Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Kiitos @Ann33 järkevistä sanoista :love: täytyy varmaan ottaa asia puheeksi neuvolassa. Tuntuu vain että alkuraskauden keskenmenoon ei suhtauduta ihan riittävällä vakavuudella :( tai siis terkkari ja kaverit sanoo että oli vielä niin alussa jne. ehkä he eivät ymmärrä jos ja kun eivät ole samaa kokenut.

@Toiveinen kiitos tsempistä :love: <3

Toivon ja uskon itsekin että ar- ja varsinkin nt ultra tuo toivomaani rauhaa minunkin mieleeni, jos pieni vielä matkassa silloin on :barefoot:
 
@haavelapsi ymmärrän hyvin tunteesi ja ahdistuksen. En usko että kukaan muu voi tajuta sitä menettämisen pelkoa kun sellainen joka on sen joutunut kokemaan. Mä ostin ite dopplerin ja sillä oon nyt saanut mielenrauhan kun voin pientä kuunnellä päivittäin, suosittelen ehdottomasti hankkimaan. Toki siitä ei vielä ole apua mutta muutaman viikon päästä on! :)
Voimia tuleviin piinaaviin päiviin, me ollaan täällä sun tukena ❤

Kiira29 ja rv täys 10 tänään, iiks.
 
@Kiira29 se saattaa hyvinkin olla. Ei sitä itsekään ymmärtäny ja pystynyt sisäistämään ennen kun osui omalle kohdalle.

Mulla onkin doppleri tallessa esikoisen odotusajalta, mutta muistaakseni esikoisen äänet löytyi rv 11 juuri ennen Nt ultraa:whistle: eli jonku aikaa pitää vielä malttaa senkin kanssa

Kiitos tuesta sinullekin :love:

Nyt toivotaan että nämä pari viikkoa menis äkkiä ja pääsisi sinne ar ultraan.

Mulla on ollut outoja alavatsatuntemuksia nyt muutaman päivän, ihan kuin harjoitussupistuksia mutta eihän niitä nyt vielä kai voi olla o_O
 
Kiitos @Ann33 järkevistä sanoista :love: täytyy varmaan ottaa asia puheeksi neuvolassa. Tuntuu vain että alkuraskauden keskenmenoon ei suhtauduta ihan riittävällä vakavuudella :( tai siis terkkari ja kaverit sanoo että oli vielä niin alussa jne. ehkä he eivät ymmärrä jos ja kun eivät ole samaa kokenut.

@Toiveinen kiitos tsempistä :love: <3

Toivon ja uskon itsekin että ar- ja varsinkin nt ultra tuo toivomaani rauhaa minunkin mieleeni, jos pieni vielä matkassa silloin on :barefoot:
Se täytyy aina muistaa että vaikka millä viikolla menisi kesken, on sitä oikeus surra. Itsekin koetin perustella että hyvä että sain tietää asiasta 8+ viikolla ja asian hoidettua pois. Mutta sairaanhoitaja lohdutti että tapahtui se ennemmin tai jälkeenpäin, kaikki surun ja menetyksen tunteet on sallittuja. Itse koin sen lähinnä kiintymyksen raskauteen, haaveiden ja unelmien menetyksen kuin itse lapsen menetyksenä. Sen takia tunteet ovat yhtä suuret 4+ viikolla tai 12+.

Mä olen ollut tyytyväinen täällä neuvolan toimintaan. Toivottavasti muualla olisi yhtä hyvä tilanne. Apua on tosiaan saanut, kunhan sitä on pyytänyt tai osannut vaatia. Esim seuraavaa raskautta jo keskusteltiin että jos on kovia pelkotiloja, keskitytään myös niiden asioiden läpikäymiseen sekä olisi mahdollista saada ylimääräisiä ultria.

