Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Quu :hug: Jaksamisia :( :hug:

Panacea & Missy1985 onko teillä kuinka paha karkkihimo? Mulla ku käyny päinvastoin. Ennen söin makeeta päivittäin, mut HETI ku raskausoireet alko tammikuun lopulla, ei maistu suklaat, ei maistu pullat, ei maistu jäätelöt, ei maistu limsat... Ainut makee mikä silloin tällöin menee on letut. Se on ainut. Mullehan tää on ihanne tilanne, kerta olin enemmän/vähemmän koukussa makeeseen ennen raskaaksi tulemista. Mut noh saas nähä mitä tapahtuu, loppuuko tää ällötys joskus vai vasta synnytyksen jälkeen.
 
Makean himosta sen verran musta tuntuu että mun makean himo on huomattavasti lievempi kuin ennen raskautta. Nyt sitten mun ehkä tekee enemmän mieli suolaista ja rasvaista joka ei nyt sitten ole yhtään parempi kuin tuo makeakaan. Ennen raskautta en voinut kuvitellakaan että oisin ilman karkkia mutta nyt tuntuu että ei tässä niin väliä vaikka karkkia ei saisikaan vähään aikaan. Hassua!
 
Quu :hug:


Mulla on aina ollut jatkuva makeanhimo ja syön ihan valtavat määrät karkkia ja suklaata viikossa, siis ihan liikaa. Nyt päätin, että yritän vähentää selvästi karkinsyöntiä, koska eihän sellainen rasva- ja sokerimäärä ole itselle eikä vaavillekaan hyväksi. Mutta vaikeeta tää kyllä on! Ymmärrän hyvin Panacea. Nyt pari päivää ollut lähes jatkuva etova olo mutta se ei silti ole vaikuttanut mun karkinhimoon - edelleen tekee mieli karkkia :D

Mun yksi kaveri on kanssa raskaana ja se valittaa koko ajan miten kamala olo sillä on. Itse oon ajatellut, että olen melko oireeton, mutta kun aloin miettiä, niin nyt on ollut etova olo ja kipeet tissit pari päivää, paleltaa, öisin heräilen vessaan, väsyttää mutta en saa nukuttua, tulee helpommin nälkä ja jano, vatsaa nippailee jne. Mut ehkä sitä ei sitten keskenmenojen ja monen vuoden yrityksen jälkeen jaksa ottaa näitä oireita niin kamalina. Ne on jotenkin pikkujuttuja sen rinnalla, jos nyt saa vauvan kotiin asti. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Enkä nyt siis tarkoita vähätellä ystäväni olotilaa, mutta huomaan, että meillä on erilainen suhtautumistapa oireisiin.

idylli 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Idylli Mäkin aattelin olevani tyytyväinen, vaikka olis kuinka paha olo jne..mut kyl nyt toivois, et tää olo paranis..mua ei haittaa mikään muu oire..mut tää paha olo on jotain niin kauheeta..oksettaa koko ajan..kaikki ruoka siis..pelkkä ajatus ruuasta oksettaa! Oksennus ei oo tullu (ainakaan vielä), mikä vois ehkä hetkeks helpottaa oloa..et vaikka keskenmeno on takana ja oon onnellinen, et oon raskaana, niin kyl tää olo vois silti loppua.. :)

ja makeanhimostta..ei oo kyl makeanhimoa kun ei oo minkään ruoan himoa..mielellään en söis mitään, mut pakkohan se syödä on.. :D

nellielli 6+1
 
Quu iso ja lämmin :hug: Paljon voimia teille! Hyvä että olette saaneet tukea.

makeanhimosta kyllä mulle ennen suklaa ja karkit maistu,kauppareissulta aina jotain tarttu karkkihyllystä mukaan,mutta nykyään ei! ei ole minkäänlaista makeanhimoa! ehkä jotain kirpeää ja hapokasta tekee välillä mieli. Nyt kun suklaamunat tullu kauppoihin,niin ei edes niitä tee mieli. :) eli en ole sen kummemin missään karkkilakossa. Sipsilakkoon voisin ryhytä kyllä,mutta onnes niitäkään ei mene niin kauheesti kun ennen.
Viikonloppuna dippailtiin kurkkua ja porkkanaa,ei siinä sipsejä paljo menny vaikka kuppi niitäkin oli. Ensi viikonloppuna jättää ne kokonaan pois!

