Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

Ihmismieli on kyllä aivan älytön, mulla on takana kuitenkin 5 raskautta ja silti ei sitä vaan muista vaikka luulisi, että jo oppisi. Ne kierrot missä on oireita on aina negoja ja missä oireeton, on sitten ne natsanneet kierrot. Eli tuolla logiikalla, tämä on negakierto, mutta jotenkin silti olen ihan 100% varma, että tästä kierrosta on natsannut. Vielä ei voisi olla yhtään mitään oireita, kun ovis oli vasta la/su-yönä, mutta silti oviksesta edelleen nännit arat, alamahaa vihloo, kuumeinen olo eli posket hehkuu, mutta silti palelee. Eli selvät raskausoireet, mutta valitettavasti sopivat vasta rv:lle 5-6 ehkä:LOL: ja siis tosiaan joka ikisessä raskaudessa, mulla ei ole ollut oireen oiretta ennen rv 6, mutta turhissa kuumeilukierrossa olen kuvitellut kaikki mahdolliset oireet...
 


TORSTAI 24.11.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11...................................KP 15/26-30
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10..............KP 23/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Coco-85..................TM 07/11...................................KP 6/28-31
Idylli.......................KM 09/10, 10/11
Evya........................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11..KP 14/?
taraolivia.................TM 11/11


HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria...........RK 01/08, KM 05/08, RK 02/11......KP 17/28
kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10..........................KP 11/?
Chamon.............KM 07/11, TM 09/11
Quu...................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11.........KP 7/28-32
_Lumi_...............KM 11/11....................................KP 7/?
diiselikissa.........KKM 11/11...................................KP 10/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11..........................KP 13/28-30



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11........................KP 18/26-32
Whisky Peat.....KM 07/11........................KP 9/30-35
Missa-76..........KM 04/11........................KP 10/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 18/38
Sanle...............KM 1/11, 3/11, 6/11.........KP 20/28



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 6/25-?
johnu.......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu...............KM 08/10, 08/11.....KP 15/28-29


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 11/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, Bebel, toukka90, mammuzki




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Bebel Oikein isot onnittelut plussasta, olin jotenkin missannut tuon sun eilisen tekstin kokonaan!!

pikkuinen: Se on jännä tuo olotila, mulla on ihan sama: olo on jotenkin vaan ihan hyperhedelmällinen. Rinnat tuntuu pinkeiltä ym, mutta mulla oloon varmasti vaikuttaa myös lugestroni, mut siis olotila oli jo ennen niiden aloittamista.
 
Hei kaikille

Mä tulin vähän kurkkimaan teidän pinoa vaikka ehkä vähän aikasessa olen. Eilen todettiin ultrassa sikiö kuolleeks, rv:t piti olla 12+5 mut pieni oli menehtyny jo 8+6.
Sairaalassa vietin aamun ja sain ekan lääkkeen tyhjennystä varten ja lauantaina olis sit cytotecit vuorossa. Vähän jännittää mut toivon että tää olis vaan äkkiä ohi, vaikka ei kai se suru heti varmasti poistukaan.
Mut me aletaan heti vuodon jälkeen yrittään kuitenkin uudestaan ja olis kiva sit olla tässä pinossa teidän saman kokeneitten kanssa. Mut vois laittaa tässä vaiheessa vaikka taustailemaan.
 
Bebelille paljon paljon onnea plussasta! :flower: :heart:

DingeLiDongille iso halaus menetyksen vuoksi! Ja tervetuloa joukkoon!

Mä olen täällä Sanlen kanssa samoilla linjoilla, että kun on jo niin monta keskenmenoa takana, niin on psyykkinen tarve kokeilla vaikka sitten omatoimisesti jotain lääkitystä seuraavan raskauden tueksi. Voi sitten todeta edes yrittäneensä jotain tilanteen edistämiseksi. En oikein keksi muutakaan, mikä näihin toistuviin keskenmenoihin voisi auttaa. Mulla on elämäntavatkin muuttunu tän vuoden aikana niin terveellisiksi (alkoholia oon käyttänyt viimeksi keväällä, en polta, syön monipuolisesti, välttelen lisäaineita, bmi on normaali, ei ole stressiä ja liikunkin paljon), etten enää osaa oikein mitään lähteä korjaamaan. Kai tää on jotain kohtalon ivaa vaan.
 
evya samoilla mennään täälläkin.. meillä lähti nyt lähete sairaalaan tutkimuksiin mutten usko että mitään vikaa löytyy. Kaikki päällisin puolin kunnossa mutta raskaudet menee kerta toisensa jälkeen pieleen.

