***Kesämasut 2009 VOL.3***

sisu Meillä on painoa noin 300gr vähemmän kuin teillä ja pituutta saman verran. Siiispä kysymys sulle, joko olette siirtyneet kaukalosta pois turvaistuimeen? Itse en ole vielä uskaltanut vaihtaa, kun painoa on melkein 1,5kg liian vähän. Meillä taidetaan olla kaukalossa vielä puoltoista vuotiaanakin.

Neiti on alkanut ottamaan jälleen kovasti askelia. Heitti kävelyyn pois kun oli korvatulehdus. Hampaita on edelleen se 2 eikä lisää ole näkyvissä.

Kengistä oli ollut puhetta. Meillä mennään kans lainakengillä. Ovat hyväkuntoiset, niin miksen käyttäisi kun neiti ei vielä kuitenkaan kävele kunnolla. Yhdet kengät ostin itse, ne käyvät kesän ajan "kaupunki"kenkinä. Muuten ollaan varmaan paljon avojaloin. Meillä on ongelmana myös se, että koon 17-18 kenkiä ei tahdo löytyä mistään. Eli paljon on harmia ja vaivaa, että sattuu "omistamaan" pienikokoisen lapsen.
 
Pikkuötökkä, just tiistaina tilasin turvaistuimen, tämmösen:



Britaxin multitech, toivon mukaan on sopiva autoon, ja kaikinpuolin käyttökelpoinen kapistus. Pakko siirtää Venla kaukalosta (gracon telakallinen kaukalo ) pois, vöiden kans on ollu aiemmin ongelmia, ja nyt jo jalat tulee niin paljon ulos kaukalosta, et jalat on ihan kiinni auton selkänojassa. Ja kun sitä telakkaa ei saa kauemmas siirrettyä selkänojasta... Kilot ei todellakaan vielä pauku, mut eikös noissa ole, et 9kg TAI 6kk se siirtymisraja?

Mä en ole uhrannu ajatustakaan kenkäasialle :eek: Pitäisköhän alkaa katselee? Meillä on TOSI kiva tää tilanne, kun esikoinen on syntyny loppuvuodesta, niin sen ekat kengät oli talvikengät, niin eipä niitä voi nyt kesäksi ottaa käyttöön, vaikka tallessa ovatkin :/
 
Meidän pikku isäntä otti eilen ekat askeleet :heart:
Oltiin kerhossa ja laitoin pojan seisomaan ja sanoin että kävelehän äitin luo ja niinhän se pikkuinen teki. Nyt on jo muutomaan otteeseen itekkin kävellyt, ettei ole tarvinnut äitin pyytää, eli siitä se pikku hiljaa lähtee.

Kengistä: meillä on ollut esikoisen vanhat kumpparit hiekkalaatikolla käytössä, muuten on ollut villasukilla. Kenkiä löytyy kyllä yllin kyllin esikoisen jäljltä, joten ei tarvitse uusia ostaa.
 
ihana päivä ollut tänään :) meillä neiti nukkui 2 tunnin päiväunet :) :) :) aivan paljon paremmin on itsellä energiaa. yleensä kun nukkuu vain sen puoli tuntia kerrallaan. voi kun tää alkais nyt sit tavaks asti ihan :D

meillä on tänään 8-vuotis yhdessäolopäivä :heart: saas nähdä vieläkö tulee ruusuja.. seitsemän vuotta on ainakin tullut :)

huomenna mukava päivä tiedossa - pääsee ystävän ja lapsukaisten kanssa shoppailemaan. vähän erilainen päivä siis tiedossa. neidille täytyy katsella keinua pihalle ja muitakin leluja, kun nuo vauvalelut alkaa olla jo melko tylsiä :D

meilläkin kävellään tukea vasten. ei oo onneks tullut pitkään aikaan mitään kumpsuja (koputtaa puuta)... kolme hammasta on ja neljäs tulossa. kauhean kova tuo neiti puremaan. kokoajan on käsivarressa kiinni :)

meilläkin on ollut vielä lainakengät käytössä. sitten kun kävelee, niin ostan kyllä ihan uudet. vielä ei tarvitse.

mistähän löytäis kakun päälle sellaisin "kuvia"? muumi-kuvan haluaisin neidin 1-vuotis kakkuun ;D pitää olla hyvissä ajoin liikenteessä :)

nyt neiti hermoilee... 10 kk neuvola oli alkuviikosta ja pituutta oli 71.1 cm ja painoa 8690 g.
 
