¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

mymosa
Meillä on kanssa välillä aika vähän tota peuhaamista.. nytkin ollut sairastelujen ja väsyn takia lähes kuukausi taukoa.. Noh, nyt kun saatiin menkat tulemaan niin niiden loputtua taas aktivoitua.

Sen takia tikutan ovistakin, osattas vähän ajoittaa. Nyt saan onneksi sen folliultran, joten sekin jo vähän antaa suuntaa tulevaan. Mies tietää että testailen, mutta ilmotan hälle vaan jos on jotain kerrottavaa, eli ovishetket ja jos r-testi näyttää plussaa. Viimeksi pidin plussankin aika kauan salassa, kun halusin olla varma.

Greippimehun aloitin ja tänään tuli vielä foolihapot.
 
Nutti[/B Kyllä ne onneksi kaikki järjestykset on ihan hyviä, meilläkin laitettiin ensin esikoinen tuloilleen, sitten mentiin kihloihin, ennen lapsen syntymää mentiin maistraatissa vihille, sitten ostettiin talo ja nyt tänä kesänä on kirkollinen vihkiminen, joten ei täälläkään kovin onnistuttu "noudattamaan vanhaa kaavaa" ;) Ja ihan hyvin on pärjätty! :) Järjestys on hyvä niinkuin se hyvältä tuntuu itsestä..

Kyllä varmaan kroppa voi olla aika sekaisin kun on noin pitkään hormoniehkäisyä käyttänyt, mutta mistäs sitä tietää vaikka tärppäisikin heti! Kiinnitysvuotoa se ei varmaan voi vielä olla jos touhut on ajoittunut 19.5 tai 20.5, koska tietääkseni siinä menee yleensä se viikko ennen kuin munasolu kiinnittyy kohtuun. Ja siitä on nyt vain se pari päivää? Korjatkaa joku jos puhun vääriä. Toivotaan silti että tuntemukset enteilisivät plussaa!

Tikuttelusta sen verran, että olen itse tikuttanut aina yksin. Ehkä osaksi siksi, että ei sitten pety mies kun tuleekin tyhjää (etenkin jos tikuttaa aivan liian aikaisin) ja toiseksi se vaan on jotenkin kaikinpuolin helpompaa kuin järjestää aamuisin yhteistä aikaa pissaukseen :D Mutta kuvia on tullut sitten esiteltyä sitäkin enemmän ja katsottu yhdessä eri valoilla kun minä olen tietenkin nähnyt haamuja ja mies sitten romuttanut haamu-unelmat ja epäillyt että mun silmissä on valmiina punaset viivat :D


Lisään vielä Nutti sulle tuosta kun kysyit, että koska on järkeä testata, niin jos touhuilut tosiaan oli nyt 19.5 ja 20.5 eikä ennen sitä ole niin silloin kannattaa varmaan laskea tuo 19.5 dpo 0, koska noina kahtena päivänä on voinut se tärppi tapahtua jos on ovulaatio tapahtunut juuri sopivasti. Eli siitä alat laskemaan etiäpäin ja tosiaan jotkuthan saa jo haamuja dpo 7-8-9 aikoihin, mutta suurin osa ei vielä saa, että jos sinne dpo 12 jaksaa niin silloin on jo suuremmat mahdollisuudet tulla näkyviin! :) Mutta itse aloitan siitä dpo 9 kärsimätön kun olen..
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
No mulla edellisessä suhteessa mentiin kihloihin, muutettiin yhteen ja jo kohta ootinkin esikoista. Toista kun aloin odottamaan niin viikko plussasta jäin yh:ksi..

Nykyisessä suhteessa alettiin yrittämään tuota kuopusta (yritettiinkin 1,5v), kun asuttiin vielä erilleen. Mentiin kihloihin samana päivänä kun kuopus syntyi ja yhteen muutettiin vasta kun kuopus oli 2kk.. Kihloissa ollaan oltu nyt 2v ja ensi kesänä häät vasta.
Mä en ole niinkään vanhanaikainen enkä pidä kihlausta lupauksena aviosta. Siksipä mies erikseen kosi viime jouluna.
 