(.) tänään on koko päivän ollu sellasta lievää menkkajomotusta. Liikkeellä ollessa ei ehkä tunnu niin ärsyttävälle. Työpäivä meni hyvin,ei väsytä ollenkaan,oli mukavaa pitkästä aikaa touhuta lasten kans ja kun ulkona oli mahtava ilmakin!

kaktuspiikki 14+2
 
Quu :hug: :hug: Olen niin kovin pahoillani puolestanne :'( Aivan mielettömän
epäreilua, että teille kävi taas niin ja vielä noin myöhäisillä viikoillakin :'( Ihan mielettömästi
jaksamista sinulle ja miehellesi!

Tervetuloa taas kaikille uusille ja onnittelut plussista :wave: Yritin muistaa päivittää kaikki tuonne listoille. Jos joku huomaa puuttuvansa tai haluaa lisäillä tietojaan listoille lisää, niin ilmoitelkaa!

kultakimpale valtavasti onnea plussasta sulle vielä erikeseen :heart: Niin kauan kerettiin kirjoitela tuolla kuumeilupuolella yhtä aikaaettä jäit mieleen. Ihanaa,
että sielläkin vihdoin tuli kaivattu uusi plussa testiin :) Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn sille, että on oikein pysyvä plussa!!

neiti-81 Muistankos oikein, että eikö sulla aina oo plussat näkyneet aika aikaisin, joten sekin sopii hyvin tuohon tän hetkiseen tilanteeseen :) Mähän kävin tässä raskaudessa ultrassa rv 5+3 ja silloin ei näkynyt, kuin raskauspussi, ei siis edes selvää ruskuaispussia vielä. Eiköhän sullakin siis seuraavassa ultrassa näy jo pikkuinen alkio siellä köllöttelemässä! Kerro, kun saa lisäillä sutkin listoille!

Panacea onnea loistavista np-ultrakuulumisista :heart:

makean himosta Mä oon normaalisti ihan hullu namirotta, voisin syödä suklaata ja karkkia ihan loputtomasti, jos ei tarvis ajatella niiden haittavaikutuksia :p Sen takia olikin
ihanaa, kun alkuraskaudessa mun ei tehnyt oikein mieli mitään hyvää, vaan enemmän kaikkea terveellistä syötävää. Oisinkin toivonu, etä se ois jäänyt pysyväksi olotilaksi, mutta pyh, nyt homma on taas entisellään ja makeanhimo on melkein pahempi kuin ennen raskautta!

alkuraskauden pahasta olosta Mulla ei ollut kertaakaan mitään kamalan pahaa oloa alkuraskaudessa ja toivoin niinkuin moni muukin täällä, että olis ihanaa, kun oksentais, niin olis ollut jotenkin varmempi olo siitä, että kaikki on hyvin. Mutta edelleen täällä siis porskutetaan menemään, nyt viikoilla 28+3 ja kaikki mennyt hyvin, vaikka alussa ei pahasta olosta tarvinnutkaan kärsiä. Sellasta lievää etovaa oloa oli vähän, mutta todellakin lievää. Mulla ei keskenmenneissäkään ollut ikinä pahaa oloa, joten siksikin ajattelin, että pahoinvointi ja oksentaminen olis olleet hyvä merkki. Mutta nyt oon ihan onnellinen siitä, että pääsin oireiden suhteen niin vähällä ;) Ainoat mikä oli ehkä erilaista tässä ja keskenmenneissä alkuraskauden oireiden suhteen oli, että tissit oli paljon aremmat ja se arkuus jatkui melkein puoli väliin raskautta. Toinen oli mahan erilaiset tuntemukset. Tässä oli paljon enemmän kaikkea nipistelyä, vihlontaa ja menkkakipumaisia ilmavaivoja, kuin epäonnistuneissa. Mitä tässä yritän sanoa, niin oireettomuudesta huolimatta kaikki voi olla ja mennä ihan hyvin :) Vaikka tiedän, että siihen on vaikea uskoa silloin, kun itse siitä oireettomuudesta "kärsii" ;)

