¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

Täällä tällä hetkellä alotellaan piinailua. Toissapäivänä oli ovistestit vielä ihan hailakkaa, sitä edellisenä ei edes hailakkaa viivaa. Eilen aamulla sitten pärähti ovistestiin ihan super selkeä ovisplussa, iltapäivällä uudessa ovistestissä jo haalea viiva eli meni siinä eilen aamupäivästä ovis kp13 kohdalla. Toissapäivänä illasta peittoja heiluteltiin ja sitten vielä eilen illalla joten oviksen molemmin puolin on nyt touhuiltu eli nyt vaan peukut pystyyn! Tänään siis dpo 1 eli liityn piinailijoihin! Tai mä nyt yritän olla piinailematta ainaki ny viikon mutta mutta toivo elää :D

sissinen toi sun kertoma siitä että et ole luonnostaan sellanen äitihahmo kolahti täällä ihan niinku olisit musta puhunu. Ollaan miehen kans molemmat oltu aina "ei ikinä lapsia" ihmisiä, mutta viimeisen vuoden aikana alkanu miettiin että sitä tulee todennäköisesti katumaan jos sitä omaa lasta ei edes yrittänyt saada. Ja vaikka mitään intohimoa lapsen saamista kohtaan ei koskaan olekaan ollut niin nyt kun tästä yrityksestä on tullut totta niin intokin on alkanut herätä :D Ja en epäile hetkeäkään etteikö musta tulis ihan super hyvä äiti ja miehestä superhyvä isä. Mun äitikin mulle sano fiksusti että ei sun tarvii rakastaa muiden lapsia rakastaakses omaas :heart:
Ainii! ja täälläkin mies tooooosi hitaasti lämpiävää sorttia ton vauvahaaveen kanssa :d mut nyt se on alkanu pikkuhiljaa lämpenee ku tässä ollaan tosissaan alettu sitä vauvaa tehtailemaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Se on varmasti ihan totta, että ei sillä ole hyvän äitiyden kanssa mitään tekemistä, että onko ollut "lapsifani" aiemmin. :) Edelleenkään en katso kaupungilla vieraita lapsia mitenkään ihaillen. Raskausmahoja hiukan kateellisena kylläkin. :D Kovasti omaa vauvaa silti tällä hetkellä toivon, kun sen päätöksen olen tehnyt. Välillä yritän leikitillä ajatuksella, että mitä jos minulle sanottaisiin etten saa omia lapsia ikinä, että miltä se nyt tuntuisi... Luulen että surisin sitä kyllä, mutta ihan oikeasti uskon että lapsettomassakin elämässä on puolensa. Tällä hetkellä eniten raastaa epätietoisuus... että milloin se vauva tulee vai tuleeko sitä ollenkaan. :D
 
Iltaa leidit! Katsooko kaikki kiekkoa kun täällä on niin hiljaista vai? ;) Mitä piinailijoille kuuluu, onko oireita? Entäs oviksen odottelijat, joko testit on punertumassa ja viivat vahvistumassa? :)

Niinkuin kerroin, että viime raskaudessa dpo 11 kokeilin myös ovistestiä ja silloin viivat olivat todella vahvan punaiset. Ja nyt olen kärsimättömänä huvikseni kokeillut testata niillä, joten tässä teille analysoitavaksi pieni kuvakin! Tässä siis ylimpänä dpo 9 ilta muutaman tunnin pidätyksestä, keskellä dpo 9 aamu, alimpana dpo 8.



Eikö olekkin tuo ylin hitusen tummempi, vaikka onkin vain muutaman tunnin pidätyksen tulos? :p Vaikka onhan se vielä haalea, mutta mutta mutta.. Sentään tummempi kuin viimeksi!

Olen niiin kärsimätön nyt, että menen varmaan huomenna päivystämään ulos, koska postipoika tuo testikirjeen!!:stick:
 
mymosa
Malttamaton testasin jo kokeiluksi perhosen o-testin ja tuskin ees näki testiviivaa.. kun taas wondfo antaa ihan tutusti hyvin näkyvän viivan..