Mulla ei muuten hempat ollu enää kovin korkeet, 135 "vaan". Kilppariarvotkin on nyt tulleet tavotteeseen eli sekään ei voi selittää viimeisintä keskenmenoa. Kattoo nyt kuin meidän tässä kierrossa käy, tuleeko neljäs km samaan putkeen...
 
Voi DingeLiDong! En ala! Miksi säkin oot täällä? Voi kurjuuden kurjuus... Oon niin pahoillani. :'( :hug: Toivottavasti sulla sujuu tyhjennys hyvin ja pääsette uuteen yritykseen. Kesäkuisia on kyllä tippunut tänne jo ihan liian monta.

Babelille onnittelut plussasta!

Pikkuinen12 Onko sulla jo jotain tietoa, milloin pääsette tutkimuksiin? Toivottavasti selviäisi jotain helposti korjattavissa olevaa!

Mulla ei meinaa tämä tyhjennys onnistua ollenkaan. Nyt on jo neljäs satsi lääkkeitä menossa. Eilen vuosi jo oikein kunnolla, mutta tänään vuoto loppui kuin seinään ja ultrassa näkyi vielä paljon tavaraa, minkä pitäis tulla ulos. Seuraavan kerran tiistaina sairaalaan ja jos ei vieläkään ole tyhjä, varataan kaavinta-aika. Niin kurjaa, koska kaavinta tarkoittais sitä, että joudun vielä viikkoja kituuttamaan tässä kauheassa tilanteessa. Plaahh. :(

Anteeksi omanapainen avautuminen.
 
DingeLiDong:hug: ja paaaaaljon jaksamista teidän perheelle. En voi Lumin tavoin uskoa, että vielä sinäkin tänne ilmestyit. :( Kesäkuisten pinossa on kyllä liian paljon ollut surullisia uutisia.

Lumi :hug: sinullekin ja voimia! En kyllä omastakaan tyhjenemisestä tiedä. Sillon viime ti jo vuosin reilusti, sitten vaan tiputteli. Sitten koko vkl supisteli ja vuosin runsaammin ja (yök) tuli jtn kauheita rämmäleitä ulos ja nyt taas tiputtelee. Mulla ei ole muita tsekkauksia kuin 8.12 Hcg-koe, minkä perusteella sitten tuomio tyhjennyksen onnistumisesta tehdään. Aattelin kyllä mennä gynelle, vaikka hcg olisi hyvin laskenutkin. Olisihan tämä kiva saada päätökseen, että saisi jtn muutakin ajateltavaa.

Babelille paljon onnea plussasta! :heart:

Lueskelemassa käyn päivittäin teidän juttuja, mut en oikein oo jaksanu vielä kirjotella ja kommentoida.
 
Lumi ja Diiselikissa :hug: Miten teillä on toi tyhjennys hoidettu? Mä sain suun kautta jonku tabletin tänään, en muista mitä se oli. Sitten lauantaina pitäs ottaa 2tbl cytotecia kolmesti kolmen tunnin välein. Onko joka paikassa samat ohjeet? Mulla on kyllä jo ruskea tiputtelu muuttunu pikkuhiljaa runsaammaks ja kirkkaamman punaseks ja toivonki et kunnon vuoto alkais jo nopeemmin.
Jännä kun täällä ei kyllä tota kohdun tyhjentymistä seurata mitenkään! Ite pitää varata aika tk-lääkärille "jälkitarkastukseen" :O Kaikella kunnioituksella, mut en mä kyllä halua tavan tk:hon mennä :ashamed:
 
DingleLiDong En itse saanut tuota valmistavaa lääkettä ollenkaan vaan naistentaudeilta annettiin kotiin 4kpl Cytotecia, jotka laitoin aamulla kotona emättimeen. Mulla alkoi tästä n. 5h päästä niukka vuoto, jota jatkui ehkä 3h (samalla tuli pari isompaa hyytymää, yök). Sitten vaan tiputteli pari päivää. Menin 5 päivän päästä päivystykseen näytille niukan vuodon takia ja selvis, ettei käytännössä mitään ollut tullut ulos. Sitten 4 uutta Cytotecia, joilla ei ollut mitään vaikutusta ja joista 2 tuli ulos joskus 12h päästä sulamattomina.