Täällä olot ennallaan. Meiän neiti vaan meinaa välillä huolestuttaa mua liikkumattomuudellaan. Onneksi on tosiaan se doppleri olemassa noita hiljaisempia päiviä varten! En sis voi muuta, kuin suositella doppleria kaikille vähääkään harkitseville! Itselle siitä ainakin ollut mielenrauhaa vielä nytkin, kun liikkeet tuntuu. Kun tosiaan välillä on niitä hiljaisempia päiviä, niin on ihana, kun on joku keino, jolla voi itsekin tarkistaa, että kaikki on masussa edelleen hyvin :) Eilen meiän neiti taas piti koko päivän sellaista jumppaa, etei ollut mitään epäselvää :heart: Eli aika lailla tuntuu vaihtelevan tuo neidin aktiivisuus päivästä riippuen. On ne liikkeet ja niiden tunteminen vaan niin ihanaa ja uskomatonta :heart:

Sanmar + superpapunen 28+3
 
Viimeksi muokattu:
Dopplerista Mä hommasin dopplerin ystävän kautta, kun se oli heille tarpeeton ja tarjosivat meille, jos joskus on käyttöä. En kertonut olevani raskaana, mutta otin sen kiitollisena vastaan. Nyt en malta odottaa, että pääsisi käyttämään sitä, jos vaan niin pitkälle päästään. Milloin sulla Sanmar82 tai muilla kuului ekan kerrat sydänäänet kotidopplerilla? Nyt on ihan turhaa koittaa, mutta joskus rv9 jälkeen ilmeisesti olisi mahdollista kuulla?

idylli 6+1
 
Idylli sain mun dopplerin vasta rv 13 ja silloin kuului jo äänet ihan hyvin. En siis
tiedä olisiko kuuluneet jo aiemmin kotona. Ekalla neuvolakäynnillä rv 8+5 neuvolantäti
yritti kuunnella ääniä, mutta ei saanut kuuluviin kuin istukan suhinaa. Sanoi, etteivät
yleensä edes yritä niin aikaisin, mutta kysyi multa haluanko, että kokeillaan, kun olin
kuulemma niin hoikka, etä voisi kuuluakin. Tosin sen jälkeen, kun ääniä ei saatu kuuluviin,
sanoi että on tasan kerran urallaan saanut äänet yhtä aikaisin kuulumaan.

Mutta hyvällä tuurilla sulla Idylli voisi äänet jo kuuluakin, kunhan muistat, että jos ne ei kuulu,
niin et huolestu ;) (*muoks* luinkin vähän huonosti sun viestin. Tarkoitin siis, että rv9 vois jotain jo hyvällä tuurilla kuuluakin, eli tuskin ihan vielä 6+ viikolla kuitenkaan :D)
 
Viimeksi muokattu:
Riikka Millo sulla on se seuraava ultra? :)

Sanmar Muistatko millä raskausviikoilla palasi makeanhimo (suurinpiirtein)?

Mulle ei maistu ees suolaset sipsitkää... Nyt kyllästyin lettuihinki. Yök. :x Normaali kotiruoka ainut mikä uppoo + hedelmät ja vihannekset.
 
