**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

Voi teitä ihanaiset naiset! Pahoittelut tädistä ja nyt oikein kovasti peukutuksia seuraavaan kiertoon. Olen käynyt lukemassa teidän piinailuja, en ole jotenkin vaan osannut "kotiutua" tuonne odottajien puolelle.
Ja voi olla että hyvä niin.
Tänään oli raskas päivä. Kahteen kertaan ultrattu, käyty kolmen lääkärin tutkittavana. Raskaus löytyy kohdusta, näkyy alkio ja sydämenlyönnit, mutta eipä oikein muuta. Alkio vastaa kooltaan viikkoja 7+3. Mutta mutta kohdun takaa vasemmalta löytyi jotain ja kun lääkärit paineli sitä niin sieltähän se mun kipuilu tulee. Sairaalan lääkärit epäilee että siellä olisi kohdunulkoinen myös :| Se selittäisi vasemman puolen kipuilut, vuodot. Viikon päästä uusi kontrolli ja kyllähän mä oon jo tuominnut tän raskauden. Oon jotenkiin varma että tää vaan menee kesken. Varsinkin jos joutuvat tekeen tähystysleikkauksen.
 
miss_piggy
mamuska:Kuulostaa aika pelottavalta :( Onko kuitenkin siis mahdollisuus, että se kohdussa oleva alkio voi selviytyä, eli että ku saataisiin poistettua ilman, että se vaikuttaa tuohon toiseen?
Älä heitä vielä kirvestä kaivoon :hug:

Mää oon ollu jotenki ylirauhallinen tässä kierrossa. On vaan jotenki sellanen todella seesteinen ja tasapainoinen olo, silleen että en stressaa nyt tästä asiasta oikeastaan yhtään, ja jotenki vaan on tunne, että ku otan nyt tälleen rauhallisesti, niin vois onnistuakkin :) Vaikka todennäköisesti sitte parin, kolmen viikon päästä taas mennään leuka alhaalla kohti uusia pettymyksiä.
Vielä kun saisi tuon miehekkeen innostettua kunnolla petipuuhiin |O Meillähän on aina käytössä liukkari, ku mun paikat on välillä aika kuivat..no sehän saattaa myös vaikuttaa siittiöihin epäsuotuisasti.
Siksipä onkin käytössä tuota netistä tilattua concieve plus-liukkaria, mutta aika suolasissa hinnoissa on tuokin, jotain 20 ekeä tommonen puteli :stick: No mitäpä sitä ei tekis halutun lopputuloksen saavuttamiseksi :D
 
mamuska7 Täällä peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin! Itse ainakin uskon, että vielä on mahdollisuuksia kun sykkeetkin löytyi :hug:


Täällä kiertopäivät huitelee jo 48. päivässä eikä menkkoja kuulu! :( miss_piggy eikös sullakin kestänyt menkkojen alkaminen keskenmenosta? Missä vaiheessa otit yhteyttä lääkäriin, ja sait terolutit? Kauanko vuotosi muuten kesti?
--- mietin vaan, että voiko se sitten johtua siitä, että mun vuoto oli niin pitkä, että kierto venyy? Olen siis aiemmin joutunut olemaan polille paljonkin yhteydessä kipujen ja sun muun takia, mutta nyt pari viikkoa sitten sovittiin seuranta linjaa ...


ja ps. pahoittelut uuteen kiertoon joutuineille! Uusi kierto sitten toivoa täynnä!:heart:
 
Hyvällä tuurilla kohdunulkoinen "kuivuisi" tai surkastuu itsestään pois. Ensi viikolla katsotaan onko edelleen kasvanut/pienentynyt vai pysynyt samana. Jos se näyttää että jatkaa kasvamistaan niin tähystysleikkaus edessä ja pyritään tietty siihen että kohdunsisäinen säästyisi. Mutta tietty keskemeno riski melkonen....
Nyt on niin uupunut olo, makaan vaan reporankana sängyssä ja tuntuu että kuume nousee, oksettaa, itkettää. Varmaan henkisesti oli ihan liian raskas päivä...
 
