missä niitä kohtauksia tulee niin niitä myös menee. Mitään takuuvarmaan keinoa ei ole vaan on aina sävellettävä tilanteen mukaan pojan rauhoittamiseksi. Pelottaa jo hiukan etukäteen huominen muskari, kun voin vain kuvitella mitä ilta tuo tullessaan...

Te keillä on ollut tai on samantyyppisiä vauvoja, antakaa ihmeessä vinkkejä kuinka toimia tällaisen Suuren Persoonan kanssa???
Meillä on kanssa aika vahvatahtoinen ja kärsimätön poika. Ja meille kans kätilö sanoi, et taitaa olla tullu äitiinsä kun on niin kiukkuinen :LOL:. Pääosin kaikki siis sujuu hyvin, syö ja nukkuu ja päivärytmi on tosi
säännöllinen, hyväntuulinen pikkumies. Mutta mutta...jos päivärytmi poikkeaa (mm. kyläilyt, kauppareissu) niin joskus on ihan oikeasti katastrofi. Kylässä kun ei suostu enää nukkumaan kun ehkä sylissä, yleensä ei sitäkään. Muskarissa ollaan selvitty vielä niin, et herää ja syö just ennen sinne menoa, jaksaa sit sen ½h hyvin. ja noi "kiljumiset" on välillä kyl mielenkiintoisia, hersyvä ja ihana ääneennauru saattaa vaihtua itkuksi ja karjumiseksi ihan yykaakoohep, ilman sen näkyvämpää syytä.

Isäntä ei meilläkään oikein ymmärrä, kysyy miksei olla päivällä käyty kaupassa tms... No miten hemmetti mä täältä maalta lähden? vien ensin lasta autossa, se nukahtaa siihen, sit riivin sen kaupan pihassa hereille ja vien sinne kauppaan kiljumaan ja sit takas autoon, jossa nukahtaa ja vartin päästä taas kotona pois autosta hereille....ei kiitos. Oon jo niin mökkiytyny, et musta on toisaalta ihan älyttömän mukavaa olla kotona ja kun päivissä on aina sama rytmi, niin tiiän mitä ehin tehä. Viikonloppuisinkin on aika sumplaaminen et saadaan asiat kylillä hoidettua :) On tässä vaan sit se toinen puoli, et parina iltana viikossa on päästävä (luetaan:pAKKO mennä) "tuulettamaan" itteään salille tai lenkille yksikseen. Muuten tulee äitikatastrofi(vai katastrofiäiti ;) ) Onneksi se onnistuu, isäntä on sen ajan sit pojan kanssa.

Mä oon ajatellu, et täysimetän sinne ½-vuotiaaksi asti, sit joulun aikaan vasta antaisin kiinteitä....onkohan ihan tuhoon tuomittu ajatus? Tissinähän tässä saa olla mut onneksi pikkumies syö pullostakin, maitoa meinaan on ja tulee ja riittää pakastimeen asti.. Mulla ei meinaan vielä olis kauheaa hinkua aloitella soseita ja kun poika tuntuu kasvavan ja voivan hyvin näin, ainakin vielä. Meillä vaan anoppi ym. kyselee jo, et ootko aloittanu ja mitä oot aatellu jo kohta antaa. Ja kun kohta voi jo ruveta antamaan jne... Ilmeet on aika hyvät kun sanoo, etten oo ees ajatellu mitään soseita. Valintansa kullakin, eikös? Ensin tivataan imetyksestä ja siitä, että ethän vaan korviketta anna ja sit kuitenkin pitäs olla antamassa jotain lisää, kun ikää on lapsella vähänkään sinne suuntaan. Kun eihän näitä voi kukaan tietää etukäteen eikä vallankaan toisen puolesta. Kaikki tekee niinku omalle vauvalle on parasta.

Tulipas avautuminen... :ashamed:


Iituskalle tervetuloa :flower: !