Mulla noi haaleat viivat ei kerro mitään.. tulee joka päivä kierron aikana jonkinlainen viiva
 
Täällä ei tarvitse jääkiekkoa katsoa kun kadulta kuuluu jos maaleja tulee ;)
Keskiviikkona tai torstaina pitäisi tädin tulla kylään, mikä kyllä tuntuu todennäköiseltäkin kun jo eilisestä asti ollu sellainen menkkamainen tunne mahassa että kohta alkaa...hirmuisesti kyllä toiveajattelen, että vatsakivut oliskin merkki ihan jostain muusta :) kyllähän mä sen verran malttamaton olen, että varmasti jossain vaiheessa kohta testaan ihan huvikseni, vaikka pitäisi tietysti järkevästi malttaa siihen asti että menkat olisi oikeasti myöhässä :)
 
Täällä kiekko pyöri töllöttimesä, mutta en sitä silti katsonut. :)
Itse en ole kauheasti viitsinyt nyt kirjotella, kun tuntuu että mun kaikki kirjotukset on oma napa kirjotuksia, joten eiköhän tästäkin taas sellainen saada!
Oireet edelleen samanlaiset, alavatsassa vasemmalla kipuilua. Tänään tosin on saanut olla aika rauhassa kipujen kanssa, kunnes taas kovenivat muutama tunti sitten. Lisäksi tuntuu joku kumma patti tuossa kipukohdan alapuolella, about kohdun vasemmassa yläreunassa. Parhaiten tuntuu, kun jännittää vatsalihakset. Jotenkin tullut sellanen fiilis, että näin jatkuvat kivut on pakko johtua siitä, että pitkästä aikaa kroppa sa olla luonnollisessa tilassa ilman jatkuvaa hormonimättöä..
Tilasin tuossa pari raskaustestiä netistä, onpahan sitten olemassa, jos (ja kun!!) tarvetta aikanaan tulee. Tulennevat huomenna postissa.. Mahdanko malttaa olla kokeilematta, vaikka mitään ei vielä varmana näykkään vaikka olisikin niin onnellisesti tapahtunut, että vauveli olisi jo tulossa..
Pecanpie: Kyllä tuo ylin on minun silmissä selkeästi tummempi ja alimman ja keskimmäisenkin välissä huomaa tummuuseron! =)
 
Jee, hyviä tuntemuksia monilla! Alkaako nää plussat sitten olla helmivauvoja? Mä sen verran katsoin, että mitä tapahtuisi jos ovis olisi loppuviikosta tai sitten vasta ensi viikolla. Maaliskuun puolelle taitaa mennä tää yritys, kun ei tiedä yhtään miten oma kroppa toimii. Monella on heti km:n jälkeen käynnistynyt normikierto, ja toisilla taas ei. Yrittäisikö sitten ekaa kertaa bongata ovista testeillä, vai tehdä miehelle selväksi että 2 viikkoa varmuuden vuoksi täytyy asiaan paneutua :D.

Ihan kauheaa tämä odottaminen! Onneksi sentäs vuodot on takanapäin, että suunta on vain ylös :). Aurinkoista maanantaita kaikille!
 
Kyllä nämä taitais niitä helmivauvoja olla nämä plussat:heart:
Voisikohan joku fiksu auttaa tätä oman navan tuijottajaa, tein tänään kp28 (eli dpo7 tai 10) kun en oviksen ajankohtaa osaa tarkasti sanoa, ovistestin tuolta hyllystä ja tällainen tuli. Tuleeko noita viivoja aina kierron loppuvaiheessakin vai miten? Kp20 testasin kanssa ja silloinkin tuli, hirmuisen paljon vaan hailakampi eli tuskin mitään näkyi. Anteeksi kun kyselen, mutta uutta ja stressaavaa kun aiemmin tuntuu että mitään tuntemuksia ei kierron aikana ole ollut paitsi menkkakivut ja nyt kun on alkanut tarkemmin seurata ja plussaa toivoa niin jokaikisen nippauksen ja vihlonnan tuntee :D
20140526 105630 - Aijaa.com
Miree, ei muuta kun paneudutte sen kaksi viikkoa huolellisesti asiaan (voihan sitä tikuttelua harrastaa aiinä sivussa :) )
 
mymosa
Lh-hormoni nousee kierron loppua kohde, joten sen takia voi ovistesti olla vahvaa viivaa.

Mulla on läpi kierron vahva viiva noissa wondfon testeissä..