Tsemppiä paljon tuleville viikoille. Päivä kerrallaan ja äkkiä ne viikot vierivät. :)
 
@haavelapsi Mä tein tänään haalean plussan herkällä testillä. Keskenmenon ekasta vuotopäivästä nyt 4+2 . Eli samoin kun sulla, ei mullakaan ehtinyt yksiäkään menkkoja tulla. Mä en tiedä yhtään koska ovulaatio on ollut, koska silloin kun ovulaatiotesti näytti plussaa, oli mulla vielä hcg koholla edellisestä . Sen jälkeen en enää tikuttanut, joten ei ole mitään käsitystä. Mulla kyllä tuli 1,5viikkoa sitten hieman veristä vuotoa, jota luulin kiinnittymiseen liittyväksi, mutta onkohan se voinut olla ovis?
No nyt odotellaan ja toivotaan että viivat vahvistuu
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Piti pysyä täältä poissa, kunnes pää tasaantuu, mutta vertaistuki kunniaan.
Taustaa sen verran, että kotona esikoinen 1v 8kk, raskautuminen 1/18 ja viime viikolla todettu tuulimunaksi. Alkoi verenvuodolla 5+6 ja 6+0 ultratessa kohdussa ei näkynyt enää mitään.

Lääkärin mukaan yksi kierto väliin ja voi alkaa yrittää uudelleen, mutta löysin paljon riskiriitaista tietoa asiasta, miten teille on neuvottu? Täällä olen käynyt kuikkimassa, mutta en lukenut koko ketjua läpi.

Onko teillä käytössä jotain poppaskonsteja, greippimehua tms..:whistle:
 
Piti pysyä täältä poissa, kunnes pää tasaantuu, mutta vertaistuki kunniaan.
Taustaa sen verran, että kotona esikoinen 1v 8kk, raskautuminen 1/18 ja viime viikolla todettu tuulimunaksi. Alkoi verenvuodolla 5+6 ja 6+0 ultratessa kohdussa ei näkynyt enää mitään.

Lääkärin mukaan yksi kierto väliin ja voi alkaa yrittää uudelleen, mutta löysin paljon riskiriitaista tietoa asiasta, miten teille on neuvottu? Täällä olen käynyt kuikkimassa, mutta en lukenut koko ketjua läpi.

Onko teillä käytössä jotain poppaskonsteja, greippimehua tms..:whistle:
Pahoittelut, henttis :unsure:
Mulle gyne sanoi tuulimunan jälkeen 1/18, että ei tarvitse käyttää ehkäisyä ennen uutta yritystä, vaan uusi saa tulla kun on tullakseen! Ja sillä ohjeella ollaan menty ;)

Itseasiassa, tulinkin hehkuttamaan ja arvailemaan, oonko löytänyt tuulimunan jälkeisen oviksen! Tänään sytoteceista laskettuna kp 12, ja selviä nippailuja tuntuu oikealla puolella. Jännää, kun kp 1 ultrattiin tuulimuna, gyne sanoi että vasen munasarja on juuri ovuloinut! Oon mielenkiinnolla odotellut, miten kierto palautuu. Ovistestejäkin tilasin eilen, niitä nyt kuumeisesti odotellaan et päästään kierrosta taas jäljille (y)
 
Onnea kaikille plussanneille! Kylläpä täällä nyt satelee plussia. :)

Voi ei, @Tyttönen93 :( Pahoittelut erosta ja paljon voimia. <3

@henttis Pahoittelut sinullekin ja tervetuloa. Uutta yritystä vain heti kun siltä tuntuu, raskauden onnistumisen todennäköisyys on sitä suurempi, mitä nopeammin tulee raskaaksi keskenmenon jälkeen. Itseäni kaduttaa ihan helkkaristi että pidettiin taukoa, eikä ainoastaan taukoa vaan aloitin kahdeksi kuukaudeksi e-pillerit ja sotkin kroppani kokonaan. Keskenmenosta on kohta vuosi...

Joku muu saa nyt ottaa päivitykset hoitaakseen, alan varmaan kohta siirtyä tuonne pidempään yrittäneiden puolelle. Muutenkin yritän vähentää täällä pyörimistä...
 