H ja J ~2½ kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Mä manasin ja kiukkusin teille niistä neidin päiväunista,ni arvatkaa mitä!???meillä neiti on nukkunut jo kaks päivää 2-3h unia päivisin ja iltaitkut on historiaa...koputan varalta puuta :headwall: unet on sikeämpiäkin mitä ennen,kun jouduin koko ajan ravaamaan tuttia laittaan suuhun...nytkään ei heränny,vaik roska-auto tyhjensi kerrostalon roskikset kamalasti paukutellen,vaikka ennen heräs melkein ohi ajavien autojenkin ääneen...en voi muuta kuin kiittää vyöhyketerapiaa tästä...kolme kertaa riitti muutokseen...
terkuin :ryhis ja Alisa ylihuomenna 3kk
*tuulettaa* :D NIIN MEILLÄKIN!! Täällä nyt kans nukuttu päiväunia kohta 2h putkeen ja ulkona, ei liikkuvissa vaunuissa. Mä olen saanu pyykätä ja tiskata ihan rauhassa :heart: Jospa tää kääntyis voitoksi tästä!
Kiva, että teillä on alkanut jo helpottaa.. jospa se meilläkin joskus... Tänään kyllä nukkui yli 2h aamupäivän päikkärit, mut keinussa. Toki olen itse tuolloin vapaa tekemään kotihommia ym. mut sais neiti oppia nukkuun päikkärinsä sängyssä/vaunuissakin - olisi nuo mahd. reissut hiukkasen helpompia silloin.. ja eihän neiti ikuisuutta voi keinussakaan nukkua.
 
Mukava lukea että monilla päikkäreiden nukkuminen on jo paremmalla mallilla :)

Pilttiä5: Me ollaan käytetty esikkoa ihan pikku vauva iästä asti uimassa lasten altaassa ja ihan siis omin päin ilman mitään vauva uinteja. Saman hyvän vinkin olen kuullut minäkin niin kuin maranooka, että kannattaa mennä vauvauinnin jälkeen just sen vuoksi kun vesi on normaalia lämpimämpää silloin. Mutta monesti ollaan käyty ihan muulloinkin. Samalla kaavalla mennään tämän toisenkin kanssa.

Joku kyseli vauvan ulkovaatetuksesta. Meillä yleensä sisällä body ja potkarit tai muut housut ja sitten ulos lisään sisävaatetuksen päälle vanupuvun tai villapuvun tai paksumman college/velourpuvun, riippuu säästä. Päähän hattu/kypärämyssy. Yleensä laitan vielä villasukat. Lapasia en ole vielä laittanut. Poitsu on vaunuissa makuupussissa, mutta yleensä pidän sitä auki. Tuplavaunuissa pojalle ei ole makuupussia, silloin laitan päälle ohuen peiton. Ja hyvin tarkenee, kädet, jalat ja niska on lämmin.

 
Mönkiäinen jutteli aiemmalla sivulla kuinka pinna kireällä ja mies saa tuta kun tulee töistä kotiin...täällä aivan sama juttu. Joskus miettii että voisi kait sitä olla armollisempikin, kun antaa suutuspäissään tulla vaikka ja mitä ulos. Täällä muillakin samaa mietin että alkaakohan meillä ensi huuma ja hormonit tehdä tepposiaan tässä vaiheessa...noh mene ja tiedä ;) . Viikonloppu meni reissussa ja tuli käytyä tytyn kanssa vauvauinnissa, voi ihanuus kun toinen oli suu messingillä koko ajan :heart: =) .

Kiinteitä en ole kauheasti vielä miettinyt velli on käynyt mielessä mutta en nyt sitten tiedä kun vaikutata kuitenkin aikas tyytyväiseltä maidonkin kanssa ja se ravinnontarvehan vaihtelee sykleittäin. Pitää vielä neuvotella terkkarin kanssa kun kyllähän neiti niitä sitten kerkiää maistelemaan, en jaksa hoppuilla ellei todellista tervetta ole.

Täällä menee päivät yhäkin samalla rytmillä eli ei rytmiä ollenkaan joskus kerkiää tekemään juttuja ja joskus taas ei, nukkumisajat ja ajankohdat vaihtelee suuresti. Pody ja housut/potkarit+pipo on neidillä päiväunilla ulkona ja sitten keleistä riippuen laitetaan toppapussi kiinni tai jätetään auki

jaahas taas mennään :)

maare ja tyty hippasen vajaa 3 kk
 
:whistle: Jahas, jos lähtis nukkuu kohta. V sai klo 16 aikaan 20ml velliä maidon kans, kokeilin, et jos alkaa karjuu mahdottomasti, niin en anna yötä vasdten sitä. Maiskutteli oikein mielissään seosta. Ja ei alkanu karjuu normaalia enempää, jotenka annettiin 20 ml velliä + 80ml maitoa ja sit neiti huitasi vielä 80ml pelkkää maitoa lisäksi :eek: Ja sit se olikin jo äly pois reippaasti ennen yhdeksää! :eek: Täällä mä olen nyt palstalla nököttäny, et jos se vielä herää tankkaamaan, mut kyl se taitaa jo nyt olla ihan yöuni-osastoa tuo... Jotta kai tää mammakin joutaa :wave:

Iituska teretulemast joukkoon!
 
maranooka kiitos vastauksestasi. Pitää yrittää jotai ohjelmaa kehitellä juhliin.

Mielenkiinnolla luen aina vastiketta syöttävien kertasyönti määristä, meillä kun imetään tissiä niin ei niitä määriä tarkkaan tiedä. Pumppaamalla olen yhdestä rinnasta saanut parhaimmillaan sen 130ml ja usein tyttö syö molemmat tissit varsinkin kun herää unilta.
Onkos muut imettävät tietoisia maitomääristään?

Mitään kiinteitä en ajatellut alkaa antamaan, niin kauan kuin maito riittää. Kattoo sitten siinä puolenvuoden iässä.

Meillä puetaan normaalien sisävaatteiden päälle joko vanupuku tai toppapuku+pipo. Yleensä tyttö on kuumissaan kun sen vaunuista ottaa pois, mutta parempi kuuma kuin kylmä.

Nyt pitää painua pehkuihin...

 
Ryhis Olet kyllä eka jonka kuulen ostaneen jo joululahjoja :D Mä kävin kans viime perjantaina Ikeassa äitini, siskoni, mieheni ja Ellan kans ja ihan kohtuudella se reissu sujui. Ellaa kannettiin kantorepussa, jossa viihtyi hyvin niin kauan ku näki sieltä ulos :)

Kiinteistä Ella on saanut tähän mennessä ainoastaan päärynäsosetta, joka tuntuu jo maistuvan vallan mainiosti neidille. Useampia t-lusikallisia oon jo antanu - ja ois syönyt kyl enemmänkin jo, mut en oo uskaltanu antaa. Eilen keittelin lisäksi bataattia ja porkkanaa ja soseuttelin niistä erilaisia soseita. Pottua kokeilen vasta joskus myöhemmin. Tässä joko tänään tai huomenna ois tarkoitus alkaa maisteluttaan tuota bataattia.

Tänään ois siis lk-neuvola. Saas nähdä kuinka neiti on kasvanut ja onko niillä käyrillä menty mihin suuntaan.. Eiköhän tänään myös selviä mikä on tämän neuvolatädin asenne kiinteisiin ruokiin ja mitä lääkäri sanoo tuohon maidon puklautteluun.. No, näistä sit varmaan lisää tuossa iltapäivällä.
 
KIITOKSET tervetulotoivotuksista!

Me ei olla vielä kokeiltu kiinteitä, ens viikolla on neuvola, joten täytyypi siellä kysellä millä kantsis alotella.Jotenkin itestä tuntuis "helpoimmalta"alottaa maito-velliseoksella. Toisaalta, en tiedä onko vielä kovin kiirus alotella kiinteitä, kun tyttö pysyy tyytyväisenä pelkällä maidollakin. Nyt on vaan sellanen kausi, että maitoa juodaan (vaan?) n.140 ml 4-5 tunnin välein :eek:

Nyt en muista kirjottiko joku täällä harrastuksista vauvan kanssa? Me mennään kokeilemaan vauvajumppaa tällä viikolla. Se on kansalaisopiston kurssi, joka on 5 kertaa tänä syksynä(30 min kerta). Mua vähän jännittää, kun en ole ennen ollut tollasissa jutuissa...no eka lapsihan tää vasta onkin. Musta tuntuu, että olen liian ujo osallistumaan tuollaisiin ryhmiin tai esim. vauvakahvilajuttuihin, joten onkin iso asia, että ylipäätään ilmoittauduin ryhmään. Joskus loppuvuodesta olisi kiva kokeilla myös vauvauintia, mutta sitten vasta kun tuo jumppa on ohi. Mun mielestä noin pienelle riittää yksi "harrastus" =)

Mites teidän omat harrastukset? Mä aloitin jumpparyhmät viime viikolla (tai siis se on sellanen salijäsenyys). On ihanaa saada omaakin aikaa ja vielä siten, että kunto (toivottavasti)kohenee ;) Olen meinaan lähes koko aikuisikäni ollut hieman ylipainoinen ja onkin ihme, että innostuin liikuntaharrastuksesta (minä kaiken liikunnan vihaaja :LOL:

Jaahas, kai sitä täytyy mennä laittamaan neitiä "kuntoon", me lähdetään mummolaan!
 