Meillä ei oo vielä kenkiä, tänään just kävin kattelee. Kun vauva oppi just nousemaan tukea vasten seisomaan. On se niin taitava. :) Ikää tulee puolentoista viikon päästä vuosi!

Meillä ollaan vieläki turvakaukalossa... Pikkusen jo yli tulee. Pitäis siis hommata semmonen istuin... Ei meidän vauva oo edes mikään pieni, 8kk neuvolassa jotain päälle 10kg ja 72 cm. Nyt on kyllä kasvanu hitaampaa tahtia.

Kakkukuvia on ainaki siellä ullanunelmassa myynnissä, en tiiä onko muumia!
Mä meinasin tehdä barbapapa-aiheisen kakun. :)

Pikkuinen meni jo seiskalta nukkuu... Pitäis varmaan tehä jotain hyödyllistä...
 
sunshine, meilläki on päiväunet ollu yleensä puol tuntia max, mutta nyt ollut puolentoistakin tunnin unia! Ihan saa miettiä, että mitä tekis. :D Mutta yöt kyllä ollu enempi valvomista. Mutta ei kai kaikkee voi saada. =)
 
maranookan mainitsema karu todellisuus pamahti meille tänään :D eli siis Nea täyttää tänään 1v!! ja herkistelty on jo heti heräämisestä lähtien, illalla varmaan naama punanen ja turvoksissa, :LOL:
aika on menny ihan tosi nopeesti. Nea on nyt oppinut käymään itse istumaan ja konttausasentoa hakee... ja kävelyttää pitäis koko ajan, se on ihan lemppari puuhaa.. :)

Nean 1v. neuvola mitat oli 7450 ja 73cm... eli siis meillä myös käyrät ei näytä hirveen hyviltä... mutta touhukas tuo tyttö on ja virkeä että en usko sen saavan liian vähän ruokaa... :) neuvolassa neuvottiin laittamaan ihan perus floraa tms. puuron joukkoon että jos sitten tarttuis vähän tuota painoa enemmän.. saa nyt nähdä.. niin ja nyt sais sitten siirtyä ihan "tavalliseen ruokaan".. tosin niitä hampaita ei ole vieläkään että ihan helppoa kaiken syöminen tuolla tytöllä ei ole...

pikkuötökkä me ollaan sirrytty turvaistuimeen n. kuukausi sitten, ostettiin gracon cosmic comfort s ja se taitaa olla just n. 6kk eteenpäin... ja on ollu meillä tosi hyvä :)

kengät mummi osti Nealle viikko sitten, koko on 18 ja menee kyllä läpi kesän nuo kengät, saatan kyllä jotkuu sandaalit vielä ostaa mutta katsellaan ensin säät... :) tykkää pitää niitä jaloissa ja on kyllä tosi tukevan oloiset.

ja se ullan unelma on sanu mutkin aivan sekaisin, niin paljon on kaikkea että ei oikein osaa päättää että mitä sitä ostais ja sit tulee ostettua kaikkee mahdollista, Nean synttäri kakkuun on ostettu vaikka jos mitä sieltä ja vähän muutenkin...

täytyis alkaa valmistelemaan huomisia juhlia, tulossa n. 30 vierasta eli ei ihan pienet bileet ;)

m-m ja Nea 1v.

(saanhan vielä hetken täällä kanssanne viettää vaikka jo "yli-ikäisiä" ollaankin :D
 
Me ostettiin käytettynä turvaistuin. Samanlainen kuin Sisulla, mutta vanhempaa mallia. Pitääpäs katsoa, että onko sekin 6kk eteenpäin. Istuimen reunassa kun luki vain, että 9kg -> Meillä ei vielä jalat kovin osu selkänojaan. Ollaan kallistettu telakkaa laittamalla alle papeririisi. :)

Neiti eilen hoksasi kävelyn ihanuuden ja nyt yrittää kävellä joka paikkaan. Herttainen neiti. :heart:

Mutta nyt täytyy lähteä esikon kanssa touhuilemaan ennen töihin lähtöä.
 