Pahoittelut @henttis! Tosiaan lääkärit tuntuu antavan kovin erilaisia ohjeita. Mua neuvoi varhaisen keskenmenon jälkeen odottamaan yhdet menkat, mutta tuntui että sanoi niin vain tavan vuoksi. Päätin kuitenkin, että mennään tämä eka kierto oman olon mukaan luomuna tjot-meiningillä. Osuikin sitten vain yksi tallettelu otollisille päiville. Viime vuonna tm-raskauden jälkeen meni niin, että jälkitarkastuksessa todettiin kysta ja sain lääkityksen, jonka aikana ei yritetty eikä olisi ollut hyötyäkään, koska se laittaa lisääntymiselimet "horrokseen"... Palautuminen normirytmiin sen jälkeen veikin sitten pari kiertoa. Harmitti kun meni ne "parhaat" kierrot hukkaan, niin kuin @Fritang illa.

@Tyttönen93 Pahoittelut suhteen kaatumisesta :(! @haavelapsi tsemppiä! Eikös nuo tuntemukset voi liittyä kohdun kasvuun, ja sehän olisi hyvä merkki :).

Täällä rinnat on olleet pari päivää vähän muhkummat ja nyt vähän aristaakin, lienee ollut "vahva" ovis. Tosin viime kuukausina ei ole ollut tällaista yhdessäkään muussa kierrossa kuin tuossa viimeisessä plussakierrossa o_O. Tämän innoittamana tein jo yhden hätähousutestin, joka oli tietty nega. Tänään siis arviolta dpo9. Niin paljon kuin itselleni vakuuttelin, etten testaile enkä odota mitään tästä kierrosta :rolleyes:.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kaikille tsempistä :love: kamala miten mieliala heittelee, nyt on jotenki turvallisen varma olo koko raskaudesta, hetken päästä tosin saatan olla varma että kaikki ei ole hyvin :rolleyes:

Tosiaankin mun vatsatuntemukset saattavat hyvinkin liittyä kohdun kasvuun ja jos näin on niin hyvä :love:


@henttis mun ohje on että odotatte tai ette, mutta teette juuri niin kun itsestä tuntuu! En tiedä olisiko km pelko helpottanut jos olisikin odoteltu yksi tai useampi kierto, ehkä, ehkä ei.

Minullekin lääkäri sanoi että mitään LÄÄKETIETEELLISTÄ syytä ei tauon pitämiseen ole kun km tapahtui niin varhain ja kohtu oli täysin tyhjä.

Meidän terveydenhoitaja oli ehkä vähän tympääntynyt kun kuuli että raskauduinkin heti, ehkä heitä ärsyttää tehdä lähetteitä ylimääräisiin ultriin... tai sitten vain kuvittelin :D

Varovaiset onnittelut @kuus+1 :love:
Toivotaan että kyse on uudesta raskaudesta ja viivat alkaisi vahvistumaan! :barefoot:

Tein tänäaamuna viimeisen testin: CB-digi joka näytti "raskaana 3+" nyt täytyy vain malttaa odotella ultraa! :eek: "Enää" vajaa 2 viikkoa :D
 
Kiitos kaikille. :) Terveydenhoitaja vielä eilen muistutti, että pitäisi odottaa yksi kierto, no taidetaan kuitenkin antaa tulla jos on tullakseen. Sitä tosin en usko, kun aikaisemmissakin raskauksissa on menyt lähelle vuosi raskautumiseen.
En jotenkin usko, että se odottaminen meidän tapauksessa sitä pelkoa hillitsisi, eiköhän se liene tullut jäädäkseen. :(

Ihmettelin tuota hcg-koetta. Vuoto alkoi viikoilla 5+6 ja 6+0 (neuvolan mukaan 6+3) hcg oli 248, ja googlettelun mukaan pitäisi olla useita tuhansia. Meille ei kerrottu onko kyseessä keskenmeno, tuulimuna vai mikä, joten voiko tuosta hormooni olemattomasta tasosta päätellä jotain?
 
@henttis tuulimuna on käytännössä keskenmeno, joka on vain tapahtunut hyvin hyvin varhain. Eli noilla viikoilla se riippuu siitä, olisiko siellä näkynyt muutakin kuin pelkkä tyhjä säkki vai ei. Luulen että hcg on ollut alhainen, koska vuoto oli mitatessa jo alkanut. Ainakin itselläni hcg laski (tikkujen mukaan, verikokeita ei tehty) aika nopeasti. :)
 
Heippa kaikille :love:
@henttis Mulla oli myös viikkoihin nähden alhaiset arvot, ja niitä mitattiin kolmen viikon ajan . Ne nousi kyllä lähes koko mittauksen ajan niin kuin kuuluukin. Mutta jotain outoa raskaudessa oli, koska meni kesken :(
Omia fiiliksiä. Vatsassa ollut tuntemuksia, tissit kihelmöinyt tänään, pahaa oloa ollut myös ja tosi paljon valkovuotoa. Ja sitten oudoin "oire", mä itkin autossa kun mun pyyhin hajos o_O:ROFLMAO:(n)(n)
Huomenna aamulla ajattelin testata josko tulisi vahvempi viiva kun eilen . Jännää!!!
 
