Kesävauvelista 2009 haaveilevia?

Täällä myös uusi kuumeilija :) vauvakuume on kova sekä minulla että miehellä, esikko on 3,5 v ja kakkonen vasta 4 kk mutta lisää sais tulla jos vaan suodaan. Yrittämään ruvetaan seuraavasta kierrosta, eli elokuussa. Saas nähdä miten tärppää, edelliset tärpänneet 3-4 kk yrityksen jälkeen, toivotaan että kesävauva tulisi :)
Plussatuulia kaikille!!
 
Onpas täällä jo paljon populaa :wave: Meillä yritys alkaa kunnolla vasta syyskuussa, kun on palattu lomareissulta Bulgariasta. olisi ihanaa jos pian tärppäisi ja voisi ajatella ettei ole enää pitkä aika kun nyytti kainalossa , mutta siltikin siinä ajassa ehtisi tapahtua vaikka mitä. Odottavan aika on pitkä tuli todettua esikoisen kohdalla, mutta nyt toivon että aika menisi kuin siivillä kun on jo yksi, jonka kehitystä ja kasvua saa seurata =) Paljos plussia kaikille :heart:
 
Hilveri: Muuten testaisin vaikka heti mutta edellisestä synnytyksestä on vasta kuus viikkoa niin en uskalla ettei tuu väärää plussaa jos mulla oiskin vielä raskaushormoneja kehossa edellisen raskauden jäljiltä.. Onko tietoa kellään miten toi juttu menee? :eek:
Mut jotain suuntaa antavaa saan varmaan jälkitarkastuksessa, joka on ens viikolla...
 
seamrog Mie en kyl usko et edellinen raskaus vois antaa väärää plussaa, ku istukkahormoniahan se r-testi mittaa ja eihän sitä istukkaa enää oo, jos ei oo uutta tulossa ;) Ja alussahan sit istukkahormonii muodostuu enemmän ku istukka muodostuu ja sen jälkee laskee sen määrä. Olipas sekavas

katta2 Tervetuloa!Meit alkaa olla koht paljo elokuussa alottavia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja seamrog:
Hilveri: Muuten testaisin vaikka heti mutta edellisestä synnytyksestä on vasta kuus viikkoa niin en uskalla ettei tuu väärää plussaa jos mulla oiskin vielä raskaushormoneja kehossa edellisen raskauden jäljiltä.. Onko tietoa kellään miten toi juttu menee? :eek:
Mut jotain suuntaa antavaa saan varmaan jälkitarkastuksessa, joka on ens viikolla...
No höh. Ettei sitten vaan olis mitään tulehdusta synnytyksen jäliltä jos mahassa tuntuu välillä hassulta ja huono vointi. Tai sit siellä vaan elimet ettii normaalia paikkaansa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Mutta otahan neuvolassa puheeksi.
Eilen olin kylässä ja sit kun tää tän hetken muoti on tällasta väljää ja mammamallista niin mun luultiin ihan selvästi olevan raskaana. Kaikki tuijotti vaan mun mahaa ja mun olis tehnyt mieli nostaa paitaa että ei täällä alla mitään pömppöä ole. Mies kyllä varoitti mua kun ostin sen paidan, että se on ihan liian mammamallinen :D No, katsotaan milloin alkaa sitten kyselyjä tulla lasketusta-ajasta, heh.


 
Minttu84: Kiitos! elokuuta miehen kanssa mietittiin että josko aloitettas silloin yrittämään. Tosin kuumeilu on kyllä niiiiin kova että voispas ihan vaikka heti tällä sekunnilla touhuilla =)

Kaveri sai muutama päivä sitten plussan, joten vielä antoi lisää tuulta kuumeilulle. Meillä mies on kuumeillut siitä lähtien kun kakkonen syntyi, oikeastaan silloin jo kun odotin kakkosta niin kuumeili kolmannesta , heh =) Synnytyksestä nyt se vajaa 4 kk, ja yhdet menkat olleet joten papa pitäis käydä otattamassa - mutta eihän se estä sitä yrittämistä... =)

Laskujen mukaan ovis olis huomenna että mikäpä siinä, jos jättäis kortsun pois... ;)

Plussatuulia kaikille, toivottavasti rupeis vauvauutisia tännekin tulemaan! =)

Niin ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!
 