Sunshinelle onnea vuosipäivän johdosta, ja Mansikka-Maijan Nealle 1v onnitteluja täältä!! :D Uskomatonta, 1-vuotissynttäreitä tosiaan aletaan viettelemään tässä pinossa...

Leluista, millä teidän pikkuiset tykkää leikkiä? Meillä Venlaa ei enää kiinnosta pätkän vertaa vauvalelut, joutais melkein viedä ne jo varastoon. Kaikista mieluiten V istuu leikkihuoneessa, ja lavehtii leikkikasseja-, ja astioita, junaradan paloja ja muita, mitkä on käden ulottuvilla. Mä olenkin järjestäny tuon huoneen ja lelut silleen, et sen minkä Venla yltää ottamaan, niin sen sit saa ottaa. Kaikki esikoisen pienemmät hilut (esim. korut ) on ylemäpänä. Sit Venla tykkää ihan hirveesti kirjoista!! Harvoin edes repii niitä!
 
Onnea mansikka-maijan pikkuiselle! :flower:

Vauvalelut eivät meillä kiinnosta lainkaan. Isosiskojen littlest pet shop -pikkueläimet ovat olleet lemppareita jo pitkään (varsinkin pehmot). Viime viikkoina hippu on innostunut raahaamaan mukanaan pientä nukkea, sellaista minikokoista baby bornia, joka on juuri sopivan kokoinen pieneen käteen (ja suuhun ;)). Pieni kulta on myös löytänyt kynät ja paperin. Meidän keskimmäinen piirtelee ihan joka välissä ja monta tuntia päivässä, joten isosiskon mallin mukaan hippu menee kynien kimppuun ja tällä viikolla on tullut jo muutama oikea taideteoskin pienen itse piirtelemänä..

Kauppareissuilla hippu on ihastunut siihen koiraan, joka laulaa ja puhuu (jolla lukee käsissä käsi ja jaloissa jalka..). Vauvalehdessä oli tästä lelusta pieni kuvakin ja voi sitä ilon ja kiljumisen määrää kun pieni sen näki. Ensin koitto rapsutella ja taputella koiraa "irti" sivusta, mutta lopulta neiti repi ilosta kiljuen koko sivun irti.. Taitaa tuo koira löytyä hipun synttäripaketista... :D

 
Hellurei! Lukaisin pikaisesti kuulumisianne, mutta asiaa oli niin paljon etten muista mitä pitikään kommentoida :whistle:

Meitin Iida ei vielä kävele (10,5 kk ikää), mutta nousee seisomaan ja konttaa sitäkin kovempaa. Pari kertaa on vahingossa noussut ilman tukea seisomaan. On se kyllä sellanen neiti, ettei pysy hetkeäkään paikoillaan :D Paitsi nyt reppana on ihan sylivauva, kun sairastui ekaa kertaa nuha-ripuli-kuumeeseen :'( Tänään käytiin lekurilla ja selvis, että toisessa korvassa on tulehduksen alkukin. Nyt se on mummolla hoidossa, kun minä itsekäs äippä olen töissä :ashamed: Mutta luotan täysin mummoon ja tiedän, että sieltä tulee soitto jos joku hätä on.

Olen tosiaan ollut töissä nyt puolentoista kuun ajan ja ensi viikolla alkaa sitten uusi äippä-loma :D On kyllä ollut mukavaa vaihtelua kotona ololle ja hyvillä mielin olen voinut viedä Iidan mummolle hoitoon. Lisäksi selkä on levännyt täällä töissä, kun ei tarvii kanniskella 9 kg:n "reppua" elikkä kyllä se joskus pitää paikkansa, että töihin tullaan lepäämään :LOL: Mulla on nyt rv 33 ja rapiat, kylläpä aika rientää...

Mutta nyt lähden taas työn touhuun ja kaippa sitä täytyy soitella kuitenkin oman mielenrauhan takia, että miten sillä äitin vauvelilla menee, onneksi viikonloppu on vapaata!
 