Toivotaan Mamuska että pikkunen mökissään jatkaisi eloa, vaikka siellä kohdunulkoinen olisikin. Tosin voihan se olla jotain muutakin. Joka tapauksessa iso halaus :hug:

Just tajusin, että seuraava kierto menee luultavammin harakoille. Lähdetään ulkomaille reilun kahden viikon päästä, ja ollaan siellä kaksi viikkoa, luultavammin siis oviksen aikoihin, ja meillä on kolmas pyörä mukana.. Jää ovikset hyödyntämättä mitä todennäköisimmin :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
mamuska7: Paljon halauksia ja tsemppiä! Mulla on kaikki mahdolliset ulokkeet ristissä teidän puolesta.

Pölö-: Ehkä se plussa sieltä vielä kuitenkin tulee! Ps. allekirjoittaneella näiden menkkojen aikaan naama kukkinut niin jumalattomasti, että sekin ehkä nostattanut tärppifiilareita. Tosin, mulla kukki myös heti tärpin jälkeen naama... Eli peukut pystyssä!

kukkurukuu: :hug:

miss_piggy: Helmivauvoja odotellessa! Täällä mennään jo raskausviikolla 1+3 tai jotain :LOL:

ON: Ovistikku edelleen nega, mutta fiilikset korkealla! Tallettelua harrasteltu ahkerasti ja toivon todella, että Suomi voittaa tän pelin, jotta voi sitten harrastaa voittoseksiä. Toisaalta, kai sitä voi harrastaa häviöseksiäkin..
 
Kiitos Pölö kommentista. Saattaa tosiaan olla, että hiivatulehdus tuli näin myöhässä. No, onneksi se tuntuu olevan melko lievä, vaikka ikävältä tuntuukin.

Ensimmäiset kuukautiset taisivat kestää vain vajaat neljä päivää. Ovat olleet siis normaalia lyhyemmät. Seuraavaksi alkaa sitten ovulaation odottelu. Näin tää kaava menee!

Mamuska7 tsemppiä sinne. Varmasti raskasta. Pistää miettimään, miksi joillekin pitää sattua niin paljon ikävää. Mutta tosiaan kirvestä ei ihan vielä kannata heittää kaivoon. Siellä kuitenkin on yksi pieni sydän sykkimässä. Ihanaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Voi perseen suti :headwall: Oviksen aikoja eletään ja alkoi tässä sellainen tuhrutteluvuoto, jota ei ole ollut se jälkeen kun kilpparin vajaatoimintaa ja hyperprolaktinemiaa alettiin lääkitä. Aiemmin noi välivuodot oli tosi tavallisia minulla, mutta nyt tosiaan lääkityksen takia pysynyt poissa 2,5 vuotta!! Liekö tarkoittaa sitten oviksen kannalta että sitä ei tulekaan nyt...

Mamuskalle voimia! toivotaan että pieni pysyisi matkassa mukana! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
mamuska7 Voi ei mikä tilanne!!! Nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta! Sulla on koko ketju tukena tässä!!! Me toivotaan, että et tänne enää joudu takasin!!! :hug::hug: Paljon voimahaleja sinne ja paljon tarrasukkia sille oikeassa paikassa kellijälle!!! :hug:

).( Nyt alko laihis! Kiukuttaa, kun paino nousee vaan. Ehkäpä meijän vaava ei tärppää senkään takia!!
Vielläkin tulee päiviä, kun ottaa niin koville toi keskenmeno ja jotenkin tuntuu, et pitäis olla päässy jo yli. Just sanoin mun kaverille, että en oo surru mun isovanhempienkaan pois lähtöö näin paljoo! Jotenkin kun asia on tabu ja siitä ei puhuta, niin tuntuu että sellasia ei ookkaan... Ja sitten kun se pärähtää omille nilkoille, niin se on miljoona kertaa pahempi, kun mitä vois kuvitella...
Mutta nyt tää kierto on varmasti parasmahdollinen tärppikierto!!! Me ei olla juotu, eikä poltettu, vitamiinit laitettiin molemmille uusiks, liikuntaa lisätty ja mun ruokavalio menee nyt uusiks! Kaikki hyvä pois! Jos sitten ei tärppää, niin sitten ihmettelen.
Kelaan vaan, et mitä me tehtiin erilailla, että me saatiin edellinen aluilleen...?
Ehkä me vaan tarvitaan molemmat meijän lomat.. Pois töistä, pois koulusta. Reissu johonkin. Ehkä se olis se juttu?
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
mamuska Isosti tsemppiä!! :hug: Toivotaan, että kaikki menee hyvin! <3