Pecanpie!
Olettaisin ovuloinnin tapahtuneen viime viikolla jossakin vaiheessa, jos kierto on heti normaali pillereiden poisjäämisen jälkeen. Viime viikolla touhuilua ei tosin ollut kuin maanantaina, kun olin työmatkalla loppuviikon! Eli aika hiljaiset mahdollisuudet on kyllä.. Täytyy nyt ottaa järkikulta käteen :whistle:
Taidan nyt kiltisti odotella luultavaan menkkojen alkupäivään ja testailla silloin, jos ei menkat ala. Aika ärsyttävää, kun ei ole hajuakaan kierron pituudesta ja on näitä ihmeellisiä oireita! Toisin sanoen olen hirvittävän kärsimätön jo heti alkuun, ehkäpä tämä tästä laantuu.
 
Nutti Mutta jos teillä on touhuilua ollut viime viikon maanantaina eli 12.5 niin sittenhän on mahdollisuudet suuremmat. Kun mun kp tulee yhden päivän sua jäljessä niin kun mulla oletettu ovulaatio oli 15.5 nii voisin kuvitella että sinun on voinu olla siinä 14-16.5 tietämillä, tosin kun sulla ei ole tiedossa kierron pituutta niin ei nyt voi tietää todellista asian laitaa, mutta oletetaan näin! :D Joten jos kuitenkin olette touhuilleet 12.5 niin kyllähän ne sitkeet siittiöt muutaman päivän elää ja jos ovulaatio on ollut siinä loppuviikosta niin kyllähän se on mahdollista!
 
Ja siihen kuvioon sopisi jo se kiinnittymisvuotokin, koska mahdollisesta hedelmöitymisestä voi olla n. viikko! Kyllä mä ainaki ny vähän jo jännään sun puolesta, vaikka parempihan se on olla odottamatta liikoja ettei pety niin paljon. :)
 
Oi voi, olispa se kyllä niin ihan uutinen, jos se olisi heti tärpännyt.
Itsehän olen siis toivonut lapsia jo vuosia edellisessä suhteessa. Jälkeenpäin ajateltuna tietysti hyvä, ettei lapsia alettu tehtailemaan, koska elämä olisi hyvin erilaista nyt ja varmaankin oltaisiin jäätykkin yhteen, kun edelleen kavereita ollaan. Enkä olisi nykyisen mieheni kanssa, joka on minulle huomattavasti paremmin valettu kuin edeltäjä :heart:
Mutta nyt yritän saada jäitä hattuun vielä reippaaksi viikoksi ja sitten Clearbluet kehiin, jos alakerrassa on vielä hiljaiseloa! ;)
Pecanpie: Mehän sitten saadaan jännäillä hyvinkin samoihin aikoihin, jos kierrot on suunnilleen samassa mitassa! :)
 
¤ * ¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤ * ¤



Päivitys 22.5.2014



Sissinen.................. 28v... 1.lapsi.... kp 26/30-42..... yk 3
tibt....................................1. lapsi.. kp25/28-32..... yk1
Nutti ........................28v...1. lapsi...kp 21/??..........yk 1
Pecanpie....................26v...2. lapsi.. kp 20/26.........yk 1
miup....................... 25v... 1. lapsi.. kp 18/28 ........ yk 2
KultaSieni..................28v.. 1. lapsi.. kp 13/27......... yk 2
iloksi.........................31v...2. lapsi.. kp 9/36-42...... yk 1
miree........................31v...4. lapsi.. kp 9/............... yk 2
mymosa....................31v...4. lapsi.. kp 4/27............ yk4/clomit yk2
Hormonihirviö1 .........19v...1. lapsi






Piinailijat


miup....................dpo 4
tibt...................... dpo 4
Pecanpie.............. dpo 5
Sissinen............... dpo 10
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Miup, voi olla myös ihan mittausvirheitäkin.. kun eihän noi lämpömenetelmät ihan niin luotettavia ole. Toki ovis voi testistä huolimatta olla tapahtumatta.. Toivotaan kuitenkin että näin ei ole. Mietin myös, että jos tuo lasku onkin ollut vasta se ovis, mutta aika pitkälle plussan jälkeen mennyt.