Kamala, et tää aika menee nopeesti, vastahan sä Iituska täällä kerroti, et odotat kakkosta... Ja muutama viikko enää la:an!! :eek:

Mulla jäi aamulla kesken tuo lelu-kirjoitus, kun pitikin äkisti poistua koneelta. Niin, Venla tykkää kans duploista, ja tänään myös hoksasi, et nuppi-palapelit on ihan äly kivoja! Pehmolelut on kans Venlan suosiossa, varsinkin isosiskon iso pehmopupu, semmonen neulottu retkula, sen kans V painis vaikka aamusta iltaan, mut kun se ei ole oma, ja siskollekin tärkeä, niin... Pitänee pyytää sen pupun neulojalta, et josko hän tekis Venlalle oman synttärilahjaksi.
 
Täällähän sitä :wave:

Onnitteluja kovasti täältäkin meidän pinon taaperoille :heart:

Turvaistuimena meillä on ollut jo pitkään recaron young sport ja naama menosuuntaan ollaan menty. Onni kasvoi ulos kaukalosta jo puolivuotiaana :eek:

Meillä ei ollutkaan 10-kuukautisneuvolaa, kehitys ja kasvu oli 8-kuukautisena hyvällä mallilla joten sanottiin, että tervetuloa 1-vuotisneuvolaan. Omalla vaa'alla punnittuna näyttäisi olevan tuossa 13 kilon kohdalla menossa eli kasvu on jatkunut hurjana vieläkin :LOL:

Pari kertaa poitsu on suostunut kävelemään ihan itsestään, kikattaen suoraan äidin syliin. Tänään meni ylähampaat kielestä läpi :kieh: kaveri on kova kikkailemaan ja nyt onnistui täräyttämään leukansa tuoliin oikein kunnolla. Verta tuli ja huuto oli kova, mutta ilmeisesti selvittiin säikähdyksellä. Nätisti on syönyt ja juonut vaikka kieli onkin kahdesta kohdasta "auki".

Hoitopaikan saaminen näyttää olevan työn ja tuskan takana, laitettiin hakemus jo joulukuussa eikä vieläkään ole mitään tietoa minne päästään |O |O |O Soitinkin tänään yksityiseen päiväkotiin ja pyysin hakemuksen jos vaikka säkällä päästäis sit sinne. Töihin lähteminen alkaa olemaan ovella, enää pari kuukautta kotosalla. Huoh.
 
|O Per*ele, per*ele, per*kele!!! /&¤%/)/%¤# |O |O

:'( Men JAKSA enää kohta tätä touhua! Venlan posket sit "räjähti" käsiin viikonloppuna, helotti kirkkaan punasina (leuka samaten ), ja karkeat oli, kun santapaperi konsanaan. Mies ei sunnuntai-aamuna ollu muistanu keittää puuroa aamupalaksi Venlalle (sain nukkua su aamuna rauhassa!! ) ja kas, kun ohraa ei sille päivälle annettu, niin sunnuntai-iltana oli siistit, ja sileät posket. Soitin tänä aamuna terkkarille, niin ens viikolla on lääkärineuvola aika näiden viljojen takia.
Siis meidän elämähän on ollu vuoden vaihteesta sitä, et ollaan kokeiltu kauraa, ja sit pari kolme viikkoa parannelu ihoa. Sit uusi kokeilu, ja kun taas on tullu oireet, niin sit taas on viikkoja menny paranteluun. Ts. meillä syödään VAIN 3 lajia hedelmäsoseita esim., ja kun aina on parantelu / kokeiluvaihe menossa, niin missä helvetin välissä mä olisin ehtiny uusia hed.soseita / muita ruoka-aineita kokeilemaan?? :kieh: Mua alkaa niin kyrsiä tämä, et kokeillaan kokeilujen perään, ja mikään ei sovi, kuitenkaan.
Tällä hetkellä lähinnä toivoisin, et lääkäri antais luvan nyt tän parantelun jälkeen ruveta kokeilee niitä muita ruoka-aineita, ja siirtyä tavalliseen maitoon, ja näitä viljoja kokeiltais uudestaan vasta paljon tuota tuonnempana. Et joku roti nyt saatais tähän hommaan. Anteeksi kielenkäyttöni, mutta jos se lääkäri ehdottaa VIELÄ kaurakokeilua (olis 5. kokeilu ), niin mä taidan sanoa sille, et vedä v*ttu päähän, ja pakene vuorille :kieh:
Ihan oikeesti, ei kai me voida joka jumalan välissä kokeilla, ja kokeilla jotain, mikä ei nyt ilmeisesti sovi. Kesäaika tulossa, ja kotimaiset kasvikset kaupassa odottaa, niin saatais sit niitä pikkuhiljaa maistella kesällä rauhassa, ja antais niiden perkeleen viljojen nyt vaan olla...