@haavelapsi Voin niin samaistua sinun tuntemuksiin.. välillä uskon, että täällä kerralla kaikki menee hyvin ja välillä taas tuntuu, että mikään ei kuitenkaan mene niinkuin toivon. Täällä käännytään huomenna kuudennelle raskausviikolle ja koko ajan odotan, milloin nämä vähäisetkin oireet alkaa hävitä. Vielä on reilu viikko aikaa edellisen raskauden keskenmeno päivään, mutta kyllä se mielessä usein kummittelee. :(

En ole oikein uskaltanut iloita tästä alkavasta raskaudesta ja mieskin vähän odottelee, kannattaako tähän vielä luottaa. Mutta päivä kerrallaan on mentävä.. odottelen et voisin tehdä digitestin ja saada siihen sen 3+ viikkoa. Ehkä sitten helpottaa tai sitten ei :rolleyes:

@henttis Pahoittelut keskenmenosta :( tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :) meille annettiin km jälkeen heti lupaa jatkaa yrittämistä. Lääkäri sanoi vielä, että raskautumisen mahdollisuus on parempi mitä nopeammin aloitamme yrityksen. Ja nyt toisessa kierrossa meille tuli plussa. Vippaskonsteista mulla oli greippimehu käytössä kp1- ovispäivä välisen ajan. Muuten ei mitään erityisiä kikkakolmosia ollu. Vitamiineja ja foolihappoo oon syönyt puoli vuotta ja peittojen heiluttelun jälkeen pötköttelin aina mahdollisuuksien mukaan hetken ennekuin lähdin liikkeelle. Kerkes simpat mennä vähän pidemmälle :ROFLMAO:

Varovaiset onnittelut @kuus+1:love: toivottavasti viiva alkaa vahvistua :)

Peukut pystyssä @Lallastiina lle, että tissituntemukset olisivat hyvä merkki (y)
 
Pakko tulla kyselemään, onko muilla lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneilla ollut oireita vielä viikkoja tyhjennyksen jälkeen..? Itsellä nyt 2vko tyhjennyksestä ja limakalvot on niin kuivat ja kutiavat ettei öisin saa nukuttua.
Välillä jyskyttää niin kovin kuivuuttaan että voisin pulssin laskea tykytysten määrästä. Luin netistä, että voisi liittyä estrogeenin puutteeseen, voikohan tyhjennys sen aiheuttaa..(n) ja mikä hoidoksio_O
 
Liikaa tekstii ei meinaa pysyy perässä ja osaa kommentoida kaikille erikseen :) täälä testit negaa joten kuukautisii ootellessa, tietysti vielä on aikaa niiden oletettuun alkuun mutta kahdesti jo testannu negat nii eikait tässä enää lippu kovin korkeella oo :(
 
Vertaistukea minäkin tänne tulin etsimään. Luen koko ketjun varmaan läpi jossain vaiheessa, kaikki tiedonmuruset ja toivonpilkahdukset pitää lukea nyt. Suru tulee aaltoina ja asian kanssa on yksin.

Verenvuotoa oli jo miltei plussasta lähtien, mutta 6+0 raskaus näytti ultrassa olevan ainakin normaalilla paikalla ja sain kontrolliultran viikon päähän. Nyt on parin päivän ajan koskenut vatsaa ajoittain kovin ja vuoto on yltynyt sellaiseksi, ettei voi olla enää muuta kuin keskenmeno :cry:Maanantaina ultraan kumminkin menen ja toivon että kaikki hoituu itsestään nyt ennen sitä. Lisäksi odotan että pääsen kysymään lääkäriltä muutamia kysymyksiä. Jos saisi tietää viimeviikkoisia verikoetuloksiakin. Yritystä takana siis päälle vuosi jo ja edellinen raskaus 10 vuotta sitten tärppäsi myös vasta vuoden yrityksen jälkeen. Siitä ihana 9v poika :)

Epäilen ettei oma kroppa tuota tarpeeksi progesteronia että raskaus voisi tapahtua/edetä :( Tätä pitäisi päästä testauttamaan jonnekin. Toki pudottelen ylipainoa pois nyt jos se auttaisi asiaan.