Quu voimia sulle suuresti! :hug:

Makeanhimosta mulla on vaan viisinkertastunu odotuksen myötä.. Taas tullut jou lähemmäs 30kg painoo ja kaikki ihan vaan karkilla.. Aina siis oon makeesta tykänny mut kolmas kerta toden sanoo ja tiedän et tää karmee hillitsemätön makeen nälkä loppuu kun seinään kun vauva on tullut ulos..

Dopleri oli ihan loistohomma mut mä sain kotona äänet kuuluviin vasta rv 14-15 kun istukka etuseinämässä niin vaimentaa potkut ja äänet kyl tehokkaasti. Mullahan ei neuvolassakaan kuulunut vielä rv12 doplerilla äänet mut en ollut huolissani kun edellisenä päivänä oli ollut nt- ultra.

(.) Mä voisin jo lähtee synnyttään.. Olo on kun ryhävalaalla.. Tylsää valittaa juuri tällä palstalla mut mä haluisin jo oman kropan takasin saada tän pikkuisen syliin. Mun kaverilla oli kohtukuolema rv 38 ja jotenkin pelkään ihan kauheasti et tää vauva viedään multa pois loppumetreillä. Tai iskenyt sellainen hillitön pelko et miks mä tätäkään saisin kun en niitä aiempiakaan :ashamed:

Champion ja Martti 36+5
 
Voi Quu! Olen ihan hirveän pahoillani, itku pääsi kun luin kuulumiset :'(

Tuonen lehto, öinen lehto,
siell' on hieno hietakehto,
sinnepä lapseni saatan.

Siell' on lapsen lysti olla,
Tuonen herran vainiolla
kaitsea Tuonelan karjaa.

Siell' on lapsen lysti olla,
illan tullen tuuditella
helmassa Tuonelan immen.

Onpa kullan lysti olla,
kultakehdoss' kellahdella,
kuullella kehrääjälintuu.

Tuonen viita, rauhan viita!
kaukana on vaino, riita,
kaukana kavala maailma.
 
Tänään en lähteny töihin vaan meen hakeen sairaslomaa..ei vaan pysty meneen töihin kun olo on niin kauhee. Kaikki oksettaa. siis ihan kaikki. Ei tee mieli makeeta eikä suolaista tai mitään muutakaan. : / koko ajan sellanen olo, et täytyykö lähtee oksentaan vai ei..

Tänään 6+2..viimeks meni kesken just tässä vaiheessa..nyt näyttäis tilanne paremmalta kun keskenmenneessä! :)
 
nellielli mulla meni kesken 6+3 viimeksi ja vielä en sitä rajapyykkiä ole saavuttanut ja pelottaa ihan vietävästi että käy taas samalla tavalla. Tsemppiä pahoinvointiin!!!

Itsellä on taas vähemmän oireita... ei pahaa oloa, eikä mitään muutakaan oikeastaan paitsi että väsyttää ja sekös taas huolestuttaa.

ipna 5+6
 
ipna Tsemppiä sullekin! Tarrasukkia kauheesti, että se rajapyykki ylitetään hienosti ja raskaus jatkuu loppuun asti! :heart: ja ei se oireettomuus oikeesti tarkoita välttämättä yhtään mitään!

Mä sain sairaslomaa viikon eteenpäin neuvola-aikaan saakka. Ja lääkäri sano, et jos olo on edelleen kauhee, niin sillon sit voidaan neuvolassa kirjoittaa lisää sairaslomaa kyllä..jos tää nyt tästä..toivottavasti pahoinvointia ei oo sinne viikolle 12 saakka vaan loppuis jo aiemmin, kiitos! :)

nellielli ja pötkö 6+2
 
missä mun oireet on.. painon tunnetta on kohdulla ollut koko päivän.. mutta muuten olo on loistava. kun ees ällöttäis mutta kun ei niin ei.. :) ´Mutta joo esikoisessakin alkoi vasta 6+ joten ehtiihän ne alkaa.. mä vain sain niin aikasin plussan että tuntuu että olisin jo pidemällä. Huomenna viikko ekasta haaleesta plussasta..

