ketipinor unilääkkeenä?

  • Viestiketjun aloittaja ?????????
  • Ensimmäinen viesti
"viivi"
Itellä ketipinor 25mg määrätty ahdistukseen ja unettomuuteen. Auttaa kyllä kumpaankin, väsy tulee about tunnin-parin jälkeen pillerin ottamisesta, ennen tuli alle tunnissa. Unentarve on vaan ollut älytön, kroppa vaatii 15 tuntia unta, ja seuraavana päivänä todella västynyt ja raskas olo (siis joskus tuntuu et ei jaksa edes kättään nostaa ilmaan kun makaa), MUTTA ne on määrätty mulle tilapäiseen käyttöön, en siis syö niitä joka päivä. Hoitaja kyllä käski kokeilla kuurimaisesti kun kerroin 15 tunnin unentarpeesta. Kokeilin ottaa joka ilta mutta ei sitä viikkoa kauempaa jaksanut nukkua vähintää 12 tuntia yössä.
Aika heikosti saan nukuttua ilman mitään (olen syönyt melatoniiniakin ketipinorin sijasta, toimii sekin, tosin ei yhtä hyvin tai nopeasti). Olen myös miettinyt pitäisikö minun syödä niitä koko ajan, että mitä tällainen "syö ja en syö" popsiminen tekee aivoille.. Riippuvaiseksi ei kuulemma voi tulla, mutta tiedä sitä...

Syön päivittäin citalopramia masennukseen, ja nyt olen kyseistä lääkettä ollut ilman (en kylläkään tarkoituksella, loppuivat vahingossa) ja olen syönyt vain ketipinoria. Olen ottanut jopa kaksi pinoria melkein peräkkäin kun olo ollut henkisesti niin huono ja uni ei ole tullut niin helposti. Yhtedä yönä otin kaksi ketipinoria ja nukuin silti vain 7 tuntia. Tästä voisin päätellä että citalopram vaikuttaa ketipinorin vaikutukseen jollain tavalla, myös silloin kun molemmat ovat käytössä.

Yhteenveto tämän mutkikkaan tekstin jälkeen: Olen ollut ihan tyytyväinen ketipinoriin, ainut miinus on ollut liianllinen unentarve ja tokkurainen olo seuraavana päivänä, mutta voisin veikata että päivittäisellä käytöllä tuokin asia muuttuisi ehkä parempaan suuntaan.
 
vierailija
Bentsodiatsepiinit on tarkoitettu lyhytaikaseen käyttöön ja toleranssi kasvaa jo parin viikon aikana. Jos todella koet edelleen, että tenox auttaa sinua nukkumaan. Toimii se kyllä psyyken kautta ja siihen auttaisi sitten vaikkapa lumelääkekin yhtä hyvin. Riippuvainen bentodiatsepiineistä olet ja sen vuoksi olisi ehdottoman tärkeää vaihtaa riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet esim. sedatiivisiksi antidepressanteiksi. Todella kummallista ja ammattitaidotonta määrätä tenoxia 10 vuotta potilaalle. Ihanko yksi ja sama lääkäri sinulle näitä määrää?
 
vierailija
Bentsodiatsepiinit on tarkoitettu lyhytaikaseen käyttöön ja toleranssi kasvaa jo parin viikon aikana. Jos todella koet edelleen, että tenox auttaa sinua nukkumaan. Toimii se kyllä psyyken kautta ja siihen auttaisi sitten vaikkapa lumelääkekin yhtä hyvin. Riippuvainen bentodiatsepiineistä olet ja sen vuoksi olisi ehdottoman tärkeää vaihtaa riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet esim. sedatiivisiksi antidepressanteiksi. Todella kummallista ja ammattitaidotonta määrätä tenoxia 10 vuotta potilaalle. Ihanko yksi ja sama lääkäri sinulle näitä määrää?
 
Faktaa
vierailija
Niin no ihmisestähän se riippuu miten se lääke vaikuttaa. Miulla ei 400mg:kään saanu illalla väsyä, nyt menee vaan 100mg/aamu 100mg/ilta eikä väsyä tälläkään annostelulla oo ilmenny.
Holy cow miten isoja määriä käytätte ketipinoria. Mä oon nukkunut 25 mg lla hyvin tähän asti eli puolisen vuotta. Nyt oon parina iltana ottanut kahta tablettia kun ei uni tuu silmään. Tänään tuntui kova vihlaisu pään vasemmalla puolella mut meni ohi hetken päästä. Mietin että uskallanko käyttää niitä kun aivohalvausta isällä ja rasva arvot koholla. Ihana on kun saa nukuttua mut tää oli kolmesta lääkkeestä sinoa jolla saan kunnon pitkät yöunet. Ilman lääkettä nukun katkounta tai vain 3-5 tunnin unia ja pitkässä juoksussa se ei toimi. Olen viikossa zombitilassa. Aivosumua ja pallohukkasuutta!
 
vierailija
Minulle määrättiin joskus 25mg unettomuuteen vaikeassa elämåntilanteessa, auttoi hyvin mutta irroittautuminen lääkkeestä oli lähes mahdotonta, valvoin viikkoja putkeen kun lopetin. Vierotusoireiden lopulta lakattua mitään normaalista poikkeavia uniongelmia ei ole ollut. Nautin elämästä enemmän. Mioni ei pysty lopettamaan lainkaan. Kannattaa harkita tarvitseeko lääkettä todella ja kuinka pitkään on valmis käyttämään.
 

Yhteistyössä