Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2013-2014

Moikka moi,

Tervetuloa uusille minunkin puolestani, millamaria14 ja maikkki, ja onnea plussista vielä kerran! :) :heart: Ihana saada lisää porukkaa..musta kun on tuntunu et oon ainoo alkumetreillä panikoiva! :D

fujin Mun puolesta listaa vois ainaki ihan raakasti "siivota". Ainakin ne, joiden la on jo mennyt tai jotka ei ole pitkiin pitkiin aikoihin ilmoitelleet itestään mitään.

Pölö- Täällähän minä! :wave: Taustallapa hyvinkin! :ashamed: Pelko persiissä koko ajan..Oksetus löysi kyllä mun luo tossa pari viikkoa sitten..mutta nytpä olenkin ollut pari päivää täysin hyvävointinen! Tuossa torstaina oli vielä ai-van karmeaa pahoinvointia, mutta perjantaiaamusta lähtien ei ole ollu juuri mitään. Siksipä tässä pelkäänkin jälleen pahinta. Noh, huomennahan tuo selvinnee..jos nyt edes päästään ultraan asti. Meillä on nimittäin rahat tiukilla näin joulun jälkeen ja palkkapäivä onkin vasta tiistaina. :( Eli ellei Mehiläisessä voi saada laskua käynnistä niin sitten on jätettävä väliin. Saanen uuden ajan sitten ehkä loppuviikolle! Hurjasti onnea muuten sinulle hienoista ultrakuulumisista! Kaikki menee varmasti tällä kertaa hyvin loppuun asti! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Pölö-
miss_piggy
MiNalo, sehän on vaan hyvä jos ei oo pahoinvointia, yleensähän se loppuuki niinku seinään :D Uskon että kaikki on silti kunnossa. Ja mullahan se loppui sillon kans hetkeksi ja jonkun ajan päästä tuli uudelleen..

).( Äitiysrahapäätös oli tullu viimeinki nettiin! Jee. Yllätyin kuinka iso summa... en olis uskonu.
Täällä on myös sairaalakassi pakattu, vaan kamera, puhelimen laturi ja hygieniajutut puuttuu ku eihän sitä koskaan tiä millon lähtö tulee. Täälläki ku se kohdunsuu kerran vähän pehmeä vaikka kiinni oliki ja kaulaa 2.6cm mikä alussa on ollu se 3cm.

34+2
 
Kiitos jälleen uusista tsempeistä :heart:

Kaksosista saa jopa 3 äitiyspakkausta, josta voi sitten valita miten ne haluaa ottaa. Itse otin yhden pakkauksen ja 2 rahana. Meillä kun esikoisesta hyvin tavaraa jäljellä, sekä pakkauksesta että muutenkin.
Onkohan pakkaus muuten uudistunut sitten vuoden 2010?

zannukka sulla alkaa varmasti olemaan jo h-hetket lähellä kun kyse kaksosista ja muistaakseni sulla oli myös aikaisempia synnytyksiä taustalla. Alkaa ihan jännäämään sun puolesta. Toki olen tässä itsekin koko ajan liipaisimella, mutta todella toivon että sinä olet reilusti aikaisemmin. Samoiten kuin misspiggy.

Spirit & selviytyjät 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Vihdoin päivitys meidän tilanteeseen. En ole jaksanut tai ehtinyt aiemmin...

Meidän prinsessa siis syntyi 31.7. kiireellisellä sektiolla rv 23+5 lapsiveteen ja istukkaan levinneen tulehduksen vuoksi. Muutama kriittinen tilanne matkan varrella tuli ja neiti oli 9 viikkoa hengityskoneessa, minä aikana kukaan ei antanut minkäänlaista ennustetta eloonjäämisestä. Pitkiä viikkoja! Mutta kun putki saatiin kurkusta pois, niin sitten päästiinkin jo viikossa jatkohoitopaikkaan. Kotiuduttiin loppujen lopuksi 4 päivää lasketun ajan jälkeen marraskuun loppupuolella. Happirikastin oli kotona muutaman viikon käytössä ja edelleen saturaatiomittaria pidetään unien aikana. Muuten neiti voi varsin mallikkaasti ja on ihan normaalin vauvan kokoinen ja oloinen. Silmät jouduttiin laseroimaan keskosen verkkokalvosairauden vuoksi ja tosiaan keuhkot ovat vielä vähän heikot, mutta mitään isompaa vammaa ei ainakaan automaattisesti ole odotettavissa. Varsin sisukkaaksi pieni ihmeemme siis osoittautui. Ja tehon lääkäreiden sanoin yllätti heidät kaikki useaan otteeseen.