Eilen sitten suun kautta vielä 2kpl samaa lääkettä, joista 7h päästä alkoi oikein kunnon vuoto, jota kesti ehkä 2-3h, mutta sitten loppui illalla taas kuin seinään. Nyt on siis menossa neljäs lääkesatsi (koska tänään ultrassa näkyi, ettei kaikki ole tullut ulos), jotka otin taas suun kautta. Nyt vuotelee menkkamaisesti ja toivottavasti jatkuiskin vuoto nyt kauemmin kuin muutaman tunnin!

Mulla siis menee pidemmän kaavan kautta (mun kohtu ei ilmeisesti ymmärrä supistella vatsahaavalääkkeille, joita Cytotecit oikeesti on :O ). Sairaalassa sanottiin kuitenkin, että 97% lääkkeellisistä tyhjennyksistä onnistuis, joten sulla on varmasti parempi lopputulos!

Niin ja uskoisin, että hoito riippuu paljolti myös raskausviikoista. Sullahan niitä oli paljon enemmän kuin mulla kun raskaus meni kesken. :( Menetkö siis osastolle tyhjennykseen? Tuosta jälkitarkastuksesta mulle sanottiin, että joko tk:hon ottaa labrat tai sitten ihan kotona raskaustestillä jos tulee nega niin kaikki ok. Varasin jo ajan omalle gynelle joulukuulle tsekkiä varten.

Paljon jaksamisia sulle raskaisiin päiviin! Kyllä se siitä helpottaa ja täältä löytyy tarvittaessa vertaistukea. :) Mennään sitten yhdessä syksyn odottajiin takaisin!
 
Jännä miten toi lääkkeellinen tyhjennys hoidetaan erilailla eri paikoissa. Mä oon siis 2 kertaa joutunu siihen. Molemmilla kerroilla se tehtiin osastolla. Eli mulla keskenmenot huomattu np-ultrissa, joiden yhteydessä sain jo mifegyne tabletin. Mulla tuo on jo saanut vuodon alkamaan. Sitten 2pvä päästä mennyt osastolle, jossa saanut suun kautta (vuodon takia) 4 cytoa ja sit vielä varmistukseksi 2 cytoa lisää. Ekalla kerralla oli aika kivuton, vuotelin vaan tosi reilusti ja 4h osastolla olon jälkeen lääkäri ultrasi ja totesi kohdun olevan tyhjä, jos ei ois ollu tyhjä niin oisivat kaapineet samantein. Kun raskausviikot oli yli 12 niin sanoi että usein tyhjenevät huonosti ja sillä ovat tarkempia. Jälkimmäisellä kerralla kohtu tyhjeni jo seuraavana yönä mifegynen oton jälkeen ja olin ihan järkyttävän kipee. 3h vaan supisteli lakkaamatta eikä ollut panadolia kummempaa lääkettä mitä ottaa. Ja vuoto oli jo hiipumassa kun menin osastolle. Jotain pieniä rippeitä näky ja jouduin ottamaan ne 4 cytoa suun kautta taas mut luulen että ne loput rippeet ois tullu ilmankin pois kun ei ne cytot saanu edes supistuksia aikaan. Mut siis täällä niitä ei kotiin anneta jos ei oo sairaanhoitoalan ihminen. Serkkuni sai tehdä sen kotona kun on sairaanhoitaja mut mattimeikäläinen joutuu aina osastolle.
 