Pahoittelut tädistä kelle se saapui! : /

ON: Täälä ollaan elelty hiljaiseloa, eipä tässä mitään ihmeellistä ookaan tapahtunu, vaikka oon ovista tikuttanut, mutta testien perusteella, en tiedä koska ovis on ollut, vai onko vasta tulossa, ja mitään tuntemuksiakaan ei oo.. Eli ei tässä oikeen mitään talletuksia enää ollakaan oikeen tehty kun mies vaan töissä. Mutta ei tässä siis dpo:ista oo mitään tietoakaan, sokkona vaan mennään ja katsotaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Pahoittelut kaikille tädin saapumisesta :hug: ja tsemppiä ja tärppionnea seuraavaan kiertoon :)

mamuska :hug: toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin. Ihan hirvittävä tilanne sulla siellä kyllä nyt :(

ON: Mää sitten viime viikolla kävin ostamassa kuitenki ovistikkuja ja aattelin ihan mielenkiinnon vuoksi tikuttaa sen oviksen ainakin tässä kierrossa ja hyvä niin. Maanantaina sain tikkuun plussan ja eilen oli niin jäätävät oviskivut että etes menkkakivut ei oo mitään verrattuna nuihin ja limat kerto kans oviksesta. Eilen ja tänään ovistikkuun enään hailura viiva, tänään tosin vielä juilii vähän tuolla mahassa mutta jospas se keltarauhanen sielä vaan kipuilee nyt. No maanantaina aamulla talleteltiin enneku mies lähti taas reissuun. Nyt sitten pijellään peukkuja, että siellä "kaverit" ois ollu vielä terhakkaina oottelemassa munasolua ;) Mulle sitten voi nyt päivittää tälle päivää varmaan sen DPO1 ja laittaa mut tuonne piinailijoihin :)
 
Viimeksi muokattu:
mamuska :hug: toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Pahoittelut kaikille tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon ja yritykseen!

ON: täti kurvasi aamulla paikalle eilen alkaneiden vatsakramppien saattelemana 30 päivää tyhjennyksen jälkeen! Eli mulle voisi siis päivittää Taru81 TM 12/12, KKM 04/13 kp 1/25-32. Vihdoinkin päästään uuteen yritykseen tuon varhaisen kkm:n jälkeen! Ite ainakin vielä toistaseks oon rauhallisempi yrityksen suhteen kuin aiemmin, mutta mies on jo pari viikkoa kyselly, että jokos olis uutta pullaa uunissa, taitaa hällä vauvakuume voimistua :)
 
Mamuskalle pidän peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki kääntyisi parhain päin ja saisit jatkaa vatsan kasvattelua.

Täällä vaan pientä jomottelua, jonka toivon merkitsevän, et menkat alkais viikonloppuna. Kerrankin niitä odotan innolla. Ärsytyskynnys on taas aika matala, joten se antaa toivoa viikonlopun punaisesta vieraasta:kieh:Sellaisen "hauskan jutun" tajusin, et ollaan menossa kesällä rantalomalle, niin huonolla säkällä saattaa olla menkat just silloin. En kyllä haluaisi pillereitä alkaa nyt napsia, ja missata paria kiertoa. Kai sitä voi tampaxin kanssa uida, jos niikseen menee.
 