ANTEEKSI kielenkäyttöni, ja vihainen ja ärsyynyty sävy, mutta ihan tosissaan, alkaa jo tympästä tämä homma, todellakin :ashamed: :(
 
Hei tännekin.

Iituska mä en kans jaksa ymmärtää minne se aika katoaa! Kohtahan sä lähdet synnyttää. Mä oon niin kade, ja tiettu onnellinen sun puolesta. :heart:

Sisulle samaa mieltä sun kans noista kokeiluista, jos se kaura ei sovi ni ei se sovi. Luulis nyt lekurinki sen tajuuvan ja antavan luvan kokeilla jotai muuta.

Hipun leikkimiset aina jaksaa huvittaa, hän on niin ison tuntuinen tyttö, piirteleekin jo itse. Ihana.

Meille kuuluu hyvää 10kk nvlassa 10 kg ja 74cm. Kävelee toisinaan ilman tukea, mutta enemmän vielä konttaa. Syöminen on hieman helpottanut, toisinaan se on vielä samanlaista suttaamista. Mitäs mieltä muut äidit on kinkkusuikaleiden antamisesta? Kerttu tykkää niistä ihan kamalasti, mutta oon miettinyt et onks niis liikaa suolaa 1.8% lukee paketissa.

Uutena juttuna meillä on nyt keksitty koirien hännät, niistä täytyy pitää kiinni ja sitten heilutella. Toisen koiran kanssa kerttu on nyt joitain kertoja kävellyt ja vaunuilemassa kun ollaan hänen pitää saada koiraa taluttaa. :heart:
 
Moikka!

Olipa kiva äsken, kun sanoin typylle, että lähdetäänkö vaipan vaihtoon, niin tämä lähti hoitopöytää kohti hokien "vaippa, vaippa, vaippa". Iihana!

Me ei olla vielä piirrettykkään. Pitääpä kokeilla mitä tykkää.

Musta tuntuu Brianna, että ei se nyt haittaa jos antaa jokusen kinkkusuikaleen, mutta en kyllä itse antais isompia määriä just sen suolan vuoksi. Itse olen antanut ihan vaan maistaa joskus omasta pitsasta niitä.

Syödäänkö teillä muilla jo leipää ja missä muodossa?
Siis ihan kokonaisena käteen ja margariinit päällä tms.?
Itse olen uskaltanut antaa van suupalan kokoisia nöppösiä, kun pelkään että jos annan kokonaisen leivän käteen, nii haukkaa liian ison palan ja tukehtuu... Kärsiikö kukaan uu tästä tukehtumispelosta? Onkohan ihan normaalia tämä oma jännittäminen. Huoh.

 
pikaiseen vain ehdin käväsemään...

meillä on syöty leipää jo varmaan kuukauden verran. ihan kokonainenkin leipä kädessä (tosin ei vielä mitään margariinejä tms). osaa kyllä itse ottaa pois suusta jos menee liian iso pala.

tsemppiä sisulle!!