Ite mittailen myös ihan vaan mielenkiinnosta ja aikamoista heittelyä.
 
Jipii! Kiva kun tänne on löytänyt porukkaa, ja juttu käy aktiivisena :) Tervetuloa kaikille!

Ja anteeksi, kun nyt sitten heti päivitykset laahaa! Aloitin juuri tuossa ihan extemporee kolmannen työn ja nyt meinaa tuo vapaa-aika olla vähissä. Päivät menee sumpliessa lapsen hoitoja (isovanhemmat ja naapuri hoitaa). Kaksi ekaa työtä on osa-aikaisia, mut sattuu nyt oleen molemmista kiireaika. Kolmas työ on sitten kokoaikainen ja nyt tosiaan tekee tiukkaa ehtiä kaikki.. huh. Juhannukseen mennessä pitäisi kyllä kaikki työt olla paremmalla puolella, mut sinne asti siis hoppua.

Tikkuhommista
minä oon kova testaamaan ja aikoinaan taisin parhaimmassa kierrossa testata ovista 40 päivää putkeen... Sitä ei koskaan tullut :p
Raskaustestien teko on toisinaan vallan maanista hommaa ja aiheuttaakin sitten toisinaan pahaa mieltä, kun niitä viivoja ei vaan piirry sinne kuin yksi.
Tilasin juuri 100kpl raskaustestiä ja 100 kpl ovulaatiotestiä :D Huhhuh. Puolet niistä kyllä menee naapuriin, mut eiköhän sillä 50 testilläkin jo kummasti pärjää muutaman kierron.

Siviilisääty me mentiin kihloihin 2kk tapaamisesta ja tarkoitus oli saada nopsaan vauva ja mennä naimisiin ennen kuin vauva syntyy. Ajatus oli käydä maistraatissa vaan , mutta niin sitä sitten ajatus muuttui. Ensin se vauva ei millään tullut ja lopulta sitten melkein 3v päästä kihloista mentiin naimisiin. Oli kirkkohäät ja kaikkea. Ja viimeinen kerta, kun sellaiset järjestän :D Olis ollut paljon helpompaa vaan mennä maistraatissa naimisiin enkä tajua miksemme tehneet niin. Olis säästynyt niiiiiiiin paljolta vaivalta. Noh, olihan ne sitten ihan kivat juhlat.
Miehen kanssa olemme olleet yhdessä 9 vuotta.

Nyt en ehdi enempää taaskaan kirjotella. Palaan päivittämään listaa, kunhan viikonloppu koittaa.. Silloin ehkä aikaa on sitten paremmin :)

Kauniita päiviä ja tsemppiä jännääjille!

Ja jos on tiedot väärin, niin punaisella vaan viestiä :)
 
Melkoiset kiireet sulla iloksi, tsemppiä! Toisaalta hyvä, että on ainakin muuta(kin) ajateltavaa :)

Päivät tässä itsellä matelee, kun ei juuri muuta mieti. Ei ole tuo kärsivällisyys suurin valtti.

