Ketään MIKKELISTÄ?? Millainen paikka asua??

  • Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti
"äippä"
Mielestäni ihan mukava paikka. Olen alunperin opiskelemaan tullut ja sittemmin ukkoutunut ja perheellistynyt tänne. :)
joka paikassa on tietysti puolensa, Mikkeli on pienehkö maalaishenkinen kaupunki. Kunnalliset palvelut on kohtalaiset: päivähoitoa löytyy, terveyskeskustoiminta tökkivää. Kauppoja ja palveluita kehitetään ja keskustassakin pyritään lapset huomioimaan.
Osa asuinalueista on ns. huonossa maineessa ja ehkä en itsekkään minne tahansa enää menisi.
Olen viihtynyt ja lapset myös. harrastusmahiksia on... :)
mitä haluisit tietää? mihin päin muutatte?
 
vierailijana
[QUOTE="äippä";23984769]Mielestäni ihan mukava paikka. Olen alunperin opiskelemaan tullut ja sittemmin ukkoutunut ja perheellistynyt tänne. :)
joka paikassa on tietysti puolensa, Mikkeli on pienehkö maalaishenkinen kaupunki. Kunnalliset palvelut on kohtalaiset: päivähoitoa löytyy, terveyskeskustoiminta tökkivää. Kauppoja ja palveluita kehitetään ja keskustassakin pyritään lapset huomioimaan.
Osa asuinalueista on ns. huonossa maineessa ja ehkä en itsekkään minne tahansa enää menisi.
Olen viihtynyt ja lapset myös. harrastusmahiksia on... :)
mitä haluisit tietää? mihin päin muutatte?[/QUOTE]

Itse olen tällaisesta pienestä kaupungista vajaa 10t. asukasta, etelä-suomesta. Mies isommasta kaupungista. Nyt asumme siis minun kotikaupungissani. Talo on myynnissä parhaillaan ja kovasti haluaisimme vaihtaa ns. maisemaa. (ollut mielessä jo 2v.) Itseäni vetää enemmän asumaan sinnepäin, jossa ihmiset mielestäni rennompia, lupsakampia:D Vai olenko väärässä??
Mies ei ole oikein lämmennyt ajtukselle ja hän taas haluaisi ehkä enemmän isompaan kaupunkiin:/ Meillä kolme lasta ja nyt täällä on todella vähän mitään harrastusmahd. jne.:( Muutenkin kuollut kaupunki...
Sielläpäin ollsi nyt miehelle työpaikka , johon voisi hakea ja mahd. todella hyvät. Itse saisin varmasti kanssa töitä omalta alaltani.
 
mikkeliläinen
ite en ainakaan muuttais lapsineni tuppuralaan, laajalammelle ja tiettyyn osaan peitsariin. noissa paikoissa on kaikista eniten kaupungin vuokrataloja, niin sen takia sinne on myös pesiytyny ns. laitapuolen kulkijoita.
 
"äippä"
on täällä ihmiset lupsakkaampia ja rennompia kuin esim. hämeemmässä tai kymenlaaksossa. Jostain syystä, en ole koskaan käsittänyt mistä se johtuu...
Mikkelissäkin on talvella hiljaista ja rauhallista. Kesä tuo matkailijoita ja mökkiläisiä alueelle. tapahtumiakin on ja uusi tori avataan tänä kesänä (siis vanha tori on uudistettu ja alle tehty toriparkki).
Hoitoalan ihmisistä täällä on pulaa.... teollisuutta on melko vähän joten sen puolen töitäkään ei oikein ole.
en itse muuttaisi Laajalammelle (sielä asunut ennen lapsia) enkä Tuppuralaan enkä Peitsariin. Osin ihan makuasioitakin tietty....
 
"aloittaja"
Kiitos tiedoista:) Itse en ole ns. hoitoalan ihmisiä, mutta uskon silti saavani töitä kuin töitä alaltani mistä vaan;)
Mites siellä sujuu lastenhoidot tms. onko pulaa hoitopaikoista tms?
 