Kultakimpale ja pieni masuasukki rv4+3 tai 4 ? ehkä tai jotain.. :D
 
Quu :'( Itse kans koin ensimmäisen km:n, kun kaiken piti olla jo varmaa ja keskenmenon uhka poistunut. Siinä tipahtaa korkealta. Jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen, kaikesta huolimatta!!

(.) Täällä odottelen kuumeisesti doppleria postista saapuvaksi. Jospa huomenna. Mulla meni eilen illalla maha ihan kovaksi, siis niin kuin supistaessa ja sitä jatkui parin tunnin ajan. :O Hitto! Ei voi ottaa rennosti ollenkaan, kun möröt vaanii nurkan takana. Ja tämä mun maha on oikeasti jo turvonnut eikä tahdo mitkään housut mahtua kiinni!! Kaikki painaa ja ahistaa ja puristaa. Olen varmaan aivan suunnaton tankki jo viikolla 20!!!

johnu
 
Moikka! Tervetuloa kaikille uusille.
Quu: Pahoittelut sinulle ja kovasti voimia.

On: Taas vaihteeksi aamu alkoi sillä,et kiireellä keskussairaalaan verenvuodon takia. Nyt lisäksi supistelee kipeesti. Mitään ei löytynyt mistä vuoto on peräisin ja Hippukin rötkötteli coolina ketarat levällään. Pikkuisen käsiä heilutteli, kun lääkäri tökki kohtua.
Aamulla pissanäyte ja verikokeisiin labraan, kun oli tänään tulehdusarvo 14 ja edellisessä pissanäytteessä oli joku ihme bakteeri. Tahtovat varmistua,et eihän ole mistään muualta tullut kontaminaatiota, et siksi näkysi pissassa. On siitä kiva bakteeri,et on tasan 2 suunkautta otettavaa antibioottia mitkä tehoaa ja raskaana ollessa niitä ei voi syödä. Loput onki sit suonensisäisiä.
Kyllä alkaa olla riemu kaukana tästä raskaudesta.. Aina, kun alkaa pikkuisen varmempi olo olla, niin heti sit sattuu jotaki paskaa.. HUOH stressaa ja väsyttää sikana..

Tillu&Hippu 14+3
 
Voi Tillu jopas on vaikeeta. Toivottavasti bakteerit saadaan pois...

).( mulla ei ole ollut tänään mitään oireita ja vähän huolestuttaa... flunssaakin taitaa pukata. Huoh... toivon ettei kävisi niinkuin viimeksi :(
 
Quu :hug: Voimia sinne! :hug:

LuvLucy Mul alussa ei ollut ongelmaa sanotaako toho rv.21 asti, sit sen jälkee alkanu ihan hirveesti tekee mieli makeaa.. *jaiks* |O : / Alkuun vedin iha älyttömästi kaikkia hedelmiä! :D E tosiaa ois kiva saaha montaa kiloa lisää, ettei sit iha lopus tuu tosi ankee ja ahistunu olo itelle. :eek: Toisaalt oon kyl miettiny et nautin nyt ja sit raskauden jälkee pääsen liikkuu normisti ni kilot lähtee vauhilla! :D :D

Champion sun tilanneki on hyvin ymmärretävä! :heart:

Tillu Lohdutukseksi jos kelpaa ite olin sairaalas suonensisäsillä antibiooteilla rv.17+0-17+4 asti. Mul tulehus arvot oli 118, korkea kuume eikä mitää muuta oiretta. Tie mikä bakteeri oli mut vain nuo antibiootit tehosivat. :) Voimia sinne kuiteskin. :hug: :heart:

Missy ja prinsessa 27+4 :heart: :heart: vielä matkalla :heart:
 

Yhteistyössä