Onneksi on nämä ihanat kelit, ollaan äidin kanssa istutettu kukkia urakalla, kukkapenkki on toivottavasti ihan erinäköisen kuukauden pääsyä, kun kaikki kukkii :).
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa! Mä kanssa jo toisessa ketjussa mukana, mutta ajattelin tännekin tulla juttelemaan teidän kanssa kun on niin kivan uusi ja aluillaan oleva ketju niin jopa muistan nimimerkit ja tarinat niiden takana :)

Meillä tosiaan kanssa vasta ensimmäistä toivotaan hartaasti. Ensimmäinen yrityskierto menossa ja katsotaan miten käy. En malta odottaa testailemaan pääsyä, vaikka todennäköisesti aikataulut ei ihan prikulleen natsanneetkaan tällä yrittämällä. (Vaan eihän sitä tiedä millaisia superuimareita nuo talletetut kaverit on ;) ) Nyt on menossa Kp25 ja dpo joko 4tai7, kun tosiaan niin oudosti kroppa toimi, kierron puolenvälin vatsannippailut alkoi ajoissa ja tosi voimakkaina, mutta vähäinen lima taas alkoi vasta kp21 ja ovistestejä ei kaapissa ollut. Itsellä hieman painaa mieltä kun aikanaan gynen mukaan ei raskautuminen hoikalla ihmisellä ole mahdollista, mutta se koitetaan unohtaa, ehkä siellä oli huono päivä lääkärillä. Nyt aloitettava laskemaan, että mikä päivä tekisi testiä jottei kuitenkaan hätäilisi liikaa, vaan kun ei malta odottaa!

Taustoja sen verran, että kolme vuotta yhteistä taivalta mieheni kanssa takana. Kummatkin ollaan kokopäivätyössä ja asunto ostettu viime vuonna. Taitaa aika monella mennä vähän "nurinkurin" tuo lapsi asunto naimisiin kuvio, mutta niin mun mielestä mennään niin kuin hyvältä tuntuu :)

Kaikille nyt kovasti plussatuulia, mä jännään teidän kanssa hurjasti!

Ja siis tibt ensimmäinen lapsi, kp25/28-32 yk1 (en saa värejä kännykällä muutettua!!)
 
Aurinkoista perjantaita kaikille tasapuolisesti!
Mitäpä kuumeilijoilla on viikonloppusuunnitelmissa? Täällä suunnalla pitäisi väsätä opintokirjettä (etäopiskelen työn ohessa), käydä salilla ja tanssahdella imurin kanssa sekä heilutella pölyhuiskaa. Suuret on siis suunnitelmat, joten jää aivan liikaa aikaa miettiä mitä kropassa tapahtuu tai on tapahtumatta. Mieskin on reissussa viikonlopun, joten ei ole kokopäiväistä ajatusten "häiritsijää" :D Täytyy varmasti ottaa soittorinki kavereille, josko saisi seuraa!
Vatsaoireet eivät ole vieläkään poistuneet, mikä lie siellä nyt kiusaa! Vauvat ja raskaudet on tietysti koko ajan mielessä, kun kipuilu on tauotonta ja jos se hetkeksi loppuu, niin sitten pitää sitäkin ihmetellä.. Ääääh!
 
Tervetuloa Kultasieni ja tibt seuraan malttamattomaan! :flower:

Nutti Juu meillä saattaa olla tosiaan jännäilypäivät lähekkäin, tosin itsellä tuo kierto on nyt ollut tuollainen lyhyenlainen, mutta ensi viikollahan se taas selviää minkämoine kierto tällä kertaa tulee :whistle: Jännää jännää! Täällä tosin ei kovin suuria oloja ole, pikkasen jomottanut munasarjojen kohdilta, mutta eipä niitä kyllä ollut viime kerrallakaan.

miup taisit jossain muussa keskustelussa kysyä kokemuksista ovulaatiotesteistä raskaustesteinä, vastaan oman kokemukseni kuitenkin tähän ketjuun ettei tule moneen ketjuun jakauduttua kun sitten ei enää itse pysy kärryillä. Itsellä dpo 11 eli 3+3 kun sain plussan niin tein huvikseni sitten ovulaatotestin niin näytti silloin kahta vahvaa viivaa. Vahvempaa kuin normaalisti ovisplussana, joten kyllä niissäkin jossain vaiheessa näkyy! Mutta siitä ei tietoa kuinka aikaisin alkaa näkymään, nyt olen viime kerralta jääneillä ovistesteillä kokeillut ja ainakin dpo 7 ei näy mitään erikoista, hailura viiva muttei sen kummempaa..