Nyt nautitaan vauva-arjesta 4,5-kiloisen, juuri hymyilemään rupeavan prinsessan kanssa. Neiti on perustyytyväinen, mutta erittäin tarkka siitä, että asiat tapahtuvat oikein ja ajallaan :).
 
kanella Voi, kuinka ihania uutisia!! Kyynel vierähti poskelle, kun luin kirjoituksesi! :heart: Oikein, oikein paljon onnea pikku prinsessasta kaikkien koettelemusten jälkeen! Huikeeta, että niin pieni keskonen todellakin voi selvitä! Vahva, pieni tyttö hän todellakin on. :heart: Saako vielä tiedustella, minkä verran neiti painoi syntyessään?
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta!! Ihanaa huomata miten pitkällä sitä itse jo loppujen lopuksi on, kun uusia odottajia satelee koko ajan.. :) vielä vajaa kolme viikkoa, ja raskaus on puolessa välissä. Tässä ihan havahtuu, että täytyis alkaa miettimään isompia hankintoja, kuten vaunuja, kaukaloa yms. Pinnis onkin suvussa, ja nyt on meidän vuoro saada se.. Samoin vaunut ja kaukalo ostetaan käytettyinä, mutta vielä ei mitään käsitystä millaiset. Vaunut jotenkin konkretisoi koko tämän odotuksen, joten oon yrittänyt jättää niiden miettimisen ennenkuin rakenneultra takana, ja rakenteet ok.. Mitähän sen jälkeen :D mistä sitä sitten alkaa pelkäämään?
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, ja toivon, että uusi pakkaus ehtii jakoon, ja se saataisiin eikä sitä vanhaa :)

Minnah+pätkis 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Mä ilmottaudun varovasti mukaan uudelleen. Laskettu aika ois 29.8 ja esikko tulos ja km 12/12, 3/13, 5/13.

En muista ees millä RV meen. Viidennen viikon lopussa kai. Pelottaa niin paljo etten ees haluu tietää. Enkä tiedä koska neuvolaa edes sais soitettuu.. Onko jollain tietoa/kokemusta että kolmen peräkkäisen km jälkeen uutta raskautta seurattais äippäpolilla? Jostain näin luin mutta eihä noista tiedä.

Verppu ja Toivo rv 5+?
 
Olen miettinyt monta kertaa, miten kanellalle ja vauvalle mahtoi käydä silloin kesällä. Kiva oli saada kuulla, miten tarina on edennyt niistä kesäisistä kauhunhetkistä huolimatta - ja mikä parasta - vielä parhain päin! :heart: Ihanaa kuulla pikkukeskosten selviytymistarinoita, ne antavat niin paljon toivoa hurjuudestaan huolimatta. Kiitos kanella, että tulit kertomaan, miten kävi :)
 
*Täältä nurkan takaa varovaisesti kurkin* ja ilmoittautudun tärisevin käsin mukaan.
Rosuliina-esikoinen-la 30.8?-KM 04/2013 ja KU 09/2013

Plussa pärähti jo 19.12, mutta en ole halunnut liittyä mihinkään plussaketjuihin. Pelkään että kun "myönnän" asian julkisesti, niin persiilleen menee.

Oireet alkoivat selvästi voimakkaampina jo heti ekasta haamusta alkaen. Tämä oli selvästi erilailla kuin aikaisemmissa raskauksissa. Oireet ovat saaneet minut hieman rauhoittumaan. Mutta toisena päivä taas synkät ajatukset valtaavat mielen, miksi tämä onnistuisi nytkään? Ja sitten moitin itseäni näistä epäilevistä ajatuksista. Meneekö tämä kesken, koska en pysty uskomaan, että kaikki menisikin hyvin?

