Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2013-2014

Kiitos Fujin, sanasi ovat lohdutelleet minua pitkin viikkoa :) Nyt siis todellakin poksui 10+0. Kai tämän pelon kanssa on vain elettävä. Eilen oli oikea kylki tosi kipeä, ei selän tai vatsan puolelta vaan kylki, aamulla se oli onneksi menny ohi. Yön näinkin sitten unta että vuoto alkoi. Unisanasto kertoo että se vain tarkoittaa että pitää ottaa rauhallisemmin. Pahaolo nostaa päätään tasaiseen tahtiin, joten kyllä siellä varmasti kaik on hyvin :)

Alien: ihania ultrakuulumisia sulla :) Ja kotonakin oot päässy kuuntelemaan :)


Mä oon niin kahen vaiheilla tuon kotidopplerin kanssa. Olin jo tilaamassa ja kattelin niitä nettikaupassa. Kun sitten yhdessä luki että pienemmät tehot, turvallisempi sikiölle. Olipa sitten pakko googlettaa ja joku jollain keskustelusivulla vaahtosikin niiden olevan vaarallisia. Mut hypätäänhän me neuvolassa ja sairaalassakin ultrassa?

Voiko joku suositella jotain hyvää doppleria?

Pölö- & Pötkylä 10+0
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Pölö: En usko että tuosta dopplerista on vauvalle mitään haittaa. Miks muuten sellanen olis edes keksitty tai miks niitä kaupattais kaikissa raskauskaupoissa :)

Mulla oli ihan sellanen angelsoundsin perusmalli minkä ostin halvalla huuto.netistä muistaakseni. Ajoi kyllä asiansa, ja käytinkin sitä joskus rv 9-16 kunnes möin eteenpäin sillä liikkeitä alkoi tuntumaan, joten en enää kokenut tuota tarpeelliseksi.

30+6
 
Pölö mulla on tämä: Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Raskauskeiju Karvalakkimallimmallakin olisin pärjännyt koska, kuten jo sanoinkin, sykenäyttö on siinä vaan koristeena, näyttää lukemia vaikka mitään ei kuulu ja kun syke kuuluu niin lukema on päin mäntyä... En tiedä onko kehittyneemmissä ja kalliimmissa malleissa luotettavampi näyttö. Nyt ostaisin eri mallin, pelkkä sykkeen kuuleminen tuo varmuutta ja sen kuulee halvemmillakin :)
 
Tuosta dopplerista.. Viime raskaudessa makasin sairaalassa 77vrk putkeen ja dopplerilla kuunneltiin ääniä 2xpäivässä ja sen lisäksi ultria laskin,et melkee joka raskausviikolle tuli yksi,kun tarkkailtiin kohdunsuun tilannetta. Beebe kaikista raskauden aikaisista ongelmista ja ennenaikaisuuden uhasta huolimatta syntyi lopulta 38+6 ja ihan terveenä..
Että aika hyvänä koekaniinina olin tuon dopplerin ja ultrien käytössä-ei siis ole haittaa..

Kädet ristissä sitä koko ajan on,että kun nyt säästyisi tuolta sairaalassa makaamiselta.
Toistaiseksi on ollut kaikki hyvin eikä viime raskauden onglemia ole näkynyt. Tosin viimeksi 21+6 viikolla sinne sairaalaan jouduin.

Nyt on menossa 17+5
 
Hei kaikki! :wave:

Ette arvaakaan miltä tuntuu kirjoittaa tähän ketjuun vihdoin ja viimein..Oon seurannu ja lukenu tätä viimeisimmästä km:sta eli vuoden 2012 marraskuusta asti. Huh, huikea fiilis! Niin moni on vauvansa saanut, onnittelut heille! Ja moni tuttu nimi täällä tietysti. No oikeestaan kaikki teistä on mulle tuttuja tuolta kuumeilupuolelta. Olenhan ollut siellä aika pitkään, lähes 2 vuotta. Joten munkaan ei tarvinne kauheesti kertoa tätä mun tarinaani. Mutta pikkukakkosen yritystä siis takana kolmisen vuotta, takana 3 keskenmenoa ja useita kemiallisia.

Se on kuulkaas nyt sillä tavalla et digi ilmoitti tänään illalla "raskaana 2-3" Voitte vaan kuvitella, miten hyvältä tuntuu viimein saada se plussa yli vuoden tauon jälkeen! Jospa tää neljäs kerta nyt ois oikeesti se, mikä tuo meille sen oman pikku ihmeen! Toivon sitä niin paljon että sattuu.