Täällä testit eivät saapuneet postissa, joten sunnuntain testailut jää nyt sitten maanantai illalle tai tiistai-aamulle, pöh. :| Vähän ärsyttää joo, mutta ehkä parempi näin. Kai sitä sitten pitää kuitenkin käyttää nuo ovistestit ja analysoida niitä vkl ajan :D
 
Mulla on tänään dpo 12 kysymysmerkilä.

Meidän tilanteesta voisin kanssa kertoa hiukan lisää. :) Reilut 8 vuotta olemme olleet yhdessä ja noin puolitoista vuotta naimisissa. Meillä ei olla siis kiirehditty. :D Vauvasta ollaan välillä puhuttu, mutta mies ollut erittäin hitaasti lämpiävä sen asian suhteen. Itselläkin kovasti vuosien aikana vaihdellut ajatukset siitä, että haluanko ylipäätään lapsia ollenkaan. Kuitenkin ajattelen enemmän niin, että tietoisesti valittu lapsettomuus voisi alkaa kaduttamaan myöhemmin. :) Mikään luontainen äitihahmo en siis ole.

Kuulostaapa todella oudolta sellainen kommentti että hoikka ei voisi saada lapsia! Todella alhainen painoindeksi ja rasvaprosentti voivat toki vaikuttaa hormonitoimintaan, mutta onhan huippumalleillakin lapsia! :D
 
Viimeksi muokattu:
¤ * ¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤ * ¤



Päivitys 26.5.2014



Sissinen.................. 28v... 1.lapsi.... kp 29/30-42..... yk 3
tibt....................................1. lapsi.. kp28/28-32..... yk1
Nutti ........................28v...1. lapsi...kp 24/??..........yk 1
SalVe....................... 30v... 3. lapsi.. Kp23/28-30
Pecanpie....................26v...2. lapsi.. kp 23/26.........yk 1
miup....................... 25v... 1. lapsi.. kp 21/28 ........ yk 2
KultaSieni..................28v.. 1. lapsi.. kp 16/27......... yk 2
BebeBanbino..............29v.....2. lapsi.. kp 15 (18)........yk 1
iloksi.........................31v...2. lapsi.. kp 12/36-42...... yk 1
miree........................31v...4. lapsi.. kp 12/............... yk 2
mymosa....................31v...4. lapsi.. kp 7/27............ yk4/clom yk2
Mussukka_93.............21v.. 4. lapsi.. kp 7
Hormonihirviö1 .........19v...1. lapsi






Piinailijat


Sissinen............... dpo 15?
Pecanpie.............. dpo 10
miup.................... dpo 7
tibt...................... dpo 7
KultaSieni............. dpo 3
 
Viimeksi muokattu:
Jes! Raskaustestit saapuivat :D Niitä tuli 100 kpl ja puolet menee naapuriin. Omia on jäljellä 49 kpl, sillä päätin tehdä poikkitieteellisen tutkimuksen viivoista ja viivanpaikoista.
Testiin ei tullut testiajalla kyllä mitään enkä nähnyt viivanpaikkaa. Testiajan jälkeenkään ei ole vielä tunnin sisään tullut oikein mitään.

Ehkä jonkin harmaan aavistuksen viivanpaikasta saatan nähdä, mut hyvin vähäinen kuitenkin. Onpahan sitten vertailukohta, kun testailu alkaa :D

Tervetuloa taas uusille ja tsemppiä jännääjille! Sissinen on nyt ekana vuorossa!
 

Yhteistyössä