mua ahdistaa taas... neiti kaatu eilen. ei niinkään sattunut (matolle kumpsahti. paksu karvamatto). mutta säikähdys oli sitäkin valtaisampi. rupes itkemään niin kovasti, että oli hetken jopa hengittämättä ja ihan veltto. mä olin NIIIIIIIN paniikissa, et meinasin jo mennä ihan etten osaa tehdä enää yhtään mitään. ihme kun en nähnyt painajaisia viime yönä. säikähti siis varmaankin niin paljon ja ihan räkäinen ja tukkoinen, niin avot...
noh... tänä aamuna sitten tyrkkäs ohtaansa lyödä ja eiköhän tuohon mustelma nouse (odottelen, että herää tuolta aamu-uniltaa, niin pääsen sitä katsomaan). inhottavaa. tuntee sitten itse jotenkin syyllisyyttä, ku ei oo joka tilanteessa niin skarppina. pitkään aikaan kun ei ole enää kumpsahdellut, niin tietty sitä taas luotti liikaa... voi voi... meillä olis päähän se "kypäräkin". mutta eihän tuo neiti sitä suostu pitämään. hermostuu ja repii sitä päästään minkä ehtii.

ja vappukin olis tulossa.... tylsää... mies lähtee kaveriporukalla liikenteeseen... myö jäädään neidin kanssa aivan kahdestaan :( täytyy sitten itse keksiä jotain tekemistä lauantaille, että pääsee vähän tuulettumaan. ollaan oltu neidin kanssa viikko flunssassa niin alkaa pikkuhiljaa nää seinät ketuttamaan :D

mitäs vappusuunnitelmia muilla on?

piirtämistä ei olla myökään kokeiltu. täytyy varmaan lähteä ostamaan jotain oikein isoa paperia, että mahtuu kuvat paperille :D mitäs kaikkee muuta teillä tehdään jo pienokaisten kanssa? miten mä en olis edes osannut vielä ajatella tuon ikäiselle piirtämistä :) ehkä sekin kun ei ole aikaisempia lapsia, niin ei tuu keksittyä, ku välineetkin on kaupassa :LOL:

oikein aurinkoista päivää kaikille! :)
 
Piirtämisestä, Venla syö varsin taitavasti kynät, ja vaikka paperi oliskin edessä, niin sitäkin on paljon hauskempi maistella, kun mitään viivoja siihen vedellä :xmas: Joten ei, meillä ei vielä piirretä.

Vappusuunnitelmia on sen verran, et perjantaina avattanee grillikausi (katetulla terassilla onneksi pystyy grillailemaan, vaikka taivaalta tulis lunta :/ ), ja lauantaina on täällä vapputapahtuma, munkkeja, simaa, kirpparipöytiä, match show´ta, ilmapallomyyntiä ym. ja sinne suunnataan koko perheen voimin. Mietiskelin tässä, et josko tuon isomman koiran veis sinne match show´n, mutta nauraakohan siellä tuomari meidät pihalle, kun kaveri on vähän iso... (saanu oikeassa kehässä aina vaan kakkosta, kun on liian korkea, muuten kyllä sopusuhtanen ja kaunis. ) No, on tässä aikaa vielä miettiä asiaa.

Voi voi... Tilasin kesävaatetta Venlalle, niin kaikki on ihan julmetun isoja! :eek: Kitsahtaahan ne vähän ekassa pesussa, mut kun ei nyt enää 68 cm oikein mahdu kunnolla (tai saatikka loppukesästä!! ), ja 74 tippuu päältä. Pitäis olla vaikka 71 cm kokosia myynnissä kans, niin ne ehkä olis sopivampia :whistle:

Miten muilla teillä nää juomisasiat menee? Vieläkö on ihan rehellisesti pulloja käytössä, vai joko kaikilla lapset juo nokkamukeista / hörppää lasin reunalta?
Meillä tämäkin asia vähän tökkii... :ashamed: Olisko omaa saamattomuutta, vai mitä, mutta välillä V juo ihan hanakasti nokkamukista (tupperin sellaisesta ) ja välillä ei millään... Iltasella puuron kans olen ihan suosiolla antanu tuttelin pullosta, ja aamuvellin kans, mut päiväsaikaan olen yrittäny nokkiksesta juottaa, et joskus oppis siihenkin...

