**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Gyne sanoi, ettei pitäisi vaikuttaa keskenmenoon, mutta löysin hyvinki ristiriitaista tietoa. Ja kun myöhäisessä oviksessa munarakkula on huonompi niin ilmeisesti sen selviytymiskykykin on huonompi, vaikka hedelmöittyisikin. Mieheni vitsailee, että olen itseoppinut lääkäri, kun olen vain lukenut todella paljon aiheesta, asiatietoa ja kokemuksia. Tuntui alusta lähtien, ettei voi onnistua eikä ole kyllä onnistunutkaan raskaudet. Jospa nyt. Minusta kuitenkin pieni maksu (tähän diagnoosiin mennessä alle 500€) siitä että saan mielenrauhan siitä, missä vika sekä apua siihen. Kulutan rahaa kyllä paljon turhempaankin. Jos tässä ois pitänyt vielä kaksi keskeytynyttä kokea, ainakin jos ne ois ollu samanlaisia kuin eka kerralla niin olisin aivan varmasti henkisesti ollut siinä kunnossa että oisin tarvinnut ties mitä apuja sillä saralla. Vieläkinhän voi epäonnistua, mutta uskon, että nyt vois alkaa oikeasti tapahtuun..
 
Miramei Mutta hyvä, että saatte nopeasti apua tuohon! Sulla se ensimmäinen km oli todella kauhee, että ei todellakaan sulle enää sellasia kestettäväksi! Toivotaan, että noista on iiiiso apu teille :) koska aloitatte niiden kanssa, siis monenko kierron päästä? :) Mitä teillä maksaa yksityinen gyne?

Mä odottelen nyt seuraavia menkkoja ja 2 viikkoo seurailen nyt tolla astmalääkkeellä tilannetta kun lääkäri niin määräs ja seuraavassa kierrossa kokeillaan uudestaan yritystä, katson kyllä vähän, että kuinka pitkä kierto on ja venyykö ovulaatio taas..
 
Miwwi gynehän maksaa riippuen siitä mitä siellä tehdään niin 90-200€ ollut käynti. Mut nyt laittoi lähetteen julkiselle, kun ilmeisesti heillä ei ole noihin hoitoihin mahdollisuuksia tai sitten aatteli et tulee kovin kalliiksi. Nyt odottelen kutsua julkiselta. Toivon, ettei olisi pitkät jonot. Ensin tehdän hoitosuunnitelma ja sitte aletaan toteuttaan. Oon vähän kuullut ettei jonot tuohon inseminaatioon niin pitkät olis, mutta tiedä häntä..
Kuin pitkät kierrot sulla on ollu? Mikä kp ovis noin suunnilleen?
 
Miramei no sen ensimmäisen km jälkeen kun ehti kumminkin 3 menkat tulla niin kyllä ne oli yli 30, 34-36? ja pillereiden jälkeen mulla oli 28-30, eli vähän se on pidentynyt, ja tässä viimesessa kierrossa ovis oli kp 21, yleensä ollu 14-16.
 
Miramei hmm, no tässä saakin miettiä sitten mistä se ensimmäinenkin km johtui tai tää, ja tän ensimmäisen ja viimesimmän välissä oli kyllä tarpeeks monta kiertoa, ettei ainakaan siitä voi olla, katsotaan tuleeko näitä lisää, jos vielä yks km tai vastaava tulee seuraavassa kierrossa niin sit meen kyllä yksityiselle, ei enää voi johtua vaan huonosta mäihästä, vaikka täälä on monia joilla on vielä ennemmän.. : /

Tää nyt on vähän tyhmä kysymys, mutta mietityttää, että onko km tai tm saanti vai sitten, että ei hedelmöity tai ei tuu ollenkaan raskaaki niin pahempi asia? Molemmat tosiaan on yhtä kauheita, mutta kumpi on pahempi vai onko ne molemmat? : /
 
Viimeksi muokattu:
Mää aattelen niin että vaikka se inhottava keskenmeno onkin takana niin ainakin kroppa toimii periaatteessa, munanjohtimet on auki ja mahdollisuudet olemassa. Noita alkuraskauden keskenmenojahan tapahtuu todella paljon. Siis niitä, ettei tiedä olevansa edes raskaana. Sen jälkeen kun syke on todettu muistaakseni noin 90%:n mahdollisuus selvitä.
 
EVO
Kukkuu,
onko kokemuksia kiinnittymiskivuista? Mulla nyt kp 21, ovulaatiosta ehkä n. 8 päivää. Eilen jomotti alavatsaa, ihan kuin menkat alkais ja tänään on vihlonut nivusista, lähinnä oikealta puolelta. Sellaista viiltävää kipua mikä tuntuu oudosti nivusessa ja häpyluussa asti. Outoa. Voisiko olla kyse jostain kiinnittymiskivuista? Google antaa taas monenlaista vastausta... onko teillä kellään kokemusta asiasta?
Tää oireiden metsästely tod.näk. menee taas vaan oma ylireagoinnin piikkiin :)
 
Moi täältä suunnaltaki pitkästä aikaa :)

Hurjasti onnea kaikille plussanneille :heart:

Täällä menee ihan kivasti vaikka meille ei sitä elokuun vauvaa ei sit tuu joulukuunkaa vauvaa kun sekin meni kesken ja tuomio siitä oli että mun kohtu raskauksia enää loppuunasti kestä ja sen takia kävin elokuussa sterilisaatiossa mutta siltikin tuo vauvakuume nostaa päätään välillä kovastikkin :D Parempi tuo sterilisaatio on kun kohdunpoisto näin mää sen päätin kun noi kaks vaihtoehtoa sain lääkäriltä ja päädyin sterilisaatioon sitten.

Käyn joskus lueskelemassa teijän juttuja aina välillä :)
 
Miramei sinulla kyllä on hyvä asenne, nostan hattua! :) Hienoa että olette päässeet etenemään hoidoissa.

Miwwi itse ehkä näkisin helpottavana (niin kuin Mirameikin sanoi) sen että pystyy raskautumaan. Jotenkin kuvittelen asioiden olevan helpompaa jos pystyy raskautumaan, verrattuna siihen ettei pysty hedelmöittymään ollenkaan.

EVO Itse viime kierrossa vähän niin kuin tunsin jonkinlaisia vihlaisuja mutta en sitten ollut varma. Tsemppiä piinailuun! :)

taaperotx5 Kurja kuulla tuosta tuomiosta. :hug: Oletteko miettineet mitä jatkossa teette?

ON: Jälkivuoto on ilmeisesti nyt loppunut, HURRAA! Nyt pääsen vihdoin jatkamaan (vaikkakin ensin suojattuna) miehen kanssa jumppailua. :) Sitten yhdet menkat, joiden toivottavasti uskon tulevan parin viikon päästä (ei olis kierto mennyt sekaisin) ja sen jälkeen päästään taas yrittämään. :)

Tänään pamahtaa tauluun myös 31v. eli voi päivittää sitten seuraavalla kerralla.
 
EVO
Tosiaan, tosi kurjalta kuulosta taaperotx5. Mutta ehdottomasti parempi vaihtoehto strelisisaatio kuin kohdunpoisto, jälkimmäisestä voi mennä (kuulemma) kroppa ihan sekaisin kun hormonit heittää häränpyllyä!

Zapatalle onnea syntymäpäivän johdosta! (sekä jälkivuodon loppumisesta ;))
 
EVO
Miramei, hyvä että saatte apua! Varmasti asiat nyt etenee!
Ja noin se varmaan on tilastollisesti että loppuun asti jatkuu noin 90% raskauksista joissa on syke löytynyt. Itse en jotenkin enää noihin lukuihin luota oman kokemukseni ja monen monen kaverin kokemuksen jälkeen. Musta tuntuu että jos uudelleen raskaudun alkaa vauvaan uskomaan vasta lähempänä viikkoa 20, vaikkei edes nuo viikot mitään takaa.
Tavallaan olis tietty hyvä jos osais relata ja sit nauttia mutta oudosti ajattelee ettei sit pety niin paljon jos koko ajan pitää mielessä sen miten kovin haurasta kaikki on.
 
Viimeksi muokattu:
EVO Itse myös nykyään aika skeptinen noiden todennäköisyyksien kanssa. Juurikin kun ensimmäisen raskauden varhaisultrassa sydän sykki niin ajattelin positiivisesti että nyt on enää vain 10 % todennäköisyys että menee kesken. Ja sittenhän se meni. :ashamed: Haluaisin kuitenkin että osaisin seuraavasta iloita enkä vaan stressata, se kun ei asiaa muuta eikä auta.

Huomenna meillä myllätään vuodevaatteet kunnolla! :LOL: Vaikkakin kortsun kanssa, on se silti parempi kuin ei mitään. :D
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Perjantaina 21.9.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Starhope___37v__KKM 3/12__________________________KP 90/34-37
Miramei___24v___KKM 4/12__________________________KP 11/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 9/30-32
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP ?
Emppuli83___29v____KM 8/12________________________KP 19/28
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 29/28-30
hanja___KM 4/12, KM 8/12___________________________KP ?
iitu85__27v___KKM(rv18)11/11,KKM 1/12,KKM 5/12_______KP 15/?
Simpu83___29v___KMM 9/12_________________________KP 16/26-42

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12____________KP 14/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP 17/30-32
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11_________________________KP 45/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 27
mumina___22v___KM 7/12____________________________KP 36/30-34
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 21/28-30

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 14/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 10/28-33
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 27/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 8/28-30

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 25/28-32

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 55/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 40/28-30
piuu__30v__KU 3/12_________________________________KP 16/28

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, Scarleth, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse, miuku9, Marlin, miwwi

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Terkkuja gyneltä. Kohtu oli oikein sievä ja siisti, limakalvo oikein passelin vahvuinen ja munasolujakin vain yksi kehittymässä, eli mitään pco:takaan ei tartte mörköillä. Vuotohäiriöstä lääkäri meinasi, että ilmeisesti kohtuni vaan on niin tehokas, että se tyhjensi kaikki limakalvot pois siinä kolmessa tunnissa, kun koko vuoto kesti vain kolme päivää. Ihan hirveesti en "diagnoosia" epäile, sen verran rivakasti tuo on niin mukulat kuin keskenmenotkin ulos pukannut.

Kaikki näytti kuulemma sille, että raskaus voi onnistua milloin tahansa <3 Ihanasti osasi valaa lääkäri uskoa taas omaa kroppaa kohtaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: zapata
Tervehdys pitkästä aikaa! Työelämä vei mennessään ja piti kiireisenä...
Onnittelut kaikille joita on lykästänyt ja tsemppihali sitä tarvitseville <3
ON: Kierto lähenee loppuaan ja sen tuntee - mielettömät menkkakivut, joten se siitä taas tässä kierrossa. En kyllä bongannut ovistakaan vaikka yritin tikkujen kanssa tuhertaa.... ei parhaita ovistikkuja vissiin nuo Sofin omat?!?
 
Huomenta kaikille!

Täällä yksi onnellisuushuuruinen! Ja ei, ei postiivista testiä. (Ainakaan vielä) Menkat on myöhässä, muttei paljon. Tänä aamuna testattu nega, vai oliko siinä sittenkin ehkä joku viivan paikka...? Odotellaan. :) Alkaisi vaan nyt ne menkat jos on alkaakseen. Tää oottelu on pahinta. Hyvällä mielellä olen silti. Jos ei nyt tärpännyt, niin ehkä myöhemmin. En ole kovin uskonnollinen ihminen, mutta valtavan määrän olen voimaa löytänyt tyyneysrukouksesta:


"Jumala, anna minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne jotka voin ja viisautta erottaa nämä kaksi toisistaan."


AA:ssakin käytetty rukous, mutta minusta sopii minusta ohjeeksi koko elämälle. On otettava vastaan se mitä tulee, etukäteen murehtimatta. Huomista ei voi tietää, eikä sitä murehtimalla voi muuttaa. Iloa päiviin tytöt, ootte korvaamaton vertaistuki tän kaiken keskellä! :heart:
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Sunnuntaina 23.9.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Starhope___37v__KKM 3/12__________________________KP 92/34-37
Miramei___24v___KKM 4/12__________________________KP 13/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 11/30-32
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP ?
Emppuli83___29v____KM 8/12________________________KP 21/28
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 31/28-30
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12_______________________KP ?/26-32
iitu85__27v___KKM(rv18)11/11,KKM 1/12,KKM 5/12_______KP 17/?
Simpu83___29v___KMM 9/12_________________________KP 18/26-42

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12____________KP 16/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP 19/30-32
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11_________________________KP 47/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 29
mumina___22v___KM 7/12____________________________KP 38/30-34
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 23/28-30

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 16/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 12/28-33
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 29/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 10/28-30

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 27/28-32

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 57/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 42/28-30
piuu__30v__KU 3/12_________________________________KP 18/28

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, Scarleth, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse, miuku9, Marlin, miwwi

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Jospa sitä pitkästä aikaa jaksaisin muutakin kuin vain päivittää listan..On ollut vähän masentunut fiilis ja siksi koittanu pitää pientä etäisyyttä palstailuun. Esikoinen kun täytti pari viikkoa sitten 4 vuotta niin kaipuu toisesta lapsukaisesta vain kasvoi..ja ympärilläni näen vain vauvoja ja raskaanaolevia. Liian moni tuttukin odottaa vauvaa. Nyt kun jälleen ovis kolkuttelee ovella niin pieni toivo herää, että josko sittenkin onnistuisimme..Ja samalla kuitenkin pelkään, että parin viikon päästä saan taas pettyä pahemman kerran! Mutta yrittänyttä ei laiteta, vai mitensemeni..Toivotaan parasta, taas.

Mä en oikein enää usko noihin todennäköisyyksiin raskauden jatkumisesta sen jälkeen kun on syke todettu. Itsellä kun on molemmilla kerroilla nähty syke ja kaikki ollut muutenkin juuri niin kuin pitääkin..ja silti on menneet kesken. Molemmat samoilla viikoilla. Jos ja kun seuraavan kerran raskaudun, en varmaan pysty rentoutumaan hetkeksikään..mitenkäs ne todennäköisyydet menikään seuraavan keskenmenon suhteen kun on kaksi jo takana. Joo, tiedän että hyvät mahdollisuudet on, että seuraavassa kaikki menee hyvin loppuun saakka..mutta pessimisti ei pety ja sitä minä todellakin olen - ikuinen pessimisti. :p

Miramei Oon tosi tosi onnellinen sun puolesta, että sait nyt diagnoosin vaikkei se niin positiivinen ollutkaan. Ja todella hienoa, että nyt saat siihen apuja! Eiköhän noilla aineksilla yks pieni ihmisenalku saada syntymään! ;)

Miwwille :hug: ja todella paljon jaksamista kaiken maailman tutkimusten kanssa! Minä jos kuka tiedän, miltä tuntuu kun tää projekti aina vaan venyy ja siirtyy kauemmas tulevaisuuteen! Nimimerkillä marraskuun laparoskopiaa odotellessa. :mad:

tillukas olikin saanut erinomaisia uutisia! Oikein oikein mahtavia plussapuhureita sinnepäin siis! Se on aina ihanaa, kun saa ns. siunauksen toiveilleen!

Cattibrie tuo on erittäin voimallinen elämänohje! Kunpa itsekin pystyisin pitämään tuon aina mielessä. :)

Tsemppiä ja voimia meille kaikille!! Olipa tilanne sitten minkälainen tahansa! :heart:
 
Gyne sanoi, ettei pitäisi vaikuttaa keskenmenoon, mutta löysin hyvinki ristiriitaista tietoa. Ja kun myöhäisessä oviksessa munarakkula on huonompi niin ilmeisesti sen selviytymiskykykin on huonompi, vaikka hedelmöittyisikin. Mieheni vitsailee, että olen itseoppinut lääkäri, kun olen vain lukenut todella paljon aiheesta, asiatietoa ja kokemuksia. Tuntui alusta lähtien, ettei voi onnistua eikä ole kyllä onnistunutkaan raskaudet. Jospa nyt. Minusta kuitenkin pieni maksu (tähän diagnoosiin mennessä alle 500€) siitä että saan mielenrauhan siitä, missä vika sekä apua siihen. Kulutan rahaa kyllä paljon turhempaankin. Jos tässä ois pitänyt vielä kaksi keskeytynyttä kokea, ainakin jos ne ois ollu samanlaisia kuin eka kerralla niin olisin aivan varmasti henkisesti ollut siinä kunnossa että oisin tarvinnut ties mitä apuja sillä saralla. Vieläkinhän voi epäonnistua, mutta uskon, että nyt vois alkaa oikeasti tapahtuun..
Mulla on lähes kaikki ovikset olleet kp 18-22. Eka tärppi kävi heti ekassa kierrossa, silloin taisi ovis olla kp 18-20. Ja tuulimunahan se oli, itse epäilen että oli ihan skeidaa jo se munasolu :( Tämä tärppi, josta nyt raskauduin, siinä ovis oli n. kp 13, ja nyt menossa rv 11+4. Reilun vuoden kesti mulla uudelleen raskautuminen, joten vahvasti uskon tuohon ylikypsän munasolun kiroukseen. Tsemppiä kaikille!!
 
Paljon on tapahtunut teille kaikille tässä välissä kun en ole muutamaan viikkoon ehtinyt lukemaan tekstejä. Tsemppejä ja haleja kaikille.

Joku teistä kirjoitti oikein loistavasti tunteista joita itsekin on kokenut tässä kuukauden aikana. Onneksi nyt on kuitenkin hieman tasaisempaa...

Ilokseni totesin että kuukausi on kohta mennyt ja ensi viikkolla on viimenen verikoe, jossa tsekataan raskaushormoniin määrä ja sit seuraavalla viikolla jälkitarkastus eli sitten tämä keskenmeno on "paketissa".

Kiertopäiviä en oikein tiedä kun ensimmäisen keskenmenon jälkeen kierto meni sekaisin. Sitä ennen oli vuosia aina kp28, nyt vaihteli kp26-32 eli mahdollisesti lokakuun alussa olisi odotettavissa menkat.

Ikäkin näyttää puuttuvan tuolta listalta eli 33v

Onko teillä parisuhde muuttunut keskenmenojen jälkeen?
 
MiNalolle tärppipuhalluksia!

Jännää miten noi km "jatkot" vaihtelee. Et toisilla mitataan hormoniarvoja ja on jälkitarkastusta. Tosi hyvä. Mulle toivotettiin vaan, et koita pärjäillä ja jälkitarkastukseen ei edes pyynnöllä päässyt.

hanja tiedusteli onko parisuhde muuttunut. Pitkällä tähtäimellä ei vielä osaa sanoa, mutta nyt jo tuntuu, että suhde on entisestään vahvistunut. Paljon ollaan jo koettu, mutta yhä enemmän on turvallinen olo suhteessa. Tuntuu siltä, että aika moisista asioista yhdessä selvitään. Toivottavasti myös jatkossa. Rakkaus on lisääntynyt. Siitäkin huolimatta vaikka ollaan huomattu miten eritavalla ajatellaan asioista.
 
Parisuhteesta, exän kanssa etäännyttiin paljon keskenmenojen jälkeen (2 tervettä lasta tästä suhteesta, yksi TM ja yksi kromosomipoikkeavuuden vuoksi rv 19 keskeytetty). Hän suhtautui asiaan että "onhan tässä aikaa, eihän se lapsi ees vielä ollut" asenteella. Mulle taas esim. 19 viikkoinen sikiö oli hyvinkin paljon jo vauva kun sitä yksin synnytin sairaalassa exän ollessa merillä. se oikeastaan musersi mun liiton, ja tajusin hyvin pian että olen väärän ihmisen kanssa. Pahinta oli sen mun surun vähättely.

No, erohan siitä sitten tuli, ja tapasin nykyiseni, jonka kanssa on sitten ollut... hmm..5 keskenmenoa yhteensä (3 ennen ekaa yhteistä tyttöä -11 ja 2 ennen tätä raskautta), ja molemmille on ollut kova paikka joka kerta. ollaan surtu yhdessä, ja se on vahvistanut meitä parina. Mies ollut tukena mun huonoina hetkinä ja minä häntä kun hänellä on se suru purkautunut. Kumpikaan ei ole vähätellyt toisensa surua vaan olla tsempattu ja tuettu toisiamme:heart:

KM JÄLKIHOITO, mulla on aina tosi nopeesti hormonit laskeneet, ja vuotokin melko nopeesti loppunut. kerran on HCG koe määrätty 5 vkon päähän. Muuten oon saanu zytotecitkin jo kotiin, eka KM hoidettiin varmaan sairaalassa, sen jälkeen ne jotka ei spontaanisti ole vuotaneet, niin on tuupattu lääkkeet kotiin ja panacod ja käsketty pärjäilemään.
Tietysti tuo genettisin perustein keskeytetty hoidettiin sairaalassa, koska käynnistettiin vain synnytys ja se luonnollisesti vaati eritason panacodit ja seurannan. Mut ei siitäkään saanu mitään jälkitarkastusaikaa muistaakseni, sairaslomaakin 3 päivää..................................

MiNalolle Tärppionnea!
ja muillekin tietty!
 

Yhteistyössä