Tänään alkaa ovistestaus ja ylihuomenna folliultra.. kääks.
 
Heips! Mä voisin kans liittyä joukkoon.:) Kolmas lapsi on ollut jo vuoden verran haaveissa, tuloksena kaksi perättäistä km, joista viimeinen viikoilla 11+0. Niistä nyt toivuttu jo henkisestikin hyvin ja nyt ihan tosissaan ollaan!:D Tässä kierrossa vaan en ole ovista bongannu, enkä oikeen tiedä missä mennään. Mut kp 23 nyt ja jännitys kasvaa!:)

Esikoinen sai alkunsa pillereiden jälkeen tokasta kierrosta. Kuopus heti ekasta, meni kesken, jonka jälkeen heti uudelleentulin raskaaksi. Siitä syystä tää vuoden odottelu alkaa ottaa jo voimille.

Täytyis tilata taas digitaalisia ovistestejä, jos nyt ei ole tärpännyt.

Eli SalVe 30/3. Kp23/28-30

Kovasti plussaonnea kaikille ja Miree pahoittelut keskenmenosta!
 
Jos mulla hedelmöittyminen olis tapahtunu nyt 23.5.2014 niin laskettu aika olis seuraavana ystävänpäivänä! 14.2.1015 :heart: Olisko vähän ihanaa! Tänään dpo 3 eli piinailua on ihan riittävästi kun luteaalivaihe on noin 16 päivää.
 
Tervetuloa joukkoon SalVe!

Nutti Tuo patti kuulostaa erikoiselta, onko se nyt siihen ilmestynyt? Toivottavasti on vain harmiton patti ja häviää itsestään. No joko testit tulivat? ;) Siinä vaiheessa kun on testejä kotona niin alkaa se kuumotus miten voi olla testaamatta. Siinä mielessä onkin hyvä että Raskauskeiju ajatteli selvästi mun hermoja ja toimitti mun testit vasta tänään, koska muuten olisin kerinnyt testaamaan negoja jo perjantaista lähtien.

Tänne tuli siis testit ja niin sitten oli ihan pakko 1,5 h pidättämisen jälkeen tehdä testi (joo fiksua) ja tässä kuva siitä. Jos oikein käyttää mielikuvitusta ja kääntelee näyttöä niin ehkä siinä voisi olla haamujen esiäidinäiti :LOL: Tai sitten ei. Ylempi siis vanha ovistesti vaan näyttämään missä kohdin olematonta viivaa voisi tiirata.. Huoh.. Ehkä nyt pidättelen iltaan asti ja testaan vielä uudestaan :)



Minusta on ainakin kiva lukea muiden oireiluja ja ajatuksia, eikä se niin haittaa vaikka oliskin vaan omanapailua! :)
Toivotaan, että tähän ketjuun saataisiin kova plussatuuli ja helmikuun helmiä saataisiin tuloilleen!:heart:
 
Kaikille vaan helmivauvoja, niin voidaan olla kaikki ihan helmiä! :D
Eipä kyllä muiden kuukausien vauvat ole yhtään sen huonompia <3

Tervetuloa SalVe!

KultaSieni: Jos sattuisi laskettu päivä 14.2, olisi siinä todellinen ystävänpäivälahja, vaikka ei silloin syntyisikään. Tai toisin päin, syntyisi ystävänpäivänä, jos laskettu aika on siinä hollilla!

Meillä olisi miehellä helmikuussa synttärit, niin vauva olisi hänelle mieluinen syntymäpäivälahja! Tämän viikon sunnuntaina suunnittelin tekeväni raskaustestin, jos ei menkat ala..

Onko teillä jo lapsia saaneilla kevät-, kesä-, syksy- vai talvilapsia?
 
Pecanpie! Juu en tiedä mikä tuo mokoma patti on, edelleen se tuntuu ja on jopa vähän suurempi tänään.. Mulla tosin on vatsassa ylimääräistä rasvaa (no joo, on sitä siis ympäri kehoa :D) ja vatsan rasvat on laihtumisen seurauksena muuttunut sellaisesta löysästä massasta jänniksi kovemmiksi "paloiksi".. Voi siis olla joku rasvakertymäkin, mikä sitten juuri nyt on päättänyt rantautua juuri otolliseen kohtaan :D
Testit tippui postiluukusta tänään ja tossa jo pakettia hiplailin ja sekoilin, kunnes totesin, että nyt äkkiä boksi kiinni ja boksi pois silmistä etten muutu ihan mahdottomaksi!
Hehee, juu aika olematon on tuo sinun viivasi ;) Mutta mutta, sehän voi ihan lähiakoina muuttua yhtä kauniiksi kuin ovistikun viiva! ja sitä toivotaan!
 