Ja mähän oon aina ollu hurjan pessimistinen ja pelokas ja kytännyt oireita hyvin tarkkaan joka raskaudessa. Mutta en tällä kertaa! Mä aion olla onnellisesti raskaana kunnes toisin todistetaan! Positiivisuus kunniaan. :) Siitä kamalasta stressaamisesta ei ole koskaan seurannu mitään hyvää, joten nyt kokeillaan vuorostaan eri taktiikkaa! ;) Siksipä ajattelin heti näin rv:n 3+6 kunniaksi liittyä teidän seuraanne.

Tässä mun rivi kaikessa komeudessaan:
15.08. -- MiNalo -- 28v -- kkm 6/11, kkm 3/12, km 11/12 -- 2.lapsi -- OYS
 
Viimeksi muokattu:
Voi MiNalo miten mahtavaa!!! Tykkäisin tosta sata kertaa jos voisin, ihanaa saada sut tänne! Onnea tuhannesti teille molemmille :heart:

Pois ei sua päästetä ja tän on oltava jotain kohtalon sanelemaa kun just tätä pinoa pystyyn laittaessani mietin, että kuka aloittaa kevään pinon..
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
miss_piggy
Täällä alkoi tänään rv 31+0. Huikeeta!

Oon onnellinen jokaisesta lisäpäivästä minkä kaveri päättää pysytellä mahassa. Parilla toisella foorumilla joissa oon jäsenenä, on muutama kanssaodottaja joutunut jo synnyttämään lapsensa näillä viikoilla syystä tai toisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Kiitos, saitte mut tuntemaan itseni tervetulleeksi! :) Ihanaa olla täällä. Ja ihan uskomatonta, että näin tapahtui.

Mulla on kauheen huono olo..koskaan aikasemmissa raskauksissa en ole alkanut voimaan pahoin näin aikaisin. Ja samalla särkee selkää ja mahaa juilii..ihan niinku alkais menkat hetkenä minä hyvänsä. Toivottavasti vuoto pysyy poissa. Mun hyvä fiilis musertuu täysin jos tulee pienintäkin vuotoa..
Oon miettiny varhaisultraa. Ehdottomasti halutaan sellaisessa käydä, mutta ajankohta mietityttää. Periaattessa jouluviikolla voisi käydä viikkojen puolesta, mutta meillä on tulossa Helsingin reissu 28.-29. päivä niin mietin et pitäiskö mennä vasta sen jälkeen. Ihan vaan siltä varalta jos tulee huonoja uutisia niin eipähän mee reissu pilalle!
 
Minalo Sydämellisesti tervetuloa sulle tänne puolelle ja onnea plussasta, paljon oon käyny kurkkimassa sun kuulumisia tuolla kuumeilijoiden puolella ja elänyt hengessä mukana :heart: Sinä jos joku oot sen plussan ansainnu ku oot jaksanu tsempata muita siellä kuumeilijoissa. Nyt me sijotaan sut kiinni tähän ketjuun ja pois et pääse :)

(.) Täällä tuli siis käytyä siellä Oysin äitipolilla ja jatkossa kulenkin siellä viikon välein ultrissa ja virtauksia ja asukkien kasvua seurataan nyt siellä. Neuvolaan ei tarvi enään mennä vaan kaikki hoijetaan nyt äitipolilla. Virtauksista ei kuulemma tarvi nyt ressata sen isommin ku asukit kasvaa ja liikkuu hienosti. A:n paino oli 1540g ja B:n 1480g eli B oli nyt kiriny painossa hienosti :) Kohdunkaulan tilanne oli parempi nyt ku edellisellä kerralla, ilmeisesti ku ei oo tarvinu enään yskiä ja oon ottanu rauhallisesti niin tilanne oli parantunu ja ultralla kaulaa oli nyt se 3,5 cm jälellä. Sisätutkimusta ei tehty ku se on tehty sillon viikkoa aijemmin. Eli jatketaan nyt samalla linjalla ja otetaan rauhallisesti niin jospas tässä päästäis sinne ens vuojen puolelle yhessä kasassa. Kotosalla oon yrittäny pyykkäillä nyt nuo kaikki vaatteet valamiiksi ja vielä ois muutama pieni hankinta tekemättä niin sitten ois kaikki jo valamista asukkaita varten :heart:

zannukka ja Hinku&Vinku rv 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
miss_piggy
Niin hirveet menkkakivut selässä ettei pysty nukkuun..voi p***a jos nyt alkaaki vuotaa! Aloin pelkäämään vaikka lupasin etten hermoile..
Koita ottaa vaan rauhallisesti äläkä hermoile. Nuo menkkakivutkin saattaa olla ihan asiaan kuuluvia kipuja. Mutta jos tosi paljon alkaa vaivaamaan, niin soita vaikka suoraan synnärille / päivystykseen ja kysy mitä pitäis tehdä. Ihan vain itsesi rauhoittamiseksi :)
 
MiNalo Voi että,ei saa itkettää juhlameikeissä olevaa naista! Onnea hurjasti plussasta! Ihanaa, ihanaa ja ihanaa! Ja todennäköisesti ne sun menkkakivut on kohdunkasvukipuja ja niitä alkuraskauden normaaleita, mutta ah niin raastavan pelottavia kipuja!