"äippä"
Hoitopaikkojen kanssa kannattaa olla ajoissa liikkeellä , niin pääsee vähän sanomaan toiveitakin. olen kuullut, että esim. viime syksynä oli tajottu kyllä paikkaa, mutta kaukana koti-työmatkalta... ison uuden päiväkodin rakennuttamista suunnitellaan, mutta joku oli tehnyt asiasta valituksen ja se nyt viivästyy.
siinä on muuten yksi huono puoli Mikkelistä; ihmiset on kovia valittamaan ja naputtamaan joka asiasta, esim- lehden txt-palstalla. :)
 
mikkeliläinen
hoitopaikkoja on kyllä nihkeesti tarjolla. taitaa olla melkein jokainen päiväkoti aika täyteen buukattuja. mutta ite en kuullut, että olisi kukaan ilman hoitopaikkaa jäänyt, varsinkaan jos on ajoissa liikenteessä.
 
mikkeliläinen
on tullu valitettua huonoa, mutta on täällä hyvä asua, ihmiset osaa hymyillä, ja jopa puhua vieraille ihmisille, mikä tuntuu olevan ison kaupungin ongelmia, että ollaa yrmeitä. tai sitten se on vaan mun omaa kuvitelmaa. ja mikkelin keskustaa uudistetaan kovaa vauhtia ja rakennetaan uutta. uusia omakotitalo alueita kasvaa hurjaa vauhtia.
 
"aloittaja"
No jos sitä nyt sattuis sinnepäin muuttamaan, lyhyelläkin varoitusajalla, niin kaipa sitä nyt lapsille hoitopaikka järkkäytys? Tai meillä silleen kiva tilanne, että minä vielä osittain kotona kun kuopus vajaa 2v. Vanhin 9v. ja keskimmäinen menossa eskariin syksyllä.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja mikkeliläinen;23985125:
on tullu valitettua huonoa, mutta on täällä hyvä asua, ihmiset osaa hymyillä, ja jopa puhua vieraille ihmisille, mikä tuntuu olevan ison kaupungin ongelmia, että ollaa yrmeitä. tai sitten se on vaan mun omaa kuvitelmaa. ja mikkelin keskustaa uudistetaan kovaa vauhtia ja rakennetaan uutta. uusia omakotitalo alueita kasvaa hurjaa vauhtia.
Itse kun olen kanssa kova pulputtamaan ja pidän ihmisistä , inhoan paikkoja jossa ei naapureille edes sanota päivää tms. Kaupunki jossa nyt asutaan on vähän tällainen:/
Paljon tosiaan on sielläpäin lapsuudessa tullu mökkeiltyä ja jo silloin ihastuin maisemiin:)
 
"äippä"
kyllähän hoitopaikka lainkin mukaan pitää järjestyä!!! yksityisiähän tietty on aina ...
täällä kyllä sanotaan naapurille päivää ja paljon muutakin mukavaa. Savolaiset on välittömiä ja hyväntahtoisia pohjimmiltaan.
Tänne vaan Mikkeliin Tervetuloa! Saimaan läheisyyskin on ihana asia....
 
"aloittaja"
[QUOTE="äippä";23985230]kyllähän hoitopaikka lainkin mukaan pitää järjestyä!!! yksityisiähän tietty on aina ...
täällä kyllä sanotaan naapurille päivää ja paljon muutakin mukavaa. Savolaiset on välittömiä ja hyväntahtoisia pohjimmiltaan.
Tänne vaan Mikkeliin Tervetuloa! Saimaan läheisyyskin on ihana asia....[/QUOTE]

Kiitos vaan!:) Kun nyt saisin tuon miehenkin ajattelemaan eri näkökulmasta.... ja vielä pitäis saadA tää talo myydyksi:/ Sitten ois vapaus mennä mihin vaan periaatteessa...:)
 
Ken guru
[QUOTE="aloittaja";23985258]Kiitos vaan!:) Kun nyt saisin tuon miehenkin ajattelemaan eri näkökulmasta.... ja vielä pitäis saadA tää talo myydyksi:/ Sitten ois vapaus mennä mihin vaan periaatteessa...:)[/QUOTE]

Sitten vaan varaat viikonloppureissun Mikkeliin, vaikka siihen keskustan Sokos hotelliin tms. Ja teette jonkun ihanan retken saimaalla sun muuta:)
 
"hippi"
Sitten vaan varaat viikonloppureissun Mikkeliin, vaikka siihen keskustan Sokos hotelliin tms. Ja teette jonkun ihanan retken saimaalla sun muuta:)
Mikkelistä jos haluaa saimaalle, niin kannattaa ajaa ensin autolla vaikka puumalaan tai lappeenrtantaan. Se mikkeli on sellaisen tympäisevän kanaalin päässä että sieltä saimaalle pääsee helpoiten aloittamalla matkan autolla
 
mikkeliläinen
tosta kyllä oon eri mieltä. keskustan lähellä on nuijamiehen alue, ja minusta se on rauhallista aluetta. saksala on toinen paikka, lähellä keskustaa ja todella rauhallista ollut( olen asunut sielä ennen) emolan ja rouhialan alue on myös mielestäni rauhallista ja suht koht lähellä keskustaa.
 

Yhteistyössä