Mahtuuko mukaan jännäilemään? :wave:

Täällä alkoi virallisesti yk1 tämän kuun alkupuolella, viimeinkin! :heart:

Ikää on 28, piakoin 29, ja kihlatulla 32. Häitä vietetään tänä kesänä! :heart: Itselläni ennestään 9-vuotias tytär. Häntä tehdessä meni noin 6kk. Tulevalla ukko-kullalla ei ole omia lapsia ennestään.

Kierrot ovat olleet vaikka minkälaisia tässä vuosien saatossa (12-54 vrk). Viime syksynä pääsin kuukautisongelmien vuoksi naistentautienpolille tutkittavaksi ja siellä löytyi pco-tyyppiset munasarjat. Lausuntoon lääkäri kirjasi, että minun on mahdollista hakea raskautumiseen apua, mikäli se ei puolessa vuodessa onnistu. Sekin vie taakkaa mielenpäältä kun tietää, mistä ongelmat johtuu jo yritystä aloittaessa, ja että apua on mahdollista saada hyvissä ajoin. =)

Primolut-kuurien jälkeen kierrot ovat olleet suht säännölliset aikaisempaan verrattuna, 28-34 vrk ja ovisoireetkin tunnen selvästi. Ehkä siihen vaikuttaa myös se, että olen laihtunut toistakymmentä kiloa viime kesästä. Tosin silloinkaan painoindeksi ei ollut paljoa päälle 25.

Tällä hetkellä on menossa kp 15, jos lasketaan kunnon vuodosta menkat alkaneeksi. Viime kierron lopulla ennen menkkoja tuli vaaleanpunaista tiputteluvuotoa 3pv. Sikäli mikäli menkat laskettaisiin alkaneeksi sieltä, niin nyt olisi kp 18.

Ovistikkuja kokeilin jo ennen varsinaista yritystä, jotta en sitten yrityksen aikaan kehitä paniikkia tikuttelusta ja ovuloinko yleensäkään. Ovisplussat on parissa kierrossa bongattu kp 21 ja kp 17-18.

Tällä hetkellä odottelen ovista saapuvaksi. Oikeaa munasarjaa on tuikkaillut ja jomotellut lisääntyvästi viikonlopusta lähtien. Valkkaria tulee kanssa enempi, semmoista maitomaista. Olen huomannut myös kohdun seudulla pistelyä. Onko teillä muilla sellaista oviksen aikaan? Viime yönä kohtuun pisteli ja vihlaisi ärhäkkäämmin usemman kymmenen sekunnin ajan.

Aamulla ovistesti ei ollut vielä positiivinen, mutta viiva on jo hyvin vahvistunut nyt illasta. Oikeaan munasarjaan jomottaa tälläkin hetkellä. Niin ja oon myös mittaillut aamulämpöjä suusta herättyä. Useampana aamuna lämmöt olleet 36,4, mutta tänä aamuna tasan 36. Tietäisiköhän tuo pudotus tulevaa ovista?! Lämmöt ovat sitten viimeisimmissä kierroissa nouseet sinne 37 - 37,2 loppukierroksi. Melkein heti oviksen jälkeen mulla myös kipeytyvät rinnat tosi paljon ja ne myös turpoavat. Sitä kestää menkkoihin asti, jopa pari ensimmäistä vuotopäivää. Keltarauhanenkin ilmoittelee itsestään jomottelemalla loppukierrosta. Näin siis itse olen asian tulkinnut. Joskus oikein vauvakuumeessa olen nuita oireita erehtynyt raskausoireiksi luulemaan. :stick:

Vissiinkin tuosta pcosta johtuen mulla ainakin pc-ovistestit näyttää kahta viivaa koko kierron ajan. Välillä tulee nousuja, ei kuiteskaan plussaa. Sit taas haalenee ja seuraavaan nousun jälkeen plussa. Mut pc-testeistä oon tykännyt, kun näyttävät suht nopeasti viivat.