).( täällä potkitaan ja polskutellaan jokainen päivä. Nöin on tehty aina keskiviikosta asti <3

Joosukka ja Minimuru 17+2 menkkojen mukaan :) (heeranjumala, oonko mä muka jo noin pitkällä!?!?)
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Mulla oli yli kaksi viikkoa aika voimakkaitakin menkkakipuja aluksi, mutta ne onneks loppui ja muut raskausoireet nostivat päätänsä. Uskoisin että kaikki ihan ok. :) Tiistaina neuvolaan. Viimeks ei sinne asti edes keritty.


Syssy^^ (huomenna 8+0) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Minalo: Mulla oli alkuun alaselkä tosi kipeä välillä. Ja on välillä vieläkin ja niitä menkka jomotuksia välillä tosi koviakin.. Miltä sun tää päivä on näyttäny? Nyt kun ollaan tähän pinoon päästy, niin ei me kuule kovin helpolla luovuteta :) loppuun asti ollaan molemmat!
 
miss_piggy
Mulla on ollu tosi jännä tää raskaus, kun missään vaiheessa ei oo ollut selkä/menkkamaisia kipuja tai ylipäätänsä mitään kasvukipuja. Silti se mukelo vaan tuolla kasvaa :D
 
Heippa kaikille! Minäkin täällä huhuilen, nyt rv 6+4. Toista lasta odotellaan, esikoispoikani on enkeli.

Vuonna 2012 kaksi keskenmenoa, toinen rv 8 ja toinen rv 11. Helvetin rankkaa oli. Sitten plussasin uusiksi ja pieni enkelipoika syntyi rv18 istukassa olevan veritulpan takia. Vuonna 2013. Lapsivedet meni, kalvot puhkesi täysin, ja vedetön kohtu. ja jouduttiin sitten käynnistää synnytys cytoteceilla. Kesti 24h että poika syntyi.. Tämä tapahtui siis nyt kesällä. Hemmetin iso suru ja ihan kamalaa ollut. Onneksi saimme jättää kunnon hyvästit pienelle pojallemme, 3h saatiin olla yhdessä. Pieni poikani pääsi äidin syliin. <3 Suru on valtava, yhä ja edelleen..

Nyt siis olen raskautunut uudelleen ja syy keskenmenoille on selvinnyt ja se on juurikin tuo hyytymishäiriö. Nytten oon piikitellyt plussasta lähtien klexanea ja toivoa on siis että tämä raskaus voi onnistua. Pelko persiissä aivan kokoajan ja joka vessakäynnillä pelkään että verta tulee.

Ei auta kun ootella ja toivoa parasta.. Ristiriitaset fiilikset kylläkin kun vielä niin poikamme menetyksestä johtuvassa surussa kiinni ja sitten ilo uudesta raskaudesta ja vauvanalusta. Pelko menetyksestä taas ja en tiedä kestänkö yhtäkään enää.

Toivon että saisin kokea äitiyden onnen. Itkevän vauvan, yövalvomiset. Ilot. Väsymykset. Josko nyt neljäs kerta olisi se kerta kun on meidän vuoro. Tsemppiä kaikille <3
 
Tänään on ollu ihan ookoo päivä. Kipuja on edelleen..ne tulee ja menee. Tissikipu hävis lähes kokonaan verrattuna eiliseen. Sekin hiukan (lue: paljon!) huolettaa..mutta testin tein paniikissa tietysti ja lähes tasavahvat viivat tuli. Että kaipa se hcg ainaki on nousussa..Päivä kerrallaan, niinhän se menee!
 
Hei multakin hävisi se tissiarkuus silloin alussa (tuli takaisin myöhemmin ja aina vaihtelevasti). Samoin kävin ultrassa jodkus rv 6-7 alavatsakipujen ja jomotusten vuoksi. Kaikki ok, vaikka pakkasin lomallekin siteitä ja tamponeja mukaan vinon pinon.
Hyvin on tässä huomannut, kuinka jokainen raskaus on erilainen. Mun kkm oöi täysin kivuton, mutta oireita löytyi. Tämä raskaus taas alkuraskauskivuilla, mutta edelleen aika oireeton.