Tänään ajatukset ovat erityisen synkät. Tänään ei nimittäin oireista ole tietoakaan. Tissitkin ovat lähes kivuttomat. Aikaisemmin ne ovat olleet kipeät ja kihelmöivät. Aamulla tuli myös kuumia aaltoja, jollaisia saan menkkojen alkaessa.

Viikon päästä 7.1 mulla olis varhaisultra kättärillä kohdunulkoisen takia. Sinne asti (enintään) pitäisi odotella saadakseen selvyyden tähän.

Rosuliina ja plussa 5+1?

Ps. mites noi rv_t nyt menikään? Eli mulla on viimeiset menkat alkanut lauantaina 23.11. Onkos se niin, että uus rv alkaa siis aina lauantaina? Eli viime lauantai olis ollut 5+0? Mut sit tänään oliskin 5+2? Laskurit antavat molempaa vaihtoehtoa.
 
Rosuliina Sulla on siis lauantaisin viikonvaihto päivä, niin kuin mullakin ;)

No niin. Nyt alkaa olla pahoinvointi selätetty! Eihän tuota kestänytkään kuin sen 5 viikkoa :x Muut oireet vielä jatkuu, joten ihan näyttäisi ainakin istukka toimivan..

Huomenna olisi sitten alkuraskaudenultra ja pikkusenko jännittää! Tässä on nyt vajaa viikon verran ollut polttelua ja kirvelyä alamahalla, selviä supistelun tapaisia oloja ja jos jonkin moista vuotoa, jota hoidin maitohappobakteerilla.. No tuossa torstaina huomasin sitten, että kohdunsuu on ihan pehmeä ja auki, ainoastaan vähän syvemmällä tuntui kiinteää kaulaa ettei ilmeisesti ihan auki ole kuitenkaan :O Ja jatkuvasti tuntuu nipistelyä siellä kohdunkaulalla : /

Saapa nähdä mitä siellä huomenna selviää, lääkärineuvola on vasta 9.päivä, mutta jos beibi on vielä hengissä, pitää soitella neuvolaan ja pyytää mahdollisesti aikaisempaa lääkäriaikaa. Ettei nyt ole joku tulehdus siellä ja se pehmittää sitä kaulaa :kieh: Katsellaan.

-pansku- ja vielä toistaiseksi 11+2
 
Ihanaa kuulla että teillä kanella on kaikki hyvin! Monesti itsekin mietin teitä ja sitä, kuinka kaikki lopulta päättyikään ja etenkin kun oma raskaus oli samoilla viikoilla ja tilanne näytti vähän jännältä niin pohdin teitä paljonkin.

Vihdoinkin saan kirjoittaa tänne, että tervetuloa KAIKKI uudet plussanneet! Miten mahtavaa!

Täällä viikkoja on jo 25+1 ja mitä enemmän päiviä kerääntyy sitä enemmän tulee sellainen olo, että aika menee nopeasti. Sellainen uskomattomuus että mitä ihmettä, meillekö vauva? Ja sitten muistellaan hetki kuinka plussasta on vasta hetki aikaa... :D
 
).( Äitiysrahapäätös oli tullu viimeinki nettiin! Jee. Yllätyin kuinka iso summa... en olis uskonu.
Minäkin sain päätöksen tässä pari päivää sitten ja en kyllä yllättynyt iloisesti :mad: Olisihan se pitänyt arvata, että Kelassa keksivät taas tavan, jolla ei tarvitse maksaa korkeampaa tukea.