Ukkeli on just nyt poissa kotoa, huomenna vasta tulee. Eilen kyllä talleteltiin ahkerasti. Pitää mies taas kellistää, kun ovesta sisään pääsee! :p

Olen viestikejua paljon lukenut läpi monen muun ketjun ohella, mutta en tarkalleen ole vielä kärryillä teidän tilanteista. Mutta toivotan kaikille meille paljon plussia tälle kesää! :heart:
 
mymosa tsemppiä ultraan! Kerrothan sitten miten meni, pidän peukkuja :)

Mussukka_93 ja BebeBanbino tervetuloa jännäilemään!

MIKSI sitä ihminen (tai tällä hetkellä malttamaton hormonihirmu) ei voi totella r - testien ohjeita vaan ehdoin tahdoin vilkuilee testiajan jälkeen tuloksia. Pakko oli testata siis tuossa illalla pc:n kasettitestillä kun oletettava aikaisin tätipäivä käsillä. Testi jäi pesukoneen päälle kuivumaan puoleksi tunniksi ja roskisplussahan sieltä paukahti. Aargh! :headwall: voi ihmisen kärsimätön mieli!
 
Lämpimästi tervetuloa SalVe ja pahoitteluni keskenmenoista :( Hienoa, että olet hyvillä mielin kuitenkin menossa eteenpäin ja toivottavasti seuraava plussa on sitten pysyvä!

Mussukka_93 Tervetuloa myös sinulle!

Tervetuloa BebeBanbino! Mukaan mahtuu mainiosti ! Aika hyvin sinulla vaikuttaa ovis ilmoittavan itsestään! Minä suunnittelen tuota lämpöjen mittausta kans mut suunnitelmaksi on toistaiseksi jäänyt. Se on kyllä ihan kätevä siinä mielessä, että siitä näkee koska ovis on ohi. Muilla keinoin voi sitten tutkailla sen oviksen ajankohdan ja tietty sillä aktiivisella lempimisellä niihin aikoihin auttaa asiaa jo paljon.

Minä päivitin listan ja jatkan kiireiden pahoittelua! :p Kyllä se tästä vielä helpottaa..

Helmivauva
löytyy meiltä ennestään ja olisi aika ihanaa saada sisarus sinne helmikuulle <3 Laskeskelin, että tässä olisi vielä vähän aikaa saada helmikuinen vauva alkuun, jos ovis vaan sattuisi tulemaan ja ihme tapahtuisi. En kuitenkaan ole kranttu ja sanon heti alkuun, että minulle käy ihan missä kuussa tahansa syntynyt pienokainen <3 Ihaninta olisi, jos sen vauvan saisi vielä alulle joskus ja tietysti ihan syliin asti !

Oma suunnitelmani on alustavasti, että hoitoihin ilmoittauduttaisiin tuossa syksyllä kesätauon jälkeen. Siinä kohtaa jonoon hypätessä hoito sattuisi varmaan loppuvuoteen tai ihan alkuvuoteen..
- noh, ei pidä mennä asioiden edelle.
Nyt jatketaan luomuyritystä :)

Pecanpie ensivilkaisulla minä olevinaan näin jotain siinä alemmassa testissä, mut heti jos tarkempaa alkaa syynään, niin se häviää. Toivottavasti siellä on jokin vahvistuva haamulainen!! Olishan se aika hienoa, jos heti ekasta kierrosta pääsisi tästä ketjusta plussaamaan !

KultaSieni Hitsit, että sulla on pitkä luteaalivaihe! En olekaan ajatellut sitä ennen, että sehän on aika piinallista :D Itselläni se on 11-12 pv ja sekin tuntuu jo pitkältä :D Tsemppiä piinailuun! Ja tosiaan, kekseliäs mies sinulla tuon nimen suhteen :D

Kevät ja kesä on kai otollisinta aikaa tulla raskaaksi ja sillä toivonkin, että tästä porukasta päästään kaikki katseleen ensin niitä kaksia viivoja raskaustestissä ja sitten ensitalvena/keväänä tapaamaan ne vauvelit <3
 