22+0 tänään ja kaveri potkii menemään ihan vimmatusti :) kaikki hyvin siis, vaikka ties mitä oloja, kipujaja ttuntemuksia onkin ollut.
 
MiNalo onnea tuhannesti! :)
Mulla on myös nippaillut, särkenyt alaselkää ja jopa vuotanut, mutta viime torstain kontrolliultrassa kaikki oli hyvin. Yritä pysyä positiivisena ja lepää. Anna kaverille aikaa tarrata kiinni niin, että pysyy ;) En tiedä onko se edes mahdollista, mutta itseäni mielikuvilla leikkiminen auttaa.

Tosiaan juu ultrassa oli 7+3 kaiffari joka vastasi päivälleen viikkoja ja sydän löi vimmatusti. Saatiin aika niskapoimu ultraan 19.12. Niin ja LA onkin 21.7 eikä päivää myöhemmin niinkuin itse laskin.

Vaikka ultrassa kaikki oli hyvin mä olen ihan hemmetin ahdistunut. Tuntuu etten saa henkeä (pitää oikeen pysähtyä haukkomaan) ja päätä särkee kokoajan. Syynä hirveä pelko, että tämäkin menee kesken. Tuntuu, ettei viikko 12 lähene ollenkaan. Lisäksi olemme lähdössä jouluksi ulkomaille, saatiin reissu lahjaksi ennenkuin edes suunniteltiin tätä uutta hoitojaksoa josta plussa tuli. Ja arvatkaa kuka pelkää lentämistä niin paljon, että kaikki mahdolliset turvakurssit on juostu läpi mutta mikään ei tunnu auttavan. Lisäksi pelkään, että jos jotain menee vikaan olen ulkomailla enkä pääse lääkäriin. :headwall:

Nyt mä ressaan ja pelkään sitä, että ressaan ja pelkään itselleni keskenmenon. Että lippu korkeella ja jee jee :'(
 
nunnush mun veljeltäni kuoli kaksi lasta tuohon hyytymis häiriöön hänen avokkinsa vatsaan. Toinen viikolla 39 ja toinen viikolla 22. Vasta toisessa raskaudessa selvisi, että on hyytymishäiriö, kun veljen avokki meinasi kuolla veritulppaan aivoissa. Piikityshoidon ansiosta ex-käly on kuitenkins aanut kaksi tervettä lasta, mutta molemmissa raskauksissa hän uskalsi huokaista vasta sitten, kun elävä lapsi oli sylissä. Toivottavasti sullakin kaikki menee hyvin!

MiNalo Mulla alkuraskaudessa noi oireet vaihteli. Tissit kipeät, ei kipeät. Oiretta, ei oiretta. Harmi ettei toi maha oo mikään 24h monitori, josta näkisi heti peilinkautta, että sydän sykkii ja kaikki on ok.

(.) Eilen oltiin yksissä sukujuhlissa ja siellä ukko tajus, ettei toiselleen veljelleen ollut virkannut sanaakaan siitä, että meille on tulossa vauva. Vaikka musta tää masu jo pullottelee kivasti, niin ilmeisesti se pullottaa vaan mun silmään :D Sillä mä sain kuitenkin vedettyä päälle (just ja just) 34 kokosen juhlamekon, joka oli hieman löysä mahan kohdalta, niin että just ja just sain mun mahakummun sullottua sinne (enenmmän oli duunia saada tissit mahtumaan, vaikka normaalisti mä olen sellainen olematon tissinen akka). Jossian vaiheessa juhlaa tuttu pappi (joka akstanut meidän poitsun) kysäisi multa varovasti, että teillekkin sitten on tulossa perheenlisäystä? Oli huomannut vasta, kun olin ollut sivuttain :D Ei kuulema edestä ja takaa näy. Ja kyllähän siellä suita loksahteli, kun sanoin, että kohta ollaan puolessa välissä raskautta. Ja todennäköisesti siksi, etten ole hirveän mielellään raskaudestani puhunut, edes mieheni kanssa. Nyt tietenkin, kun liikkeitä tuntuu, niin alkaa olemaan vähän luottavaisempi olo, mutta ihmeen epävarma se on siltikin! Mä en vielläkään pysy ollenkaan mukana noissa mun viikoissa. Välillä sanon vahingossa, että on enemmän kuin on ja välillä sitten taas vähemmän. Pääasia kai, etten Toukokuussa kuvittele synnyttäväni vasta heinäkuussa ja lähde reissuun ulkomaille :D

Joosukka ja Minimuru viikot alle 20 :D
 

Yhteistyössä