Hain siis tukea viimeisten 6 kuukauden tulojen mukaan, koska tulot ovat kasvaneet sen 20% vuoden 2012 verotuloista. Päätöksessä kuitenkin oli näistä vuoden 2013 tuloista vähennetty kaikki työmatkoihin menevät (Kelan itse keksimät) kulut, ammattiliiton jäsenmaksut ym. ym., jolloin vuoden 2013 tulot eivät olleetkaan Kelan mukaan kasvaneet riittävästi suuremman äitiysrahan maksamiseksi... Kas kummaa vuoden 2012 tuloista ei oltu tehty samoja vähennyksiä kuten olisi minun maalaisjärjen mukaan kuulunut tehdä, että nuo palkat olisi keskenään vertailukelpoisia. Varmaan pakko vielä tehtailla joku valitus tuosta päätöksestä!

Sekin ottaa päähän, että ajattelin, kuinka äitiysrahalla tulee pärjäämään suht hyvin, vaikka se on vain 70% palkasta. Noh, enpä ottanut huomioon, että Kelan ilmoittamista summista Kela perii vielä 20% veroja. Eli äitiysraha onkin lopulta vain n. 50% palkasta, joka ei siis minulla ole muutenkaan edes 2:lla alkava luku... :x

Lisäksi hain vasta äitiysrahaa, mutta Kela oli jo antanut päätöksen vanhempainrahasta, vaikka tarkoitus oli hakea sitä vasta myöhemmin, kun miehen työkuviot selkenee. Ei ole monen vuoteen ollut tarvetta asioida Kelassa, nytpä sekin papereiden pyörittely tulee taas tutuksi, ikävä kyllä :stick:
 
miss_piggy
Ei mullakaan tuo summa kakkosella alkanut, ä-raha siis... En sitten tiedä että onko tuo eurosumma siis se mikä maksetaan joka kuukausi, mikä tonne nettiin on laitettu Kelan sivuille? En oo Kelan kanssa asioinut nääs moneen vuoteen, joten oon ihan pihalla noista kuvioista.
Mullekin oli joku vanhempainpäiväraha-päätös annettu jo kanssa, vaikka eihän sitä tiä josko mies ois tuolloin jo töissä kun tällä hetkellä on työtön.
Siis tossa ä-rahapäätöksessä lukee, että seuraava maksupäivä 6.2.2014, määrä *****€, maksetaan ajalta 2.1.2014-6.2.2014.

Täällä olo mahan kanssa alkaa olla aika tukala. Autolla ajaminen ei tunnu enää kivalta, kun mahaan painaa ilkeästi. Tiedä oikein pystyykö noita kävelylenkkejäkään enää veivaamaan samoin kuin ennen. Viime yönä vauva ei potkinut juuri laisinkaan, mutta kaiketi ihan normaalia että on jo näillä viikoilla rauhallisempi ku tilaakaan ei oo enää niin paljoa :D

Mahtavaa kyllä että kanella ja vauva voivat hyvin, ja että noinkin pieni voi selviytyä. Monesti mietin että mitenkähän heille kävi, mutta onneksi kaikki meni parhain päin :)

34+3
 
Mites tää aika nyt näin on hurahtanut? Oon jotenkin ihan unohtanu kirjotella tänne palstoille ja en oo oikein jaksanu lukeekaan mitään, kun koko ajan väsyttää niin paljon! Aloin oksentaa 6+3 ja lopetin 16+3. Sitten oli hetki hyvää aikaa ja Tapaninpäivänä aloin taas puklaileen ja voimaan pahoin.. Jee... No ei se mitään! Iltasin on hyvä olla ja suklaa maistuu (ehkä liikaakin) :D

Painoo on tullu 5kg, mutta lantio ei oo levinny, kun 2cm! Jee! :D Maha on erittäin selvästi tiellä koko ajan, että jatkoa odotellessa! :D

Pinnasänky ja hoitopöytä saatiin käytettyinä, lakattiin ne uudelleen ja nyt ne on koottuna odottamassa toukokuuta :heart: Vaatteita ja tarvikkeita löytyy PALJON, mutta tuntuu hölmöltä vielä niitä lajitella ja hypistellä. Ehkä nyt sitten, kun perjantaina on ultra ja saadaan ehkä tietää kumpi tulee. Ehkä se tieto tekee tästä konkreettisempaa..
Liikkeet on tuntunu ekan kerran 17+5, mutta 18+3 alko tuntuun joka päivä ja nää on vahvistunu ja paljon :)

Enpä olis uskonu vuosi sitten, että tässä mennään... En olis kyllä vielä kesäkuussakaan uskonu... Vieläkään ei oikein usko, että tää on totta. Epäilen edelleen, että kestääkö tää loppuun vai meneekö kesken... Odotan, että päästään 22+0. Sitten uskon, että me saadaan vauva.

Edelleen oon kateellinen kaikille, jotka on saanut vauvan tässä lähiaikoina, mutta onneks mun vaava potkuttelee aina masussa, kun meinaa itku tulla. Se muistuttaa olemassa olostaan ja saa hymyn takasin huulille :heart:

Terveisin kukkurukuu ja "Masi" 20+3
 
kanella ihana kuulla että kaikki on hyvin. Muistan viime kesänä juuri plussanneena lukeneena sinun tarinaasi. Ja olet kyllä käynyt erittäin useasti mielessäni sen jälkeen kun vaikeudet omassa raskaudessa alkoivat. En tiedä oletko kerinnyt tätä palstaa enää lukemaan vauvan synnyttyä, mutta itselläni todettiin vkolla 25+0 kohdunkaula täysin hävinneen ja kohdunsuu sormelle auki. Myös minulla kalvo pullottaa. Tulehdusta ei ole ainakaan toistaiseksi ollut. Kyseessä kaksosraskaus joten rasite kohdulle suuri. Täällä olen nyt sairaalassa maannut jo 3 viikkoa, pelko ja ahdistus kova. Tarinasi luo uskoa ja toivoa.
Hienoa että tulit kertomaan hyvät uutiset.

Tervetuloa uusille odottajille, onpas meitä jo paljon :heart:

Spirit & selviytyjät 28+0
 
ralliruutu Kelan tuille ja muille sos.eduille voi ja kannattaa hakea oma verokorttinsa, niin saa monesti vähän pienemmän veroprosentin niille :)
Mun kokemuksen mukaan Kela on aina (ihme kyllä) näissä äitiysraha-asioissa laskenut automaattisesti sen mukaan tulot, mikä on ollut kannattavampaa. Kannattaa siis vielä tarkistaa, ettei ole tullut mitään virhettä?

Eltsu 13+5
 
Minalo: Tuo oksetus oli minultakin pari päivää välillä pois ja tos vaihees ja olin aivan hysteerinen kunnes se palas aina pahempana takaisin ja manasin itseni taas, pitiki mennä toivomaan et oksettais ny vaan :D Jatkan jännäilemistä ultrasi suhteen :)
 
kanella Ihana kuulla että kaikki päättyi hyvin ja onnea pienestä prinsessasta! :heart:

Mua on vähän ruvennut mietityttämään kohdun korkeus, eikö se näillä viikoilla pitäisi jo olla navan yläpuolella, mutta itse tunnustellessani se on edelleen navan alapuolella. Viime neuvolassa rv 23+2 sf mitta oli 18,5.

Miwwi 25+1
 
miss_piggy
Miwwi: Mulla oli 23+3 sf 21 ja 27+4 sf 26. Kai se riippuu vähän siitä, että minkä kokoinen vauva on tulossa, paljonko on lapsivettä ja onko tyttö vai poika ja miten päin se vauva mahassa on. En usko että on syytä olla huolissaan :)

Tänään oli neuvola. Paino on noussu alusta alkaen nyt yhteensä noin 10kg. Hemppa oli 126, eli Obsidan auttanu aika hyvin ku edelliskerralla oli 117 :D Täti suositteli että voisin ottaa sitä jatkossa joka toinen päivä, eli ei tartte enää päivittäin syödä.

Sf-mittaa ei jostain syystä otettu, en edes tiennyt mutta mulla oli samalla lääkärikäynti. Ilmeisesti sen kohdunsuun tilanteen takia, mutta ei tarttenu tehdä sisätutkimusta, kun äitiyspolin epikriisin mukaan tilanne on hyvä eikä tartte näillä viikoilla seurantaa.

Vauvan sykkeet oli jotain 160-170 mitä vähän säikähdin, ei ne oo noin korkeat ollu muuta ku ihan alussa. Mutta soittelin sitte ä-polille niin ne oli sitä mieltä, että ihan normaalia, ne voi nousta noinkin ylös jos esim. vauva liikkuu, ja se oli heti sen jälkeen ku se lääkäri oli ekaks painellu ja kopeloinu mun mahaa.

34+4
 
miwwi mielestäni tuo sinun sf-mitta kuulostaa ihan normaalilta, muutenkin se on sellainen mittaustulos jonka varaan ei voi tehdä johtopäätöksiä suuntaan eikä toiseen. Luulen muutenkin että jos olisi kovasti poikennut tavanomaisesta sulle olisi laitettu kontrollikäynti uutta mittausta varten.

Minulla oli tänään täällä sairaalassa ultra ja pääsin kurkkaamaan pikkuisia. Molemmat kasvavat luojan kiitos hyvin ja tasaisesti, painoa kumpaisellakin n. 1200g :heart:
Ihanaa, nyt sai taas vähän voimia tähän makailuun .

Spirit & selviytyjät 28+1
 
sielläpä se beibi polskutteli :heart: ja ainakin se ultraaja sanoi, ettei paikat näytä pehmeiltä ja sitä kanavaa oli hyvästi jäljellä. huh! kuultiin sydänääniäkin ja saatiin paljon kuvia :) pallukka oli jalkovälissä, vaan siitäpä ei vielä tiiä onko kuitenkaan poika ;) Selvinnee maaliskuussa. Joo ja 4pv isompi oli kuin laskettu :O eli nyt ois tasan 12+0, mutta pitäydymme vanhassa.

no aion kuitenkin sen kummallisen mönjän vuoksi kokeilla canestenia, ei kai siitä haittaakaan ole? ollu kuitenkin semmosta kirvelyäkin tuossa suulla muttei pahemmin, mutta se valkonen töhnä mietityttää, josko ois hiivaa. Kai seki voi pehmittää sitä kaulaa? Hyvä täällä kysellä :D no kysyn sitten lääkäriltä ja se nyt ainakin tuntee paremmin onko syytä huoleen.

-pansku- 11+3 (12+0)
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Maikkki
Miwwi Mulla oli muistaakseni samoilla viikoilla jotain saman suuntaista tuo sf-mitta, kun tyttö oli niiin syvällä lantiossa alusta asti. Sekin lie ollut syynä aikaisiin kivuttomin supisteluihin puolen välin jälkeen. Ja muutenkin kun kohtu on taaksepäin kallistunt, niin menee hieman pitempään kunnes alkaa sieltä pullahtaa ulospäin. Syytä saattaa olla huoleen vasta, jos se mitta ei kasva pitkään aikaan.. Älä kuitenkaan huoli :)
 
Kanella : Ihana kuulla,että vauva voi hyvin! Monta kertaa olet ollut mielessä ja paljon miettinyt miten teidän kävi.
Tosi sisukas pieni teillä on ja niinku sitä sanotaan,niin Maasta se pienikin ponnistaa. :heart:
 
miss_piggy
pansku: Tulehdukset voi tosiaan pehmittää kohdunkaulaa, kuten mulla kävi. Ja Canestenia uskaltaa käyttää kunhan käyttää ilman asetinta.
Muuta lääkitystä mitä voisin suositella on Vagi-C emätinkapselit, jotka tasapainottaa myös emättimen bakteeritasapainoa, kutina saattaa johtua siitäkin että bakteerikanta ei oo kunnossa. Sitten myös Ceridal-öljy on yks mitä kantsii hommata, pesun jälkeen sivelee alapäähän niin ei ainakaan limakalvot kutise. Ja muistaa välillä antaa alapäälle ilmakylpyjä ettei haudo koko aika jossain pikkuhousunsuojissa tai paksuissa housuissa :D
 

Yhteistyössä