Ihanaa huomata että moni saa plussan nopeasti keskenmenon jälkeen :love:
 
Vertaistukea minäkin tänne tulin etsimään. Luen koko ketjun varmaan läpi jossain vaiheessa, kaikki tiedonmuruset ja toivonpilkahdukset pitää lukea nyt. Suru tulee aaltoina ja asian kanssa on yksin.

Verenvuotoa oli jo miltei plussasta lähtien, mutta 6+0 raskaus näytti ultrassa olevan ainakin normaalilla paikalla ja sain kontrolliultran viikon päähän. Nyt on parin päivän ajan koskenut vatsaa ajoittain kovin ja vuoto on yltynyt sellaiseksi, ettei voi olla enää muuta kuin keskenmeno :cry:Maanantaina ultraan kumminkin menen ja toivon että kaikki hoituu itsestään nyt ennen sitä. Lisäksi odotan että pääsen kysymään lääkäriltä muutamia kysymyksiä. Jos saisi tietää viimeviikkoisia verikoetuloksiakin. Yritystä takana siis päälle vuosi jo ja edellinen raskaus 10 vuotta sitten tärppäsi myös vasta vuoden yrityksen jälkeen. Siitä ihana 9v poika :)

Epäilen ettei oma kroppa tuota tarpeeksi progesteronia että raskaus voisi tapahtua/edetä :( Tätä pitäisi päästä testauttamaan jonnekin. Toki pudottelen ylipainoa pois nyt jos se auttaisi asiaan.

Ihanaa huomata että moni saa plussan nopeasti keskenmenon jälkeen :love:
Suurimmat tsempit sinne! <3 Suru tosiaan tulee aaltoina, on hyviä hetkiä ja on pohjalla olo hetkiä, mutta kaikki kai sallittuja. Toivon niin paljon, että verenvuoto olisi harmitonta ja saisitte ensiviikolla parempia uutisia. <3

Meille tulee tänään viikko keskenmenosta ja kyyneleet kyllä herkässä.
 
Me ollaan kerrottu keskenmenosta kahdelle minun ystävälle, siskolle ja molempien vanhemmille (käytännön syistä heille). Ja joka ikinen kerta asia jotenkin helpottuu ja on helpompi olla, kun lähipiiri tietää mitä käy läpi.
Pari päivää sitten näin unen, jonka jälkeen olo helpottui ja asiasta tuli vähän luonnollisemman tuntuinen.
 
@henttis kyllä täällä ihan "raskausmateriaalia" jo vuotaa ja kivut on kuin supistuksia :( Tsemppiä sinnekin toipumiseen!

Täällä on itketty pahin päivä kokonaan, niin kaupan käytävällä kuin kotisohvallakin. Yritän ajatella että on helpompaa näin kun sykettä ei ole näkynyt vielä. Niille joille olin plussasta kertonut olen kertonut tästäkin ja yhdelle kaverille hienosti eilen ystävänpäivänä, jonka jälkeen tajusin pahoitella että juuri sinä päivänä kerroin ja pilasin päivän.

Mies ei ymmärrä.. tai ymmärtää ehkä mutta ei osaa näyttää tai tehdä edes mitään lohduttavaa elettä. Kunhan tästä toivun niin meillä kyllä tullaan tästä keskustelemaan enemmän, mutta nyt on sellainen olo ettei vaan pysty kun menee itkemiseksi koko homma. Meillä on yhteensä 3 kouluikäistä lasta, joiden tähden pitää pitää pää kasassa ja esittää että vähän vain vatsakipuja tässä on ollut.
 