Lumi onkohan mulla sit vähän reilummat noi lääkesatsit kun mun pitää ottaa cytoteciä yhteensä 6tbl lauantaina :O Ja kun vuotoa jo on niin kielen alla pitää ne sulatella. Yök, oon muutenki aika lääkekammonen :x
Kotona mä sen tyhjennyksen oon, ne meinas et hyvin voi kotona olla kunhan on aikuinen seurana. Ja sain itse valita otanko lääkkeellisen vai kaavinnan, päädyin lääkkeisiin kun kaavinta-ajan ois saanu vasta jonnekin ens viikolle.

Toivottavasti sulla nyt vihdoin tyhjenis, kurjaa on tommonen! :(
 
Lumi lähete tutkimuksiin lähti tänään, ei vielä tiedä milloin ja mitä tehdään. Odottelua.. Meidän naistenpolin ylilääkäri työskentelee myös yksityisellä lääkäriasemalla ja mulla on hälle sinne aika ensi kuun alussa, eli periaatteessa voisi ajatella näinkin että silloin jo saadaan tilanteeseen vähän selvyyttä kun samalle lääkärille mennään kuin julkiselle on lähete. Kova pelko on uusista keskenmenoista mutta kyllä tää kolmas oli jo niin rutiinia että seuraavat jatkaa samaa pään hakkaamista seinään plussaamisen suhteen.

Lumi toivottavasti sulla nyt se tyhjennys alkaisi onnistumaan, kaavintaan joutuminen olisi kyllä kurjaa. Itsekin sitä pelännyt, se kun ei tee hyvää kohdun limakalvolle ja saattaa aiheuttaa pysyviäkin vaurioita.

Dingelidong pahoittelut ja tsempit uuteen yritykseen kun sen aika koittaa! :hug:
Tk ei ole kyllä munkaan mielestä keskenmenon hoitoon oikea paikka. Tai olisi varmasti jos siellä osattaisiin edes jollain tasolla kohdella keskenmenon kokenutta paria. Yksikään hoitaja tai lääkäri ei ole sanallakaan pahoitellut tai kysellyt miten jaksellaan vaikka jo kolmasti mennyt kesken ja joka kerta soitellut tk;n ja kysellyt milloin mitäkin. Käsketään vaan odottelemaan kotona tai menemään päivystykseen jonottamaan jos olo käy tukalaksi. Sinne en mene keskenmenon kanssa edes pää kainalossa, se on varma...

Toivottavasti muilla on parempia kokemuksia hoitohenkilökunnalta keskenmenojensa kanssa. Sitä tuntee olevansa niin yksin kun ei tästä tuu huudeltua tutuille ja nekin kelle sanoo ei keksi mitään sanottavaa takaisin, pahoittelutkin on aika mietoja olleet. Onko keskenmeno sitten niin tabu ettei siitä saa puhua, pitää vaan olla kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Ei saa ääneen myöntää miten oma kroppa kerta toisensa jälkeen sylkee alkiot pihalle.

Miehelle oon sanonu että jos vielä joskus onnistutaan raskaudessa, saa ihmiset todeta sen vatsan kasvusta enkä kenellekään halua itse kertoa. Alkaa tuntumaan niin henkilökohtaselta tää raskauden yritys ettei kiinnosta jakaa iloa muiden kanssa, ihan vaan siitä pelosta että saa taas ymmyrkäisiä ilmeitä jos ei kaikki mene niin kuin elokuvissa.
 
DingeLiDong Hyvä vaan, että antavat 6kpl, niin jospa ne tehoaiskin paremmin. :) Mua ei muuten käsketty sulatella niitä kielen alla, vaan veden kanssa vaan kurkusta alas. Lääkäri sanoi, että jos ei vuoda, niin silloin kannattaa laittaa emättimeen, koska suun kautta ne aiheuttaa enemmän vatsavaivoja. Tosin ei mullakaan vuotanyt käytännössä yhtään ja tuli kuitenkin osa tableteista ulos, joten suun kautta on ehkä varmempi.

Pikkuinen12 Se on tosi hyvä, että pääsee samalle lääkärille jo yksityisellä. Ei tarvitse selvittää samoja asioita sitten kovin moneen kertaan eri ihmisille. Toivotaan, että sun keskenmenokiintiö olis nyt tässä. Tuntuu niin kohtuuttomalta, että tälläistä pitäisi jaksaa kerta toisensa jälkeen.