Venla-rakas tänään 11kk :heart:
 
Huomenta!
Pieni flunssapotilas itki viime yönä 1,5 tuntia melkein putkeen, lopulta "nääntyi" mun kainaloon ja nukkui siinä kymmeneen. :( Päivärytmi menossa sekasin, sillä nukkumaanmeno hivuttautuu päivä päivältä myöhemmäksi. Enää ei olla aikoihin saatu poikaa ennen ysiä nukkumaan, ja nyt kun nukkui aamulla myöhään, niin mitenhän käy tänä iltana...

Sisu voi miten samanikäiset voi olla eri kokoisia. Me ollaan käytetty kokoa 74 joskus alle puolen vuoden iässä. :LOL: Nyt tuolla 79-senttisellä pojulla on valmistajasta riippuen käytössä koot 80 ja 86. B)

Tuttipullo on ihan rehellisesti käytössä joo. Vettä juo jo hyvin nokkiksesta, mut maitoa menee 0-40 ml kerralla, joten sitä tarjoan lähes aina tuttipullosta. Mulla aina vähän vaihtelee tää asenne. Milloin olen vieroittamassa tutista ja tuttipullosta nyt-heti-välittömästi ja milloin en. Nyt ajattelin antaa vauvan olla vielä hetken aikaa ihan vauva. Omaa saamattomuutta varmaan täälläkin, kun en jaksa sinnikkäästi tarjota nokkista...

Hei te kenellä on pottailusta enempi kokemusta, esim. aiempien lapsien kanssa. Miten tulisi toimia lapsen kanssa, joka ei voi sietää potalla istumista sekuntiakaan? :attn: Lakkaanko kokonaan yrittämästä ja tungen potan pariksi kuukaudeksi kaappiin vai miten? Tuntuu kurjalta kun toisilla on pottaharjoitukset hyvin käynnissä, ja meillä taas ei voi toiselle pottaa suunnilleen edes näyttää...

Jokohan kohta saisi alkaa leipoa vappuherkkuja? :p On tehnyt mieli leipoa koko viikon, mut ei parane liian aikaisin loihtia herkkuja, ettei tule syötyä jo ennen vappua kaikkea pois. :LOL: Tarkoitus olisi tehdä vapun varjolla koe-eriä herkuista, joita tulee 1-vuotissynttäreille...
 
Vifi potta vaan pois käytöstä...suurempaa hallaa tekee jos siihen pakottaa menemään...ja nämähän on vielä pikkusia,joten ei ole mitään kiirettä pottailuun.Lapsi kyllä itse osoittaa kiinnostuksen pottaa kohtaan siinnä vaiheessa,kun on aika tarttua härkää sarvista... :D 21/2v meillä esikoinen suostu vasta kakkaan pottaan,vaikka muuten kävi jo pissalla potalla,mut kakka piti tehä vaippaan...2v oli kun jäi vaipat pois muutoin.Alisa sai hepulin kun koetin istuttaa potalle sitä,ja nostin potan pois kokonaan,katellaan sitä sitten kun on vähä kasvanut uudemman kerran...

Mä ajattelin tänään leipoa munkkeja.tulee sähkömies vetään pihalampun johdot niin saa sitten tarjota kaffeet...ukkoni mun lupas mulle terassin tehdä,JOS minä teen pohjatyöt(kaivan,eristykset...),juu,tottakait mä lupasin...otin vanhat laatat pois,rupesin kaivaan,siellä olikin jo eristykset,niin mun työt on tehty :LOL: menin ukolle sanoon,et voit alottaa sen terassin rakentamisen,olen työni tehnyt(meni 15min.) :D pitää mun pikkasen kaivaa,kun haluan 1/2m leventää terassia,et mahtuu kunnon pöytä...sit ois leikkimökin teko ja grillipaikan,ja sit ukko saa alkaa kalastaan vaik koko kesän ajan :D

Tuttipulloon meilläkin käytössä,kun Alisahan ei juo päivisin juuri mitään...pari milliä menee mun lasista maitoa ruoan aikana(jos siis on hereillä kun meillä syödään)...se on niin hauskan näköstä kun se tärisee ja tutisee innosta kun saa lasista juoda...Sit Alisalla on hauska tapa,kun se istuu lattialla niin sillä pyörii nilkat koko ajan erisuuntiin,samoin välillä pyörittää rannettakin...siskon poika pyöritteli ranteita aina,mut Alisalla pyörii nilkat...