Testi oli negatiivinen tänäkin aamuna , oon ollu niin kamala raivohärkä et varma oon et raskaana olidin ku näin hulluja raivareita saanu mut ei auta ku testit on negatiivisia :( tänään kp28 et tässä odotellaan kuukautisia jo siis kovasti. Kunpa tän mielen sais nyt tasaantumaan. Raskaus pyörii vaan mielessä ja nämä kaikki pettymykset ja muun arkielämän stressit,deadlinet ja menot vaan saa mut menettämään varman järkeni. Voi kun voisin vaan lysähtää maahan ja itkeä nää surut pois,helpottaisiko.... loppui kaapista testit j aion silti hakea uusia ja niin kauan kun menkat ei ala on toivoa.. viimeks oli 32?päivää kierto eli vielä on ainaki 4pv ärsytystä tiedossa. Raskausen pitäs jo näkyä jos olis näkyäkseen mut en aio luovuttaa, ei tää raivoilu kyllä normaalia mua ole et pakkp mun on raskaana olla kun testattiin ovikset ja kaikki :( tai sit alkais pian ne menkat niin tästä piinailusta sais taas hetkeks taukoo... sittenhän ei paljoo muuta vaihtoehtoo ku tyylii pms oireena raivarit...vai :D
 
Osanotto @Aileen! Kurjaa jos miehestä ei ole tueksi :(.

@Wimpsula Sympatiaa! Melkein samoilla kiertopäivillä mennään... Täällä kp 29 ja arviolta dpo 12. Olen yrittänyt tässä kuussa olla herättelemättä itsessäni toiveita...

Mun tissioireetkaan ei taida sittenkään merkata mitään kummempaa. Edellisiltana ja tänä aamuna tuli paperiin ihan aavistus haalean vaaleanpunaista valkkaria ja aamulämmötkin oli vaan siinä rajoilla... No, olisihan se ollutkin aika ihme jos yhdestä viime hetken tallettelusta olis tärpännyt heti ekassa km:n jälkeisessä kierrossa. Odottelen menkkoja alkavaksi la tai su.
 
Pahoittelut Aileen ja henttis :unsure:

Keskenmeno on aina kova ja tietyllä tavalla kasvattava kokemus, hienoa jos on lähipiirissä ihmisiä ketkä voi olla tukena vaikeina hetkinä. Itsellä tuulimunaraskaus olisi ollut esikoinen, joten ei haluttu kertoa kenellekkään tapahtumista. Käytännön asioiden suhteen (mm. Koirien hoito) olisi ollut helpompi kertoa anopille, mut ei haluttu tässä vaiheessa paljastaa ja vaivata asialla. Kerrotaan sit kun ollaan oikeasti onnellisesti raskaana, mitä on käyty läpi.

Täällä oletettavasti dpo 3, tänään sain postissa ekat ovistikut ja puhdas nega oli, eli oletan että ovis oli maanantaina. Nyt vaan jännitellään, millon uskaltautuisi testaamaan r-testillä.

Parin viikon päästä on hcg- labrat, jossa selvitetään, onko tuulimunan jäljiltä hormonitasot laskenut. Jos niin onnellisesti kävisi, että olisin jo raskautunut, varmaan selviäisi myös ko labroissa?
Jos hcg-hormonia olisi tm takia jäänyt, olisikohan se näkynyt nyt ovistestissä(n)
 
Täällä on eilen tehty digitesti, joka antoi raskaana 2-3, eli kai sitä taas ollaan raskaana. Katsotaan vain kuinka pitkään. Toissapäivänä tein perus r-testin aamulla ja kyllä sellaiset leffaviivat siihen pärähti, että ei jättänyt epäilyjä siitä, etteikö jotain olisi tapahtunut. Tänään soitin itselleni ensimmäisen neuvola-ajan, se on 12.3. Toivotaan, että sinne asti päästään kunnialla. Viimeksi päästiin viikon päähän ensimmäisestä ultrasta. Taidan tästä siirtyä plussanneisiin pikkuhiljaa. Tulen sitten takaisin, jos taas menee kesken.

Kiitos teille kaikille ihanille vertaistuesta ja kauniista sanoistanne. Tsemppiä yritykseen, tulkaahan pian perästä :love:
 

Yhteistyössä