Keskiviikko 15.5.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Taru81_________TM 12/12, KKM 04/13______________KP 1/25-32
Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 7/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 18/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 27/27-30
miss_piggy__31v___KKM _2/13_____________________KP 13/30-70
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 12/26-32
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 20/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 46/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 2/30
saraah___27v____KM 2/2013_______________________KP 19/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 5/30
Praia_____KKM 3/13______________________________KP ?/?
Minnah88____KU 2/13, KEM 5/13____________________KP 2/28-30

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 2/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 30/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 24/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 9/28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 13/26-27
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 15/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP ?/?
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 20/28-37

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 18/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 5/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 13/25-26

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

zannukka dpo1



TAUSTALLA/KATEISSA:

Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Taru81
Kenya
sydänx3
prinsessat
Piki80
katrinainen
suurperheen mamma


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu:

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Taru81 TM 12/12, KKM 04/13 kp 1/25-32 en osannut laittaa listalle kun en muista että ekaa vai toista vai...

Oli aikaa päivitellä niin naputtelin. :)

(.) Laihikselle tai siis kuntokuurille laitoin itteni. Kauheat selkä läskit ja makkarat paljastui talvivvaatteiden alta. Huoh... Lihasmassa on kateissa. Piinailupäivät menossa, mutta en oo aikonut sortua testaamaan ennen kun menkat myöhässä.
 
miss_piggy
miss_piggy eikös sullakin kestänyt menkkojen alkaminen keskenmenosta? Missä vaiheessa otit yhteyttä lääkäriin, ja sait terolutit? Kauanko vuotosi muuten kesti?
--- mietin vaan, että voiko se sitten johtua siitä, että mun vuoto oli niin pitkä, että kierto venyy? Olen siis aiemmin joutunut olemaan polille paljonkin yhteydessä kipujen ja sun muun takia, mutta nyt pari viikkoa sitten sovittiin seuranta linjaa ...
Mullahan kesti 67 päivää että vuoto alkoi sen lääkkeellisen jälkeen. Mulla noita teroluteja kirjoitettiin heti sillon ku kävin siinä nt-ultrassa ja se keskenmeno havaittiin, kun sanoin sille lääkärille,että mulla on tosi epäsäännöllinen kierto ja mulla on ollu terot mutta resepti oli menny jo vanhaks. Se sitten nuo terot kirjoitti puoleksi vuodeksi.
Ekan kerranhan niitä otin jo 15-24.3, mutta vuoto ei alkanut, oli varmaan vähän liian aikaisin, kun kkm-vuoto loppui vasta 4.3..Tuli vaan sellasta pientä tuhrua...No nyt sitte ku aloitin ne terot toisen kerran, niin vuoto alkoikin ja tuli ihan kunnolla semmoset 5 päivää.
Toisillahan saattaa mennä tyyliin 2 kuukauttakin ennen kuin menkat alkaa keskenmenon jälkeen, uskon että siihen vaikuttaa se miten limakalvo toipuu ja kauanko vuoto kesti.

).( kp 13, ei vieläkään ovista, höh :)
 
mamuska :hug:! Toivotaan, eetyä kaikki järjestyy. Minä olen varma, että teillä menee kaikki hyvin ja saat pysyä odottajien puolella :heart:. Minäkin pääsen toivottavasti sinne vielä joku päivä taas. Mutta tulen toki seuraamaan teidän tammikuisten ketjua ja miten teidän odotukset sujuu. Paljon lämpöisiä ajatuksia sinulle!

Taru81 Kiva kuulla, että sulla oli KM:n jälkeen noinkin lyhyt kierto :). Jospa itselläkin olisi.Ja kiva, että päätit palata listalle.

Täällä taitaa KM-vuoto loppua nyt kokonaan. Mielikin on jo parempi ja pää käännetty tähän yrityskiertoon.

Kuinka pitkiä/lyhyitä luteaalivaiheita teillä on? Omani on 11-12 (joskus harvoin 13) päivää. Onkohan tuo ihan riittävä?
 