¤ * ¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤ * ¤



Päivitys 26.5.2014



Sissinen.................. 28v... 1.lapsi.... kp 29/30-42..... yk 3
tibt....................................1. lapsi.. kp28/28-32..... yk1
Nutti ........................28v...1. lapsi...kp 24/??..........yk 1
SalVe....................... 30v... 3. lapsi.. Kp23/28-30
Pecanpie....................26v...2. lapsi.. kp 23/26.........yk 1
miup....................... 25v... 1. lapsi.. kp 21/28 ........ yk 2
KultaSieni..................28v.. 1. lapsi.. kp 16/27......... yk 2
BebeBanbino..............29v.....2. lapsi.. kp 15 (18)........yk 1
iloksi.........................31v...2. lapsi.. kp 12/36-42...... yk 1
miree........................31v...4. lapsi.. kp 12/............... yk 2
mymosa....................31v...4. lapsi.. kp 7/27............ yk4/clom yk2
Mussukka_93.............21v.. 4. lapsi.. kp 7
Hormonihirviö1 .........19v...1. lapsi






Piinailijat


Sissinen............... dpo 15?
Pecanpie.............. dpo 10
miup.................... dpo 7
tibt...................... dpo 7
KultaSieni............. dpo 3
 
¤ * ¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤ * ¤



Päivitys 26.5.2014



Sissinen.................. 28v... 1.lapsi.... kp 29/30-42..... yk 3
tibt....................................1. lapsi.. kp28/28-32..... yk1
Nutti ........................28v...1. lapsi...kp 24/??..........yk 1
SalVe....................... 30v... 3. lapsi.. Kp23/28-30
Pecanpie....................26v...2. lapsi.. kp 23/26.........yk 1
miup....................... 25v... 1. lapsi.. kp 21/28 ........ yk 2
KultaSieni..................28v.. 1. lapsi.. kp 16/27......... yk 2
BebeBanbino..............29v.....2. lapsi.. kp 15 (18)........yk 1
iloksi.........................31v...2. lapsi.. kp 12/36-42...... yk 1
miree........................31v...4. lapsi.. kp 12/............... yk 2
mymosa....................31v...4. lapsi.. kp 7/27............ yk4/clom yk2
Mussukka_93.............21v.. 4. lapsi.. kp 7
Hormonihirviö1 .........19v...1. lapsi






Piinailijat


Sissinen............... dpo 15?
Pecanpie.............. dpo 10
miup.................... dpo 7
tibt...................... dpo 7
KultaSieni............. dpo 3
 
iloksi siis oikeesti sanoppa muuta! Pitkä luteaalivaihehan on kuulemani mukaan tosin hyväkin juttu, mutta voi tätä piinana määrää! :stick: Mulla kierrot on vaihdelleen 27-31 päivän väliin eli nyt kun tarkemmin laskin niin toi luteaali voi tässä kierrossa olla 14-17 päivää. Epäilisin että on lyhyt kierto, koska ovis oli jo kp 13 eli sillon luteaali olis sen 14 päivää :)
Heh ja toi nimi niin toinen on pienisieni, mutt se nimimerkki oli jo varattu :mad:
Jotenkin noi liittyy kuulemma meikäläisen söpöyteen. Tulee Mario Bros sieni mieleen, haha :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Pecanpie, kyllä mä nään haamun jo tossa ekassa kuvassa. Jee!

Omia juttuja. Eilen tehty raskaustesti edelleen positiivinen, vähän lannistaa. Yksi testi mulla on vielä jäljellä, josko säästäisi ensi viikolle tekemisen. Olisi kuitenkin kiva nähdä testissä nega, että tietäisi milloin näkyy uusi ja "oikea" plussa. Pitäisköhän mun mennä valittamaan näitä jonnekin km-ketjuun =D. Yritän vaan vältellä niitä, kun aloin jo kuvitella, että nyt jatkossakin jokainen raskaus päättyy jo alkumetreillä.

Sen verran piti googletella, että näemmä ovulaatio voi tapahtua, vaikka hcg on edelleen hieman koholla. Eli ehkäpä viikonloppuna kuvittelen ovulaation (norm. kierron mukaisen) ja sitten viikon päästä uuden oviksen (laskettu km-vuodon loppumisesta). Ja neuroottisena pitää kaataa isäntä sänkyyn pari kertaa siinä välissäkin, jos mun laskennat ei toimi.. Huoh :).
 

Yhteistyössä