Sanle On tosiaan erilaiset käytännöt! Mä sain siis sekä Cytotecit että kipulääkkeet sairaalasta kotiin (Panadol + Panacod). Ne käskettiin ottaa puoli tuntia ennen Cytoteceja. Nyt en jaksanut edes ottaa kun ei mulla tule noista mitään kipuja. Tuo olis kyllä kiva jos osastolla tyhjennettäis niin sais heti tietää, onko toiminut (jos lääkäri siis ultraa lopuksi). Mun pitää vaan tällä kotona itsekseni ihmetellä asiaa ja soitella jatkuvasta tuonne naistentaudeille.

Mulla on tuolla sairaalassa ollut ihan sympaattista henkilökuntaa. Varsinkin nyt kun tämä hoito alkaa venymään. Eilen itkeskelin kätilölle vartin ja hän hyvin rauhallisesti kuunteli ja lohdutteli. En kuulemma ole ollenkaan ensimmäinen joka parkuu naistentautien polilla. :) Tänään myös lääkäri kyseli mun jaksamista, sanoin että alkaa olla jo huonossa jamassa. Mutta pakkohan tämän on pian selvitä. Haluaisin jo jättää koko jutun taakseni ja päästä uuteen yritykseen.
 
Täytyy tulla kyllä munkin kummastelemaan näitä erilaisia kaavoja lääkkeellisissä tyhjennyksissä..

Mulla eka km havaittiin ultrassa 10+ viikoilla, sikiö oli menehtynyt 7+4. Menin siis verisen, suht niukan kuitenkin, vuodon takia päivystykseen. Sattu olemaan pääsiäisen pyhät ja pääsin suoraan Kangasalta Tayssiin ultrattavaksi. (Normisti päivystys olisi Valkeekoskella.) Ultrasta jäin suoraan osastolle jossa sain cytotekkejä yhteensä kolme satsia. Kipulääkettä sain niin paljon kun pyysi, että kivulta olis koko ajan kärki pois. Koko ajan hoitaja seurasi vuotoa, kävin siis semmosella alusastialla vessassa. Vuosin tosi vähäisesti ja kivuttomasti. Kun klo 23 aikoihin hoitaja löysi vuodon seasta "itse tavaran" eli sikiöpussin, pääsin kotiin. Jälkitarkastus tehtiin normisti tk:ssa. Lääkäri teki suppean sisätutkimuksen ja olin kyllä aika kauhuissani, että silläkö seurannalla jätettiin.

Toinen km tuli 10+ viikoilla spontaanisti, eli vuosi itsekseen pois. Aivan hullut "synnytyspoltot" ja kivut, vuosin kun härän kurkusta. Päivystyksestä viikonloppuna sanottiin, että jos pysyy tajuissaan ja kotona on särkylääkettä, niin turha tulla. Maanantaina heti neuvolasta lähete jatkotutkimuksiin, onko kohtu tyhjentynyt koska alla yksi km, jossa sikiö jäänyt kohtuun. Keskiviikkona ultraan, jossa todettiin, että kohtu suht tyhjä, viimeisiä "riekaleita" havaittavissa. Sain vielä silloinkin kotiin yhden satsin cytotekkejä ja panacodia. Se sovittiin samalla jälkitarkastukseksi, sen jälkeen en missään käynyt tsekattavana, koska viimenen cytotekki satsi oli ikäänkuin varmuuden vuoksi.