Vauvalelutei kiinnosta täälläkään.Siskon huone on oikea paratiisi...lattia täynnä rojua ja siellä sit on kiva istuskella ja maistella kaikkea...nyt se on ihastunu singstarin mikrofoneihin.niihin muka mölisee...laulajalupaus varmaan... :D

Mut nyt siivoileen...
 
iituska Meidän Nea synty rv 33+4 :)

tuttupullo meillä edelleen kans käytössä ja hoitopaikassa vissiin aina maitoa juodessa.. vettä siis ottaa nokkamukista ja välillä harjottelee ihan tavan mukin/lasin reunasta hörppäämistä..

Nealla on oikeesta eka vappu nyt tänä vuonna kun viime vuonna vappu meni vähän ohi, pääsin ite just sairaalasta pari päivää ennen ja vauva oli siellä niin ei tullu mitään tehtyä... tänän vuonna meinattiin sitten vähän kartsalla pörrätä perheen kanssa ja illalla siskon luokse illanistujaisiin, Nea lähtee mummin luo hoitoon.. ihan kiva lähtee tuulettumaan vaikka jossain tuolla takaraivossa koen syyllisyyttä siitä että jätän hoitoon kun muutenkin joutuu viikolla hoidossa olemaan aika paljon.. varsinkin näin yövuoroviikolla.. :( mutta en sitä sen suuremmin aio huomenna miettiä kun kuitenki niin harvoin missään käyn..

nyt ois munkin paisto hommat levällään, täytyy mennä raivailee keittiötä...

hyvää vappua kaikille!! :)
 
Meilläkin on tuttipullo käytössä, mutta siitä juodaan vain aamu- ja iltamaito.
Vettä juodaan päivällä nokkamukista. Vähän vielä semmoista purskuttelua se juominen ja sitten onkin paita ja housut yleensä märkänä juomisen jälkeen...

Huomenna vappua vietellään ihan rauhassa kotosalla. Ei suurempia suunnitelmia. Yleensä pitänyt olla jotain spektaakkelia, mutta tosi positiivista huomata, ettei edes innosta tänä vuonna lähteä juhlimaan sen kummemmin. Jos grillailis vähä ja nauttis olusen omalla terassilla.

Potta on hommattu ja kerran istuttu, mutta ei vielä olla alettu harjoittelemaan sen enempää.

Tosi mukavaa ja rentoutttavaa vappua kaikille!

 
Meilläkin on tuttipullo vielä käytössä. Siitä juodaan iltamaito ja "välipala"maito juuri ennen päikkäreitä. Muut maidot ja veden juokin sitten nokkamukista. Huomattiin että laimealla mehulla oppi tosi nopsaan juomaan nokkamukista :LOL: Ei kai joidenki sääntöjen mukaan ois saanu mehua noin pienelle antaa.. mut annettu on.. ja on maistellu muitaki herkkuja.. en taida olla mikään nipottava mamma :D :ashamed:

Ei täälläkään neiti vielä juurikaan puhu. Vauvajuttelua toki riittää. Äiti-sanan osaa sanoa ku kiukkupäällä on ja nyt on oppinut hokemaan "kissaa". Kaikki eläimet on kissoja :D Toki ässä tulee miten tulee mutta ihan selvästi sitä tarkoittaa :)

Pottailua meilläkin harrastetaan vaihtelevasti. Joskus käy parikin kertaa päivässä potalla ja joskus on viikonkin ettei käy potalla lainkaan.. On aina pidetty taukoa pottailussa kun neiti alkaa änkyröidä potalla olon kans.. ei haluta pakottaa potalle ettei tuu mitään ongelmia sit myöhemmin siitä.

Vappusuunnitelmista sen verran, että ihan kotona vaan ollaan ja grillata ois tarkoitus joskus viikonlopun aikana.

Mut eipä tällä erää muuta, oikein hyvää vappua siis kaikille :)

Pirtsi ja Ella 10,5kk (ja masuasukki rv 13+6)
 

Yhteistyössä