Käyn aina seuraamassa teidän kuulumisia, vaikka kohta ollaan jo puolessa välissä raskautta menossa. Tämä ketju vaan oli niin iso henkireikä itelle, etten varmaan osaa koskaan tätä jättää rauhaan :D Nyt oli pakko tulla mamuskalle kommentoimaan ihan erikseen: Toivotaan, toivotaan oikein kovasti että raskaus jatkuisi loppuun asti, ja että mahdollinen ku kuivuisi itsestään pois :hug: Hurjasti tsemppiä nyt näihin piinaaviin päiviin.

Toivottelen taas teille kaikille hurjasti plussatuulia, ja tarrasukkia kun se tärppi käy :heart:
 
Hemmetti, toukokuu käy jo puolta väliä eikä tälle kuulle ole yhtään plussaa vielä pärähtänyt tänne! Loppukuusta niitä sitten varmaan tuleekin teille ihan rytisten :)

++++++++ Kovasti plussatuulia tänne pinoon!!! ++++++++++++

Kuten Marlinkin, niin minä käyn täällä myös säännöllisesti seuraamassa kuulumisia. En ole oikein osannut asettua tuonne plussanneiden pinoon vaikka pahimmat riskiviikot kai takana ja sikiö edelleen elossa...

Mamuskalle myös kommentoin, että mullahan oli myös mahdollinen ku:n epäily kohdunsisäisen raskauden vuoksi! Tai siis kohdussa ei näkynyt muuta kuin sikiöpussi, munasarjoissa/torvessa "ehkä jotain". Tällöin oli rv 5+4 ja vuotelun ja tosi kovien vatsakipujen vuoksi menin lääkäriin. Jouduin lähes 2 viikkoa odottamaan kontrolliaikaa ja rv 7+6 löytyi lähes viikkoja vastaava sikiö sydän sykkien, munasarjoissa ja -torvissa ei näkynyt mitään ylimääräistä. Joten toivoa on!!!

Kyllä olisi jo nyt niin monen aika päästä täältä pinosta pois, vaikkei tänne olisi kenenkään kuulunut edes joutua :/
 
Tää on sama teksti, kun toisessa ketjussa, mutta haluan jakaa hyvän mieleni teillekkin!(Etenkin teille, koska tää ketju on ollu mun pelastukseni!)
"Pahin veetutus menny ohi. Uus kuukausi, uudet kujeet! Mies on ollu juomatta ja minä polttamatta nyt 2viikkoo ja jatketaan tää kuu loppuun. Tai siis mun lakkoni jatkuu kyllä.
Tän kuun lopussa tulee ovis ja me otetaan molemmat vitskuja ja urheillaan. Mä koitan pudottaa muutaman kilon (kattellaan, kun aina kun iskee röökin himo, haen karkkia.. Fiksua, mutta ehkä parempi?)
Tässä kuussa en aijo ovista tikuttaa. Se tulee kun tulee.
Sovittiin, et seksiä 2päivän välein. Tulee jännää, kun kummankin pitää koittaa taistella himoja vastaan... Melkein joka päivästä peittojen heiluttelua ja kun ei aina jää yhteen kertaan päivässä... :whistle::LOL:
Nyt uusi into. Elämä ei pääty kierron loppuun.
KEVÄISET TSEMPIT KAIKILLE!!"
 
katrinainen juu, onneks kierto pysyny suunilleen ajallaan näitten plussien ja keskeytysten jälkeen! Ekan jälkeen oli 32 päivää ja nyt 30. Toivottavasti sullakaan ei hirveesti venyis! Ilmeisesti korkea hcg estää kierron alun, mutta mulla hcg oli maanantaina enää 13, kun 11.4. se oli 51700 muistaakseni.

Marlin ja stellini kiva kun käytte välillä täälläkin! Kiva kuulla, että teillä on kaikki hyvin, se ainakin itselle muistuttaa, että onnistuminen on mahdollista!
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
katrinainen mulla on luteaalivaihe aina 14-16 päivää. Tuon sun 12 päivää pitäis mahtua ihan normaalirajoihin.

PeSun sivuilla sanottiin seuraavaa:
"Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta."

Perhesuunnittelun kotisivut
 

Yhteistyössä