Naive
 
Mä sain naistentautien polilta 4kpl cytoja kotiin(sai itse päättää, et alotetaanko hoito kotona vai oisinko menny srlaan) ja panacod+panadol-lääkkeet, mitä en kyl kumpaakaan tarvinnu. Laitoin cytot silloin viime ti aamuna emättimeen(jos vuoto olis jo alkanut, niin sit suun kautta) ja n. 5h siitä alkoi vuoto, jolloin kaikki 4 cytoa tuli osittain sulamattomina ulos. Soitin polille, mistä sanoivat et jos vuoto jatkuu runsaana, niin ok. Loppuillan vuosinkin sit lähes kuin "härän kurkusta". Silloin en kyllä huomannu mtn raskausmateriaalin ulostuloa, mut toisaalta vuosin niin paljon, et kävin useaan otteeseen pöntön päällä istumassa, kun "holahteli" niin rajusti. Parina seuraavana päivänä vuoto oli nihkeempää ja melkein jo loppuikin, mut edelleen se polilla niiden mielestä oli ok, kun oli se runsaampi vuotoepisodi ollut.
Vkl alkoi sit itsekseen supistella uudestaan(silloin otin buranaa, tuntu inhottavammalta, kuin tyhjennyksen alottamispäivänä) ja vuosin taas reippaammin(+tuli kaikkia "rämmäleitä") ja nyt tuntuisi vuoto lähenevän loppuaan. Tosiaan ainoa jälkikontrolli on se Hcg-koe parin vkon päästä. Jos se on liian korkea, niin sit ultraavat ja kaiketi menee sit jo heti kaavintaan. Jännittää, että miten käy. Mut en oo enää jaksanu sinne polille soitella,ku kerran kaksi runsaamman vuodon jaksoa ollut, niin tuskin ne haluaa mua nähdä, kun olivat tyytyväisiä jo siihen 5h:n runsaaseen vuotoonkin.
 
diiselikissa Meilläkään ei saa automaattisesti mitään ultralla tehtävää jälkitarkastusta vaan pelkät labrat tai kotitesti riittää. Mulla sen takia ultrattiin kun vuoto oli niin niukkaa tai loppui kokonaan liian nopeasti. Jotenkin luulis, että varsinkin kaksoisraskauden jälkeen katsottain tarkemmin kun kuitenkin siinä on kohdussakin paljon enemmän tavaraa. Toivotaan kuitenkin, että sulla olis tyhjentyminen onnistunut hyvin ja kaikki ok!

Naive Ihan käsittämätöntä, että jos alkaa vuotamaan rv 10+ niin ei pääse edes päivystykseen näytille! Siinä vaiheessa on paha tulla enää sairaalaan, jos taju menee. Mrr. :stick: Tuntuu päivystyksen toimintatavat vaihtelevan tosi paljon eri paikkakunnilla, ja myös sen mukaan kuka nyt ikinä sattii vastaamaan puhelimeen...

Mulla menkkamainen vuoto jatkuu edelleen eilisten lääkkeiden jäljiltä ja oon kyllä tosi tyytyväinen kun aiemmin on aina loppunut kuin seinään. Samalla tuntuu myös pientä menkkajomotusta, joten ehkä se kohtu pikkuhiljaa tyhjenis? Olis niin ihanaa kun voisin välttää sen kaavinnan! Tiistaina menen sitten tosiaan tarkistuttamaan tilanteen.

Haluaisin jo niin kovasti päästä kunnolla kuumeilemaan taas. :) Se vois olla hyvä lääke tähän masennukseen.

Tuo meidän sairaalan naistentautien päivystys on muuten vähän ikävä, kun se on synnytysvastaanoton yhteydessä eli ilmoittaudutaan samalla tiskille, minne synnyttäjätkin tulee. Samoin naistentautien poli on äippäpolin yhteydessä. Mulle tuli niin haikee fiilis kun esikoinen syntyi siellä ja nyt jouduin menemään samalla luukulle paljon ikävämmissä asioissa...

Täytyypä palata töiden ääreen. Mulla olis vielä tänään saikkua, mutten enää jaksanut/pystynyt olemaan kotona. Ihan hyvä saada muutakin ajateltavaa. Illalla mennään katsomaan ystävän viikon vanhaa vauvaa - pääsen nuuskuttelemaan vastasyntynyttä. :heart:
 
Voimia kaikille ja :hug:

Minkälaista annosta ootte syöny foolihappoa?

).( Meillä on peitto heilunu, mut en siltikin on vaikea uskoa että heti nyt km:n jälkeen tärppäis, vaikka takaraivossa sellainen toive onkin! Nyt kp 15/28-30 :) Oon niin sellainen mullekaikkihetinyt-ihminen et tällänen odottaminen ei sovi mulle :D
 
beebe010 Meillä kuopus sai alkunsa heti keskenmenosta, jälkitarkastusultrassa 18 päivää keskenmenon alusta laskettuna huomattiin jo kypsä munasolu ja siitä sai sitten alkunsa, mutta se oli spontaani keskenmeno jo rv 7, joten hcg laski supernopeasti. Nyt kun km tapahtui vasta rv 10 eikä spontaanisti, hcg:kin oli jo 51000 niin kesti 10 vkoa että laski neutraaliksi ja ovulaatio pääsi tapahtumaan.