Tää tästä vielä puuttu!! :( Vasen ranne niin paskana kun olla ja voi, jokainen sormen liikautus koskee ihan julmetusti, ja pakko oli käärästä side tukemaan sitä. Minä ja mun ranteet. Olen tapellu niiden kans 10vuotiaasta asti, kun sain ekan jännetupentulehduksen oikeaan ranteeseen. Tuo oikea on leikattukin näiden takia, mut tuo vasden on aina ollu paremmassa kunnossa... No, jos ei ala helpottaa piakkoin, niin pitää käydä hakee piikkia siihen... Ärsyttää vaan, kun yksikätisenä on hieman hankalaa...

Vaunuihin mä puen Venlalle (sisävaatteiden päälle ) ohkasen Kimperi-pipon (ihan loistava näillä keleillä! ), tumput ja villasukat ja sit mulla on kaks pukuvaihtoehtoa, joko farkkupuku, missä on puuvillavuori, tai sit puuvillanen ohkanen "villa"puku. Tuo farkkupuku on vähän enemmän semmonen paikasta toiseen-kulkemispuku, ja tuo puuvillapuku on nukkumsessa riittäny ihan hyvin. V on tosi nopeesti hikoavaa sorttia, eikä puhettakaan, et mitään peittoja enää vois tuon päälle laittaa. Meillä on esikoinenkin kuumaverinen, isäänsä on tytöt tullu.

Omista harrastuksista, mulla on jatkunu jo oma harrastus, missä olen muutaman vuoden käyny, eli pianotunnit. Sinne otan vaan pakon sanlemana lapset mukaan. Muuten menen yksin. Sit täällä alkaa kans naisten jumppa, ja sinne meinasin kans ilmoittautua. Ja sit jos harrastukseksi lasketaan, niin nuo kaksihan mua juoksuttaa päivittäin, koirat siis. Isompi niistä on semmonen, et se tulee pöhköksi, jos ei pääse lenkille säännöllisesti, ja minun vastuulla on ollu lenkki-asiat viime aikoina, ja mielellänihän minä niiden kans loikin tuolla menemään.

:wave: Jep, kutsu käy...
 
brianna kyseli maitomääristä.. imetyksellä mennään meillä, paitsi sillon jos saan sappikivikohtauksen ja siihen litalginia, niin sillon annan korviketta. korviketta menee vuorokauden aikana 1400-1500ml. tissimaitoa menee varmaan vähemmän, kun eikös se ole rasvasempaa? ja meillä neiti syö kerralla vaan toisesta tissistä ja seuraavalla syöttökerralla tarjoan vielä sitä samaa tissiä. niin ja pumppaamalla en saanut kerralla, kun yhteensä noin 100ml

mitenkäs teillä toimitaan kauppareissuilla? laitatteko vauvan turvakaukaloineen päivineen ostoskärryihin vai siirrättekö niiihin istuimellisiin kärryihin? me ollaan alusta asti laitettu koko turvakaukalo kärryihin, kun neiti muuten heräis.. pikku kauppoja ollaan vältelty, kun niissä on liian pienet kärryt yleensä :D

jos lähtis "aamupalalle" :p
 
Me ollaan kans laitettu vauva turvakaukaloineen kärryihin ja otettu kaks kärryä jos mies on kauppareissulla mukana. Eilen laitoin Iidan ekaa kertaa kärryjen istuimeen, kun piti ostaa vähän enemmän kerralla. Tyttö nautti, kun näki maailmaa vähän ylempää, joten taidampa käydä täst edes Prismassa ostoksillla, kun siellä on tarpeeks noita istuimellisia kärryjä.
 

Yhteistyössä