Kuulumisia...
Elikkäs tänään tosiaan tytön neuvolassa otettiin multa paino, verenpaine (hyvä ) ja syke (korkea, 104!) sitä ens viikon jälkitarkastusta varten. Ja eilen kävin sitä varten labrassa. Tänään sain tulokset siellä neuvolassa ja kaikki kunnossa, ei tulehduksia ja hemoglobiinikin loistava. Ehkäisy tuli myös puheeksi, neuvolatäti sanoi että jos ei halua heti perään lasta niin kannattaa hyvin tiiviisti käyttää ehkäisyä, koska yleensä nainen tulee todella todella helposti raskaaksi heti synnytyksen jälkeen, jos ei täysimetä (eikä sekään ole varma!). Ja minä en imetä ollenkaan enää. Korosti nimenomaan sitä että raskaaksi voi tulla vaikkei vielä olisi menkkoja. Arvatkaa nostiko toiveita..
Tuosta myös kysyin että milloin r-testi näyttää oikein, niin kyllä sen mulla jo pitäs (näyttäis mitä tahansa), että synnytyksen jälkeen kuukauden sisään palautuu elimistön hCG-määrä normaaliksi. Pistin siis miehen apteekireissulle, jos se ehtii duuninsa lomassa kävästä.. ;) Eipä tuolla kiire ole, aikaisintaan testaisin muutenkin vasta ens viikolla, jollen sitten oottele jälkitarkastukseen asti. Ja ellei ne menkat sieltä ala.
Alavatsaa nippailee ja juilii yhä, turvotusta on. Samaten nännit hiukan arat. Tupakanpoltto vähenee näköjään pakosta, äsken puolikkaan poltin ja meinas heti tulla oksennus. Yäk. Meinasin äsken nukahtaa sohvalle istualteni, ja lapset kyllä antaa ihan hyvin yölläkin nukkua, että ei nyt niin paljon pitäisi olla univelkaa. Valkovuotoa lorisee joskus reilustikin. Välillä tulee suunnattomia nälkäpuuskia, välillä taas niin vastenmielinen olo kun vaan ajatteleekaan ruokaa. Pissa hirveän keltaista. Tänään tuli myös hetkeksi hirveän kipee olo (paleli, kuumeinen fiilis). Lämmöt ei ole kuitenkaan muuttuneet siitä mitä ovat normaalisti, tai ehkä hiukan, mutta eivät ylös, vaan alas. Tänään (vaikka meillä oli vieraita) raivosin koko ajan miehelle. Sen jälkeen aloin itkeä (onneksi vieraat oli jo häipyneet siihen mennessä ). Niin enhän mä mitään oireita kuvittele vaan häh? |O
 
Minttu84: Niin mäkin, vaan kun ei kaapissa ole kun ovistestejä. Niillä olen kyllä katsellut satunnaisesti, lähinnä toivossa bongata synnytyksen jälkeinen ovis, mutta muutama päivä sitten en saanut siihen mitään viivaa mutta eilen ja tänään sitten hailakat.. Näyttääköhän noi raskaudenkin kenties vai alanko mä kohta vasta ovuloida? :eek: Pitäis nyt ostaa se testi. Mulla ei melkein koskaan oo ollu näin varmaa tunnetta raskaudesta, paitsi sillon kun oon ollu raskaana. :LOL:
 
Seamrog kyllä tuo vahvasti raskaudelta kuulostaa ja kun sulla on kokemusta siitä jo muutenki pariin otteeseen niin tuskimpa kuvittelet oireita :D Ilmoitteleppas heti kun testin saat ja teet.
Täällä suunnassa alkoi menkat eilen :| Siis häh! Kierto vain 25pv. Mä kyllä huomasin oviksen aikaisemmin kuin tavallisesti ja ihmettelin sitäkin. Mulla siis alkoi nyt kierto heitteleen. Totta se gyne sanoi talvella kun lopetin pillerit että heti olis hyvät mahikset tulla raskaaksi. Kierto heti pillereitten lopetuksen jälkeen säännöllisin. Nyt alkaa sitten se tähtäily...no, ehtiihän se viel tasottuakin siihen syksyyn mennessä.
 
Hilveri: Jep, kyllä informoin vielä. :D Voipi olla että tänään käväisen apteekissa ostamassa pari testiä.. Laskin että JOS mulla nyt oli se ovis silloin kun arvelin niin tänään ois dpo 12. Eli pitäis näyttää jos on jotain näytettävää.
 
Heippa! :wave:
Minäkin tänne liityn. Kolmosesta haaveillaan ja saa siis tulla kun on tullakseen. Pojat on 03 ja 05 syntyneet. Yritys kyllä alkaa tässä näiden menkkojen jälkeen, mutta eihän sitä tiedä miten sitä sitten raskautuu. Kevät/kesävauva olis niiiiin ihana. :heart:
 

Yhteistyössä