Voi kun aika kuluisi nopeasti, nyt mun toiveikkuus tärpin suhteen on laskenut radikaalisti. Luin eilen syntyy uusi ihminen, ja sen tekstejä lukiessa totesin että on sula mahdottomuus et raskaus ylipäätänsä saa ikinä alkunsa, kun niin monen asian pitää mennä putkeen. Ja 3 viimeistä raskautta lähtenyt 1 yrityksestä, joten eiköhän mun tuuri ole jo käytetty.
 
Lumi joo, melko moukkamaista toimintaa pakko myöntää.. Itkien sinne soitin ja puhaltelin tuskasta. Neuvolasta jälkeenpäin täti sano, että ehdottomasti ois pitäny ottaa sisään päivystykseen ja siitä annettiin kyllä palautetta, mutten mitään reklamaatioo tehny.

En ny suoraan muista, ootko jostain Tampereen seudulta, että Tayssissa asioit, mutta mulla oli sen ekan kkm:n kanssa sama kokemus, että kun menin osastolle niin kattelin sielä maha pystyssä käveleviä naisia ja pieniä vauvoja ja itkee pillitin aivan hillittömästi. Mieskin ahdistu siinä tilanteessa, vaikka muuten ei niin oo purkanukkaan kokemuksia näistä menetetyistä vauvoista.

Naive
 


PERJANTAI 25.11.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11...................................KP 16/26-30
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10..............KP 24/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Coco-85..................TM 07/11...................................KP 7/28-31
Idylli.......................KM 09/10, 10/11
Evya........................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11..KP 15/?
taraolivia.................TM 11/11


HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria...........RK 01/08, KM 05/08, RK 02/11......KP 18/28
kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10..........................KP 12/?
Chamon.............KM 07/11, TM 09/11
Quu...................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11.........KP 8/28-32
_Lumi_...............KM 11/11....................................KP 8/?
diiselikissa.........KKM 11/11...................................KP 11/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11..........................KP 14/28-30



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11........................KP 19/26-32
Whisky Peat.....KM 07/11........................KP 10/30-35
Missa-76..........KM 04/11........................KP 11/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 19/38
Sanle...............KM 1/11, 3/11, 6/11.........KP 21/28



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 7/25-?
johnu.......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu...............KM 08/10, 08/11.....KP 16/28-29


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 12/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, Bebel, toukka90, mammuzki, DingeLiDong




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
beebe010: yks tuttu jutteli ainakin, et kandeis syödä esim. sen raskausvitamiinin lisäksi missä 400mikrog foolihappoa, ni 400mikrog lisäksi. Eli niinku tuplat. Ja joillekin lääkäri kait määrää(jos ollu paljon raskauksissa ongelmia tai joku perussairaus), niin vieläkin isompia annoksia. Aattelin kysästä gyneltä, ku meen, et paljonko kannattaa syödä. Mut tota tuplamäärää ajattelin ainakin koklata, kun siitä ei kuulemma mitään haittaa ole.

Omaa napaa... Hitto, ku taas eilen kirpasi, kun kuulin yhen kaverin odottavan vauvaa ja "eräpäivä" on 2päivää ennen mitä itellä ois ollu. Meillä on saman ikäset esikoiset myös. Vaikka kuinka yritän olla, ettei muiden onni ole itseltä pois, ni ärsyttävää ku tuntuu, et nyt kaikki on maha pystyssä onnistuneesti ja lasketut ajat siellä mistä itellä just meni kesken. :stick: Sisuksissa huutaa silti ääni, että "miksi teillä onnistuu raskaus, kun ei itellä onnistu. Miksi te saatte olla onnellisia, kun meiltä vietiin vauvat pois".
Mut joo, ehkä nää tunteet tosiaan helpottaa, kun itse pääsisi edes kuumeilemaan uudestaan. Vuoto jatkuu täällä edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä